romuauto

kierrätykseen

eräs tyyppi joka hakee romuautoja ei tehnyt luovaria ja eikä romutustodistusta pyynnöstä huolimatta joten auto jäi omille nimille vaikka se on hänen mukaansa romutettu jo,niin mihin tuosta firmasta ilmoittaa johonkin sen epärehellisestä toiminnasta?

29

5457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • josko vaikka

      vaikka poliisille. Homma haiskahtaa ympäristörikkeelle/rikokselle ja tuo puheiden paikkaansapitämättömyys voi jotain kanssa teettää. Ja mitä muuta sieltä sitten löytynee jos poliisi ottaa jutun tutkiakseen. Ja vaikkeivät ota, osaavat kertoa minne soittelet seuraavaksi.

    • ekisepi

      Tee myynti-ilmoitus katsastuskonttorilla. Ei maksa mitään, ilmoitat vaan ostajan tiedot. Yrityksen voit tietenkin ilmoittaa tänne.

      • kallalallal

        puhut palturia koska ensinnäkään kukaan yksityinen ei voi tehdä romutus todistusta koska sen voi tehdä vain valtuutettu yritys ja jos et tehnyt luovaria / valtakirjaa romutukselle niin ei sitä voi edes tehdä...ja helpoin kysyä sieltä metallikierrätys firmasta onko romutettu koska heillä on kattava rekisteri kaikista sinne viedyistä ajoneuvoista ps. olen kerran kysynyt ja löytyy monen vuoden takaa ne autot jotka on romutettu..


      • pelle svensson
        kallalallal kirjoitti:

        puhut palturia koska ensinnäkään kukaan yksityinen ei voi tehdä romutus todistusta koska sen voi tehdä vain valtuutettu yritys ja jos et tehnyt luovaria / valtakirjaa romutukselle niin ei sitä voi edes tehdä...ja helpoin kysyä sieltä metallikierrätys firmasta onko romutettu koska heillä on kattava rekisteri kaikista sinne viedyistä ajoneuvoista ps. olen kerran kysynyt ja löytyy monen vuoden takaa ne autot jotka on romutettu..

        Osaatko edes lukea? Kerroin että myyjä voi maksutta tehdä myynti-ilmoituksen katsastuskonttorilla ja vapautua kaikista vastuista autosta.


      • konttoristitisto
        pelle svensson kirjoitti:

        Osaatko edes lukea? Kerroin että myyjä voi maksutta tehdä myynti-ilmoituksen katsastuskonttorilla ja vapautua kaikista vastuista autosta.

        no itte vittu neuvot väärin kyllä se romutustodistus tulee postissa asiakkaalle ei tartte alkaa pelleileen minkään lappujen kans...
        miksi pitäs tehdä niin vaikeasti jonku konttorin kans...tervetuloa nykyaikaan herää pahvi..


    • kierrätykseen

      lisäystä vielä..elikkä tätä tyyppi on mustalainen ja ilmoitus on keltainen pörssi lehdessä johon siis soitin ja sillä on romufirma ,tarkistin.se väittää että auto on jo romutettu kuulemma ekopisteessä??ja se ei muka ole itse saanut vielä romutus todistusta jotta se voisi lähettää sen mulle tai jotain!!eikö sieltä saa sen heti sen romutustodistuksen välittömästi kun se on vienyt sen auton sinne romutettavaksi?itelleen se kirjoitti vain jonkun lapun johon se laittoi valmistenumeron ja mun puhelinumeron sillon kun se haki mun auton.mulle se ei antanu mitään dokumettia pyynnöstä huolimatta kun se sano et se auto muka poistuu rekisteristä sitten kun se on romutettu ja se on romutettu ainakin sen puheiden mukaa kun soitin mut silti se on vielä mun nimissä kun tarkistin(olen tehnyt siihen liikennekäytöstä poiston aikaa sitten mutta tarviin sen kokonaan pois nimistäni)ja kaiken lisäks tietääkseni tuo ekopiste ei edes ole virallinen auton romutus liike josta edes saa sen todistuksen,ellei se manne valehtele jota aikapaljon epäilen.soitot sille ukolle on aika turhia,samaa selittää vaan,"ei ole saanut romutustodistusta,siinä kestää kuulemma" en kyllä usko yhtään

      • Asia kiinnostaa

        Minulla on vähän samanlainen kokemus. Ostaja oli silloinkin mustalainen. Laita tänne numero johon soitit, niin katsotaan että onko sama ostaja.


      • hmmm..
        Asia kiinnostaa kirjoitti:

        Minulla on vähän samanlainen kokemus. Ostaja oli silloinkin mustalainen. Laita tänne numero johon soitit, niin katsotaan että onko sama ostaja.

        nimi oli johon autos annoit?


      • 5+6

        kun toimitaan niin sen romutustodistuksen tulo voi tosiaan kestää kuukausia. Sitä ei nimittäin tehdä ennenkuin auto on fyysisesti paloiteltu. Itselläni raato makasi Stenan kentällä pitkään ja vielä paloittelun jälkenkin meni aikansa koska toimipiste jka paloitteli ei ollut oikeutettu itse papereita tekemään. Niinpä todistus tuli aikanaan Porista.
        Jos olet kuitenkin liikennekäytöstäpoiston tehnyt ei syytä huoleen


      • kierrätykseen
        5+6 kirjoitti:

        kun toimitaan niin sen romutustodistuksen tulo voi tosiaan kestää kuukausia. Sitä ei nimittäin tehdä ennenkuin auto on fyysisesti paloiteltu. Itselläni raato makasi Stenan kentällä pitkään ja vielä paloittelun jälkenkin meni aikansa koska toimipiste jka paloitteli ei ollut oikeutettu itse papereita tekemään. Niinpä todistus tuli aikanaan Porista.
        Jos olet kuitenkin liikennekäytöstäpoiston tehnyt ei syytä huoleen

        saako ekopisteestä muka jonkun romutustodistuksen?? mielestäni se ei kuulu virallisten romuttajien piiriin


      • kusetus homma
        kierrätykseen kirjoitti:

        saako ekopisteestä muka jonkun romutustodistuksen?? mielestäni se ei kuulu virallisten romuttajien piiriin

        Ei ole mitään "virallista" romutusinstanssia. Autotuojat ry:n omistama huijarifirma www.autokierratys.fi ei maksa metallista mitään ja vie kyllä arvometallisi ilmaiseksi jos sitä haluat. Autokierrätys.fi:n ideana on paalata kaikki ehjätkin varaosat, jotta merkkiliikkeiden osat tekisi kauppansa.


    • auto kierrätykseen

      Älkää antako romuautoja epämääräisille jobbareille. Luovuttaessa pitää aina saada joku virallisen järjestelmän dokumentti. Sen perusteella kirjoitetaan romutustodistus. Tässä yksi virallisen järjestelmän toimija. Ilmainen noutopalvelu koko Suomessa.

      https://netitse.kuusakoski.fi/autopalvelut

    • ost

      Ei nykyään voi yrityksenkään toimintaan luottaa, minkä niminen yritys sen auton haki?

    • tämmöinen...

      hagertti tai joku semmoinen haki auton (sipoon romu) ei hoitanut velvollisuuttaan,ei romutustodistusta,auto on edelleenkin nimissäni,pitäisiköhän ilmoittaa se auto varastetuksi?

      • dsggsdgsg

        Mee poliisin jutuille ja selitä koko tarina.
        Saat sitä kautta ainakin auton pois nimistäs ja siirtyy hagertin ongelmaks ja pääsee muutenkin vastaan tosta toiminnastaan


      • käytettyjen kauppias
        dsggsdgsg kirjoitti:

        Mee poliisin jutuille ja selitä koko tarina.
        Saat sitä kautta ainakin auton pois nimistäs ja siirtyy hagertin ongelmaks ja pääsee muutenkin vastaan tosta toiminnastaan

        Kun auto romutetaan niin se viimeinen rekisteriin merkitty omistaja jää sinne rekisteriin sen viimeiseksi omistajaksi. Ei romuliikkeet mitään omistajan vaihdoksia romutettavalle autollesi tee. Ei sittenkään vaikka se olisi vielä liikennekäytössä koska poistuu rekisteristä saman tien kun auto viedään viralliselle Stenan tai Kuusankosken romutuspisteelle,
        Romuliikkeeltä tai romukauppiaalta saa luovutushetkellä romuauton vastaanotto/luovutustodistuksen ja aikanaan Kusarilta tai Stenalta tulee virallinen romutustodistus postissa.
        Jos auto on romutuksen lähtiessä vielä liikenne käytössä niin sen romumieheltä saatavan luovutustodistuksen voi kiikuttaa omaan vakuutusyhtiöön niin sitä kautta nopeiten vakuutukset ja verot saa katkeamaan.
        Mutta teit niin tai näin niin joka tapauksessa auton romutukseen luovutettuasi Trafin rekisteriin jäät aina ko. auton viimeiseksi omistajaksi eli auto jää nimiisi.


      • eikai se
        käytettyjen kauppias kirjoitti:

        Kun auto romutetaan niin se viimeinen rekisteriin merkitty omistaja jää sinne rekisteriin sen viimeiseksi omistajaksi. Ei romuliikkeet mitään omistajan vaihdoksia romutettavalle autollesi tee. Ei sittenkään vaikka se olisi vielä liikennekäytössä koska poistuu rekisteristä saman tien kun auto viedään viralliselle Stenan tai Kuusankosken romutuspisteelle,
        Romuliikkeeltä tai romukauppiaalta saa luovutushetkellä romuauton vastaanotto/luovutustodistuksen ja aikanaan Kusarilta tai Stenalta tulee virallinen romutustodistus postissa.
        Jos auto on romutuksen lähtiessä vielä liikenne käytössä niin sen romumieheltä saatavan luovutustodistuksen voi kiikuttaa omaan vakuutusyhtiöön niin sitä kautta nopeiten vakuutukset ja verot saa katkeamaan.
        Mutta teit niin tai näin niin joka tapauksessa auton romutukseen luovutettuasi Trafin rekisteriin jäät aina ko. auton viimeiseksi omistajaksi eli auto jää nimiisi.

        mun vika ole jos hagertti ei tehnyt luovaria vaan pyysi vain allekirjoittamaan paperin jonka piti itsellään, ,ja nappas auton lavalle ja häipyi(sanoi että kun auto romutetaan ,niin lähettävät todistuksen,eipä ole näkynyt...löytyy keltaisesta pörssistä sen ilmoitus muuten


      • Anonyymi
        käytettyjen kauppias kirjoitti:

        Kun auto romutetaan niin se viimeinen rekisteriin merkitty omistaja jää sinne rekisteriin sen viimeiseksi omistajaksi. Ei romuliikkeet mitään omistajan vaihdoksia romutettavalle autollesi tee. Ei sittenkään vaikka se olisi vielä liikennekäytössä koska poistuu rekisteristä saman tien kun auto viedään viralliselle Stenan tai Kuusankosken romutuspisteelle,
        Romuliikkeeltä tai romukauppiaalta saa luovutushetkellä romuauton vastaanotto/luovutustodistuksen ja aikanaan Kusarilta tai Stenalta tulee virallinen romutustodistus postissa.
        Jos auto on romutuksen lähtiessä vielä liikenne käytössä niin sen romumieheltä saatavan luovutustodistuksen voi kiikuttaa omaan vakuutusyhtiöön niin sitä kautta nopeiten vakuutukset ja verot saa katkeamaan.
        Mutta teit niin tai näin niin joka tapauksessa auton romutukseen luovutettuasi Trafin rekisteriin jäät aina ko. auton viimeiseksi omistajaksi eli auto jää nimiisi.

        Hain rekkarin mukaan omalta trafin sivulta ja vastauksena tuli, että et omista autoa.


    • tw4y56e

      Kannattaa myydä suoraan Kuusankoskelle tai Stenalle. Huono puoli tuossa vain on se, etteivät nuo maksa mitään, mutta hakevat ilmaiseksi silloinkin kuin metallin hinta on pohjamudissa. Eikö sen pitäisi riittää jos auto on niin huonokuntoinen ettei varaosiksikaan kelpaa?

    • auto kiertoon
      • Älä anna lahjaksi

        Heh, annoit ilmaiseksi pois rahanarvoisen autonromun. Noista saa kun myy metalliromuna vähintään toistasataa euroa pienemmästäkin autosta. Ei ole kunnolla mitään väliä. Aika huijareita nuo romutustodistuksen antavat firmat jotka vielä hehkuttavat kuinka hakevat "maksutta pois". Onhan se totta, että maksutta ottavat vastaan ja tekevät tietämättömien romuilla itselleen valtavat tilit.


    • Romut kiertoon

      Itse sain lasteni peltoautosta päivän romumetallihinnan mukaan maksun ja saimme latoa auton täyteen myös tallille jääneitä pakoputkia,sun muuta romumetallia.Auto siis punnittiin ja painoa tuli 1589 kg.Tästä sain asian mukaisen maksun myös.Ei niitä autoja kannata lahjoitella pois,kun kerran romusta saa rahaakin.Sain romutustodistuksen myös.

      Mustilaisille ei kannattane myydä.

    • jasso

      Hagert myy "ehjiä" autoja nettiautossa ettei vaan tulisi vielä tiellä vastaan ; )

      • Anonyymi

        Tuleeko vastaan, jos Trafi ilmoittaa, että auto on poistettu pysyvästi. Jos tulee, ni ei ainakaan kokonaisena.


    • Täpo

      Myy autoja huutokaupat.com
      Sieltä ne autot löytyy😅
      Laittavat vähän fixiä ja ei takuuta.eikä palautuikeutta.
      Käyppä katsoon .ilmoittaja
      Sataromu

    • Anonyymi

      Älä myy, äläkä osta mitään ”manneilta.” Huom! Manne voi olla sukunimeltään tyypillinen ”mannelainen”, tai sitten sellainan, kuin eräs porilainen romuliike - ei vois arvata edes manneiks (ovat kuitenkin.)
      Pärjää! ”Mannet vetää aina välistä!”

      • Anonyymi

        Höpön höpön ei koskaan ole romuautosta saanu mitään 200e,jollet itse romumiehelle sitä vie et saa mitään,jos viet niin 50-80e aivan maksimi riippuen autonkoosta.
        Kenenkään EI pitäisi myydä/antaa omilla nimillään olevaa ajoneuvoa toiselle ellei siitä tehdä papereita eikä ole saamassakaan romutustodistusta,jollet siis tiedä edes vastaanottajan tietoja unohda koko juttu.


    • Anonyymi

      Osalleni meinasi paniikki iskeä, kun romutukseen menevä auto oli edelleen nimissäni yli kolme viikkoa. Kaikki maksuvastuut oli irtisanottu ja autolle liikennekäytöstä poisto. Seurasin trafin sivulta, missä mennään. Muutaman ilmoituksen
      jälkeen eräälle taholle, niin auto oli
      poistunut pysyvästi käytöstä ja
      nimistäni. Kun asia selvä, niin
      vieköön kotteron vaikka verkon
      painoksi.

    • Anonyymi

      Ensimmäiset tekstit vuodelta 2010 ........... Hmmmm.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe