Ms-taudista voi parantua

Maria Virginia

Valitsin otsikon tahallisen provosoivasti, sillä virallisen lääketieteen oppien mukaan ms-taudista ei voi parantua. Miksi sitten kirjoitan tällaista tieteellistä pyhäinhäväistystä?
Olen oman reilun 10 vuoden sairaushistoriani aikana lukenut lehdistä, kirjoista ja netistä kymmeniä ellei satoja erilaisia ms-potilaskertomuksia ja tullut siihen tulokseen, että ms-taudista voi tietyissä tapauksissa parantua tai ainakin sairaus voi jäädä pysyvästi oireettomaksi.
Ms-tautiin nykyisin käytettävät lääkeaineet beetainterferoni, glatirameeriasetaatti ja natalitsumabi ( kauheita sanahirviöitä enkä tiedä kirjoitinko niitä oikein ) ovat osoittautuneet useimmissa tapauksissa tehokkaiksi, ja osalla potilaista oireet ovat lääkkeillä hävinneet kokonaan. Itsellenikin lääkehoitoa on tarjottu viime aikoina, mutta en ole vielä aloittanut. Mahdolliset sivuvaikutukset pelottavat, ja kaiken lisäksi olen jo yli 10 v. selvinnyt ilman. Tosiasiassa ei tiedetä lainkaan minkälaisia sivuvaikutuksia ms-lääkkeiden pitkäaikainen käyttö mahdollisesti aiheuttaa. Niitä kun joutuu käyttämään pitkään, usein vuosikymmeniä. Jokaisen vastasairastuneen kannattaa ehkä kuitenkin kokeilla lääkitystä, jos vain suinkin mahdollista. Taudin alkuvaiheessa sen vastaista etenemistä kun ei voi tietää.
Viime aikoina on ollut tiedotusvälineissä uutisia italialaisen tohtori Zambonin kehittämästä pallolaajennushoidosta. Zambonin mukaan ms-tauti johtuu kaulan verisuonten ahtaumista. Itse suhtaudun teoriaan epäillen, sillä verenkiertohäiriöt ms-taudin syynä hylättiin jo 1900-luvun alussa. Pallolaajennushoidosta voi ehkä joissakin tapauksissa olla tilapäistä apua, mutta tohtori Zamboni itsekin myönsi, ettei hoito paranna ms-tautia, ja sen teho on parhaimmillaankin vain sama kuin nykyisillä lääkkeillä. Pallolaajennushoito on siis mielestäni hyödytöntä siihen vaivaan nähden, mitä hoito potilaalle aiheuttaa.
Monissa maissa käytetään ms-taudin hoitoon myös kannabispohjaisia lääkkeitä. Joillakin nettisivuilla väitetään, että kannabis on ainoa aine, joka pysäyttää ms-taudin etenemisen, mutta tällaiset tiedot lienevät kannabiksen laillistamisen kannattajien propagandaa. Joka tapauksessa kannabiksen käyttö näyttää pysäyttäneen joidenkin potilaiden taudin etenemisen. Siten kannabiksen todelliset vaikutukset ms-tautiin pitäisi tutkia tarkemmin.
Uskon vahvasti, että ms-tauti voi parantua oikeanlaisella ruokavaliolla. Monet ovat parantuneet ms-taudista erilaisilla ruokavalioilla tai ainakin tauti on tullut pysyvästi oireettomaksi. Itsekin olen jo keväästä saakka kokeillut vähähiilihydraattista ruokavaliota. Joskus tapahtuu retkahduksia jolloin tulee syötyä hiilihydraattipommeja, mutta kaiken kaikkiaan oloni on parantunut huomattavasti. Puoleen vuoteen en ole huonoimpinakaan päivinä joutunut juuri turvautumaan apuvälineisiin liikkuessa.
Voitte pitää minua hörhönä, mutta uskon joidenkin parantuneen ms-taudista myös rukouksen voimalla. Itsekin olin muutama vuosi sitten henkisesti ja fyysisesti aivan lopussa ja harkitsin itsemurhaa. Eräät ystävät kuitenkin rukoilivat puolestani ja niin aloin pikkuhiljaa toipua. Sain toki myös lääketieteellistä apua, mutta koen rukouksilla silti olleen ratkaisevan merkityksen toipumiseni kannalta. Sittemmin hyvät ja huonot päivät ovat sairaudessani vuorotelleet, mutta välillä on ollut tosi hyviäkin aikoja, jolloin olen tuntenut itseni täysin terveeksi.
Vaikka uskon rukouksen voimaan, en menisi etsimään apua miltään kaatajapapeilta ja huijarisaarnaajilta. Uskon Jumalan kuulevan kenen tahansa rukouksen yhtä hyvin, jos rukous vilpittömästi esitetään.
Toivoisin tietysti, että sairauteni parantuisi tai jäisi ainakin pysyvästi oireettomaksi, mutta se asia ei ole minun käsissäni. Voin vain nauttia siitä, että sain taas tänäänkin nousta vuoteesta ja tuntea oloni hyväksi.

78

9569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valinnnan vaikeus

      Joo, tässä listaan muutamia muita kikkoja, joilla "parannutaan" tai ei saada tautia lainkaan. Ko. listasta osa on esitelty "parannuskeinoina" täälläkin ja faktat parantumisista ovat olleet vakuuttavia kiistattomia:

      - Kofeiinin lopettaminen
      - Amalgaamien vaihtaminen
      - Si-nivelen kiksautus
      - Ruokavalio; superruoka
      - Hehkulamppujen poisjättö
      - Marshallin protokolla tai mikä se nyt olikaan
      - Uskoon tuleminen
      - Liikunta
      - Iilimatoja unohtamatta
      - Ampiaisen pistot, murkkupesässä istuminen
      - D-vitamiini, jolla taitaa ainoana olla oikeasti merkitystä taudin syntyyn
      - jne jne

      Että siitä sitten ottaa ja valitsee itselleen sopivimman tavan "parantua" ja simsalabim, tauti on poispyyhkäisty. On se helppoa kun sen osaa.

      • sim sa la bim

        Luostarielämä tuntuisi olevan ms tautisille sopivaa "hoitoa".


      • Maria Virginia

        Varmasti kaikista mainitsemistasi vaihtoehtoisista hoitomuodoista on ollut joillekin ms-potilaille apua. Itsekin olen lukenut, että ainakin nivelten niksautuksella, Marshallin protokollalla ja vitamiinikuureilla monet potilaat ovat saaneet helpotusta tautiinsa ja tulleet jopa täysin oireettomiksi eli siis parantuneet. Monet muuten mielellään saivartelevat ja sanovat, ettei ms-tauti parane vaan tulee pelkästään oireettomaksi. Mutta eikö sairaus silloin ole de facto parantunut, jos se on tullut pysyvästi oireettomaksi? Mitä sitten vaaditaan " oikeaan parantumiseen " ?


      • Valinnan vaikeus
        Maria Virginia kirjoitti:

        Varmasti kaikista mainitsemistasi vaihtoehtoisista hoitomuodoista on ollut joillekin ms-potilaille apua. Itsekin olen lukenut, että ainakin nivelten niksautuksella, Marshallin protokollalla ja vitamiinikuureilla monet potilaat ovat saaneet helpotusta tautiinsa ja tulleet jopa täysin oireettomiksi eli siis parantuneet. Monet muuten mielellään saivartelevat ja sanovat, ettei ms-tauti parane vaan tulee pelkästään oireettomaksi. Mutta eikö sairaus silloin ole de facto parantunut, jos se on tullut pysyvästi oireettomaksi? Mitä sitten vaaditaan " oikeaan parantumiseen " ?

        Eiköhän siihen oikeaan parantumiseen tarvita puhtaat MRI:t ja selkäydinnäyte. Se jos jokin on faktaa. Uskon kuitenkin neurologeihin edelleenkin enemmän kuin täällä omakohtaisia kokemuksiaan kertoilevia "parantuneita". Kuinka kukaan voi sanoa etukäteen, että ms-tauti on pysyvästi parantunut ilman lisäselvityksiä. Tautihan voi olla hissuksiin esim. 10 - 15 vuotta ja valittettavasti aktivoitua sitten uudelleen.

        Tuntuu nyt Virgianialle itselleen olevan vähän epäselvää, mikä määrittää parantumisen ja "parantumisen".


      • Maria Virginia
        Valinnan vaikeus kirjoitti:

        Eiköhän siihen oikeaan parantumiseen tarvita puhtaat MRI:t ja selkäydinnäyte. Se jos jokin on faktaa. Uskon kuitenkin neurologeihin edelleenkin enemmän kuin täällä omakohtaisia kokemuksiaan kertoilevia "parantuneita". Kuinka kukaan voi sanoa etukäteen, että ms-tauti on pysyvästi parantunut ilman lisäselvityksiä. Tautihan voi olla hissuksiin esim. 10 - 15 vuotta ja valittettavasti aktivoitua sitten uudelleen.

        Tuntuu nyt Virgianialle itselleen olevan vähän epäselvää, mikä määrittää parantumisen ja "parantumisen".

        On todistettavasti olemassa tapauksia, joissa ms-tauti on tullut pysyvästi oireettomaksi, siis parantunut, jonkun potilaan itsensä suorittaman tai hänelle suoritetun toimenpiteen johdosta. Ja tauti on siis pysynyt oireettomana POTILAAN KOKO LOPPUIÄN! Ei vain 10-15 vuotta. Olen lukenut myös tapauksista, joissa MRI ja selkäydinnäyte ovat puhdistuneet. Mutta eihän nykyajan materialistinen ihminen usko ihmeisiin. Itse kuitenkin uskon ihmeisiin, ja siihen, että on olemassa Jumala ja normaalein aistein havaitsematon yliluonnollinen maailma.


      • Valinnan vaikeus
        Maria Virginia kirjoitti:

        On todistettavasti olemassa tapauksia, joissa ms-tauti on tullut pysyvästi oireettomaksi, siis parantunut, jonkun potilaan itsensä suorittaman tai hänelle suoritetun toimenpiteen johdosta. Ja tauti on siis pysynyt oireettomana POTILAAN KOKO LOPPUIÄN! Ei vain 10-15 vuotta. Olen lukenut myös tapauksista, joissa MRI ja selkäydinnäyte ovat puhdistuneet. Mutta eihän nykyajan materialistinen ihminen usko ihmeisiin. Itse kuitenkin uskon ihmeisiin, ja siihen, että on olemassa Jumala ja normaalein aistein havaitsematon yliluonnollinen maailma.

        Okei oikei. Jos olet sitä mieltä, että olet parantunut/"parantunut" en voi muuta kuin toivottaa hyvää, tervettä ja hiilaritonta loppuelämää.


      • Maria Virginia
        Valinnan vaikeus kirjoitti:

        Okei oikei. Jos olet sitä mieltä, että olet parantunut/"parantunut" en voi muuta kuin toivottaa hyvää, tervettä ja hiilaritonta loppuelämää.

        Pieni lisähuomautus. En väittänyt olevani parantunut -ainakaan vielä. Oloni on tosin parempi ilmeisesti juuri sen vuoksi, että vähensin hiilihydraatteja ruokavaliostani. Mutta kuten sanottu, välillä retkahdan ja hiilareita tulee syötyä enemmän. Retkahdukset yleensä huomaa viimeistään seuraavana päivänä. Olen yleensä silloin paljon väsyneempi ja elämä kulkee kuin hidastetussa filmissä.
        Jos jaksaisin noudattaa tiukempaa ruokavaliota, sairauteni voisi ehkä parantua kokonaan, mutta en jaksa ryhtyä niin tiukalle kuurille. Sitä paitsi voin kokeilla muitakin hoitomuotoja, niin virallisen lääketieteen hyväksymiä kuin vaihtoehtoisiakin.
        Korostan vielä, etten missään tapauksessa väheksy lääketiedettä ja sen saavutuksia ms-taudin hoidossa. Monet potilaat ovat tulleet oireettomiksi myös virallisen lääketieteen hoitomenetelmillä kuten aloitusviestissäni mainitsin. Oman maailmankuvani perusteella uskon kuitenkin, etteivät virallisen lääketieteenkään tarjoamat lääkkeet ja hoidot auta, ellei se ole Korkeimman tahto.
        Voit ajatella minun olevan täydellinen hörhö, mutta itse en pidä itseäni sellaisena. Olen vahvasti uskonnollinen ihminen, mutta toisaalta myös rationaalinen, vaikka hylkäänkin täysin materialismiin perustuvat maailmankatsomukset. En ole mikään lahkolainen, ihan tavis luterilainen vaan ( tosin kiinnostunut ortodoksisesta ja katolisesta mystiikasta ) enkä usko ketä tahansa höyrypäitä, jotka kokevat olevansa Jumalan lähettiläitä ja ratkaisevansa kaikki ihmisten ongelmat. Suhtautumiseni omaan sairauteeni on mielestäni realistinen. En odota ihmeparantumista, mutta en usko kuolevanikaan tähän. Aika näyttää. Joka tapauksessa olen uuden kynnyksellä. Ensi viikolla saan aloittaa osa-aikatyön erään ystäväni omistamassa firmassa. Ihan siisti sisätyö, jossa ei tarvitse rasittaa itseään liikaa. Siitäkin olen kiitollinen, että voin vielä palata työelämään.


      • Valinnan vaikeus
        Maria Virginia kirjoitti:

        Pieni lisähuomautus. En väittänyt olevani parantunut -ainakaan vielä. Oloni on tosin parempi ilmeisesti juuri sen vuoksi, että vähensin hiilihydraatteja ruokavaliostani. Mutta kuten sanottu, välillä retkahdan ja hiilareita tulee syötyä enemmän. Retkahdukset yleensä huomaa viimeistään seuraavana päivänä. Olen yleensä silloin paljon väsyneempi ja elämä kulkee kuin hidastetussa filmissä.
        Jos jaksaisin noudattaa tiukempaa ruokavaliota, sairauteni voisi ehkä parantua kokonaan, mutta en jaksa ryhtyä niin tiukalle kuurille. Sitä paitsi voin kokeilla muitakin hoitomuotoja, niin virallisen lääketieteen hyväksymiä kuin vaihtoehtoisiakin.
        Korostan vielä, etten missään tapauksessa väheksy lääketiedettä ja sen saavutuksia ms-taudin hoidossa. Monet potilaat ovat tulleet oireettomiksi myös virallisen lääketieteen hoitomenetelmillä kuten aloitusviestissäni mainitsin. Oman maailmankuvani perusteella uskon kuitenkin, etteivät virallisen lääketieteenkään tarjoamat lääkkeet ja hoidot auta, ellei se ole Korkeimman tahto.
        Voit ajatella minun olevan täydellinen hörhö, mutta itse en pidä itseäni sellaisena. Olen vahvasti uskonnollinen ihminen, mutta toisaalta myös rationaalinen, vaikka hylkäänkin täysin materialismiin perustuvat maailmankatsomukset. En ole mikään lahkolainen, ihan tavis luterilainen vaan ( tosin kiinnostunut ortodoksisesta ja katolisesta mystiikasta ) enkä usko ketä tahansa höyrypäitä, jotka kokevat olevansa Jumalan lähettiläitä ja ratkaisevansa kaikki ihmisten ongelmat. Suhtautumiseni omaan sairauteeni on mielestäni realistinen. En odota ihmeparantumista, mutta en usko kuolevanikaan tähän. Aika näyttää. Joka tapauksessa olen uuden kynnyksellä. Ensi viikolla saan aloittaa osa-aikatyön erään ystäväni omistamassa firmassa. Ihan siisti sisätyö, jossa ei tarvitse rasittaa itseään liikaa. Siitäkin olen kiitollinen, että voin vielä palata työelämään.

        Joo, viilataan vaan.

        Mitä ilmeisemmin me sairastamme täysin erilaisia ms-tauteja. Sinä sellaista ms-tautia, josta voisit parantua kokonaan, jos/kun noudatat tiukempaa ruokavaliota, mutta et kuitenkaan jaksa ryhtyä tiukalle kuurille. Uskonasiat taas ovat ihan oma juttunsa, jokainen uskoo, mihin tai kehen tahtoo. Niputat kuitenkin ruakavalion ja uskonnon, mutta minulle jää nyt epäselväksi, kumpi sinut tekee terveeksi (paranet/"parannut"; hiilarittomuus vai joku muu uskomasi korkeampi voima.

        Olemmeko me, jotka emme ole ns. uskossa tai meidän puolestamme ei kukaan rukoile, jotenkin huonommassa asemassa tässä paranemisprosessissa vai mikähän nyt mahtoi olla se perimmäinen pointti?


      • Maria Virginia
        Valinnan vaikeus kirjoitti:

        Joo, viilataan vaan.

        Mitä ilmeisemmin me sairastamme täysin erilaisia ms-tauteja. Sinä sellaista ms-tautia, josta voisit parantua kokonaan, jos/kun noudatat tiukempaa ruokavaliota, mutta et kuitenkaan jaksa ryhtyä tiukalle kuurille. Uskonasiat taas ovat ihan oma juttunsa, jokainen uskoo, mihin tai kehen tahtoo. Niputat kuitenkin ruakavalion ja uskonnon, mutta minulle jää nyt epäselväksi, kumpi sinut tekee terveeksi (paranet/"parannut"; hiilarittomuus vai joku muu uskomasi korkeampi voima.

        Olemmeko me, jotka emme ole ns. uskossa tai meidän puolestamme ei kukaan rukoile, jotenkin huonommassa asemassa tässä paranemisprosessissa vai mikähän nyt mahtoi olla se perimmäinen pointti?

        Ajattelin, etten enää vastaa sinulle, mutta vastaan kuitenkin. Oman uskoni mukaan mikään hoito ms-tautiin, lääketieteen hyväksymä tai vaihtoehtoinen, ei auta, ellei se ole Jumalan tahto. Uskon kaiken siis olevan lopulta Jumalan käsissä. Minua on auttanut ruokavalion muutos, kaikkia se ei välttämättä auta. Silläkin on jokin tarkoitus. Näin minä uskon.
        Myös ei-uskonnollisia potilaita on parantunut tai tullut oireettomiksi erilaisilla hoitomenetelmillä. Silti heidänkin parantumisellaan on varmasti jokin tarkoitus, jonka Jumala yksin tietää. Monille parantuminen mistä hyvänsä vakavasta sairaudesta on ollut alku uudelle elämälle, ja elämänarvot ovat menneet silloin uusiksi.
        Toki on olemassa uskonnollisia potilaita, joiden puolesta rukoillaan, mutta jotka eivät kuitenkaan parane. Emme tiedä miksi näin on, mutta uskon Jumalan tietävän mikä meille on parhaaksi. Emme välttämättä parane ruumiillisesti, mutta voimme parantua henkisesti ja hengellisesti. Voimme sairauksista huolimatta löytää sisäisen rauhan. Moni fyysisesti täysin terve ihminen kokee valtavaa henkistä pahoinvointia, ja vastaavasti moni fyysisesti sairas ja huonokuntoinen ihminen tuntee suurta sisäistä rauhaa ja onnellisuutta. Fyysinen terveys ei välttämättä ole onnellisen elämän edellytys, mutta toki käytännön asiat on helpompi suorittaa, jos ei tarvitse huolehtia terveydentilastaan.
        Olen itsekin kokenut vakavan masennuksen ja itsemurha-ajatukset. En varmasti olisi selvinnyt ilman rakastavaa perhettä, ystäviä ja heidän esirukouksiaan.
        Sairauteni on ns. aaltomaista ( relapsoiva-remittoiva ) muotoa. Sitä pidetään yleisesti ms-tautimuodoista lievempänä, mutta kaikki on hyvin yksilöllistä. Ms-taudista paraneminen ei ole kiinni tautimuodosta. Moni eteneväksi todettua ms-tautia sairastunut on parantunut tai ainakin taudin eteneminen on pysähtynyt. Vastaavasti, ikävä kyllä, moni lieväksi todettua tautimuotoa sairastava on kuollut sairauteensa. Jos sinulla on eteneväksi todettu ms-tauti, en voi muuta kuin toivottaa sinulle siunausta ja kaikkea hyvää, vaikka et ehkä Jumalaan uskokaan. Tämän jälkeen en aio enää kirjoittaa tähän viestiketjuun.


      • Valinnan vaikeus
        Maria Virginia kirjoitti:

        Ajattelin, etten enää vastaa sinulle, mutta vastaan kuitenkin. Oman uskoni mukaan mikään hoito ms-tautiin, lääketieteen hyväksymä tai vaihtoehtoinen, ei auta, ellei se ole Jumalan tahto. Uskon kaiken siis olevan lopulta Jumalan käsissä. Minua on auttanut ruokavalion muutos, kaikkia se ei välttämättä auta. Silläkin on jokin tarkoitus. Näin minä uskon.
        Myös ei-uskonnollisia potilaita on parantunut tai tullut oireettomiksi erilaisilla hoitomenetelmillä. Silti heidänkin parantumisellaan on varmasti jokin tarkoitus, jonka Jumala yksin tietää. Monille parantuminen mistä hyvänsä vakavasta sairaudesta on ollut alku uudelle elämälle, ja elämänarvot ovat menneet silloin uusiksi.
        Toki on olemassa uskonnollisia potilaita, joiden puolesta rukoillaan, mutta jotka eivät kuitenkaan parane. Emme tiedä miksi näin on, mutta uskon Jumalan tietävän mikä meille on parhaaksi. Emme välttämättä parane ruumiillisesti, mutta voimme parantua henkisesti ja hengellisesti. Voimme sairauksista huolimatta löytää sisäisen rauhan. Moni fyysisesti täysin terve ihminen kokee valtavaa henkistä pahoinvointia, ja vastaavasti moni fyysisesti sairas ja huonokuntoinen ihminen tuntee suurta sisäistä rauhaa ja onnellisuutta. Fyysinen terveys ei välttämättä ole onnellisen elämän edellytys, mutta toki käytännön asiat on helpompi suorittaa, jos ei tarvitse huolehtia terveydentilastaan.
        Olen itsekin kokenut vakavan masennuksen ja itsemurha-ajatukset. En varmasti olisi selvinnyt ilman rakastavaa perhettä, ystäviä ja heidän esirukouksiaan.
        Sairauteni on ns. aaltomaista ( relapsoiva-remittoiva ) muotoa. Sitä pidetään yleisesti ms-tautimuodoista lievempänä, mutta kaikki on hyvin yksilöllistä. Ms-taudista paraneminen ei ole kiinni tautimuodosta. Moni eteneväksi todettua ms-tautia sairastunut on parantunut tai ainakin taudin eteneminen on pysähtynyt. Vastaavasti, ikävä kyllä, moni lieväksi todettua tautimuotoa sairastava on kuollut sairauteensa. Jos sinulla on eteneväksi todettu ms-tauti, en voi muuta kuin toivottaa sinulle siunausta ja kaikkea hyvää, vaikka et ehkä Jumalaan uskokaan. Tämän jälkeen en aio enää kirjoittaa tähän viestiketjuun.

        "Ajattelin, etten enää vastaa sinulle, mutta vastaan kuitenkin. Oman uskoni mukaan mikään hoito ms-tautiin, lääketieteen hyväksymä tai vaihtoehtoinen, ei auta, ellei se ole Jumalan tahto. Uskon kaiken siis olevan lopulta Jumalan käsissä. Minua on auttanut ruokavalion muutos, kaikkia se ei välttämättä auta. Silläkin on jokin tarkoitus. Näin minä uskon".

        Ylläoleva osuus selvittikin, mihin pyrit ja mikä oli kirjoituksesi punainen lanka. Toisin sanoen on aivan sama, minkä ns. "parantumiskikan" valitsee, koska uskosi mukaan kaikki on kuitenkin loppupeleissä Jumalan käsissä.

        Olemme saaneet selvityksen uskonasioista, hiilarittomuudesta sekä tuhdin tietopaketin ms-taudista, muutamasta asiavirheestä välittämättä.

        Joten siis tämän keskustelun päätteeksi toivottelen oikein hyvää jatkoa myös sinulle Virginia ja jaksamista noudattaa tiukempaa ruokavaliota, sairautesihan voisi ehkä parantua kokonaan, vaikka et jaksaisi ryhtyä niin tiukalle kuurille.


      • Mirbbazz
        Valinnan vaikeus kirjoitti:

        "Ajattelin, etten enää vastaa sinulle, mutta vastaan kuitenkin. Oman uskoni mukaan mikään hoito ms-tautiin, lääketieteen hyväksymä tai vaihtoehtoinen, ei auta, ellei se ole Jumalan tahto. Uskon kaiken siis olevan lopulta Jumalan käsissä. Minua on auttanut ruokavalion muutos, kaikkia se ei välttämättä auta. Silläkin on jokin tarkoitus. Näin minä uskon".

        Ylläoleva osuus selvittikin, mihin pyrit ja mikä oli kirjoituksesi punainen lanka. Toisin sanoen on aivan sama, minkä ns. "parantumiskikan" valitsee, koska uskosi mukaan kaikki on kuitenkin loppupeleissä Jumalan käsissä.

        Olemme saaneet selvityksen uskonasioista, hiilarittomuudesta sekä tuhdin tietopaketin ms-taudista, muutamasta asiavirheestä välittämättä.

        Joten siis tämän keskustelun päätteeksi toivottelen oikein hyvää jatkoa myös sinulle Virginia ja jaksamista noudattaa tiukempaa ruokavaliota, sairautesihan voisi ehkä parantua kokonaan, vaikka et jaksaisi ryhtyä niin tiukalle kuurille.

        Hei teille.

        Itse en ole MS-taudissa vaan ystäväni, siksi luin tätä palstaa. Tuli vaan mieleeni, että itselläni kun on ollut sairauksia, niin olen kokeillut niihin kaikki kikat mitkä tulee vastaan. Samalla olen pyytänyt korkeimmalta voimalta johdatusta sellaisiin hoitoihin tai pyytänyt tielleni sellaisen ihmisen joka voi auttaa. Ja olen yrittänyt myös kuunnella mitä korkeampi voima minulle kertoo mitä tehdä. Apuun saattaakin törmätä sattumalta.

        Myös ruokavalio liittyy uskonasioihin. Terveempi ruokavalio herkistää yhteyttä korkeampaan voimaan ja lisää intuitiota kuuntelemaan johdatusta. Uskon myös että ruokavalio voi parantaa elimistön omaa parannuskykyä.

        Itsellänikin on nyt joku sairaus eikä yhtään tiedä mikä se on, lääkärit eivät ehdi/halua auttaa. En tiedä yhtään paranenko tulevaisuudessa vai paheneeko vai pysyykö tällaisena. Aion itsekin kokeilla terveysruokavaliota, en kuitenkaan lihadieettiä sillä en eläintuotteita voi syödä. Mutta mm. huonot hiilarit aion jättää ainakin joksikin aikaa.

        Ruokavalion muutokset eivät ole helppoja, itse vertaisin niitä jopa esim. tupakoinnin lopettamiseen. Ihan turha irviä siitä.


      • Valinnan vaikeus
        Mirbbazz kirjoitti:

        Hei teille.

        Itse en ole MS-taudissa vaan ystäväni, siksi luin tätä palstaa. Tuli vaan mieleeni, että itselläni kun on ollut sairauksia, niin olen kokeillut niihin kaikki kikat mitkä tulee vastaan. Samalla olen pyytänyt korkeimmalta voimalta johdatusta sellaisiin hoitoihin tai pyytänyt tielleni sellaisen ihmisen joka voi auttaa. Ja olen yrittänyt myös kuunnella mitä korkeampi voima minulle kertoo mitä tehdä. Apuun saattaakin törmätä sattumalta.

        Myös ruokavalio liittyy uskonasioihin. Terveempi ruokavalio herkistää yhteyttä korkeampaan voimaan ja lisää intuitiota kuuntelemaan johdatusta. Uskon myös että ruokavalio voi parantaa elimistön omaa parannuskykyä.

        Itsellänikin on nyt joku sairaus eikä yhtään tiedä mikä se on, lääkärit eivät ehdi/halua auttaa. En tiedä yhtään paranenko tulevaisuudessa vai paheneeko vai pysyykö tällaisena. Aion itsekin kokeilla terveysruokavaliota, en kuitenkaan lihadieettiä sillä en eläintuotteita voi syödä. Mutta mm. huonot hiilarit aion jättää ainakin joksikin aikaa.

        Ruokavalion muutokset eivät ole helppoja, itse vertaisin niitä jopa esim. tupakoinnin lopettamiseen. Ihan turha irviä siitä.

        Kappas vain, Virginiahan on saanut hengenheimolaisen ja jopa vielä samoilla argumenteilla. Melkeinkloonin sairaus on vielä valitettavasti hämärän peitossa, kun lääkärikuntakaan ei ehdi tai halua auttaa. Voi että noita lääkäreitä :).

        Irvimisestä puheen olleen ainoa asia josta irvailen, on Virginian esittämä paraneminen/"paraneminen", johon kyllä sain jo varsin kattavan ja epätieteellisen selvityksen.

        Siinähän teitä on sitten kaksi tai yksi, ihan kuinka vaan. Autelkaapa toinen toisianne/itseänne ja jakakaa kokemuksenne, apuunhan saattoi törmätä sattumalta.


      • realist
        Mirbbazz kirjoitti:

        Hei teille.

        Itse en ole MS-taudissa vaan ystäväni, siksi luin tätä palstaa. Tuli vaan mieleeni, että itselläni kun on ollut sairauksia, niin olen kokeillut niihin kaikki kikat mitkä tulee vastaan. Samalla olen pyytänyt korkeimmalta voimalta johdatusta sellaisiin hoitoihin tai pyytänyt tielleni sellaisen ihmisen joka voi auttaa. Ja olen yrittänyt myös kuunnella mitä korkeampi voima minulle kertoo mitä tehdä. Apuun saattaakin törmätä sattumalta.

        Myös ruokavalio liittyy uskonasioihin. Terveempi ruokavalio herkistää yhteyttä korkeampaan voimaan ja lisää intuitiota kuuntelemaan johdatusta. Uskon myös että ruokavalio voi parantaa elimistön omaa parannuskykyä.

        Itsellänikin on nyt joku sairaus eikä yhtään tiedä mikä se on, lääkärit eivät ehdi/halua auttaa. En tiedä yhtään paranenko tulevaisuudessa vai paheneeko vai pysyykö tällaisena. Aion itsekin kokeilla terveysruokavaliota, en kuitenkaan lihadieettiä sillä en eläintuotteita voi syödä. Mutta mm. huonot hiilarit aion jättää ainakin joksikin aikaa.

        Ruokavalion muutokset eivät ole helppoja, itse vertaisin niitä jopa esim. tupakoinnin lopettamiseen. Ihan turha irviä siitä.

        Ei tässä Jeesukset eikä Allahit auta vaikka kuinka mekkaan pyllistäis! Ufoihin uskominen,sitä kautta uuteen mahdolliseen teknologiaan on paljon enemmän "lohtua" tuovaa.


      • non-realist
        realist kirjoitti:

        Ei tässä Jeesukset eikä Allahit auta vaikka kuinka mekkaan pyllistäis! Ufoihin uskominen,sitä kautta uuteen mahdolliseen teknologiaan on paljon enemmän "lohtua" tuovaa.

        Kyllä Jumala parantaa. Itse paranin 10 vuotta sitten reumasta eräässä rukoustilaisuudessa. Helvetillinen viisi vuotta jatkuvien särkyjen ja niveltulehtusten kanssa loppui muutamassa päivässä Jumalan parantavan kosketuksen jälkeen. Minulla alkoi uusi elämä monessa mielessä. Että sulle realist, kyllä se Jeesus vaan auttaa.


      • realist
        non-realist kirjoitti:

        Kyllä Jumala parantaa. Itse paranin 10 vuotta sitten reumasta eräässä rukoustilaisuudessa. Helvetillinen viisi vuotta jatkuvien särkyjen ja niveltulehtusten kanssa loppui muutamassa päivässä Jumalan parantavan kosketuksen jälkeen. Minulla alkoi uusi elämä monessa mielessä. Että sulle realist, kyllä se Jeesus vaan auttaa.

        Kyllä on kuule sitten keinot vähissä,jos pitää jotain lapsia hyväksikäyttävää/sukupuolta vaihtavaa pastoria lähteä kuunteleen hurmoksessa,ajatuksena että parin tunnin päästä katoaa M-S:t muut mukana tulleet oireet??
        Jollekkin linnakundille tuollainen harrastus sopii,on jotain muuta tekemistä ja saattaa samalla katua tekemisiään.
        Muutama tuttu on syvästi uskovaisia ihmisiä monesta eri uskonlahkosta ja jokainen on omaan napaansa tuijottajia,ilkeitä,manipuloivia,tekopyhiä jne. Jos et kuulu heidän porukkaan et ole MITÄÄN!

        Ainoa kulunut selitys uskovaisilla on kysymykseeni: Minkä vuoksi rikoksia,murhia,hyväksikäyttöjä,ym tekevät selviävät monesti elämän yhdellä flunssalla,korvatulehduksella ja parilla buranalla?...... NO sitten se alkaa,KATSOS he joutuvat sitten elämää helvetin tulissa loppuajan(todistettu)
        Poikkeuksen tekevät Muslimit,heille HUOM!! miehille on luvattu paratiisi/sata neitsyttä,eukoille ei luvata mitään??

        Nurattaa nuo raamatut oikeastaan,joku äijäporukka on viineissä nuotion äärellä lisäillyt aikoinaan riimuja kirjaan tyyliin: " Ei pojat lisätään vielä sinne että heti kun ollaan aasin kantomatkan päässä kotoa saadahan käydä vieraissa" Ja viiniäkin saa juoda kohtuuella.

        Kyllä se on fakta että uskonto on enemmän tappanut kuin parantanut historian aikana! En halua pahoittaa kenenkään mieliä noilla kertomuksilla, mutta omalla kohdalla on väistämättä pian edessä työelämästä poistuminen 42v. Eikä kirkossa istuminen sitä muuta vaikka kuinka toivois.


      • Toinen kyseenalaista
        non-realist kirjoitti:

        Kyllä Jumala parantaa. Itse paranin 10 vuotta sitten reumasta eräässä rukoustilaisuudessa. Helvetillinen viisi vuotta jatkuvien särkyjen ja niveltulehtusten kanssa loppui muutamassa päivässä Jumalan parantavan kosketuksen jälkeen. Minulla alkoi uusi elämä monessa mielessä. Että sulle realist, kyllä se Jeesus vaan auttaa.

        Epäilen minäkin mahtoiko sinulla mitään reumaa ollakaan, sillä reumaan ei ole parantavaa hoitoa. Sukulaismies jolla oli MS oli uskovainen, hän ei kokenut ihmeparantumista vuosikymmenten aikana, vaan kuoli aikanaan sairastaen MSää viimeiseen elinpäiväänsä asti.


      • MM
        Toinen kyseenalaista kirjoitti:

        Epäilen minäkin mahtoiko sinulla mitään reumaa ollakaan, sillä reumaan ei ole parantavaa hoitoa. Sukulaismies jolla oli MS oli uskovainen, hän ei kokenut ihmeparantumista vuosikymmenten aikana, vaan kuoli aikanaan sairastaen MSää viimeiseen elinpäiväänsä asti.

        Vaimollani on ms tauti ja on pyörätuolissa ja katetrit jne. sairastanut 3v tautia. Hän saa kerran kuussa tysabri eli natalitsumabi hoitoa tiputuksella sairaalassa. Nyt tullut vuosi täyteen ja lääkäri sanoi että PML:n(harvinainen aivoinfektio) riski on 1:7000-8000 tuhanteen...eli korkea kun lääkkeitä ajatellaan.Lääke firman mielestä 2 vuoden käytön jälkeen riski suurempi...hieman eri näkemys asiassa. 3 vuoden käytön vaikutuksia ei edes tiedetä. Päätimme kuitenkin jatkaa koska vaihtoehdot ovat joko tysabri tai ei lääkettä ollenkaan..interferoni ynm. ei käy koska kela vaatii että potilaan pitää pystyä kävelemään yhtäjaksoisesti 20m jotta lääke korvataan.Saa käyttää apuvälineitä.Vaimo ei pysty kävelemään kuin korkeintaan 2 metriä. lääkärin mukaan maksaa 15000€ vuodessa betaferon..muistelen itsekkin että oli kyllä kallis.


      • MM
        MM kirjoitti:

        Vaimollani on ms tauti ja on pyörätuolissa ja katetrit jne. sairastanut 3v tautia. Hän saa kerran kuussa tysabri eli natalitsumabi hoitoa tiputuksella sairaalassa. Nyt tullut vuosi täyteen ja lääkäri sanoi että PML:n(harvinainen aivoinfektio) riski on 1:7000-8000 tuhanteen...eli korkea kun lääkkeitä ajatellaan.Lääke firman mielestä 2 vuoden käytön jälkeen riski suurempi...hieman eri näkemys asiassa. 3 vuoden käytön vaikutuksia ei edes tiedetä. Päätimme kuitenkin jatkaa koska vaihtoehdot ovat joko tysabri tai ei lääkettä ollenkaan..interferoni ynm. ei käy koska kela vaatii että potilaan pitää pystyä kävelemään yhtäjaksoisesti 20m jotta lääke korvataan.Saa käyttää apuvälineitä.Vaimo ei pysty kävelemään kuin korkeintaan 2 metriä. lääkärin mukaan maksaa 15000€ vuodessa betaferon..muistelen itsekkin että oli kyllä kallis.

        Ja mitä tulee uskoon niin ihmisten on turha väittää että on humpuukkia jos joku on parantunut uskon voimalla! Mistä te voitte sen tietää. Melko klassinen väittelyn aihe. Eikä se tarkoita että jos joku toinen ei parane ja toinen taas paranee että jumalaa ei ole olemassa.Miten se nyt sen todistaa. Pitäisikö kaikki sairaat parantua maan päällä ja kaikki vääryys ja pahuus korjaantua jotta jumala olisi olemassa. Naurettavaa.. se tekisi maailmasta paratiisin. . itse jaksan hoitaa kahta pientä lasta ja vaimoa ainoastaan siksi että uskon että tälle kaikelle on tarkoitus. Pelkkä moraali ei riitä pitämään ihmistä tilanteessa jossa kaikki omat halut ja toiveet on toisarvoisia..Jos en olisi uskossa en ole ollenkaa varma olisinko enää täällä hoitamassa perhettä konkurssien ja sairastumisien jälkeen. Että näin.


      • ¤tähdistä
        MM kirjoitti:

        Ja mitä tulee uskoon niin ihmisten on turha väittää että on humpuukkia jos joku on parantunut uskon voimalla! Mistä te voitte sen tietää. Melko klassinen väittelyn aihe. Eikä se tarkoita että jos joku toinen ei parane ja toinen taas paranee että jumalaa ei ole olemassa.Miten se nyt sen todistaa. Pitäisikö kaikki sairaat parantua maan päällä ja kaikki vääryys ja pahuus korjaantua jotta jumala olisi olemassa. Naurettavaa.. se tekisi maailmasta paratiisin. . itse jaksan hoitaa kahta pientä lasta ja vaimoa ainoastaan siksi että uskon että tälle kaikelle on tarkoitus. Pelkkä moraali ei riitä pitämään ihmistä tilanteessa jossa kaikki omat halut ja toiveet on toisarvoisia..Jos en olisi uskossa en ole ollenkaa varma olisinko enää täällä hoitamassa perhettä konkurssien ja sairastumisien jälkeen. Että näin.

        Kyllähän voi tietysti uskoa samalla tavalla Ufoihinkin,jotka toisivat kehittynyttä teknologiaa tullessaan mm. lääketieteelle? Tässä vaiheessa Tavallisesti uskovainen heittää roskakoriin moisen ajatuksen pyörittelyn!?


      • AnTi-iDiOt
        MM kirjoitti:

        Ja mitä tulee uskoon niin ihmisten on turha väittää että on humpuukkia jos joku on parantunut uskon voimalla! Mistä te voitte sen tietää. Melko klassinen väittelyn aihe. Eikä se tarkoita että jos joku toinen ei parane ja toinen taas paranee että jumalaa ei ole olemassa.Miten se nyt sen todistaa. Pitäisikö kaikki sairaat parantua maan päällä ja kaikki vääryys ja pahuus korjaantua jotta jumala olisi olemassa. Naurettavaa.. se tekisi maailmasta paratiisin. . itse jaksan hoitaa kahta pientä lasta ja vaimoa ainoastaan siksi että uskon että tälle kaikelle on tarkoitus. Pelkkä moraali ei riitä pitämään ihmistä tilanteessa jossa kaikki omat halut ja toiveet on toisarvoisia..Jos en olisi uskossa en ole ollenkaa varma olisinko enää täällä hoitamassa perhettä konkurssien ja sairastumisien jälkeen. Että näin.

        Tähän nyt ei voi muuta sanoa kuin haistakaa te hihhulipellet pitkä paska! Saatteko oikeasti jotain huvia siitä että pääsette irvailemaan ja provoilemaan oikeasti parantumattoman sairauden kanssa painiville ihmisille? Taidatte olla päästänne sekaisin jos saatte jotain sairasta nautintoa tälläisestä paskanjauhannasta jonka yritätte verhoilla "avuntarjoamiseksi". Niin kauan kuin teillä ei ole lyödä faktoja tiskiin ja jotain oikeita todisteita niin pitäkää turpanne kiinni, nolaatte itsenne.

        "Mulla nyt vaan vähän sellanen tunne että jesse pelasti mut kun mä siihen uskoin". Juu ihan varmasti, jos ensin todistaisitte edes tuon suuren jumalan olemassaolon ja vasta sitten yritätte lässyttää kuinka paranitte parantumattomasta sairaudesta uskon voimalla niin asiasta voisi ehkä keskustella jossain määrin. Ja ei, se ei ole mikään todiste ettei voida todistaa ettei jumalaa olisi. Uskotteko te idiootit mörköihinkin sillä verukkeella kun kukaan ei voi niiden olemassaoloa kumota?


      • MS Virginia
        Maria Virginia kirjoitti:

        Ajattelin, etten enää vastaa sinulle, mutta vastaan kuitenkin. Oman uskoni mukaan mikään hoito ms-tautiin, lääketieteen hyväksymä tai vaihtoehtoinen, ei auta, ellei se ole Jumalan tahto. Uskon kaiken siis olevan lopulta Jumalan käsissä. Minua on auttanut ruokavalion muutos, kaikkia se ei välttämättä auta. Silläkin on jokin tarkoitus. Näin minä uskon.
        Myös ei-uskonnollisia potilaita on parantunut tai tullut oireettomiksi erilaisilla hoitomenetelmillä. Silti heidänkin parantumisellaan on varmasti jokin tarkoitus, jonka Jumala yksin tietää. Monille parantuminen mistä hyvänsä vakavasta sairaudesta on ollut alku uudelle elämälle, ja elämänarvot ovat menneet silloin uusiksi.
        Toki on olemassa uskonnollisia potilaita, joiden puolesta rukoillaan, mutta jotka eivät kuitenkaan parane. Emme tiedä miksi näin on, mutta uskon Jumalan tietävän mikä meille on parhaaksi. Emme välttämättä parane ruumiillisesti, mutta voimme parantua henkisesti ja hengellisesti. Voimme sairauksista huolimatta löytää sisäisen rauhan. Moni fyysisesti täysin terve ihminen kokee valtavaa henkistä pahoinvointia, ja vastaavasti moni fyysisesti sairas ja huonokuntoinen ihminen tuntee suurta sisäistä rauhaa ja onnellisuutta. Fyysinen terveys ei välttämättä ole onnellisen elämän edellytys, mutta toki käytännön asiat on helpompi suorittaa, jos ei tarvitse huolehtia terveydentilastaan.
        Olen itsekin kokenut vakavan masennuksen ja itsemurha-ajatukset. En varmasti olisi selvinnyt ilman rakastavaa perhettä, ystäviä ja heidän esirukouksiaan.
        Sairauteni on ns. aaltomaista ( relapsoiva-remittoiva ) muotoa. Sitä pidetään yleisesti ms-tautimuodoista lievempänä, mutta kaikki on hyvin yksilöllistä. Ms-taudista paraneminen ei ole kiinni tautimuodosta. Moni eteneväksi todettua ms-tautia sairastunut on parantunut tai ainakin taudin eteneminen on pysähtynyt. Vastaavasti, ikävä kyllä, moni lieväksi todettua tautimuotoa sairastava on kuollut sairauteensa. Jos sinulla on eteneväksi todettu ms-tauti, en voi muuta kuin toivottaa sinulle siunausta ja kaikkea hyvää, vaikka et ehkä Jumalaan uskokaan. Tämän jälkeen en aio enää kirjoittaa tähän viestiketjuun.

        Virginia, kuullostat ihan noidalta kaikkene uskonepäilysjuttuinesesi
        Siehän ossaat parantaa ms-Taurin, toti hienoo, mikseit ole parantamas meitä ms-tautisiaa kentällä.????
        T. hoitoa orotellessa

        P.S. ms-tautia ei ole parannettu eikä siihen kuole, keuhkokuumeseen voip jopa kuollla, mut kai sul siiheki rohdot löytyvät. Mun puolesta voit ton hömpän lopettaa, luotan neurologeihin.


      • mie_ki
        Maria Virginia kirjoitti:

        On todistettavasti olemassa tapauksia, joissa ms-tauti on tullut pysyvästi oireettomaksi, siis parantunut, jonkun potilaan itsensä suorittaman tai hänelle suoritetun toimenpiteen johdosta. Ja tauti on siis pysynyt oireettomana POTILAAN KOKO LOPPUIÄN! Ei vain 10-15 vuotta. Olen lukenut myös tapauksista, joissa MRI ja selkäydinnäyte ovat puhdistuneet. Mutta eihän nykyajan materialistinen ihminen usko ihmeisiin. Itse kuitenkin uskon ihmeisiin, ja siihen, että on olemassa Jumala ja normaalein aistein havaitsematon yliluonnollinen maailma.

        ELÄ HUUDA! siehän hirmu akka olet


      • Voihan idi.. ihmiset
        realist kirjoitti:

        Ei tässä Jeesukset eikä Allahit auta vaikka kuinka mekkaan pyllistäis! Ufoihin uskominen,sitä kautta uuteen mahdolliseen teknologiaan on paljon enemmän "lohtua" tuovaa.

        Ei siinä tarvitse kuule mihinkään mennä jotakin tiettyä ihmistä tai jotakin joskusmuinoineläneen-patsasta varten pyllistelemään!! Itse en anna uskon kohteelleni edes nimeä! Jos sitä on pakko joksikin kutsua (idioottejaihmisiävarten) niin olkoon sitten jokin Suurempi Voima, aivan sama.. SILLÄ EI OLE NIMEÄ! Teitä pieniä ihmispoloisia vain pelottaa niin perkeleesti se TOSIASIA että olette vain kuin pieniä muurahaisia tässä mahdottoman suuressa maailmassa.. JA siihen vielä sekin että tämä elämä ei rajoittuisikaan vain tähän kaikkeen minkä silmillä näkee, käsillä tuntee, korvilla kuulee.. AAPUA! Tehän sekoaisitte! Siksi te ette siihen millään haluisi uskoakaan. Pelkäättekö kuolemaa? Uskon että pelkäätte, koska sekin on NIIN TUNTEMATONTA mitä sen JÄLKEEN TAPAHTUU.. (?!?)

        Ja vielä lopuksi ihan tiedoksi, että minulla itselläni on ollut MS-tauti yli 2 vuotta ja minä USKON että tästä voi parantua JOS niin on tarkoitus.. (ja sitä ei voi KUKAAN tietää!) Itse olen huomannut että minä tarvitsinkin tämän sairauden puhkeamisen, jotta voin elää elämääni juuri niin kuin on tarkoitettukin :)

        ANNETAAN TOISTEN IHMISTEN USKOA NIIN KUIN USKOVAT JA PIDETÄÄN TYPERÄT, VÄHÄTTELEVÄT KOMMENTIT OMANA TIETONAMME


    • ms-tietäjä

      Ms ei ole tauti, vaan oireyhtymä, jonka aiheuttaa ravinnon ja aineenvaihdunnan välinen ristiriitatilanne. Pääasiallisina syyllisinä ovat puriinipitoiset ruoat, liian vähäinen emäksisöivien ruoka-aineiden osuus ja kofeiini. Ravinto tuottaa runsaasti virtsahappoja ja kofeiini estää munuaisia poistamasta niitä virtsaan, jolloin ne kertyvät elimistöön ja alkavat aiheuttaa oireilua.

      Monet oireet paranevat muutamassa vuorokaudessa oikealla ravinnolla. Nopein konsti on magnesiumpommi. Keitä noin kahden nyrkin kokoista broccolia 5-10 minuuttia, tai syö raakana jos maistuu, keitettäessä broccolin syöpää ehkäisevän aineen pitoisuus vähenee.

      Yliannos magnesiumia aiheuttaa tuon aterian kokoisen kemiallisen ripulin suoleen. Bakteerinen ripuli leviäisi koko suoleen, tämä ei ole kovin paha. Tein sen itselleni noin viikko sitten ja hävitin sillä kivut, jotka tulivat alaselän oikealta puolelta, venäytettyäni saman lihaksen 5 kertaa Toukokuun jälkeen. Koko kesä on tullut kärsittyä turhaan ja käveltyä, kuin paskat housussa.

      Blogissani on mielenterveyden tehohoito-ohjeet, jotka ovat myös ms-oireyhtymän oikea hoito, koska samat virtsahapot, jotka aiheuttavat ms-oireyhtymän, aiheuttavat erilaisella geeniperimällä kaikkia mahdollisia mielenterveyden ongelmia.

      http://qmies.blogit.fi/mielenterveyden-tehohoito/

      • Oikein hyvä muisti

        No niin, pitkäänhän exx-kofeinisti jaksoikin olla hiljaa. Ja samaa potaskaa tulee taas tuutin täydeltä, nyt vain vähän eri muodossa esitettynä. Vieläkö uskot/luulet/kuvittelet sairastavasi ms-tautia, josta "parannuit"?


      • kofeiinitietäjä
        Oikein hyvä muisti kirjoitti:

        No niin, pitkäänhän exx-kofeinisti jaksoikin olla hiljaa. Ja samaa potaskaa tulee taas tuutin täydeltä, nyt vain vähän eri muodossa esitettynä. Vieläkö uskot/luulet/kuvittelet sairastavasi ms-tautia, josta "parannuit"?

        On pitänyt kiirettä kun olen muuttanut Hollantiin. Olen potilaana paikallisessa yliopistollisessa sairaalassa, ja nyt minulle tehdään ne kokeet, joita Suomen terveydenhuolto kieltäytyi tekemästä.

        Sairastan edelleen ms-oireyhtymää, olen vain lähes täysin oireeton suurimman osan ajasta. Satunnaisiin oireiden palaamisiin virtsahappojen ilmaantuessa verenkiertoon, otan hiukan lisää broccolia, joka neutraloi ne vuorokaudessa. Siinä vaiheessa kun happojen tulo lakkaa, olen parantunut, lukuunottamatta kofeinismin aiheuttamia pysyviä sisäelin-ja aivovaurioita.


      • OIkein hyvä muisti
        kofeiinitietäjä kirjoitti:

        On pitänyt kiirettä kun olen muuttanut Hollantiin. Olen potilaana paikallisessa yliopistollisessa sairaalassa, ja nyt minulle tehdään ne kokeet, joita Suomen terveydenhuolto kieltäytyi tekemästä.

        Sairastan edelleen ms-oireyhtymää, olen vain lähes täysin oireeton suurimman osan ajasta. Satunnaisiin oireiden palaamisiin virtsahappojen ilmaantuessa verenkiertoon, otan hiukan lisää broccolia, joka neutraloi ne vuorokaudessa. Siinä vaiheessa kun happojen tulo lakkaa, olen parantunut, lukuunottamatta kofeinismin aiheuttamia pysyviä sisäelin-ja aivovaurioita.

        Mihin tarvitset diagnnoosia, jos/kun olet mielestäsi oireeton "ms-oireyhtymästä" ja siitä jo ainakin kertaalleen parantunut (vrt. aiemmat kertomasi "parantumiset"). Parsakaalilla paraneminen olikin taas ihan uusi tapa "parantua" muiden kertomiesi "parannuskeinojen" listassa.


      • ropsu--
        kofeiinitietäjä kirjoitti:

        On pitänyt kiirettä kun olen muuttanut Hollantiin. Olen potilaana paikallisessa yliopistollisessa sairaalassa, ja nyt minulle tehdään ne kokeet, joita Suomen terveydenhuolto kieltäytyi tekemästä.

        Sairastan edelleen ms-oireyhtymää, olen vain lähes täysin oireeton suurimman osan ajasta. Satunnaisiin oireiden palaamisiin virtsahappojen ilmaantuessa verenkiertoon, otan hiukan lisää broccolia, joka neutraloi ne vuorokaudessa. Siinä vaiheessa kun happojen tulo lakkaa, olen parantunut, lukuunottamatta kofeinismin aiheuttamia pysyviä sisäelin-ja aivovaurioita.

        Sitä kun sipasen kerman kanssa lautaselle,johan aiheuttaa suoleen semmoisen hälytystilan että oksat pois! (ummetuksesta kärsin) Jos vatsakipuja ilmenee seuraavina päivinä,niin neutralsoin ne kaivamalla roposesta teelautalisen mämmiä ikänkuin lisänä.
        Siinä vaiheessa kun olen (mämmin syönnin jälkeen n2-3h) käynnyt veskissä on selvästi parantunut olo!!! Kaikki hapot on pytyssä ja loput tulee vaarattomina kaasun muodossa huoneilmaan.

        Ei tarvi Hollantiin asti lähteä? Vain 1.90e roponen maksaa!
        Näin minä elän MS tautini kanssa paljon onnellisempana ja eiku kaffeelle,se on moro.


      • ms-tietäjä
        OIkein hyvä muisti kirjoitti:

        Mihin tarvitset diagnnoosia, jos/kun olet mielestäsi oireeton "ms-oireyhtymästä" ja siitä jo ainakin kertaalleen parantunut (vrt. aiemmat kertomasi "parantumiset"). Parsakaalilla paraneminen olikin taas ihan uusi tapa "parantua" muiden kertomiesi "parannuskeinojen" listassa.

        En minä mitään diagnoosia tarvitse, minähän tiedän itse lääkäreitä paremmin, mikä minua on vaivannut ja olen parantanut itseni siitä. Tällä hetkellä puhdistelen kehosta oireita aiheuttaneita myrkkyjä, ja edistyn siinäkin hommassa kaiken aikaa.

        Broccolin käyttäminen on uusi tapa tehdä sama vanha juttu, estää kehoon kertyneiden virtsahappojen aiheuttamat oireet. Tuhti yliannos tuntuu seuraavana päivänä oireissa, ja minulla sen vaikutus tuntui viikon. Broccolin sisältämä magnesium neutraloi tehokkaasti happoja lihaksista ja ääreishermostosta ja se tuntuu oireissa hyvin nopeasti.

        Jos tuota keinoa haluaa kokeilla, pitää muistaa, että kofeiini on jätettävä pois samalla. Senhän voi aloittaa uudestan jos haluaa oireet takaisin.


      • ms-tietäjä
        ropsu-- kirjoitti:

        Sitä kun sipasen kerman kanssa lautaselle,johan aiheuttaa suoleen semmoisen hälytystilan että oksat pois! (ummetuksesta kärsin) Jos vatsakipuja ilmenee seuraavina päivinä,niin neutralsoin ne kaivamalla roposesta teelautalisen mämmiä ikänkuin lisänä.
        Siinä vaiheessa kun olen (mämmin syönnin jälkeen n2-3h) käynnyt veskissä on selvästi parantunut olo!!! Kaikki hapot on pytyssä ja loput tulee vaarattomina kaasun muodossa huoneilmaan.

        Ei tarvi Hollantiin asti lähteä? Vain 1.90e roponen maksaa!
        Näin minä elän MS tautini kanssa paljon onnellisempana ja eiku kaffeelle,se on moro.

        Jokainen valitsee itse, minun valintani on elää ilman sairautta, ei sen kanssa.


      • no johan
        ms-tietäjä kirjoitti:

        Jokainen valitsee itse, minun valintani on elää ilman sairautta, ei sen kanssa.

        Milläs herra ms-tietäjä, kofeiinitietäjä, aivopesula selität sen, että kofeiinin käytön lopettamalla ja parsakaalia syömällä sitä parantumista ei tapahdukaan? Vai onko se niin että vain itse-diagnosoidut paranevat? :D

        Miksi muuten olet lähtenyt Hollantiin tutkittavaksi, jos kerran olet terve ihmedieettiesi myötä?


      • ms-tietäjä
        no johan kirjoitti:

        Milläs herra ms-tietäjä, kofeiinitietäjä, aivopesula selität sen, että kofeiinin käytön lopettamalla ja parsakaalia syömällä sitä parantumista ei tapahdukaan? Vai onko se niin että vain itse-diagnosoidut paranevat? :D

        Miksi muuten olet lähtenyt Hollantiin tutkittavaksi, jos kerran olet terve ihmedieettiesi myötä?

        Joko ehdit kokeilla, ei se nyt ihan näin äkkiä tapahdu. Arvioisin, että oireet alkavat poistua tunneissa-päivissä, ja viikossa tilanteen paraneminen on jo täysin selvä fakta.

        Olenhan kertonut, että Suomen terveydenhuolto on kieltäytynyt tutkimasta ja hoitamasta minua. Terve olen sikäli, että vain osa oireista palaa kun kehosta sulaa kofeiinijäämiä, mutta munuaiseni kofeinismi on ehtinyt pilata melko täydellisesti ja ne tutkitaan ensi viikolla.

        Hollannin valitsin siksi, että täällä saan lääkekannabisreseptin hermovauriokipuun, ja koska en halua olla enää Suomen osaamattoman terveydenhuollon armoilla. Suomalaiset puoskarit ovat aiheuttaneet minulle jo tarpeeksi vaurioita ammattitaidottomuudellaan ja epäeettisyydellään.


      • no johan
        ms-tietäjä kirjoitti:

        Joko ehdit kokeilla, ei se nyt ihan näin äkkiä tapahdu. Arvioisin, että oireet alkavat poistua tunneissa-päivissä, ja viikossa tilanteen paraneminen on jo täysin selvä fakta.

        Olenhan kertonut, että Suomen terveydenhuolto on kieltäytynyt tutkimasta ja hoitamasta minua. Terve olen sikäli, että vain osa oireista palaa kun kehosta sulaa kofeiinijäämiä, mutta munuaiseni kofeinismi on ehtinyt pilata melko täydellisesti ja ne tutkitaan ensi viikolla.

        Hollannin valitsin siksi, että täällä saan lääkekannabisreseptin hermovauriokipuun, ja koska en halua olla enää Suomen osaamattoman terveydenhuollon armoilla. Suomalaiset puoskarit ovat aiheuttaneet minulle jo tarpeeksi vaurioita ammattitaidottomuudellaan ja epäeettisyydellään.

        Et vastannut kysymykseeni.

        Eli millä selität sen, että kofeiinin käytön lopettamalla ja parsakaalia syömällä sitä parantumista ei tapahdukaan?

        Ei minun tarvitse jippojasi kokeilla. Itselläni ei edes ole ms-tautia, muutamalla ystävälläni sen sijaan on. He eivät käytä kofeiinia. Toki voisin tietysti aina julistaa parantuneeni ms-taudista vaikka sillä että pesen hampaani kaksi kertaa päivässä. Ja vedenpitävänä todisteena on se, etten sairasta ms-tautia koska pesen hampaani.

        Sairastan kyllä erittäin vaikeaa ja parantumatonta sairautta, ihan oikeassa lääkärissä diagnosoitua sellaista. Jään mielenkiinnolla odottamaan koska mahdat keksiä parannuskeinon tähänkin sairauteen :D


      • Oikein hyvä muisti
        no johan kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseeni.

        Eli millä selität sen, että kofeiinin käytön lopettamalla ja parsakaalia syömällä sitä parantumista ei tapahdukaan?

        Ei minun tarvitse jippojasi kokeilla. Itselläni ei edes ole ms-tautia, muutamalla ystävälläni sen sijaan on. He eivät käytä kofeiinia. Toki voisin tietysti aina julistaa parantuneeni ms-taudista vaikka sillä että pesen hampaani kaksi kertaa päivässä. Ja vedenpitävänä todisteena on se, etten sairasta ms-tautia koska pesen hampaani.

        Sairastan kyllä erittäin vaikeaa ja parantumatonta sairautta, ihan oikeassa lääkärissä diagnosoitua sellaista. Jään mielenkiinnolla odottamaan koska mahdat keksiä parannuskeinon tähänkin sairauteen :D

        Miten munuaisesi liittyvät ms-tautiin (munuaisaltaantulehdus, vti?) ja yleensäkin ms-taudin toteamiseen? Sinähän olet ihan itse tehnyt itsellesi ms-tautidiagnoosin ja josta sitten kertomasi mukaan parantunut. Aikaisempien kirjoitustesi mukaan lääkäri ei suostunut sinua laittamaan ms-tutkimuksiin, joten kyseessä oli mielestäsi huono lääkäri. Mielestäni lääkäri oli oikein fiksu, mitä sitä tervettä miestä tutkimaan.

        Viesteissäsi on suuria epäjohdonmukaisuuksia, eli et taida itse edes muistaa, mitä on tullut kirjoitettua. Ai niin, sehän oli se kusi, joka siellä vintillä loiskui, viitaten ihan vaan blogiisi. Selitys löytyykin sieltä vintin perältä käymälästä....


      • ms-tietäjä
        no johan kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseeni.

        Eli millä selität sen, että kofeiinin käytön lopettamalla ja parsakaalia syömällä sitä parantumista ei tapahdukaan?

        Ei minun tarvitse jippojasi kokeilla. Itselläni ei edes ole ms-tautia, muutamalla ystävälläni sen sijaan on. He eivät käytä kofeiinia. Toki voisin tietysti aina julistaa parantuneeni ms-taudista vaikka sillä että pesen hampaani kaksi kertaa päivässä. Ja vedenpitävänä todisteena on se, etten sairasta ms-tautia koska pesen hampaani.

        Sairastan kyllä erittäin vaikeaa ja parantumatonta sairautta, ihan oikeassa lääkärissä diagnosoitua sellaista. Jään mielenkiinnolla odottamaan koska mahdat keksiä parannuskeinon tähänkin sairauteen :D

        Onko sinulla tiedossasi tapaus, joka ei ole parantunut seurattuaan neuvojani?

        Jos ei sinulla ole mäsää, miksi ihmeessä juokset täällä riitelemässä ja postaamassa asiatonta puppua?

        Mikä se sinun sairautesi sitten on, on vaikea keksiä parannusta sairauteen, josta ei tiedä mitään muuta, kuin että se on sairaus.


      • huumoritietäjä
        Oikein hyvä muisti kirjoitti:

        Miten munuaisesi liittyvät ms-tautiin (munuaisaltaantulehdus, vti?) ja yleensäkin ms-taudin toteamiseen? Sinähän olet ihan itse tehnyt itsellesi ms-tautidiagnoosin ja josta sitten kertomasi mukaan parantunut. Aikaisempien kirjoitustesi mukaan lääkäri ei suostunut sinua laittamaan ms-tutkimuksiin, joten kyseessä oli mielestäsi huono lääkäri. Mielestäni lääkäri oli oikein fiksu, mitä sitä tervettä miestä tutkimaan.

        Viesteissäsi on suuria epäjohdonmukaisuuksia, eli et taida itse edes muistaa, mitä on tullut kirjoitettua. Ai niin, sehän oli se kusi, joka siellä vintillä loiskui, viitaten ihan vaan blogiisi. Selitys löytyykin sieltä vintin perältä käymälästä....

        Munuaisethan ovat keskeisessä osassa ms-oireyhtymän synnyssä. Munuaisten kyvyttämyys poistaa virtsahappoja verestä virtsaan, saa ne kertymään kudoksiin, jolloin ne alkavat tuhota hermostoa ja aiheuttaa oireita.

        Koskas olet diagnosoinut minut terveeksi vuosien 1985-2008 välillä? Ehkä viestini sisältö näyttää sinusta epäjohdonmukaiselta, koska sinulla ei ole tietoa, eikä älyä asian ymmärtämiseen. Juttusi sopivat kyllä paremmin jollekin huussihuumoriosastolle.


      • Oikein hyvä muisti
        ms-tietäjä kirjoitti:

        Onko sinulla tiedossasi tapaus, joka ei ole parantunut seurattuaan neuvojani?

        Jos ei sinulla ole mäsää, miksi ihmeessä juokset täällä riitelemässä ja postaamassa asiatonta puppua?

        Mikä se sinun sairautesi sitten on, on vaikea keksiä parannusta sairauteen, josta ei tiedä mitään muuta, kuin että se on sairaus.

        "Jos ei sinulla ole mäsää, miksi ihmeessä juokset täällä riitelemässä ja postaamassa asiatonta puppua? "

        Ja sinullako on ms-tauti ja sinäkö et postaa asiatonta puppua? Voihan parsakaali ja kehvelin kofeiini, siinä niitä "parannuskeinoja".


      • no johan
        Oikein hyvä muisti kirjoitti:

        "Jos ei sinulla ole mäsää, miksi ihmeessä juokset täällä riitelemässä ja postaamassa asiatonta puppua? "

        Ja sinullako on ms-tauti ja sinäkö et postaa asiatonta puppua? Voihan parsakaali ja kehvelin kofeiini, siinä niitä "parannuskeinoja".

        "Jos ei sinulla ole mäsää, miksi ihmeessä juokset täällä riitelemässä ja postaamassa asiatonta puppua?"

        Öhm.. eihän sinullakaan sitä ms-tautia ole (enää) eli mitä itse täällä teet, jos ei kerran ei-ms-tautiset saa tällä foorumilla vierailla. Kuten sanoin, ystävilläni on ms-tauti. Se lienee jo tarpeeksi hyvä syy ottaa sairaudesta selvää.

        En ole haastanut riitaa, enkä ole postannut puppua. Samaa en ihan sanoisi sinusta. Esitin sinulle kysymyksen, johon et edelleenkään ole vastannut. Jos metodisi ovat todennettavissa, silloin kykenet vastaamaan kysymykseeni muutenkin kuin vain vastakysymyksellä. Ja silloin sinun tulisi kyetä ottamaan vastaan myös kritiikkiä.

        En kerro sinulle sitä mikä sairauteni on, siihen ei ole tarvetta. Kyseessä on kuitenkin siaraus, jota ei pystytä parantamaan, ei edes kahvinjuonnin lopettamalla, parsakaalia syömällä, tai heittelemällä pieniä kivia pään yläpuolella kolmesti päivässä.

        Sinuun on tärmätty monellä eri sairauksiin liittyvillä foorumeilla, milloin mitkäkin sairautta olet parantamassa kahvihöpinöilläsi. Siinä yksi syy miksi en kerro sairauteni nimeä. Toivon että et eksy "meikäläisten" foorumeille höpinöinesi.


      • lapsellisuustietäjä
        no johan kirjoitti:

        "Jos ei sinulla ole mäsää, miksi ihmeessä juokset täällä riitelemässä ja postaamassa asiatonta puppua?"

        Öhm.. eihän sinullakaan sitä ms-tautia ole (enää) eli mitä itse täällä teet, jos ei kerran ei-ms-tautiset saa tällä foorumilla vierailla. Kuten sanoin, ystävilläni on ms-tauti. Se lienee jo tarpeeksi hyvä syy ottaa sairaudesta selvää.

        En ole haastanut riitaa, enkä ole postannut puppua. Samaa en ihan sanoisi sinusta. Esitin sinulle kysymyksen, johon et edelleenkään ole vastannut. Jos metodisi ovat todennettavissa, silloin kykenet vastaamaan kysymykseeni muutenkin kuin vain vastakysymyksellä. Ja silloin sinun tulisi kyetä ottamaan vastaan myös kritiikkiä.

        En kerro sinulle sitä mikä sairauteni on, siihen ei ole tarvetta. Kyseessä on kuitenkin siaraus, jota ei pystytä parantamaan, ei edes kahvinjuonnin lopettamalla, parsakaalia syömällä, tai heittelemällä pieniä kivia pään yläpuolella kolmesti päivässä.

        Sinuun on tärmätty monellä eri sairauksiin liittyvillä foorumeilla, milloin mitkäkin sairautta olet parantamassa kahvihöpinöilläsi. Siinä yksi syy miksi en kerro sairauteni nimeä. Toivon että et eksy "meikäläisten" foorumeille höpinöinesi.

        Jos tarkoitat hypoteettistäkysymystäpotilaasta, joka ei parane, minun pitäisi keskustella potilaan kanssa, ottaa selväätarkoin mitähän on syönyt ja juonut ja tehdä muutoksia ruokavalioon ja etsiä kokeilemalla ratkaisua tilanteeseen. Elei ratkaisua löytyisi, saattaisi olla, että hänellä oireet aiheutuvat muista lähtötekijöistä.

        Myös ms on oireyhtymä, jota nykylääketiede ei kykene parantamaan, eikä edes hoitamaan millään ihmeemmällä menestyksellä. Siitäkään huolimatta, että ravintohoidolla on parannettu pitkästi yli kymmenen tuhatta potilasta, kun 30 luvulla havaittiin, että ms aiheutuu ravinnon ja yksilöllisten aineenvaihdunnallisten tekijöiden ristiriidasta.

        Mutta, pidä sairautesi jos se on sinulle niin rakas.

        Uskomattoman lapsellista tuo sinun esiintymisesi kyllä on.


      • johan on
        lapsellisuustietäjä kirjoitti:

        Jos tarkoitat hypoteettistäkysymystäpotilaasta, joka ei parane, minun pitäisi keskustella potilaan kanssa, ottaa selväätarkoin mitähän on syönyt ja juonut ja tehdä muutoksia ruokavalioon ja etsiä kokeilemalla ratkaisua tilanteeseen. Elei ratkaisua löytyisi, saattaisi olla, että hänellä oireet aiheutuvat muista lähtötekijöistä.

        Myös ms on oireyhtymä, jota nykylääketiede ei kykene parantamaan, eikä edes hoitamaan millään ihmeemmällä menestyksellä. Siitäkään huolimatta, että ravintohoidolla on parannettu pitkästi yli kymmenen tuhatta potilasta, kun 30 luvulla havaittiin, että ms aiheutuu ravinnon ja yksilöllisten aineenvaihdunnallisten tekijöiden ristiriidasta.

        Mutta, pidä sairautesi jos se on sinulle niin rakas.

        Uskomattoman lapsellista tuo sinun esiintymisesi kyllä on.

        "Mutta, pidä sairautesi jos se on sinulle niin rakas.

        Uskomattoman lapsellista tuo sinun esiintymisesi kyllä on. "

        Mitäköhän sinä minun sairaudestani tiedät? Et yhtään mitään. Et edes sitä mikä se on. Joudun pitämään sairauteni, halusin tai en.

        Oma esiintymisesi se tässä lapsellista tuntuu olevan.

        Tämä on keskustelufoorumi, jossa keskustellaan, esitetään mielipiteitä. Myös muilla ihmisillä kuin sinulla on oikeus esittää mielipiteensä. Ei tämän foorumin nimi ole "Kofeiinipellen tietoisku-foorumi - kommentointi ja keskustelu kielletty".


      • Oikein hyvä muisti
        johan on kirjoitti:

        "Mutta, pidä sairautesi jos se on sinulle niin rakas.

        Uskomattoman lapsellista tuo sinun esiintymisesi kyllä on. "

        Mitäköhän sinä minun sairaudestani tiedät? Et yhtään mitään. Et edes sitä mikä se on. Joudun pitämään sairauteni, halusin tai en.

        Oma esiintymisesi se tässä lapsellista tuntuu olevan.

        Tämä on keskustelufoorumi, jossa keskustellaan, esitetään mielipiteitä. Myös muilla ihmisillä kuin sinulla on oikeus esittää mielipiteensä. Ei tämän foorumin nimi ole "Kofeiinipellen tietoisku-foorumi - kommentointi ja keskustelu kielletty".

        "Myös ms on oireyhtymä, jota nykylääketiede ei kykene parantamaan, eikä edes hoitamaan millään ihmeemmällä menestyksellä. Siitäkään huolimatta, että ravintohoidolla on parannettu pitkästi yli kymmenen tuhatta potilasta, kun 30 luvulla havaittiin, että ms aiheutuu ravinnon ja yksilöllisten aineenvaihdunnallisten tekijöiden ristiriidasta."

        Jälleen kerran saamme lukea vankkumatonta "faktaa", josta meille infoaa henkilö, joka on ihan itse "parantunut" ms-taudista, vaikka diagnoosiakaan siitä ei ole. Tosin hänhän ei diagnoosia kaipaa, mutta on silti valmis auliisti jakamaan omakohtaisia kokemuksiaan melkein terveen elämästä (sis. ainakin 1 kpl "parantumisia") mitä nyt välillä vähän kusi päässä loiskuu, kemiallinen ripuli suolessa ja joutuu kävelemään kuin paskat housuissa. Nämä ovat suoria lainauksiaan hänen omista teksteistään.

        Päättäköön lukijat itse, missä päin monitetitäjän kehoa nämä kyseiset tuotteet ja prosessit vaikuttavat yksilöimättä sijaintia sen enempää.


      • törkeää
        Oikein hyvä muisti kirjoitti:

        "Myös ms on oireyhtymä, jota nykylääketiede ei kykene parantamaan, eikä edes hoitamaan millään ihmeemmällä menestyksellä. Siitäkään huolimatta, että ravintohoidolla on parannettu pitkästi yli kymmenen tuhatta potilasta, kun 30 luvulla havaittiin, että ms aiheutuu ravinnon ja yksilöllisten aineenvaihdunnallisten tekijöiden ristiriidasta."

        Jälleen kerran saamme lukea vankkumatonta "faktaa", josta meille infoaa henkilö, joka on ihan itse "parantunut" ms-taudista, vaikka diagnoosiakaan siitä ei ole. Tosin hänhän ei diagnoosia kaipaa, mutta on silti valmis auliisti jakamaan omakohtaisia kokemuksiaan melkein terveen elämästä (sis. ainakin 1 kpl "parantumisia") mitä nyt välillä vähän kusi päässä loiskuu, kemiallinen ripuli suolessa ja joutuu kävelemään kuin paskat housuissa. Nämä ovat suoria lainauksiaan hänen omista teksteistään.

        Päättäköön lukijat itse, missä päin monitetitäjän kehoa nämä kyseiset tuotteet ja prosessit vaikuttavat yksilöimättä sijaintia sen enempää.

        Tämä "mikälie-milloinkin-tietäjä" on kyllä mieleltään sairas ja julma ihminen, kun syyllistää sairaita! Niinhän se on, ihan oma vika kun haluaa olla sairas ja rakastaa omaa sairauttaan niin paljon, eikä valitse terveyttä. Luuletko oikeasti että kukaan valitsisi olla sairas jos olisi mahdollista olla terve! Julistuksesi voivat saada pahaa aikaan varsinkin vastikään sairastuneiden kohdalla, jotka eivät vielä ole sisäistäneet ja hyväksyneet sitä että ovat todellakain sairaita, loppuelämänsä.

        jos oikeasti olisit joku hyväätarkoittava, hyväsydäminen auttava ihminen, olisi lähestymistapasi aivan toisenlainen. Ei syyllistävä, pakottava, toiset tuomitseva.

        Se on ihan mahdollista että "ms-taudista" on parannuttu joskus 30-luvulla. Tuolloin diagnosointimenetelmät olivat vielä varsin kehnonlaisia ja ms-diagnoosin sai varmasti moni jolla sairautta ei todellisuudessa ollutkaan, vaan oireet johtui jostain muusta. Vielä nykyään vääriä ms-diagnooseja asetetaan joskus, myöhemmin vain selviää että kyseessä olikin jokin muu sairaus. Se että joku parantuu ms-tautia muistuttavasta oireilusta jollain ihmekalalla, ei tarkoita sitä että ms-tauti on parannettavissa samoilla kikoilla. Kofeiiniyliherkkyys ei ole sama asia kuin ms-tauti. kahvin juonnin lopettaminen poistaa kofeiinin aiheuttamat oireet. Ms-taudin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

        "Jos tarkoitat hypoteettistäkysymystäpotilaasta, joka ei parane, minun pitäisi keskustella potilaan kanssa, ottaa selväätarkoin mitähän on syönyt ja juonut ja tehdä muutoksia ruokavalioon ja etsiä kokeilemalla ratkaisua tilanteeseen. Elei ratkaisua löytyisi, saattaisi olla, että hänellä oireet aiheutuvat muista lähtötekijöistä. "

        Eli siis jos ms-taudistaan ei paranekaan neuvoillasi niin silloin oireet johtuvatkin jostain muusta. Mahtaisikohan olla niin että jos neuvoillasi paranee oiriestaan silloin on kyse kofeiiniyliherkkyydestä. ne joilla oikeasti on ms-tauti, eivät parane, heidän oireesna johtuvat ms-taudista, ei kofeiiniyliherkkydestä.

        Mikä lie on tämä ms-oireyhtymä josta vaahtoat. Ms-tauti on ms-tauti, ei oireyhtymä.


      • kofeiini ja ms
        törkeää kirjoitti:

        Tämä "mikälie-milloinkin-tietäjä" on kyllä mieleltään sairas ja julma ihminen, kun syyllistää sairaita! Niinhän se on, ihan oma vika kun haluaa olla sairas ja rakastaa omaa sairauttaan niin paljon, eikä valitse terveyttä. Luuletko oikeasti että kukaan valitsisi olla sairas jos olisi mahdollista olla terve! Julistuksesi voivat saada pahaa aikaan varsinkin vastikään sairastuneiden kohdalla, jotka eivät vielä ole sisäistäneet ja hyväksyneet sitä että ovat todellakain sairaita, loppuelämänsä.

        jos oikeasti olisit joku hyväätarkoittava, hyväsydäminen auttava ihminen, olisi lähestymistapasi aivan toisenlainen. Ei syyllistävä, pakottava, toiset tuomitseva.

        Se on ihan mahdollista että "ms-taudista" on parannuttu joskus 30-luvulla. Tuolloin diagnosointimenetelmät olivat vielä varsin kehnonlaisia ja ms-diagnoosin sai varmasti moni jolla sairautta ei todellisuudessa ollutkaan, vaan oireet johtui jostain muusta. Vielä nykyään vääriä ms-diagnooseja asetetaan joskus, myöhemmin vain selviää että kyseessä olikin jokin muu sairaus. Se että joku parantuu ms-tautia muistuttavasta oireilusta jollain ihmekalalla, ei tarkoita sitä että ms-tauti on parannettavissa samoilla kikoilla. Kofeiiniyliherkkyys ei ole sama asia kuin ms-tauti. kahvin juonnin lopettaminen poistaa kofeiinin aiheuttamat oireet. Ms-taudin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

        "Jos tarkoitat hypoteettistäkysymystäpotilaasta, joka ei parane, minun pitäisi keskustella potilaan kanssa, ottaa selväätarkoin mitähän on syönyt ja juonut ja tehdä muutoksia ruokavalioon ja etsiä kokeilemalla ratkaisua tilanteeseen. Elei ratkaisua löytyisi, saattaisi olla, että hänellä oireet aiheutuvat muista lähtötekijöistä. "

        Eli siis jos ms-taudistaan ei paranekaan neuvoillasi niin silloin oireet johtuvatkin jostain muusta. Mahtaisikohan olla niin että jos neuvoillasi paranee oiriestaan silloin on kyse kofeiiniyliherkkyydestä. ne joilla oikeasti on ms-tauti, eivät parane, heidän oireesna johtuvat ms-taudista, ei kofeiiniyliherkkydestä.

        Mikä lie on tämä ms-oireyhtymä josta vaahtoat. Ms-tauti on ms-tauti, ei oireyhtymä.

        http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2008/07/kofeiini_saattaa_ehkaista_ms-tautia_308665.html;jsessionid=9ECD71DA60EDE1E2942038C1E8F7A9CE?name=useFontSize&path=/&value=biggest&redirectUrl=/uutiset/kotimaa/2008/07/kofeiini_saattaa_ehkaista_ms-tautia_308665.html&refresh=null


      • --------------------
        ms-tietäjä kirjoitti:

        En minä mitään diagnoosia tarvitse, minähän tiedän itse lääkäreitä paremmin, mikä minua on vaivannut ja olen parantanut itseni siitä. Tällä hetkellä puhdistelen kehosta oireita aiheuttaneita myrkkyjä, ja edistyn siinäkin hommassa kaiken aikaa.

        Broccolin käyttäminen on uusi tapa tehdä sama vanha juttu, estää kehoon kertyneiden virtsahappojen aiheuttamat oireet. Tuhti yliannos tuntuu seuraavana päivänä oireissa, ja minulla sen vaikutus tuntui viikon. Broccolin sisältämä magnesium neutraloi tehokkaasti happoja lihaksista ja ääreishermostosta ja se tuntuu oireissa hyvin nopeasti.

        Jos tuota keinoa haluaa kokeilla, pitää muistaa, että kofeiini on jätettävä pois samalla. Senhän voi aloittaa uudestan jos haluaa oireet takaisin.

        Vitun pölö tietäjä. Ei jaksa! Mitä oikeen mesoat jok ikisessä paikassa,
        eihän sulla edes ole ms-tautia.
        Hullu saatana prkl


    • ja MS

      Sairaaloissa silloin tällöin kuulee potilaiden parantuneen tästä vaikeasta neurologisesta sairaudesta. On valitettavaa, että länsimaisen lääketieteen parissa asiasta ei olla kiinnostuneita tai oikeammin suhtaudutaan kaavalla: väärin sammutettu. Jos parantuminen olisi tapahtunut virallisen hoidon tuloksena, ilo tervehtymisestä olisi ylimmillään, mutta väärin parannettu ei nosta tuntoja.

      Oli kyse sairaudesta kuin sairaudesta, elimistön tasapaino siinä jostain syystä häiriintyy. Viime aikoina on paljon puhuttu sikainfluenssarokotteen vaaroista. MS-potilaat tietävät myös, että sairastuneen viitatessa rokotteen/rokotteiden jälkeisiin haittavaikutuksiin, osa lääkäreistä myöntää auliisti niiden osuuden sairauden puhkeamisessa. Myös kiinalaisen lääketieteen koulutuksessa rokotuksia pidetään yhtenä hyvin todennäköisenä syynä neurologisten sairauksien synnylle. Koska rokotteiden yhteis- sen enempää kuin pitkäaikaisvaikutuksiinkaan ei kiinnitetä huomiota, aineenvaihdunnan häiriintymisen syitä etsitään muualta.

      Rokotebisnes on vuosikymmenet saanut touhuilla jokseenkin kritiikittä, vailla häiriötekijöitä. Nyt näyttäisi siltä, että muutosvoimat alkavat vihdoinkin jyrätä. On korkea aika kysellä rokotteiden perään. Ellei länsimaisen lääketieteen parissa tähän ilmene kiinnostusta, aina löytyy korvaavia tahoja, jotka ovat valmiita ja myös kykeneviä auttamistyöhön.

    • sari25(,jeesusElää!)

      oli todella ihana lukea tarinaas ja eniten heti kosketti tuo että on joku toinenki joka uskoo rukoukseen ja jumalan voimaan! itse olen 25v nainen ja san ekat oireet jo 15v,taut todettin kun olin 16vuotias. alotin hoidot mutta mikään lääkkeistä ei käynyt mulle, enimmäkseen olen ilman pstos hoitoa ym muutakaan hoitoa ollut stten kävi 2v takaperin niin että jalat ei enää tahtonu ja säryt oli sietämättömät,em muista tuosta ajasta paljoakaan, olen ollut nin sekaisin kaikesta.. sitten eräänä iltana kun siskoni ja äitini auttoi minut stumaan olohuoneen sohvalle,kun tykkäsin olla tietokneen kautta niin sanotussa hengellisessä kokouksessa,jossa on paljon muita hmisiä joko uskovaisia tai ei,mutta siellä mikkin puhuttn ja juteltin kaikesta maan ja taivaan välilta,,(eikä mitään lahko meininkiä eikä pappeja):) vaan uskoa taivaan isään sekä jeesukseen

      • asdasdhjkjh

        Taisi pelkkää haaveilua olla tuo sinun satuilusi. Voisit kokeilla seuraavaksi äidinkielen alkeita, pisteet ja pilkut, isot alkukirjaimet. Kuulostaako tutulta? Saisi edes jotain selvää tuosta paskanjauhannasta. Olet varmasti henkisesti muutenkin hieman sairas ihminen jos on hauskaa kiusata parantumattomasti sairastuneita ihmisiä..


      • Öhhöm
        asdasdhjkjh kirjoitti:

        Taisi pelkkää haaveilua olla tuo sinun satuilusi. Voisit kokeilla seuraavaksi äidinkielen alkeita, pisteet ja pilkut, isot alkukirjaimet. Kuulostaako tutulta? Saisi edes jotain selvää tuosta paskanjauhannasta. Olet varmasti henkisesti muutenkin hieman sairas ihminen jos on hauskaa kiusata parantumattomasti sairastuneita ihmisiä..

        MITEN IHMISEN VOI LEIMATA SIITÄ MITEN HÄN KIRJOITTAA ??
        TAI SIITÄ MIHIN HÄN USKOO ??
        JOKAINEN PÄÄTTÄÄ IHAN ITSE USKOOKO PARANTUMISEEN VAI EI !

        Onpas täällä taas ahdasmielistä porukkaa ollut liikkeellä..
        HUOH.


    • Totuus..

      Minä taas en kokenut kuten sinä, lähinnä huvituin. Koska oli niin selkeää tarinointia, kirjoitusvirheet paljastivat... saati kaikki muu.

      Itse kuitenkin uskovana tiedän, että Herralle on kaikki mahdollista :)

    • Lapsen usko

      Viesti on vanha, mutta kommentoin.

      Usko paranemisprosessiin on tärkeää. Positiivinen mieliala, sekä päättäväinen asenne "minä paranen" saattaa myös auttaa. Tottakai rukouksen voimalla parannutaan vielä tänäkin päivänä. Ei se asia miksikään ole muuttunut!
      Miksi muuten koet että "kaatajapapit" tai rukouksellaparantajat olisivat turhia? Olet kerran käynyt tilaisuudessa, etkä parantunutkaan? Entä jos sinun täytyykin käydä kolme kertaa tai enemmän?
      Kyllä heidänkin kauttaan on tullut useita parantumisia lääketieteellisesti katsoen parantumattomista sairauksista. Olen sen omin silmin nähnyt ja korvin kuullut.

      On olemassa myös toisenlaista uskoa, jossa terveellisillä elämäntavoilla (superfood) pyritään antamaan kehon parantaa itse itsensä. Näin väitti taannoin eräs nuori MS-potilas, joka parantui sanojensa mukaan sekä astmasta että MS-taudista superfoodilla hifistelyn avulla.Mitään lääketieteellistä näyttöä ei tosin hänen vakuutteluissaan parantumisesta ollut. Tietysti on hienoa, jos todella parantui.

      Tämä jälkimmäinen tapaus perustuu kuitenkin vain omalle yrittämiselle. Entä sitten jollei parannukaan omin voimin? Toista on, että voi luottaa täysin siihen, että jokaisella asialla on ehkä jokin tarkoituksensa ja kaikki tapahtuu loppujen lopuksi rakkaudesta, vaikkei ihminen sitä aina käsityskyvyllään ymmärräkään. Sairauksilla on taipumusta mm. entisestään lähentää jumalasuhdetta. Toki en sitä sano ettei aina kannattaisi elää terveellisesti :)

    • yksinäinen mäsä

      Minäkin uskon rukouksen auttavaan voimaan. Rukous auttaa aina.
      Miksi suurin osa ihmisistä haluaa klikkiytyä yhteen mollaamaan jotain yhtä ihmistä, kuten tätä "kofeiini"-miestä. Hän on kertonut hyvin seikkaperäisesti kofeiinin haittavaikutuksesta. So What!
      Minulle ainakin näistä tiedoista on ollut hyötyä.
      Jokainen tekee omat valintansa itse. Juokaa ihan rauhassa kahvia keitä "juotattaa". Sanoisin: IHAN SAMA. Ketkä haluaa kokeilla onko hyötyä kahvin juonnin lopetuksesta niin: ANTAA PALAA!
      Ei hyödytä ketään eikä mitään, vaikka yksi ihminen haukuttaisiin maan rakoon.
      Suomalaiset on todella laumasieluja. Yhdessä ruvetaan porukalla haukkumaan.
      Eihän vaan tämä klikkiytymis-piirre ole erityisen voimakkaana juuri MS-tautia sairastavilla? Koetaan olevamme vahvempia ja suurempia kun ME yhdessä saadaan joku ammuttua alas.

      • Ei liity...

        Ei kyllä toi piirre on ihan yleismaailmallinen. Heikkoitsetuntoiset saavat jonkun tietyn haukkumisesta ME-henkeä. Minäkään en ymmärrä tuota kofeiinimiehen mollaamista.
        Onko sellainen ihminen vain niin itsekäs? Kun minulle ei jokin auttanut, niin sen täytyy olla niin muillekin. Muka loukkaannutaan hirveästi, jos joku on (oikeasti) parantunut rukouksen avulla tai ruokavaliolla ja tulee siitä kertomaan.

        Sehän nyt onkin niin loukkaavaa että. Joku voi saada sellaisesta vääriä kuvitelmia ja eihän se voi olla oikeasti mahdollista. Vain lääketiede on jumala ja tietää kaiken?

        Minusta on ainakin vaan hienoa, jos joku todellisen kokemuksensa viitsii kertoa.


      • aulehto
        Ei liity... kirjoitti:

        Ei kyllä toi piirre on ihan yleismaailmallinen. Heikkoitsetuntoiset saavat jonkun tietyn haukkumisesta ME-henkeä. Minäkään en ymmärrä tuota kofeiinimiehen mollaamista.
        Onko sellainen ihminen vain niin itsekäs? Kun minulle ei jokin auttanut, niin sen täytyy olla niin muillekin. Muka loukkaannutaan hirveästi, jos joku on (oikeasti) parantunut rukouksen avulla tai ruokavaliolla ja tulee siitä kertomaan.

        Sehän nyt onkin niin loukkaavaa että. Joku voi saada sellaisesta vääriä kuvitelmia ja eihän se voi olla oikeasti mahdollista. Vain lääketiede on jumala ja tietää kaiken?

        Minusta on ainakin vaan hienoa, jos joku todellisen kokemuksensa viitsii kertoa.

        Heip, liityin tähän pitkään keskusteluu matkan varrelta enkä. Olen niin samaa mieltä siitä, että on hienoa kuulla teidän kokemuksiaja tuntemuksia otta sieltä ehkä jotain mikä omaan elämiseen sopii.

        Kaikkien kokemukset ja mielipitaat ovat arvokkaita ja jokainen voi löytää niisrä jotain itselleen tai olla sitten löytämättä! Aina voi iloita siitä,että "toi on löytänyt tollaisen keinon ja se helpottaa hänen oloaan" upeeta.
        Minä nautin kesästä ja auringosta.. aina kun se paistaa.

        Rakastetaan toisamme


    • Wilhelmiina*

      Kaikella on tarkoitus, meidät kaikki on Luoja (Jumala) luonut tänne tarkoitusta varten. Meidän tulee jokaisen auttaa toisiamme ja kohdella toisia niinkuin haluaisimme itseämme kohdeltavan, me kaikki tarvitsemme toinen toisiamme. Ei tuomita toisiamme, meillä ei ole valtaa siihen, vain Hänellä. Olen saanut lähiaikoina tutustua MS-tautia sairastavaan ihmiseen ja olen alkanut rukoilla hänen puolestaan. Ja loppu onkin sitten Jumalasta kiinni. Siunausta kaikille MS-tautia sairastaville. Ja kaikille muille.

    • antti831

      totuus on että hiilarit lisäävät kehon tulehdustilaa ja aivoissa olevat ''plakit'' on tulehduksia... joista ms tautiin liittyvät heikkenemiset lopuksi johtuvat....

      eli testatkaa karppausta terveitten luonnollisten hydrattien kanssa esim... alkuvehnä kasvikset... jättäkää pois (peruna... ''valkoinenvehnä ''.....ja korkea hiilihydraattiset einekset....esim ruisleipä jossa sokereita on enemmän kuin vaaleassa leivässä......)..Antti heikkilällä on aika hyvät respat katsokaa ja kokeilkaa......olo kohenee huomattavasti ja paino putoaa huomattavasti

      • Tarunen

        MS-tauti johtuu suoliston dysbioosista / hiivoista. Ne erittävät elimistöön alkoholeja ja hermomyrkkyjä.

        MS-taudista paranee siirtymällä vähähiilihydraattiseen ja emäksiseen ruokavalioon. Proteiinina voi käyttää esim. tofua ja riisiproteiinia.

        Ravinnon lisäksi voi emäksisyyttä lisätä emäsvalmisteella (Pascoe, Mineral Plus, Valmarin). Nauttikaa paljon ruokia, jotka sisältävät emäksiä mineraaleja. Hiivat ja bakteerit eivät viihdy emäksisessä kehossa ja näin paraneminen pikkuhiljaa alkaa. Myös Olli Posti ja Saila Saarelainen paranivat, kun siirtyivät emäksiseen raakaruokaan. Emäksisestä ruokavaliosta ja raakaruuasta löytyy paljon tietoa netistä.

        Emäksisyyttä ja kehon puhdistumista myrkyistä voi edistää myös Ion Detox-hoidoilla.

        Liäksi on hyvä käyttää C-vitamiinia, seleeniä, Clorella- ja spirulinaleviä, kalaöljyä ja D-vitamiinia.

        Erittäin tärkeää on ulkoilu (happi) ja aurinko.

        Paraneminen on hidasta, mutta kun jaksaa uskoa, että on oikealla tiellä, ja pysyy emäksisessä ruokavaliossa, alkaa tuloksia pikkuhiljaa tulla.


    • Tarunen

      Vielä vähän lisää...

      Koululääketiede ei tunnusta hiivasyndrooman olemassaoloa, mutta on olemassa MS-tauti, jota ei osata parantaa. Oireet ovat samat.

      Tärkeää on positiivinen mieli. Stressaaminen ja pelkotilat lisäävät kehon happamuutta.

      Emäksisen JA vähähiilihydraattisen ravinnon lisäksi on hyvä olla jokin vahva monivitamiini käytössä.

      Homeet ja huono sisäilma aiheuttavat myös elimistön hiivaa.

    • minä vain

      itte onpoltellu kannapista ja se on auttanut ei toki parantanut mutta kivut on huomattavasti vähentynyt ja ei oo masentanu

    • MultippeliS

      JiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiHaaaaaaaaaaaaaa, nythän sitä ketju löytyikin. On se kivaa, kun ihmiset saa keskustella... voi rähmä. Tätä ketjua lukiessa oikea mäsäläinen ei tiedä itkeäkkö vai nauraa.

      Mitä ihmettä te vouhkaatte? MS-tauti on neurologinen Sairaus, ei mikään itseaiheutettu "ruokavaliomyrkytys", tauti ei lähde tupruttelemalla mitään käärylettä, eikä mitkään nykyiset lääkkeet mitään paranna - korkeintaan lääkkeet lievittää oireita ja aiheuttaa samalla nipun sivuoireita, eikä mysökään mikään jumalolento tätä tautia pois saa. Ainuttakaan parantunutta ei oleSuomessa eikä koko maailmassakaan.

      MS-taudin kanssa voi elää, eikä siihen kuole. Lopullisen lähdön aiheuttaa sitten joskus meillä kaikilla joku muu syy. Sorry - oon ilonpilaaja ;D

    • Hiivari

      Toi hiivasyndrooma oli piiiilkään aikaan paras veto :). Ja vielä siihen homeet päälle.

      Pitääkin lähtee apteekkiin Canestenii hakuun.

    • Ms ja terve

      Hei!

      Minulla MS diagnosoitiin v.2000. Vuoteen 2005 elämä oli yhtä pahenemisvaihetta ja sairaalarumbaa. Ja siihen vuoteen 2005 sairastaminen jäikin. Olin niin kypsä sairastamiseen, sairaalaan, ylimieliseen paska henkilökuntaan, että päätin tämän loppuvan tähän. Hoitoihin en enää lähtisi kuin väkisin vietäessä.
      Ja kas kummaa, minulla ei ole ollut mitään oireita vuoden 2005 jälkeen. Olen opiskellut uuden ammatin ja olen täyspäiväisesti töissä. Neurologia, yksityistä käyn moikkaamassa kerran vuodessa. Myös hän on ihmetellyt tämän merkillisen taudin käänteitä.
      Olen todella kiitollinen Jumalalle, elämälle tästä uudesta mahdollisuudesta elää tervettä elämää. Ja muistan kiittää siitä joka päivä.

    • TaivasKansalainen

      Monen mutkan kautta "eksyin" tänne ketjulle lueskelemaan ihmisten mietteitä ja kokemuksia MS-taudista, synkkää luettavaa ja surullista kuinka pessimistisiä ja muutenkin negatiivisia monet on.

      Itselläni on lääkärien mukaan "vahva epäily" MS-taudista, jätin aikoinaan jatkotutkimukset kesken, en mennyt edes keskustelemaan koko asiasta sen enempää. Pääsin siis suht rajujen oireilujeni vuoksi päivystyksenä magneettikuvaan( v. 2008 ) jossa oli muutoksia, mutta mihinkään jatkotutkimuksiin en lähtenyt ( se selkäydinjuttu). Oireita sitten sinä vuonna tuli ja meni, puutumista ja kahtena näkemistä. Jossakin välissä kävin lukemassa kauheasti netissä mäsästä jne. mutta en kerta kaikkiaan pystynyt mitenkään "sisäistämään" ja "hyväksymään" asiaa.

      Olen myös uskossa Jeesukseen Kristukseen ja viimeisen reilun 3 vuoden aikana Jumala on avannut minulle sen totuuden että MIKÄÄN SAIRAUS ei ole lähtöisin Jumalasta ja että Jeesus tahtoo parantaa JOKAISEN JOKA USKOO.
      Ja kyllä siinä on sillon kysymys siitäkin että haluaako joku ns. "omistaa" ja "hyväksyä" jonkun sairauden itselleen. Edellisen kirjoitus kuvasi hyvin sitä mitä nyt haen takaa, aivan huudahdin sisimmässäni Aamenta sitä lukiessa kaikkien näiden muiden erittäin negatiivisten kirjoittelujen jälkeen. Meillä on kuitenkin ELÄVÄ JUMALA joka rakastaa jokaista luotuaan, ja etsivä löytää, kolkuttavalle avataan. Ja niinkun Jeesus paransi aikoinaan, sama voima vaikuttaa edelleen koska Jeesus on sama tänäänkin!
      Itselläni tutkimukset on jälleen avattu, monen asian kautta ja uskon että Jumalan johdatuksena, Uutta magneettikuvaa ei vielä oteta koska olen nyt raskaana, mutta viimeistään lapsen synnyttyä se toteutuu. Uskon parantuneeni, Kiitos Jeesus!

    • MaanPäällisCitizen

      Pääset uusiin tutkimuksiin, mutta olet parantunut? Miksi tuhlaat yhteiskunnan varoja, jos kerran olet mielestäsi terve? Miksi ylipäätään tutkitaan tervettä ihmistä? Mihin tarvitset diagnoosia?

      Milestäni pessimismissä ei ole mitään vikaa. Mieluummin jalat maassa -pessimisti kuin haave- ja utopiamaailmassa elävä. Ei nääs satu niin kovasti kun ei kovin korkealta putoa, toisin kuin ylioptimistiset haave- ja utopiamaailmassa elävät. Mielikuvitusmaailmassa eläminen ei pitkälle kanna.

      Ei muuta.

      • Happy Forever

        No kai se pitää VIRALLISESTIKIN todeta vielä, ihan teidän epäilijöidenkin takia!

        Tuo on juuri se teidän negatiivisten ihmisten ongelma..
        "Ei nääs satu niin kovasti kun ei kovin korkealta putoa..."

        MUAHAHAA !
        Teiltä jää kuule paljon kokematta ja elämää näkemättä kun tuolleen ajattelette!
        Onko sinua pidetty pienenä jossain pumpulissa? Ettei vaan satu....
        ELÄMÄ ON RANKKAA, mutta siihen vois kyl suhtautua toiveikkaastikin!
        Negatiiviset ihmiset myrkyttävät koko ilmapiirin helposti . . . YÖK.

        Happy forever!


    • Myös MS

      Itselläni on MS. Olen myös itse uskossa.

      Uskon että minut voisi Jeesus parantaa, mutta en kuitenkaan usko näin tapahtuvan. En usko sairauteni olevan rangaistus Jumalalta, näinkin nimittäin jotkut ajattelevat. Tämä nyt vain on sattunut minulle tulleen. En usko ruokavaliolla, homeella tai kofeiinilla olevan osuutta asiaan. Uskon olevani ns. realistinen MS potilas. En usko ihmeellisiin poppakonsteihin, verisuonilääkäreihin ym.
      Uskon että kyseessä on geenivirhe, joka minut on sairaudelle altistanut, ja se minussa syystä tai toisessa on puhjennut. En halua/tahdo elämääni asettaa MS alttarille, eli uhrata elämääni pohtimalla paranenko, ja miksi olen sairastunut tai etsimällä kiivaasti keinoa millä "paranisin". Pyrin vain elämään mahdollisimman terveellistä elämää, kuten tervekin tekisi voidakseen paremmin.

      En usko lääketieteen löytävän elinaikanani parantavaa lääkettä, kenties lähes pysäyttävän kylläkin, se olisi ehkä mahdollista. En usko itseasiassa parannukseen ollenkaan. Olen "alistunut" sairastamaan tätä...yritän elää jokaisen päivän parhaalla mahdollisella tavalla. Olenhan edelleen hyväkuntoinen mäsä.

      Elämä tulee menemään niinkuin se menee, voin vaikuttaa vain siihen mihin tervekin voisi. Tekemällä elämästäni terveellisen. Vältän tupakkaa, alkoholia, harrastan liikuntaa, luontoilua, kuten tervekin tekee, halutakseen voida hyvin.

      Rauhaa......kaikki tekee niinkuin parhaaksi näkee.

    • Ite-kuhhii

      "Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy." (Hepr. 11:1, KR33/38)
      Näin minäkin uskon ja olen myös vähänhiilarisella ruokavaliolla voinut paremmin Ms:n kanssa

      • TulevaaKohti

        Miksi ihmiset vihastuvat, kun kuulevat jonkun parantuneen rukouksen avulla. Monien mielestä tällainen on hyökkäys nykyaikaista lääketiedettä ja etenkin lääketeollisuutta vastaan. Jumalan katsotaan olevan myös epätasa-arvoinen, koska kaikki rukouspyynnöt eivät ole johtaneet parantumisiin. Jumalan halveksujien mielestä lääketiedettä taas ei voi syyttää, jos ihminen ei sairauksistaan parane, sillä kaiken aikaa tieteen kuitenkin katsotaan korjailevan itseään, ja jonain päivänä päämäärään päästyään kenties vielä pakottavankin ihmiset terveiksi, kuten rokotteilla jo on uskottu tehdynkin.

        Aineeseen ja sen voimaan uskomisen kerrotaan parantavan Jumalaa paremmin, vaikka uskontojen parissa Ikiaikaisen tiedetäänkin hallitsevan kaikkea, pienintä hiukkasta ja risahdusta myöten. Tiedemaailmassa on ollut vaikea hyväksyä, että ihmiselämän todellinen harha liittyy juuri materian hallitsemistavoitteeseen. Tämä on johtanut siihen, että terveydenhoitohenkilökunnalla vahvemman oikeudella olisi muka valta pakottaa lajikumppaninsa tulevaisuuden varalta lääkittäväksi (influenssarokotteet). Näin aineeseen ehdollistettu ihminen on jäänyt uskomuksensa vangiksi, ja vastuu lääkinnästä siirtynyt pakotetulle. Jokainen toki joutuu koetelluksi, mutta kuka tuon kestää, siinä koko problematiikan ydin. Huomionarvoista myös, että jos jollekin on enemmän annettu, häneltä tullaan myös enemmän vaatimaan. Taivaallisen tasa-arvon hienosäätelyä tämäkin.


    • cvccvcv

      En oikein ymmärrä tuollaista että jumala parantaisi ihmisiä toisten rukoilun vuoksi. Eikö hän toimi epäreilusti niitä kohtaan joilla ei ole ystäviä jotka rukoilisivat heidän puolestaan? Maailman menoa katsellessa ei muutenkaan kyllä voi jumalan toimia kovin korkealle arvostaa, jos ylipäänsä uskoo tällaiseen korkeampaan voimaan. Viattomien kuolemat ja luonnonmullistukset tämä kaikkivaltias tyyppi voisi halutessaan estää, vaan eipä tunnu kiinnostavan.

      • msTäh

        PIDÄTKÖ SINÄ KUOLEMAA PAHANA TAI VÄÄRÄNÄ ASIANA ?

        No johan on : D


    • Maukka 50

      Kiitos hyvästä ja perusteellisesta tutkimuksestasi, tai tiedon keräämisestä. Olet optimisinen ihminen ja uskon ihmisen luojan tietenkin pystyvän parantamaan myös tämänkin sairauden, mutta niinkuin sanoit ei kannata lähteä etsimään puoskarisaarnaajien ja velhojen temppuja. Jumala kuulee ja meille on annettu myös oma järki toimia itsemme parhaaksi. Siunausta ja voimia, sekä parantumista sinulle.
      Terveisin MS- tautia sairastavan veli

    • lääkemafia kuriin
    • lääkemafia kuriin
      • Anne-ystävä

        Ystävääni haluaisin auttaa ja olen yrittänyt etsiä tietoa, voiko joku luontaislääke auttaa ms-tautiin? Harmillisen vähän löysin tietoa ja käännyin nyt tänne.
        En tiedä tarkkaan miten hänen sairautensa on diagnosoitu, mutta nyt hän on väsynyt ja stressaantunut.
        Osaisiko joku sellainen, joka itse on kokeillut luontaistuotteita neuvoa minua?

        Anne


    • ihmetys1

      Hei te MS-tautia sairastavat!

      Millaisia oireita teillä ilmeni ja milloin?

      Minua turhauttaa keväällä sairastamani flunssan jälkeen jatkunut vasemman kehonpuoliskon tuntoherkkyyden aleneminen, kasvojen vasemman puoliskon lievä tunnottomuus (naama ei kuiten roiku), tasapainohäiriöt (jotenkin kävely tuntuu epävakaalta, vaikkei sitä toinen ihminen välttämättä näe) ja ajoittainen puutumisen tunne raajoissa. Olen myös uupunut, vaikka veriarvot ok - HB on 115 ja valkosoluarvot 8.7 ja B12-vitamiinit 750.

    • milans

      Hei!

      Oli kyllä paljon surullista luettavaa edeltävässä ketjussa. Itse olen sairastanut MS-tautia 7-vuotta. Tauti on ollut viimeiset 5-vuotta akressiivisesti aaltoileva. Käytin kaksi vuotta Tysabria ja nyt olen ollut 2-vuotta ilman mitään ms lääkitysta tai "diettejä". Enkä ole yrittänyt parantaa sairauttani millään.

      Jumala on hyvä ja rakastava jumala. Ja hän haluaa vain kaikkien ihmisten parasta. Tahdon rukoilla teille kaikille, kaikkea hyvää, paljon siunasta ja toivoa, Jeesuksen nimessä Aamen.

      • lado3

        naluan kysyä onko sivuvaikutukset kun lopettaa copaxone. olen pest. sen 4 vuota.


    • Tervehtynyt

      Sairastin 18-vuotta ja kaksi vuotta sitten lopetin kaiken lääkityksen ja tällä hetkellä tauti on täysin pysähtynyt.Olen elänyt todella epäterveellisesti, mutta d-vitamiinia olen syönyt

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe