Kameravakuutus

Tapaturma altis

Kysyisin onko kameralle irrallista vakuutusta, vai riittääkö kotivakuutus, jos kamera tipahtaessa rikkontuu? Onneksi tätä ei vielä tapahtunut, mutta ennakolta kysyn ennen kuin alan "heittelemään" kameraa.

13

1348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin

      Kojevakuutuksien saanti on ollut vähän nihkeää viime vuosina. Kyllä ne ovat yhä vakuutusyhtiöiden ohjelmassa, mutta eipä niitä tyrkytetä. Toisaalta hinnat ovat niin kovia, etten minä ainakaan enää vakuuta erikseen. Eli omalla riskillä mennään.

      • Tapaturma altis

        Kiitän vastauksesta nimim. Canonisti minäkin. Silloin hankin myös halvemman rungon riskipaikkoihin, johon käy samat putket.

        Ja viimeiselle vastaneelle nimim "on sitten". Taidat mielellään kytätä muiden touhua. Olinko niin epäselvä, kun kirjoitin aloituksessa "ennen kuin heitän"? Sitä ei ole tapahtunut vielä, kun en ole kameran omistaja, mutta kameran tuleva omistaja. Noh, varmaan peruskoulu taidettu siellä päässä hutiloida. Otan osaa.


    • on sitten

      vakuutuspetos.
      Kun näin jälkikäteen otat vakuutuksen jo pudottamallesi kameralle.

    • elina alina

      mulla on pohjolan jokin erillisvakuutus kamerahömpälle.
      on sen verran tyyris kyllä, että olen tässä jonkin aikaa jo harkinnut sen lopettamista.
      mutta kyllä se mahdollista on, eli vakuutuksen kyllä saa.

    • Vapisevakäsi

      Laajempi kotivakuus korvaa kyllä jos tipahtaa mut eriseikka mitä ja kuinka paljon nykysin kun kallistakaan ei kannata korjata oikeestaan oikeesti feikisti vaan minusta vakuusyhtiöt ovat tietyllä tavalla tyhmiä kun
      vaativat korjausliikkeeltä "hinta-arvion" selkeesti nii hajallisesta vempaimesta ettei siihen kannata koskea.
      Kannattaa kans muistaa et ties mistä ne tyrkyttää uutta vastaavaa mallia kun samanlaista kun entinen ei
      yleensä oo enään markkinoilla..Ikävähennyksen kera.
      Omavastuu osuus jää joskus niin suureksi ettei kannata ostaa huonompaa ja uutta mallia koska vanhakunnon on usein parempi kun uus ja kallis, ainakin kestävämpi..ellei tiputa sitä päin kallioo
      niin et osat sinkoilevat..
      Kyllähän jokasella ammattiliikkeellä on lähes lakisääteisenä erilaiset vakuutukset firmas kun mitä
      tavallinen rikas kameranostaja saa..nii paljon niitä kalliita tipahtelee ja menee vaihtoliikkeeseen
      huoltamon kautta.

    • visakoivu1979

      minulla on erillinen kameravakuutus, mutta IF ei korvannut kameraa kun se putosi jokeen. ei ollut ennalta-arvaamaton, vaan tuollaiset ovat tavallisia. ei edes kameravakuutuksesta!!! jos olisin tiennyt niin en tosiaankaan olisi mennyt jokeen - suvantoon - kuvaamaan koskikaroja. en tiedä minkä vakuutus korvaa ja nyt on vakuutusyhtiön vaihto edessä. IF:n kanssa kyllä mennään oikeuteen. ei ne saa tehdä mitä haluaa ja kun vain yksi henkilö käsittelee asian oman päänsä mukaan.
      eli kameravakuutuksesta ei ole hyötyä vaikka kaikki vimpaimet ovatkin IF:ssä eriteltyinä sarjanumeroineen!!!
      Varokaa ainakin IF:ä!!!

      • Siis otit ylinäräisen riskin, koska sinulla oli vakuutus. EI ihme, että vakuutus ei korvannut. Vakuutus ei ole korvike varovaisuudelle.


      • Canonisti_____minäkin
        okaro kirjoitti:

        Siis otit ylinäräisen riskin, koska sinulla oli vakuutus. EI ihme, että vakuutus ei korvannut. Vakuutus ei ole korvike varovaisuudelle.

        En pitäisi koskikarojen kuvausta ylimääräisenä riskinä. Se on ihan perus luontokuvausta. If on nykyään kaikissa vakuutuksista tunnettu siitä, että aina ensimäinen vastaus on ei.


      • Canonisti_____minäkin kirjoitti:

        En pitäisi koskikarojen kuvausta ylimääräisenä riskinä. Se on ihan perus luontokuvausta. If on nykyään kaikissa vakuutuksista tunnettu siitä, että aina ensimäinen vastaus on ei.

        Kirjoittaja nimenomaan myönsi, että vakuutuksen takia hän otti enemmän riskiä. Minulla ei IF:n kanssa ole mitään ongelmia ollut. Kun pesukone hajosi, nii yhdellä puhelinsoitolla oli rahat tilillä. Toki kyse oli vain runsaasta satasesta.


      • Canonisti_____minäkin
        okaro kirjoitti:

        Kirjoittaja nimenomaan myönsi, että vakuutuksen takia hän otti enemmän riskiä. Minulla ei IF:n kanssa ole mitään ongelmia ollut. Kun pesukone hajosi, nii yhdellä puhelinsoitolla oli rahat tilillä. Toki kyse oli vain runsaasta satasesta.

        Ikävähennykset hinnoissa huolehtivat, ettei vakuutus koskaan kata koko menetystä. Joten Okaro ajatuksesi ei oikein pelitä. Itse kuvaan vain kalustolla, jonka menetys ei kaada taloutta.


      • Canonisti_____minäkin kirjoitti:

        Ikävähennykset hinnoissa huolehtivat, ettei vakuutus koskaan kata koko menetystä. Joten Okaro ajatuksesi ei oikein pelitä. Itse kuvaan vain kalustolla, jonka menetys ei kaada taloutta.

        Mitä hourit? Miten ei ajatukseni pelaa?


    • pilvenpiirtäjässä

      Usein olen miettinyt, millainen henkivakuutus on monillakin selfie-kuvaajilla.

    • Kotivakuutus korvaa,jos kameralle vahinkoja sattuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe