Hämeenlinnassa S K

Kuulia

Oli tosi voimallinn saarna S.K lta la iltana hämeessä

31

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h-ä-m-ä-l-ä-i-n-e-n

      että, pitäs.....tehä.......parannus......muuten ......meet.....helevettii...

      • Kuulia

        pitää aina tehdä jos on elännyt synnissä


      • Ihimettellee
        Kuulia kirjoitti:

        pitää aina tehdä jos on elännyt synnissä

        Onko siis sellaisakin, jotka eivät olisi eläneet synnissä? Ei ole, kaikki ovat syntiä tehneet ja poikenneet pois Jumalan tahdon tieltä.


      • teuta
        Ihimettellee kirjoitti:

        Onko siis sellaisakin, jotka eivät olisi eläneet synnissä? Ei ole, kaikki ovat syntiä tehneet ja poikenneet pois Jumalan tahdon tieltä.

        Siksi tästä puhutaan , että kaikki ovat pikenneet ja syntiä tehneet Parhaimmatkin (jotka
        ovat olevinaan perenpia kuin toiset ), hekin ovat tarvinneet tehdä parannusta .

        SK. on nopen puhuja hän on Karjalasta kotoisin , vilkas. MUTTA SILTI ODOTAN ILTASEUROJA , HP.
        puhuu silloin .


      • Hellariboy86
        Kuulia kirjoitti:

        pitää aina tehdä jos on elännyt synnissä

        ...nimimerkissäsi mainostat kuulia? Marmori- vai lasikuulia?

        Kyselee Kuulija


      • ainokaarina
        teuta kirjoitti:

        Siksi tästä puhutaan , että kaikki ovat pikenneet ja syntiä tehneet Parhaimmatkin (jotka
        ovat olevinaan perenpia kuin toiset ), hekin ovat tarvinneet tehdä parannusta .

        SK. on nopen puhuja hän on Karjalasta kotoisin , vilkas. MUTTA SILTI ODOTAN ILTASEUROJA , HP.
        puhuu silloin .

        Oli menneet vaihtamaan vuoroja ja SK saarnasi .
        Harmi,kun päivällä en kuunnellut.Iso Harmi...


      • teuta
        ainokaarina kirjoitti:

        Oli menneet vaihtamaan vuoroja ja SK saarnasi .
        Harmi,kun päivällä en kuunnellut.Iso Harmi...

        Vaikka HP. on jämäkkä ja oikea mielinen ,
        Kyllä se SK:n saarna siinä meni , oikeastaan se oli hyvä


      • !Kor3
        ainokaarina kirjoitti:

        Oli menneet vaihtamaan vuoroja ja SK saarnasi .
        Harmi,kun päivällä en kuunnellut.Iso Harmi...

        1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niin kuin hengellisille, vaan niin kuin lihallisille, niin kuin pienille lapsille Kristuksessa.
        2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
        3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
        4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niin uin ihmiset ainakin?
        5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
        6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
        7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
        8 Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.
        9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
        10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
        11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.


      • !Kor3 kirjoitti:

        1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niin kuin hengellisille, vaan niin kuin lihallisille, niin kuin pienille lapsille Kristuksessa.
        2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
        3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
        4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niin uin ihmiset ainakin?
        5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
        6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
        7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
        8 Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.
        9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
        10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
        11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

        vRmaan tuokin on tarpeellista, mutta nyt oli kai ihan järjestyksestä puhe.
        Olemme tottuneet johonkin, joka on toiminut pitemmän aikaa. Nyt on joitakin tapauksia ollut, että vuorosysteemi on romutettu.

        Kaikilla ei ole mahdiollista istua seuroissa alusta loppuun, että saisi kuulla molempia. Siksi ymmärrän pettymyksen tunteen. Tässä ei tarvitse olla mitää uskoon liittyvää.

        Kun nykyisin en ehdi paljon seuroissa olemaan, olen ajatellut ainakin kerran käydä kumpaakin kuulemassa, mutta sitten on käynyt köpelösti.
        Kun lähetetään kaksin, kai sillä joku merkitys on ja kuulijoiden tarpeita olisi syytä kunnioittaa.
        Vai onko joillakin ollin oppivuodet pantu eteen?


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        vRmaan tuokin on tarpeellista, mutta nyt oli kai ihan järjestyksestä puhe.
        Olemme tottuneet johonkin, joka on toiminut pitemmän aikaa. Nyt on joitakin tapauksia ollut, että vuorosysteemi on romutettu.

        Kaikilla ei ole mahdiollista istua seuroissa alusta loppuun, että saisi kuulla molempia. Siksi ymmärrän pettymyksen tunteen. Tässä ei tarvitse olla mitää uskoon liittyvää.

        Kun nykyisin en ehdi paljon seuroissa olemaan, olen ajatellut ainakin kerran käydä kumpaakin kuulemassa, mutta sitten on käynyt köpelösti.
        Kun lähetetään kaksin, kai sillä joku merkitys on ja kuulijoiden tarpeita olisi syytä kunnioittaa.
        Vai onko joillakin ollin oppivuodet pantu eteen?

        Olen tässä miettinyt samaa . ja vielälin käy kuten on totuttu , jos on kolmipäiväiset seurat .
        vaan kun nykyään on emännät sanoneet , että me annamme kahtenapäivänä ruokaa , niin
        se on muuttanut taktiikoita, hyvä tai huono mutta kuitenkin .
        Siis kaksi päiväisessä ei ole määrättyä järjestystä , joten lähetysmiehet saavat itse valita
        kummanko järjestyksen ottavat .


      • teuta
        !Kor3 kirjoitti:

        1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niin kuin hengellisille, vaan niin kuin lihallisille, niin kuin pienille lapsille Kristuksessa.
        2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
        3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
        4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niin uin ihmiset ainakin?
        5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
        6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
        7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
        8 Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.
        9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
        10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
        11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

        Koska minusta hän otti tekstin Tänään Jesajasta.


      • Vänkäkäri
        Kuulia kirjoitti:

        pitää aina tehdä jos on elännyt synnissä

        Aivan ja täsmälleen! Raamatun todistaman Jumalan Sanan mukaan synnissä elävän pitää tehdä parannus ja uskoa armon evankeliumi - pelastuakseen. Esikoislestadiolaisen opetuksen mukaan taas pitää tehdä parannus esikoislestadiolaisuuteen - edellämainitun lisäksi - tullakseen autuaaksi.


    • toistasex ihmeissään

      Jos tuo saarna oli voimallinen, niin ymmärrän että tuon sanan voimasta kohtasit muutoksen elämässäsi.

      Niin kauan kun tarkempia tietoja sinun kokemastasi muutoksesta ei tule, pidän saarnaa tyypillisenä lestadiolaissaarnana: "Älä tee sitä, äläkä tee tätä, muista jatkuvasti varoa, se ja se on kamalan vaarallista."

      Tämä on se kaava johon valtaosa es.lest. saarnaajista sovittaa saarnansa. Seuraus on, että mitään todellista muutosta ei seurakunnassa tapahdu tällaisten saarnojen kautta. Pappeja vihataan ja halveksitaan edelleen. Muut Jeesukseen uskovat tuomitaan kadotukseen, elleivät he ole esikoislestadiolaisia. Vain me pelastumme, vaikka sellaista ei mikään Jumalan sana todista. Mitä uutta tässä on, esimerkiksi paavikin on opettanyt tällä tavalla useita vuosisatoja, seurauksella että kristikunta on tuhansina yhteistyökyvyttöminä sirpaleina maapallolla.

      • Ghulia

        Kyllä S K ihan oikein saarnasi on vaan valitettavaa jos se teki kipeää sinun korvillesi. ottaisit sinäkin neuvoista ja varoituksista vaarin... Ehkä et vaan ole vielä löytänyt sydämmellesi elävää uskoa mistä S.K kin saarnassaan mainitsi


      • Jeesus sä Herramme
        Ghulia kirjoitti:

        Kyllä S K ihan oikein saarnasi on vaan valitettavaa jos se teki kipeää sinun korvillesi. ottaisit sinäkin neuvoista ja varoituksista vaarin... Ehkä et vaan ole vielä löytänyt sydämmellesi elävää uskoa mistä S.K kin saarnassaan mainitsi

        Jeesus on minun Herrani. Jumalan sanan kautta olen saanut elävän uskon. Kiitos sinulle Jeesus!

        Kysyin siksi, kun puhutaan voimallisesta saarnasta, kertomatta mitään tuosta voimasta, tai sen aikaansaamasta vaikutuksesta kuulijalle itselleen. Tähän mennessä en ole kuulunut sanaakaan todistukseksi tuosta voimasta.
        Tuleeko tänään, jää nähtäväksi? Toivottavasti saamme.

        Jeesuksessa Kristuksessa vanhurskaaksi tulleena Jumalan lapsena, en enää etsi tietä taivaaseen ihmisopeilla höystetystä Jumalan sanasta. - Jeesus on tie.

        Hyvän Paimenen tarjoama vainioheinä on kovaksi poljetun savipellon antimiin verrattuna ravitseva ruoka. Sääli että savipellon tuottamalla ravinnolla moni veli ja sisko joutuu elää kituuttamaan, masentuneena epäilyksissä ja vähäuskoisuudessa. Etsien koko jan ITSESTÄÄN aineita autuuteen.

        On toki sanottava, että Jeesuksen lammas tulee jollain tavoin ravittua kuivemmassakin maassa, jossa on vähemmän ravintoa. Jumala pitää huolta omistaan myös lestadiolaisuudessa, näidenkin koettelemusten aikana. Niin kauan kun sekaan julistetaan myös armon sanaa, ja seuroissa luetaan Raamattua, jää taivaan ovi kuitenkin raolleen, vaikka lainvanhurskauden waatimusten taakka jääkin perin ikävällä tavalla painamaan taivaan tien kulkijaa.
        ======

        Room. 10:2-4
        Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

        *) Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.


    • teuta

      Ja mikä oli Suununtai illan teksti .

      Panisiko joku ne ylös , ja jos vielä HP. tekstit olisin kiitollinen .

    • Kadonnut penninki

      Täytyy sanoa että tuli kuunneltua ihan sattumalta lauantain päiväsaarna ja kiitos Taivaan Isälle, sain viettää yksin kotonani armohetken. Kun ihminen on kiusattu ja vihollisen painama monelta taholta, niin silloin tuollainen rakkauden ääni sytyttää Kristuksen rakkauden liekin kaipaavassa sydämessä ja saa silloin tekee uusia matkaliittoja Yljälle. Koska asia on niin kallis, niin vähän jopa varon kiittämästä saarnaajaa, sillä annan kunnian yksin Jumalalle. Ei ihme että tässä kristillisyydessä on aina kuulunut kiitosääniä, se on kuitenkin elämän merkki.

      • Jeesu ainoani

        Monikkomuodosta päätelleen sinun solmimiasi matkaliittoja olisi useampiakin?

        Itse elän yhdessä liitossa, sen liiton teki Kristus Isänsä kanssa. Tosin sanoin sanottuna Jumala oli Kristuksessa ja sovitti minut Jumalan kanssa, eikä lukenut minun syntejäni. Tässä Kasteen armoliitossa olen saanut elää, kiitos Jeesuksen. Jumala antoi minulle tehtävän julistaa tätä liittoa muillekin, siis kaikille ihmisille kaikkialla maailmassa.


      • teuta

        Oikein sinä , vaivattu persoona , teit huomiosi .
        Huone pitää visusti laasta , reunoilta aloittaen ja
        keskustaa kohti edeten , kunnes rahasi löydät et
        sinä tietenkään yksin juhli vaan pyydät kyälän naiset
        ympärille , jos lakaisija on nainen , ja päin vastoin .


      • Vanhempi velikö?
        Jeesu ainoani kirjoitti:

        Monikkomuodosta päätelleen sinun solmimiasi matkaliittoja olisi useampiakin?

        Itse elän yhdessä liitossa, sen liiton teki Kristus Isänsä kanssa. Tosin sanoin sanottuna Jumala oli Kristuksessa ja sovitti minut Jumalan kanssa, eikä lukenut minun syntejäni. Tässä Kasteen armoliitossa olen saanut elää, kiitos Jeesuksen. Jumala antoi minulle tehtävän julistaa tätä liittoa muillekin, siis kaikille ihmisille kaikkialla maailmassa.

        Mikä sinua noin harmittaa toisen iloitessa armosta?


      • Jeesu ainoa
        Vanhempi velikö? kirjoitti:

        Mikä sinua noin harmittaa toisen iloitessa armosta?

        ... silloin minäkin iloitsisin hänen kanssaan. Me Jeesuksen omat olemme iloista joukkoa, vapaita synnin kuoleman ja helvetin vallasta. Iloitsen armosta, jonka sain Jumalalta Jeesuksen Kristuksen kautta lahjaksi ARMOSTA ilman omia ansioitani. Iloitsen myös kaikista ystävistä joiden autuuden toivo on yksin Kristuksessa, eikä yhtään omissa tekemisissä, omissa liitoissa taikka omissa lupauksissa.

        Liitto jossa minä elän on Jumalan tekemä, HÄN teki iankaikkisesti kestävän liiton kanssani Pyhässä Kasteessa. Jeesus on minun vanhurskauteni, pyhyyteni ja puhtauteni. Hallelujaa kiitos Jeesus!

        Kristinusko ei tunne ihmisen tekemää liittoa Jumalan kanssa, saati useita liittoja. Tutki Raamattua hyvä ihminen.

        Onko siis kielletyä kysyä, mistä moiset kristinuskon vastaiset liitot ja lupaukset johtuvat,mitä ne ovat ja kuinka pitäviä ne ovat? Saisinko nyt asiallisen vastauksen kysymykseeni, halveksivan kieroilun sijasta?


      • teuta

        Jumalalle tietenkin , mutta HP:on niin valveutunut saarnaaja, että varmasti ei jätä saamaansa kiitosta
        itelle , vaan antaa sen ilman muuta kenelle kiitos kuuluu ...Tässä luvussa Luuk. 15:1-32 on kaikkiaan kolme vertausta , ja nyt on ilmeisesti luettu kadonnut lammas ja kadonnut penningi (joka uudessa on hopearaha)
        eli jakeet 1-10. ja löydettyä lampaansa , hän laittaa sen iloiten olalle ja palaa laumansa luo . Samoin on ilo oleva taivaassa yhdestä vanhurskaasta , jotka eivät parannusta tarvinneet .


      • ainokaarina
        teuta kirjoitti:

        Jumalalle tietenkin , mutta HP:on niin valveutunut saarnaaja, että varmasti ei jätä saamaansa kiitosta
        itelle , vaan antaa sen ilman muuta kenelle kiitos kuuluu ...Tässä luvussa Luuk. 15:1-32 on kaikkiaan kolme vertausta , ja nyt on ilmeisesti luettu kadonnut lammas ja kadonnut penningi (joka uudessa on hopearaha)
        eli jakeet 1-10. ja löydettyä lampaansa , hän laittaa sen iloiten olalle ja palaa laumansa luo . Samoin on ilo oleva taivaassa yhdestä vanhurskaasta , jotka eivät parannusta tarvinneet .

        Mikä oli HP.n teksti su päivällä ?

        Oliko joku edes kuulolla ?


      • teuta
        ainokaarina kirjoitti:

        Mikä oli HP.n teksti su päivällä ?

        Oliko joku edes kuulolla ?

        eiköhän se selviä


      • teuta
        ainokaarina kirjoitti:

        Mikä oli HP.n teksti su päivällä ?

