Luukkaan Evankeliumista
Luku 18:7,8
7. Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituilleen, jotka yötä päivää huutavat häntä avuksi, ja viivyttäisikö hän heiltä apuaan?
8. minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee,
LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ?
tässäpä hyvä kysymys miten on???
kysymys
15
282
Vastaukset
- kirjoitukset
uskontoja on vaikka mielin määrin.Jeesus tarkoitti alkuperäistä apostolista seurakuntaa.
- Jotain hukassa
se sitä? Jos käännös virhe.
- Jotain hukassa
Poika tuleekin, mutta sitä ennen hän joutuu kärsimään paljon...
Lainaus kirjasta.
Luulis kaverin ettivän lekuria tai hoitsuja.
Terkkaris tavataan.
- minä-minä-minä-
Olen kuullut että se uskon löytäminen liittyy sikäläiseen keskustelutyyliin, jossa on tapana muistaakseni liioitella tai jotain jota ei pidä ottaa kirjaimellisesti.
- merkkejä seuraava
Pitää pysyä uskossaan lujana vaikka seinät kaatuisi ympäriltä, kyllä Jumala omistaan huolen pitää se on varma.
- tuli ei hukassa
seinät kaadu, saattavat kylläkin palaa:-)
- työtodistus ei katei
tuli ei hukassa kirjoitti:
seinät kaadu, saattavat kylläkin palaa:-)
löytyy viestistä "Tsunami näky" lukaskaapa.
- Jotain hukassa
työtodistus ei katei kirjoitti:
löytyy viestistä "Tsunami näky" lukaskaapa.
lähellä minua on lähellä TULTA, ja joka on kaukana minusta on kaukana Jumalan valtakunnasta.
Kirjasta.
Ei sen uskon kanssa ole ongelmia. Luulisin - etimässä jotain
Jotain hukassa kirjoitti:
lähellä minua on lähellä TULTA, ja joka on kaukana minusta on kaukana Jumalan valtakunnasta.
Kirjasta.
Ei sen uskon kanssa ole ongelmia. LuulisinJos on joutunut kärsimään paljon ja sydämmen täyttää viha, niin eiköhän silloin ole
jotain hukassa?
- Jeesuksessa
myös pakanakansoissa:
´Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähde ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?" Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.´ (Ilmestyskirja 6:9-11)
Rukoillaan saadaksemme voimaa kestää loppuun asti, sillä luopumus ja laittomuus pahenevat ja Peto tulee sotimaan pyhiä vastaan. Jaakob tuo esille uskon tekojen merkityksen:
´Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva. Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa? Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on? Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton? Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille? Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois? Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.´ (Jaakob 2:12-)
Kun pedon vihan viinipuu tuottaa huonoa hedelmääänsä kuuluu Jeesuksen opetuslapsille tämä kehotus:
"Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa. Kostakaa hänelle sen mukaan, kuin hän on tehnyt, ja antakaa hänelle kaksinkertaisesti hänen teoistansa; siihen maljaan, johon hän on kaatanut, kaatakaa te hänelle kaksin verroin. Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä', sentähden hänen vitsauksensa tulevat yhtenä päivänä: kuolema ja suru ja nälkä, ja hän joutuu tulessa poltettavaksi, sillä väkevä on Herra Jumala, joka on hänet tuominnut." (Ilmestyskirja 18:4-)- ei Jeesus hukas
tuli, oli ja meni, eikä ota vierasta tulta vastaan saattas kärähtää apostolinen seurakunta.
- uskonto syntyi:
ei Jeesus hukas kirjoitti:
tuli, oli ja meni, eikä ota vierasta tulta vastaan saattas kärähtää apostolinen seurakunta.
´Juudas, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja Jaakobin veli, kutsutuille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesukselle Kristukselle varjellut. Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus. Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu. Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.´ (Juuda alusta)
Kannattaa huomata, että ei Jeesuksen kieltäminen tapahtunut huulilla vaan teoilla, kun aloitettiin opettamaan vauvakasteen armosta ja syntisyydestä ja siitä, että Jeesuksessakin voidaan olla syntieksytettyjä ja armo väännettiin irstaukdeksi, tosin eihän se ole vauvakastettujen vika, että voivat humalassa riehua ja irstautta harjoittaa, kun eivät itse ymmärrä mitään Jumalan valtakunnasta, mutta kastajat ja opettajat ovat suuressa vastuussa Jumalan edessä, samoin kaikessa muussa laittomuudessa ahneudesta kateuteen, sillä näistä kaikista Jeesus omansa vapauttaa syntikahleista ja antaa lahjavanhurskauden ja pyhityksen erotettuna synnistä ja sen harjoittamisesta.
Varokaa tämän maailman Jumalan vihan viinipuuta riettauden lätäkössä, sillä niiden kautta tulee Jumalan viha, sillä pidetään totuutta vääryyden vallassa. Kuka syntiä tekee ei ole Jumalasta, sillä Jumalasta syntynyt pitää itsestään vaarin Jumalan armossa ja Pyhän Hengen voimassa, ettei Paha saa hänessä sijaa eikä synti hallitse elämäänsä. Tästäkin tunnetaan Isän Jumalan lapset totuudessa ja armossa, samoin suhtautumisesta laittomuuteen ja Jumalan pyhiiin kirjoituksiin ja opetuksiin ja tahdon tekemiseen ilman vesittämisiä ja vääryyden ja valheiden rakastamista Jeesuksen nimessä. - uida osaan
uskonto syntyi: kirjoitti:
´Juudas, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja Jaakobin veli, kutsutuille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesukselle Kristukselle varjellut. Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus. Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu. Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.´ (Juuda alusta)
Kannattaa huomata, että ei Jeesuksen kieltäminen tapahtunut huulilla vaan teoilla, kun aloitettiin opettamaan vauvakasteen armosta ja syntisyydestä ja siitä, että Jeesuksessakin voidaan olla syntieksytettyjä ja armo väännettiin irstaukdeksi, tosin eihän se ole vauvakastettujen vika, että voivat humalassa riehua ja irstautta harjoittaa, kun eivät itse ymmärrä mitään Jumalan valtakunnasta, mutta kastajat ja opettajat ovat suuressa vastuussa Jumalan edessä, samoin kaikessa muussa laittomuudessa ahneudesta kateuteen, sillä näistä kaikista Jeesus omansa vapauttaa syntikahleista ja antaa lahjavanhurskauden ja pyhityksen erotettuna synnistä ja sen harjoittamisesta.
Varokaa tämän maailman Jumalan vihan viinipuuta riettauden lätäkössä, sillä niiden kautta tulee Jumalan viha, sillä pidetään totuutta vääryyden vallassa. Kuka syntiä tekee ei ole Jumalasta, sillä Jumalasta syntynyt pitää itsestään vaarin Jumalan armossa ja Pyhän Hengen voimassa, ettei Paha saa hänessä sijaa eikä synti hallitse elämäänsä. Tästäkin tunnetaan Isän Jumalan lapset totuudessa ja armossa, samoin suhtautumisesta laittomuuteen ja Jumalan pyhiiin kirjoituksiin ja opetuksiin ja tahdon tekemiseen ilman vesittämisiä ja vääryyden ja valheiden rakastamista Jeesuksen nimessä.malliin, mä oottelen jo sitä tsunamia.
- Jeesusta sillä
uida osaan kirjoitti:
malliin, mä oottelen jo sitä tsunamia.
tulee pelastamaan omansa tulevasta vihasta, joka saavuttaa ihmiset syntiensä ja luopumuksensa ja laittomuutensa tähden.
uskoa Ihmisen Poikaan maan päältä, mutta ei enää paljoa suhteessa maapallon väestömäärään.
Ellei olisi uskoa, niin ei hän puhuisi Matt.24:31kohdassa siitä kuinka Ihmisen Poika lähettää enkelit kokoamaan valitut "taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin".
Samaa todistaa myös jakeet: 40-41 samaisesta luvusta.
Se, että väitän Ihmisen Poikaan uskovia olevan vähän perustuu esim. Paavalin 2 tess.2:3 kohtaan, jossa Paavali uudenpaa käännöstä lainaten puhuu siitä kuinka "tapahtuu uskosta luopuminen" ennen Jeesuksen toista tulemusta.
Paavali puhuu roomalaiskirjeen 11-luvussa siitä kuinka Israel on paatunut "hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut".
Toisin sanoen tuossa puhutaan myös siitä kuinka maailma tulee paatumaan uskostaan ja tapahtuu se edellä mainittu uskosta luopuminen.
Sen sijaan Israel "herää eloon". Kuinka laajasti? En tiedä.
Maailmallekin varmasti jää silti rippeitä uskomaan (aidon) Jeesuksen olemassaoloon.
Tosin jotkut taitavat käyttää tuosta roomalaiskirjeen 11:25-kohdasta nimitystä; "seurakunnan tempaus", joka ei mielestäni ole oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022146- 991537
- 1211273
- 791255
- 1161220
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis591002- 51997
- 36912
- 33804