ford mustang 3.8 v6 1994-1998

kannattaako77

Olen harkitsemassa auton vaihtoa ja olen katsellut tuommosta ford mustangia ja tuolla 3.8 v6 koneella, eli mitä tyyppivikoja autossa on? Minkälainen kulutus sillä on ja onko ruostevikoja? te joilla on tai ollut tuollainen auto niin voitteko kertoa hieman omia kokemuksia tuosta autosta. Kannttaako yleensä lähteä ostamaan tuollaista jenkki foordia..

Itselläni alla tuo sen pikkuveli ford probe ja mennyt nyt 3kesää ilman vikoja jne että vähä mieli tekisi vaihtaa se jo mustangiin.

Jään odottamaan vastauksia..

12

3624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V8hetinokalle

      Itse en ostaisi, on melko tehoton tai sitten osta 99 tai uudempi V6.
      Hinnat ovat melko alhaiset myös v8 malleissa. Saattaa olla jopa samanhintaisia.
      Kulutukset molemmilla pyörii tuossa 9-12 l tuntumassa molemmilla.
      Normaalit auton tarkistuskohteet, alusta kannattaa katsoa jossakin. onko ruostesuojausta tehty.
      Vähän ajettu ja vähillä omistajilla ollut yleensä paras vaihtoehto, vaikka vähän kalliimpi olisikin, säästät erotuksen kun joskus alat myymään. Nuo 3.8 ei tunnu lähtevän liikkeistä eikä yksityisiltäkään..
      Siis V8 suoraan ostoslistalle. Usko pois.

    • Vähän vaisu

      Testailin hiljattain yhtä edullista 3,8 vm taisi olla -98 tai -99. Ei kovin ihmeellinen peli loppuviimein ollut, toki oma tunnelmansa tuollaisissa autoissa aina on.

      Jäi tuo sporttinen vaikutelma lähinnä ulkonäköön, kone ei kyllä vaikutelmaa lisännyt. Oma 2,0 turbo dieseli tuntui rivakammalta ja todennäköisesti vääntökäyrät paperilla ovat dsl paremmat :)

      Pieniin kiertäviin bensakoneisiin tottuneista varmasti tuntuu hienolta tuo 3,8 vääntökone. Kyllä sillä ehtii ja alavääntöä toki tuntuu olevan, mutta ehkä se V8 olisi kuitenkin se kone joka tuollaiseen kuuluu. Olisi ulkonäkö ja tehot tasapainossa.

      Miten lienee chevroletin 3,8 v6, onko räväkämmän oloinen fordin vastaavaan verrattuna?

      • kannattaako77

        Ku kattoon tekniset tiedot niin onhan siinä esim vähempi heppoja kuin esim ford probe 2.5 v6 autossa ja totta se on että kyllä v8 on aina parempi. Katoin vaan että jos tuo ulkomailta tuollaisen 3.8 niin siihen pienempi vero kuin v8 malliin että lähinna sen takia katsoin tuota 3.8 litran versiota. Suomesta en kyllä lähe ostamaan tuota v8 versiota sillä se kantsii ottaa ulkomailta. Ruotsista lähtee v8 versio halvimmat siinä 6000-7000eur mutta ovat sitten vajaa 200tkm ajettuja että sitten saa pistää likemmäs 10000eur että löytää vähä ajetun v8 mustangin....Saksaski varmasti olis mutta jotenki nuo saksan autot ei oikein innosta ku tietää että niillä ne autobaanat siellä..


      • V8edelleen
        kannattaako77 kirjoitti:

        Ku kattoon tekniset tiedot niin onhan siinä esim vähempi heppoja kuin esim ford probe 2.5 v6 autossa ja totta se on että kyllä v8 on aina parempi. Katoin vaan että jos tuo ulkomailta tuollaisen 3.8 niin siihen pienempi vero kuin v8 malliin että lähinna sen takia katsoin tuota 3.8 litran versiota. Suomesta en kyllä lähe ostamaan tuota v8 versiota sillä se kantsii ottaa ulkomailta. Ruotsista lähtee v8 versio halvimmat siinä 6000-7000eur mutta ovat sitten vajaa 200tkm ajettuja että sitten saa pistää likemmäs 10000eur että löytää vähä ajetun v8 mustangin....Saksaski varmasti olis mutta jotenki nuo saksan autot ei oikein innosta ku tietää että niillä ne autobaanat siellä..

        Veroissa ei suurta eroa ole ja ei se auto ilmaiseksi tule ulkoimailtakaan tänne.
        Tällä hetkellä esim. nettiautosta löytyy vm 94-98 useampi v8 alle 10teuroon, ongelma tietysti että Probe pitäis saada myytyä tai antaa vaihdossa, no johonkin liikkeeseen voi saadakin..
        Jos Ruotsissa auto maksaakin 6000e, sitten se vero tulee kuitenkin helposti 3000e koska arvot katsotaan Suomen hinnoista, rek.katsastus 200e-250e, muutostöitä ehkä jne..
        Tällä hetkellä siis saat halvemmalla suoraan Suomesta.