        Oliko joku edes kuulolla ?

        Alku osa . 1-11.


      • teuta
        ainokaarina kirjoitti:

        Mikä oli HP.n teksti su päivällä ?

        Oliko joku edes kuulolla ?

        On niin hiljaista siellä


      • Yksinkertasta
        Jeesu ainoa kirjoitti:

        ... silloin minäkin iloitsisin hänen kanssaan. Me Jeesuksen omat olemme iloista joukkoa, vapaita synnin kuoleman ja helvetin vallasta. Iloitsen armosta, jonka sain Jumalalta Jeesuksen Kristuksen kautta lahjaksi ARMOSTA ilman omia ansioitani. Iloitsen myös kaikista ystävistä joiden autuuden toivo on yksin Kristuksessa, eikä yhtään omissa tekemisissä, omissa liitoissa taikka omissa lupauksissa.

        Liitto jossa minä elän on Jumalan tekemä, HÄN teki iankaikkisesti kestävän liiton kanssani Pyhässä Kasteessa. Jeesus on minun vanhurskauteni, pyhyyteni ja puhtauteni. Hallelujaa kiitos Jeesus!

        Kristinusko ei tunne ihmisen tekemää liittoa Jumalan kanssa, saati useita liittoja. Tutki Raamattua hyvä ihminen.

        Onko siis kielletyä kysyä, mistä moiset kristinuskon vastaiset liitot ja lupaukset johtuvat,mitä ne ovat ja kuinka pitäviä ne ovat? Saisinko nyt asiallisen vastauksen kysymykseeni, halveksivan kieroilun sijasta?

        Oletko koskaan tehnyt matkaliittoja Yljälle? Tiedätkö mistä puhutaan?
        Luther sanoo että elävä usko voi syntyä vain hätääntyneeseen sydämeen. Se tarkoittaa sitä että usko ei asu pääkopassa eikä logiikassa. Uskoo asuu ihmisen sydämessä. Sydän on elävä, jos on, samoin usko. Minulla ei ole tarve arvioida vaikkapa sinun uskoa, mutta koska minulla on ollut elävä ja ihana armonkokeminen ja sinä hyökkäät vihaisilla sanoilla sen kimppuun ja asetat sen vastakohdaksi Jumalan vanhurskaudelle, niin voisit kyllä miettiä että mistä tämmöinen reaktio johtuu.
        Vanhan testamentin vanhurskaatkin (armahdetut) tekivät liittoja Jumalan kanssa (Hengen vaikutuksesta). Monissa vanhoissa virsissä ja hengellisissä lauluissakin siitä puhutaan.
        Se on siis morsiamen ilonpurkaus ja spontaani lupaus Yljälleen: sinua tahdon seurata tai odottaa, rakkautesi liekki on taas lämmittänyt sydämeni. Kysymys on hengellisestä ilosta ja armontunteesta ja Pyhän Hengen vaikutuksesta. Silloin väsynyt matkamies on maistanut armoa ehkä uuvuuttavan taipaleen jälkeen. Jos tämä on oikeasti puhjennut kaipaavan ihmisen sydämessä, niin varmaa on se, että hän on käsittänyt uskonvanhurskauden oikein ja hän elää armosta.


      • Jeesu ainoa
        Yksinkertasta kirjoitti:

        Oletko koskaan tehnyt matkaliittoja Yljälle? Tiedätkö mistä puhutaan?
        Luther sanoo että elävä usko voi syntyä vain hätääntyneeseen sydämeen. Se tarkoittaa sitä että usko ei asu pääkopassa eikä logiikassa. Uskoo asuu ihmisen sydämessä. Sydän on elävä, jos on, samoin usko. Minulla ei ole tarve arvioida vaikkapa sinun uskoa, mutta koska minulla on ollut elävä ja ihana armonkokeminen ja sinä hyökkäät vihaisilla sanoilla sen kimppuun ja asetat sen vastakohdaksi Jumalan vanhurskaudelle, niin voisit kyllä miettiä että mistä tämmöinen reaktio johtuu.
        Vanhan testamentin vanhurskaatkin (armahdetut) tekivät liittoja Jumalan kanssa (Hengen vaikutuksesta). Monissa vanhoissa virsissä ja hengellisissä lauluissakin siitä puhutaan.
        Se on siis morsiamen ilonpurkaus ja spontaani lupaus Yljälleen: sinua tahdon seurata tai odottaa, rakkautesi liekki on taas lämmittänyt sydämeni. Kysymys on hengellisestä ilosta ja armontunteesta ja Pyhän Hengen vaikutuksesta. Silloin väsynyt matkamies on maistanut armoa ehkä uuvuuttavan taipaleen jälkeen. Jos tämä on oikeasti puhjennut kaipaavan ihmisen sydämessä, niin varmaa on se, että hän on käsittänyt uskonvanhurskauden oikein ja hän elää armosta.

        Ylkä solmi liiton minun kanssani ja se on pitänyt, ja pitää elämäni loppuun asti.

        Totta kai minä lestadiolaiset ilmaisut tiedän, mutta niiden sijasta pitäsi opetella lukemaan Jumalan sanaa Raamatusta, että osaa erottaa mikä on Jumalan sanaa ja mikä on ihmisoppia. Lutherin raamatunselitykset
        ovat myös hyvä apu, joiden avulla voi selvitä ihmisopin sitovista kahleista.

        Kaikin mokomin, en ole ottamassa keneltäkään uskoa pois, päinvastoin toivon että ihmiset juurtuisivat Kristukseen ja käsittäisivät ansioihin perustuvat vanhurskauden sijaan sen vanhurskauden jonka Jumala lahjoittaa.


      • ainokaarina
        teuta kirjoitti:

        Alku osa . 1-11.

        Terveellistä sanaa meille "lapsille"...


      • teuta
        ainokaarina kirjoitti:

        Terveellistä sanaa meille "lapsille"...

        LIHALLISET KRISTITYT . OVAT KYLLÄ USKOON TULLEITA Mutta he kyllä ovat hengellisessä elämässään
        lapsen asteella . He ajattelevat ja tuntevat suuressa määrin luonnollisen mielensä mukaan sekä
        " juoksevat " lahjakkaiden saarnaajien "perässä", ollen puolyehenkeen taipuvia. Heidän tarvitsemansa
        "maito" ja vahvenpi ruoka ks. Hebr. 5:11-6:3.

        Hengelliset Kristityt ovat syvemmin Pyhän Hengen valaisemia ja johtamia sekä Raamatun sanaan paremmin
        juurtuneita . Siksi he eivät ole siinä määrin opintuulten heiteltäviä .ks. Ef. 4:14. He oivaltavat , että myös sellaiset HENGEN SYNNIT , kuin kateus , riidan henki ja puoluemieli ovat vakavia syntejä . Niitä eivät ole
        vain sellaiset julkisynnit kuin haureus , valehteleminen , varastaminen jms. He ottavat vakavasti sekä ulkonaisia että sisäisiä hengen syntejä vastaan . Kumpiakin koskevat sanat ; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin ( lihan , turmeltuneen luonnon ) teot , niin saatte elää. ks. Room. 8:13.

        Luther: Jumala on antanut kasvun , lain avulla on tarkoin osoitettava rikkomuksen ja Jumalan vihan suuruus ja sitten jätettävä asia Jumalan hoitoon. ...Hän itse huolehtii siitä , ketkä lain ketkä lain saarna
        saattaa parannukseen. ...Meidän on julistettava myös evankeliumia, vaikka usko ei olekaan joka miehen. ... Minä siis teen parannuksen , kun Jumala koskettaa minua lailla ja evankeliumilla ...Hän itse tietää
        milloin tahtoo minut käännyttää . WA;39,I, 368-370.

        PERUSTUS , ks. Mark. 16:18-19 .;Ef. 2:19.21.; 2 Tim. 2: 19 ; 1 Piet. 2:7-8.
        Uskossa ja Kristusperustuksella oleva tyntekijä saattaa olla "lihallinen" kristitty , joka huomattavassa määrin rakentaa ihmisviisauden , suunnitelmien, perinteiden jms. "puusta heinistä ja oljista. " Eikä Jumalan sanan
        ilmoitustotuuksien ja -ohjeiden , "kullasta , hopeasta , ja jalokivistä, "
        Se päivä joka tulessa ilmestyy on Kristuksen toisen tulemisen päivä.


      • teutatess
        teuta kirjoitti:

        LIHALLISET KRISTITYT . OVAT KYLLÄ USKOON TULLEITA Mutta he kyllä ovat hengellisessä elämässään
        lapsen asteella . He ajattelevat ja tuntevat suuressa määrin luonnollisen mielensä mukaan sekä
        " juoksevat " lahjakkaiden saarnaajien "perässä", ollen puolyehenkeen taipuvia. Heidän tarvitsemansa
        "maito" ja vahvenpi ruoka ks. Hebr. 5:11-6:3.

        Hengelliset Kristityt ovat syvemmin Pyhän Hengen valaisemia ja johtamia sekä Raamatun sanaan paremmin
        juurtuneita . Siksi he eivät ole siinä määrin opintuulten heiteltäviä .ks. Ef. 4:14. He oivaltavat , että myös sellaiset HENGEN SYNNIT , kuin kateus , riidan henki ja puoluemieli ovat vakavia syntejä . Niitä eivät ole
        vain sellaiset julkisynnit kuin haureus , valehteleminen , varastaminen jms. He ottavat vakavasti sekä ulkonaisia että sisäisiä hengen syntejä vastaan . Kumpiakin koskevat sanat ; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin ( lihan , turmeltuneen luonnon ) teot , niin saatte elää. ks. Room. 8:13.

        Luther: Jumala on antanut kasvun , lain avulla on tarkoin osoitettava rikkomuksen ja Jumalan vihan suuruus ja sitten jätettävä asia Jumalan hoitoon. ...Hän itse huolehtii siitä , ketkä lain ketkä lain saarna
        saattaa parannukseen. ...Meidän on julistettava myös evankeliumia, vaikka usko ei olekaan joka miehen. ... Minä siis teen parannuksen , kun Jumala koskettaa minua lailla ja evankeliumilla ...Hän itse tietää
        milloin tahtoo minut käännyttää . WA;39,I, 368-370.

        PERUSTUS , ks. Mark. 16:18-19 .;Ef. 2:19.21.; 2 Tim. 2: 19 ; 1 Piet. 2:7-8.
        Uskossa ja Kristusperustuksella oleva tyntekijä saattaa olla "lihallinen" kristitty , joka huomattavassa määrin rakentaa ihmisviisauden , suunnitelmien, perinteiden jms. "puusta heinistä ja oljista. " Eikä Jumalan sanan
        ilmoitustotuuksien ja -ohjeiden , "kullasta , hopeasta , ja jalokivistä, "
        Se päivä joka tulessa ilmestyy on Kristuksen toisen tulemisen päivä.

        Kuullut tästä saarnasta käytettävän , tuttipullo saarnaa. Se nimitti kai RB. aikanaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      14
      2174
    2. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      109
      1953
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      146
      1701
    4. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

      Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      166
      1254
    5. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

      Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      106
      1242
    6. Joonas Rask viettänyt omasta

      mielestään kivaa iltaa hyvässä hengessä.. https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000010582941.html
      Maailman menoa
      2
      1151
    7. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      1104
    8. Yksi syy miksi kaipaan sua

      On se että luulen sun ymmärtävän mua hyvin. Ollaan jokseenkin samanlaisia vaikka hyvin erilaisia.
      Ikävä
      66
      920
    9. Olet hyvin

      rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      42
      876
    10. No oletko miten paljon miettinyt

      Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      68
      828
    Aihe