Kantapääkivusta

harmittaa

Mulla oli syksyllä kantapääkipua, joka parani yhdellä kortisonipiikillä. Nyt kantapääkipu iski jälleen ja kortisonia taas..
Onko muilla kokemuksia tästä kivusta, tämähän on aika yleinen vaiva. Kauanko tämän kanssa pitää kärsiä?

9

17709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jalkaterapeutti

Kantapää kivut ovat yleisiä, mutta hoidettaessa oikein ne usein myös häviävät.......jalassasi voi olla rasvapatjan hajoamista, plantaarifaskiitti(kantakalvon tulehdus) tai jotakin aivan muuta......niimpä kannatta suunnistaa lähimmän jalkaterapeutin vastaanotolle, sillä jalkaterapeutti(amk) lukee 3,5 vuotta vain alaraajoja ja on näin ainut joka tietää jalkavaivoista todella paljon. Kortisoonipiikit eivät poista kivun aiheuttajaa vaan vain poistavat kipua väliaikaisesti.Niimpä etsi lähin jalkaterapeutti ja käänny hänen puoleensa......kannattaa myös kysellä hoitojen hintoja, jotta ei tule ikäviä yllätyksiä! Itse kärsin kolme vuotta jalkapohjan ja kantapään kivuista, mutta ruvetessani opiskelemaan jalkaterapiaa sain vanhemmilta terapeuteilta apua ja nyt kivut ovat kokonaan poissa :) Jos et meinaa löytää lähintä jalkaterapeuttia, niin mene vaikka googleen ja laita hakusanaksi jalkaterapeutti tai suomen jalkaterapeuttien liitto ja katso jos saat sieltä tietoa lähimmästä jalkaterapeutista! Jalkaterapeutit työskentelee usein myös joissakin fysikaalisissa hoitoloissa, joten sieltäkin kannattaa kysyä, mutta älä tyydy fysioterapeutin apuun vaan etsi jalkaterapeutti! Jos et meinaa löytää yhtään jalkaterapeuttia lähettyviltä, niin kirjoita tänne lisää juttua niin katson jos minä löydän paikkakunnaltasi jalkateapeutin!

• harmittaa...

Eilen yritin lenkkeillä, mutta illalla oli jalka kipeä.. Tänään ei kannattanut lenkkeillä ollenkaan. Oulun seudulta kirjoittelen..

• jalkaterapeutti
        harmittaa... kirjoitti:

Eilen yritin lenkkeillä, mutta illalla oli jalka kipeä.. Tänään ei kannattanut lenkkeillä ollenkaan. Oulun seudulta kirjoittelen..

Eipä sillä jalalla kannata hirvesti urheilla, ennekuin tiedät mikä siinä on! Tuun alku viikosta kattomaan ootko jättäny mitään vestiä, siintä löysitkö yhtään jalkaterapeuttia ! Eli palataan alku viikosta asiaan.......kyllä se kuntoon saadaan, voin jo oikeestaan vähän arvailla mikä siinä voisi olla, mutta kannattaa nyt koittaa ettiä sitä jalkaterapeutti........

• harmittaa...
        jalkaterapeutti kirjoitti:

Eipä sillä jalalla kannata hirvesti urheilla, ennekuin tiedät mikä siinä on! Tuun alku viikosta kattomaan ootko jättäny mitään vestiä, siintä löysitkö yhtään jalkaterapeuttia ! Eli palataan alku viikosta asiaan.......kyllä se kuntoon saadaan, voin jo oikeestaan vähän arvailla mikä siinä voisi olla, mutta kannattaa nyt koittaa ettiä sitä jalkaterapeutti........

On niitä Oulussakin muutamia jalkaterapeutteja. Olisi kyllä kiva saada jalka kuntoon, ettei tarvitsi kauan aikaa tästä kärsiä.
        Minkä arvelisit tässä olevan?
        Kiitos kuitenkin sinulle!

• jalkaterapeutti
        harmittaa... kirjoitti:

On niitä Oulussakin muutamia jalkaterapeutteja. Olisi kyllä kiva saada jalka kuntoon, ettei tarvitsi kauan aikaa tästä kärsiä.
        Minkä arvelisit tässä olevan?
        Kiitos kuitenkin sinulle!

Tälleen äkkiseltään voisin kuvitella, että siinä olisi joku yleisimmistä kantapään kipua aiheuttamista vioista, esim.plantaarifaskiitti,rasvapatjan rikkoutumista tai jotakin muuta vastaavaa, mut kerro sit mikä siinä on, kun se selviää :)

• kantapääkipu
        jalkaterapeutti kirjoitti:

Mua on vaivannut oikean jalan kantapäässä kova kipu usein urheilun yhteydessä, tätä ei siis ole ilmentynyt lainkaan esim. pelkästä kävelystä, ainoastaan kovasta juoksusta. Ainakin Instrumentarium myy sellaisia silikoni/geelipehmusteita, jotka asetetaan kengän takaosaan. Hintaa taisi olla sillä myyjän mukaan paremmalla mallilla 30-40 euroa ja ne kestävät kyllä pitkään vaikka aina olisi päällä kun liikkuu (myös urheilun lisäksi kävellessä).

• Nainen vm -75

Minulla on ollut pitemmän aikaa kantapääkipua. Välillä se on pois, mutta vaivaa eniten yleensä aamulla tai kun olen muuten ollut makuuasennossa (tähän liittyy yleensä se, että olen ollut paljon jalkojen päällä työn takia esim.)ja joskus jopa istuminen voi laukaista sen. Vaikuttaa siltä kuin joku hermo ylempää reidestä säteilisi sinne asti. Kuin neulan pisto. Joku sanoi, että se voi johtua huonoista kengistä...
        Se on enemmän vasemmalla puolella, mutta tuntuu joskus oikeallakin.
        Mahtaakohan Ruotsista, Tukholman alueelta löytyä tuommoista jalkaterapeuttia?

• ari

moi mulla on ollu toi kantapää keväästä saakka kipeä olen syönyt muutaman lääkekuurin ei ole oikein auttanut nyt sain siihen kortisoonia eikä sekään ole auttanut on harmillista kun ei voi harrastaa oikein mitään liikuntaa en tiedä mistä johtuu olin röngenisä ja todettiin luupiikki mutta sen pitäisi mennä sillä kortisonilla ohi mutta ei mulla kyllä mitään vaikutusta

• avulias88

kantapääkivut ovat yleisiä ja mullakin on niitä mut joskus liian liikunnankin vähentäminen hetkeksi auttaa kortisoonipiikin lisäksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe