Avoin kirje Uskova 1 lle

Adventisti jo 6v

43

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oliko tuo kirjoituksesi muka jotenkin hyvä, että sitä pitää moneen kertaan toistaa.

      Vastasin jo tuohon löpinääsi tuolla ketjussa:

      Te kärpästen herran alaiset
      uskova_1 Käyttäjän viestit 21.8.2010 00:31

      Viestien esitystapa:
      Niin, eihän Antille mitään ihmeellistä tapahtunut. Tapahtui se sama kuin noille sanomillesi 16 000 000:lle.

      Tuohon todistukseesi voi vain todeta, että paskan täytyy olla hyvää, koska miljardit kärpäset eivät voi olla väärässä

      • pulppuaa edelleenkin

        suustasi.

        Vai oletko todella sitämieltä että rivous ja toisten ihmisten halventaminen kuuluvat uskossa olevan ihmisen elämäntapoihin?


      • pulppuaa edelleenkin kirjoitti:

        suustasi.

        Vai oletko todella sitämieltä että rivous ja toisten ihmisten halventaminen kuuluvat uskossa olevan ihmisen elämäntapoihin?

        Pulppuat pulppuamistasi tuot kärpästen herran puhetta. Milloinkahan tulet tolkkuihisi.


      • Olkoon sinun ilosi
        uskova_1 kirjoitti:

        Pulppuat pulppuamistasi tuot kärpästen herran puhetta. Milloinkahan tulet tolkkuihisi.

        Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, niin et tarvitse seurustella öitäsi rikinkatkuisen sielunvihollisen kanssa.


      • Olkoon sinun ilosi kirjoitti:

        Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, niin et tarvitse seurustella öitäsi rikinkatkuisen sielunvihollisen kanssa.

        En minä sinun kanssasi seurustelekaan.


      • makuuhuoneessasi
        uskova_1 kirjoitti:

        En minä sinun kanssasi seurustelekaan.

        olevan rikinkatkuisen saatanasi kanssa? No en voi mitään, ehdotin kuitenkin tuota Jeesusta, kun hän on meidän syntisten ystävä.


      • makuuhuoneessasi kirjoitti:

        olevan rikinkatkuisen saatanasi kanssa? No en voi mitään, ehdotin kuitenkin tuota Jeesusta, kun hän on meidän syntisten ystävä.

        Ahaa puhut Ellen Whitestä. Ellen Whitenhän oli tapana nähdä saatana yhtenään.

        "Valtaistuimen edessä näin Adventtikansan, kirkon ja maailman. Näin kaksi seuruetta, yhden kumartuneena valtaistuimen edessä, syvästi kiinnostuneena, kun taas toinen seisoi kiinnostumatta, ja välinpitämättömänä... Sitten Jeesus nousi ylös valtaistuimelta ja suurin osa kumartuneista nousi hänen kanssaan. En nähnyt yhtäkään valon sädettä lähtevän Jeesuksesta välinpitämättömiin joukkoihin sen jälkeen, kun hän nousi ja he jäivät täydelliseen pimeyteen... Sitten käännyin katsomaan joukkoa, joka yhä oli kumartuneena valtaistuimen edessä ja he eivät tienneet, että Jeesus oli lähtenyt siltä. Saatana ilmestyi valtaistuimelle yrittäen jatkaa Jumalan työtä. Minä näin heidän katsovan ylös valtaistuimeen ja rukoilevan, ´Isä, anna meille Henkesi´, silloin Saatana puhalsi heidän päälleen epäpyhän vaikutuksen; siinä oli valoa ja paljon voimaa, mutta ei suloista rakkautta, iloa eikä rauhaa. Saatanan tavoite oli pitää heidät petettyinä ja houkutella takaisin ja pettää Jumalan lapset” (Ellen White EARLY WRITINGS osa Experience & Views)

        Ja aina vaan Ellen White käytti aikaansa saatanaa ihastellen: "Sitten minulle näytettiin hänet millainen hän on nyt. Hänellä on yhä kuninkaallinen muoto. Hänen piirteensä ovat yhä ylhäiset, sillä hän on enkeli langenneena. Mutta hänen kasvojensa ilme on täynnä levottomuutta, huolta, murhetta, ilkeyttä, vihaa, ilkivaltaa, petosta ja kaikkea pahaa. Tuo otsa, joka joskus oli niin ylhäinen, sen erityisesti panin merkille. Hänen otsansa alkoi silmistä viettää taaksepäin. Minä näin, että hän oli niin kauan taipunut pahaan, että kaikki hyvät ominaisuudet olivat huonontuneet ja kaikki pahat luonteen piirteet kehittyneet. Hänen silmänsä olivat ovelat, viekkaat ja osoittivat suurta terävyyttä. Hänen ruumiinrakenteensa oli suuri, mutta liha roikkui irtonaisesti hänen käsissään ja kasvoissaan. Kun minä näin hänet, hänen leukansa lepäsi vasemman käden varassa. Hän näytti olevan syvissä mietteissä. Hymy oli hänen kasvoillaan ja sai minut vapisemaan, se oli niin täynnä pahaa ja saatanallista viekkautta. Tämä hymy hänellä on juuri ennenkuin hän varmistautuu uhristaan ja kun hän kiinnittää uhrin ansaansa, tämä hymy kasvaa hirveäksi." (*Ellen White, Early Writings, osa The Plan of Salvation)

        Noita Ellenin saatanan näkemisiä ovat hänen kirjansa pullollaan.


      • Fniss!
        uskova_1 kirjoitti:

        Ahaa puhut Ellen Whitestä. Ellen Whitenhän oli tapana nähdä saatana yhtenään.

        "Valtaistuimen edessä näin Adventtikansan, kirkon ja maailman. Näin kaksi seuruetta, yhden kumartuneena valtaistuimen edessä, syvästi kiinnostuneena, kun taas toinen seisoi kiinnostumatta, ja välinpitämättömänä... Sitten Jeesus nousi ylös valtaistuimelta ja suurin osa kumartuneista nousi hänen kanssaan. En nähnyt yhtäkään valon sädettä lähtevän Jeesuksesta välinpitämättömiin joukkoihin sen jälkeen, kun hän nousi ja he jäivät täydelliseen pimeyteen... Sitten käännyin katsomaan joukkoa, joka yhä oli kumartuneena valtaistuimen edessä ja he eivät tienneet, että Jeesus oli lähtenyt siltä. Saatana ilmestyi valtaistuimelle yrittäen jatkaa Jumalan työtä. Minä näin heidän katsovan ylös valtaistuimeen ja rukoilevan, ´Isä, anna meille Henkesi´, silloin Saatana puhalsi heidän päälleen epäpyhän vaikutuksen; siinä oli valoa ja paljon voimaa, mutta ei suloista rakkautta, iloa eikä rauhaa. Saatanan tavoite oli pitää heidät petettyinä ja houkutella takaisin ja pettää Jumalan lapset” (Ellen White EARLY WRITINGS osa Experience & Views)

        Ja aina vaan Ellen White käytti aikaansa saatanaa ihastellen: "Sitten minulle näytettiin hänet millainen hän on nyt. Hänellä on yhä kuninkaallinen muoto. Hänen piirteensä ovat yhä ylhäiset, sillä hän on enkeli langenneena. Mutta hänen kasvojensa ilme on täynnä levottomuutta, huolta, murhetta, ilkeyttä, vihaa, ilkivaltaa, petosta ja kaikkea pahaa. Tuo otsa, joka joskus oli niin ylhäinen, sen erityisesti panin merkille. Hänen otsansa alkoi silmistä viettää taaksepäin. Minä näin, että hän oli niin kauan taipunut pahaan, että kaikki hyvät ominaisuudet olivat huonontuneet ja kaikki pahat luonteen piirteet kehittyneet. Hänen silmänsä olivat ovelat, viekkaat ja osoittivat suurta terävyyttä. Hänen ruumiinrakenteensa oli suuri, mutta liha roikkui irtonaisesti hänen käsissään ja kasvoissaan. Kun minä näin hänet, hänen leukansa lepäsi vasemman käden varassa. Hän näytti olevan syvissä mietteissä. Hymy oli hänen kasvoillaan ja sai minut vapisemaan, se oli niin täynnä pahaa ja saatanallista viekkautta. Tämä hymy hänellä on juuri ennenkuin hän varmistautuu uhristaan ja kun hän kiinnittää uhrin ansaansa, tämä hymy kasvaa hirveäksi." (*Ellen White, Early Writings, osa The Plan of Salvation)

        Noita Ellenin saatanan näkemisiä ovat hänen kirjansa pullollaan.

        Minkä näköinen se saatana oli, jonka sinä näit makuuhuoneessasi? Vastasiko hänen ulkonäkönsä tuota Ellen G. Whiten kuvailemaa?


      • Fniss! kirjoitti:

        Minkä näköinen se saatana oli, jonka sinä näit makuuhuoneessasi? Vastasiko hänen ulkonäkönsä tuota Ellen G. Whiten kuvailemaa?

        "" Minkä näköinen se saatana oli, jonka sinä näit makuuhuoneessasi?
        Vastasiko hänen ulkonäkönsä tuota Ellen G. Whiten kuvailemaa? ""
        ( Fniss )

        Turha on kuvata saatanaa noille höpöttäjille - kuitenkin uskovat vain
        Elleniin, Ellenin kuvauksiin ja tulkintoihin saatanasta.

        Luulisin kuitenkin että saatana esiintyy niin kauniina ja komeana kuin
        tilanne vaatii - että miellyttäisi. Maskeeraa itsensä perusteellisesti ja
        hioo käytöstään. Pelottelutilannetta varten se riisuu naamiot pois.

        Kun saatana ilmaantui Smith Wiggleswortin sängyn päähän ja Smith heräsi
        outoon ilmapiiriin, huomaten saatanan - Smith huudahti välinpitämättömän
        rauhallisesti: "Jaa, sinäkö se vain olitkin", ja jatkoi nukkumista.


      • Fniss! kirjoitti:

        Minkä näköinen se saatana oli, jonka sinä näit makuuhuoneessasi? Vastasiko hänen ulkonäkönsä tuota Ellen G. Whiten kuvailemaa?

        Tiedätkös mikä ero minulla ja sinun palvomallasi Ellen Whitellä on?

        Minä näin saatanan ei-uskovana ja älysin jo silloin ajaa sen Jeesuksen Kristuksen nimessä pois. Ellen White näki saatanan kerta toisensa jälkeen vuodesta toiseen ja jäi ihailemaan ja seuraaman häntä eikä suinkaan tehnyt elettäkään pois ajaakseen.

        Ja sekin ero minulla ja Ellenillä on, että minä tulin uskoon myöhemmin, mutta Ellen White ei tullut uskoon (jollei sitten kuolinvuoteellaan).


      • Fniss!
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "" Minkä näköinen se saatana oli, jonka sinä näit makuuhuoneessasi?
        Vastasiko hänen ulkonäkönsä tuota Ellen G. Whiten kuvailemaa? ""
        ( Fniss )

        Turha on kuvata saatanaa noille höpöttäjille - kuitenkin uskovat vain
        Elleniin, Ellenin kuvauksiin ja tulkintoihin saatanasta.

        Luulisin kuitenkin että saatana esiintyy niin kauniina ja komeana kuin
        tilanne vaatii - että miellyttäisi. Maskeeraa itsensä perusteellisesti ja
        hioo käytöstään. Pelottelutilannetta varten se riisuu naamiot pois.

        Kun saatana ilmaantui Smith Wiggleswortin sängyn päähän ja Smith heräsi
        outoon ilmapiiriin, huomaten saatanan - Smith huudahti välinpitämättömän
        rauhallisesti: "Jaa, sinäkö se vain olitkin", ja jatkoi nukkumista.

        Ei Antti, en minä edes ollut koskaan aikaisemmin lukenut tuota Ellenin kuvausta. Olenhan minä hänen kirjojaaan lukenut, mutta en läheskään kaikkia.

        Olen vain senverran realisti, että uskon noitten makuuhuonesaatanoitten, sekä Smithin että Riitan näkemän, johtuneen niin luonnollisesta ilmiöstä kuin unihalvaus. Onko se sinulle tuttu sana? Minä en ole sellaista koskaan kokenut, mutta olen kuullut juttuja. Kuulemma melko karmaisevan tuntuista.


      • Fniss! kirjoitti:

        Ei Antti, en minä edes ollut koskaan aikaisemmin lukenut tuota Ellenin kuvausta. Olenhan minä hänen kirjojaaan lukenut, mutta en läheskään kaikkia.

        Olen vain senverran realisti, että uskon noitten makuuhuonesaatanoitten, sekä Smithin että Riitan näkemän, johtuneen niin luonnollisesta ilmiöstä kuin unihalvaus. Onko se sinulle tuttu sana? Minä en ole sellaista koskaan kokenut, mutta olen kuullut juttuja. Kuulemma melko karmaisevan tuntuista.

        Diagnosoit Ellen Whiten unihalvauspotilaaksi!


      • Fniss!
        uskova_1 kirjoitti:

        Diagnosoit Ellen Whiten unihalvauspotilaaksi!

        Ei, kun sinut. Enkä mitenkään potilaaksi, sillä ei se sairasta ole. Se tulee joko silloin kun on juuri nukahtamassa tai heräämässä. Unen ja valveillaolon välimaastossa kun uni tavallaan muuttuu todellisuudeksi, vaikka se ei ole todellisuutta.


