Olen vasta muuttanut Vihtiin ja olen alunperin helsinkiläisenä ja edelleen Helsingissä työssäkäyvänä joutunut moneen kertaan selittämään ystävilleni ja työtovereilleni missä Vihti sijaitsee. Jotkut sijoittaa sen mielessään Raaseporiin ja toiset taas sotkee sen Viikin kanssa. Mutta Nummelan tietävät kaikki, ja moni yllättyy kun kuulee että Nummela on Vihdin osa, eikä toisinpäin. Kun Vihtiin kuitenkin halutaan uusia veronmaksajia ja muutenkin piristää kaupungin toimintaa niin eikö olisi viisainta nimetä kaupunkimme Nummelaksi? Joskus kymmenen vuotta sitten ajatus olisi ollut mahdoton, mutta nyttemmminhän kaupunkien nimiä vaihdetaan ihan yleisesti, esimerkkinä vaikkapa se Raasepori. Ja kymmenen vuotta sitten Vihdin kirkonkylä oli kai suurempi kuin Nummela (?) mutta nykyisinhän Vihdin todellinen keskusta on Nummelassa.
Vihti, missä se on?
5
689
Vastaukset
- =/=
Ymmärrän ongelman. Kun vähän yksinkertaisempi lähtee ajelemaan Vihdintietä niin kuvittelee tulevansa Vihtiin. Mutta sepä meneekin ohi ja vasta Porissa tajuaa ettei saapunutkaan Vihtiin.
- ehkä tulevaisuudessa
Vihdissä on vieläkin niin patavanhoollista ja vanhat pierut vallassa, ettei pystytä sulattamaan ajatusta Vihdin muuttamisesta Nummela-nimiseksi.
- Nummela on LÄHIÖ
Olipa älytön kommentti! Sama kuin Espoo nimettäisiin Tapiolaksi tai Helsinki Töölöksi. Vihdillä on hieno historia ja sitä pitää kunnioittaa. Ja mitä väliä sillä on, tietääkö joku vantaalainen missä Vihti on, parempi kun ei tiedäkään!
- tarvitse..
kunnioittaa mitään muinais historiaa...nummela vain nimeksi niin tunnistetaan.
- ------
Vihti ei ole kaupunki...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579