pihalla - nyt on oikeus joutunut ratkaisemaan tuollaisenkin asian. Pitääköhän tästä lähtien hakea oikeusistuimesta lupaa arkisiin touhuihinsa muutenkin ?
http://www.ilkka.fi/Article.jsp?article=527287&Title=Pirkkalalaisnainen saa sittenkin tupakoida pihallaan
Tottapa kunta nyt valittaa tästä ,ettei vaan joudu kärsimään arvovaltatappiota ; olisihan se kauheaa ,jos asukas saa simputettua kuntaa eikä päinvastoin !
Oikeus tupakoida omalla
218
7248
Vastaukset
- VPL......
taloyhtiön asukkaiden keskinäisistä kiistoista ja tupakanpoltto on toiminut ainoastaan "keppihevosena". Ilmeisesti oikeus on osannut lukea asian oikein ja puolustanut heikompaa mielivaltaa vastaan.
>> Pitääköhän tästä lähtien hakea oikeusistuimesta lupaa arkisiin touhuihinsa muutenkin ? >>
Sanos muuta. Jos tupakoinnista on ollut todellista haittaa, asia olisi kyetty selvittämään varmasti yhtiön sisällä.- ldfjdslfjlsglg
siis TERASSIPIHA, jolta alun alkaen taisi olla kielletty tupakointi kaikissa nurkissa - ihan hyvä vaan, että sentään jossain saa TERASSIPIHALLAAN tupakoida.
Juu.... - VPL......
ldfjdslfjlsglg kirjoitti:
siis TERASSIPIHA, jolta alun alkaen taisi olla kielletty tupakointi kaikissa nurkissa - ihan hyvä vaan, että sentään jossain saa TERASSIPIHALLAAN tupakoida.
Juu....Aivan varmaan kessutteleva naapuri olisi suostunut siirtymään muutaman metrin parvekkeiden alta ulommaksi kessuttelemaan, jos valittajilla olisi ollut oikea ongelma ja ongelmaan olisi haluttu löytää reilu ratkaisu. Valitettavaa, että taloyhtiöissä on ihmisiä, jotka kehittelevät olemattomista asioista ongelmia, saadakseen simputtaa naapuria.
- eroaa
ldfjdslfjlsglg kirjoitti:
Juu....yläpuolella olevasta parvekkeesta? Yleensä nämä TERASSIPIHAT ovat maantasolla olevia PARVEKKEITA.
Ihan täyspäisen järjellä ajateltuna YLIN parveke on se, mistä ALAPUOLELLA asuville ei ole haittaa tupakansavusta. JOS VIELÄ samalla sinustalla vain yksi PARVEKERIVI. - sauhuman
minä ainakin röökaan siellä missä huvittaa. tietenkin joku raja ei lasten lähellä.
- raivosta savuan
itse en polta ja löin kädet kyynerspäätä myöten ristiin kun ravintolissa ym.julkisilla paikoilla ko.tapa kiellettiin.
Minä ainakin tupakoimattomana kärsin ihan joka paikassa tupakan savusta ja inhoan olla pakolla passiivinen tupakoitsija.
Olen asunut kerrostaloissa josissa on avo parveke sekä lasitettuparveke..avoparvekkeiden savut menevät taivaan tuuliin ja vain vähän aikaa yläpuolelle asuva joutuu kärsimään savuista ja hajuista..mutta lasitetun parvekkeen asuja saa ikioman tupakkakopin jos alapuolella ja huonolla tuurilla myös sivulla poltetaan..
Tupakan savua ei saa pois edes tuulettamalla!!
Mutta eihän nämä savupäät sitä ymmärrä..No entäpä työpaikoilla sitten.Me tupakoimattomat emme vietä tunnin välein röökitaukoja jotenka olemme paljon tehokkaampian työntekijöita kun emme laukkaa hermosavuilla..
Itseasiassa tupakoimattomien pitäisi saada hyvänmiehen lisä palkkaan kun eivät luuhaa työaikana tupakalla!!
Vielä haluan mainita että nyt kun vuoden alusta muutin rivariin ajattelin ,että jes:nyt ei tarvitse röökin hajuja haistella,mutta eipä se niin mene .Naapurissa asuu nainen joka on päivät pitkät kotonaan ja vetää röökiä etu,että takapihalla ja jos minä meinaan tuulettaa yön jälkeen makuuhuonetta kaikki tupakansavu tulee makuuhoneeseen ja tarttuu petivaatteisiin ja verhoihin ..se haju ei lähde kuin pesemällä..repikää rööki aivot siitä.Muut kärsii teidän nautintojenne vuoksi. - nyt riittää
raivosta savuan kirjoitti:
itse en polta ja löin kädet kyynerspäätä myöten ristiin kun ravintolissa ym.julkisilla paikoilla ko.tapa kiellettiin.
Minä ainakin tupakoimattomana kärsin ihan joka paikassa tupakan savusta ja inhoan olla pakolla passiivinen tupakoitsija.
Olen asunut kerrostaloissa josissa on avo parveke sekä lasitettuparveke..avoparvekkeiden savut menevät taivaan tuuliin ja vain vähän aikaa yläpuolelle asuva joutuu kärsimään savuista ja hajuista..mutta lasitetun parvekkeen asuja saa ikioman tupakkakopin jos alapuolella ja huonolla tuurilla myös sivulla poltetaan..
Mutta eihän nämä savupäät sitä ymmärrä..No entäpä työpaikoilla sitten.Me tupakoimattomat emme vietä tunnin välein röökitaukoja jotenka olemme paljon tehokkaampian työntekijöita kun emme laukkaa hermosavuilla..
Itseasiassa tupakoimattomien pitäisi saada hyvänmiehen lisä palkkaan kun eivät luuhaa työaikana tupakalla!!
Vielä haluan mainita että nyt kun vuoden alusta muutin rivariin ajattelin ,että jes:nyt ei tarvitse röökin hajuja haistella,mutta eipä se niin mene .Naapurissa asuu nainen joka on päivät pitkät kotonaan ja vetää röökiä etu,että takapihalla ja jos minä meinaan tuulettaa yön jälkeen makuuhuonetta kaikki tupakansavu tulee makuuhoneeseen ja tarttuu petivaatteisiin ja verhoihin ..se haju ei lähde kuin pesemällä..repikää rööki aivot siitä.Muut kärsii teidän nautintojenne vuoksi.niin ja vielä se että tupakansavu aiheuttaa paljon erilaisia sairauksia mm. keuhko ym.syöpiä ,verisuonitauteja ja suurin vaiva on keuhkoahtauma tauti, johonka loppujen lopuksi kuolee tukehtumalla..
Me tupakomattomat maksamme veroillamme näiden tupakoitsijoiden sairaspäiviä ,lääkäri,-sairaala kuluja..
Nämä ed. ovat itseaiheutettuja tauteja ja näitä ihmisiä en todellakaan sääli kun he viime metreillä raahustavat happipullojensa kansssa happiviikset heiluen toivottavasti viimeiselle tupakalle!!!! - kaffetti
Vielä haluan mainita että nyt kun vuoden alusta muutin rivariin ajattelin ,että jes:nyt ei tarvitse röökin hajuja haistella,mutta eipä se niin mene .Naapurissa asuu nainen joka on päivät pitkät kotonaan ja vetää röökiä etu,että takapihalla ja jos minä meinaan tuulettaa yön jälkeen makuuhuonetta kaikki tupakansavu tulee makuuhoneeseen ja tarttuu petivaatteisiin ja verhoihin ..se haju ei lähde kuin pesemällä..repikää rööki aivot siitä.Muut kärsii teidän nautintojenne vuoksi.ainakin meidän työmaalla ne jotka polttavat, käyvät tupakkakopissa vetämässä savut ja sitten takasin työmaalle. Ne jotka eivät polta, menevät kaffettelemaan tunnin välein. He eivät todellakaan ole yhtä npopeasti takasin, kuin sauhuttelijat
- Näinpäin
Vielä haluan mainita että nyt kun vuoden alusta muutin rivariin ajattelin ,että jes:nyt ei tarvitse röökin hajuja haistella,mutta eipä se niin mene .Naapurissa asuu nainen joka on päivät pitkät kotonaan ja vetää röökiä etu,että takapihalla ja jos minä meinaan tuulettaa yön jälkeen makuuhuonetta kaikki tupakansavu tulee makuuhoneeseen ja tarttuu petivaatteisiin ja verhoihin ..se haju ei lähde kuin pesemällä..repikää rööki aivot siitä.Muut kärsii teidän nautintojenne vuoksi.Asiaa kirjoitit.Olen ihan samaa mieltä.Kyllä täytyy sanoa että jos ei pysty ihminen sauhuttelua lopettamaan,on kyllä mitäänsanomaton saamaton LUUSERI.
- .................
kaffetti kirjoitti:
ainakin meidän työmaalla ne jotka polttavat, käyvät tupakkakopissa vetämässä savut ja sitten takasin työmaalle. Ne jotka eivät polta, menevät kaffettelemaan tunnin välein. He eivät todellakaan ole yhtä npopeasti takasin, kuin sauhuttelijat
Olen huomannut saman!
- että jotku jaksaa..
Vielä haluan mainita että nyt kun vuoden alusta muutin rivariin ajattelin ,että jes:nyt ei tarvitse röökin hajuja haistella,mutta eipä se niin mene .Naapurissa asuu nainen joka on päivät pitkät kotonaan ja vetää röökiä etu,että takapihalla ja jos minä meinaan tuulettaa yön jälkeen makuuhuonetta kaikki tupakansavu tulee makuuhoneeseen ja tarttuu petivaatteisiin ja verhoihin ..se haju ei lähde kuin pesemällä..repikää rööki aivot siitä.Muut kärsii teidän nautintojenne vuoksi.Sitten täytyy varmaan muuttaa vaik keskel metsää jos noinkin pieni asia vaivaa...kannattee aina miettiä onko itsessäki jotain sellaista mikä vaivaa muita asukkaita, mutta fiksumpana eivät jaksa joka asiasta valittaa..
itse en polta, mutta en myöskään jaksa aikaani kuluttaa moiseen valittamiseen ja naapureidean kyttäämiseen, jokainen tehköön omalla pihalla vaikka toisiaan jos niin haluaa... - ...
nyt riittää kirjoitti:
niin ja vielä se että tupakansavu aiheuttaa paljon erilaisia sairauksia mm. keuhko ym.syöpiä ,verisuonitauteja ja suurin vaiva on keuhkoahtauma tauti, johonka loppujen lopuksi kuolee tukehtumalla..
Me tupakomattomat maksamme veroillamme näiden tupakoitsijoiden sairaspäiviä ,lääkäri,-sairaala kuluja..
Nämä ed. ovat itseaiheutettuja tauteja ja näitä ihmisiä en todellakaan sääli kun he viime metreillä raahustavat happipullojensa kansssa happiviikset heiluen toivottavasti viimeiselle tupakalle!!!!noin vihainen ja katkera?
Taidat projisoida omia henkisiä ongelmiasi tupakoiviin ihmisiin.
No, oikeasti, tupakoivat eivät ole mikään ongelma. Ongelmana ovat sinunlaisesi kaikesta urputtavat mulkut. - yepismoke
Näinpäin kirjoitti:
Asiaa kirjoitit.Olen ihan samaa mieltä.Kyllä täytyy sanoa että jos ei pysty ihminen sauhuttelua lopettamaan,on kyllä mitäänsanomaton saamaton LUUSERI.
ja se joka ei pysty pitämään syömistään kurissa, se vasta luuseri onki! Ja niitä luusereita taitaa olla suomessa hmmm reilusti yli puolet keski-ikäisistä!!!! Aina sitä vauhkotaan miten on haittaa tupakoitsijoista, hirveet terveyden hoitokulut, ja lässyn lää. Entäs ku puolet suomalaisista on läskejä, siitähä ei tuu isot kustannukset...
- TUPAKOITSIJA22
nyt riittää kirjoitti:
niin ja vielä se että tupakansavu aiheuttaa paljon erilaisia sairauksia mm. keuhko ym.syöpiä ,verisuonitauteja ja suurin vaiva on keuhkoahtauma tauti, johonka loppujen lopuksi kuolee tukehtumalla..
Nämä ed. ovat itseaiheutettuja tauteja ja näitä ihmisiä en todellakaan sääli kun he viime metreillä raahustavat happipullojensa kansssa happiviikset heiluen toivottavasti viimeiselle tupakalle!!!!mitä teksttii sulta tullee kyllä sitä pittää ymmärttää että jokainen meistä on yksilö ja minä poltan asun luhtitalossa ja kaikki naapurit polttaa voi nyt kauheeta jos savua tulee vähän aikaa jostain kyllä niitä syöpiä saa ihan ilman tupakkaa..pikkuisieluilla ei ole muuta tekemistä kuin puuttua toisten aioihin. VALITTAAHAN VOI MISTÄ VAAN!!!!!!!!! HIEKKALAATIKOLLA KLJUMISESTA YNM.
- spaddu
nyt riittää kirjoitti:
Nämä ed. ovat itseaiheutettuja tauteja ja näitä ihmisiä en todellakaan sääli kun he viime metreillä raahustavat happipullojensa kansssa happiviikset heiluen toivottavasti viimeiselle tupakalle!!!!Et taida maksaa veroja ollenkaa ole vaan ikuinen valittaja
- vapaudenrakastaja
Vielä haluan mainita että nyt kun vuoden alusta muutin rivariin ajattelin ,että jes:nyt ei tarvitse röökin hajuja haistella,mutta eipä se niin mene .Naapurissa asuu nainen joka on päivät pitkät kotonaan ja vetää röökiä etu,että takapihalla ja jos minä meinaan tuulettaa yön jälkeen makuuhuonetta kaikki tupakansavu tulee makuuhoneeseen ja tarttuu petivaatteisiin ja verhoihin ..se haju ei lähde kuin pesemällä..repikää rööki aivot siitä.Muut kärsii teidän nautintojenne vuoksi.Mä käyn röökillä omien lakisääteisten taukojeni aikana, jos jollakin on sen kanssa ongelma, niin tukehtukoot siihen. Ja olen muuten niin maan perk**een tehokas, joustava ja duunissa kaikkeni antava työntekijä, että ettikööt parempaa. Ja mitä tohon "maksetaan meidän verorahoilla teidän hoidot"- itkuun tulee, niin kyllä se supisuomalainen kansantauti, nimeltänsä ylipaino, on vielä pahempi rahasyöppö. Plus sitten se kun niitä plösöjä ei pääse ohittamaan rullaportaissa, ja ne vie 1,5 paikkaa busseissa ja hengittävät ällöttävästi pihisten. Ajavat autolla joka paikkaan,kun ei polvet kestä kävelyä ja siten saastuttavat pakokaasuillaan maailmaa. Eli ylipainosille ruualle sama alvi kuin tupakkatuotteissa ja korkeemmat hinnat yleisiin kulkuneuvoihin!
- allergiaa en valinnu
TUPAKOITSIJA22 kirjoitti:
mitä teksttii sulta tullee kyllä sitä pittää ymmärttää että jokainen meistä on yksilö ja minä poltan asun luhtitalossa ja kaikki naapurit polttaa voi nyt kauheeta jos savua tulee vähän aikaa jostain kyllä niitä syöpiä saa ihan ilman tupakkaa..pikkuisieluilla ei ole muuta tekemistä kuin puuttua toisten aioihin. VALITTAAHAN VOI MISTÄ VAAN!!!!!!!!! HIEKKALAATIKOLLA KLJUMISESTA YNM.
että kyse olisi vain siitä, että tulee vähän aikaa savua ikkunasta, vaan jotkut ihmiset ovat ALLERGISIA tupakan savulle ja saavat siitä erilaisia oireita. Esimerkiksi itselle tupakoivat naapurit aiheuttavat jatkuvaa ontelosärkyä. Syksyn tullen tilanne ei tietenkään ole niin paha, mutta voitte kuvitella kuinka helvetillistä on ollut kun kämpässä on ollut yli 30 astetta lämmintä, mutta ikkunoita ei ole voinut pitää vapaasti auki!!!
Sitä paitsi itse jopa joskus pidän tupakan hajusta, vaikken olekaan koskaan polttanut, mutta se nyt vaan yksinkertaisesti aiheutta fyysistä ja sitä kautta myös henkistä kärsismystä. - rööki
allergiaa en valinnu kirjoitti:
että kyse olisi vain siitä, että tulee vähän aikaa savua ikkunasta, vaan jotkut ihmiset ovat ALLERGISIA tupakan savulle ja saavat siitä erilaisia oireita. Esimerkiksi itselle tupakoivat naapurit aiheuttavat jatkuvaa ontelosärkyä. Syksyn tullen tilanne ei tietenkään ole niin paha, mutta voitte kuvitella kuinka helvetillistä on ollut kun kämpässä on ollut yli 30 astetta lämmintä, mutta ikkunoita ei ole voinut pitää vapaasti auki!!!
Sitä paitsi itse jopa joskus pidän tupakan hajusta, vaikken olekaan koskaan polttanut, mutta se nyt vaan yksinkertaisesti aiheutta fyysistä ja sitä kautta myös henkistä kärsismystä.Itse en ole allerginen ja polttelen parvekkeella, kun taloyhtiö ei sitä ole kieltänyt. En käsitä miksi minun pitäisi kärsiä jonkun allergiasta. Muuttakoon allergiset allergia vapaisiin asuntoihin.
- Selkärankaa!
Näinpäin kirjoitti:
Asiaa kirjoitit.Olen ihan samaa mieltä.Kyllä täytyy sanoa että jos ei pysty ihminen sauhuttelua lopettamaan,on kyllä mitäänsanomaton saamaton LUUSERI.
Kyllä tuo on savuttelija luuseri, se ei pysty lopettamaan, olen huomannut. Ei ole sen vertaa selkärankaa, että pystyisi olemaan vaikka vuoden ilman! On aika onnetonta seurata muutamien savukkeiden imeskelyä, naiset ovat epävarmoja ja saavat siitä hieman itsetuntoa, mutta eivät pysty lopettamaan jos ovat alkaneet. Ei liioin kelpaa laastarit eikä purukumit. Rahaa tuollaiseen vielä menee vuodessa etelänmatkan verran. Sikäli huvittavaa, että vaikka olisi kuinka persaukinen, niin aina tupakkarahat jostain käännetään...ihmeellistä, mutta taito se on sekin rahattomalta! Vaikka ruoasta sitten pihistelee, mutta savut on saatava.
- Savuton nainen
Vielä haluan mainita että nyt kun vuoden alusta muutin rivariin ajattelin ,että jes:nyt ei tarvitse röökin hajuja haistella,mutta eipä se niin mene .Naapurissa asuu nainen joka on päivät pitkät kotonaan ja vetää röökiä etu,että takapihalla ja jos minä meinaan tuulettaa yön jälkeen makuuhuonetta kaikki tupakansavu tulee makuuhoneeseen ja tarttuu petivaatteisiin ja verhoihin ..se haju ei lähde kuin pesemällä..repikää rööki aivot siitä.Muut kärsii teidän nautintojenne vuoksi.sanoisin. Onko kauheen viisaasta antaa ihmisten lasittaa parvekkeittaan, jos niiden ilmastointi jätetään huomioon ottamatta?! Mikäli tupakan savu jää pyörimään parvekkeelle sen takia ettei asukas ole lasituksen jälkeen osannut huolehtia normaalista tuuletuksesta minkä me kaikki hoidamme asunnoissamme oisko jotain mitä pitää tehdä? Eikä syytellä omia mokia toisten niskoille. Monessa vanhassa talossa kielletiin yhteen aikaan liesituulettimet, koska savut ilmastoinnin takia saattoi mennä naapurille. Että siinä teillä pikkasen miettimistä ja nehän savut eivät ole vaarallisia. Tai esim. edessä kerrostalossa naapuri teki remottia ja írrotteli aspestilevyjä ilman asiantuntijoiden apua. Siellä kun oli ilmostointi joka kiersi muissakin asunnoissa. Siis varannettiin muiden terveyttä ihan oikeesti. Rikos ilmoitushan siittä tuli ja mehän tiedämme että kyseinen juttu on vaarallista pitkällä tähtäyksellä. Vois kysellä rakennuslupasysteemin puoleen ja ihmetellä miksi annetaan rakentaan parveke ilman kunnon tuulettumisjärjestelmään. Onhan kyse rakennuksesta jossa asuu useampi perhe ja siten tulee ottaa muut huomioon. Jos laki salliin tupakan myynnin niin täytyy sen ottaa huomioon myös sen käytön.
- lähes terve tyyppi
nyt riittää kirjoitti:
Nämä ed. ovat itseaiheutettuja tauteja ja näitä ihmisiä en todellakaan sääli kun he viime metreillä raahustavat happipullojensa kansssa happiviikset heiluen toivottavasti viimeiselle tupakalle!!!!terve tyyppi Vai? Ei mitään vikoja ja siskoja ja veljiä ja serkkuja niin paljon veroja maksamassa että ois oikeus sanoo noin. Ai juu ja vanhukset kuolee ennen eläkeikää ettei ole yhteiskunnan risana? Itse oon suuresta suvusta ja ainakin kaikki enoni kuoli ennen 60 v. eivätkä kerinneet nauttimaan yhtään eläkepäivää. Työnsä aloittivat varmaan 10 -14 vuotiaana pelloilla ja päätyivät rakennuspuuhiin isoina. Tädeistä vois sanoo 10 - 14 piikomisest tehdastöihin päätyen. Kaikki ikänsä töitätehden ja niitä muita sukulaisia riittä ja kaikki työelämässä eikä loisimassa. Kannatan pakkohoitoo, siis jos myrkky on pahasta tai syömättämyys on pahasta tai syöminen, juominen, peliriippuvuus aiheuttaa ongelmia meidän vahvempien kuuluu auttaa heikoimpia. Heikkouksia riittä meille kaikille ja me kaikki aiheuttamme taloudellisia menetyksiä. Mitä sitten se on sitä joka ei merkitse oikeasti mitään. Vain elämä on korvaamaton muut on korvattavissa.
- Ä
Kyllä se niin on että jotkut tupakoitsijat ovat ajattelemattomia! Ja kyllä olen itsekin tupakoinut, mutta kyllä se vituttaa kun naapurin ämmän on pakko juosta tupakalla puolentunnin välein ja altistaa MINUN lapseni tupakan savulle! Hän voisi mennä toiselle puolelle taloa kun sattuu omaamaan kaksi pihaa etu-ja takapihan mutta ei! Pakko mennä sinne missä lapset leikkii! Tähän mennessä olen malttanut pitää suuni kiinni naapurisovunsäilyttämiseksi ja käskenyt lapseni kauemmaksi omasta pihasta! Mutta nyt kun vauva syntyy niin sillä on täysi oikeus raikkaasseen ulkoilmaan ja se ämmä saa luvan vetää sätkänsä muualla tai tästä tulee isompi haloo! Minun lapsiani ei saastuteta ja kyllä aijon todellakin nukuttaa lapseni pihalla vaunuissa! Ikkunat voin vielä kiinni pitää että ei tarvii sisälläkii tukehtua! Olen varmasti tullut nyt puolitiehen vastaan!
sauhuman kirjoitti:
minä ainakin röökaan siellä missä huvittaa. tietenkin joku raja ei lasten lähellä.
hajuherne
Vielä haluan mainita että nyt kun vuoden alusta muutin rivariin ajattelin ,että jes:nyt ei tarvitse röökin hajuja haistella,mutta eipä se niin mene .Naapurissa asuu nainen joka on päivät pitkät kotonaan ja vetää röökiä etu,että takapihalla ja jos minä meinaan tuulettaa yön jälkeen makuuhuonetta kaikki tupakansavu tulee makuuhoneeseen ja tarttuu petivaatteisiin ja verhoihin ..se haju ei lähde kuin pesemällä..repikää rööki aivot siitä.Muut kärsii teidän nautintojenne vuoksi.mä häpeän jokaista savustajaa. Lapsia kuin aikuisiakin. Vanhemmat on vastuussa omista tenavistaan !
Mun työpaikalla on ainaskin 2 savustajaa, jotka käy vetelemässä savut liian usein, ne ei pysty oleen il-
man puoltakaan tuntia ! ja sit ne haisee kauheelle. Saisivat opetella LOPETTAAN KOKONAAN ! Ihme kun
kukaan ei oo sanonut mitään niile.......hampaatkin haisee ja ovat keltaiset ja HOITAMATTOMAN näköiset
ja luulis et ne ei pese niitä ikinä........saatikka sitten HOIDA niitä......
Joo, totta pitäisi ! Niin miesten kuin naistenkin ! ja se raha tulis suoraan HEILTÄ SAVUSTAJILTA ! Ja hei-
dän palkkaansa PIENENNETÄÄN.
Kun mun naapurissa asui uks paska äijä, joka veteli kans, niin etten pystynty tuulettaan kunnolla, niin mäpä laitoin ikkunan auki ja suihkautin siitä ulos vähän hiuslakkaa, niin johan meni hiljaiseksi. Nyt se on
ONNEKSI ollut tyhjillään, ja toivon, ettei siihen tule IKINÄ ketään samanlaista kusetusta haiseen. Se kun
ei osannut oikein käyttää omaa etuoveaan, piti mennä aina MUN takapihaltani minne kapakkaan se nyt
ikinä oli menossa.....pidin oikein kirjaa, et koska se lähtee ja koska tulee......omalla pyörällään se kesäi-
sin siitä meni......luvatta.......ja oli häpeäksi kun se jätti oman joponsa ikivanhan hökötyksen varastettu
kai, MUN aidan viereen ootteleen......ja MUN puolelle......kerran huusin et käytä hitto OMAA etuovees vain äläkä ikinä enää kulje mun takapihani kautta ! koska NÄEN SUT ! tehos..... eikä sillä ollut töitä ollen
kaan, mutta rahaa riitti.....liekö sit ryöstäny pankon aina välillä, kun rahaa tarvii.........
Niin, eihän se ikinä mee niin......mut on vissiin olemas jossakin joitakin asuinpaikkoja, joissa se on kokona
an kielletty....en muista nyt sen alueen nimeä.....nyt riittää kirjoitti:
Nämä ed. ovat itseaiheutettuja tauteja ja näitä ihmisiä en todellakaan sääli kun he viime metreillä raahustavat happipullojensa kansssa happiviikset heiluen toivottavasti viimeiselle tupakalle!!!!Niin tekevät......häpeälliset....
Siitä on todisteena mun vaarini.........se kuoli syöpään, savustamalla, VAIN n. 62-vuotiaana ennen jou-
lua 1980. En musita hänestä MITÄÄN ! en tosin IKINÄ nähnyt hänen vetelevän savuja..... ja sit se sairas
tutti vaimonsa, joka kuoli kans syöpään vähän yli 14-v sitten. Se ei poltellut kuin 1 savukkeen vuodes-
sa. Se oli hyvä. Mutta rakas mumminikin on kuollut, eikä ole enää ketään kunnon ystävää....... :(
Saavatpahan sitten korvata itse aiheuttamansa vaivan MONINKERTAISESTI ! Jos on varaa ostaa savukkei-
ta, on myös varaa sairauskuluihin ! itse en maksa veroja.....kenellekään.......maksakoot ne jotka sen on ansainneet ! eli ne savustajat ! Tupakka pitäisi KIELTÄÄ KOKO SUOMESSA ! KOKO SUOMI SAVUTTOMA
KSI !... kirjoitti:
noin vihainen ja katkera?
No, oikeasti, tupakoivat eivät ole mikään ongelma. Ongelmana ovat sinunlaisesi kaikesta urputtavat mulkut.HÄPEE NYT KUSETUS !
OOT VISSIIN ALOTTANU VAUVANA !
ITTE OOT MILJOONA KERTAA ENEMMÄN MULKKU HITTO !!!
SÄ OOT VIHAINEN KUSETUS TIEDÄTKÖS SEN ?!?!? ET KAI............
KYL NE ON TE HAJUHERNEET ETTE VAIN YMMÄRRÄ !!!!!!TUPAKOITSIJA22 kirjoitti:
mitä teksttii sulta tullee kyllä sitä pittää ymmärttää että jokainen meistä on yksilö ja minä poltan asun luhtitalossa ja kaikki naapurit polttaa voi nyt kauheeta jos savua tulee vähän aikaa jostain kyllä niitä syöpiä saa ihan ilman tupakkaa..pikkuisieluilla ei ole muuta tekemistä kuin puuttua toisten aioihin. VALITTAAHAN VOI MISTÄ VAAN!!!!!!!!! HIEKKALAATIKOLLA KLJUMISESTA YNM.
taas yks vauveli joka ei ossaa kirjoittaa........
mitä ihmeen hiekkalaatikolla kljumisesta..........HAHAHAHHAHAHHAAAAA !! ja mikä ihmeen YNM...?allergiaa en valinnu kirjoitti:
Sitä paitsi itse jopa joskus pidän tupakan hajusta, vaikken olekaan koskaan polttanut, mutta se nyt vaan yksinkertaisesti aiheutta fyysistä ja sitä kautta myös henkistä kärsismystä.mullekin on tullut kauhee päänsärky joka hajusta........aivan helvetillinen..........
rööki kirjoitti:
Itse en ole allerginen ja polttelen parvekkeella, kun taloyhtiö ei sitä ole kieltänyt. En käsitä miksi minun pitäisi kärsiä jonkun allergiasta. Muuttakoon allergiset allergia vapaisiin asuntoihin.
MUUTA ITTE SINNE HAJUHERNE !!!!!
Näinpäin kirjoitti:
totta se on.
Ja sellainen ihminen lapsi tai aikuinen on HAJUHERNE. Ja HÄPEÄKSI !- herää pahvi
rööki kirjoitti:
Itse en ole allerginen ja polttelen parvekkeella, kun taloyhtiö ei sitä ole kieltänyt. En käsitä miksi minun pitäisi kärsiä jonkun allergiasta. Muuttakoon allergiset allergia vapaisiin asuntoihin.
jostain maalta tullut nuori joka et osaa ottaa toisia ihmisiä huomioon? Entä jos sinun kotiisi tunkeutuisi joku semmoinen haju mistä et millään lailla tykkäisi eikä haju lähtisi pois? Mitä sanot?
Minä kärsin naapurin tupakoinnista ja enkä hyväksy sitä että kaunis parvekkeeni on muuttunut nyt tupakkakopiksi!!!!!!!!!!!!!! yepismoke kirjoitti:
ja se joka ei pysty pitämään syömistään kurissa, se vasta luuseri onki! Ja niitä luusereita taitaa olla suomessa hmmm reilusti yli puolet keski-ikäisistä!!!! Aina sitä vauhkotaan miten on haittaa tupakoitsijoista, hirveet terveyden hoitokulut, ja lässyn lää. Entäs ku puolet suomalaisista on läskejä, siitähä ei tuu isot kustannukset...
lässyn lässyn ittelles vauva !!!!!!
LÄSSYN LÄSSYN !!!
OOT YKS ÖKÖTTI !
SYÖMISEN VOI KANS OPETELLA PITÄÄN KURIUSSA. SE ONNISTUU JOKAISELTA, JOLLA ON TAHTOA !
ON SIITÄ KAUHEET TEERVEYDENHOITOKULUT ! NIITÄ EI KUKAAN SULLEKAAN MAKSA ! EIKÄ SEKÄÄN OLE
ILMAISTA EDES SULLE ! ÄLÄ TULE SITTEN MUILTA RAHAA VONKUUN KUN OOT SAANU ITTE AIHEUTTA-
MAS SYÖVÄN YMS MUUT SAIRAUDET ! MÄ EN IKINÄ ANNA RAHAA KELLEKÄÄN KERJÄÄJÄLLE !!! JA KIITO
S KAIKKIEN SAVUSTAJIEN, MÄ OON SAIRAS LOPUN IKÄNI SYYTTÄ !!! EIL EN OO ITTE AIHEUTTANU TÄTÄ MUN JOUDUN HALUAMATTANI KÄRSIIN !!!!- Tukehdun
Savuton nainen kirjoitti:
sanoisin. Onko kauheen viisaasta antaa ihmisten lasittaa parvekkeittaan, jos niiden ilmastointi jätetään huomioon ottamatta?! Mikäli tupakan savu jää pyörimään parvekkeelle sen takia ettei asukas ole lasituksen jälkeen osannut huolehtia normaalista tuuletuksesta minkä me kaikki hoidamme asunnoissamme oisko jotain mitä pitää tehdä? Eikä syytellä omia mokia toisten niskoille. Monessa vanhassa talossa kielletiin yhteen aikaan liesituulettimet, koska savut ilmastoinnin takia saattoi mennä naapurille. Että siinä teillä pikkasen miettimistä ja nehän savut eivät ole vaarallisia. Tai esim. edessä kerrostalossa naapuri teki remottia ja írrotteli aspestilevyjä ilman asiantuntijoiden apua. Siellä kun oli ilmostointi joka kiersi muissakin asunnoissa. Siis varannettiin muiden terveyttä ihan oikeesti. Rikos ilmoitushan siittä tuli ja mehän tiedämme että kyseinen juttu on vaarallista pitkällä tähtäyksellä. Vois kysellä rakennuslupasysteemin puoleen ja ihmetellä miksi annetaan rakentaan parveke ilman kunnon tuulettumisjärjestelmään. Onhan kyse rakennuksesta jossa asuu useampi perhe ja siten tulee ottaa muut huomioon. Jos laki salliin tupakan myynnin niin täytyy sen ottaa huomioon myös sen käytön.
perustaa asumisneuvojien virkoja joka kaupunkiin joitten puoleen kääntyä mm. näissä parveketupakoitsijoitten asioissa. Itse asun kerrostalossa ja olen huomannut kun asukaskunta vaihtuu nuoremmaksi/uusavuttomaksi niin mitkään järjestyssäännöt eivät heihin tehoa puhumattakaan normaaleista käytöstavoista esim. "jos tupakoi lasitetulla parvekkeella niin tuuleta perään hyvin koska muuten savu imeytyy naapurin parvekkeeseen." Saa nähdä miten sitten näitten nuorten kanssa käy kun perustavat perheen ...
että jotku jaksaa.. kirjoitti:
Sitten täytyy varmaan muuttaa vaik keskel metsää jos noinkin pieni asia vaivaa...kannattee aina miettiä onko itsessäki jotain sellaista mikä vaivaa muita asukkaita, mutta fiksumpana eivät jaksa joka asiasta valittaa..
itse en polta, mutta en myöskään jaksa aikaani kuluttaa moiseen valittamiseen ja naapureidean kyttäämiseen, jokainen tehköön omalla pihalla vaikka toisiaan jos niin haluaa...PIENIKÖ ?!?!?!??! ISO paremminkin ! joo muuta vaik kiinaan kuhan meet määkiin MUUALLE !
Oma piha............ja HITOT OMAA PIHAA EI OLE KENELLÄKÄÄN !!!! tiedän sen itsekin...... kunhan vain
NOUDATTAA SÄÄNTÖJÄ OIKEIN NIIN KAIKKI ON HYVIN ! itse kuuntelen TV:Tä kohtuudella, eikä kukaan
OLE IKINÄ VALITELLUT ! ja meillä on oltava 100 % HILJAISUUS kello 22:00-07:00:n aikana joka päivä, mi-
kään päivä EI OLE POIKKEUS ! itse en ole IKINÄ tuota sääntöä rikkonut, mut edellistä edellinen Hajuhe
rne soitti kerran pari vuotta sitten jotakin kauheeta vinkunaa kello 22:00:n JÄLKEEN yks yö......en saa
nut selvää, mitä se oli, mut mä heräsin siihen, ja niin teki silloinen naapurikin....se onneks keksi ottaa
yhteyttä isännöitsijään, niinpä se mökääjä joutui lähteen muutaman viikon sisällä siitä pois.......ihana
RAUHA !!!!! FIKSUMPI OSAA VALITTAA KUNNOLLA muille....! tyhmä jättää sen tekemäTTÄ ! koska luule
e et se loppuu aikanaan......eipä lopu ! ennen kuin siihen aseenetaan LAKI ! vaikka kukapa sitäkään
nyt noudattaa................?vapaudenrakastaja kirjoitti:
Mä käyn röökillä omien lakisääteisten taukojeni aikana, jos jollakin on sen kanssa ongelma, niin tukehtukoot siihen. Ja olen muuten niin maan perk**een tehokas, joustava ja duunissa kaikkeni antava työntekijä, että ettikööt parempaa. Ja mitä tohon "maksetaan meidän verorahoilla teidän hoidot"- itkuun tulee, niin kyllä se supisuomalainen kansantauti, nimeltänsä ylipaino, on vielä pahempi rahasyöppö. Plus sitten se kun niitä plösöjä ei pääse ohittamaan rullaportaissa, ja ne vie 1,5 paikkaa busseissa ja hengittävät ällöttävästi pihisten. Ajavat autolla joka paikkaan,kun ei polvet kestä kävelyä ja siten saastuttavat pakokaasuillaan maailmaa. Eli ylipainosille ruualle sama alvi kuin tupakkatuotteissa ja korkeemmat hinnat yleisiin kulkuneuvoihin!
joo, oonpas nähnyt kun sä oot olevinas tehokaskin.........................! luulet vaan olevas niiiiiin maail-
man tehokkain mäkätti.............................HÄPEÄKSI OLET !!!!!
itke itte vaan, ei sulle kukaan anna rahaa omiin terv. hoitokuluihin !!! maska itte joka sentti !!!!Savuton nainen kirjoitti:
sanoisin. Onko kauheen viisaasta antaa ihmisten lasittaa parvekkeittaan, jos niiden ilmastointi jätetään huomioon ottamatta?! Mikäli tupakan savu jää pyörimään parvekkeelle sen takia ettei asukas ole lasituksen jälkeen osannut huolehtia normaalista tuuletuksesta minkä me kaikki hoidamme asunnoissamme oisko jotain mitä pitää tehdä? Eikä syytellä omia mokia toisten niskoille. Monessa vanhassa talossa kielletiin yhteen aikaan liesituulettimet, koska savut ilmastoinnin takia saattoi mennä naapurille. Että siinä teillä pikkasen miettimistä ja nehän savut eivät ole vaarallisia. Tai esim. edessä kerrostalossa naapuri teki remottia ja írrotteli aspestilevyjä ilman asiantuntijoiden apua. Siellä kun oli ilmostointi joka kiersi muissakin asunnoissa. Siis varannettiin muiden terveyttä ihan oikeesti. Rikos ilmoitushan siittä tuli ja mehän tiedämme että kyseinen juttu on vaarallista pitkällä tähtäyksellä. Vois kysellä rakennuslupasysteemin puoleen ja ihmetellä miksi annetaan rakentaan parveke ilman kunnon tuulettumisjärjestelmään. Onhan kyse rakennuksesta jossa asuu useampi perhe ja siten tulee ottaa muut huomioon. Jos laki salliin tupakan myynnin niin täytyy sen ottaa huomioon myös sen käytön.
joo
- Äijä53
HopeaLilja76 kirjoitti:
mitä ihmeen hiekkalaatikolla kljumisesta..........HAHAHAHHAHAHHAAAAA !! ja mikä ihmeen YNM...?Joko taas tämä kielioppi nero antaa neuvoja
- pienemmästä luopuva
HopeaLilja76 kirjoitti:
PIENIKÖ ?!?!?!??! ISO paremminkin ! joo muuta vaik kiinaan kuhan meet määkiin MUUALLE !
Oma piha............ja HITOT OMAA PIHAA EI OLE KENELLÄKÄÄN !!!! tiedän sen itsekin...... kunhan vain
NOUDATTAA SÄÄNTÖJÄ OIKEIN NIIN KAIKKI ON HYVIN ! itse kuuntelen TV:Tä kohtuudella, eikä kukaan
OLE IKINÄ VALITELLUT ! ja meillä on oltava 100 % HILJAISUUS kello 22:00-07:00:n aikana joka päivä, mi-
kään päivä EI OLE POIKKEUS ! itse en ole IKINÄ tuota sääntöä rikkonut, mut edellistä edellinen Hajuhe
rne soitti kerran pari vuotta sitten jotakin kauheeta vinkunaa kello 22:00:n JÄLKEEN yks yö......en saa
nut selvää, mitä se oli, mut mä heräsin siihen, ja niin teki silloinen naapurikin....se onneks keksi ottaa
yhteyttä isännöitsijään, niinpä se mökääjä joutui lähteen muutaman viikon sisällä siitä pois.......ihana
RAUHA !!!!! FIKSUMPI OSAA VALITTAA KUNNOLLA muille....! tyhmä jättää sen tekemäTTÄ ! koska luule
e et se loppuu aikanaan......eipä lopu ! ennen kuin siihen aseenetaan LAKI ! vaikka kukapa sitäkään
nyt noudattaa................?Kuka niitä kaipaa? Minulla on myynnissä omakotitalo jossa saa polttaa ihan missä tahtoo ja soittaa rammaria vaikka 24/7 ja niin lujaa kuin vehkeistä lähtee, hintakin on kohtuullinen 50th €, lähin naapuri 500m:n päässä, lähtee rajalta vinkumasta kun näyttää vähän fintofkaa sinnepäin.
- huomaavainen tupakoi
nyt riittää kirjoitti:
Nämä ed. ovat itseaiheutettuja tauteja ja näitä ihmisiä en todellakaan sääli kun he viime metreillä raahustavat happipullojensa kansssa happiviikset heiluen toivottavasti viimeiselle tupakalle!!!!ootkos ihan syntyjään noin tyhmä ja katkera vai oletko oikein opiskellut alaa!!??? Veikkaan, että olet itse aiheuttanut tautisi!!!Voi herran kiesus!!
- älytöntä..
HopeaLilja76 kirjoitti:
PIENIKÖ ?!?!?!??! ISO paremminkin ! joo muuta vaik kiinaan kuhan meet määkiin MUUALLE !
nyt noudattaa................?Hommaa oma kämppä niin on omaa pihaa...kuka käskee asua kerrostalos tai rivaris..jokainen valitsee tapansa asua ja sen mukana tulevat EI niin kivat asiat...joten oma valinta..
- Lässyn lässyn
HopeaLilja76 kirjoitti:
LÄSSYN LÄSSYN !!!
OOT YKS ÖKÖTTI !
SYÖMISEN VOI KANS OPETELLA PITÄÄN KURIUSSA. SE ONNISTUU JOKAISELTA, JOLLA ON TAHTOA !
ON SIITÄ KAUHEET TEERVEYDENHOITOKULUT ! NIITÄ EI KUKAAN SULLEKAAN MAKSA ! EIKÄ SEKÄÄN OLE
ILMAISTA EDES SULLE ! ÄLÄ TULE SITTEN MUILTA RAHAA VONKUUN KUN OOT SAANU ITTE AIHEUTTA-
MAS SYÖVÄN YMS MUUT SAIRAUDET ! MÄ EN IKINÄ ANNA RAHAA KELLEKÄÄN KERJÄÄJÄLLE !!! JA KIITO
S KAIKKIEN SAVUSTAJIEN, MÄ OON SAIRAS LOPUN IKÄNI SYYTTÄ !!! EIL EN OO ITTE AIHEUTTANU TÄTÄ MUN JOUDUN HALUAMATTANI KÄRSIIN !!!!HAISTA SINÄ PASKA!
- älyvapaa...
HopeaLilja76 kirjoitti:
joo, oonpas nähnyt kun sä oot olevinas tehokaskin.........................! luulet vaan olevas niiiiiin maail-
itke itte vaan, ei sulle kukaan anna rahaa omiin terv. hoitokuluihin !!! maska itte joka sentti !!!!Opettele ensin kirjoittamaan ennenkuin tulet tänne rääkyy omias...
- ei niinkään terve..
HopeaLilja76 kirjoitti:
mä häpeän jokaista savustajaa. Lapsia kuin aikuisiakin. Vanhemmat on vastuussa omista tenavistaan !
Mun työpaikalla on ainaskin 2 savustajaa, jotka käy vetelemässä savut liian usein, ne ei pysty oleen il-
man puoltakaan tuntia ! ja sit ne haisee kauheelle. Saisivat opetella LOPETTAAN KOKONAAN ! Ihme kun
kukaan ei oo sanonut mitään niile.......hampaatkin haisee ja ovat keltaiset ja HOITAMATTOMAN näköiset
ja luulis et ne ei pese niitä ikinä........saatikka sitten HOIDA niitä......
Joo, totta pitäisi ! Niin miesten kuin naistenkin ! ja se raha tulis suoraan HEILTÄ SAVUSTAJILTA ! Ja hei-
dän palkkaansa PIENENNETÄÄN.
Kun mun naapurissa asui uks paska äijä, joka veteli kans, niin etten pystynty tuulettaan kunnolla, niin mäpä laitoin ikkunan auki ja suihkautin siitä ulos vähän hiuslakkaa, niin johan meni hiljaiseksi. Nyt se on
ONNEKSI ollut tyhjillään, ja toivon, ettei siihen tule IKINÄ ketään samanlaista kusetusta haiseen. Se kun
ei osannut oikein käyttää omaa etuoveaan, piti mennä aina MUN takapihaltani minne kapakkaan se nyt
ikinä oli menossa.....pidin oikein kirjaa, et koska se lähtee ja koska tulee......omalla pyörällään se kesäi-
sin siitä meni......luvatta.......ja oli häpeäksi kun se jätti oman joponsa ikivanhan hökötyksen varastettu
kai, MUN aidan viereen ootteleen......ja MUN puolelle......kerran huusin et käytä hitto OMAA etuovees vain äläkä ikinä enää kulje mun takapihani kautta ! koska NÄEN SUT ! tehos..... eikä sillä ollut töitä ollen
kaan, mutta rahaa riitti.....liekö sit ryöstäny pankon aina välillä, kun rahaa tarvii.........
Niin, eihän se ikinä mee niin......mut on vissiin olemas jossakin joitakin asuinpaikkoja, joissa se on kokona
an kielletty....en muista nyt sen alueen nimeä.....Eikö sullakaan muuta tekemistä ole kun pitää kirjaa naapurin tekemisistä...jos tupakoiviin menee terveydenhuollos rahaa niin miten on tollaset mieleltään sairaat...tuo ei ole ollenkaan normaalia käytöstä kytätä toisten tekemisiä..tain ainakin kannattaisi hommata oma elämä ennenkuin pää sanoo sopimuksen irti...huhu huh..
- rauhaan
Ä kirjoitti:
Kyllä se niin on että jotkut tupakoitsijat ovat ajattelemattomia! Ja kyllä olen itsekin tupakoinut, mutta kyllä se vituttaa kun naapurin ämmän on pakko juosta tupakalla puolentunnin välein ja altistaa MINUN lapseni tupakan savulle! Hän voisi mennä toiselle puolelle taloa kun sattuu omaamaan kaksi pihaa etu-ja takapihan mutta ei! Pakko mennä sinne missä lapset leikkii! Tähän mennessä olen malttanut pitää suuni kiinni naapurisovunsäilyttämiseksi ja käskenyt lapseni kauemmaksi omasta pihasta! Mutta nyt kun vauva syntyy niin sillä on täysi oikeus raikkaasseen ulkoilmaan ja se ämmä saa luvan vetää sätkänsä muualla tai tästä tulee isompi haloo! Minun lapsiani ei saastuteta ja kyllä aijon todellakin nukuttaa lapseni pihalla vaunuissa! Ikkunat voin vielä kiinni pitää että ei tarvii sisälläkii tukehtua! Olen varmasti tullut nyt puolitiehen vastaan!
Itsehän jokainen valitsee missä asuu..muuta lastes kans jonnekin maalle/metsään missä ei ole naapureita niin ei tavii valittaa eikä miettiä naapurisopua..jokaisen oma valinta miten ja missä elää..joten älkää jaksako valittaa..luulis perheen äidillä olevan muutakin tekemistä..
- Let it burn
Vielä haluan mainita että nyt kun vuoden alusta muutin rivariin ajattelin ,että jes:nyt ei tarvitse röökin hajuja haistella,mutta eipä se niin mene .Naapurissa asuu nainen joka on päivät pitkät kotonaan ja vetää röökiä etu,että takapihalla ja jos minä meinaan tuulettaa yön jälkeen makuuhuonetta kaikki tupakansavu tulee makuuhoneeseen ja tarttuu petivaatteisiin ja verhoihin ..se haju ei lähde kuin pesemällä..repikää rööki aivot siitä.Muut kärsii teidän nautintojenne vuoksi.Ensinnäkin, tuo parveketupakointi ei ole noin suuri ongelma kun valehtelet. Kyllä, jos istuskelet parvekkeellasi ja naapuri tupakoi parvekkeellaan, saatat kyllä hetken tosiaan haistaa sen riippuen tuulensuunnasta. Se että savu leviäisi parvekkeellesi ja tarttuisi vaatteisisi ja petivaatteisiin on naurettavaa ylireagointia. Sinä tuskin olet koko ajan parvekkeella, eikä varmasti ole tupakoijakaan. Olen ikäni asunut kerrostaloissa enkä ole vielä koskaan nähnyt naapurin savun leijailevan parvekkeelleni, ohi kylläkin, mutta se ei minua häiritse. Kyllä se pienikin tuuli sen pois kuljettaa ja hajottaa. Rivarissa asuessasi ongelma on varmasti vielä pienempi, kunhan haluat nipottaa.
Lisäksi, on aivan tutkittua ettei tupakoijien tupakkatauot työpaikalla kerro lainkaan työtehokkuudesta. Päinvastoin on jopa tutkittu tupakkatauon nostavan tupakoijan tehokkuutta. Ettei vaan olisi niin että tupakoija on sinuakin tehokkaampi, joka ilmeisesti kulutat energiaa muiden kyttäämiseen ja omien aggressioitesi ajattelemiseen? Ilmeisesti sinua myös ärsyttää että tupakointipaikoilla tunnetusti on ne parhaat jutut.
Eikö ole tupakoijan oma asia polttaako vai ei? Huomaavainen tupakoitsija tuskin polttaa sinun tai lastesi naaman edessä, ja sellaisia kuitenkin on suurin osa. Koko asiasta on tullut ongelma vasta kun nämä kaikesta nipottavat ovat huomanneet että kun mistä tahansa tarpeeksi valittaa, se kielletään. Lopettaako nipotus ja keskittykää tärkeämpiin asioihin. - Let it burn
nyt riittää kirjoitti:
Nämä ed. ovat itseaiheutettuja tauteja ja näitä ihmisiä en todellakaan sääli kun he viime metreillä raahustavat happipullojensa kansssa happiviikset heiluen toivottavasti viimeiselle tupakalle!!!!Ensinnäkin, nuo nimeääsi taudit saattavat tulla täysin tupakoimattomillekin, ja vaikka eivät tulisikaan, ei ongelma ole oikeasti sinun. Riskin ottaa tupakoiva tietoisesti.
Te (työssäkäyvät) tupakoimattomat ETTE maksa tupakoijien sairaskuluja, vaan he maksavat ne veroillaan itse, vaikkei kaikille koskaan näitä paljon mainostettuja sairaskuluja edes tule.
Kukaan tupakoija ei sinun sääliäsi kaipaakaan. Mutta moni varmasti säälii sinua kun olet noin katkera ja suvaitsematon ihminen. - Tupakoimaton76
HopeaLilja76 kirjoitti:
HÄPEE NYT KUSETUS !
OOT VISSIIN ALOTTANU VAUVANA !
ITTE OOT MILJOONA KERTAA ENEMMÄN MULKKU HITTO !!!
SÄ OOT VIHAINEN KUSETUS TIEDÄTKÖS SEN ?!?!? ET KAI............
KYL NE ON TE HAJUHERNEET ETTE VAIN YMMÄRRÄ !!!!!!Voi kettu.
Tuon ikäinen "ihminen" ja kirjoittaa kuin keskenkasvuinen kakara.
Mene hienohelma itsees, jos mahdut. - Tupakoimaton76
HopeaLilja76 kirjoitti:
mitä ihmeen hiekkalaatikolla kljumisesta..........HAHAHAHHAHAHHAAAAA !! ja mikä ihmeen YNM...?Hah.
Olet huvittava. Säälittävän huvittava.
Takaisin kotiin kasvamaan. - Tupakoimaton76
HopeaLilja76 kirjoitti:
LÄSSYN LÄSSYN !!!
OOT YKS ÖKÖTTI !
S KAIKKIEN SAVUSTAJIEN, MÄ OON SAIRAS LOPUN IKÄNI SYYTTÄ !!! EIL EN OO ITTE AIHEUTTANU TÄTÄ MUN JOUDUN HALUAMATTANI KÄRSIIN !!!!Tuskin täältä kukaan on sun mielenterveysongelmia aiheuttanut. Sanoit, ettet maksa kenellekkään veroja...? Kukas sun lääkkeesi ja lääkärikulut sitten maksaa, ellei valtio? Tai no, luulen, että moisia palveluja tekstiesi perusteella tuskin olet käyttänytkään. =D =D =D
Ja se, että sinulla ei mummosi jäljiltä ole muita hyviä ystäviä, on peiliinkatsomisen paikka. En ihmettele yhtään. - pööppänä
herää pahvi kirjoitti:
jostain maalta tullut nuori joka et osaa ottaa toisia ihmisiä huomioon? Entä jos sinun kotiisi tunkeutuisi joku semmoinen haju mistä et millään lailla tykkäisi eikä haju lähtisi pois? Mitä sanot?
Minä kärsin naapurin tupakoinnista ja enkä hyväksy sitä että kaunis parvekkeeni on muuttunut nyt tupakkakopiksi!!!!!!!!!!!!!!Maalta tulee paljon fiksumpia ihmisiä kuin kaupungista koska siellä jopa joutuu ottamaan
naapurin huomioon ja ajattelemaan muitakin kuin itseään. Joten älä yleistele!! - Tupakoimaton76
HopeaLilja76 kirjoitti:
nyt noudattaa................?Ei helkkari.
Tämä henkilö olikin pelkkä provo. Ei noin tyhmää ihmistä ole. - piereks
Vielä haluan mainita että nyt kun vuoden alusta muutin rivariin ajattelin ,että jes:nyt ei tarvitse röökin hajuja haistella,mutta eipä se niin mene .Naapurissa asuu nainen joka on päivät pitkät kotonaan ja vetää röökiä etu,että takapihalla ja jos minä meinaan tuulettaa yön jälkeen makuuhuonetta kaikki tupakansavu tulee makuuhoneeseen ja tarttuu petivaatteisiin ja verhoihin ..se haju ei lähde kuin pesemällä..repikää rööki aivot siitä.Muut kärsii teidän nautintojenne vuoksi.niin usein , ei tarvitse jatkuvasti tuulettaa! Kaali tuottaa kaasuja. Vähennä niiden mutustelua!
- anti-valitus
Vielä haluan mainita että nyt kun vuoden alusta muutin rivariin ajattelin ,että jes:nyt ei tarvitse röökin hajuja haistella,mutta eipä se niin mene .Naapurissa asuu nainen joka on päivät pitkät kotonaan ja vetää röökiä etu,että takapihalla ja jos minä meinaan tuulettaa yön jälkeen makuuhuonetta kaikki tupakansavu tulee makuuhoneeseen ja tarttuu petivaatteisiin ja verhoihin ..se haju ei lähde kuin pesemällä..repikää rööki aivot siitä.Muut kärsii teidän nautintojenne vuoksi.Maailma olisi paljon mukavampi paikka elää ilman tällaisia nipottajia. Vähenisi ruuhkatkin oikeusistuimilta. Ja haluaisin sanoa, että ihmiset jotka tupakoivat työpaikalla, käyttävät yleisimmin vähemmän aikaa "käytävillä juoruiluun" ja ovat silti näin ollen tehokkaampia.
- revennyt
Onkohan hopealilja oikeasti yli kolmenkymmentä? Ottaisin iästä 20v pois niin alkais juttujen taso vastata ikää. Onkohan sillä yhtään ystävää, kun tuntuu olevan näinkin suvaitsevainen ja ihana persoona :D
Toivon ettei hänestä koskaan vaimoa kellekään tule, eihän miesraasu uskalla edes hengittää liian tiheästi ettei tule liikaa hiilidiokdia huoneilmaan. Vessassakin saa käydä vain kaksi kertaa päivässä ;)
Tämä ihminen tod.näk. kuolee aivoveritulppaan tms. stressisairauteen kuin tupakoitsija syöpään. Piste. - ystävällinen
HopeaLilja76 kirjoitti:
Niin tekevät......häpeälliset....
Siitä on todisteena mun vaarini.........se kuoli syöpään, savustamalla, VAIN n. 62-vuotiaana ennen jou-
lua 1980. En musita hänestä MITÄÄN ! en tosin IKINÄ nähnyt hänen vetelevän savuja..... ja sit se sairas
tutti vaimonsa, joka kuoli kans syöpään vähän yli 14-v sitten. Se ei poltellut kuin 1 savukkeen vuodes-
sa. Se oli hyvä. Mutta rakas mumminikin on kuollut, eikä ole enää ketään kunnon ystävää....... :(
Saavatpahan sitten korvata itse aiheuttamansa vaivan MONINKERTAISESTI ! Jos on varaa ostaa savukkei-
ta, on myös varaa sairauskuluihin ! itse en maksa veroja.....kenellekään.......maksakoot ne jotka sen on ansainneet ! eli ne savustajat ! Tupakka pitäisi KIELTÄÄ KOKO SUOMESSA ! KOKO SUOMI SAVUTTOMA
KSI !Ei ole mummun kuoleman jälkeen ystävää hopealiljalla?? Mikseihän :D
- määhän se oon
Vielä haluan mainita että nyt kun vuoden alusta muutin rivariin ajattelin ,että jes:nyt ei tarvitse röökin hajuja haistella,mutta eipä se niin mene .Naapurissa asuu nainen joka on päivät pitkät kotonaan ja vetää röökiä etu,että takapihalla ja jos minä meinaan tuulettaa yön jälkeen makuuhuonetta kaikki tupakansavu tulee makuuhoneeseen ja tarttuu petivaatteisiin ja verhoihin ..se haju ei lähde kuin pesemällä..repikää rööki aivot siitä.Muut kärsii teidän nautintojenne vuoksi.Valita oikeuteen...
- HEWA
porukka, kyllä sellanen yhteiskunnalle helevetin kallis imppaaminen sais kyllä lailla loppua , mutta kannatatte kyllä sellasta aisaa jolla moni raha mies (TUPAKKA TEHTAIDEN SUUROSAKKAAT) edelleenkin nauraa partaansa kun verätte paskaa sisälle. Sais muuten imettävät ja odottavat äidit jäädä vaille yhteiskunnan tukea jotka neuvolan pihassakin vetelee voi perkele,MUTTA KUN NEKIN SUURIN OSA YKSINHUOLTAJIA VOI VOI!!
- Partneri 60
Vielä haluan mainita että nyt kun vuoden alusta muutin rivariin ajattelin ,että jes:nyt ei tarvitse röökin hajuja haistella,mutta eipä se niin mene .Naapurissa asuu nainen joka on päivät pitkät kotonaan ja vetää röökiä etu,että takapihalla ja jos minä meinaan tuulettaa yön jälkeen makuuhuonetta kaikki tupakansavu tulee makuuhoneeseen ja tarttuu petivaatteisiin ja verhoihin ..se haju ei lähde kuin pesemällä..repikää rööki aivot siitä.Muut kärsii teidän nautintojenne vuoksi.Tupakanpoltto pitäisi kieltää lailla,aivan kuin viina vuonna 1919.Tavataan missä tahansa hallinnassaan tupakkaa,niin riittävä sakkorangaistus ja jos uusintaa sattuu linnaan vedelle ja leivälle,kunnes lupaa ettei enään koske tupakkaan.Vankilat sellaisiksiksi kuin keskiajalla,joihin heitettiin leipää ja vettä ovenraosta kun sattui.Silloin ei vankeinhoito tulisi kalliiksi.Yksi vartija ehtii roiskasemaan monelle keljulle päiväannoksensa.Kerrran parikuukautta siellä vietettyään ei varmaankaan nortti ole ensimmäinen asia jota kaipaa.
Sekin hyöty tästä olisi että kun kultapoika Katainen laskisi sen sakon ensikertalaisten osalta sen suuruiseksi että voitaisiin muista vähennyksistä luopua ja vaikka lyhentää valtion velkaakin.Olen muuten nähnyt Kataisenkin polttelevan. - money!!
HopeaLilja76 kirjoitti:
LÄSSYN LÄSSYN !!!
OOT YKS ÖKÖTTI !
S KAIKKIEN SAVUSTAJIEN, MÄ OON SAIRAS LOPUN IKÄNI SYYTTÄ !!! EIL EN OO ITTE AIHEUTTANU TÄTÄ MUN JOUDUN HALUAMATTANI KÄRSIIN !!!!Tarttis röökiin rahaa, anna nyt!!
- SARAZ
Tupakoimaton76 kirjoitti:
Tuskin täältä kukaan on sun mielenterveysongelmia aiheuttanut. Sanoit, ettet maksa kenellekkään veroja...? Kukas sun lääkkeesi ja lääkärikulut sitten maksaa, ellei valtio? Tai no, luulen, että moisia palveluja tekstiesi perusteella tuskin olet käyttänytkään. =D =D =D
Ja se, että sinulla ei mummosi jäljiltä ole muita hyviä ystäviä, on peiliinkatsomisen paikka. En ihmettele yhtään.EIHÄN SE TIETTY MAKSA MITÄÄN VEROJA JOS HAKEE SOSSUSTA RAHAT JOTEN SE ON VEROTONTA TULOA... HELPPOHAN SEN ON TÄÄLLÄ PÄLPÄTTÄÄ IHAN OMAKSI ILOKSI JA TOISTEN KIUSAKSI!! MENIS EDES KIRJEKURSSILLE OPETTELEMAAN ELÄMISEN ALKEITA... TOISAALTA SÄÄLITTÄÄ TUO HOPEAINEN LILJA...
- PARUZ
HopeaLilja76 kirjoitti:
nyt noudattaa................?KUKAAN EI JOUDU LÄHTEEN POIS ASUNNOSTA KAHDEN VIIKON VAROITUSAJALLA. SAATTOI KYLLÄ OLLA JOTTEI KESTÄNYT TUOLLAISTA PERUSMARISIJAA... NOOO- VIELÄ SE SATTUU OMAANKIN NILKKAAN...
- rökärille
HopeaLilja76 kirjoitti:
LÄSSYN LÄSSYN !!!
OOT YKS ÖKÖTTI !
S KAIKKIEN SAVUSTAJIEN, MÄ OON SAIRAS LOPUN IKÄNI SYYTTÄ !!! EIL EN OO ITTE AIHEUTTANU TÄTÄ MUN JOUDUN HALUAMATTANI KÄRSIIN !!!!sit et varmaa saa apujakaa tohon sun "tautiis" kun et ole niitä verojaskaan maksellu onko kyse nyt syövästä vai HIV:stä et ihan sama ei olis iso menetys ihan turhaa tuut tänne urputtamaa toisten henkilökohtasista asioista. ihan hyvinhän tost sun jatkuvasta lässyttelystä vois tehä valituksen ja jos ne sun naapuris vituttaa sua nii vitusti ni kustanna niille vaikka joku helvetin rööki koppi pihalle jos et muute jaksa xD ja lyöt ilm 100% lukkoo sen et syy on röökaajien eikä sun ku et oo painunu vittuu sieltä?
- minä2+muut
... kirjoitti:
noin vihainen ja katkera?
No, oikeasti, tupakoivat eivät ole mikään ongelma. Ongelmana ovat sinunlaisesi kaikesta urputtavat mulkut.tasan samaa mieltä sun kans..=) hitto kun sitä onkin paha ihminen ihan vaan sillä et tupakoi xD....
- heh___
HopeaLilja76 kirjoitti:
hajuherne
Miksi sitä pitäisi hävetä? Koska sinä sanot niin? Pöljäke... Ja minä tupakoin myös lasten lähellä hyvällä omallatunnolla. Jos haisee vähän nenään, on se eri asia kuin passiivinen tupakointi, josta ruvettiin puhumaan kun osa ihmisistä röökasi sisällä niin, että ilmassa leijui 24h tervapilvi.
- niih__________
heh___ kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi hävetä? Koska sinä sanot niin? Pöljäke... Ja minä tupakoin myös lasten lähellä hyvällä omallatunnolla. Jos haisee vähän nenään, on se eri asia kuin passiivinen tupakointi, josta ruvettiin puhumaan kun osa ihmisistä röökasi sisällä niin, että ilmassa leijui 24h tervapilvi.
Jos rupeat mussuttamaan esimerkistä, niin pidä tästedes huoli ettei alaikäinen näe sinua alkossa.
- tyhmyys huipussaan
nainen....ja millä alalla olet (selvitin tietosi) ja tuollaisia kirjoittelet, että pitäisi lopettaa nariseva teini-ikäinen tyttö??
Mieti alanvaihtoa ja mieti miksi tytär narisee? Ei voi ikinä pitää ikkunaa auki, kun te koko ajan siellä tupakoitte, ja tytär saa aina keuhkoihin astmakohtauksen tupakansavua vedettyään. Lääkkeet ei auta. - ei rasvapallo
nyt riittää kirjoitti:
Nämä ed. ovat itseaiheutettuja tauteja ja näitä ihmisiä en todellakaan sääli kun he viime metreillä raahustavat happipullojensa kansssa happiviikset heiluen toivottavasti viimeiselle tupakalle!!!!Urputus siitä, että tupakoimattomat maksavat verorahoillaan tupakoivien sairaudenhoidot. Onhan niitä tauteja sellaisillakin, jotka eivät koskaan ole polttaneet. Syöpiäkin on monenlaisia ja niilläkin, jotka eivät ikänsä puolesta ole ensimmäistäkään työpäivää tehneet. Ylipaino ja epäterveellinen ruokavalio on varmasti yhtä suuri terveysriski, kuin tupakka. Sikaflunssarokotteenkin otti liki 3 milj. suomalaista. Se on sellainen mörkö, josta ei kukaan osaa sanoa, mitä sairauksia rokotus vuosien saatossa tuo tullessaan. Liikenteessä kuolee ja loukkaantuu vuosittain enemmän ihmisiä kuin mitä tupakointi tappaa tai sairastuttaa. Itseaiheutettuja ne onnettomuudetkin ovat. Minä poltan ja olen ollut 40v työelämässä. Olen takuuvarmasti maksanut veroja enemmän, kuin minun saattohoitoni ja kuolemani yhteiskunnalle aiheuttaa. Sitä paitsi tupakkavero tuo valtiolle suuret tulot. Olen edelleen työelämässä ja jos tuprutteluni vie minut ennenaikaiseen hautaan, niin eipä tarvitse kenenkään kustantaa eläkettäni. Joten ei pitäisi tupakoimattomien väittää joutuvansa maksamaan tupakoivien sairaskuluja. Eipä noita ainakaan omalla kohdallani ole vielä tullut. Ja mistä sitä tietää kukaan, mihin sairastuu tai kuolee. Entinen avokki kuoli 26v. imusolmukesyöpään, oli hoikka, urheileva absolutisti. Näin se vain meni.
- miljoona syytä, miks
Ä kirjoitti:
koko ajan tupakalla. En voi nukuttaa vauvaa pihalla. En viitsi sanoa asiasta. Ikävää, ja koko ajan rivitalon takaovi paukkuu, kun ravaavat työkseen tupakalla. Kerran puolessatunnissa kumpikin, ja se jatkuu yöhön saakka.
Miksi tupakoijat eivät lähe lenkille ja polta siellä koko päivän tupakat, eivät terrorisoisi naapureitaan. Tai sitten pitäisi olla jo tupakoivien ihmisten kerros-ja rivitaloja. Vuokraisännät ottakaa tämä huomioon asukkaita valitessa ! Tupakoiko vai ei. - Unta kuulaan
miljoona syytä, miks kirjoitti:
koko ajan tupakalla. En voi nukuttaa vauvaa pihalla. En viitsi sanoa asiasta. Ikävää, ja koko ajan rivitalon takaovi paukkuu, kun ravaavat työkseen tupakalla. Kerran puolessatunnissa kumpikin, ja se jatkuu yöhön saakka.
Miksi tupakoijat eivät lähe lenkille ja polta siellä koko päivän tupakat, eivät terrorisoisi naapureitaan. Tai sitten pitäisi olla jo tupakoivien ihmisten kerros-ja rivitaloja. Vuokraisännät ottakaa tämä huomioon asukkaita valitessa ! Tupakoiko vai ei.Vuokraisännät ottakaa vain tupakoivia asumaan, niin saatte viihtyisän ja sopuisan vuokralaisen, ei napise joka asiasta ja maksaaa vuokransa ajallaan. Tupakoijalla on varmasti rahaa, onhan tupakka kallista, ei siihen ole köyhällä varaa.
Nämä valittajat voisivat rakentaa sinne mettiin niitä kimppamajoja ja kommuuneja.
Ihmettelen näitä valittajia, mitkä itkevät, että ei voi nukuttaa vauvaa ulkona.
Laittakaa vaatteet päälle ja kengät jalkaan ja menkää kävelylle sen vauvanne kanssa. Vauva nukahtaa hetkessä ja loppuu se koliikkihuuto, saa naapurikin hetken lepoa. Kyllä sillä naapurillakin on joskus oikeus nukkua. - vauva+perhe
Unta kuulaan kirjoitti:
Vuokraisännät ottakaa vain tupakoivia asumaan, niin saatte viihtyisän ja sopuisan vuokralaisen, ei napise joka asiasta ja maksaaa vuokransa ajallaan. Tupakoijalla on varmasti rahaa, onhan tupakka kallista, ei siihen ole köyhällä varaa.
Nämä valittajat voisivat rakentaa sinne mettiin niitä kimppamajoja ja kommuuneja.
Ihmettelen näitä valittajia, mitkä itkevät, että ei voi nukuttaa vauvaa ulkona.
Laittakaa vaatteet päälle ja kengät jalkaan ja menkää kävelylle sen vauvanne kanssa. Vauva nukahtaa hetkessä ja loppuu se koliikkihuuto, saa naapurikin hetken lepoa. Kyllä sillä naapurillakin on joskus oikeus nukkua.lenkille , niin tyhmät aivosi kirkastuvat ja keuhkosi saavat oikeaa happea ilman tupakkaa. Et tiedä mitä elämä on lapsen kanssa, kun sinulla ei ole niitä. Tupakoijanhan on vaikea tulla raskaaksi.
Ja AINA tupakoijat naapureitten häiritsijöitä.kenen suussa on tupakka, niin maistuu hyvin alkoholikin. Eivätpä uskovaiset biletä, ja ajattelevat aina naapureita. - Koliikki
vauva+perhe kirjoitti:
lenkille , niin tyhmät aivosi kirkastuvat ja keuhkosi saavat oikeaa happea ilman tupakkaa. Et tiedä mitä elämä on lapsen kanssa, kun sinulla ei ole niitä. Tupakoijanhan on vaikea tulla raskaaksi.
Ja AINA tupakoijat naapureitten häiritsijöitä.kenen suussa on tupakka, niin maistuu hyvin alkoholikin. Eivätpä uskovaiset biletä, ja ajattelevat aina naapureita.lenkille , niin tyhmät aivosi kirkastuvat ja keuhkosi saavat oikeaa happea ilman tupakkaa. Et tiedä mitä elämä on lapsen kanssa, kun sinulla ei ole niitä. Tupakoijanhan on vaikea tulla raskaaksi.
Ja AINA tupakoijat naapureitten häiritsijöitä.kenen suussa on tupakka, niin maistuu hyvin alkoholikin. Eivätpä uskovaiset biletä, ja ajattelevat aina naapureita.
Kuules nyt " uskovainen " , mulla on lapset 17 v. synnytys 33 vuotiaana ja 7 vuotias synnytys 43- vuotiaana. Raskaaksi tulen " melkein pelkästä ajatuksesta", tiedän nimittäin miten raskaaksi tullaan. Raamatussa ei ehkä ole seikkaperäistä selostusta, joten sulla siihen on saattanut kulua tovi...ennen kuin asia on sulle valjennut.
Alkoholi ei minulle pahemmin maistu, ehkä kerran vuodessa paukku matkoilla.
Nuorena biletettiin ja sitten perustettiin perhe. Kun elämää ehtii itse elää, ei tarvitse naapureiden tekemisiä ihmetellä ja kitistä muiden tekemisistä.
Pane nyt ne tossut jalkaas, painele sinne kävelylle sen vauvas kanssa ja laulele samalla vaikka niitä virsiä. Älä tee siitä elämästäs niin kovin vaikeeta tolla marinallas, elämä on aika yksinkertaista, kun sen asian oivaltaa.
Noita naapureiden helluntaiseuroja on kyllä tullut kuunneltua ja muutama virsikin on siitä jäänyt mieleen, mutta tartuntaa en ole saanut. - jghddsss
HopeaLilja76 kirjoitti:
mitä ihmeen hiekkalaatikolla kljumisesta..........HAHAHAHHAHAHHAAAAA !! ja mikä ihmeen YNM...?Ei vissii häiriintyneempää kansaa ookkaan, ku suomalaiset.
HopeaLilja76 on siitä hyvä esimerkki, samanlaisia lähes kaikki suomalaiset, mitä nyt oon suomi24 lukenu.
Jos itekkin vielä asuisin suomessa, niin rupeisin varmaan muistuttaan jokelaa, kuka saamari kestää tollasia valittajia ja kaiken kontrolloijia ku päättäjätkin on samanlaisia.
Tai sitten kansa määrää ja päättäjät myötäilee, saatanan heikko valtio. - vitundalailamat.
revennyt kirjoitti:
Onkohan hopealilja oikeasti yli kolmenkymmentä? Ottaisin iästä 20v pois niin alkais juttujen taso vastata ikää. Onkohan sillä yhtään ystävää, kun tuntuu olevan näinkin suvaitsevainen ja ihana persoona :D
Toivon ettei hänestä koskaan vaimoa kellekään tule, eihän miesraasu uskalla edes hengittää liian tiheästi ettei tule liikaa hiilidiokdia huoneilmaan. Vessassakin saa käydä vain kaksi kertaa päivässä ;)
Tämä ihminen tod.näk. kuolee aivoveritulppaan tms. stressisairauteen kuin tupakoitsija syöpään. Piste.jep, olen todellakin samaa mieltä kanssasi, revennyt..... ei pidä tulla puhumaan toisten tyhmyyksistä, kun omasta suusta ei valu kuin paskaa ulos.
Suomi on vapaa maa, tehköön jokainen niin kuin hyväksi näkee.
Jos ei asiat miellytä, älä tule tänne turhaa huutamaan, vaan mene ja puhu viranomaisille jos nyppii asiat.
Nipottajat voivat kaivautua suohon.
Peace man. - mrs. smith
HopeaLilja76 kirjoitti:
itke itte vaan, ei sulle kukaan anna rahaa omiin terv. hoitokuluihin !!! maska itte joka sentti !!!!vapaudenrakastaja puhuu asiaa.
mummoni on 76-v. ja polttanut koko ikänsä tupakkaa, eikä ole silti yhtään huonompi ihminen kuin kukaan muukaan.. päinvastoin: hän tekee kaikki kotityönsä itse ja kylvää ja nostaa perunansa ihan itse. ei taitaisi millään ihrapallerolla kestää siinä vaiheessa kunto eikä sydän..
enkä voi sanoa, että se, että mummon kotona on haissut vieno tupakan haju, olisi haitannut yhtään, kun me lapsenlapset olemme menneet kyläilemään ja syömään mummon tekemää omenapiirakkaa..
mutta se jos mummo olisi ollut siinä vaiheessa parisataakiloinen ja eikä olisi päässyt omin jaloin liikkeelle, eikä täten olisi päässyt leikkimään meidän kanssamme, olisi vihlaissut paljon syvemmästi, kuin se että tupakan haju tuntui hieman nenässämme leikkien tiimellyksessä.
että voit neiti hopeavihannes mennä itseesi ja miettiä, onko sinulla nyt tosissaan niin paljoa valittamisen aihetta ja jos on, mene viranomaisten puheille, äläkä melua täällä kuin joku heikkopäinen. hävettävää käytöstä päälle kolmekymppiseltä.
- naskalin akka
terveystarkastajaa ja Pirkkalan kunnan ympäristölautakuntaa RASISMISTA
- War is Peace
Sillä, että kyseessä oli vuokrahuoneisto, ei ole vaikutusta asiaan, mutta sillä on, että kyse on asunto-osakeyhtiön omistamasta piha-alueesta! Tuota piha-aluetta ei omista osakkeenomistaja, vaikka tuo piha-alue onkin osoitettu osakkeenomistajan omistamien osakkeiden perusteella ko. huoneiston haltijan käyttöön. Siispä Pirkkalan kunnan tekemävä valitus voi mennä läpi. Omakotitalossa piha on kiinteistönomistajan yksityisomaisuutta.
- myttä vellyyn
no höpö! mikään ei ole omaa vaikka kuinka tekis mieli niin ajatella....
olipa oma talo tai ei ni valtio siitä määrää mitä nä saat tehä ja mitä et ostamassasi talossa ja tontilla. ...
nii nii. kivahan se on ajatella että oon maksanu ja omistan ja omistan jne jne :) - Saanko jo ryypätä?
myttä vellyyn kirjoitti:
no höpö! mikään ei ole omaa vaikka kuinka tekis mieli niin ajatella....
olipa oma talo tai ei ni valtio siitä määrää mitä nä saat tehä ja mitä et ostamassasi talossa ja tontilla. ...
nii nii. kivahan se on ajatella että oon maksanu ja omistan ja omistan jne jne :)Pää on pipi!
- heheheheheheheeeeeee
Saanko jo ryypätä? kirjoitti:
Pää on pipi!
On tietty ihmisiä joita täytyy valistaa ja holhota kun omat taidot ei riitä elää eikä kuolla tätä elämää : )
- nakkisinappiturus
heheheheheheheeeeeee kirjoitti:
On tietty ihmisiä joita täytyy valistaa ja holhota kun omat taidot ei riitä elää eikä kuolla tätä elämää : )
nii mut eihän sul oo omia taitoja ollenkaan vaan valtion/yhteiskunnan opettamia taitoja pelkästään :)
omia taitoja on ehkä joillain amatsonin heimoilla joita ei oo vielä löyetty :)
- 2+18
Haju ei aiheuta terveyshaittoja. Häkä on muuttunut jo dioksidiksi ja mitään vaaraa ole.
Paljon UPM ja Stora enso ynnä muut maksavat päästellessään väilillä paskanhajujaan ilmaan joka tuulen myötä haisee jopa 60km päähän? Ei mitään.- awdawdwd
Kyllä muuten on vaarallista läsnäolijoille. Todistettu on älä puhu paskaa.
- VPL......
awdawdwd kirjoitti:
Kyllä muuten on vaarallista läsnäolijoille. Todistettu on älä puhu paskaa.
On kohtuutonta kieltää naapurilta jokin hänen elämäänsä olennaisesti liittyvä asia ilman mitään todistusaineistoa, että se on haitallista naapurille. Jos täysin mutu tuntumalla lähdettäisiin kieltämään asioita/tekemisiä hajuun vedoten, silloin kaikki hajun aiheuttajat pitäisi asettaa samalle viivalle. Tiedätkö mikä on hajun ja savun ero?
- Ihmiset valittaisi
VPL...... kirjoitti:
On kohtuutonta kieltää naapurilta jokin hänen elämäänsä olennaisesti liittyvä asia ilman mitään todistusaineistoa, että se on haitallista naapurille. Jos täysin mutu tuntumalla lähdettäisiin kieltämään asioita/tekemisiä hajuun vedoten, silloin kaikki hajun aiheuttajat pitäisi asettaa samalle viivalle. Tiedätkö mikä on hajun ja savun ero?
Todellisista epäkohdista,mutta viisas hallitus sai tyhmän kansan keskittymään tupakan vihaamiseen.
Muistakaa esimerkiksi tuo tämän päivän kansikuvamalli,joka vaati vain 200000e ylitöistä????
Siis kansan edustaja joka ajaa kansan etuja..Mutta ymmärtäähän tuon kun vain 5kk on lomaa vuodessa..
Ja miksi edes rikoksista tuomitut eivät saa kenkää eduskunnasta?
Kansa maksaa ja siat senkun sikailee..
PS.Kyseessä tietysti porvari puolueen jäsen..Koko sakki on jo niin ryvettynyttä,että oikein oksettaa..
No seuraavissa vaaleissa nämä roistot äänestetään uudestaan edustajiksi. - tiikeri39
VPL...... kirjoitti:
Lukekaapa kaikki tupakkansavulla toisia terrorisoivat terveydesuojelulakia. Siellä sanotaan selvästi "savu ja haju" jota ei saa levittää ympäristöön.Tupakansavun vaarallisuudesta on niin paljon kiistatonta terveystietoa ettei sitä tarvitse enää todistella.Mitä hajuun tulee eihän tupakoitsija sitä itse huomaa kun on jo hajuaistinsa menettänyt.Hajun levittämisen vuoksi avokompostitkin aikaa sitten omakotitaloista kiellettiin,eikä siellä naapuri ole ihan vieressä.Terveysviranomaiset vaan valvomaan kerrostalojen piha-alueita ja raitista ilmaa sitä haluaville. Miksi muuten tupakoitsijan pitää saada savunsa toisten haisteltavaksi ja riita aikaiseksi esim. kerrostalossa.
- kaikki naapurit on v
tiikeri39 kirjoitti:
Lukekaapa kaikki tupakkansavulla toisia terrorisoivat terveydesuojelulakia. Siellä sanotaan selvästi "savu ja haju" jota ei saa levittää ympäristöön.Tupakansavun vaarallisuudesta on niin paljon kiistatonta terveystietoa ettei sitä tarvitse enää todistella.Mitä hajuun tulee eihän tupakoitsija sitä itse huomaa kun on jo hajuaistinsa menettänyt.Hajun levittämisen vuoksi avokompostitkin aikaa sitten omakotitaloista kiellettiin,eikä siellä naapuri ole ihan vieressä.Terveysviranomaiset vaan valvomaan kerrostalojen piha-alueita ja raitista ilmaa sitä haluaville. Miksi muuten tupakoitsijan pitää saada savunsa toisten haisteltavaksi ja riita aikaiseksi esim. kerrostalossa.
en tupakoi itse enää, mutta ei mulle haise.
- phuuuuh
kaikki naapurit on v kirjoitti:
en tupakoi itse enää, mutta ei mulle haise.
oikee runoo asiasta, anti olla.
- de8wwu
mutta väärä tieto sulla on.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ihmiset valittaisi kirjoitti:
Todellisista epäkohdista,mutta viisas hallitus sai tyhmän kansan keskittymään tupakan vihaamiseen.
Muistakaa esimerkiksi tuo tämän päivän kansikuvamalli,joka vaati vain 200000e ylitöistä????
Siis kansan edustaja joka ajaa kansan etuja..Mutta ymmärtäähän tuon kun vain 5kk on lomaa vuodessa..
Ja miksi edes rikoksista tuomitut eivät saa kenkää eduskunnasta?
Kansa maksaa ja siat senkun sikailee..
PS.Kyseessä tietysti porvari puolueen jäsen..Koko sakki on jo niin ryvettynyttä,että oikein oksettaa..
No seuraavissa vaaleissa nämä roistot äänestetään uudestaan edustajiksi.Ei oo kansanedustaja vaan palkattu työntekijä puolueessa. Ny tälläö hetkellä työtön.
- Näin oN
tiikeri39 kirjoitti:
Samasa sisätilassa siitä on haittaa terveydelle. Mutta ulkoilmsaa siitä ei ole itään haittaa. On usein pelkkää kiusantekoa puhua tupakoinnista kun samaan aikaan nämä samat terveysintoilijhat ovat umpikännissä ja häiritsevät ihan TOdella naapureitaan. melulla ja joskus jpopa väkivallalla. Dikä viinan löyhkä ainakaan parempaa kuin tupakan haju.
Se on vain nyt muitia tuo tupakoitsijoiden vainoaminen. Vaikka ei haisekaan niin sittenkin se on "vaarallista2 kun naapuri sattuu näkemään että pihassa polttaa.
Paras esimerkki on se että 30 metrin päässsä oleva naisimmeinen tuli sanomaan sammuta sen tupakka kun se häiritsee. siis 30 metrin päähä'n. Se on täyttä soopaa etä se sinne asti haisee. On vain muotia terrorisoida kaikkia tupakanpolttajia.
Jos taloyhtiössä ei saa tupakoida sinne pitää valita sellaiset asukkaat jotka ei polta. Siihen on täysi mahdollisuus.Mutta jos asunto vuokrataan niin siellä omassa käytössä olevasa tilassa saa polttaa. Se on ykstyisaluetta. Sen käyttöön ei naapureilla ole mitään sanomista.
Yhtiön säännöt saattavat kiletää sisätiloissa tupakoimisen mutta laillista oikeutta rajoittaa omassa asunnossa tupakointia ei ole. Yhteisissä eli käytävillä tupakointia voi rajoittaa lain mukaan. - rääöh
phuuuuh kirjoitti:
oikee runoo asiasta, anti olla.
meidän taloyhtiössä on hyvä puoli se että asutaan paritaloissa me molemat naapurit poltetaan ei tule urputamista ainakaan siitä nahistellaan muuten vain välillä ei se elämä aina niin helppoa ole mistäs te tupakan vihaajat nahistelette me ei juuri mistään koko taloyhtiössä
- röökkari
se haju välttämättä, eikä ulos puhallettu savu ole niin kauhean vaarallista. Mutta se savu joka tulee tupakan tulipesästä suoraan, on huomattavasti haitallisempaa. Sitä ei edes ole vedetty filtterinläpi. Vaikka itse poltankin tupakkaa, yritän tehdä se niin, että siitä olisi mahdollisimman vähän harmia muille
- tulipa mieleen
VPL...... kirjoitti:
mitäpä jos naapuri lopettaiskin savun hajun tuottamisen ja alkais paistaa silakoita sekä keittää kukkakaalia???? joka päivä muutaman kerran päivässä - mites sitte suu pantais??
- baalalaikka
Aivan! PASKAkin haisee ja pahalle!!! eikä tee yhtään kipeää:)
- Perkele!
Perkele!
KYLLÄ, NE AIHEUTTAA PAREMMIN ! ELI SAVU ON 4 KERTAA PAHEMPAA SAVUTTOMILLE ! AINASKIN. FAKTA.
NE NYT ON IHAN ERI ASIA ! Kyllä sitä tääl Oulussakin haisee joskus, mutta se ei oo terveydelle vaarallsita ollut ikinä. Ja niihin hajuihin tottuu........................
Ja mitä se häkämyrkytys sitten on ?!?! onko sekin sitten mukamas vaaratonta ?! keuhkot siinä menee ! vai
liekö ikinä ees kuulut kyseistä SANAA ? et vissiin.......... toi sun tarias on 100 % FIKTOITA !!!tulipa mieleen kirjoitti:
mitäpä jos naapuri lopettaiskin savun hajun tuottamisen ja alkais paistaa silakoita sekä keittää kukkakaalia???? joka päivä muutaman kerran päivässä - mites sitte suu pantais??
mulle sopis ainaskin se.
REVI SIITÄ !!!!!!
- Ajatonta
pois niiltä pikkuplänteiltä, maalla on tilaa tupakoida.
- Ryyppään jo!
Maalla on muutenkin mukavaa, taas kun mökkiläioset grilleineen on häipyny savustamasta!
- ytrsawawa
ei enää saa päästää keuhkoistaan ulos.Mites,tupakointi tuntuu loppuvan kuin seinään.Hah haa.
- Entinen tupakoitsia
Onko niin että tässäkin asiassa on järjen käyttö kielletty. Tuntuu kummalta kun aikuiset sanoo. Mä teen mitä mä haluun. Entä sitten kun siihen tuleekin sellainen joka sanoo: Näkis vaan ja kokeiles onnee.
- -arska-
Kävelin siitä istumalta naapurin luokse ja otin tupakan sen suusta ja leivoin sen turvan verille. Sanoin jos tästä alat viranomaisille ilmottelemaan niin elämästäsi tulee hankalaa. Loppui tupakan poltto siihen hahaha!
- raaka arska
70 kg ruikkupoika. Sinkku joka haaveilee salaa pojista. Katselee toimintaleffoja ja kuvittelee antavansa jollekin turpaan.
Älä katso niin paljon väkivaltaleffoja. Voi mennä unirytmi sekaisin ja yöllä pissat housuun. Semmost "urhoo" ei verannoilta löyvy,mitkä multa ottas tupakan suusta.Ahdasmielisyyttä koko juttu. Suomessa on sodittu ja rakennettu hyvinvointi yhteiskuntaa sätkä hampaissa.On iäkkäitä ihmisiä jotka ollu savussa koko ikäsä eikä mitään tupakan savun aiheuttamia sairauksia.Vaikkeivat itse polta.
- 2. paukku menos jo-
raaka arska kirjoitti:
70 kg ruikkupoika. Sinkku joka haaveilee salaa pojista. Katselee toimintaleffoja ja kuvittelee antavansa jollekin turpaan.
Älä katso niin paljon väkivaltaleffoja. Voi mennä unirytmi sekaisin ja yöllä pissat housuun.Paskaa, turpaanveto on hölmöä, idioottimaista ja kusipäistä. Vain raukat vetelevät turpaan.
Turpaanveto tappaa nopeammin kuin tupakka. - yksi vaan
Meinaatko että,väkivaltaa saa käyttää.Mutta tupakointia ei,olet tavallinen sekopää.jos noin, suhtaudut asiaan.
- On se hurjaa
Joopa joo
Mulla on kuusivuotias poika ja sekin tappaa ja heittelee seinille kaikki idiootti-ihmiset ei pelkää ketään, kun sillä on taikavoimat ja se on joku bayeeerrrr..jotakin. Ootteko jutelleet kimpassa, toi kuulosti jus sen jutuilta, se kun ei vielä osaa oikein asioita puhumalla hoitaa...
- r79e486e
Omalla pihalla, omassa kodissa... Joillain on sellainen väärä käsitys, että omalla pihalla, omassa kodissa jne. saa tehdä ihan mitä vaan. Ei se nyt ihan niin mene. Ei kotonakaan saa aiheuttaa häiriötä naapureille esim. meluamalla.
Ja ihan niin kuin haju olisi immateriaalista vähän niin kuin "sielu". Jos tupakan haju leviää naapurin nenään, niin kyllä silloin myös tupakan terveydelle vaarallisia aineitakin kulkeutuu hänen elimistöönsä. Tätä on turha edes yrittää kiistää. Jos joku on sitä mieltä, että naapurin savustaminen on ok, niin se on eri juttu. Mutta tupakan haju alentaa asumisviihtyvyyttä ja on terveydelle vaarallista. Se on fakta.
On se paskamaista, että helteilläkään ei voi pitää parvekkeen ovea ja ikkunoita auki ku koko ajan pitää sulkea ja avata, sulkea ja avata. Mitä tupakoija siihen sanoisi, jos hänen ikkunastaa heitettäisiin vaikkapa 30 min välein savupommi tai hajupommi?- Ajatonta
näitä nilkkejä. Tupakointi ei lopu koskaan, ja tupanhimossa sytytetään se missä vain. Kas kummaa kun autojen pakokaasut eivät häiritse, johtuu varmaan siitä että nihilistitkin ajavat autolla.
- mitä lystää
Kakarat saa kiljua tramboliinilla kunhan vaan on oma piha. Pakokaasuja saa tulla ja muuta saastetta sillä eihän sitä huomaa mutta jos joku tupakoi niin siitähän sairastuu kaikki luulotautiset ihan tasan tarkkaan. Jos joku on ottanut liikaa, astunut korkinpäälle niin siitäkin naapuri sairastuu.
Ei ole muuten kovinkaan viisasta aukoa ovia ja ikkunoita helteillä vaan ainut viilennyskeino on pitää kaikki luukut kiinni ja hankkia tuuletin. Ei meillä ainakaan voinut helteillä pitää edes ikkunoita auki tai sisälle tulvi kuumempaa ilmaa mitä sisälämpötila oli. Tuuletin makuuhuoneessa vaikka se vaan pyörittää sitä ilmaa muttei viilennä, auttoi kummasti ja ikkunat visusti kiinni.
Sehän ei ketään sairastuta jos ikkunan avattuaan sieltä tulee melupommi. Naapurilla kun on ahdas tontti niin minne muuallekkaan sen jättitramboliinin voi asettaa kuin naapurin makkarin viereen. Ihan sama villitys kuin vesisängyt oli aikoinaan niin näkee missä vähä- älyisintä sakkia siellä jättitramboliini pilaa koko ympäristön turvarkkoineen. Niin rumaa maisemanpilaajaa en ole nähnyt kuin jättitramboliini ja mikä kirskunta ja kiljunta äänet se aiheuttaa mutta eihän se haittaa kun siinä säästää huvipuistojen rannekkeiden hinnat. Kaikilla perseaukisilla on liuta kakaroita kolmen vuoden välein ikäerolla ja jättitramboliini jotta vanhemmat voi huilata ja tuskin avaavat omia ikkunoitaan ettei meteli kantaudu omiin korviin. Joku kun vielä keksisi pihoihin asennettavan pienois huviradan niin johan olisi myyntivaltti. Semmoinen rata näkyisi täälläkin päin ihan joka toisessa pihassa missä vaan kersan teko innokkaita löytyy. Hiekkalaatikot ja leikkimökit ei kiinnosta enään ketään vaan pitää löytyä huvipuiston elämyksiä ihan omasta pihasta. Savuta vaan ei saa mikään eikä tietoista saastetta lisätä vaan pitää olla härveleineen hyvin ympäristö ystävällinen vaikkei tekotapaa tiedä mitenkä mikäkin härveli todellisuudessa saastuttaa. - ...
mitä lystää kirjoitti:
Kakarat saa kiljua tramboliinilla kunhan vaan on oma piha. Pakokaasuja saa tulla ja muuta saastetta sillä eihän sitä huomaa mutta jos joku tupakoi niin siitähän sairastuu kaikki luulotautiset ihan tasan tarkkaan. Jos joku on ottanut liikaa, astunut korkinpäälle niin siitäkin naapuri sairastuu.
Ei ole muuten kovinkaan viisasta aukoa ovia ja ikkunoita helteillä vaan ainut viilennyskeino on pitää kaikki luukut kiinni ja hankkia tuuletin. Ei meillä ainakaan voinut helteillä pitää edes ikkunoita auki tai sisälle tulvi kuumempaa ilmaa mitä sisälämpötila oli. Tuuletin makuuhuoneessa vaikka se vaan pyörittää sitä ilmaa muttei viilennä, auttoi kummasti ja ikkunat visusti kiinni.
Sehän ei ketään sairastuta jos ikkunan avattuaan sieltä tulee melupommi. Naapurilla kun on ahdas tontti niin minne muuallekkaan sen jättitramboliinin voi asettaa kuin naapurin makkarin viereen. Ihan sama villitys kuin vesisängyt oli aikoinaan niin näkee missä vähä- älyisintä sakkia siellä jättitramboliini pilaa koko ympäristön turvarkkoineen. Niin rumaa maisemanpilaajaa en ole nähnyt kuin jättitramboliini ja mikä kirskunta ja kiljunta äänet se aiheuttaa mutta eihän se haittaa kun siinä säästää huvipuistojen rannekkeiden hinnat. Kaikilla perseaukisilla on liuta kakaroita kolmen vuoden välein ikäerolla ja jättitramboliini jotta vanhemmat voi huilata ja tuskin avaavat omia ikkunoitaan ettei meteli kantaudu omiin korviin. Joku kun vielä keksisi pihoihin asennettavan pienois huviradan niin johan olisi myyntivaltti. Semmoinen rata näkyisi täälläkin päin ihan joka toisessa pihassa missä vaan kersan teko innokkaita löytyy. Hiekkalaatikot ja leikkimökit ei kiinnosta enään ketään vaan pitää löytyä huvipuiston elämyksiä ihan omasta pihasta. Savuta vaan ei saa mikään eikä tietoista saastetta lisätä vaan pitää olla härveleineen hyvin ympäristö ystävällinen vaikkei tekotapaa tiedä mitenkä mikäkin härveli todellisuudessa saastuttaa.No trampoliinilla hyppiminen on vaan paljo parempaa liikuntaa lapselle, kun joku hiekka laatikko ja leiikimökki. Mun mielestä ainakin on hyvä että siitä on innostuttu. Jos ei siedä naapurin elämistä, niin muuta korpeen asumaan. Saatpahan olla rauhassa.
- olkaa jo hiljaa
... kirjoitti:
No trampoliinilla hyppiminen on vaan paljo parempaa liikuntaa lapselle, kun joku hiekka laatikko ja leiikimökki. Mun mielestä ainakin on hyvä että siitä on innostuttu. Jos ei siedä naapurin elämistä, niin muuta korpeen asumaan. Saatpahan olla rauhassa.
Aivan! Välillä naapureista joutuu kärsimään kun tiiviisti asutaan! Välillä ärsyttävät kakarat kiljuu, välillä yläkerran naapurit nai niin että meinaa katto hajota, välillä leijuu tupakan hajua sisään, Eli kaikki valittajat vaan böndelle, lapissa riittää tilaa!
- " 1979 "
mitä lystää kirjoitti:
Sehän ei ketään sairastuta jos ikkunan avattuaan sieltä tulee melupommi. Naapurilla kun on ahdas tontti niin minne muuallekkaan sen jättitramboliinin voi asettaa kuin naapurin makkarin viereen. Ihan sama villitys kuin vesisängyt oli aikoinaan niin näkee missä vähä- älyisintä sakkia siellä jättitramboliini pilaa koko ympäristön turvarkkoineen. Niin rumaa maisemanpilaajaa en ole nähnyt kuin jättitramboliini ja mikä kirskunta ja kiljunta äänet se aiheuttaa mutta eihän se haittaa kun siinä säästää huvipuistojen rannekkeiden hinnat. Kaikilla perseaukisilla on liuta kakaroita kolmen vuoden välein ikäerolla ja jättitramboliini jotta vanhemmat voi huilata ja tuskin avaavat omia ikkunoitaan ettei meteli kantaudu omiin korviin. Joku kun vielä keksisi pihoihin asennettavan pienois huviradan niin johan olisi myyntivaltti. Semmoinen rata näkyisi täälläkin päin ihan joka toisessa pihassa missä vaan kersan teko innokkaita löytyy. Hiekkalaatikot ja leikkimökit ei kiinnosta enään ketään vaan pitää löytyä huvipuiston elämyksiä ihan omasta pihasta. Savuta vaan ei saa mikään eikä tietoista saastetta lisätä vaan pitää olla härveleineen hyvin ympäristö ystävällinen vaikkei tekotapaa tiedä mitenkä mikäkin härveli todellisuudessa saastuttaa.Mielenkiintoista.... eli nimim. Mitä lystää haluaa pilata haju - makuaistinsa tupakoinnilla ...ja sitten kun on haju - ja makuaisti pilalla niin meinaat kuunnella onko ruoka vielä ihan syötävää t. aiot kuunnella, että joko ruoka on mennyt pilalle ... ?
Lapset eivät kilju kylläkään niin kovaa kuin tuosta väitteestäsi saa. Kyllä ennemmin minä haistelen kuin kuuntelen onkko esim. salaatti pilaantunut.
Niin ja vaikka ikkunat ja ovet on kiinni niin koneellinen ilmanvaihto tuo tuon tupakan savun löyhkän jopa sisälle. Ja asun maalla rivitalosa, joten ei se ole niin yksoikosta.
Jos välttämättä nämä keuhkon pilaajat haluaa terrorisoida niin paras keino että tupakan hinta nostettaisiin ruotsin hintatasolle.
Eikä siitäkään ole hyötyä jos nämä savuterroristit muuttais jonnenkin erämaakämppään niin ennen pitkää olisi pian metsäpalot lisääntymässä.
Niin ja joku väitti ylipainosten tulevan kalliiksi yhteuskunnalle ylipainonen tekee vaan itselleen hallaa mutta ei aiheuttaa haittaa muille ihmisille, toisin kuin tupakoitsija aiheuttaa passiivista tupakointia sivullisille.
- mikullina neta
samoin kuin mausteisten ruokien syönti, hikoilu, äänekäs puhe, ruuan tarjoilu, kiroilu ja muu epäsovinnainen käytös.
Kyllä taloyhtiön ja kunnan ja valtion pitää pystyä päättämään mitä naapuriston alueella tehdään. - aGHAS
Tilastollisesti arvioidaan, että Suomessa kuolee joka vuosi ennenaikaisesti n. 30000 tupakoijaa. Tilaastotiede on kuitenkin sen verran hakalaa hahmottaa suurelle osalle kansasta, että tuo tieto ei paljon tupakoijia hetkauta. Tilastollinen riski ei ole tarpeeksi konkreettinen.
Entäpä jos tupakoinnin riski toteutuisi konkreettisemmin? Entäpä jos riski toteutuisi niin, että vuoden aikana Suomessa myytävien tupakka-askien joukossa olisi 3000 askia, joissa kussakin olisi yksi savuke, jossa olisi niin paljon myrkkyä, että se varmasti tappaisi välittömästi? Taitaisi tupakointi vähentyä rajusti. Toki näitä tappavia savukkeita pitäisi myydä vain vuosikymmeniä tupakoineille. Se olis epistä jos ekasta tupakasta sattui kuolemaan.- Jugi Lauttasaaresta
kuinka paljon laadukkaampaa voi tupakoitsijoiden elämä olla? Vaikka osa kuoleenkin ennenaikaisesti, niin monilla on elämän laatu on voinut olla huomattavasti parempi. Mieti itse: Noin 20 kertaa päivässä todellinen nautinto.
Itse poltin 20 vuotta ja lopetin lääkärin painostuksesta 4 vuotta sitten. Olen ainakin itse muuttunut kärttyisämmäksi ja äkkipikaiseksi. Tämä mieltä on kyselyiden mukaan ainakin firmani työntekijät.
Uskon, että vähenevä tapakointi johtaa mielialalääkkeiden syöntiin. Tupakoitsijat rauhoittavat hermonsa sen 20 kertaa päivässä.
Vielä sinun faktoistasi. Aikaisemmin kuolleiden määrä on Suomessa enintään 10 % mainitsemastasi määrästä.
Ja lopuksi vielä kysymys, miksi pitäisi lopettaa 3000 suomalaista /vuosi? Pitäisikö sama logiikan mukaisesti laittaa 5000 voipakettiin myrkkyä tai poistattaa vuosihuollossa 500 autosta jarrut. Suosittelen ottamaan yhteyttä ammattiauttajaan. - Päivä leijonana...
On ihmisiä joiden elämän tarkoitus on kaikin mahdollisin keinoin elää mahdollisimman vanhaksi, vai onko? Ihminen voi helpostikin välttää päihteitä, tupakkaa, epäterveellistä ruokaa mutta entä sitten ne muut riskit, miten niitä vältetään? Elämä on kaikkineen aika vaarallista ja jos elää ns. terveellisesti miten voi välttää kaiken ulkoapäin tulevan, sattumanvaraisen vaaran. Voiko ihminen jonka elämän tarkoitus on maksimoida elonsa pituus esim. matkustella, ajaa autolla ymv, mitä voi harrastaa turvallisesti, miten voi välttyä väkivallalta, entä sairauksilta. Näin kun mietitään, tuskin on kovinkaan järkevää edes yrittää elää turvallista elämää iän maksimoinniksi.
Tupakointi on täysin tarpeetonta, mutta samalla tavalla moni muukin asia elämässä on näennäisen turhaa. - zjgfhkh
Jugi Lauttasaaresta kirjoitti:
kuinka paljon laadukkaampaa voi tupakoitsijoiden elämä olla? Vaikka osa kuoleenkin ennenaikaisesti, niin monilla on elämän laatu on voinut olla huomattavasti parempi. Mieti itse: Noin 20 kertaa päivässä todellinen nautinto.
Itse poltin 20 vuotta ja lopetin lääkärin painostuksesta 4 vuotta sitten. Olen ainakin itse muuttunut kärttyisämmäksi ja äkkipikaiseksi. Tämä mieltä on kyselyiden mukaan ainakin firmani työntekijät.
Uskon, että vähenevä tapakointi johtaa mielialalääkkeiden syöntiin. Tupakoitsijat rauhoittavat hermonsa sen 20 kertaa päivässä.
Vielä sinun faktoistasi. Aikaisemmin kuolleiden määrä on Suomessa enintään 10 % mainitsemastasi määrästä.
Ja lopuksi vielä kysymys, miksi pitäisi lopettaa 3000 suomalaista /vuosi? Pitäisikö sama logiikan mukaisesti laittaa 5000 voipakettiin myrkkyä tai poistattaa vuosihuollossa 500 autosta jarrut. Suosittelen ottamaan yhteyttä ammattiauttajaan.Tupakka on nautinto vain niille, jotka polttanu niin kauan, että on syntynyt riippuvuus lähinnä kai nikotiiniin, ehkä joihinkin muihinkin tupakan sisältämiin aineisiin. Jos minä nyt polttaisin tupakan en saisi siitä mitään nautintoa, vain pahan maun suuhun, joka tuntuisi vielä seuraavana päivänäkin.
Tupakan antama nautinto perustuu viroitusoireiden aiheuttaman pahan olon poistamiseen polttamalla seuraava savuke. Vähän sama kuin kutsuisi nautinnoksi sitä, että hakkaa ensin päätä seinään, ja ottaa sitten särkylääkettä.
Eli tupakoija seilaa normaalin ja huonon fiiliksen välillä. Normaali fiilikseen pääsee tupakoimalla. Alkoholi sen sijaan on oikein eli maltillisestio käytettynä nautintoaine. Se nostaa fiiliksen normaalista normaalia paremmaksi, ja haittavaikutuksia ei juuri ole, jos ei juo liikaa. Lisäksi alkoholijuomia on monen makuisia, voi valita ne joiden mausta eniten tykkää. Tupakka maistuu ainakin näin tupakoimattoman käsityksen mukaan melko samalta ainakin tavallisimpien merkkien osalta. Tupakka "maistuu hyvältä" vain siksi, että se poistaa pahan olon, eli vieroitusoireet. Jos se ei sitä tekisi, pelkkä tupakan maku ei olisi hyvä.
Ehkä rookaajat näkee asian ihan toisin. - Antaa jo olla
Jugi Lauttasaaresta kirjoitti:
Ja lopuksi vielä kysymys, miksi pitäisi lopettaa 3000 suomalaista /vuosi? Pitäisikö sama logiikan mukaisesti laittaa 5000 voipakettiin myrkkyä tai poistattaa vuosihuollossa 500 autosta jarrut. Suosittelen ottamaan yhteyttä ammattiauttajaan.Eikös ole sillon sama millä itsensä myrkyttää, lääkkeillä vai tupakalla, tosin eri firmat hyötyvät mutta kuka sanoo tänäpäivänä lääkefirmojen tekevän pyyteettömästi aina vaan uusia "lääkkeitä" jotak olisivat vain kansan parhaaksi, niistähän voi tulla ihan sama riippuvuus kuin siitä tupakista.
Eli suo siellä vetelä täällä, rahanjaosta kaiketi on perimmiltään kysymys. - röökinpöminätä
Päivä leijonana... kirjoitti:
On ihmisiä joiden elämän tarkoitus on kaikin mahdollisin keinoin elää mahdollisimman vanhaksi, vai onko? Ihminen voi helpostikin välttää päihteitä, tupakkaa, epäterveellistä ruokaa mutta entä sitten ne muut riskit, miten niitä vältetään? Elämä on kaikkineen aika vaarallista ja jos elää ns. terveellisesti miten voi välttää kaiken ulkoapäin tulevan, sattumanvaraisen vaaran. Voiko ihminen jonka elämän tarkoitus on maksimoida elonsa pituus esim. matkustella, ajaa autolla ymv, mitä voi harrastaa turvallisesti, miten voi välttyä väkivallalta, entä sairauksilta. Näin kun mietitään, tuskin on kovinkaan järkevää edes yrittää elää turvallista elämää iän maksimoinniksi.
Tupakointi on täysin tarpeetonta, mutta samalla tavalla moni muukin asia elämässä on näennäisen turhaa.Nyt kun oon lueskellu millasia kyrpiä me tupakoitsijat ollaan niin lompsin omalle terassille, omalla tontilla aukasen lonkeron, pierasen römäkästi ja heitän kessun huuleen! Ja sitten taas lasken kuinka helvetin paljon elämäni tästä lyhenee;)))
- Päivä..........
röökinpöminätä kirjoitti:
Nyt kun oon lueskellu millasia kyrpiä me tupakoitsijat ollaan niin lompsin omalle terassille, omalla tontilla aukasen lonkeron, pierasen römäkästi ja heitän kessun huuleen! Ja sitten taas lasken kuinka helvetin paljon elämäni tästä lyhenee;)))
Mikä on sen nautinnollisempaa kuin siemailla näin perjantai-iltana väkijuomia ja poltella tupakkaa. Voi olla, että se lonkku, olut, kossu... menee alas ilman sitä tupakkaakin, mutta siitä huolimatta ;)
- rousson
Päivä leijonana... kirjoitti:
Tupakointi on täysin tarpeetonta, mutta samalla tavalla moni muukin asia elämässä on näennäisen turhaa.kieltää kaikki mahdollisesti naapureita häiritsevät hajun lähteet? Entäs jos lämmität puusaunaa, tai takkaa? näistäkinhän lähtee melkoset hatsit ja aikasen paljon paksummat kun yhdestä tupakasta. Vois muuraritkin hakeutua kortistoihin kun kiellettäisiin tekemästä uusiin asuntoihin savupiiput jne.. ehkä vähän asian vierestä, mutta hajuhaittojahan ne tuo nuokin.
Järki käteen näissä kitinöissä, muuttaa maalle jos naapurit häiritsee se on mun mielipide! - nuohoojalta
rousson kirjoitti:
kieltää kaikki mahdollisesti naapureita häiritsevät hajun lähteet? Entäs jos lämmität puusaunaa, tai takkaa? näistäkinhän lähtee melkoset hatsit ja aikasen paljon paksummat kun yhdestä tupakasta. Vois muuraritkin hakeutua kortistoihin kun kiellettäisiin tekemästä uusiin asuntoihin savupiiput jne.. ehkä vähän asian vierestä, mutta hajuhaittojahan ne tuo nuokin.
Järki käteen näissä kitinöissä, muuttaa maalle jos naapurit häiritsee se on mun mielipide!Että miksi naapurin savupiipusta tulee niin helvetin pahat katkut, että polttaako joku vanhoja kengänpohjia takassaan tai ym jätteitä. Olikohan ilmanpaineet kysymyksessä niin ettei happea ollut riittävästi...joku asiantuntija saisi selventää nyt kun kaikki eivät osaa oikein lämmittää puilla talojaan vaan siitä tulee helvetinmoinen katku savupiipusta niin että luulin monta kertaa että meillä on tulipalo jossain ja sain tarkistella paikkoja. Omasta savupiipusta ei tule katkuja, sen olen käynyt tarkistamassa.
Nuohooja kysyy aina onko ihan uusi takka, niin hyvin se on huollettu ja pidetty. Mitään roskia ei koskaan polteta takassa vaan jätteet viedään kaatopaikalle. - xfujxf
röökinpöminätä kirjoitti:
Nyt kun oon lueskellu millasia kyrpiä me tupakoitsijat ollaan niin lompsin omalle terassille, omalla tontilla aukasen lonkeron, pierasen römäkästi ja heitän kessun huuleen! Ja sitten taas lasken kuinka helvetin paljon elämäni tästä lyhenee;)))
Tupakoitsijat heittäytyy aina marttyyreiksi, kun käydään keskustelua tupakoinnista.
- Jugi Lauttasaaresta
Antaa jo olla kirjoitti:
Eikös ole sillon sama millä itsensä myrkyttää, lääkkeillä vai tupakalla, tosin eri firmat hyötyvät mutta kuka sanoo tänäpäivänä lääkefirmojen tekevän pyyteettömästi aina vaan uusia "lääkkeitä" jotak olisivat vain kansan parhaaksi, niistähän voi tulla ihan sama riippuvuus kuin siitä tupakista.
Eli suo siellä vetelä täällä, rahanjaosta kaiketi on perimmiltään kysymys.mieti yksilöä ja asiaa yhteiskunnan kannalta. Voit ajaa autoa, tehdä työtä, tuntea, yms. Jos käytät lääkkeitä, niin kaikki nämä on mennyttä. Tupakointia voisi verrata kahvin juontiin. Ei muuta. Esim. meillä saa töissä polttaa jos se on mahdollista. Minun parhaat duunarit röökaa ja se ei muita haittaa. Kunhan tulee tulosta. Mieti, että montako avioeroa, kolaria, pahoinpitelyä yms on tullut tupakoinnin vuoksi
Itse koen paljon suurempana ongelma esim. alkoholin käytön ja ylipainon.
Riippuvuuksista sen verran, että kyllä täällä on monenlaista riippuvuutta; lääkkeet, kahvi, netti, seksi, ruoka, alhoholi, huumeet, autot, naiset, miehet, urheilu ... kielletään kaikki. - 16+14
rousson kirjoitti:
kieltää kaikki mahdollisesti naapureita häiritsevät hajun lähteet? Entäs jos lämmität puusaunaa, tai takkaa? näistäkinhän lähtee melkoset hatsit ja aikasen paljon paksummat kun yhdestä tupakasta. Vois muuraritkin hakeutua kortistoihin kun kiellettäisiin tekemästä uusiin asuntoihin savupiiput jne.. ehkä vähän asian vierestä, mutta hajuhaittojahan ne tuo nuokin.
Järki käteen näissä kitinöissä, muuttaa maalle jos naapurit häiritsee se on mun mielipide!Saunat ovat turhia. Maailma täyttyy hiilidioksiidiin ja meillä ihmiset hautovat läskejään saunassa.
Luonto pilaantuu ja ihmiset joutuu haistelemaan savuja. Kovat verot tollasille. - Muce
nuohoojalta kirjoitti:
Että miksi naapurin savupiipusta tulee niin helvetin pahat katkut, että polttaako joku vanhoja kengänpohjia takassaan tai ym jätteitä. Olikohan ilmanpaineet kysymyksessä niin ettei happea ollut riittävästi...joku asiantuntija saisi selventää nyt kun kaikki eivät osaa oikein lämmittää puilla talojaan vaan siitä tulee helvetinmoinen katku savupiipusta niin että luulin monta kertaa että meillä on tulipalo jossain ja sain tarkistella paikkoja. Omasta savupiipusta ei tule katkuja, sen olen käynyt tarkistamassa.
Nuohooja kysyy aina onko ihan uusi takka, niin hyvin se on huollettu ja pidetty. Mitään roskia ei koskaan polteta takassa vaan jätteet viedään kaatopaikalle.Eihän oma paska haise!
- Googlaa vaan
Tilastollisesti tässä maassa asuu aika monta sellaista henkilöä, jotka olisivat psykiatrisen hoidon tarpeessa..
- Ajat on toiset..
nuohoojalta kirjoitti:
Että miksi naapurin savupiipusta tulee niin helvetin pahat katkut, että polttaako joku vanhoja kengänpohjia takassaan tai ym jätteitä. Olikohan ilmanpaineet kysymyksessä niin ettei happea ollut riittävästi...joku asiantuntija saisi selventää nyt kun kaikki eivät osaa oikein lämmittää puilla talojaan vaan siitä tulee helvetinmoinen katku savupiipusta niin että luulin monta kertaa että meillä on tulipalo jossain ja sain tarkistella paikkoja. Omasta savupiipusta ei tule katkuja, sen olen käynyt tarkistamassa.
Nuohooja kysyy aina onko ihan uusi takka, niin hyvin se on huollettu ja pidetty. Mitään roskia ei koskaan polteta takassa vaan jätteet viedään kaatopaikalle.Vanhoilla myrkkymaaleilla maalailtu paatinjätepuu teki aika extremetuoksut lakanapyykkeihin.. ei ikäihmiset ainakaan tajua mistään mitään.. Eikä sille tädille uskaltanut mennä mitään sanomaan. Siellä on lähiseudulla ainakin syömäkelvottomia pihakasvatuksia, luulisin..
- jep jep
xfujxf kirjoitti:
Tupakoitsijat heittäytyy aina marttyyreiksi, kun käydään keskustelua tupakoinnista.
se on sarkasmia ! ei marttyyrin kirjotusta.
- tupakoitsia
Miksi ei sitten voisi lopettaa kokonaan tupakan myyntiä ja maahantuontia????
- elämänkeväässä
Googlaa vaan kirjoitti:
Tilastollisesti tässä maassa asuu aika monta sellaista henkilöä, jotka olisivat psykiatrisen hoidon tarpeessa..
näitä juttuja lukiessa, tottavie näin on. Jos vain mahdollista, hakeutukaa hoitoon, tai seurustelkaa enemmän kaikenlaisten ihmisten kanssa, sietokyky "elämänmäiskytykseen" kasvaa.
- ..ja luonto kiittää!
nuohoojalta kirjoitti:
Nuohooja kysyy aina onko ihan uusi takka, niin hyvin se on huollettu ja pidetty. Mitään roskia ei koskaan polteta takassa vaan jätteet viedään kaatopaikalle.niin jätteet on poissa silmistä saastuttamassa muualla, ja piippu pysyy kunnossa! ja nuohooja voi ihastella hyvin säilynyttä piippua!!
- nolla miinus nolla
tupakoitsia kirjoitti:
Miksi ei sitten voisi lopettaa kokonaan tupakan myyntiä ja maahantuontia????
jos mynti ja maahantuonti lopetettais, mistä ne tupakkaveroilla saatavat rahat sitte otettais, työttömyyskassoistako?
- sdhagb
nolla miinus nolla kirjoitti:
jos mynti ja maahantuonti lopetettais, mistä ne tupakkaveroilla saatavat rahat sitte otettais, työttömyyskassoistako?
aiheutuu yhteiskunnalle enemmän kuluja kuin mitä tupakkavero tuottaa. Sen puolesta tupakka voitaisiin kieltää lailla. Mutta silloin tupakkabisneksen ottais haltuunsa järjestäytynyt rikollisuus. Yhteiskunta ei sais verotuloja ja tupakan aiheuttamat sairaudet jouduttais kuitenkin hoitamaan. En sitte osaa arvioida kuinka moni lopettais, jos tupakointi kiellettäis lailla.
- Kuolema tulee jokais
Mistähän tilastosta on kyse?? Kuolee noin 6000 vuodessa tupakoivaa ja vieläkään ei sanota miksi kuoli??
Liikenneonnettomuus vai mikä. Montahan niitä ei tupakoivia kuolee vuodessa????
Työterveys ilmoittaa jokaisen tupakoivan maksavan sairaspoissaoloillaan 2000 euroa kuluja vuodessa työnantajalle. Töissä meillä 6 tupakanpolttajaa, poissaoloja viime vuodelta kahdella henkilöllä yhteensä 5 päivää ja lopuilla polttajilla ei yhtään poissaoloa. Tupakanpolttaja voi olla poissa vaikka puolivuotta jalka poikki samoin kuin polttamatonkin ihminen. Ruksi on kuitenkin pantu, polttaa, joten tupakan polttajan poissaolot ovat kalliita, vaikka tupakalla ei asian kanssa ole mitään tekemistä. Noita keuhkoputkentulehduksia ja muita hengitystiehyeen sairauksia tuppaa nykyisin tulemaan kaikille flunssista poltti tai ei. Entäs astmat ja allergiat, eivät ole suinkaan tupakanpolttajien yksinoikeuksia sairastaa niitä.
Astman vuoksi ihmiset ovat paljon poissa varsinkin pakkasella ja helteillä, koska ilmanlaatu on niin huono pakokaasujen ja teollisuuden päästöjen vuoksi.
Eiköhän tämä tupakanvastainen kampanja ole enemmän sitä EU-vouhotusta siinä, missä lakupiiput ja liian käyrät kurkut. Näinhän saadaan ihmiset toisiaan vastaan ja nämä todelliset ongelmat häviävät tämmösen näennäisen hyvän alle.
- PICCCOLO
Nyt on oikeuden ennakkopäätös. Kaikki jotka valittavat asiasta, ovat häviäjiä, koska on ennakkopäätös oikeudesta. Että silleen. Jos joku valittaa ko.Asiasta taloyhtiössä voi hakea päätöksen oikeudesta (tarkoitan pöytäkirjat, jotka ovat kaikkien tulostettavissa oikeuden nettisivuilta). Ja on tehty ennakkopäätös, kaikki loput valitukset menevät ennakköpäätöksen mukaan! JIPPIII JIIIPPPIII!
- luulotauti...
Tupakansavusta sairastuvia naapureita ei yhtään huoleta pettävien kumppaneiden tuomat seksitaudit ja muutenkin ilmasta leviävät taudit kuten tuberkuloosi. Monet eivät edes pese käsiään tullessaan kotiin mutta annas ollakkaan jos jostain löyhkää tupakan savua niin siitä tulee oitis allergia oireita. Monet päättää itse ihan millekkä ovat allergisia ja pitää häätää allergiaa tuottava tyyppi pois. Oma perheeni on aina ollut liikuntaa harrastaville allerginen ja sairautena jokaisella kihti. Liikunta on myrkkyä ja sitä pitää vältellä, siihen ei ainakaan kannusteta ketään. Ruokavalio on rasvatonta lisäaineilla höystettyä paskaa kun kuvitellaan että se laihduttaa kun ei tarvitse liikkua. Ole siinä nyt eri mieltä mitä on kotikasvatus ja koko suvun perinteiden mukaan pullamössöön tottuneiden mielipide. Luulotautisiin olen jo tottunut elämäni varrella joilla on vahva mielipide joka asiaan eikä se muutu vaikka kangesta vääntää. Vieläkin mummo syöttää lapsenlapsille jäätelöä, suklaata ja kaikkee paskaa vaikka hammaslääkäri ne kielsi niin ettei noin nuorella voi olla reikiä kun lapsi kärsi hammas säryistä. Hyvä ettei liota pullamössöö ennen omassa suussaan kun tarjoaa sitä lapselle. Lapsen äiti ei paljoa välitä kunhan saa yhteiskunnan tuet ja elarit siitä kakarasta. Ja näitä samanlaisia tapauksihan riittää...Ei tarvitse olla edes sossun elättejä niin vähän välittävät vanhemmat ja alkavat taistelemaan jos joku koittaa jotain sääntöjä siihen hulluun meininkiin.
- cikarillaaja
Eikö enää lomallakaan saa röökiä vedellä? Kuka sen määrää? Ei ainakaan naapurin akka.
- Savusauna fani
Lämmitetään oikeaoppisesti puilla, siitä syntyy niin upea savun haju, että siitä suorastaan nauttii.
Tuo savu kuuluu suomalaiseen ilmapiiriin kuin tataarin sormi sian perseeseen! - mieltä
Savusauna fani kirjoitti:
Lämmitetään oikeaoppisesti puilla, siitä syntyy niin upea savun haju, että siitä suorastaan nauttii.
Tuo savu kuuluu suomalaiseen ilmapiiriin kuin tataarin sormi sian perseeseen!Kun oikeoppisesti lämmitetään niin nautin siitä tuoksusta. Ihan maalais meiniki tulee mieleen.
- JEEEEEEEE
muistaa että kyseessä Pirkkalan kunta. Tuskin muualla olisi näin tyhmää kieltoa edes yritetty. Pirkkalassahan kiellettiin muutama vuosi sitten myös puunpoltto omakotitalon lämmittämiseksi.
Pirkkala, tulevaisuuden kunta. Muuta tänne palelemaan savuttomassa ympäristössä! Mainoskampanja kerrakseen - toisen..
asuntoa ja ulkopuolisia ihmisiä tupakoimalla.
Miksihgän tuo asukas ei mennyt tupakoimaan huoneistoonsa, jolloin savut kulkeutuvat vain hänen omaan asuntoonsa, eikä naapuriasuntoihin ?
Veikkaan että tuo päätös kumoutuu ylemmissä oikeusistuimissa.- asuntoon
Niin on vika rakenteissa ja rakentajissa, ei siinä joka sauhuttelee tai grillaa joskus. Samoin ihmettelin niitä jotka pitivät ikkunoita auki helteillä ja mitähän hyötyä on siitä jos sisään tulee kolmenkymmenen asteen lämpöä kun sisälämpötilan voi pitää viileempänä pitämällä luukut kiinni ja käyttämällä tuuletinta joka on halvin keino. Näinhän ne vanhemmatkin tekevät hommamalla tramboliinin pihaan sillä haitta on naapureissa ja itse voi vedellä hirsiä tai istuskella naamakirjassa hakemalla sosiaalisia taitoja kun selliset ovat vähissä.
Muut naapurit voi huoletta haukkua hulluiksi sillä eihän tramboliini itseään haittaa, päinvastoin saa omaa vapaata aikaa. Meillä joilla ei ole hyppy mattoja käskettiin menemään hoitoon. Pitäisiköhän jokaisella olla sellainen jotta olisi terveen kirjoissa? Näkee kenellä ei ole järjenhäivää päässä kuin hyppymatto on pakkomielle jotta saa olla rauhassa omilta kakaroiltaan. - v.1990 jälkeen
asuntoon kirjoitti:
Niin on vika rakenteissa ja rakentajissa, ei siinä joka sauhuttelee tai grillaa joskus. Samoin ihmettelin niitä jotka pitivät ikkunoita auki helteillä ja mitähän hyötyä on siitä jos sisään tulee kolmenkymmenen asteen lämpöä kun sisälämpötilan voi pitää viileempänä pitämällä luukut kiinni ja käyttämällä tuuletinta joka on halvin keino. Näinhän ne vanhemmatkin tekevät hommamalla tramboliinin pihaan sillä haitta on naapureissa ja itse voi vedellä hirsiä tai istuskella naamakirjassa hakemalla sosiaalisia taitoja kun selliset ovat vähissä.
Muut naapurit voi huoletta haukkua hulluiksi sillä eihän tramboliini itseään haittaa, päinvastoin saa omaa vapaata aikaa. Meillä joilla ei ole hyppy mattoja käskettiin menemään hoitoon. Pitäisiköhän jokaisella olla sellainen jotta olisi terveen kirjoissa? Näkee kenellä ei ole järjenhäivää päässä kuin hyppymatto on pakkomielle jotta saa olla rauhassa omilta kakaroiltaan.niin keskimäärin kaikissa tuon vuoden jälkeen rakennetuissa asunnoissa on huoneistokohtainen ilmanvaihto. Ja keskimäärin sellainen ilmanvaihto tarvitsee korvausilman. Ja se keskimäärin otetaan huoneiston kohdalta ulkoseinästä, keskimäärin sellaisen n. 15-20cm halkaisijaltaan olevan venttiilin kautta. Venttiilin vieressä on aina alipaine koska rakentamismääräyskokoelman mukaan ilmanvaihdon on pyörittävä aina. Eli venttiilin lähellä on aina ilmavirran suunta venttiiliin päin. Eli JOS venttiilin lähellä on esim. tupakansavua se menee 100%:n varmuudella asuinhuoneistoon ja leviää siellä koneellisen ilmanvaihdon avulla kaikkiin tiloihin.
Jos huoneistossa on talokohtainen poistoilmanvaihto (vanhemmissa taloissa), silloin poistoilma otetaan keittiöstä, pesutiloista, vaatehuoneista ja korvausilma tulee useimmin ikkunoiden yläreunassa olevista korvausilmaventtiileistä, joita on olohuoneessa ja makuuhuoneissa. Tässäkin tapauksessa ilmanvaihto pyörii 24h/vrk ja korvausilmaventtiilin kohdalla on ilmavirran suunta aina asuntoon päin. Jos esim. tupakansavua on venttiilin lähellä se menee joko makuuhuoneisiin tai olohuoneeseen, jatkaakseen matkaa poistoventtiiileihin joita on siis keittiössä, pesutiloissa ja vaatehuoneissa. Käytännöllisesti katsoen myös tässä tapauksessa tupakansavu leviää kaikkialle huoneistoon.
Sellaista Suomessa, noin keskimäärin n. 70-90%:ssa asuinkerros- ja -rivitaloissa.
Kerrostalon, rivitalon tai muutenkaan lähellä naapureita = alle 50 m olevien asuin talojen pihoissa tupakoiminen ei ole hyvien tapojen mukaista käytöstä sillä.
Savu ei pysy vain oman huoneiston kohdalla vaan menee naapureiden puolella niin sivu, kuin pysty suunnassa. On sama, kuin naapuri hettäisi paskaa toisen puolelle.
Olen seurannut tupakoitsijoita 46v ja tullut jo 36 v sitten siihen tulokseen, että he ovat röyhkeämpiä, mielivaltaisempia ja toisista piittaamattomempia, kuin ne jotka eivät tupakoi.
Tupakoitsijat eivät välitä muista kunhan vain saavat savutella ja jättää oksettavalle haisevat natsapurkit löyhkäämään kerrostalon parvekkeelle, josta niiden löyhkä nousee ylöspäin, ylempien asukkaiden riesaksi.
Tarkoittaa, ettei ylempänä asuvat voi esim. tuulettaa pitämällä parvekkeen ovea auki tai tuulettaa parvekkeella hengarissa juhlapukua, koska se oksettava paskan haju tulee sisälle ja tarttuu puhtaisiin vaatteisiin, jotka sitten alkavat löyhkäämään samalle, kuin tupakoiva paskahousussa oleva puliukko, koska tupakoitsijat natsapurkkeineen todellakin haisevat sellaiselle.
Jokainen voi nähdä väittämäni tupakoitsijoiden huonosta käytöksestä siinäkin, että he heittelevät natsoja tupakka askien paketointi muoveja, tyhjiäaskeja, tikkuaskeja ja sytkäreitä maahan ja kaduille toisten riesaksi aivan, kuin luulisivat niiden häviän sieltä itsestään.
Me siistit ihmiset ne tupakoitsijoiden paskat aina siivotaan = olette epämiellyttäviä ja oksettavia.
Erään ammattikoulun alue julistettiin savuttomaksi ja tupakoivat oppilaat siirtyivät koulunalueelta kaupungin kävelytielle tupakoimaan, roskaamaan ja sotkemaan kävelytietä siinä määrin, että kaupunki joutuu nyt käymään 2-kertaa viikossa erityisesti siivoamassa tuon kävelytien tupakoitsevien oppilaiden takia.
On typeriä vanhempia lapsilla, jotka opettavat tai sallivat lapsiltaan tuollaisen huonon käytöksen.
Tupakoitsijat eivät välitä myöskään siitä, että naapuri tai, joku bussipysäkillä seisova on tupakansavulle allerginen tai astmainen hän vetäisee savut silloin, kuin hänelle sopii, kuin röyhkeä kuningas, joka ei toisia kumartele.
Ne jotka usein myös syljeskelevät kaduille ja kerrostalojen rappukäytävien eteen ovat olleet tupakoitsijoita, jotka kävivät savuilla = alaleuka vuotaa, kuin Bernhardilaisella koiralla. Tarkoittaa että levittävät bakteereita ja viruksia oikein lammikoiksi asti = oksettavia ihmisiä.
Häkä imeytyy verenkierrossa punaisiinverisoluihin 200 kertaa paremmin, kuin happi ja siten syrjäyttäen elimistön tarvitsemaa happea = pönttö on niin sekaisin ettei tajua missä mennäään! ja siitä syystä tupakoitsijat kansana ovat yleviä ja leuhkoja, kuin Stadin sössönsössön kundit.
Tupakointi ei tosiaankaan ole oma asia. Aina kun laitat palamaan niin huomioi myös toiset ja siivoa itse tumppisi ja roskasi, ettet tulisi enää enemppää iljettäväksi toisille, kuin savutuksesi aiheuttaa.
Miksi te tupakoitsijat, ette voi tupakoida kerros ja rivitalossa, jonkin höyrynpoisto imurin tai liesituulettimen luona, jolloin haju menisi katolta suoraan korkeuksiin eikä siitä olisi kenellekkään riesaa. Se olisi todellista toisten huomioon ottamista.
Itse olen allerginen tupakansavulle ja asuin yhtenä vuotena työkomennuksella yhteismajoituksessa, jossa ei ollut ilmanvaihtoa ja kolmen työkaverini sauhuttelusta sain pahoja hengitys vaikeuksia vaikka useasti ja kohtekijaasti ja lopuksi tiukasti pyysin heitä menemään ulos tupakalle. He eivät kunnioittaneet minua millään tavalla, koska olivat tupakoitsijoita.
llalla televisiota katsellessa he alkoivat tupakoimaan kolmestaan niin sanoin heille, että sovitaan pojat sillä tavalla, että jos te kerran paskannatte minun hengitysilmani niin minä vuorostani paskannan teidän ruokiinne, jotka ovat tuolla keittiössä niin sitten ollaan tasoissa. Tuli hirveä polemiikki ja minun nimittelyni, että kyllä siinä nyt on jätkä, joka esittää asiansa kornilla tavalla. Mutta heidä oma käytöksensä oli erittäin kornia aikaisemmista pyynnöistäni huolimatta.
Vasta sitten pojat uskoivat ja alkoivat tupakoida ulkona.- mmmmmmn
rivitaloyhtiössä on tullut jostain kumman syystä semmoinen tapa, että porukka käy grillin luona tupakalla. Tuo grillipaikka on keskellä taloyhtiötä, ja sieltä ei tupakan savu kantaudu kenenkään pihaan. En tiedä mistä tämmöinen syy on tullut, mutta itsekin sillioin tällöin tupakoivana käyn mielummin siinä grillipaikalla tupakalla kuin omalla pihalla. No siinä samalla tapaa naapureita ja on heidän kanssa mukava jutustella.
Itse kyllä olen huomannut, että kuinka hyvin se tupakansavu kulkeutuu avoimista ikkunoista sisälle.
Meidänkin taloyhtiöissä on paljon lapsia, että se varmaan on on tehnyt sen hiljaisen sopimuksen, että käydään tuolla grillin luona tupakalla. - stadinfriidu2
saa ja voi kerrostalon pihalla polttaa. En tiedä ensimmäistäkään taloyhtiötä, joka olisi kieltänyt sen. Ehkä sekin aika tulea.
Vaikken itse poltakaan, minusta on naurettavaa pitää tupakoivia ihmisiä rikollisina ja kohdella heitä sellaisina.
Elleivät polta minun ja lasteni tai muiden nokan alla, siitä vaan. Vaarallistahan se on, siitä ei pääse mihinkään - elämä ja kevät
En itse enää polta, mutta rasittaa tuollaiset pikkusielut.
Minä olen 38 vvuoden osalta tullut siihen tulokseen, että vaaleahiuksiset autoilijat ovat röyhkeitä. Kielletään autot. - lenin lenin lenin
mmmmmmn kirjoitti:
rivitaloyhtiössä on tullut jostain kumman syystä semmoinen tapa, että porukka käy grillin luona tupakalla. Tuo grillipaikka on keskellä taloyhtiötä, ja sieltä ei tupakan savu kantaudu kenenkään pihaan. En tiedä mistä tämmöinen syy on tullut, mutta itsekin sillioin tällöin tupakoivana käyn mielummin siinä grillipaikalla tupakalla kuin omalla pihalla. No siinä samalla tapaa naapureita ja on heidän kanssa mukava jutustella.
Itse kyllä olen huomannut, että kuinka hyvin se tupakansavu kulkeutuu avoimista ikkunoista sisälle.
Meidänkin taloyhtiöissä on paljon lapsia, että se varmaan on on tehnyt sen hiljaisen sopimuksen, että käydään tuolla grillin luona tupakalla.tekemisissä naapureiden kanssa. En kyllä polta, mutta jos polttaisin, niin en haluaisia jutella kenenkään kanssa. Miksi ei voisi polttaa omalla pihalla jo on lapsia? Kuoleeko joku lapsi kerran päivässä tulevaan tupakansavuun?
Arvaa paljonko ne nielee pienhiekkasia diesel-autosta ja takan poltosta aiheutuvia pah-yhdisteitä.
Että ottaa päähän poroporvareiden hiljaiset sopimukset ja tekopyhä maailman parantaminen.
Maailma hukkuu paskaan teidän rivitalojenne, autojenne ja rahojenne kanssa ja te teette hiljaisia sopimuksia polttaa jollakin helkutin grillillä. On teillä rikkailla vaikeeta - tytön poika
ihme valittaja. Toivottavasti ei koskaa törmätä, koska en kestä tyhmiä ja pikkusieluisia kääpiöitä-.
- Jjeeves
lenin lenin lenin kirjoitti:
tekemisissä naapureiden kanssa. En kyllä polta, mutta jos polttaisin, niin en haluaisia jutella kenenkään kanssa. Miksi ei voisi polttaa omalla pihalla jo on lapsia? Kuoleeko joku lapsi kerran päivässä tulevaan tupakansavuun?
Arvaa paljonko ne nielee pienhiekkasia diesel-autosta ja takan poltosta aiheutuvia pah-yhdisteitä.
Että ottaa päähän poroporvareiden hiljaiset sopimukset ja tekopyhä maailman parantaminen.
Maailma hukkuu paskaan teidän rivitalojenne, autojenne ja rahojenne kanssa ja te teette hiljaisia sopimuksia polttaa jollakin helkutin grillillä. On teillä rikkailla vaikeetaMinäkään en polta, joskus olen polttanut satunnaisesti. Tupakointi kiistattomasti aiheuttaa terveyshaittoja itselle ja toisillekin, mikäli nämä altistuvat savulle.
Kuitenkin, niin kauan kun kerran savukkeita laillisesti myydään ja monet ihmiset ovat jääneet "koukkuun" nautintoonsa eivätkä suunnittele lopettavansa, niin minusta tupakoinnille pitäisi osoittaa ihmisarvoa kunnioittavia paikkoja, osallistuvathan tupakoitsijat veronmaksuun. Oikea paikka ei ole työpaikan tai kerrostalon ovenpieli tai pikkuinen lasikoppi, jossa tupakoitsijat ovat kuin eläintarhan eläimet muiden pällisteltävinä. Aikuinen ihminen ratkaisee suhteensa tupakointiinsa muun kuin rajoitusten perusteella. Kerrostaloihin voisi suunnitella muutamia tupakansavuhaitat ulkopuolisilta hyvällä ilmastointitekniikalla poissulkevia parvekkeita, ja näitä tupakoitsijat voisivat ostaa tai vuokrata. Tämä erikoisparvekemalli nostaisi tietysti hintaa ja vuokraakin, mutta se voisi olla myyntivalttikin rakennuttajalle. - Turhat pois
elämä ja kevät kirjoitti:
En itse enää polta, mutta rasittaa tuollaiset pikkusielut.
Minä olen 38 vvuoden osalta tullut siihen tulokseen, että vaaleahiuksiset autoilijat ovat röyhkeitä. Kielletään autot.Siksi värjäänkin hiukseni ja olen sitä mieltä (45 vuotiaana) voitaisiin kieltää paljon muutakin... Kaikki luontoa kuormittava, kuten vaatteet ;D
- Tsemiä!
Etten tunne sinua. Hanki elämä. Jossakin muualla. Elämä on elämistä varten ja sille pitää löytää oikea ympäristö, kaikella ystävyydellä kaikkia kohtaan.
- SmokeN *
...tälle sun jutulles. En nauranut siksi, että olisit tän hyvin kirjoittanut (hauskasti), vaan nauroin sinulle!!!
Voi, voi... tässä meillä oikee miesten mies kirjoitteli :))))
Tän hauskan hetken kunniaksi menenkin partsille vetää yhen röökin. - kieltää..
Turhat pois kirjoitti:
Siksi värjäänkin hiukseni ja olen sitä mieltä (45 vuotiaana) voitaisiin kieltää paljon muutakin... Kaikki luontoa kuormittava, kuten vaatteet ;D
muille ihmisille vahingollisena rajatapauksena.
- psykologi Savu
homolle, puhutkin paskasta koko ajan. Kiihottaako sinua kakan haju?
- tosi on
Enempi minua haittaa kännääjät, jotka mölisevät pihoilla ja asunnoissa, sotkevat paikkoja, vidduilevat sivullisille, tappelevat yötä myöten ja voi voi polttavat sisällä tupakkaa.
Tämä on sitä suomalaista níhilismiä. Alkoholi aiheuttaa eniten haittaa yhteiskunnassa. Naurettavuuden huippu on se, että nuuska on lailla kielletty. Päättäjien pää on pensaassa.. kaikki tarvittava on tehty..Voe voe.. minä poltan tupakkaa missä huvittaa. Jos joku tulee vidduillee, niin on liemiruuilla sen jälkeen pari kuukautta. - voi hanurin hirmu
saa omassa pihassaan enään edes tupakoida meillä suomessa on menossa joku ihmeellinen kielletään kaikki nahdollinen buumi mitähän pahaa me suomalaiset ollaan tehty kun kaikkea ollaan kokoajan kieltämässä
- erkki merkki
Hirveä pakokaasun haju joka paikassa. taloyhtiöt voisivat kieltää autojen tuonnin 100 metriä lähemmäksi asuntoja. miksi autoja yleisesti ottaen edes on. luottakaa julkiseen liikenteeseen.
- hoh hohoho
jo omalla pihalla ei saa tupakoida...pitää mennä naapurin pihalle tupakalla ja naapurin tultava meidän pihalle....
- 4 h työmatka
Iso vitsi koko juttu. Taidat olla Hesassa.. Täältä kauemmista taajamista lopetellaan linjoja jatkuvasti. Pakko hankkia kulkupeli, vaikkei huvittaisikaan. Terkkuja Etelä-Suomen linjaliikenteelle. Joko pitää vaihtaa työpaikkaa, muuttaa tai ostaa auto.. Itä-Uudellamaallakin asuu jonkin verran väkeä.. Ja taajamat ohitellaan motarivuoroilla - mistähän firma rahastaa? Bussit ovat romuja - muutama kerta on seisoskeltu odottelemassa joitain korvaavaa, eivät edes voi laittaa matkustajia kilpailevan firman busseihin joita kulkee.. Matkustajista viis, kuljettajista viis.. Kuulemma Mikkelissä on saita mies..
- tupakointkielto
4 h työmatka kirjoitti:
Iso vitsi koko juttu. Taidat olla Hesassa.. Täältä kauemmista taajamista lopetellaan linjoja jatkuvasti. Pakko hankkia kulkupeli, vaikkei huvittaisikaan. Terkkuja Etelä-Suomen linjaliikenteelle. Joko pitää vaihtaa työpaikkaa, muuttaa tai ostaa auto.. Itä-Uudellamaallakin asuu jonkin verran väkeä.. Ja taajamat ohitellaan motarivuoroilla - mistähän firma rahastaa? Bussit ovat romuja - muutama kerta on seisoskeltu odottelemassa joitain korvaavaa, eivät edes voi laittaa matkustajia kilpailevan firman busseihin joita kulkee.. Matkustajista viis, kuljettajista viis.. Kuulemma Mikkelissä on saita mies..
niin metrot kulkee. Ei meidän tarvitse kaikkia juntteja elättää susirajan tuolla puolen. Jaetaan Suomi kahtia Kehä III:n yläpuolinen alue luontopoluiksi saksalaisille elämysmatkailijoille.
Ei Suomessa tarvitse polttaa tupakkaa, ajaa autoa, syödä epäterveellisesti. Luontoa pitää säästää.
- 1984 forever
juonti, nainti, tupakointi, ylipaino, autoilu, kiroilu, tappelut, koirat, kissat, alkoholi, huumeet, televisio, internet, lääkkeet, aseet, puukot, haarukat, horoskoopit, uskonnot, intohimo, seksi, väärät kirjat, saastuttava teollisuus, sähköntuotanto ,,
Sitten tehdään laki, että jos käräytettyä jonkun, niin saa suuren palkinnon. Pitäisi kaiken pahan sitten loppua.
Kaikilla on sitten kivaa. - pikkusisko;)
On ennustettu: George Orwell: 1984
- Näähää
Mitä jos mulla on "elämäntapana" käydä OMALLA parvekkeellla ruiskimassa parvekeellani vesipyssyllä, jossa on jotain kuvottavan hajuista nestettä. Koska ruiskin omalla parvekkeella/pihallani, niin ei voi syyllistyä mihinkään rikoseen, ja "sattumalta" se ruiskutus osuu naapuriin (suoraan!). Katsotaan vaan kuinka kauan naapuri polttelee sen jälkeen.
Ja samaa voi toki voi kokeilla postiluukun kautta, eli puhaltaa sinne mitä lie hajuja, sillä rappukäytävä on yleinen tila jossa jokainen saa oleskella, ja ellei talonyhtiö ole kieltänyt tupakontia (ja muita hajusteita) erikseen koko taloyhtiön alueella.- Entinen Tarhatäti
Joko Erkki oot päässy tarhasta kotiin hakemaan vaihtohousuja, eikö äiti muistanut laittaa tarhareppuun mukaan, voi voi
Eikö äiti sanonut, että nettiin ei mennä hölöttämään, ai sä unohdit.
- pulitiikkaa
Tämä on sarvikuonojen maa..Aina pitää ... tana olla joku kyttäämässä ja valittamassa jostain.Olen terveyssyistä lopettanut tupakoinnin -96.Soitan ja laulan kapakoissa eikä häirinnyt tupakointi mua sielläkään..Asiakkaat katosivat kun täys tupakkakielto tuli voimaan SYVÄ KUMARRUS ARKADIANMÄELLE PÄIN.
PIAN KAI KIELLETÄÄN SEKSTAILUKIN OMASSA PIHASSA,,,PARVEKKEESTA PUHUMATTAKAAN.!!!!! - Voipa
Itse olen 7 vuotta sitten lopettanut tupakan polton ja olen seurannut kuinka tupakkaihmiset pistetään tiukalle. Tiedän näin jälkikäteen tupakan hajun, mutta juuri ulkona hyvän tupakkamerkin tuoksu on parhaimmillaan.Tupakka on valinta siinä missä ylilihavuus eikä siitäkään pistetä lihavia ihmisiä jonnekin nurkkaan tai rangaista muutenkaan.Rankaisu tulee kai ajan kanssa!
- Tosi on
Kielletään saunojenkin lämmitys, kun savu menee naapurin pihalle? Senkin kiellon varmaan hyvksyvät nämä pullamössö kansalaiset.
- tupakka,hyi!!
kyllä se vituttaa ku kesähelteellä ja talvellaki tuuletuksen takia haluais pitää parvekkeen ovea auki ja ikkunoita mut sen takia ei voi ku alakerran naapuri polttaa 5-10min välein ja savu nousee tietenki suoraan meille tänne ylös ja kämppä haisee sit kauheelle.
- Totaalikieltäjä
tupakka,hyi!! kirjoitti:
kyllä se vituttaa ku kesähelteellä ja talvellaki tuuletuksen takia haluais pitää parvekkeen ovea auki ja ikkunoita mut sen takia ei voi ku alakerran naapuri polttaa 5-10min välein ja savu nousee tietenki suoraan meille tänne ylös ja kämppä haisee sit kauheelle.
Niihän se tässä elämässä menee. Toiset ei voi pitää ovia/ikkunoita auki kun lapset ja joskus myös aikuiset meluaa, pakokaasut ja liikenteen melu tulee sisälle, naapuritehtaan savut ja hajut tulevat sisälle, ilmastointi menee sekaisin jne jne... Sitten on tämä tupakka. Vaikkei sen savu tai haju tulisikaan sisälle, se ottaa pattiin. Sitten kun vielä vähän mielessään asiaa pyörittelee ja ongelmaa (jos sitä nyt onkaan) liioittelee (tupakka per 5 min), hermothan siinä menee.
- elättämään
Totaalikieltäjä kirjoitti:
Niihän se tässä elämässä menee. Toiset ei voi pitää ovia/ikkunoita auki kun lapset ja joskus myös aikuiset meluaa, pakokaasut ja liikenteen melu tulee sisälle, naapuritehtaan savut ja hajut tulevat sisälle, ilmastointi menee sekaisin jne jne... Sitten on tämä tupakka. Vaikkei sen savu tai haju tulisikaan sisälle, se ottaa pattiin. Sitten kun vielä vähän mielessään asiaa pyörittelee ja ongelmaa (jos sitä nyt onkaan) liioittelee (tupakka per 5 min), hermothan siinä menee.
sinua ? Hyi.
- Saanko ryypätä?
Vaikka en itse polta mulle on yks hailee jos joku röökailee vaikka parvekkeella.
Naapuria täytyy kiusata milloin milläkin!
Naapurikateus on Suomessa no:1- kahviloita.
onko sekin holhousta..
- Hmmmmm....
Sitähän saa tupakoida ihan missä vaan kunhan pitää savut sisällään eikä myrkytä toisia.
- Hmmm..
Et taida olla tältä planeetalta kotoisin jos tupakan haju on sulle hengenvaarallista.
Olin aikoinaan isossa tehtaassa töissä noin 500 henkeä.
Siellä oli 80 -luvulla kaikki työt urakkatöitä ja minun urakkani oli niin löysä, että kun aamulla klo 7.00 alkoi ripeästi tehdä töitä niin koko päivän urakka oli tehty valmiiksi klo 7.45, ja sitten jäi aikaa 7 h 15 min aikaa kuljeskella pitkin tehdasta, juttelemassa työkavereille, pelatakorttia, keitelläkahvia, pitää tupakkataukoja, tehdä omiahommia yms. Työntekijäporukka oli jakaantunut kahtia niin, että noin 60% oli SDP:n ja noin 40 % Kommunisteja ja ehkä 1 % meitä riippumattomia.
Kommarit siellä aina sanoivat, että koska työnantaja on maksavinaan meille palkkaa niin ollaan me tekevinämme töitä ja, että ei tänne ole työn takia tultu vaan sen takia, että työnantaja maksaa meille 8 h palkkaa ei sillä niin väliä mitä me saadaan aikaiseki.
Onneksi se tehdas joutui lopettamaan toimintansa v 90. Ei sellaisille työntekijöille tarvitse, koskaan mitään maksaa, jotka ovat epärehellisiä, vilpillisiä ja laiskoja.
Siellä tehtaassa pomot olivat samanlaisia ääliöitä, kuin työntekijätkin. Siellä oli työntekijä ja pomoporukalla tapana tulla tehdashalleihin rinkiin ja pitää siinä muutamankerran päivässä sellainen ns. tupakkatauko, joka yleensä kesti noin 0.5-1 h ja saattoi se tauko loppua äkimminkin, jos vaikka sattui 0.5 h kahvitauko sen keskeyttämään, mutta saattoihan sitä tupakkitaukoa jatkaa sitten kahvin jälkeen.
Koska lähes kaikki työkaverini polttivat, mutta minä en niin menin sitten niihin tupakki rinkeihin mukaan keskustelemaan, ettei tarvinnut yksin olla.
Aika pian siihen minun tupakointi keskustelu ringissä mukana olemiseen puuttui Ääliö Pomoni, joka rupesi aukomaan, että mitäs sinä siinä teet, koska et poltakkaan, kysyin ympärilläolevilta, että onko tupakkaringissä sitten keskusteleminen kielletty niiltä, jotka eivät tupakoi. Johon Ääliö Pomo, että ei sinun kuulu tulla tupakkatauolle, koska et polta niin, et tarvitse taukoakaa.
Kyselin että onko tupakoivilla työsopimuksessaan ertyinen taukojen pitolupa, johon koko Äliö kommari porukka kimpaantui ja sanoivat, että jos et pidä turpaasi kiinni niin pannaan perseet penkkiin eikä tehdä mitään töitä niin pitkäänaikaan, kunnes sinut on irti sanottu, johon Ääliö Pomo naureskeli.
Nykyäänki työpaikoilla on sama systeemi. Tupakoitsijoille sallitaan se, että he poistuvat työpaikaltaan ja lähtevät tupakalle 15 min silloin, kun siltä sattuu tuntumaan.
Esim. 6- tupakkataukoa / pv * 15 min on 1.5 h. Eli minulle sopii varsin hyvin se, että työkaverit käyvät, jossain tupakkahuoneessa tupakalla jos siitä maksetaa heille vain ( 6 * 15 min/pv ) - 8 h = 6.5 h palkka/pv, eikä sitäkää, koska tupakoidessa vereen imeytynyt häkä estää aivojen hapensaantin niin, että on pönttö sekaisin työkyky on huonompi, kuin sellaisella, joka ei tupakoi, ja sitten vielä se haju haitta, kun tupakoiva palaa tauoltaan, niin hänen henkensä ja vaattensa haisee paskalta ja sitten hän tulee paskanhajun hengityksellään sösöttämään tupakoimattomalle asiakkaalle niin että asiakas kaikkoaa.
Kun kaikki nuo lasketaan yhteen niin 6- tupakka taukoa/ pv pitävälle ei pitäisi maksaa, 8 h töissä oleskelusta, kuin 2 h palkka.
Jos tupakoimaton alkaa työpaikalla vaikkapa tekemään autokauppoja joka päivä kännykällä soitellen 6*15 min/pv = 1.5 h/pv niin aika pian on työnantaja antamassa varoitusta uhkailemassa työsopimuksen purkamisella MITÄ KAKSINAIS MORAALIA TUPAKOITSIJOIDEN HYVÄKSI.
Tuollainen tupakoitsijoiden suosiminen on täysin moraalitonta ja hyvientapojen vastaista ja työlainsäädäntöön pitäisi ehdottomasti saada laki tupkoitsijoiden kuriin saamiseksi.- SaatanaNäitäJuntteja
Jos olisitte perehtenyt paremmin asiaan ja ajattelemaan lukemaan siitä miksi niin monet ihmiset polttavat paikassa kun paikassa! Monet ihmiset ovat oikeasti masentuneita, sairaita ja heillä on ns "vikoja" joille he eivät itse voi mitään. Yhteiskunta ja ihmiset ne aiheuttanut ja menneisyys.. Ajatelkaa vittu vähän omaa napaa pidemmälle tyhmät juntit! ihan oksettaa kun aina pitää valittaa toisten teoista vain oma perse ja napa mielessä! vittu ootteko yhtää ajatellu kuinka moni ihminen on voinnut kymmeniä vuosia huonosti ja lääke/ yhteiskunta ei ollenkaan osanut auttaa näitä ihmisiä!?!?. Pitäisikö heidän sitten ryypätä päätäyteen ja ajatella itsemurhaa.. hei oikeasti miettikää pitääkö joka asiasta valittaa.. seuraavaksi valitetaan ku pullot kilisee liikaa naapurissa ja asiat joista puhutaan ärsyttää omaa mieltä. jos teitä vituttaa niin paljon toisten tekimiset jne.. teillä on silloin kanssa päässä ja elämässä pahasti vikaa. Hittto ku täs yhteiskunnas ei hyväksytä yhtään erilaisuutta, ollaan tyhmiä, syytetään ja moititaan paikassa kun paikassa.. kasvakaan hyvä aikuiset ihmiset ja rupekaa ajattelemaan asioita muiden kun itsenne kannalta!. Milloin yhteiskuntaan tehdää valitus tälläisistä ihmisistä jotka valittavat kaikesta mistä ei pidetä??. Pitäisi tehdä valitus siitä että tälläiset ihmiset pistetään hoitoon ja terapiaan että kohottaisivat omaa mielialaa niin ettei muitten pikku asiat haittaa.
- ihmisen.
SaatanaNäitäJuntteja kirjoitti:
Jos olisitte perehtenyt paremmin asiaan ja ajattelemaan lukemaan siitä miksi niin monet ihmiset polttavat paikassa kun paikassa! Monet ihmiset ovat oikeasti masentuneita, sairaita ja heillä on ns "vikoja" joille he eivät itse voi mitään. Yhteiskunta ja ihmiset ne aiheuttanut ja menneisyys.. Ajatelkaa vittu vähän omaa napaa pidemmälle tyhmät juntit! ihan oksettaa kun aina pitää valittaa toisten teoista vain oma perse ja napa mielessä! vittu ootteko yhtää ajatellu kuinka moni ihminen on voinnut kymmeniä vuosia huonosti ja lääke/ yhteiskunta ei ollenkaan osanut auttaa näitä ihmisiä!?!?. Pitäisikö heidän sitten ryypätä päätäyteen ja ajatella itsemurhaa.. hei oikeasti miettikää pitääkö joka asiasta valittaa.. seuraavaksi valitetaan ku pullot kilisee liikaa naapurissa ja asiat joista puhutaan ärsyttää omaa mieltä. jos teitä vituttaa niin paljon toisten tekimiset jne.. teillä on silloin kanssa päässä ja elämässä pahasti vikaa. Hittto ku täs yhteiskunnas ei hyväksytä yhtään erilaisuutta, ollaan tyhmiä, syytetään ja moititaan paikassa kun paikassa.. kasvakaan hyvä aikuiset ihmiset ja rupekaa ajattelemaan asioita muiden kun itsenne kannalta!. Milloin yhteiskuntaan tehdää valitus tälläisistä ihmisistä jotka valittavat kaikesta mistä ei pidetä??. Pitäisi tehdä valitus siitä että tälläiset ihmiset pistetään hoitoon ja terapiaan että kohottaisivat omaa mielialaa niin ettei muitten pikku asiat haittaa.
Ei tarvitse kysyä keneltäkään lupaa tupakointiin,sehän lukee jo perustuslaissa. Siksipä useimmat kiellot ovatkin lain vastaisia.
- vali vali
SaatanaNäitäJuntteja kirjoitti:
no oo sinä ihan yksin siellä se niin täydellinen jossa ei oo mitään vikaa tietenkään.vali vali vali
- Hommat tulee tehtyä
Urakkahommissa, eikö niissä makseta, sen mukaan mitä on tehty???, ei siitä kauanko työhön menee aikaa.
Sait sit iisimmän keikan, kun muut ??
Niinhän sullekkin maksettiin, siitä mitä olit tehnyt ja mistä " määrästä " oli sovittu, tossa sun löysässä urakassa. Ai, et sun löysästä keikasta, minkä teki alle tunnissa kannatti maksaa kahdeksan tunnin palkan???
Eikö ole sama luuhaako siellä duunissa koko päivän kahvia keitellen, vai duunailee keikkaa pikkuhiljaa ja päivänmittaan se tulee sovitusti tehtyä, kun ei näkojään kellään ollut kiire sen vaimon viereen köllöttään kotiin.
Noinhan se on aina mennyt, tupakoimattomat haluaa tulla sinne kessurinkiin väkisin ja sit valitellaan, kun ei olla huomaavaisia heitä kohtaan ja haisee tupakalle.
- irti tupakasta jes!
Oltiin ennen kovia tupakoimaan miehen kanssa. Aski per päivä. Vuosia, vuosia poltettiin. Sitten vain päätettiin lopettaa yhtenä uutena vuotena 10 vuotta sitten. Tahdonvoimalla vaan ilman mitään purkkaa.
Nyt säästyy 2x4,40 per päivä eli pari toinnia vuodessa. Sillä rahalla tehdään hulppeita lomamatkoja.
Savuttelumme ei kiusaa enää ketään.
Maku ja hajuaisti ovat palanneet.
Iho on muuttunut heleäksi.
Hampaat eivät enää ole keltaisia.
Vaatteet eivät enää haise
Hapenottokyky parani ja se tuntuu hyvältä!!!
Terveys on parempi kuin koskaan ja ollaan 5-kymppiä.
Tupakoivat naapurtit, rivitalon terassilla herättää meissä säälin tunteita, mutta rohkeus ei riitä kertomaan, mitä kaikkea he tupokoinnin lopettamisella voittaisivat. Kun he tulevat terassilleen tupakalle ja grillaamaan sitä iänikuista rasvamakkaraansa, alistumme ja menemme sisälle ja suljemme oven perässämme.- taas_
Ja sitten heräsitte ja lähditte röökille ?
Aikuset ihmiset kitisee ku pahaset teinit!!! lol
- Yksinkertainen.
Tottakai saat tupakoida, mikäli pidät savun omalla pihallasi!!! Sen sijaan jos savu menee naapurin puolelle, silloin se on vastoin lakia! HYVIN YKSINKERTAISTA!!
- havainnoitsija_
Tupakointi on hyvin YKSINKERTAISTEN puuhaa. Tai ainakin niiden, jotka ei oo viitsineet kouluja käydä. Suotakoon heille tämä ainut keino saada huomiota.
havainnoitsija_ kirjoitti:
Tupakointi on hyvin YKSINKERTAISTEN puuhaa. Tai ainakin niiden, jotka ei oo viitsineet kouluja käydä. Suotakoon heille tämä ainut keino saada huomiota.
eikait mun mielestä pitäs keltää kysyä Lupaa eri asia on jos oot jossain vieraissa nii sielä kannattaa kysyö lupaa mikäli ei kukaa talouvessa polta
- äo
havainnoitsija_ kirjoitti:
Tulevat köyhistä työläisperheistä, ja heidän äitinsäkin!! tupakoi. Voiko huonompaa esimerkkiä lapselle antaa.
Kun ihminen köyhä, niin varmimmin näkee savukkeen suussa. Katsokaapa tuttujanne tai vuokrakämppien asukkaita. Tieto lisää tupakoimattomuutta.
häpeä nyt !
lopettaminen tulee PALJON HALVEMMAKSI AJAN MITTAAN !!!! esim. vuodessa SÄÄSTÄT LOPETETTUASI VAIK
KA KUINKA PALJON, VUOKRAA KÄMPPÄÄSI, EI SEKÄÄN OLE ILMAISTA ASUA MISSÄÄN ! Mutta jokainen vastaa omasta TERVEYDESTÄÄN ! jos joku HALUAA VÄLTTÄMÄTTÄ syövän itselleen JA muille, niin on sitten myös KORVAUSVELVOLLINEN KUMMALLEKIN ! MItettiKÄÄPÄ SITä ! Ja ruokakin maistuu paremmin lopetettuasi. O-
letko edes KOKEILLUT LOPETTAMISTA ?! et kai.- Sawustus
Jotkut polttavat sivummalla risuja ja oksia niin että koko tienoo on savussa, ja monet on kyllä sellasia jotka eivät polta tupakkia.
- Kakolassa on tilaa
sun pihalles HOPEALILJA ja vedän niin vitusti sitä spadduu että oksat pois, ja ikkunaskin muuttuu nikotiinista keltaseks ja kämppäs ja joka paikka.
- Paljonkohan tuli
taas maksamaan yhteiskunnalle tuokin pelleily?
- mpsa
Antaa vain niiden kiskoa röökiä posket lommolla. Voisivat tuplata päivä annoksen niin kuolisivat nopeammin. Sitten kun näkee oikeasti tupakan tekevän sairauden varmaan ajatukset muuttuu ja kaikki tupakoimattomien sanomiset tulee mieleen. Tupakka tappaa hitaasti kuristamalla eikä siinä lopussa happi pullot auta.
- juroc
omalla pihalla, jos olet 10m päässä naapurin ovesta!!!!!
tottakai sitä saa sauhutella omalla alueellaan, aivan niinkun yleisillä alueillakin
- Tupakkamestari
Tupakointi on coolia ja kasvattaa luonnetta. Ärsyttää nämä vinkuvat pellelaumat jotka luulevat olevansa parempia kun eivät polta. Teidän kusipäiden takia joutuu baarissa haistelemaan kaljan, kusen ja hienhajua. Joo, rajoittakaa vain kaikkea. Kohta teiltäkin aletaan karsimaan niitä oikeuksia, niin siinä ei kuule muu sitten auta kuin miettiä tippa silmässä että miten tässä näin kävi. Kaikki kuitenkin alkaa tupakointia vastustavien mulkeroiden "pikkusäännöistä" ja kohta varmaan ei alkoholia saa nauttia, tai edes autoilla ajaa. Noh, josko sitä siirtyisi sitten suoraa polttelemaan kannabista kun hajukin on miellyttävämpi. ;)
- En tupakoi
Ovat pikkusieluisia muiden ihmisten tekemisten kyylääjiä. itse en polta eikä koskaan tupakoivat naapurini parvekkeella ole minua haitanneet. En ole koskaan haistanut mitään heidän ollessaan tupakalla. nämä valittajat ja muiden ihmisten tekemisten kyylääjäy ovat sellaisia dillejä että ansaitsisivat sakkihivutuksen
- elämä on
Tietennii pittää lupa kysyä kessuttelluun kaikilta jotka sattuu olemaan "hajunkantaman " sisällä.
Ja pierasuun kanssa, ja kaipa se ois hyvä olla nenäkaivuun siitä kun on esteettistä haittoo. Eikö se
ollukkii niin jotta kaikki mikä ei ou erikseen sallittu, on kiellettyvä. Mukavahan se on kun
ei ite tarvii miettijä , on kaikkeen selekeet siännöt.- demari=dumari
Kohta köyhiä kyykytetään kunnolla, tulee kieltoja kaikkeen mahdolliseen.
Seuraavaksi määrätään naapurit vahtimaan ja naapuriksesi valitaan mamu joka vahtii sinua.
Sillä hänellä on aikaa vahtia, kun palaat töistä sinua seurataan.
Tarjan haava kotimaisesta ddr:stä toteutuu vihdoinkin, äänestäkää vain demareita.
- paskakasa..
tuohon omalle pihalle, naapurin aidan viereen. Se kai vähän haisee ja sitten siihen tulee lämpimällä ilmalla kärpäsiä. mutta ei kai se haittaa.. Sen voisi tähdätä vielä tuohon naapurin korvausilmaputken viereen, eiks jee.
- Savuta takaisin
Tupakointi ravintoloissa ja monilla julkisilla paikoilla on kielletty, mutta kotona ja rivitalon pihalla joudun hengittämään naapurin tupakansavua. On melkein kuin itse polttaisi.
Onko tämä oikein?
Mutta kun panin kytemään sinne hynteisten torjuta spiraalin, joka savutti
suoraan naapuriin, niin johan loppui savuttaminen. - salkku90
meille tulee valitusta siitä et meil on tölkki tuhkiksena ja eilen illalla puol tuntii hiljasuuden (22.30) jälkee valitusta alaoven liiallisesta avaamisesta. että näitähän löytyy
- Nyt!
Mutta varaudu siihen, että jos ja kun tupakkasi savu ja haju tunkeutuu minun alueeelleni, niin se on häiritsevää! Enemmänkin, se on terveyttäuhkaavaa, siis myös muidenkin kuin sinun - täysin ulkopuolisten henkilöiden terveyttä ja hyvinvointia, mielenrauhaa uhkaat tupakoinnilla; myös mielenrauha on osa terveyttä. Hyvin iso osa.
Joten jatkossa pössytellessäsi tupakkaa, pidäkin huoli, että et levitä tupakan savua taikka hajua kuin omaan elinpiiriisi! Muutoin alkaa huuto!
Ole oikeasti homaavainen tupakoitsija: Lopea tupakointi! - Santeri777
Finskeillä tuntuu olevan tapana nahista kaikesta muusta mistä todella pitäisi kantaa ottaa ja tiukat rajat vetää, energiaa tuhlataan täysin epäolennaisiin joutavuuksiin ja verisuonet pullistuneena kehutaan toisiaan ... ei vahingossakaan voi eksyä todellisiin aiheisiin, eli tässä tapauksessa kuuluisat henkilökemiat haukkaa urakalla paskaa ja halutaan mitata toistensa kusikaaren pituutta, näköjään metsäkansalla tuo keskustelu on niin vaikeaa ja pitää kaikki vääntää väkisin mahdollisimman vaikean kaavan mukaan.
Mitä tulee tupakoitsijoihin ... itseppähän keuhkonsa tuhoavat vapaaehtoisesti.
Tupakoinnin vastustajat pääsääntöisesti ovat median raiskaamia lapasia ja tällä hetkellä tuo tupakoinnin vastustaminen on trendi, seuraava trendi voi olla sitten mitä tahansa ja lampaat määkii senkin tahdissa aamusta iltaan soppaputki suorana tajuamatta itsekkään mitä suustaan suoltavat, kunhan on "ajan hengessä mukana" ja "elää täysillä muiden mukana" ... eli aivot narikassa ja kourallinen ihmisiä kertoo näille lampaille mitä tehdään ja mitä ajatellaan kun ei viitsi edes sekuntia käyttää aivosolujaan niihin tarkoitettuun aktiviteettiin. - hajuraja
Et saa tupakoida omalla pihallasi, jos savu tunkeutuu oman pihasi ulkopuolelle!
Tupakan savu todellakin häiritsee minua! - killi1
joku järki se pitää tässä tupakoijien polkemisessakin olla, mikä muu ihmisryhmä on ajettu niin ahtaalle, pimeisiin porttikongeihin, pois ihmisten näkösiltä. varmaan tuntuu tupakoijista että ovat jotain suur-rikollisia. onhan se vallan kummallista jos omalla pihallakaan ei saisi sauhutella, varmaan joku kohta haluaisi kieltää sauhuttelun keskellä erämaata, kun oravat ja jänikset ym. metsän elukat voivat altistua passiiviselle tupakoinnille. kerrottakoon vielä: en polta itse, enkä ole koskaan polttanutkaan, enkä ole AHDASMIELINEN
- köhköhköh
Itsekkäät tupakoitsija HIRTEEN KAIKKI !!!!
- Miettikää asiaa
ei voi rivitalossa tuulettaa, kun naapurien ainoa vapaa-ajan vietto tupakalla olo, heti saan pahan astmakohtauksen. Olisipa terveet keuhkot. Mutta onneksi, naapureillani EI ole enää terveet keuhkot-myöskään. Vaikkakin itseaiheutettuna.
- Järkeä kirjoituksiin
Miettikää asiaa kirjoitti:
ei voi rivitalossa tuulettaa, kun naapurien ainoa vapaa-ajan vietto tupakalla olo, heti saan pahan astmakohtauksen. Olisipa terveet keuhkot. Mutta onneksi, naapureillani EI ole enää terveet keuhkot-myöskään. Vaikkakin itseaiheutettuna.
joku ääliö moitti naapurin teini-ikäisen mölinää...ja käski lopettaa nuoren! kun tuohon aikaan 4:42 kirjoittaa, niin ei kai voi odottaa viisaita kirjoituksia. Hanki lapsia ja elämä ! Sitten lapsia omaavana tupakoivana äitinä voit kai tuollaisia neuvoja yhä antaa. Oikein SATUTTAA sinun kirjoituksesi, kun serkkuni nuori teini juuri kuoli keuhkosairauteen. Ei tupakoinut tietenkään.
- IhminenIhminenIhmine
TÄS ON MAAILMAN PASKIN JÄTKÄ SE ON POLTTANU TUPAKKAA MUN LASTENI KANSSA SAMASSA AUTOSSA! SÄ PÄÄSET YOUTUBEEN KUULE TÄNÄÄN KUSIPÄÄ!!!
- hxnbxhbxh
haha :D:D
- kylä kyllä
Tupakoiminen on aivan yhtä laitonta kuin muidenkin vaarallisten aineiden myynti. Tupakan myynti on sallittua vain koska tupakka ei aiheuta sivullisille vaaraa.
- Tupakoimaton hemmo
Laitetaan Taloyhtiöiden pihaan virallinen tupakkakatos. Ongelma selvitettyä
- Petteri Alatalo
Poltetaan kaikki sisällä täällä Turussa niin ei haittaa ketään.
- tupikkitoppako
aagh! miksei tota missää oo kerrottu et on tupakkeja joista ei saa tervaa keuhkoihin ym tavallisen tupakin haittoja? tupakinpoltto loppuis monella!.
http://www.sneakyreviews.com/
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203