      • Fniss! kirjoitti:

        Ei Antti, en minä edes ollut koskaan aikaisemmin lukenut tuota Ellenin kuvausta. Olenhan minä hänen kirjojaaan lukenut, mutta en läheskään kaikkia.

        Olen vain senverran realisti, että uskon noitten makuuhuonesaatanoitten, sekä Smithin että Riitan näkemän, johtuneen niin luonnollisesta ilmiöstä kuin unihalvaus. Onko se sinulle tuttu sana? Minä en ole sellaista koskaan kokenut, mutta olen kuullut juttuja. Kuulemma melko karmaisevan tuntuista.

        "Ei Antti, en minä edes ollut koskaan aikaisemmin lukenut tuota Ellenin kuvausta. " --Fniss--

        Kiva että Riitta sai paikata aukkoa yleissivistyksessäsi!
        Luepa seuraavaksi Kirjatoimen lanseeraama uutuusteos "Kolmen enkelin sanoma". Et varmaan siitäkään ole vielä kuullut?
        ( http://www.kirjatoimi.fi/?sid=30003&tuoteid=327&luokkaid=0&from=/index.php?sid=1 )

        Eikö ollut joka tapauksessa hyvä tuo herra Wigglesworthin tokaisu
        saatanalle: "Jaa, sinäkö se vain olitkin". Välinpitämättömyys on paras
        ase saatanaa vastaan. Se ei voi mitään, kun ei siihen reagoi.
        Älä sinäkään salli sen aggreerata sinua.


      • Fniss!
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "Ei Antti, en minä edes ollut koskaan aikaisemmin lukenut tuota Ellenin kuvausta. " --Fniss--

        Kiva että Riitta sai paikata aukkoa yleissivistyksessäsi!
        Luepa seuraavaksi Kirjatoimen lanseeraama uutuusteos "Kolmen enkelin sanoma". Et varmaan siitäkään ole vielä kuullut?
        ( http://www.kirjatoimi.fi/?sid=30003&tuoteid=327&luokkaid=0&from=/index.php?sid=1 )

        Eikö ollut joka tapauksessa hyvä tuo herra Wigglesworthin tokaisu
        saatanalle: "Jaa, sinäkö se vain olitkin". Välinpitämättömyys on paras
        ase saatanaa vastaan. Se ei voi mitään, kun ei siihen reagoi.
        Älä sinäkään salli sen aggreerata sinua.

        Älä viitsi Antti. Ei minusta satanan ulkonäkö kuulu yleissivistykseen. Yks hailee minkä näköinen on. Tärkeämpää on tuntea saatanan toimintatavat. Raamattu meidät opettaa eroittamaan mikä on Jumalasta ja mikä saatanasta. En minä saatanaa pelkää, sillä tiedän minun vierelläni seisovan häntä vahvemmat voimat.

        Mitä tuohon kirjaan tulee, niin taloudellisena ihmisenä odottelen joulun yli ennenkuin menen sitä ostamaan. Olen tottunut joka joulu saamaan lahjaksi jonkun kirjan. Saa nahdä mikä se ensi jouluna on.


      • Fniss! kirjoitti:

        Älä viitsi Antti. Ei minusta satanan ulkonäkö kuulu yleissivistykseen. Yks hailee minkä näköinen on. Tärkeämpää on tuntea saatanan toimintatavat. Raamattu meidät opettaa eroittamaan mikä on Jumalasta ja mikä saatanasta. En minä saatanaa pelkää, sillä tiedän minun vierelläni seisovan häntä vahvemmat voimat.

        Mitä tuohon kirjaan tulee, niin taloudellisena ihmisenä odottelen joulun yli ennenkuin menen sitä ostamaan. Olen tottunut joka joulu saamaan lahjaksi jonkun kirjan. Saa nahdä mikä se ensi jouluna on.

        En kehottanut sinua kiittämään Riittaa tai Elleniä saatanan ulkonäöstä,
        vaan olemaan kiitollinen siitä, että Riitta paikkasi yleissivistystä, kun
        kertoi sinulle, millaisina veitikkana Ellen saatanan näki. Sanoithan ettet
        ollut Ellenin kuvausta aikaisemmin lukenut.

        Sanoit että on tärkeää tuntea saatanan toimintatavat, muttei sen ulkomuotoa
        tarvitse tunnistaa. Mutta juuri siinä se kierous onkin. Se tulee liituraidoissa
        luoksesi, hymyilee ja rakastaa ja sanoo: ei, ei Jumala tuomitse helvetin
        tulijärveen, vaikka adventistit opettavatkin kolmen enkelin sanomaa,
        jonka Ilm.14:10-11 jakeissa tuosta kiduttavasta järvestä varoitetaankin.
        Ota adventisteilta vastaan vain alkuosa, Ilm.14:6-9, se hyvä, älä tuomion
        julistusta, jakeet 10-11.


      • Fniss!
        AnttiVKantola kirjoitti:

        En kehottanut sinua kiittämään Riittaa tai Elleniä saatanan ulkonäöstä,
        vaan olemaan kiitollinen siitä, että Riitta paikkasi yleissivistystä, kun
        kertoi sinulle, millaisina veitikkana Ellen saatanan näki. Sanoithan ettet
        ollut Ellenin kuvausta aikaisemmin lukenut.

        Sanoit että on tärkeää tuntea saatanan toimintatavat, muttei sen ulkomuotoa
        tarvitse tunnistaa. Mutta juuri siinä se kierous onkin. Se tulee liituraidoissa
        luoksesi, hymyilee ja rakastaa ja sanoo: ei, ei Jumala tuomitse helvetin
        tulijärveen, vaikka adventistit opettavatkin kolmen enkelin sanomaa,
        jonka Ilm.14:10-11 jakeissa tuosta kiduttavasta järvestä varoitetaankin.
        Ota adventisteilta vastaan vain alkuosa, Ilm.14:6-9, se hyvä, älä tuomion
        julistusta, jakeet 10-11.

        En minä sellaista vielä ole adventistien suusta kuullut, enkä Raamatusta lukenut, etteikö jumalattomia tuomittaisi tulijärveen. Kyllä paha saa palkkansa. Tulellahan heidät on luvattukin tuhota, polttaa niin ettei heistä jää juurta eikä oksaa. Sitten kun heidät on tuhottu, niin senjälkeen heitä ei ole, ei edes Jumalan muistissa. Kyllä se on ihan "täystuho" se.


      • Fniss! kirjoitti:

        En minä sellaista vielä ole adventistien suusta kuullut, enkä Raamatusta lukenut, etteikö jumalattomia tuomittaisi tulijärveen. Kyllä paha saa palkkansa. Tulellahan heidät on luvattukin tuhota, polttaa niin ettei heistä jää juurta eikä oksaa. Sitten kun heidät on tuhottu, niin senjälkeen heitä ei ole, ei edes Jumalan muistissa. Kyllä se on ihan "täystuho" se.

        Kolmen enkelin sanoma kuuluu olennaisesti adventistin lähetyssaarnaan.
        Et kai sinä ala tinkiä siitä pois kolmasosaa elikkä kolmatta enkeliä ???

        ... häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, ...

        Ilm. 14:6-12 kolmen enkelin sanoma

        6 Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
        7 Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".

        8 Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".

        9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,

        10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

        12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


      • Fniss!
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Kolmen enkelin sanoma kuuluu olennaisesti adventistin lähetyssaarnaan.
        Et kai sinä ala tinkiä siitä pois kolmasosaa elikkä kolmatta enkeliä ???

        ... häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, ...

        Ilm. 14:6-12 kolmen enkelin sanoma

        6 Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
        7 Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".

        8 Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".

        9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,

        10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

        12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Joo, tuotakin on täällä niin paljon puitu, kyllästymiseen asti. Sitä emme vielä ole nähneet lakkaako heidän vaivansa savu nousemasta. Mutta sehän on jo nähty, ettei Edomista enää nouse savu vaikka piti nousta lakkaamatta polvesta polveen ja ajasta aikaan. Raamatussahan on monia muitakin asioita joiden piti kestää ikuisesti, lakkaamatta, mutta silti ne kestivät vain rajatun ajan.

        Paljon enemmän tarvittaisiin, että minä alkaisin uskoa jumalattomien olevan elossa loputtomasti, sillä vain Jeesuksen kautta saamme iankaikkisen elämän. Ja jos ei ole elossa niin ei silloin pysty kitumaankaan.


      • Fniss! kirjoitti:

        Joo, tuotakin on täällä niin paljon puitu, kyllästymiseen asti. Sitä emme vielä ole nähneet lakkaako heidän vaivansa savu nousemasta. Mutta sehän on jo nähty, ettei Edomista enää nouse savu vaikka piti nousta lakkaamatta polvesta polveen ja ajasta aikaan. Raamatussahan on monia muitakin asioita joiden piti kestää ikuisesti, lakkaamatta, mutta silti ne kestivät vain rajatun ajan.

        Paljon enemmän tarvittaisiin, että minä alkaisin uskoa jumalattomien olevan elossa loputtomasti, sillä vain Jeesuksen kautta saamme iankaikkisen elämän. Ja jos ei ole elossa niin ei silloin pysty kitumaankaan.

        Kiistaa ei lainkaan ole ollut rangaistusten pituuksista vaan sitä kummeksumme, että sinä ja alex väitätte tuomion olevan pelkkä
        muodollisuus, niin että jumalaton hävitetään vain olemattomaksi
        silmänräpäyksessä. Asiasta kolmanteen: uskotko kolmen enkelin
        sanomaan ja siinä mainittuun kiduttamiseen helvetin tulijärvessä?

        Jospa täällä maan päällä jonkin tulivuoren juurella jonkin aikaa lopussa ... ?


      • Raamatun totuus.
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Kiistaa ei lainkaan ole ollut rangaistusten pituuksista vaan sitä kummeksumme, että sinä ja alex väitätte tuomion olevan pelkkä
        muodollisuus, niin että jumalaton hävitetään vain olemattomaksi
        silmänräpäyksessä. Asiasta kolmanteen: uskotko kolmen enkelin
        sanomaan ja siinä mainittuun kiduttamiseen helvetin tulijärvessä?

        Jospa täällä maan päällä jonkin tulivuoren juurella jonkin aikaa lopussa ... ?

        Sillä Raamattu sanoo että maa on talletettu tulelle: Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas,(siis silloin kuin ei osata odottaa, ihmiset huutaa Rauha, Rauha,ei mitään hätää) ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

        Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaeluksessanne ja jumalisuudessa.
        Teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat.

        Mutta hänen lupauksensa mukaan( siis Jeesuksen) me odotamme uusia taivaita JA UUTTA MAATA, jossa vanhurskaus asuu.2.Piet.3:10-13.

        Kyllä tuossa kuumuudessa jumalattomienkin ruumis, sielu ja henki menevät poroksi, tulevat vain maan lannaksi, aivan niinkuin raamattu sen ilmoittaa, että turhaa saatana valehteli Evalle, ette suinkaan kuole, mutta Jumalan Sana on: SE SIELU JOKA SYNTIÄ TEKEE SEN ON KUOLTAVA.


      • prof.
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "" Minkä näköinen se saatana oli, jonka sinä näit makuuhuoneessasi?
        Vastasiko hänen ulkonäkönsä tuota Ellen G. Whiten kuvailemaa? ""
        ( Fniss )

        Turha on kuvata saatanaa noille höpöttäjille - kuitenkin uskovat vain
        Elleniin, Ellenin kuvauksiin ja tulkintoihin saatanasta.

        Luulisin kuitenkin että saatana esiintyy niin kauniina ja komeana kuin
        tilanne vaatii - että miellyttäisi. Maskeeraa itsensä perusteellisesti ja
        hioo käytöstään. Pelottelutilannetta varten se riisuu naamiot pois.

        Kun saatana ilmaantui Smith Wiggleswortin sängyn päähän ja Smith heräsi
        outoon ilmapiiriin, huomaten saatanan - Smith huudahti välinpitämättömän
        rauhallisesti: "Jaa, sinäkö se vain olitkin", ja jatkoi nukkumista.

        Saatanahan on ollut aikanaan valkeuden enkeli ja Jumalolento ja hyvin kaunis.
        Eedenissä "käärme" oli niin kaunis, että Aatamikin jäi toiseksi ja Eeva mieltyi "käärmeen" olemukseen ja "flirttailuun".

        Raamattu ennustaa, että lopunaikana saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi, eli tekeytyy taivaalliseksi olennoksi. Ei pidä ihmetellä, jos suuri joukko ihmisistä uskoo sen sanoman, joka saatanalla on kerrottavanaan.

        Jotenkin tuntuu, että adventismi muistuttaa suuresti tuota "valkeuden enkeliä" puheillaan ja käytöksellään.
        "Minä olen rikas, kaunis, viisas ja tiedän kaiken ja olen oikeassa."
        Tämä lause sopii adventistien suuhun täydellisesti, mutta se on lähtöisin saatanan suusta.

        Herää kysymys: Onko adventismi sittenkin vain tuudittautumista väärään ja petolliseen profetian henkeen, joka muistuttaa aitoa, mutta onkin saatanan ovela konsti johtaa miljoonia ihmisiä harhateille ja eksytykseen?


      • armahdettu syntinen
        AnttiVKantola kirjoitti:

        En kehottanut sinua kiittämään Riittaa tai Elleniä saatanan ulkonäöstä,
        vaan olemaan kiitollinen siitä, että Riitta paikkasi yleissivistystä, kun
        kertoi sinulle, millaisina veitikkana Ellen saatanan näki. Sanoithan ettet
        ollut Ellenin kuvausta aikaisemmin lukenut.

        Sanoit että on tärkeää tuntea saatanan toimintatavat, muttei sen ulkomuotoa
        tarvitse tunnistaa. Mutta juuri siinä se kierous onkin. Se tulee liituraidoissa
        luoksesi, hymyilee ja rakastaa ja sanoo: ei, ei Jumala tuomitse helvetin
        tulijärveen, vaikka adventistit opettavatkin kolmen enkelin sanomaa,
        jonka Ilm.14:10-11 jakeissa tuosta kiduttavasta järvestä varoitetaankin.
        Ota adventisteilta vastaan vain alkuosa, Ilm.14:6-9, se hyvä, älä tuomion
        julistusta, jakeet 10-11.

        Siltä se vähän vaikuttaa, kun kääntelet kelkkaasi tilanteiden mukaan ja palvot syyttäjähenkistä Riittaa, vaikka hän suoltaa valhetta adventismista ja adventisteista täällä päivästä toiseen. Etsii jotakin "muka" totuutta sekaan joistakin ikivanhojen kirjojen teksteistä, irroittaen niitä asiayhteydestään ja muutellen mielensä mukaan.

        Etkö sinä Antti käsitä, että me KAIKKI Kristukseen uskovat (adventistitkin mukaanlukien) olemme Jumalan lapsia Jeesuksessa Kristuksessa.

        Me KAIKKI jotka olemme Kristukseen turvamme laittaneet kuulumme siihen Jumalan valittuun kansaan, kuninkaalliseen sukuun, kaikesta halveksinnasta huolimatta.

        Juuri Kristuksen omia vastaan saatana käy kiivaimmin syyttäjähenkineen, niitä, jotka ovat antaneet elämänsä täysin ja kokonaan Kristukselle Jeesukselle.

        Ei Jumala katso ulkomuotoon, eikä maalliseen arvoon, valitessaan itselleen soveliaita työntekijöitä, sillä:

        "Sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, (kuten esim E G W) - sen Jumala valitsi, sen joka ei mitään ole, tehdäkseen mitättömäksi sen, joka jotakin on."
        1 Kor.1: 28

        Sellainen on Jumala.

        Sen mikä maailmassa oli huono, heikko ja halpasukuinen, sen Jumala valitsi Sanansaattajakseen, sen mitä he halveksivat, sen jolle he vain kohauttelivat olkapäitään ja käänsivät hänelle selkänsä. Hänet joka ei ihmisten mielestä mitään ole!

        Jumala tiesi, kenet Hän valitsi, sillä Jumala tunsi hänet jo ennenkuin hän oli syntynytkään. Niin suuresti Jumala häntä rakasti ja niin armollinen Hän oli, että Hän sittenkin valitsi juuri hänet. Sillä Jumala tahtoi nöyryyttää ja saattaa häpeään sen "joka jotain on olevinaan!"

        sen joka puhuu suureen ääneen ja haukkuu lähimäisijään adventisteja, tekee täällä netilläkin blokeja(kuten esim Uskova 1), että ihmiset häntä arvostaisivat "hänen viisautensa tähden."

        Niinkauan kuin sinä Antti tahdot kuulua tuohon "vähäpätöisten" joukkoon, josta tuo raamatun lause kertoo, kuulut valittujen joukkoon. Sillä Hän joka tunsi sinut valitessaan sinut, ei ole koskaan hylkäävä sinua.


      • Fniss!
        prof. kirjoitti:

        Saatanahan on ollut aikanaan valkeuden enkeli ja Jumalolento ja hyvin kaunis.
        Eedenissä "käärme" oli niin kaunis, että Aatamikin jäi toiseksi ja Eeva mieltyi "käärmeen" olemukseen ja "flirttailuun".

        Raamattu ennustaa, että lopunaikana saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi, eli tekeytyy taivaalliseksi olennoksi. Ei pidä ihmetellä, jos suuri joukko ihmisistä uskoo sen sanoman, joka saatanalla on kerrottavanaan.

        Jotenkin tuntuu, että adventismi muistuttaa suuresti tuota "valkeuden enkeliä" puheillaan ja käytöksellään.
        "Minä olen rikas, kaunis, viisas ja tiedän kaiken ja olen oikeassa."
        Tämä lause sopii adventistien suuhun täydellisesti, mutta se on lähtöisin saatanan suusta.

        Herää kysymys: Onko adventismi sittenkin vain tuudittautumista väärään ja petolliseen profetian henkeen, joka muistuttaa aitoa, mutta onkin saatanan ovela konsti johtaa miljoonia ihmisiä harhateille ja eksytykseen?

        Voihan tuollaistakin adventismista uskoa, ellei tunne Raamattua, eikä ole perillä adventismista.

        Minulle taas tyypillinen esimerkki saatanan valkeudenenkeliksi heittäytymisestä ovat täälläkin erään kirjoitukset hyvin kaunein ja lipevin sanoin jumalisesta rakkaudesta ja Jeesuksen Vuorisaarnasta. Voiko sellaista vastustaa, sillä oikeinhan se on rakkaus? Kuitenkin sinne tekstin väliin soluttautuu paljon sellaista mitä Raamattu ei tunne (esim. inkarnaatio). Kun Raamatusta ja Jumalasta alkaa keskustelemaan, niin sieltä syöksyy silmille suoranaista vihaa Jumalaa kohtaan. Kristuksen sovitustyötä siellä ei tunnusteta, vaan pidetään Jeesuksen kuolemaa vain verenhimoisen Jehovan julmana tekona. Raamatun mukaanhan se oli Jumalalta rakkauden osoitus, ei vihan.

        Minulle nuo tuontyyliset lipevät kirjoitukset rakkaudesta ovat suoranainen saatanan taidonnäyte.


      • Fniss!
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Kiistaa ei lainkaan ole ollut rangaistusten pituuksista vaan sitä kummeksumme, että sinä ja alex väitätte tuomion olevan pelkkä
        muodollisuus, niin että jumalaton hävitetään vain olemattomaksi
        silmänräpäyksessä. Asiasta kolmanteen: uskotko kolmen enkelin
        sanomaan ja siinä mainittuun kiduttamiseen helvetin tulijärvessä?

        Jospa täällä maan päällä jonkin tulivuoren juurella jonkin aikaa lopussa ... ?