    • lohpds

      Paljonkohan tuollaisella 3,8 v6 1995 vuoden mallilla mahtaisi hiilidioksidipäästöt olla? Jos joku asiasta enemmän tietävä voisi valaista asiaa? Kiitos.

    • adsggaaggag

      Ostohinnassa tottakai säästää jos ostaa v6 koneella.
      Mutta kyllä v8 on tollaseen autoon huomattavasti parempi vaihtoehto. Ja v6 mustang on aika vaikee saada myytyä, ihan senkin takia kannattaa ostaa v8 ja myydessä kuittaa sen eron mitä menetti ostaessa

      • V8valinta

        1995 mallin autoissa verot ja vuotuinen käyttömaksu menee painon mukaan, joten päästöillä ei ole mitään merkitystä, korkeintaan viherkuherkaheleille, jotka ei tuollaisilla muutenkaan ajele. Piste.


      • näkökuluma
        V8valinta kirjoitti:

        1995 mallin autoissa verot ja vuotuinen käyttömaksu menee painon mukaan, joten päästöillä ei ole mitään merkitystä, korkeintaan viherkuherkaheleille, jotka ei tuollaisilla muutenkaan ajele. Piste.

        Kyllä v6 sopii hyvin noin ilmeettömään autoon, moni ei osaa edes yhdistää autoa amerikkalaiseksi, lähinnä tulee mieleen Ford Escort.


    • maalima muuttuuu

      Eipä tuosta jälleenmyyntiarvosta enää tiedä, jos polttoaineiden hinnat nousee kahteen kolmeen euroon litralta ei taida kovin moni enää veekasia haluta.

      Muutenkin saatamme olla teknisen murroksen edessä, vaikka sitä ei juuri nyt uskoisi, niin voihan olla että polttomoottoriautot muuttuvat yhtä-äkkiä museotavaraksi.

      Yleensä tekniset murrokset tapahtuvat yhtä-äkkisesti, esim. LCD-televisiot valloittivat markkinat htkessä, eikä kukaan huolisi kuvaputkiteeveetä enää ilmaiseksikaan.

      Toki autot ovat hieman erilaisia hyödykkeitä, mutta silti nyt harrasteauton ostavan on syytä varautua siihen että sen jälleenmyyntiarvo voi pudota nollaan yhtä-äkkiä.

    • Faktojaeifiktiota

      Elämä on ihmisen parasta aikaa, sano Masa. Toista tilaisuutta ei ehkä tule..
      Tässä kyseisessä automallissa jossa keskustelu aloitettu, V6 ja V8 kulutusero on todella pieni, sen sijaan jälleenmyyntiarvo ja haluttavuus V8:lla on parempi.
      Ja vertaus Escorttiin koskee kylläkin aiempaa mallia, jonka tuotanto päättyi 1993. Toki sekin oli merkitykselline, sillä tuskin mikään automalli pysyy enää 14 vuotta tuotannossa noin vähillä muutoksilla kuin ns. Fox-Mustangi vm. 1979-1993.
      Fox-Mustangi on tyypillinen omistajan auto. Ei aukene muille, mutta tärkeä lenkki Mustangin historiassa ja että selvittiin nykypäivään.
      Tämänkin ketjun aloituksesta on jo 1,5 vuotta, toivottavasti teki järkivalinnan.

    • SN95

      Niin, vanhahan tämä ketju on mutta, olen nyt 5-vuotta ajellut kesällä sn95 3.8 avomustilla ja tyytyväinen olen. Avoon/leppoisaan cruisailuun rätti alhaalla riittää ihan hyvin tuo 3.8 . Ja kyllä sillä tarvitaessa motarilla kerkiää ihan hyvin ja rajoittimeen asti saa kopan kulkemaan. Suurin syy "laiskuuteen" on toivottoman harva perä 2:75 mutta motari vauhdeissa se ei enää haittaa.

      Kansipaffeja väittävät heikoiksi, suunniteluvirhe ja asbestin poistuminen materiaalista syyllisiä. 6-vuotta ainakin on nykyisillä paffeilla ajettu ja no problem.

      Ja reilusti alta 10/100 menee maantiellä jos kaikki kunnossa. Puhutaan n.7-8/100 lukemista. Ja alta 10 menee vaikka lootasta puuttuu OD ;-)

      Eipä siinä normaalien tarkistusten lisäksi ole muuta katottavaa kuin 3.8 koneissa nuo kansipaffit ja kaikissa automaatin ja erityisesti OD:n kunto. Ja suurimmalla osallahan on ajettu vain kesäisin joten ruostekkaan ei ongelma.

      • Hienoa!

        On hienoa ajaa kuusisylinterisellä autolla, kun lähes kaikki kanssa-autoilijat ajavat vain nelisylinterisillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

      Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

      Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

      Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

      olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe