Kameravakuutus

Tapaturma altis

Kysyisin onko kameralle irrallista vakuutusta, vai riittääkö kotivakuutus, jos kamera tipahtaessa rikkontuu? Onneksi tätä ei vielä tapahtunut, mutta ennakolta kysyn ennen kuin alan "heittelemään" kameraa.

16

1761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin

Kojevakuutuksien saanti on ollut vähän nihkeää viime vuosina. Kyllä ne ovat yhä vakuutusyhtiöiden ohjelmassa, mutta eipä niitä tyrkytetä. Toisaalta hinnat ovat niin kovia, etten minä ainakaan enää vakuuta erikseen. Eli omalla riskillä mennään.

• Tapaturma altis

Kiitän vastauksesta nimim. Canonisti minäkin. Silloin hankin myös halvemman rungon riskipaikkoihin, johon käy samat putket.

Ja viimeiselle vastaneelle nimim "on sitten". Taidat mielellään kytätä muiden touhua. Olinko niin epäselvä, kun kirjoitin aloituksessa "ennen kuin heitän"? Sitä ei ole tapahtunut vielä, kun en ole kameran omistaja, mutta kameran tuleva omistaja. Noh, varmaan peruskoulu taidettu siellä päässä hutiloida. Otan osaa.

• on sitten

vakuutuspetos.
      Kun näin jälkikäteen otat vakuutuksen jo pudottamallesi kameralle.

• elina alina

mulla on pohjolan jokin erillisvakuutus kamerahömpälle.
      on sen verran tyyris kyllä, että olen tässä jonkin aikaa jo harkinnut sen lopettamista.
      mutta kyllä se mahdollista on, eli vakuutuksen kyllä saa.

• Vapisevakäsi

Laajempi kotivakuus korvaa kyllä jos tipahtaa mut eriseikka mitä ja kuinka paljon nykysin kun kallistakaan ei kannata korjata oikeestaan oikeesti feikisti vaan minusta vakuusyhtiöt ovat tietyllä tavalla tyhmiä kun
      vaativat korjausliikkeeltä "hinta-arvion" selkeesti nii hajallisesta vempaimesta ettei siihen kannata koskea.
      Kannattaa kans muistaa et ties mistä ne tyrkyttää uutta vastaavaa mallia kun samanlaista kun entinen ei
      yleensä oo enään markkinoilla..Ikävähennyksen kera.
      Omavastuu osuus jää joskus niin suureksi ettei kannata ostaa huonompaa ja uutta mallia koska vanhakunnon on usein parempi kun uus ja kallis, ainakin kestävämpi..ellei tiputa sitä päin kallioo
      niin et osat sinkoilevat..
      Kyllähän jokasella ammattiliikkeellä on lähes lakisääteisenä erilaiset vakuutukset firmas kun mitä
      tavallinen rikas kameranostaja saa..nii paljon niitä kalliita tipahtelee ja menee vaihtoliikkeeseen
      huoltamon kautta.

• visakoivu1979

minulla on erillinen kameravakuutus, mutta IF ei korvannut kameraa kun se putosi jokeen. ei ollut ennalta-arvaamaton, vaan tuollaiset ovat tavallisia. ei edes kameravakuutuksesta!!! jos olisin tiennyt niin en tosiaankaan olisi mennyt jokeen - suvantoon - kuvaamaan koskikaroja. en tiedä minkä vakuutus korvaa ja nyt on vakuutusyhtiön vaihto edessä. IF:n kanssa kyllä mennään oikeuteen. ei ne saa tehdä mitä haluaa ja kun vain yksi henkilö käsittelee asian oman päänsä mukaan.
      eli kameravakuutuksesta ei ole hyötyä vaikka kaikki vimpaimet ovatkin IF:ssä eriteltyinä sarjanumeroineen!!!
      Varokaa ainakin IF:ä!!!

• Siis otit ylinäräisen riskin, koska sinulla oli vakuutus. EI ihme, että vakuutus ei korvannut. Vakuutus ei ole korvike varovaisuudelle.

• Canonisti_____minäkin
        okaro kirjoitti:

Siis otit ylinäräisen riskin, koska sinulla oli vakuutus. EI ihme, että vakuutus ei korvannut. Vakuutus ei ole korvike varovaisuudelle.

En pitäisi koskikarojen kuvausta ylimääräisenä riskinä. Se on ihan perus luontokuvausta. If on nykyään kaikissa vakuutuksista tunnettu siitä, että aina ensimäinen vastaus on ei.

• Canonisti_____minäkin kirjoitti:

En pitäisi koskikarojen kuvausta ylimääräisenä riskinä. Se on ihan perus luontokuvausta. If on nykyään kaikissa vakuutuksista tunnettu siitä, että aina ensimäinen vastaus on ei.

Kirjoittaja nimenomaan myönsi, että vakuutuksen takia hän otti enemmän riskiä. Minulla ei IF:n kanssa ole mitään ongelmia ollut. Kun pesukone hajosi, nii yhdellä puhelinsoitolla oli rahat tilillä. Toki kyse oli vain runsaasta satasesta.

• Canonisti_____minäkin
        okaro kirjoitti:

Kirjoittaja nimenomaan myönsi, että vakuutuksen takia hän otti enemmän riskiä. Minulla ei IF:n kanssa ole mitään ongelmia ollut. Kun pesukone hajosi, nii yhdellä puhelinsoitolla oli rahat tilillä. Toki kyse oli vain runsaasta satasesta.

Ikävähennykset hinnoissa huolehtivat, ettei vakuutus koskaan kata koko menetystä. Joten Okaro ajatuksesi ei oikein pelitä. Itse kuvaan vain kalustolla, jonka menetys ei kaada taloutta.

• Canonisti_____minäkin kirjoitti:

Ikävähennykset hinnoissa huolehtivat, ettei vakuutus koskaan kata koko menetystä. Joten Okaro ajatuksesi ei oikein pelitä. Itse kuvaan vain kalustolla, jonka menetys ei kaada taloutta.

Mitä hourit? Miten ei ajatukseni pelaa?

• Anonyymi
        UUSI
        Canonisti_____minäkin kirjoitti:

Vakuutusyhtiöillä on aivan väärä lähtökohta kameroiden arvon arvioimiseen, joka on sama kuin mihin tahansa jossa kuluvia osia ja arviot tehdän iän, ei käytön mukaan. Mitä heidän pitäisi katsoa rungon osalta on sulkimen ns. shuttercount -luku. Tavanomaisten digijärkkäreiden sulkimet kestävät joitan karkealta arviolta väliltä 100 000 - 500 000 laukaisua, ja usein osat voi merkkihuollossa vaihtaa jos käyttäjä niin kokee tarpeelliseksi. Johtimet, piirielektroniikka ja akkujen vuotamattomuus ovat tietty myös huomioitavia seikkoja.
        Optiikan osalta on tietty arviotava mm. sähkömekaaniset kitkattomat toiminteet sekä linssien naarmuttomuus, puhtaus ja kosteushaitattomuus. Jälkimmäiset asiat ovat varmaan vakuuttajayrityksen hankala arvioida jostain näkemättä ja kokeilematta näiden toiminnallisuuksia, mutta sulkimen luvun saa laitteesta ihan ohjelmallisesti, vaikka ehkä lähinnä omaksi tiedoksi nykyoloissa. Tässä olisikin vakuutusten osalta selvä kehittämisen paikka.

• pilvenpiirtäjässä

Usein olen miettinyt, millainen henkivakuutus on monillakin selfie-kuvaajilla.

• Kotivakuutus korvaa,jos kameralle vahinkoja sattuu.

• Anonyymi
        UUSI

Omavastuu on n. 500€.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Omavastuu on n. 500€.

No toki siinä sivussa hupsahtaa linssi jos toinenkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      468
      4167
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1732
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      117
      1567
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1494
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1428
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      60
      1395
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1356
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      1272
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      45
      1119
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      34
      1098
    Aihe