Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Bentsojen vahvuus?

-M-

Moi!
'
Voisiko joku laittaa linkin jonkinlaiseen listaan, missä voi vertailla eri bentsojen vahvuuksia? Nyt minulle määrättiin Temestaa (loratsepaami) ja olen kuullut, että olisi aika voimakas? Ennen mennyt diapam, opamox ja rivatril..Kiitos jos joku jaksaa vastata!

16

4320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaaahaaas

      1mg loratsepaamia vastaa noin 10mg diatsepaamia.
      1mg alpratsolaamia vastaa suunnilleen 20mg diatsepaamia.
      Nitratsepaami vastaa suunnilleen diatsepaamia vahvuudeltaan.
      1mg klonatsepaamia vastaa noin 20mg:aa diatsepaamia.
      1mg tematsepaamia vastaa noin 0,5mg:aa diatsepaamia.
      1mg oksatsepaamia on suunnilleen 0,5mg diatsepaamia.
      1mg klordiatsepoksidia on suunnilleen 0,4mg diatsepaamia.
      1mg tsopiklonia vastaa suunnilleen 0,7mg:aa diatsepaamia.

      • -M-

        vastaukeseta..Ei siis ole kovinkaan voimakas tämä loratsepaami, mutta kun annos on
        kpl/vrk niin kyl 6 10mg pamiakin ihan hyvä setti jo on :D


      • Eri annoskoko

        Minulle lääkäri kirjoitti uneen 10 mg diapamia. Ei auta edes 30 mg, välttämttä. On yksi toinenkin vastaavanlainenBentzo kaapissa ja ihan eri tavalla tuo unen´,kuin tuo Diapam. Itse asiassa 10 mg Diapamia ei vaikuta juuri miltään, ei väsytä, ei rauhoita. Mihin se on oikein kehitetty. Onhan 10 mg sentään jonkinlainen annos vai olisinko jo niin myrkkyjen kyllästämä. En käytä Diapamia, koska se ei minuun tehoa (=tuo unta). Käytän sitä toista ja riittää tavallisesti 0.5 mg.


    • tietoa??

      Eri bentsoilla on eri käyttötarkoituksia. Tarkoittaako tämä sitä, että esim. Xanor on enemmän rauhoittava kuin väsyttävä ja Tenox enemmän väsyttävä kuin rauhoittava? Toki näillä on usein useita indikaatioita, mutta meneekö tämä jaottelu käyttötarkoituksen mukaan jokseenkin noin?

      • Ei tiiä

        Kai ne samaa chaissee on kaikki...


      • bentsolistaa
        Ei tiiä kirjoitti:

        Kai ne samaa chaissee on kaikki...

        diatsepaami (Diapam, Medipam...) 10mg=
        klooridiatsepoksidi (Risolid) 25mg
        alpratsolaami (Xanor, Alprox...) 0,5mg
        oksatsepaami (Opamox, Oxamin...) 20mg
        klonatsepaami (Rivatril) 0,5mg
        klobatsaami (Frisium) 20mg
        tematsepaami (Tenox, Normison) 20mg
        nitratsepaami (Insomin) 10mg
        triatsolaami (Halcion) 0,5mg
        loratsepaami (Temesta) 1mg
        (tsolpideemi, kuten Stilnoct 20mg)
        (tsaleploni, kuten Sonata 20mg)
        (tsopikloni, kuten Imovane 15mg)

        Osa noista ei ehkä ole enää olemassa samoilla kauppanimillä tai on tullut uusia, mutta tuossa ns. asiantuntijoiden vastaavuudet joista toki joku voi olla eri mieltä, muttei järin radikaalisti. Sulkeissa olevat eivät ole varsinaisesti bentsodiatsepiinejä, mutta niiden vaikutus ja toimintamekanismi ovat samankaltaiset huolimatta niiden kemiallisesta eroavuudesta suhteessa bentsoihin.


      • doct.
        bentsolistaa kirjoitti:

        diatsepaami (Diapam, Medipam...) 10mg=
        klooridiatsepoksidi (Risolid) 25mg
        alpratsolaami (Xanor, Alprox...) 0,5mg
        oksatsepaami (Opamox, Oxamin...) 20mg
        klonatsepaami (Rivatril) 0,5mg
        klobatsaami (Frisium) 20mg
        tematsepaami (Tenox, Normison) 20mg
        nitratsepaami (Insomin) 10mg
        triatsolaami (Halcion) 0,5mg
        loratsepaami (Temesta) 1mg
        (tsolpideemi, kuten Stilnoct 20mg)
        (tsaleploni, kuten Sonata 20mg)
        (tsopikloni, kuten Imovane 15mg)

        Osa noista ei ehkä ole enää olemassa samoilla kauppanimillä tai on tullut uusia, mutta tuossa ns. asiantuntijoiden vastaavuudet joista toki joku voi olla eri mieltä, muttei järin radikaalisti. Sulkeissa olevat eivät ole varsinaisesti bentsodiatsepiinejä, mutta niiden vaikutus ja toimintamekanismi ovat samankaltaiset huolimatta niiden kemiallisesta eroavuudesta suhteessa bentsoihin.

        Muuten näin, mutta 10 mg diatsepaamia vastaa 1 mg alpratsolaamia.


      • bentsoman
        bentsolistaa kirjoitti:

        diatsepaami (Diapam, Medipam...) 10mg=
        klooridiatsepoksidi (Risolid) 25mg
        alpratsolaami (Xanor, Alprox...) 0,5mg
        oksatsepaami (Opamox, Oxamin...) 20mg
        klonatsepaami (Rivatril) 0,5mg
        klobatsaami (Frisium) 20mg
        tematsepaami (Tenox, Normison) 20mg
        nitratsepaami (Insomin) 10mg
        triatsolaami (Halcion) 0,5mg
        loratsepaami (Temesta) 1mg
        (tsolpideemi, kuten Stilnoct 20mg)
        (tsaleploni, kuten Sonata 20mg)
        (tsopikloni, kuten Imovane 15mg)

        Osa noista ei ehkä ole enää olemassa samoilla kauppanimillä tai on tullut uusia, mutta tuossa ns. asiantuntijoiden vastaavuudet joista toki joku voi olla eri mieltä, muttei järin radikaalisti. Sulkeissa olevat eivät ole varsinaisesti bentsodiatsepiinejä, mutta niiden vaikutus ja toimintamekanismi ovat samankaltaiset huolimatta niiden kemiallisesta eroavuudesta suhteessa bentsoihin.

        midatso puuttuu eli dormicum


      • Anonyymi
        Ei tiiä kirjoitti:

        Kai ne samaa chaissee on kaikki...

        No eipä todellakaan ole. Toiset on lyhytvaikutteisia, toiset on keskivaikutteisia, toiset on pitkävaikutteisia. Esim. Opamox on vesiliukoinen, Diapam on rasvaliukoinen. Itse olen syönyt monia erilaisia bentsoja ja niistä tulee hyvin erilaisia olotiloja. Minulle esim. Opamox aiheutti vieroitusoireita jo saman vuorokauden aikana, mutta toisaalta pääsin siitä helpommin eroon kuin diapamista. Diapam on pitkävaikutteisimpi ja siitä ei ole tullut vieroitusoireita, kun olen syönyt säännöllisesti 10 vuotta samaa annosta eikä tietääkseni muitakaan suurempia haittavaikutuksia, olen kuitenkin erittäin vahvasti riippuvainen Diapamista enkä tiedä pääsenkö koskaan siitä eroon. Hieman vaikea selittää, mutta Diapam mistä on vaikeampi mielestäni päästä eroon kuin Opamuksista, mutta säännöllisesti käytettynä minulla on Diapam rauhoittanut tasaisemmin.


    • jantte1234567

      Ei risolidit (eli klooridiatsepoksidit vastaa kuin 25mg noin 0,2mg diatsepaamia) voitteko perustella jos olen jonkun mielestä erimieltä kiitos

      • jantte123456

        Eihän ne 25mg riso vastaa 10mg pamia missään muodossa. Kohra A) ne on eri lääkkeitä and B) kun ne on todellakin toisestaan poikkeavia lääkkeitä niin millään tasolla niit ei voi verrata mihinkään muihin rauhoittaviin lääkeryhmääm. Jollain tasolla esim 200mg risolidia helpottaa ahdistus oireita jos ei oo vahvaa bentsotaustaa tai on ollut kaun pudotuksessa että toleranssi on äärimmäisen matala. Siitä huolimatta 200mg risoa tulee 8kpl 25mg tablettia per vrk. tv omakohtaista tietoa ja kokemusta kiitos... Odotan palautetta?


    • Ruuhgh

      Kaikki ne on erilaisia. Toiset tykkää Rivoista, toiset Diapameista. Joillekin taas Opamox on just se oikea, koska se ei koukuta yhtä pahasti kuin moni muu, vaikka koukuttaa sekin.

      Oxatsepaami on yksi Diapamin hajoamistuotteista, eli se on vain yksi osa Diapamin vaikutusta. Rivatrillit on vahvoja ja voivat vaikuttaa jopa 2 päivää.

      • Huggybb

        Ja Tenox ei väsytä ellei mene sänkyyn ja pistä silmiä kiinni. Turha odottaa telkkaria katsoessa että milloin alkaa väsyttää.


      • ewhtoweinoiwe82
        Huggybb kirjoitti:

        Ja Tenox ei väsytä ellei mene sänkyyn ja pistä silmiä kiinni. Turha odottaa telkkaria katsoessa että milloin alkaa väsyttää.

        Oot oikeassa, Tenox ei tosiaan ala mitenkään ala väsyttämään, jos ei mene sänkyyn ja ala odottaa unta. Oon tosin huomannut että jos on nukkunut pitkälle iltapäivään ja yrittää vaikka puolilta öin mennä Tenoxin voimin nukkumaan niin ei mitään apua. Muutaman kerran kokeillut samassa tilanteessa 15mg Dormicumia..ei sekään mikään leka ole jolla taju lähtee pois jos oot ollu valveilla sitä ennen vain 9-10 tuntia.

        Joku Ketipinor(tai muu antipsykootti) kyllä tipauttaa parin tunnin sisään kun sen ottaa, mutta henk.koht. pysyn siitä hyvin kaukana, sen verran kamalat sivuvaikutukset tuli aikanaan.

        Tämä on jo vanha linkki, mutta eihän nämä asiat ole muuttuneet eli linkistä löytyy bentsojen "vastaavuustaulukko". http://www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf


      • 78989898
        ewhtoweinoiwe82 kirjoitti:

        Oot oikeassa, Tenox ei tosiaan ala mitenkään ala väsyttämään, jos ei mene sänkyyn ja ala odottaa unta. Oon tosin huomannut että jos on nukkunut pitkälle iltapäivään ja yrittää vaikka puolilta öin mennä Tenoxin voimin nukkumaan niin ei mitään apua. Muutaman kerran kokeillut samassa tilanteessa 15mg Dormicumia..ei sekään mikään leka ole jolla taju lähtee pois jos oot ollu valveilla sitä ennen vain 9-10 tuntia.

        Joku Ketipinor(tai muu antipsykootti) kyllä tipauttaa parin tunnin sisään kun sen ottaa, mutta henk.koht. pysyn siitä hyvin kaukana, sen verran kamalat sivuvaikutukset tuli aikanaan.

        Tämä on jo vanha linkki, mutta eihän nämä asiat ole muuttuneet eli linkistä löytyy bentsojen "vastaavuustaulukko". http://www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf

        Tenoxista menee teho melko nopeasti, ihan reseptin mukaisia annoksia noudattaenkin. Tai niin ainakin mulle kävi.

        Itellä Opamox on toiminut 10 v, ei ole tarvinnut yhtään nostaa annostusta ja chilli olo tulee. Toimii myös unilääkkeenä. Ainut huono puoli on se 30-60 minuutin viive lääkkeen ottamisesta vaikutuksen alkamiseen, joten pahassa ahdistuksessa joutuu venailemaan tärinöissään ja minuutit on pitkiä. Mutta kyllä se helpotus sieltä sitten aina lopulta tulee.


      • Ihjujuuj

        Opamoxit on mietoja mutta täysin toimivia. Hidas vaikutusten alkaminen voi kyllä aiheuttaa sen että yksin riittäisi ja tulee syötyä 2, koska täysi vaikutus on päällä vasta 1-2 tunnin päästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe