1. Erotetaanko adventtikirkosta sellainen jos jollakin on sapattina kielilläpuhumisen armolahja?
2. Minkä nimisillä adventisti pastoreilla Suomessa on ko. armolahja?
3. Kenellä nimellä mainitulla adventistilla on "profetian henki" "armolahja" vai onko se Ellen Whiten näkyjen plagioimista yksilön kohdalla?
Armolahjat Adventtikirkossa
49
406
Vastaukset
1. Ei tietenkään...
2. Olen kuullut parin pastorin puhuvan kielillä. Onko useampia, en tiedä. Nimet jätän sanomatta.
3. Monet karsimaattiset adventistit saavat väliin kehotuksen tai sanan Herralta, ehkä yksittäisen profetiankin. Nämä eivät yleensä ole EGWn toistoa. Suomessa en ole kuullut kenenkään mieleltään terveen esiintyneen profeettana.
Iloa Herrassa!
Kai- sda.manager
---Voiko ihminen pelastua, vaikkei uskokkaan siihen, että Ellen G. White on tai oli profetian henki?
---Suomessa ei siis Kai A:n mukaan ole ketään mieleltään tervettä, joka olisi esiintynyt profeettana, mutta USA:ssa on ja on ollut useita, joista sanotaan, että heissä on profetian henki.
Miksi USA olisi parempi tässä suhteessa, kuin esim. Suomi?
Tuleeko vain USA:sta profeettoja?
Miksi adventistit kuitenkin korrostavat, että USA on karitsansarvinen peto?
---Miksi Jeesus meni temppeliin taivaassa juuri to 22.10.1844 adventistien väittämän mukaan, vaikka Jeesus itse sanoi menevänsä vain valmistamaan asuinsijaa omilleen ja tulevansa sitten takaisin ja noutavansa omansa valmiiksi saattamilleen sijoille?
---Jos Jumalan valtakunta (taivas) olisi esim. miljardin valovuoden päässä.
Kuinka kauan Jeesukselta menisi aikaa palata maan päältämme taivaaseen vaikkapa valon nopeudella?
Jeesus itse usein korosti, että Hän on valo.
Valon nopeus on c = 299 792 458 metriä sekunnissa.
---Adventistit suurin joukoin pääsevät taivaisiin?
Mikäli uskomme heidän itsensä tulkintaan asiassa.
Mihin muut uskovat joutuvat?
---Saako adventisti käydä uimassa ja saunassa sapattisin? - alex-kasi
sda.manager kirjoitti:
---Voiko ihminen pelastua, vaikkei uskokkaan siihen, että Ellen G. White on tai oli profetian henki?
---Suomessa ei siis Kai A:n mukaan ole ketään mieleltään tervettä, joka olisi esiintynyt profeettana, mutta USA:ssa on ja on ollut useita, joista sanotaan, että heissä on profetian henki.
---Miksi Jeesus meni temppeliin taivaassa juuri to 22.10.1844 adventistien väittämän mukaan, vaikka Jeesus itse sanoi menevänsä vain valmistamaan asuinsijaa omilleen ja tulevansa sitten takaisin ja noutavansa omansa valmiiksi saattamilleen sijoille?
Kuinka kauan Jeesukselta menisi aikaa palata maan päältämme taivaaseen vaikkapa valon nopeudella?
---Saako adventisti käydä uimassa ja saunassa sapattisin?Kai A kylläkin sanoi että " Suomessa en ole KUULLUT kenenkään mieleltään terveen esiintyneen profeettana.
Joasta tapasi mukaan vedit OMAT johtopäätöksesi (tosin väärät, niinkuin niin usein aikaisemminkin).
Minä voin vain yhtyä Kai A:n sanoihin, mutta jos sinä olet KUULLUT - niin olisi mukava kuulla kuka ja missä?
alex - Fniss!
sda.manager kirjoitti:
---Saako adventisti käydä uimassa ja saunassa sapattisin?Miten sinä, manager, ymmärrät sen sijan valmistamisen? Millä tavalla Jesus sitä valmistaa?
"Saako adventisti käydä uimassa ja saunassa sapattisin?" Mikä outo kysymys. Eiköhän se ole jokaisen omantunnon kysymys. En ole kuullut ketään erotetun uimisen tai saunassakäynnin vuoksi. Itse olen lämmitellyt saunan lauteilla sapattina, koska toinen vaihtoehto olisi ollut kylmässä värjistely ja vilustuminen. Järveenkin olen pulahtanut pahimmilla helteillä ja vielä olen jäsenluettelossa. - näin ymmärrän!
alex-kasi kirjoitti:
Kai A kylläkin sanoi että " Suomessa en ole KUULLUT kenenkään mieleltään terveen esiintyneen profeettana.
Joasta tapasi mukaan vedit OMAT johtopäätöksesi (tosin väärät, niinkuin niin usein aikaisemminkin).
Minä voin vain yhtyä Kai A:n sanoihin, mutta jos sinä olet KUULLUT - niin olisi mukava kuulla kuka ja missä?
alexEli jos ihminen on mieleltään terve, niin hän ei esiinny profeettana? Tätähän Kai- ymmärtääkseni tarkoitti eli kuinka?
- asiaa miettinyt!
Fniss! kirjoitti:
Miten sinä, manager, ymmärrät sen sijan valmistamisen? Millä tavalla Jesus sitä valmistaa?
"Saako adventisti käydä uimassa ja saunassa sapattisin?" Mikä outo kysymys. Eiköhän se ole jokaisen omantunnon kysymys. En ole kuullut ketään erotetun uimisen tai saunassakäynnin vuoksi. Itse olen lämmitellyt saunan lauteilla sapattina, koska toinen vaihtoehto olisi ollut kylmässä värjistely ja vilustuminen. Järveenkin olen pulahtanut pahimmilla helteillä ja vielä olen jäsenluettelossa.Eli "sijan valmistaminen on sitä esimerkiksi", että jos sinä valmista todella hyvän "nukkuma paikan sänkyyn" ja, että siitä todella tulisi miellyttävä leposija ruumiillesi, niin tottakai sinä etsit ja haet' niinkauan, että sä löydät sopivan joka miellyttää, ja tuntuu hyvälle ropallesi.
Samoinhan Jeesuskin meni valmistamaan hyvää kotia sielullemme, koska Jeesushan sanoi omille opetuslapsilleen, että "minä menen valmistamaan teille sijaa, että tekin olisitte siellä missä minä olen, sillä minun isäni kodissa on monta asuinsijaa". Jeesu tarkoitti tietysti sielujen asuinsijaa, elämän-henkeä
,jonne kaikkien meidän henkemme, jotka uskossa "nukumme" pois - kuolemme. Jeesus meni esikoisena ja siksi hän meni aivankuin valmistamaan sijaa. Samoinhan äiti valmistaa esikoiselleen sijaa, kun hän lasta odottaa, ja tottakai lapsen isä on siinä mukana, niin että hän hoitaa tuon leposijan vaikkakin aineellisessa maailmassa.
Näin tekee Jeesus Kristus myöskin hänen lapsilleen, mutta ei liha ja veri peri taivasten valtakuntaa, vaan sinne kelpuutetaan puhdas sielu/elämän-henki. Se lapsi kuvainnollisesti joka on tullut lihan vangeudesta puhtaaseen hengen-elämään. näin ymmärrän! kirjoitti:
Eli jos ihminen on mieleltään terve, niin hän ei esiinny profeettana? Tätähän Kai- ymmärtääkseni tarkoitti eli kuinka?
Jossakin joskus ole ollut tai voi tulla joku tervejärkinenkin profeetta. En vain ole vielä sellaista tavannut.
:)sda.manager kirjoitti:
---Saako adventisti käydä uimassa ja saunassa sapattisin?---Voiko ihminen pelastua, vaikkei uskokkaan siihen, että Ellen G. White on tai oli profetian henki?
Totta kai. Ei kai kukaan koskaan missään ole antanut EGWllä jonkinlaista pelastajan roolia!?
---...Tuleeko vain USA:sta profeettoja?
Ei tosiaankaan...
-Miksi Jeesus meni temppeliin taivaassa juuri to 22.10.1844 adventistien väittämän mukaan...
Siis kuka adventisti näin väittää? Eiköhän Jeesus mennyt suoraan sinne isän oikealle puolelle... tai valmistamaan meille sijaa... tai niinkuin heprealaiskirje sanoo toimittamaan palvelusta ja rukoilemaan puolestamme taivaan pyhäkössä... tai olemaan täällä maan päällä paikassa, missä kaksi tai kolme on hänen nimessään koolla. Olet tainnut ymmärtää väärin, mitä adventtikirkko opettaa?
Siinä tapauksessa kestäisi miljardi vuotta, mutta tämä jostakin syystä ei anna aihetta huoleen.
---Adventistit suurin joukoin pääsevät taivaisiin? Mikäli uskomme heidän itsensä tulkintaan asiassa.
Huh, kuka näin opettaa. En ole vielä kuullut sellaista ajatusta adventtikirkossa, että me "suurin joukoin" pääsemme taivaaseen. Useimmat lähestyvät tätä asiaa körttiläisyyteen verrattavalla armon kerjäläisen asenteella, että vanhurskas vaivoin pelastuu - ja sekin armosta ilman asiota. Samoin normaali adventismi opettaa, että muissa kirkoissa on suurin osa Jumalan lapsista - sieltä, jos jostakin tulevat "suuret joukot" ja meille jää se piskuisen lauman rooli.
---Saako adventisti käydä uimassa ja saunassa sapattisin?
Varmaankin... paitsi jos sattuu asumaan USAssa.
KaiKai_A kirjoitti:
Jossakin joskus ole ollut tai voi tulla joku tervejärkinenkin profeetta. En vain ole vielä sellaista tavannut.
:)Samarialainen nainen kaivolla tunnisti Jeesuksen heti profeetaksi, vaikka
Jeesus ei sanonut olevansa profeetta. Jeesus vain kertoi naiselle naisen
yksityisasioita, joita ei kukaan tiennyt.
Sillä tavalla Paavalikin toivoi profeetan ilmaisevan itsensä ja se koituisi
pelastukseksi jumalattomalle. Tänä päivänä saatetaan ajatella, että mitä
suurempia asioita joku on näkevinään, sitä varmemmin hän on profeetta.
Kuitenkin profetian henkeä tarvittaisiin paljastamaan pieniä henk.koht.
salaisuuksia - sen kautta profeetta arvonsa lunastaisi ja pelastaisi sieluja.
1. Kor. 14:23
Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
24
Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,
25
hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.
Joh. 4:16
Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne".
17
Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä". Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
18
sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
19 Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
Jokainen osaa ennustaa että luonnonkatastrofit ja muu paha lisääntyy.
Mutta missä ovat ne profeetat, jotka tietävät toisen ihmisen sydämen
salaiset ajatukset?!sda.manager kirjoitti:
---Saako adventisti käydä uimassa ja saunassa sapattisin?##: -Miksi Jeesus meni temppeliin taivaassa juuri to 22.10.1844 adventistien väittämän mukaan...
Siis kuka adventisti näin väittää? Eiköhän Jeesus mennyt suoraan sinne isän oikealle puolelle... tai valmistamaan meille sijaa... tai niinkuin heprealaiskirje sanoo toimittamaan palvelusta ja rukoilemaan puolestamme taivaan pyhäkössä... tai olemaan täällä maan päällä paikassa, missä kaksi tai kolme on hänen nimessään koolla. Olet tainnut ymmärtää väärin, mitä adventtikirkko opettaa? _##
Käy adventtikirkossa jumalanpalveluksessa ja sitä edeltävällä
raamattutunnilla, niin tiedät mitä adventtikirkossa opetetaan.
Ja kenen lauluja lauletaan, "Seurakunta laulaa"-kirjasta.
Kirjoja on kristittyjen keskuudessa liikkeellä jos jonkinlaisia.
Ei niistä tiedä mitä seurakunta opettaa. Esim. Leo Meller on hyvä
"Maan ja taivaan välillä2-ohjelmissa, varsinkin mitä tulee sielunhoitoon.
Mutta maakuntakierroksilla puhuu vallan tavattomia. Kirjat etsivät
sensaatiota. Esimerkiksi kun Menahen Begin taannoin oli ehdolla
pääministeriksi Israelissa, ehätti Leo sitä ennen kirjoitta kirjasen,
että kolmas maailmansota ja maailmanloppu alkaa, jos Begin valitaan.
Tutustu tämän päivän adventismiin adventtiseurakunnassa!
Eikös ole vähän yhdentekevää, missä Jeesus meidän puolestamme joka
aika rukoilee. Sillä tiedämme että Hän on joka tapauksessa Kaikkivaltias.
Älä heitä pelastusoppia pois vähemmän oleellisiin asioihin kompastumalla.
TOTTA ON että virallisella sivulla opinkohta 24 puhuu vuodesta 1844
lopun alkuna, mutta eikö siinä ole tärkeintä tämä:
"" Siinä Kristus suorittaa palvelusta meidän hyväksemme ""
Kun näin on, että adventismi on kristinuskoa, niin ei ole viisasta ottaa
asioita käsiteltäväksi jyrkän tuomitsevassa sävyssä. Harva adventisti
miettii opinkappaleiden syvyyksiä tai keveyttä. Elämä on oppia tärkeämpi.
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/pyhakko.htm
- Tunnistaja !
kielen armolahja: Vain sillä eroituksella, että minä ymmärrän kaiken puhumani Ja
minä ymmärrän myös kaiken puhutun. Klossalalia Kieliä en taida koska ne ovat
virallisesti sian Saksaa Jota Ihan oikea Jumalakaan ymmärrä, koska Klossalalia ei
ole mitään kieltä, vaan se on tunnekuohun ilmaisua. Afrikan alkukansatkin puhuvat
Klossalaliaa Woodoo uskontonsa kera. Eikä tätäkään kieltä kukaan ymmärrä???! Luulin ensin Urho Muromaksi ...
Jeesuksen seitsemän sanaa ristillä - Jeesuksen testamentti:
Googleta: Arasola, Arvo - Audiopankki
Googleta: Arasola, Kai - Audiopankki
= Evästä matkalle, puhe
Toinen puhe: Lupaus herätyksestä
Kolmas puhe: Historiaa adventtiliikkeen alkuajoilta
Adventtikirkon perusopinkohta 5 - Pyhä Henki
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/ph.htm
Opinkohta 17 käsittelee aihetta: ARMOLAHJAT ja ARMO PALVELLA
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahjat.htm
Ihan erikseen profetoimisesta, opinkohta 18.
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/profet.htm
Huomatkaa että kun siinä viitataan E. Whiteen, niin ei sanota
häntä heidän profeetakseen, vaan todetaan, että profetoimisen lahja
ilmeni Ellenin palvelutyössä.
Ja edelleen, Ellenin kirjojen kautta halutaan tarjota:
"seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta.
Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi,
jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava. "
Jos tuo viime mainittu on saatanallista niinkuin jotkut inttävät,
niin mikä sitten on jumalallista?!
Verratkaapa 5. ja 17. opinkohtaa Raamattuun.
Room. 12. luku, palveluviroista ja 1.Kor.12. luku hengen lahjoista.
Ei pitäisi olla valittamista.Aivan turha on entisiä aikoja haikailla, sillä se mitä silloin etsii,
ei ole enää ennallaan kuitenkaan. Turha katkeruutta kantaa sisällään,
kun kuitenkaan ei voi muuta muuttaa kuin vain itseään.
http://www.youtube.com/watch?v=-LfOn8u03B8&feature=related
Rakkaus kruunaa armolahjat ...
http://www.youtube.com/watch?v=NSFVk3Cjwsc&feature=related
Jaak. 2:8
Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
9
mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
10
Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan,
se on syypää kaikissa kohdin.Hyvät raamattutuntien aiheet viime aikoina ollut. Kun aamu valkenee ja
kello on 10.30 28.8., niin Betelissäkin tutkitaan kristityn "vapautta Kristuksessa", lähinnä Roomalaiskirjeen pohjalta, ennen jumalanpalvelusta. Jossain päin sitä, raamattutuntia, sanotaan ehkä
sapattikouluksi, ei meilläpäin.
http://turku.adventtikirkko.fi/rtaiheet.html
Armolahjojenkaan käyttö ei luonnistu, jos henkilö ei ole vapaa Kristuksessa. On niin tärkeää ettei ole ihmisten orja eikä omien
halujensakaan orja.
Raamattutunnin aihe on sama ehkä kaikissa adventtiseurakunnissa.
Salon Adventtiseurakunta antaa kotisivullaan pienen makupalan
heidän raamattutuntinsa sisällöstä ...
"" 28.8. Vapaus Kristuksessa
Roomalaiskirjeen 8. luku on Paavalin vastaus edelliseen lukuun.
Luvussa 7 hän puhuu turhautumisesta, epäonnistumisesta ja kadotustuomiosta;
luvussa 8 kadotustuomio on poissa ja sen tilalla ovat vapaus ja voitto Jeesuksen Kristuksen kautta.
Paavali sanoi 7. luvussa, että jos kieltäydytte vastaanottamasta Jeesusta, tuon luvun kurja kokemus on teidän kokemuksenne.
Olette synnin orjia, kykenemättömiä tekemään, mitä valitsette tehdä. Luvussa 8 hän sanoo, että Jeesus tarjoaa teille vapautusta synnistä ja vapautta tehdä sitä hyvää, mitä haluatte tehdä mutta mitä lihanne ei anna teidän tehdä. ""
Mielenkiintoista aina miten kukakin kristitty tahtoo selostaa tuon
ahtaalla olemisen - halu tehdä hyvää, mutta tekeekin pahaa vaikkei
tahdo. Joskus törmää sellaiseenkin selittäjään, joka sanoo, että ennen
olitte täysin pahoja, mutta nyt olette täysin hyviä.
Paavali hyväksyi suuren taistelun - pyrki hengellään ja Hengellä kuolettamaan lihansa tahtoa.
Rakkaus siinä oli "verraton tie" varmaankin.
Room. 7:25
Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta!
Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.- alex-kasi
Antti:
#Aivan turha on entisiä aikoja haikailla, sillä se mitä silloin etsii, ei ole enää ennallaan kuitenkaan. Turha katkeruutta kantaa sisällään, kun kuitenkaan ei voi muuta muuttaa kuin vain itseään#.
........
Olen aivan samaa mieltä.
Katsokaamme eteenpäin ei taaksemme.. ei kannata haikailla menneitä ..
Ilm. 21:
Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä!
Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala ITSE on oleva heidän kanssaan, HEIDÄN Jumalansa; ja hän on PYYHKIVÄ pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä KUOLEMAA ole enää oleva, eikä MURHETTA eikä PARKUA eikä KIPUA ole enää oleva, sillä KAIKKI entinen on mennyt."
Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki".
Ja hän sanoi: "Kirjoita, SILLÄ NÄMÄ SANAT OVAT VAKAAT JA TODET."
Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. MINÄ ANNAN JANOAVALLE ELÄMÄN VEDEN LÄHTEESTÄ LAHJAKSI.
JOKA VOITTAA ON TÄMÄN PERIVÄ JA MINÄ OLEN OLEVA HÄNEN JUMALANSA JA HÄN ON OLEVA MINUN POIKANI.
-------------
Uskomattomia lupauksia, jotka Jumala antaa niille jotka haluavat seurata Hänen tahtoaan elämässään.
alex - f11f
11:s kohta. On vikkelä ottamaan kymmenyksiä vastaan sekä nohevana käy vanhusten luona varmistelemassa, ettei omaiset ole käyneet puhumassa viisaita raha-asiosta.
alex-kasi kirjoitti:
Antti:
#Aivan turha on entisiä aikoja haikailla, sillä se mitä silloin etsii, ei ole enää ennallaan kuitenkaan. Turha katkeruutta kantaa sisällään, kun kuitenkaan ei voi muuta muuttaa kuin vain itseään#.
........
Olen aivan samaa mieltä.
Katsokaamme eteenpäin ei taaksemme.. ei kannata haikailla menneitä ..
Ilm. 21:
Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä!
Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala ITSE on oleva heidän kanssaan, HEIDÄN Jumalansa; ja hän on PYYHKIVÄ pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä KUOLEMAA ole enää oleva, eikä MURHETTA eikä PARKUA eikä KIPUA ole enää oleva, sillä KAIKKI entinen on mennyt."
Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki".
Ja hän sanoi: "Kirjoita, SILLÄ NÄMÄ SANAT OVAT VAKAAT JA TODET."
Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. MINÄ ANNAN JANOAVALLE ELÄMÄN VEDEN LÄHTEESTÄ LAHJAKSI.
JOKA VOITTAA ON TÄMÄN PERIVÄ JA MINÄ OLEN OLEVA HÄNEN JUMALANSA JA HÄN ON OLEVA MINUN POIKANI.
-------------
Uskomattomia lupauksia, jotka Jumala antaa niille jotka haluavat seurata Hänen tahtoaan elämässään.
alexMinulla ei ole mitään Ilm.14:6-12 vastaan ja adventistit korostavat Ilm,14:6-12
Näin varoittaa 3. enkeli adventistien korostamassa Ilm.14:6-12 ...
... Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, ...
Et ole koskaan suostunut kommentoimaan että ketä pitää kiduttaa.
Kerropa ketä ettei meidän kaikkien tarvitse pelätä.
- R.yssä
toimii vaikkapa eri kielillä puhumisen tai profetoimisen armolahja, niin en usko, että sitä uskonveljeä erotetaan adventistiseurakunnasta sillä perusteella.
Ja vaikka adventismissa ei käytetäkään Raamatun kirjoitusten mukaisia armolahjoja, niinkuin esim. helluntailaisuudessa ja vapaakirkollisuudessa käytetään, vaan sen sijaan korostetaan sapatin merkitystä, niin eivät adventistit armolahjojen käytöstä pidättäytymisen vuoksi ole Kristukselle kuulumattomia, aivan samoin niinkuin eivät helluntailaiset sekä vapaakirkollisetkaan ole sapatista pidättäytymisen vuoksi Kristukselle kuulumattomia.
Yksi pyhittää yhden asian ja vaalii sitä, toinen pyhittää toisen asian ja vaalii sitä, ja molemmat tekevät Isä Jumalan mielen mukaisia tekoja elämässään Raamatun kirjoituksia seuratessaan.
Ei Isä Jumala ole meitä Kristuksessa Jeesuksessa vaeltavia suinkaan asettanut puremaan ja syömään toinen toistamme, vaan edistämään rauhaa ja rakkautta evankeliumin julistukessamme.Emme tosiaan ole jotain nimetöntä massaa ihmisinäkään. Niinpä sopii toisen
seurakunnan korosta yhtä asiaa ja toisen toista. Tarvitsemme toisiamme.
1. Kor. 12:21
Ei silmä voi sanoa kädelle: "Minä en tarvitse sinua",
eikä liioin pää jaloille: "Minä en tarvitse teitä."
En usko että Jumala ketään koskaan kiduttaa, ihmisessä sellainen
armottomuuden taito on. Armon ja armolahjojen ulkopuolella.
Joskus kuulee sanottavan ettei Jumala voi ketään kadotukseen passittaa,
sillä Hän on Rakkaus. Mistä sellainen ajatus tulee, sillä Jumala ei takaa
Raamatussa oikeudenmukaista kohtelua niille, joille Hänen tavaransa ei
kelpaa - Jeesus Kristus.
Ps. 18:26 (18:27)
puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.
Vaikka Jumala on armollinen suurintakin tappajaa kohtaan, ei hän voi
armahtaa jos ei armo kelpaa. Esim. jotkut riistävät itseltään hengen
mieluummin kuin sopisivat Jumalan kanssa. Ja niin sitten joutuvat
tuomittavaksi rangaistuksen paikkaan tuolla puolen ajan rajan,
jossa ei enää neuvotella.
Luuk. 16:25
Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista,
että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa;
mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
Muisti kummasti virkistyy ikuisuudessa - paatuneinkin omatunto HERÄÄ!
Ei, ei Jumala syökse kidutettavaksi vaan joutuu jättämään paholaisen
käsiin sen, joka ei Hänen käsivarsilleen suostu:
Matt. 10:28
Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Luuk. 12:5
Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen:
peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin.
Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
Armoa ja armolahjoja tavoitelkaamme - se on lääke armottomuutta vastaan, kaikelle maailmalle.- Fniss!
Käärme on puhunut, taas kerran. Eivät adventistit usko sielun kuolemattomuuteen, vieläkään.
He uskovat Jumalan oikeudenmukaisuuteen, jota sinä tunnut epäilevän. "Jokainen saa tekojensa mukaan", eikö kuulosta oikeudenmukaiselta?
Mitäs sinä muuten höpiset paatuneen omantunnon heräämisestä helvetissä? Mikäs sen siellä herättää ja miksi? Et kai kuvittele Jumalan Pyhän Hengen laskeutuvan helvettiin puhuttelemaan jumalattomia? Turhaahan se olisi, sillä heidäthän on jo tuomittu tuhottavaksi, lopullisesti. - R.yssä
Fniss! kirjoitti:
Käärme on puhunut, taas kerran. Eivät adventistit usko sielun kuolemattomuuteen, vieläkään.
He uskovat Jumalan oikeudenmukaisuuteen, jota sinä tunnut epäilevän. "Jokainen saa tekojensa mukaan", eikö kuulosta oikeudenmukaiselta?
Mitäs sinä muuten höpiset paatuneen omantunnon heräämisestä helvetissä? Mikäs sen siellä herättää ja miksi? Et kai kuvittele Jumalan Pyhän Hengen laskeutuvan helvettiin puhuttelemaan jumalattomia? Turhaahan se olisi, sillä heidäthän on jo tuomittu tuhottavaksi, lopullisesti.edelleenkin jumalattomille syntisille tuota ihmismielipiteisiin perustuvaa harhaoppia Raamatun totuuden sijaan, että jumalattomat kuoltuaan haihtuvat kuin tuhka tuuleen tai pieru saharaan, eikä heille enää lueta Jumalan valtaistuimen edessä synneistään sitä palkkaa, joka heille on määrätty jo ennen aikojen alkua.
Koetahan nyt lukea Raamatun kirjoituksia niinkuin on kirjoitettu, ettet enää eksyisi pois Raamatun kirjoitusten totuudesta ja tuomioista niin väärille kuin vanhurskaillekin.
Uuden Testamentin evankeliumeista, kirjeistä ja Ilmestyskirjasta löytyy asiallista tietoa pelastus/kadotusasiaan, mutta asiaa valotetaan myös Vanhan Testamentinkin puolella. - Usko jo
R.yssä kirjoitti:
edelleenkin jumalattomille syntisille tuota ihmismielipiteisiin perustuvaa harhaoppia Raamatun totuuden sijaan, että jumalattomat kuoltuaan haihtuvat kuin tuhka tuuleen tai pieru saharaan, eikä heille enää lueta Jumalan valtaistuimen edessä synneistään sitä palkkaa, joka heille on määrätty jo ennen aikojen alkua.
Koetahan nyt lukea Raamatun kirjoituksia niinkuin on kirjoitettu, ettet enää eksyisi pois Raamatun kirjoitusten totuudesta ja tuomioista niin väärille kuin vanhurskaillekin.
Uuden Testamentin evankeliumeista, kirjeistä ja Ilmestyskirjasta löytyy asiallista tietoa pelastus/kadotusasiaan, mutta asiaa valotetaan myös Vanhan Testamentinkin puolella.Jumalaton kärsittyään rangaistuksen, kukin tekojensa mukaan, palavat/tuhoutuvat he niin ettei heistä jää juurta eikä oksaa he ovat kerta kaikkiaan silloin pois hävinneet!!!
- Fniss!
R.yssä kirjoitti:
edelleenkin jumalattomille syntisille tuota ihmismielipiteisiin perustuvaa harhaoppia Raamatun totuuden sijaan, että jumalattomat kuoltuaan haihtuvat kuin tuhka tuuleen tai pieru saharaan, eikä heille enää lueta Jumalan valtaistuimen edessä synneistään sitä palkkaa, joka heille on määrätty jo ennen aikojen alkua.
Uuden Testamentin evankeliumeista, kirjeistä ja Ilmestyskirjasta löytyy asiallista tietoa pelastus/kadotusasiaan, mutta asiaa valotetaan myös Vanhan Testamentinkin puolella.Aha, sinä olet myös niitä harhaoppisia, jotka uskovat, että kuolema itse asiassa onkin elämää. Ja että tiedottomuus itse asiassa onkin tietoisuutta tuskista ja kivuista.
ENHÄN mitään sellaista kirjoittanut, etteikö jumalattomille lueta Jumalan valtaistuimen edessä synneistään sitä palkkaa, joka heille on määrätty jo ennen aikojen alkua. Miksi sinä tuollaista kirjoitat?
Kirjoitin: "Jokainen saa tekojensa mukaan". Niinhän Raamatussa lukee. Se on Jumalan oikeudenmukaisuutta. "Synnin palkka on kuolema", siellä myös lukee. Löydät myös Raamatusta sen mikä kuolleitten tila on. - Huh huh huu!
Fniss! kirjoitti:
Mitäs sinä muuten höpiset paatuneen omantunnon heräämisestä helvetissä? Mikäs sen siellä herättää ja miksi? Et kai kuvittele Jumalan Pyhän Hengen laskeutuvan helvettiin puhuttelemaan jumalattomia? Turhaahan se olisi, sillä heidäthän on jo tuomittu tuhottavaksi, lopullisesti.Onko adventismissa näitä pölkkypäitä kuinka paljon jäseninä, mutta ainakin tämä Fniss on yksi heistä, huh-huh aivan järjetöntä! Sinäkö siellä helvetissä toimitkin tuomarina, sinäkö siellä ja sinun joukkosi sen sijaan toimitte "hiilihankojenne" kanssa. Sillä mikään Pyhäkirja ei opeta tuollaista sairasta oppia mitä sinä täällä tyrkytät. Sellaista helvettiä ei olekkaan jota sinä maalailet sairailla ajatuksillasi. Jokainen sielu on Jumalan lapsi, toiset saapuvat aikaisemmin Isän kotiin ja toise myöhemmin, lue Jeesuksen vertaukset, ja käytä ymmärrystäsi, jos sitä sinulla on, ellei sitten adventismi ole sitä sinulta vienyt - riisunut liittyessäsi heihin.
Huh huh huu! kirjoitti:
Onko adventismissa näitä pölkkypäitä kuinka paljon jäseninä, mutta ainakin tämä Fniss on yksi heistä, huh-huh aivan järjetöntä! Sinäkö siellä helvetissä toimitkin tuomarina, sinäkö siellä ja sinun joukkosi sen sijaan toimitte "hiilihankojenne" kanssa. Sillä mikään Pyhäkirja ei opeta tuollaista sairasta oppia mitä sinä täällä tyrkytät. Sellaista helvettiä ei olekkaan jota sinä maalailet sairailla ajatuksillasi. Jokainen sielu on Jumalan lapsi, toiset saapuvat aikaisemmin Isän kotiin ja toise myöhemmin, lue Jeesuksen vertaukset, ja käytä ymmärrystäsi, jos sitä sinulla on, ellei sitten adventismi ole sitä sinulta vienyt - riisunut liittyessäsi heihin.
Saatanako tämän kirjoitti vai Jumala vai adventisti? :
... Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä,
Kyllä saatanakin tuon tietää, mutta se on Raamatussa ja se on myös
adventisteillä "evankeliumi viitekehyksissä" ja kehykset ovat Ilm.14:6-12.
Syytä Jumalaa ja adventisteja jos on valittamista. Älä meitä jotka emme
välittäisi asiaa esillä pitää kaiken aikaa. Minä uskon 3 enkelin sanoman,
mutten varsinkaan tuosta tulijärvestä viitsisi jankuttaa. Ei adventistikaan
jankuta, mutta te, joilla on syytä pelätä, te jankutatte!Fniss! kirjoitti:
Aha, sinä olet myös niitä harhaoppisia, jotka uskovat, että kuolema itse asiassa onkin elämää. Ja että tiedottomuus itse asiassa onkin tietoisuutta tuskista ja kivuista.
ENHÄN mitään sellaista kirjoittanut, etteikö jumalattomille lueta Jumalan valtaistuimen edessä synneistään sitä palkkaa, joka heille on määrätty jo ennen aikojen alkua. Miksi sinä tuollaista kirjoitat?
Kirjoitin: "Jokainen saa tekojensa mukaan". Niinhän Raamatussa lukee. Se on Jumalan oikeudenmukaisuutta. "Synnin palkka on kuolema", siellä myös lukee. Löydät myös Raamatusta sen mikä kuolleitten tila on.Ilm. 14:10-11 (Ilm.14:6-12)
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, ...Usko jo kirjoitti:
Jumalaton kärsittyään rangaistuksen, kukin tekojensa mukaan, palavat/tuhoutuvat he niin ettei heistä jää juurta eikä oksaa he ovat kerta kaikkiaan silloin pois hävinneet!!!
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, ...
Tämä ei ole kalevalasta vaan Jumalan sanasta ja adventistien lisäksi myös
muut kristityt ottavat vakavasti tämän kolmannen enkelin varoitussanoman.
Tätä ei niin kovasti yleensä toitoteta, mutta kun te jatkuvasti hyökkäätte
tätä asiaa vastaan, on PAKKO vastata tulella!- Fniss!
AnttiVKantola kirjoitti:
Ilm. 14:10-11 (Ilm.14:6-12)
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, ...No joo joo. Vieläkös Edomista nousee savu? Piti nousta iankaikkisesti. Nouseeko?
Adventistit uskovat tuon sinun kolmannen enkelin sanomasi ikuisen olevan yhtä rajattu aika kuin Edomista puheenolleen ikuisen.
Se siitä. Adventistit EIVÄT usko sielun kuolemattomuuteen, vaikka sellaista yrität vihjailla suunnilleen noin joka viestissäsi. - Fniss!
Huh huh huu! kirjoitti:
Onko adventismissa näitä pölkkypäitä kuinka paljon jäseninä, mutta ainakin tämä Fniss on yksi heistä, huh-huh aivan järjetöntä! Sinäkö siellä helvetissä toimitkin tuomarina, sinäkö siellä ja sinun joukkosi sen sijaan toimitte "hiilihankojenne" kanssa. Sillä mikään Pyhäkirja ei opeta tuollaista sairasta oppia mitä sinä täällä tyrkytät. Sellaista helvettiä ei olekkaan jota sinä maalailet sairailla ajatuksillasi. Jokainen sielu on Jumalan lapsi, toiset saapuvat aikaisemmin Isän kotiin ja toise myöhemmin, lue Jeesuksen vertaukset, ja käytä ymmärrystäsi, jos sitä sinulla on, ellei sitten adventismi ole sitä sinulta vienyt - riisunut liittyessäsi heihin.
Huh-huh-huu!! Eremithkös siellä huhuilee? Lueppas Raamattusi uudelleen, kokonaan, eikä vain
Vuorisaarnaa. Tulet hämmästykseksesi huomaamaan, että hupsista vaan, eivät kaikki pääsekään koskaan Isän kotiin.
Ikuinen elämä siellä Isän kodissa ON LUVATTU VAIN JA PELKÄSTÄÄN NIILLE JOTKA OTTAVAT VASTAAN KRISTUKSEN SYNTIENSÄ SOVITTAJANA. Fniss! kirjoitti:
No joo joo. Vieläkös Edomista nousee savu? Piti nousta iankaikkisesti. Nouseeko?
Adventistit uskovat tuon sinun kolmannen enkelin sanomasi ikuisen olevan yhtä rajattu aika kuin Edomista puheenolleen ikuisen.
Se siitä. Adventistit EIVÄT usko sielun kuolemattomuuteen, vaikka sellaista yrität vihjailla suunnilleen noin joka viestissäsi.Sinun tehtäväsi, Fniss!, on hämmentää niinkuin isäsikin hämmentelee.
Mutta kyllä adventistit uskovat sielunsa kuolemattomuuteen ja minä myös.
Ja mitä Edomiin tulee niin adventistit saattavat hyvinkin olla oikeassa, niin
että saamme, he ja minä, Jerusalemin kupeelta katsella, kun sinä kärvennyt Edomin liekeissä. Näkihän Ellen että pyhät sen näkevät ja
Raamattukin, Ilm., todistaa, että ainakin pyhät enkelit voivat katsella
sitä ilotulitusta.
Nimittäin yksi asia on varma: pelleilijät eivät peri iankaikkista elämää.
Jes. 66:23
Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
24
Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]Fniss! kirjoitti:
Huh-huh-huu!! Eremithkös siellä huhuilee? Lueppas Raamattusi uudelleen, kokonaan, eikä vain
Vuorisaarnaa. Tulet hämmästykseksesi huomaamaan, että hupsista vaan, eivät kaikki pääsekään koskaan Isän kotiin.
Ikuinen elämä siellä Isän kodissa ON LUVATTU VAIN JA PELKÄSTÄÄN NIILLE JOTKA OTTAVAT VASTAAN KRISTUKSEN SYNTIENSÄ SOVITTAJANA.Sinun tehtäväsi, Fniss!, on hämmentää niinkuin isäsikin hämmentelee.
Mitä jankuttamaasi Edomin käryihin tulee niin adventistit saattavat hyvinkin olla oikeassa, niin
että saamme, he ja minä, Jerusalemin kupeelta katsella, kun sinä kärvennyt Edomin liekeissä. Näkihän Ellen että pyhät sen näkevät ja
sitä ilotulitusta.
Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
24
Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]- Fniss!
AnttiVKantola kirjoitti:
Sinun tehtäväsi, Fniss!, on hämmentää niinkuin isäsikin hämmentelee.
Mitä jankuttamaasi Edomin käryihin tulee niin adventistit saattavat hyvinkin olla oikeassa, niin
sitä ilotulitusta.
24
Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]Joo, sanoit jo. Miksi sitten pelleilet?
Älä vedä isääni tähän. Anna vainajien maata rauhassa. Vai tarkoititko Isääni? Mitäs hän on hämmennellyt?
Adventistit uskovat pelastettujen kuolemattomuuten, vaan ei jumalattomien sielun kuolemattomuuteen.
Suotte äniset. - Huh huh huu
Fniss! kirjoitti:
Ikuinen elämä siellä Isän kodissa ON LUVATTU VAIN JA PELKÄSTÄÄN NIILLE JOTKA OTTAVAT VASTAAN KRISTUKSEN SYNTIENSÄ SOVITTAJANA.Minä en ainoastaan lue raamattua minä tutkin tekstin sisällön, ja sen tähden minun on annettu ymmärtää sanoman sisältö! Niinkuin Jeesus sanoi opetuslapsillee, että teidän on annettu ymmärtää hänen puheensa sisältö, mutta kansalle minun tätyy puhua vertauksilla, ja sittenkin sinäkään et adventistina ymmärrä hänen ,Jeesuksen Kristuksen puheesta juuri mitään, jonka todistaa tuo yllä oleva kommenttisi jo yksistään. Olet valitettavasti Jeesuksen Kristuksen opetuksesta ulkona lähes täysin aivan kuin useimmat lahkosi jäsenistä. Olen sen pannut merkille, kun olen lukenut vastauksiasi niiden kommentteihin, jotka eivät kuulu lahkosi järjestöön, vaan esittävät kysymyksiä jotka eivät pitäisi mielestäni vaatia kovinkaan vaativaa raamatun tuntemusta? Mutta tuntuu olevan kovin vaikeata vastata, ja sentähden mm-sinun täytyy kierrellä tavalla tai toisella kysymys, jottei tarvitsisi suoraan myöntää tietämättömyytensä, mitä kumman uskoa sinä oikein uskollasi tahdot edustaa, en usko, että adventistitkaan on oikein tietämättömyyteesi perusteellisen tyytyväisiä, vaikka tietämättömät ovat heille kyllä heidän herransa lahja, kun pysyvät heidän dogmaattisessa järjettömässä opissaan.
- Fniss!
AnttiVKantola kirjoitti:
sitä ilotulitusta.
24
Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]Monestiko pitää toistaa sinulle paksupäiselle? Biologinen isäni nukkuu kaikessa rauhassa kuolon unta, eikä tiedä mitään, kuten kuolleitten tila on Raamatun mukaan. Voitko vihdoin jättää hänet rauhaan.
Minun puolestani voit Riitan kanssa (mielikuvituksessasi) käydä ihailemasa sadistisen jumalasi touhuja jos se sinua miellyttää. Minun Jumalani on oikeudenmukainen ja rakastava, joka ei sellaisia esityksiä järjestä. Hän on luvannut, että kaikki muistokin synnistä tulee olemaan pois pyyhkäisty. - Fniss!
Huh huh huu kirjoitti:
Minä en ainoastaan lue raamattua minä tutkin tekstin sisällön, ja sen tähden minun on annettu ymmärtää sanoman sisältö! Niinkuin Jeesus sanoi opetuslapsillee, että teidän on annettu ymmärtää hänen puheensa sisältö, mutta kansalle minun tätyy puhua vertauksilla, ja sittenkin sinäkään et adventistina ymmärrä hänen ,Jeesuksen Kristuksen puheesta juuri mitään, jonka todistaa tuo yllä oleva kommenttisi jo yksistään. Olet valitettavasti Jeesuksen Kristuksen opetuksesta ulkona lähes täysin aivan kuin useimmat lahkosi jäsenistä. Olen sen pannut merkille, kun olen lukenut vastauksiasi niiden kommentteihin, jotka eivät kuulu lahkosi järjestöön, vaan esittävät kysymyksiä jotka eivät pitäisi mielestäni vaatia kovinkaan vaativaa raamatun tuntemusta? Mutta tuntuu olevan kovin vaikeata vastata, ja sentähden mm-sinun täytyy kierrellä tavalla tai toisella kysymys, jottei tarvitsisi suoraan myöntää tietämättömyytensä, mitä kumman uskoa sinä oikein uskollasi tahdot edustaa, en usko, että adventistitkaan on oikein tietämättömyyteesi perusteellisen tyytyväisiä, vaikka tietämättömät ovat heille kyllä heidän herransa lahja, kun pysyvät heidän dogmaattisessa järjettömässä opissaan.
Oi, onko minulta oikein kysytty jotain? Se on mennyt ohi jotenkin. Mitä sinä haluat Raamatusta tietää?
Mutta vastaapa sinä minulle, kun on alkanut mietityttämään, että oletko sinä nyt uudessa fyysisessä muodossasi metsäkyyhkynen vai huuhkaja. - Että näin
AnttiVKantola kirjoitti:
sitä ilotulitusta.
24
Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]Adventistit eivät usko "sielunsa kuolemattomuuteen", mutta uskovat Herran Kristuksen kautta sielunsa kuolemattomuuteen!
- R.yssä
Fniss! kirjoitti:
Oi, onko minulta oikein kysytty jotain? Se on mennyt ohi jotenkin. Mitä sinä haluat Raamatusta tietää?
Mutta vastaapa sinä minulle, kun on alkanut mietityttämään, että oletko sinä nyt uudessa fyysisessä muodossasi metsäkyyhkynen vai huuhkaja...alias kolme-enkeliä" kääntynyt Intian hindujen oppiin, kun jälleensyntymisestä praataat, vai muutoinko näin julkisesti osoitat tyhmyytesi?
Kerrothan sinä "huh huh huu" -anonyyminä kirjoittavalle lähimmäisellesi miettineesi asiaa ja kysyt sen seurauksena jälleensyntymisestä, että onko hän nyt uudessa olomuodossaan metsäkyyhkynen vai huuhkaja.
Uudestisyntyminen ja jälleensyntyminen ovat kaksi täysin toisensa poissulkevaa asiaa, jotka eivät tarkoita samaa.
Uudestisyntyminen tapahtuu vain ja ainoastaan Jeesuksen nimessä ja veressä julistetun syntien anteeksiantamisen kautta. Siitä todistaa Raamatun kirjoitukset sekä lähes 2 miljardia uskovaa kristittyä, joitten todistusten myötä itse Isä Jumalan Poika, Kristus Jeesus puhuu Pyhän Henkensä kautta.
Jälleensyntyminen vastaavasti on mytologiseen pakanauskontoon liittyvä uskomus, josta puuttuu faktatotuuteen perustuvat todistajat niin maallikkopuolella kuin tiedekunnassakin. - kuun valo himmeä
AnttiVKantola kirjoitti:
jankuta, mutta te, joilla on syytä pelätä, te jankutatte!Kerro nyt se se adventistien keksimä satu 3-enkelin sanoma? Mikä ihmeen sanoma se sellainen taru oikein on? Raamattu ei puhu kuin yhdestä pelastussanomasta, eli Rakkauden evankeliumista jonka Jeesus Kristus julisti evankeliumeissaan, ja jonka paavali omaksui ja jatkoi sitä erikoisesti pakanain keskuudessa, ja nimenomaan heidän apostolikseen Paavali sittemmin antautuikin.
Ei voi sanoa muuta kuin voi teidän hömpötyksiänne. - Fniss!
R.yssä kirjoitti:
..alias kolme-enkeliä" kääntynyt Intian hindujen oppiin, kun jälleensyntymisestä praataat, vai muutoinko näin julkisesti osoitat tyhmyytesi?
Kerrothan sinä "huh huh huu" -anonyyminä kirjoittavalle lähimmäisellesi miettineesi asiaa ja kysyt sen seurauksena jälleensyntymisestä, että onko hän nyt uudessa olomuodossaan metsäkyyhkynen vai huuhkaja.
Uudestisyntyminen ja jälleensyntyminen ovat kaksi täysin toisensa poissulkevaa asiaa, jotka eivät tarkoita samaa.
Uudestisyntyminen tapahtuu vain ja ainoastaan Jeesuksen nimessä ja veressä julistetun syntien anteeksiantamisen kautta. Siitä todistaa Raamatun kirjoitukset sekä lähes 2 miljardia uskovaa kristittyä, joitten todistusten myötä itse Isä Jumalan Poika, Kristus Jeesus puhuu Pyhän Henkensä kautta.
Jälleensyntyminen vastaavasti on mytologiseen pakanauskontoon liittyvä uskomus, josta puuttuu faktatotuuteen perustuvat todistajat niin maallikkopuolella kuin tiedekunnassakin.Ei R.yssä, en minä ole edes yksi enkeli, saati sitten kolme.
En minä ole kääntynyt hindujen oppiin, ainakaan vielä. Äläkä nyt niin tosissasi ala paasaamaan.
Tiedän vain huh huh huun olevan pusikosta huhuileva eremith, joka aikaisemmissa kirjoituksissaan on leikitellyt ajatuksella, että hän jälleensyntyy uuteen fyysiseen olomuotoon aina uudestaan ja uudestaan, kunnes on tarpeeksi jalostunut pääsemään perille Isän kotiin. Siitä tuli mieleen olla mukana samassa leikissä. Eihän eremithkään tosissaan sellaista usko. Meidän välistä huulenheittoa. - eremith32
AnttiVKantola kirjoitti:
jankuta, mutta te, joilla on syytä pelätä, te jankutatte!No ei ainakaan Jeesuksen Kristuksen Jumala! Teilläpä taitaa ollakkin aika sadistinen jumal, no jos se on sama kuin Vanhan liiton jahve, niin eipä ihme sitten veren himoinen sadistinen nautiskelija.
- ne ovat arvoituksia!
Fniss! kirjoitti:
Monestiko pitää toistaa sinulle paksupäiselle? Biologinen isäni nukkuu kaikessa rauhassa kuolon unta, eikä tiedä mitään, kuten kuolleitten tila on Raamatun mukaan. Voitko vihdoin jättää hänet rauhaan.
Minun puolestani voit Riitan kanssa (mielikuvituksessasi) käydä ihailemasa sadistisen jumalasi touhuja jos se sinua miellyttää. Minun Jumalani on oikeudenmukainen ja rakastava, joka ei sellaisia esityksiä järjestä. Hän on luvannut, että kaikki muistokin synnistä tulee olemaan pois pyyhkäisty.Mistäs fniss tuollaisia uskomuksia esiin kaivelee, että jonkun "piologinen isänukkuu kaikessa rauhassa? Ei siellä haudassa enään nukuta, vaan siellä on alettu muuttua paremminkin pio kemialliseen maaemoksi muuttumiseen eli hitusellinen ravintoa sisältäväksi mullaksi. Mutta toista on hänen sielunsa laita, se on siirtynyt Isänsä Luojan yhteyteen mahdollisesti jopa oikealle puolelle hänen valtaistuintaan 'kuka - ties'. Meidän on vaikea mennä määrittelemään, emmehän me ymmärrä kaikki valtiaan kysymyksiä.
Fniss! kirjoitti:
Monestiko pitää toistaa sinulle paksupäiselle? Biologinen isäni nukkuu kaikessa rauhassa kuolon unta, eikä tiedä mitään, kuten kuolleitten tila on Raamatun mukaan. Voitko vihdoin jättää hänet rauhaan.
Minun puolestani voit Riitan kanssa (mielikuvituksessasi) käydä ihailemasa sadistisen jumalasi touhuja jos se sinua miellyttää. Minun Jumalani on oikeudenmukainen ja rakastava, joka ei sellaisia esityksiä järjestä. Hän on luvannut, että kaikki muistokin synnistä tulee olemaan pois pyyhkäisty."Monestiko pitää toistaa sinulle paksupäiselle?
Biologinen isäni nukkuu kaikessa rauhassa kuolon unta,
eikä tiedä mitään,"
Tietenkään isäsi ei tiedä tekniikan kehityksestä nykyajassa. Mutta hän
tietää tasan tarkkaan ja on huolissaan sinun kieroutesi edistymisestä.
Sillä olihan jo hänen eläessään kierouskäyräsi kovassa nousussa.
Hän on huolissaan siitäkin että tuli sinulle aikanaan syöttäneeksi tuota
puppua, että kuolema on täydellinen vapautus. Jeesus kuvailee ...
Luuk. 16:28
Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'- R.yssä
Fniss! kirjoitti:
No joo joo. Vieläkös Edomista nousee savu? Piti nousta iankaikkisesti. Nouseeko?
Se siitä. Adventistit EIVÄT usko sielun kuolemattomuuteen, vaikka sellaista yrität vihjailla suunnilleen noin joka viestissäsi.edelleenkin savu, mutta ihmiskunta ei sitä näe, koska se on meidän ymmärrystämme ylempänä olevassa paikassa Jumalan valtakunnassa, jonneka ei kukaan kuolevainen vielä näe.
Fniss! kirjoitti:
Joo, sanoit jo. Miksi sitten pelleilet?
Älä vedä isääni tähän. Anna vainajien maata rauhassa. Vai tarkoititko Isääni? Mitäs hän on hämmennellyt?
Adventistit uskovat pelastettujen kuolemattomuuten, vaan ei jumalattomien sielun kuolemattomuuteen.
Suotte äniset.Ei tässä kukaan kuolemattomuusfilosofiasta ole kiinnostunut.
Adventisti muistuttavat että jumalaton saa rangaistuksen tulijärvessä
eli ei jää ilman rangaistusta. Sen pitäisi riittää. Tri Flink toteaa:
* Helvetti ei ole kaatopaikka. Se on syntiset hävittävä tulijärvi viimeisellä tuomiolla (Ilm. 20 & 21).
Ja heidän viitekehyksissä oleva kolmannen enkelin sanoma varoittaa
rangaistuksesta joka totisesti on kunkin jumalattoman tekojen mittainen
vähintäänkin:
.. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa ...
Ei se kuule jumalatonta lohduta että rangaistus ei olisi ikuinen, sillä
se JOKA TAPAUKSESSA on niin suuri että kaduttaa ja itkettää aivan
lohduttomasti.
Mutta katsotaan nyt sitten mitä eepun Missio World maailmankirkko sanoo ...
http://personal.inet.fi/yhdistys/maran.ata-srk/page19.html
Armolahjat ja Adventismi - se oli aloitus ja tässä lyhyt tutkielma siitä ...
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9308909/45726336- kielien kakofonia.
Olin tulkkaamassa eräässä kirkossa hengellistä kokousta takapenkin tuntumassa.
Sitten alkoi rukous ja se kielien juhla.
Ilmeisesti edessä rukoilija yritti kirkastaa Jeesusta, mutta kielien kakofonia peitti rukouksen sisällön niin, etten pystynyt löytämään rukoussanomalle sitä sisältöä, minkä rukoilija sydämeltään korotti Jumalalle.
Eli tulkattava jäi siltäosin saamapuolelle.
Meniköhän se seurakunnassa alkuseurakunnan mukaan, että kielilahja avasi jokaiselle kielelle sen, mitä Kristus on saanut pelastuksen työn suhteen tehtyä?
Ehkä ei ja siinä sitä katsantoa vasten voi tarkastella "kielilläpuhumisen_armolahjaa"!!- äänimaailman ihmettä
Hengen vuodatuksen kovaäänisyyden, tuli Ahaa elämys* !
Kun puhutaan jostain kova äänisen puhujan hengestä, ylistetään sitä henkeä, mutta ehkä se sittenkin juontuu siihen, että tuleekin seurakunnassaan kuulluksi. Sentähden varmaan valinta tapahtuu tämän armohengen ilmenemismuodon suosioon, mene ja tiedä!
Toisaalta, Elian kokous ei ollut myrskytuulessa, vaan hiljaisessa tuulen huminassa, jossa Jumalan Henki kohtasi miehen.
Ehkä meidän pitäisi kuunnella Jumalan puhetta, vai mitä? äänimaailman ihmettä kirjoitti:
Hengen vuodatuksen kovaäänisyyden, tuli Ahaa elämys* !
Kun puhutaan jostain kova äänisen puhujan hengestä, ylistetään sitä henkeä, mutta ehkä se sittenkin juontuu siihen, että tuleekin seurakunnassaan kuulluksi. Sentähden varmaan valinta tapahtuu tämän armohengen ilmenemismuodon suosioon, mene ja tiedä!
Toisaalta, Elian kokous ei ollut myrskytuulessa, vaan hiljaisessa tuulen huminassa, jossa Jumalan Henki kohtasi miehen.
Ehkä meidän pitäisi kuunnella Jumalan puhetta, vai mitä?http://www.perheniemi.com/get.php?page_id=2314
KUUNTELEVA RUKOUS on ainakin minulle elämän vaikeimmin toteutettava ja kuitenkin
siunauksellisin asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283