Luen juuri txt-tv:n uutisia maikkarilta: Pienhiukkasille altistuminen aiheuttaa suomessa 1800 kuolemaa !!!
Jatkuu: Pienhiukkaset ovat suurin riski terveydelle, kaikista elinympäristön terveyshaitoista.
Kuolemian ja vakavien sairauksien lisäksi pienhiukkasista aiheutuu yli kaksi miljoonaa sairaspäivää VUOSITTAIN.
Kannattakaa vaan polttolaitoksia nössöt, puunpolton ihastelijat, maakaasun ja turpeen puskijat, hiilen nokeamat viherpiipertäjät!!!
Montako ihmista suomessa ydinvoima on tappanut historiansa aikana??? NOLLA, ei yhtään.
Koko maapallolla ei ole ydinvoiman takia kuollut määrää, joka suomessa kuolee JOKA VUOSI.
Eiköhän siinä ole perustelua ydinvoiman puolesta!!!!!!!
Viherpiiperrys on sairaiden hommaa. Pelokkaiden, maailman realiteeteistä irronneiden tapa
selvitä arjestaan!!!
Myönnän vaaran !
20
330
Vastaukset
- Asbestikauhu
tupakka ja liikenne.Onhan nekin tilastoitu.Paljonko lienee?
- muisti ei petä
tupakan aiheuttamiin sairauksiin kuolee vuosittain.Tupakkaa ollaan kieltämässä,mutta ainahan noita polttajia tulee riittämään.Alkoholi tappaa suunnilleen saman verran eli n.3000 eli 6000 yhteensä.Kieltolakia tuskin koskaan tulee,joten näillä edetään.
- voi meitä
muisti ei petä kirjoitti:
tupakan aiheuttamiin sairauksiin kuolee vuosittain.Tupakkaa ollaan kieltämässä,mutta ainahan noita polttajia tulee riittämään.Alkoholi tappaa suunnilleen saman verran eli n.3000 eli 6000 yhteensä.Kieltolakia tuskin koskaan tulee,joten näillä edetään.
Neljännesvuosisadassa tuo tekee 150000 Suomalaista noihin myrkkyihin.Siinäpä on hyvä vertailla muihin haitallisiin asioihin.
- epäilen vahvasti
Pienhiukkasiin altistuu jatkossakin ihmisiä, koska on aika epätodennäköistä että Suomessa luovutaan niistä miljoonista autoista ja siirrytään sähköistettyyn joukkoliikenteeseen.
Lämpövoimalaitokset (kivihiili, turve, ydinvoima, öljy, ...) ovat usein sen verran kaukana taajamista että suoraa vaikutusta niillä harvemmin on.
Sen sijaan on suunnitelmissa kieltää puun pienpoltto esim. Helsingin taajama-alueilla vuoteen 2013 mennessä ja öljylämmitys koko Suomesta vuoteen 2030 mennessä. Näiden myötä poistuu aika merkittävästi pienhiukkasia ainakin siihen asti että pääsyyllinen - yksityisautoilu - saadaan korjattua.- Maanystävä
Autoilussa on edes hiukan menty eteenpäin, mutta vasta polttomoottorista eroonpääsy auttaa.
Liikenne on tosiaan iso syyllinen hiukkaspäästöihin. Monella saralla riittää kyntämistä! - 77HHH77
Missä päätetty?Vastahan niitä takkoja kehoitettiin rakentamaan energiansäästön takia.
- epäilen vahvasti
77HHH77 kirjoitti:
Missä päätetty?Vastahan niitä takkoja kehoitettiin rakentamaan energiansäästön takia.
"Tiedostomuoto: PDF/Adobe Acrobat
Puun pienpoltto kielletään kaava-alueilla vuoden 2013 alusta alkaen. Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivi (2011 / 88 / EY) tiettyjen ilman ..."
- Tekes
Se olikin kaava-alueilla eikä taajama-alueilla, sori tuosta.
http://akseli.tekes.fi/opencms/opencms/OhjelmaPortaali/ohjelmat/Puuenergia/fi/Dokumenttiarkisto/Viestinta_ja_aktivointi/Seminaarit/PPTK_vs03/0511_PAATERO_KORJATTU.pdf - höpöjuttuja
epäilen vahvasti kirjoitti:
"Tiedostomuoto: PDF/Adobe Acrobat
Puun pienpoltto kielletään kaava-alueilla vuoden 2013 alusta alkaen. Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivi (2011 / 88 / EY) tiettyjen ilman ..."
- Tekes
Se olikin kaava-alueilla eikä taajama-alueilla, sori tuosta.
http://akseli.tekes.fi/opencms/opencms/OhjelmaPortaali/ohjelmat/Puuenergia/fi/Dokumenttiarkisto/Viestinta_ja_aktivointi/Seminaarit/PPTK_vs03/0511_PAATERO_KORJATTU.pdf16.11.2011 päivätty uutinen. Ennustajaeukot liikkeekkä
- Maanystävä
höpöjuttuja kirjoitti:
16.11.2011 päivätty uutinen. Ennustajaeukot liikkeekkä
Saisipa kiellon ikkunastani näkyvään kivihiili/turve kaukolämpövoimalaankin, meluaa kaupungin reunassa, aivan 70 000 asukkaan kaupungissa. ´Kaukolämpöä ja sähköä tuottavat kaitokset ovat usein asutusta, koska niin saadaan pienempi lämpöhukka! Näin on myös naapurikaupungissa.
Luulen suomessa yleiseksi käytännöksi, ehkä joku tietää???
Vanhojen omakotitalojen ilma on, varsinkin talvisin, silmin nähden "savuinen", kun taloja lämmitetään puulla samoin saunaillat ovat yhtä kärsimystä, vaikka itse käyttääkin sähkäkiuasta ja lämmitystä sähköllä. Jonkinlainen suodatin pitää saada jokaisen piipun päähän! Mutta miten turvevoimalan suodatus on "hoidettu" kun pyykit pihassa mustina, samoin auton pellit mustuvat voilalan tuulen alla!!
Mieluummin asuisin puhtaan ydinvoimalan naapurissa !!! - Hiilivoima ja
Maanystävä kirjoitti:
Saisipa kiellon ikkunastani näkyvään kivihiili/turve kaukolämpövoimalaankin, meluaa kaupungin reunassa, aivan 70 000 asukkaan kaupungissa. ´Kaukolämpöä ja sähköä tuottavat kaitokset ovat usein asutusta, koska niin saadaan pienempi lämpöhukka! Näin on myös naapurikaupungissa.
Luulen suomessa yleiseksi käytännöksi, ehkä joku tietää???
Vanhojen omakotitalojen ilma on, varsinkin talvisin, silmin nähden "savuinen", kun taloja lämmitetään puulla samoin saunaillat ovat yhtä kärsimystä, vaikka itse käyttääkin sähkäkiuasta ja lämmitystä sähköllä. Jonkinlainen suodatin pitää saada jokaisen piipun päähän! Mutta miten turvevoimalan suodatus on "hoidettu" kun pyykit pihassa mustina, samoin auton pellit mustuvat voilalan tuulen alla!!
Mieluummin asuisin puhtaan ydinvoimalan naapurissa !!!maakaasu tulevat tuotantomuotona vain kasvamaan maailmassa ainakin 5 vuoden ajan.Toisaalta juuri siksi ei kannattaisi ydinvoimaloita rakentaa mannerlaattojen saumakohtiin,eikä valmerten rannikon välittömään läheisyyteen.
- Niin aina oikein
on täälläkin useassa ketjussa keskusteltu ja vertailtu muihin,todellisiin aiheuttajiin (tupakka tappaa).Viherpiipertäjät eivät tunne todellista elämää,koska eivät käy töissä.Luukulla käynti ei opeta todellisuuteen.
- Kyllä tupakka
tappaa,ei siitä mihinkään pääse.Miksi siitä ei saisi puhua,jos edes voimalan työntekijä polttaisi.
- ydinvoimaa
Dieselmoottorit (henkilöautot, linja-autot, kuorma-autot, generaattorit) ja ottomoottorit (henkilöautot ja pienmoottorit) sekä tupakointi hiiteen niin ei noitakaan 2000 ihmistä menehdy ennenaikaisesti.
- Hyvä kysymys
kun meinaa tuo totuus joskus unohtua,tosin ei kaikilta.
- Voi teitä
Joo ja ydinvoima ja ydinaseet saastuttavat alueita IKUISESTI KOKOAJAN. Uraanin puoliintumisaika on 6 miljardia vuotta ja rapiat. Revi siitä sitten huumoria.
> Joo ja ydinvoima ja ydinaseet saastuttavat alueita IKUISESTI KOKOAJAN.
Aivan niin, tämän takia esimerkiksi Hiroshima ja Nagasaki ovat vieläkin täysin asuinkelvottomia. Tai siis...
Mitenkäs se menikään? Ydinpolttoaine on varastoitava noin sadaksi vuodeksi turvalliseen paikkaan, sen jälkeen sen voi suurin piirtein levitellä metsiin jos haluaa. :)- valepukkibongari
The_Rat kirjoitti:
> Joo ja ydinvoima ja ydinaseet saastuttavat alueita IKUISESTI KOKOAJAN.
Aivan niin, tämän takia esimerkiksi Hiroshima ja Nagasaki ovat vieläkin täysin asuinkelvottomia. Tai siis...
Mitenkäs se menikään? Ydinpolttoaine on varastoitava noin sadaksi vuodeksi turvalliseen paikkaan, sen jälkeen sen voi suurin piirtein levitellä metsiin jos haluaa. :)onko nämä niitä vihreitä valheita, joista kaikki puhuu, mutta kukaan ei tiedä mitä ne on?
"Ydinpolttoaine on varastoitava noin sadaksi vuodeksi turvalliseen paikkaan, sen jälkeen sen voi suurin piirtein levitellä metsiin jos haluaa."
valetta tuo ainakin on
- -lokari
Samaa mieltä lisää ydinvoimaa! Jos jossain itämaassa vähä joskus reaktorisulaa se ei tarkoita sitä että näin tapahtuisi suomessa sillä suomen voimaloiden turvallisuustaso on maailman kärkiluokkaa ja ketä se haittaa jos pumpataan hieman ydinjätettä johonkin kallionkoloon ei se vaikuta elämäämme mitenkään eikä tulevienkaan sukupolvien elämään!
http://ajankohtaisasiat.blogspot.com/- ICE-NUKE
entä jos se itämaa on suomi-finland?
- Ei voi olla
ICE-NUKE kirjoitti:
entä jos se itämaa on suomi-finland?
koska täällä ei ollut tsunamia eikä voimakasta maanjäristystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673