Kelpaako vanhentunut passi baareissa tai kaupoissa? Koska olen hävittänyt passini ja löysin yhden vanhan passini, mutta siinä on kylläkin kuva minusta kun olen joku 10 vuotias.... niin kelpaako se??? Kyllä se kummiskin näyttää minulta.
Vanhentunut passi
20
10394
Vastaukset
- .
passista varmasti katsovat myös päivämäärän koska menee vanhaksi, joten ei toimi. Poliisilaitokselta saat heti väliaikaisen passin riistohintaan.
- satasen laina
pankissa vanhentuneesta kela-kortista baareissa mulla ei papruja kysytä eikä kaupassakaan joten anteeksi arvon neito mut en osaa sanoa
- Kennelliitto tervetu
Olen elänyt vuoden vanhentuneella henkkarilla ja ainut laitos on ollut pankki joka siitä rupesi kitisemään. Tiedän kuka olen ja lähiympäristöni, jopa luulisin poliisin minut muistavan mutta ei ole juuri nyt irrottaa rahaa passikuviin ja 50 kymppiä musteeseen jolla leimaisivat oikeaksi suomen ihmiseksi.
Suomen Kennelliitosta saisi varmasti paremmat paperit joilla saisi muotovalioita ja saisi matkustella missä haluaa. Haen sieltä seuraavat paperini halvemmalla ja samalla saan kantatodistuksen emästä ja asujastani. - kjkjkjjkjjjjjkjkjkjk
olis päivän vanha. Tai jos on päivän vanha, niin sitten saattaa just ja just mennä läpi. Eikös olekin nipottamista, kun ei mene läpi, vaikka ihan selvästi on sun kuvas, vielä eilenhän se kelpas.
Haha.
Oot hävittänyt passis, noo, sun kantsii ilmoittaa poliisille että oot hävittäny, nyt joku varmaan käyttää sun passias väärin....
Miks sulla on vaan passi, eikö sulla oo ajokorttii tai henkkarii muuten.- G00ham(N)
Oon 18 v tyttö ja passini hävisi ku olin dokaamassa ja ihan ympärikännissä oltiin niin se mun passini sit tippu varmaa jonnekki.
Ja juu oon ilmoittanut jo poliiseille. Ja ei oo ajokorttii tai mitään muuta henkkaria.
Mutta siis kelasin vain, että voikos tuota vanhaa passia käyttää vielä baareissa tai kaupassa, ku raha tilanne on heikko ja ei tekis mieli vielä tuhlata niitä uuteen passiin. - mitäs dookasit!
G00ham(N) kirjoitti:
Oon 18 v tyttö ja passini hävisi ku olin dokaamassa ja ihan ympärikännissä oltiin niin se mun passini sit tippu varmaa jonnekki.
Ja juu oon ilmoittanut jo poliiseille. Ja ei oo ajokorttii tai mitään muuta henkkaria.
Mutta siis kelasin vain, että voikos tuota vanhaa passia käyttää vielä baareissa tai kaupassa, ku raha tilanne on heikko ja ei tekis mieli vielä tuhlata niitä uuteen passiin.halvemmaksi?
Mutta ilman henkilöllisyystodistusta ei tosiaankaan pärjää!
Oma vikas!!!!!!
No, luuleks sä kakaran kuvalla varustetulla passilla minneen pääseväs, ja tosiaan se mikä on vanha se on vanha ja pätemätön, vaikka voimassaoloaika ois päättynyt just eilen. - edsytf87g98hoikh
G00ham(N) kirjoitti:
Mutta siis kelasin vain, että voikos tuota vanhaa passia käyttää vielä baareissa tai kaupassa, ku raha tilanne on heikko ja ei tekis mieli vielä tuhlata niitä uuteen passiin.ei vittu miten tyhmää, holtitonta ja aivotonta sakkia nykynuoriso on, kaadetaan kurkusta viinaa alas niin paljon että ollaan sitten täysin varattomia ja holtittomassa kunnossa jolloin katoaa passit, lompakot, avaimet ja muisti, sitten valitetaan että ei ole rahaa ostaa kadonneiden ja hajonneiden passien jne. tilalle uusia! Olisiko kannattanut pitää tolkku mukana?! Tuollaisia vetelyksiä tulee kun pentuja ei saa rangaista selkäsaunalla tekemistään röttösistä!
Toivottavasti saat maksaa kännisekoilustasi kalleimman mukaan! - Anonyymi
edsytf87g98hoikh kirjoitti:
ei vittu miten tyhmää, holtitonta ja aivotonta sakkia nykynuoriso on, kaadetaan kurkusta viinaa alas niin paljon että ollaan sitten täysin varattomia ja holtittomassa kunnossa jolloin katoaa passit, lompakot, avaimet ja muisti, sitten valitetaan että ei ole rahaa ostaa kadonneiden ja hajonneiden passien jne. tilalle uusia! Olisiko kannattanut pitää tolkku mukana?! Tuollaisia vetelyksiä tulee kun pentuja ei saa rangaista selkäsaunalla tekemistään röttösistä!
Toivottavasti saat maksaa kännisekoilustasi kalleimman mukaan!Nykynuoriso XD KYLLÄ se on ihan aina ollut tuommoinen nuorten dokailu läsnänä suomessa.
- Mopokortin hinta
Jännä juttu et suomalainen joutuu maksamaa elinaikanaan noin 1000 - 2000 euroa, ihan vaan siitä että on suomen kansalainen tai siis yhteiskunnan täysvaltainen jäsen. Ajattelin kokeilla ens vaaleissa miten perustuslaki toimii. Vanhoilla henkkareilla äänestän. Valtakirjalla joku voi kait äänestää puolestani, mut säästöpankissa ei tilinuudistus onnistunut vaimon vakuutuksesta huolimatta. Saman akan kanssa olla eletty koht 25 vuotta.
- nippanappa nuuka
Mutta, sullakin tuossa iässä on varmaan paljon rahaa pankissa, että olishan se sääli, jos rosvo veis väittämällä olevansa sinä. Että ihan jokaisen omaksi parhaaksihan ne vaan niitä kortteja vaatii päivänpäälle leimoineen..
- G00ham(N)
nippanappa nuuka kirjoitti:
Mutta, sullakin tuossa iässä on varmaan paljon rahaa pankissa, että olishan se sääli, jos rosvo veis väittämällä olevansa sinä. Että ihan jokaisen omaksi parhaaksihan ne vaan niitä kortteja vaatii päivänpäälle leimoineen..
No joo tiedän, että oli ihan tyhmää hävittää se mun passi kännissä mut minkäs teet. Oon nuori ja elämää täynnä ja joskus tulee tekee tyhmyksii, mutta kyllä niistäkin oppii. Ei se turha sanonta ole, että virheistä oppii. Mutta... eihän se uuskaa passi maksa ku se joku 45 e, mutta luulis nyt et jotain tupakkaa vois ostaa vanhoilla henkkareilla..... Ku mun mielest ne ei kato sitä et millo se menee vanhaks vaa sen iän vaa kattoo.
Mut en sit tiiä. Ei kai se sit toimi vai? - mies 20 vuotta
G00ham(N) kirjoitti:
No joo tiedän, että oli ihan tyhmää hävittää se mun passi kännissä mut minkäs teet. Oon nuori ja elämää täynnä ja joskus tulee tekee tyhmyksii, mutta kyllä niistäkin oppii. Ei se turha sanonta ole, että virheistä oppii. Mutta... eihän se uuskaa passi maksa ku se joku 45 e, mutta luulis nyt et jotain tupakkaa vois ostaa vanhoilla henkkareilla..... Ku mun mielest ne ei kato sitä et millo se menee vanhaks vaa sen iän vaa kattoo.
Mut en sit tiiä. Ei kai se sit toimi vai?nauti vaan elämästä ps.lähetkö joku päivä ulos? tarjoon koko illan! oon 20v mies
- Orwel 2004
nippanappa nuuka kirjoitti:
Kyllä meillä on yhteinen tili ja pankkisuhde toimii moitteettomasti. Kyse oli siitä että kun yhteiskunta siirtää asioinnin verkkoon ja verkossa vaaditaan sitä pankki tunnusta. Halusimme molemmille omat, mutta kun minun henkilöllisyyskortti oli vanhentunut ½ takaperin vaimolle myytiin oma tili jota ei vieläkään olla käytetty eikä sen verkkopankkitunnuksia. Henkkari voisi vaikka piipata kuten kännykkä, että ("akku loppu, pistä lataukseen") todistuksesi voimassaoloaika päättyy hanki uusi kortti ! Korttisi on voimassa enään 2 kuukautta ! PIIP, PIIP, PIIP HENKILÖLLISYYSKORTISI VOIMASSAOLOAIKA ON PÄÄTTYNYT.
- Anonyymi
Äänestämiseen nuo vanhentuneet passit ja henkilökortit kelpaavatkin eikä mihinkään muuhun.
- Anonyymi
Itte ostanu siskon jo yli vuoden vanhentuneilla henkkareil ja aina muuten menny läpi paitsi kerran sanottii et pitää olla voimassa oleva. (hän on 22 ja mä 15) et luulen et sulla on iha hyvä tsägä :D
- Anonyymi
Meet poliisilaitokselle ja tilaan sen vanhan passin kanssa uuden passin ja henkilökortin. Näin tein kun oma passi vanheni.
- Anonyymi
voi tätä nuorisoa kantaa vanhaa passia mukana jotta saa viinaa ja tupakkia ja kauhia huoli jos ei vanha passi kelpaakaan. no maan tavoille ainakin oppinu jo
- Anonyymi
Vanhentunutkin passi on henkilötodistuksena pätevä, muttei kelpaa valtiorajojen ylittämiseen. Poikkeuksena ehkä, jos passikuva on todella tunnistamattoman vanha, esimerkiksi vauvakuvalla varustettu.
- Anonyymi
Ei kelvanut aikoinaan passi kun baarin yritin kuva oli 12-13v ikäsestä sillon oli passit voimssa 10v.
- Anonyymi
jos on mennyt vanhaksi niin se on sitten harkinnan varassa hyväksyykö vai ei. itse käyttänyt aina ajokorttia henkilötodistuksena joka paikassa ja aina on kelvannu vaikka vieressä olisi ollut plakaati ettei ajokortti kelpaa henkilötodistuksena. ajokortti siitä hyvä ettei vanhene ja on aina mukana muutenkin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4235578Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1891928Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3671864- 1221088
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51014- 27928
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60834- 73809
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 37714