        En ole tuomion väittänyt olevan pelkkä muodollisuus. Enkä mene povailemaan Aatun tuomion ankaruutta. Voihan yhtä hyvin olla, että vielä lyötte Aatun kanssa kättäpäivää taivaassa ja laulatte Kristuksen kunniaa lasimerellä. Edellyttäen, että ennen viimeistä henkäystä kumpikin on ottanut Kristuksen syntiensä sovittajaksi. Etkö usko, että Jumalan armo riittäisi pahimmallekin syntiselle jos hän syntinsä katuu ja anteeksiantoa pyytää? Siksihän hän antoi ainoan Poikansa.

        Uskon tulijärvessä kiduttamiseen, eihän se voi aivan tuskatonta olla. Loputtomaan kiduttamiseen uskon vasta sitten kun pystyt todistamaan Edomista vielä nousevan savun yötä päivää ja näytät minulle sen valaan jonka vatsassa Joona on.


      • prof. kirjoitti:

        Saatanahan on ollut aikanaan valkeuden enkeli ja Jumalolento ja hyvin kaunis.
        Eedenissä "käärme" oli niin kaunis, että Aatamikin jäi toiseksi ja Eeva mieltyi "käärmeen" olemukseen ja "flirttailuun".

        Raamattu ennustaa, että lopunaikana saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi, eli tekeytyy taivaalliseksi olennoksi. Ei pidä ihmetellä, jos suuri joukko ihmisistä uskoo sen sanoman, joka saatanalla on kerrottavanaan.

        Jotenkin tuntuu, että adventismi muistuttaa suuresti tuota "valkeuden enkeliä" puheillaan ja käytöksellään.
        "Minä olen rikas, kaunis, viisas ja tiedän kaiken ja olen oikeassa."
        Tämä lause sopii adventistien suuhun täydellisesti, mutta se on lähtöisin saatanan suusta.

        Herää kysymys: Onko adventismi sittenkin vain tuudittautumista väärään ja petolliseen profetian henkeen, joka muistuttaa aitoa, mutta onkin saatanan ovela konsti johtaa miljoonia ihmisiä harhateille ja eksytykseen?

        "Raamattu ennustaa, että lopunaikana saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi"

        Mutta saatanahan tekeytyi jo Eedenissä valkeuden ja tiedon herraksi.
        Ette suinkaan kuole sinä päivänä, vaan sinä päivänä tulette näkemään
        kuin Jumala, väitti saatana ja oli oikeassa kuin valkeuden enkeli.
        Yli 900 vuotta Aadam eli tuon tuomiopäivän jälkeen ja alkoi nähdä
        hyvän ja pahan välisen taistelun - lain ja lainrikkomisen - sekä tietysti
        näkivät hengellisen alastomuutensa häpeän, josta syystä alkoivat myös
        fyysisen alastomuuden nähdä peittämisen tarpeessa olevaksi.

        Vain Kristus voi peittää ja poistaa alastomuutemme. Saatana voi sen
        näyttää, muttei peitä eikä sovita.


      • Fniss! kirjoitti:

        Voihan tuollaistakin adventismista uskoa, ellei tunne Raamattua, eikä ole perillä adventismista.

        Minulle taas tyypillinen esimerkki saatanan valkeudenenkeliksi heittäytymisestä ovat täälläkin erään kirjoitukset hyvin kaunein ja lipevin sanoin jumalisesta rakkaudesta ja Jeesuksen Vuorisaarnasta. Voiko sellaista vastustaa, sillä oikeinhan se on rakkaus? Kuitenkin sinne tekstin väliin soluttautuu paljon sellaista mitä Raamattu ei tunne (esim. inkarnaatio). Kun Raamatusta ja Jumalasta alkaa keskustelemaan, niin sieltä syöksyy silmille suoranaista vihaa Jumalaa kohtaan. Kristuksen sovitustyötä siellä ei tunnusteta, vaan pidetään Jeesuksen kuolemaa vain verenhimoisen Jehovan julmana tekona. Raamatun mukaanhan se oli Jumalalta rakkauden osoitus, ei vihan.

        Minulle nuo tuontyyliset lipevät kirjoitukset rakkaudesta ovat suoranainen saatanan taidonnäyte.

        ##: Kristuksen sovitustyötä siellä ei tunnusteta, vaan pidetään Jeesuksen kuolemaa vain verenhimoisen Jehovan julmana tekona. Raamatun mukaanhan se oli Jumalalta rakkauden osoitus, ei vihan. -##

        "Ilman verenvuodatusta ei ole anteeksiantamusta", toteaa Jumalan laki.
        Sana opettaa että Jumalan viha kohdistui Jeesukseen ihmiskunnan sijasta.
        "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" Tämä on kristinuskon ydin.

        Jumalan viha jää niiden päälle, toteaa Sana, jotka eivät "syö Ihmisen Pojan
        lihaa ja juo hänen vertansa", toteaa Jeesus itse ja tarkoittaa sillä, että
        ihan tosissaan täytyy heittää synnit Jeesuksen päälle, armottomasti,
        sillä Jeesusta Jumala rankaisi meidän edestämme.

        Jesaja 53:1
        Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        -
        5
        mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        -
        10
        Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella.
        Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä
        ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11
        Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani,
        vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

        antti
        armahdettu syntinen


      • Fniss!
        AnttiVKantola kirjoitti:

        ##: Kristuksen sovitustyötä siellä ei tunnusteta, vaan pidetään Jeesuksen kuolemaa vain verenhimoisen Jehovan julmana tekona. Raamatun mukaanhan se oli Jumalalta rakkauden osoitus, ei vihan. -##

        "Ilman verenvuodatusta ei ole anteeksiantamusta", toteaa Jumalan laki.
        Sana opettaa että Jumalan viha kohdistui Jeesukseen ihmiskunnan sijasta.
        "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" Tämä on kristinuskon ydin.

        Jumalan viha jää niiden päälle, toteaa Sana, jotka eivät "syö Ihmisen Pojan
        lihaa ja juo hänen vertansa", toteaa Jeesus itse ja tarkoittaa sillä, että
        ihan tosissaan täytyy heittää synnit Jeesuksen päälle, armottomasti,
        sillä Jeesusta Jumala rankaisi meidän edestämme.

        Jesaja 53:1
        Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        -
        5
        mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        -
        10
        Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella.
        Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä
        ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11
        Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani,
        vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

        antti
        armahdettu syntinen

        No, ok. Sanotaan sitten niin, että rakkaudestaan meihin hän langetti vihansa Jeesuksen päälle. Siksikö meidän pitäisi häntä vihata ja halveksia?

        Ps. En tarkoita Antti, että sinä vihaisit Jumalaa, mutta eräs rakkaudenapostoli täällä on itse kirjoittanut, ettei hän kunnioita Jumalaa, koska hänen mielestää Jumala teki niin julman teon.


      • Jumalalle,
        uskova_1 kirjoitti:

        Tiedätkös mikä ero minulla ja sinun palvomallasi Ellen Whitellä on?

        Minä näin saatanan ei-uskovana ja älysin jo silloin ajaa sen Jeesuksen Kristuksen nimessä pois. Ellen White näki saatanan kerta toisensa jälkeen vuodesta toiseen ja jäi ihailemaan ja seuraaman häntä eikä suinkaan tehnyt elettäkään pois ajaakseen.

        Ja sekin ero minulla ja Ellenillä on, että minä tulin uskoon myöhemmin, mutta Ellen White ei tullut uskoon (jollei sitten kuolinvuoteellaan).

        koroittaen Jeesusta Kristusta koko elämällään, kaikesta sydämestään, kaikesta mielestään ja kaikesta hengestään. Kun taas sinun syyttäjähenkinen rivosanainen rakkaudeton kirjoittelusi koroittaa vain saatanaa.


      • "Tuhat vuotta
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Kiistaa ei lainkaan ole ollut rangaistusten pituuksista vaan sitä kummeksumme, että sinä ja alex väitätte tuomion olevan pelkkä
        muodollisuus, niin että jumalaton hävitetään vain olemattomaksi
        silmänräpäyksessä. Asiasta kolmanteen: uskotko kolmen enkelin
        sanomaan ja siinä mainittuun kiduttamiseen helvetin tulijärvessä?

        Jospa täällä maan päällä jonkin tulivuoren juurella jonkin aikaa lopussa ... ?

        on Hänelle niinkuin yksi päivä ja yksi päivä niinkuin tuhat vuotta." Laske siitä, se sekuntikin voi olla aivan tarpeeksi.

        Sitäpaitsi, kuinka montakertaa sinulle pitää toistaa, että Jumalan ragaistukset ovat oikeudenmukaiset, siis TEKOJENSA MUKAAN! Älä kysy uudestaan!


    • Aloittajalla ei ollutkaan mitään avointa kirjettä, vain plagiointia.
      Koettaa vastakkainasettelua kärjistää ja on puolustavinaan minua.
      Luultavasti joku jonka mielestä kaikki seurakunnat ovat saatanasta.

      Sinä olet kirjoittanut minulle:

      ##: Mitenkäs sinä? Et ole kuullut Jumalan varoituksia – et minun kauttani etkä itse Raamattua lukiessasi.
      Et ole evankelioinut yhtäkään adventistia uskoon, vaan päinvastoin,
      olet antanut heidän antievankelioida sinut joukkoonsa ja lähtenyt viemään Ellen Whiten sanomaa eksytykseksi muillekin. -##

      Tuotakaan tulkintaa ei voi valheelliseksi sanoa ja näennäisesti olemme eri
      puolilla täysin, tällä palstalla. Kuitenkin tosiasiallinen ero saattaa olla vain
      se, että sinä näet koko adventtikansan eksyneenä ja minä näen eksyneeksi
      vain ääriaineksen, sellaiset Helinä Jokisen kaltaiset uskossaan vammautuneet ja heidän endtime.net sivustojensa uhrit.
      Josta syystä meidän asenteemme ovat aivan vastakkaiset.
      Sinun kirjoituksesi joka tapauksessa ovat paljastavia, minä saatan olla
      väärässäkin, tuntemuksiini kun luotan. Mutta tämä on minun tieni.

      • Jos tuo on tiesi, niin en voi kuin pahoitella. Surkeasti on asiasi.


      • todennut
        uskova_1 kirjoitti:

        Jos tuo on tiesi, niin en voi kuin pahoitella. Surkeasti on asiasi.

        vie iankaikkiseen elämään, mutta Uskova1_ tie vie kadotukseen jos ei muuta kantaansa


      • uskova_1 kirjoitti:

        Jos tuo on tiesi, niin en voi kuin pahoitella. Surkeasti on asiasi.

        Osaat sanoa asiasi ystävällisesti. Se laittaa kyllä miettimään.
        Toivotan Herran siunausta sinulle sillä tiellä jonka Hän on sinulle
        osoittanut - moni saakoon piston sydämeensä kirjoitustesi ja blogisi kautta.


      • todennut kirjoitti:

        vie iankaikkiseen elämään, mutta Uskova1_ tie vie kadotukseen jos ei muuta kantaansa

        Sinä taidat räpiköidä matalalla kuin kana - katso ettet lennä suohon.
        Ei pelastus ole kannoista kiinni. Riitta lentää korkealla ja hänellä on
        haukan katse. Minä sitävastoin, vaikka kotkan siivin korkealla lennän,
        en etsi saalista elikkä oppivirheitä, vaan avaralta paikalta katselen,
        missä olisi muurinaukkoja paikattavaksi.
        Jos Jumala olisi antanut Riitalle ja minulle saman tehtävän, olisin minä
        turha. Kaikin totesi hiljakkoin vanhan aforismin, että jos kaksi ajattelee
        samalla tavalla, toinen heistä on turha.

        Ilman Riittaa ei kirjoittajien sydämet paljastuisi. Ekklesia-tyypit vain
        nokkisivat adventisteja, päämääränään tuomita kaikki muutkin kirkot.
        Ja alex sekä Sirkka-Iita vetäisivät omaa showtaan ku-olemattomuudesta.
        Ja Antti kehuisi adventisteja olematta kuitenkaan itse adventisti.
        Eikö ole vähän hassua sanoa hyvää kirkosta, jota ei katso tarvitsevansa?

        Olen iloinen siitä, että tri Flink on vaivautunut silloin tällöin vastailemaan
        kaikkein törkeimpiin asiattomuuksiin, minunkin. Tämä on ihana palsta.

        Tehdään nyt yksi asia selväksi: Riitta ei ole mikään saatanan kätyri tai
        katolisten, vaan on vilpitön Jumalan ihminen. Aika näyttää mikä antti on
        miehiään, olenhan vasta hetken aikaa totutellut tämän foorumin elämään.


      • "ystävällisesti",
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Osaat sanoa asiasi ystävällisesti. Se laittaa kyllä miettimään.
        Toivotan Herran siunausta sinulle sillä tiellä jonka Hän on sinulle
        osoittanut - moni saakoon piston sydämeensä kirjoitustesi ja blogisi kautta.

        ei pysty muuta kuin nauramaan tuolle kommentelleisi!
        Niin jäätävää ihmistä ei olekkaan, joka voittaisi Uskova ykkösen kylmyytessä ja toisten ihmisten halveksimisessa ja syyttelyssä.

        Ei edes vainaja saa olla häneltä rauhassa, vaikka on tilinsä tehnyt Jeesuksen kanssa selväksi. Ei Jeesus tullut pelastamaan vanhurskaita(siis omavanhurskaita, kuten Uskova 1 on), vaan sellaisia ellenin kaltaisia reppanoita, jotka eivät pärjää alkuunkaan omillaan, Ellen, jos kuka on saanut Jumalan armon Kristuksessa.


      • "ystävällisesti", kirjoitti:

        ei pysty muuta kuin nauramaan tuolle kommentelleisi!
        Niin jäätävää ihmistä ei olekkaan, joka voittaisi Uskova ykkösen kylmyytessä ja toisten ihmisten halveksimisessa ja syyttelyssä.

        Ei edes vainaja saa olla häneltä rauhassa, vaikka on tilinsä tehnyt Jeesuksen kanssa selväksi. Ei Jeesus tullut pelastamaan vanhurskaita(siis omavanhurskaita, kuten Uskova 1 on), vaan sellaisia ellenin kaltaisia reppanoita, jotka eivät pärjää alkuunkaan omillaan, Ellen, jos kuka on saanut Jumalan armon Kristuksessa.

        "Ei edes vainaja saa olla häneltä rauhassa,
        vaikka on tilinsä tehnyt Jeesuksen kanssa selväksi." --tuntematon arvostelija.

        Ellen Gould oli tietoinen julkisuudestaan, joten ulkopuolisilla on velvollisuus
        arvostella. Se on rakkautta adventisteja kohtaan. Profetia ei vanhene.
        1. Kor. 14:29
        Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

        Sinulla on hyvä osuva arvostelu Ellenistä ja hänen profetioistaan,
        kutakuinkin näin se meni ...

        " Ei Jeesus tullut pelastamaan omavanhurskaita, vaan sellaisia ellenin kaltaisia reppanoita, jotka eivät pärjää alkuunkaan omillaan, Ellen,
        jos kuka on saanut Jumalan armon Kristuksessa. "

        Muutoin olet sitä mieltä että herjatessasi Riittaa, syyllistyt samaan mistä
        häntä syytät ja niin putoat omaan monttuusi. Meidän tulee nostaa ihmisiä,
        eikä kaataa heitä. Koskee myös itseämme.


      • tulee nostaa,
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "Ei edes vainaja saa olla häneltä rauhassa,
        vaikka on tilinsä tehnyt Jeesuksen kanssa selväksi." --tuntematon arvostelija.

        Ellen Gould oli tietoinen julkisuudestaan, joten ulkopuolisilla on velvollisuus
        arvostella. Se on rakkautta adventisteja kohtaan. Profetia ei vanhene.
        1. Kor. 14:29
        Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

        Sinulla on hyvä osuva arvostelu Ellenistä ja hänen profetioistaan,
        kutakuinkin näin se meni ...

        " Ei Jeesus tullut pelastamaan omavanhurskaita, vaan sellaisia ellenin kaltaisia reppanoita, jotka eivät pärjää alkuunkaan omillaan, Ellen,
        jos kuka on saanut Jumalan armon Kristuksessa. "

        Muutoin olet sitä mieltä että herjatessasi Riittaa, syyllistyt samaan mistä
        häntä syytät ja niin putoat omaan monttuusi. Meidän tulee nostaa ihmisiä,
        eikä kaataa heitä. Koskee myös itseämme.

        mutta ei tarvitse hyväksyä tuollaista häikäilemätöntä rivoa kielenkäyttöä ja toisten uskovien halventamista, sillä vajavaisia kaikki olemme niin Riitat, kuin Ellenitkin. Ei yksikään profeettakaan ole itsessään ja omilla ansioillaan pelastunut, vaan ainoastaan Jumalan armosta Kristuksessa.


      • Kotka_1
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Sinä taidat räpiköidä matalalla kuin kana - katso ettet lennä suohon.
        Ei pelastus ole kannoista kiinni. Riitta lentää korkealla ja hänellä on
        haukan katse. Minä sitävastoin, vaikka kotkan siivin korkealla lennän,
        en etsi saalista elikkä oppivirheitä, vaan avaralta paikalta katselen,
        missä olisi muurinaukkoja paikattavaksi.
        Jos Jumala olisi antanut Riitalle ja minulle saman tehtävän, olisin minä
        turha. Kaikin totesi hiljakkoin vanhan aforismin, että jos kaksi ajattelee
        samalla tavalla, toinen heistä on turha.

        Ilman Riittaa ei kirjoittajien sydämet paljastuisi. Ekklesia-tyypit vain
        nokkisivat adventisteja, päämääränään tuomita kaikki muutkin kirkot.
        Ja alex sekä Sirkka-Iita vetäisivät omaa showtaan ku-olemattomuudesta.
        Ja Antti kehuisi adventisteja olematta kuitenkaan itse adventisti.
        Eikö ole vähän hassua sanoa hyvää kirkosta, jota ei katso tarvitsevansa?

        Olen iloinen siitä, että tri Flink on vaivautunut silloin tällöin vastailemaan
        kaikkein törkeimpiin asiattomuuksiin, minunkin. Tämä on ihana palsta.

        Tehdään nyt yksi asia selväksi: Riitta ei ole mikään saatanan kätyri tai
        katolisten, vaan on vilpitön Jumalan ihminen. Aika näyttää mikä antti on
        miehiään, olenhan vasta hetken aikaa totutellut tämän foorumin elämään.

        Ei taida olla sinullekaan vielä Raamatun sanoma oikein selvinnyt.


      • Kotka_1 kirjoitti:

        Ei taida olla sinullekaan vielä Raamatun sanoma oikein selvinnyt.

        Kyllä rakkaat adventistit ainakin kolmannen enkelin sanomaan (Ilm.14:6-12) sisältyvän varoituksen ovat onnistuneet päähäni takomaan ...

        ... Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa
        pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
        [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
        11
        Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa,
        nousee savu aina ja ikuisesti.
        Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä ...

        Tulta kohentaa käsittääkseni itse Lusifer ja rangaistusta vartioi
        ikuinen laki.


    • Uskova 1:n

      viha adventisteja kohtaan johtuu uskoakseni pelkästään kateudesta taloudellisessa mielessä paremmin menestyneitä kohtaan.

      • sda.manager

        kohtaan jatkuu uskoakseni kateudesta taloudellisessa mielessä paremmin manestyviä kohtaan?


      • kuule ole
        sda.manager kirjoitti:

        kohtaan jatkuu uskoakseni kateudesta taloudellisessa mielessä paremmin manestyviä kohtaan?

        adventismi sen suurempaa rikollisuutta kuin vaikkapa lestadiolaisuus tai helluntailaisuus. Samanlaisia vanhoihin paimentolaistaruihin uskovia hihhuleita kaikissa kolmessa. Vertauksesti siis ontuu aika pahasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      908
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe