Miehen testaaminen

..........

Onko tässä järkeä?
Haluaisin olla varma että menen naimisiin hyvän miehen kanssa.
On törkeää jos pyytää ennen naimisiin menoa mieheltä seuraavat todistukset
- rikosrekisteriote
- lääkärin todistus sukupuolitaudeista
- lääkärin todistus hyvästä fyysisestä ja psyykkisetä kunnossa
- geenien yhteensopivuustesti, jälkeläisiä ajatellen
- koulututodistukset, työtodistukset, tiliotteet (myös lähisukulaisilta)

Tai tuleeko mieleen muita asioita, jotka pitäisi ottaa huomioon?

257

12226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      "On törkeää jos pyytää ennen naimisiin menoa mieheltä seuraavat todistukset"

      Juu, on törkeää. Jos toisen kanssa aikoo naimisiin mennä, pitäisi vähän voida luottaakin siihen ihmiseen.

      Sukupuolitautitesteissä kannattaa tietenkin kummankin käydä ennen kuin kumit jättää pois, mutta ei siitäkään mitään todistusta pitäisi tarvita. Eikä asialla ole mitään tekemistä naimisiinmenon kanssa.

    • Ei nimimerkkiä

      Minä olisin miehenä vain vaikuttunut (ja ehkä nuo pitäisi tehdä pakolliseksi ennen kuin voi mennä naimisiin).

      Näytä esimerkkiä: vie samat todistukset miehellesi ja kysy, voisiko hän näyttää omansa.

      Lähisukulaiset tosin eivät kuulu hänelle saati sinulle.

      Muita mieleen tulevia asioita: lasten lukumäärä ja kasvatusfilosofia. Miten menetellään, jos tunteet tekevät kuperkeikan ja on lapsia?

      • neitsyt 33+

        pitäs tulla esiin ennen naimisiin menoa . Sekä miehen peniksen koko. Kumpikin siis ensin lääkäriin ja lääkärintodistus näytettävä tulevalle puolisolle .


      • lllooooooolllll

        Mehän tunnetusti vannomme rakkautta vasta sen jälkeen kun olemme tarkasti laatineet kuinka eron jälkeen omaisuutemme jaemme. Ihmettelen suuresti miksi tulevat lapset eivät ole yhtä tärkeitä. Nykyinen laki tapaamisista ei lasta palvele, enkä tiedä kenenkään näistä asioista etukäteen sopineen. Vasta kauhean kaunan kannattelemana soitaan miten tavataan ja missä asutaan.


      • mummo jo
        lllooooooolllll kirjoitti:

        Mehän tunnetusti vannomme rakkautta vasta sen jälkeen kun olemme tarkasti laatineet kuinka eron jälkeen omaisuutemme jaemme. Ihmettelen suuresti miksi tulevat lapset eivät ole yhtä tärkeitä. Nykyinen laki tapaamisista ei lasta palvele, enkä tiedä kenenkään näistä asioista etukäteen sopineen. Vasta kauhean kaunan kannattelemana soitaan miten tavataan ja missä asutaan.

        eikä ajatella tulevaisuuteen. Tosiasiahan on että noin puolet avioliitoista päättyy eroon. Niin olen itsekkin eronnut ja lapset jäi minulle . Yksin kasvattanut heidät . En ole itse kuitenkaan katkera elämälleni . Parasta elämässä on juuri lapset ja nyt myös heidän lapset .


      • Täplä-Tassu
        neitsyt 33+ kirjoitti:

        pitäs tulla esiin ennen naimisiin menoa . Sekä miehen peniksen koko. Kumpikin siis ensin lääkäriin ja lääkärintodistus näytettävä tulevalle puolisolle .

        Joo, ja ehdottomasti kuun asento pitää tietää ja naapurin aidan seipäitten lukumäärä. Jälkimmäisellä on maaginen vaikutus suhteen kestävyyteen ;)


      • Täplä-Tassu
        mummo jo kirjoitti:

        eikä ajatella tulevaisuuteen. Tosiasiahan on että noin puolet avioliitoista päättyy eroon. Niin olen itsekkin eronnut ja lapset jäi minulle . Yksin kasvattanut heidät . En ole itse kuitenkaan katkera elämälleni . Parasta elämässä on juuri lapset ja nyt myös heidän lapset .

        Vaikka puolet, tai jopa 90% liitoista päätyisi eroon, se ei tietysti tarkoita sitä että juuri sinun liittosi kanssa kävisi samalla lailla. Mun mielestä ihmisen ei edes kannata mennä liittoon/parisuhteeseen, jos kerran jo alussa mietitään ensimmäisenä eroasioita. Kyllä se ero tulee jos on tullakseen, mutta miksi märehtiä turhaan sellaisia asioita, jotka eivät ole tai tule ajankohtaisiksi ? Edellä mainitulla en nyt tarkoita sitä,että suhteeseen pitäisi mennä kevein perustein ilman, että siihen ei liityy oikeita tunteita.

        Erosta tuli taas mieleen se, ihan kuin kaiki erot olisivat miehen aikaansaamia. Näin ei ikävä kyllä ole, kun kerran kyseessä on kahden aikuisen ihmisen välinen suhde. Myös nainen voi ottaa eron siinä missä mieskin, eikä siinä vaiheessa välttämättä kiinnosta lasten mielipiteet. Ihan varmasti niitä eroja otetaan myös varsin vähäpätöisistä tai pinnallisista asioista. Kaikkeen ei aina tarvitse liittyä perinteistä parisuhdedraamaa.


    • Provotutka

      Se on törkeää, että tullaan tänne naureskelemaan ja provosoimaan typerillä provoilla. Täällä on ihmisiä, joilla on ihan oikeasta elämästä asioita ja ehkä jopa oikeita ongelmia, joihin haluavat apua, tai muuten vaan jakaa asioita avioelämästä.

      • oot liian tosikko!!

        heh heh! Ai jaa, vai on tämä suoli kaksnelonen muuttunut joksikin "ongelmista eroon" palstaksi??
        Höh höö!! Kyllä tämä on kuule paikka, missä saa puida asiaa kuin asiaa!
        Ei tämä mikään psygiatrin ilmaisklinikka oo, vaan kaikki tänne saa kommentoida, oli asiaa tai ei!
        Itse käyn täällä parhaimmat naurut hakemassa, kun joku sukkelasanaisen sanoo sanasensa, mikä todella naurattaa!!
        Sananvapaus pätee täälläkin!


      • Asiaaaaaaaa!
        oot liian tosikko!! kirjoitti:

        heh heh! Ai jaa, vai on tämä suoli kaksnelonen muuttunut joksikin "ongelmista eroon" palstaksi??
        Höh höö!! Kyllä tämä on kuule paikka, missä saa puida asiaa kuin asiaa!
        Ei tämä mikään psygiatrin ilmaisklinikka oo, vaan kaikki tänne saa kommentoida, oli asiaa tai ei!
        Itse käyn täällä parhaimmat naurut hakemassa, kun joku sukkelasanaisen sanoo sanasensa, mikä todella naurattaa!!
        Sananvapaus pätee täälläkin!

        Niin just!!


    • ehdottomasti

      Kirjoituksessasi on järkeä.
      Sanot että on törkeää jos pyytää ennen naimisiin menoa mieheltä noita todistuksia.
      Minustakin se on törkeää enkä usko että ykskään morsmaikku alentuis samaan jos sulho noita pyytäis.

      Mä miehenä lähinnä hämmästelen koko ajatusta todisteiden tarpeellisuudesta.
      Ennen siihen riitti se seurusteluaika jonka kuluessa nuo jutut tuli selville ihan luonnollisesti ja ilman todistuksiakin.
      Nykyään on kai niin jumalaton kiire että naimisiinkin ollaan jo menossa ennen kuin edes tunnetaan sitä ihmistä jolle ollaan jo valmiit vannomaan ikuista rakkautta myötä ja vastamäessä.
      Monesti olenkin huokaissut helpotuksesta että olen entisajan sulhanen eikä mun tarvi venkuilla nykyajan epävarmuudessa ja ainasessa kusetuksenpelossa kuten niin moni muu näkyy venkuilevan.

      • näillä eväin selviää

        Kyllä mulle ainakin riittä se tieto, mikä näkyy pankkisaldossa.
        Käytöstavat tulee ilmi aika pian ja suhde äitiin.
        Ne riittää.


      • Rutuart140

        Vastaavassa tilanteessa, miehenä toivoisin saavani naiselta todistuksen, jostä käy ilmi, että naisella on tervettä maalaisjärkeä.


      • horon
        näillä eväin selviää kirjoitti:

        Kyllä mulle ainakin riittä se tieto, mikä näkyy pankkisaldossa.
        Käytöstavat tulee ilmi aika pian ja suhde äitiin.
        Ne riittää.

        ja mitähän se kertoo sinusta kun pankkisaldo on tärkeä se kertoo et olet vitun ???????


      • 22-vuotias mies

        Aika hullulta kuulostaa, jos oma kumppani tenttaisi kaikenlaisista todistuksista! Kyllä nykyaikana ihmiset menevät aivan liian nopealla varotusajalla naimisiin. Sama pätee lasten hankkimiseen - miksi ihmeessä lapsia tarvitsee hankkia, kun sitten jo pariskunta eroaakin?! Tuossa tilanteessa ei varmastikaan olla tutustuttu tarpeeksi omaan kumppaniinsa, jos edellä mainittu tilanne iskee päälle. Ihan, kuin naimisiinmeno olisi pakko toteuttaa mahdollisimman nopeasti. (Vaikuttaisi siltä ainakin erotilastoja seuraamalla.)
        Seurusteluaikana kuuluisi käydä ilmi nuo asiat, josta otsakkeen kirjoittajan mielestä pitäisi vaatia todistuksia. Mitä muutakaan varten seurusteluaika on, kuin toiseen tutustumista varten?


      • ootkotolloketaas?
        horon kirjoitti:

        ja mitähän se kertoo sinusta kun pankkisaldo on tärkeä se kertoo et olet vitun ???????

        ..ettei ukko ainakaan oo ryypänny rahojansa, ei siis ole juoppo!
        Sinä taas olet se vitun tyhmä, niinkuin aina!


    • Liina Anniina

      Sukutaulu miehestä on hyvä olla tarkasteltavana, kun hankit miestä.
      Taulussa pitäisi olla näkyvillä sukusiitosprosentti yhdeksän sukupolven tarkkuudella. Taulussa oltava todistukset lonkkien ja silmien kunnosta sekä muut ominaisuudet värityksineen.
      Tällöin voi tarkistaa, että suvussa ei ole sisäsiittoisia pariutumisia.

      Miehen käyttötarkoitus olisi oltava selvillä miestä valittaessa.
      Historiaosuus on tärkeä, kuinka hankittavan miehen suku on kehittynyt nykyiseen olotilaansa.
      Miehestä saamasi yleisvaikutelman voit testauttaa ystävättärilläsi.
      Tällöin huomioidaan älykkyys, luusto, tarkkaavaisuus, itsevarmuus, tasapainoisuus, arkuus tai aggressiivisuus ja kuinka helposti mies osoittaa kiintymystä.

      Taulusta voit arvottaa, mihin luokkaan miehesi suku kokonaisuudessaan kuuluu, onko se keskitasoa vai valiota.
      Mittaa myös miehen runko olkanivelestä istuinluun kärkeen.
      Kiinnitä huomio miehen päähän, että sen koko on sopusuhtainen ja katse inhimillinen. Pään karvaisuus on makuasia, mieluiten karvan tulisi olla tuuheahko ja melko karkea. Päälaella karvan tulee olla pitempää kuin leuassa ja silmien yläpuolella.
      Otsapenger ei saa olla liian syvä!

      Nenä ei saa olla leveä, mutta sieraimien kuuluu olla avoimet, eivät kuitenkaan liian esillä. Ylähuuli ja alahuuli tulee sulkeutua tiiviisti, ylähuuli ei saa roikkua ja peittää alahuulta. Liian löysä ylähuuli peittää toivotun ilmeen.
      Alaleuan tulee olla ylöspäin kaartuva, leveä, ei suippo.
      Tarkasta purenta! Hampaat tulee olla suorassa rivissä. Hampaat ja kieli eivät saa näkyä, tärkeää on, ettei etuhampaita puutu.
      Silmät tulisi olla mieluiten hieman etäällä toisistaan, suuret ja pyöreät, silmämunan valkoista väriä saisi mielellään näkyä.
      Korvat pienet, ylöskiinnittyneet ja riittävän etäällä toisistaan.
      Kaula sulavasti lapoihin kiinnittynyt.
      Rungon tulee yleisvaikutelmana olla vahva.
      Selkä suora ja vahva.
      Lanne vain hieman viisto, mutta solakan lihaksikas.
      Rintakehä leveä, mutta ei tynnyrimäinen.
      Vatsassa kupeet ovat selvästi erottuvat. Vatsa linjakas suureen rintakehään nähden.
      Miehen hännän tulee olla ylöskiinnittynyt ja melko korkea-asentoinen. Hännänpään tulee osoittaa selkää kohti eikä se saa olla kiertynyt.
      Lyhyt, mutkainen ja kiertynyt häntä on vakava virhe miehellä.

      Tässä siis muutamia varteenotettavia vinkkejä hyvälaatuisen miehen hankintaan.

      • IIhahhaaa!!

        Itse ostin aikoinaan hevosen ed.kriteereillä, mutta tämä kertookin sinusta Liina Anniina paljon ja nyt ymmärrän monta kommenttiasi aikaisimmilta keskusteluilta, jos miehesikin olet tuollaisilla perusteilla hommannut.
        Luoja varjelkoon minua kaltaisiltasi naisilta.
        Oletko varma,ettei sängyssäsi makaa hevonen?


      • Liina Anniina
        IIhahhaaa!! kirjoitti:

        Itse ostin aikoinaan hevosen ed.kriteereillä, mutta tämä kertookin sinusta Liina Anniina paljon ja nyt ymmärrän monta kommenttiasi aikaisimmilta keskusteluilta, jos miehesikin olet tuollaisilla perusteilla hommannut.
        Luoja varjelkoon minua kaltaisiltasi naisilta.
        Oletko varma,ettei sängyssäsi makaa hevonen?

        ... voin paljastaa että aiempi ohjeistus miehen hankinnasta kuuluu HUUMORIN alueelle.

        Vierelläni ei makaa hevonen, vaan villisika. :))


      • tosi ori
        Liina Anniina kirjoitti:

        ... voin paljastaa että aiempi ohjeistus miehen hankinnasta kuuluu HUUMORIN alueelle.

        Vierelläni ei makaa hevonen, vaan villisika. :))

        tosi oriista unelmoit,ja sikaan on tyytyminen.tuolla ajatusmaailmalla se on ainut mahkusi


      • heidionice

        Nämä parhaat ohjeet! Alan itsekkin näitä käyttämään, kiitos ;D

        Huumorin kukka se kaunein kukka


      • Johhaidii!

        Tää oli todella vaikuttavaa! Hyvät naurut sain.... Hyvä huumorisuoni sinulla! Kiitos!


      • mikko-sika

        et taida löytää miestä ikinä .


      • hoihoihoihoi
        mikko-sika kirjoitti:

        et taida löytää miestä ikinä .

        voivoi ottiko metri-make pikku nenukkaan? :D


      • juujuu.,.
        tosi ori kirjoitti:

        tosi oriista unelmoit,ja sikaan on tyytyminen.tuolla ajatusmaailmalla se on ainut mahkusi

        on kai sulla sitten itselläkin näyttää sulhaselle samat todistukset itsestäs? ja hullua toi on, tollanen pilkun nussija ei tarviis/ansaitsis miestä ollenkaa!


      • mepa mutiainen

        Olipa kerrassaan MAINIOT kriteerit miehen hankintaan, täytyy pistää korvan taakse, kiitos! Hyvä juttu, lisää näitä!?


      • Amadeus Ahtinen

        Aivan mahtavaa huumoria ja hienoa sarkasmia asennevammaista ja kypsymätöntä todistusnaikkosta kohtaan. Tätä lisää! Olisipa itsellä yhtä luova huumorin kukkanen :D


      • Liina Anniina
        Amadeus Ahtinen kirjoitti:

        Aivan mahtavaa huumoria ja hienoa sarkasmia asennevammaista ja kypsymätöntä todistusnaikkosta kohtaan. Tätä lisää! Olisipa itsellä yhtä luova huumorin kukkanen :D

        Kiitos, ymmärsit pointin ja sarkasmin!
        Juuri tätä tarkoitin, moni ei vain tajunnut ja otti käsittämättömän tosikkomaisesti...


      • Liina Anniina
        mepa mutiainen kirjoitti:

        Olipa kerrassaan MAINIOT kriteerit miehen hankintaan, täytyy pistää korvan taakse, kiitos! Hyvä juttu, lisää näitä!?

        Kiitti myönteisestä palautteesta!
        Juu, ja näillä kriteereillä pärjää miehen hankinnassa, aina kannattaa panostaa valioyksilöihin!
        :D


      • Liina Anniina
        hoihoihoihoi kirjoitti:

        voivoi ottiko metri-make pikku nenukkaan? :D

        Kyllä hän otti, koska huomasi ettei yltänyt kriteereihin!

        Mutta eihän se mitään haittaisi, keskivertomiehen ominaisuudet tasoittuvat merkitsevästi jälkeläisiin, jos hänet pariutetaan valioluokkaan kuuluvan naisen kanssa.
        Jos miehellä ei esiinny aggressioita ja on kokonaisuudessaan hyväluontoinen sekä oppiminen sujuu, niin se kompensoi ulkonäölliset puutokset.


      • Liina Anniina
        mikko-sika kirjoitti:

        et taida löytää miestä ikinä .

        Mies on ja hyvä mies onkin sekä kaksi lasta!


      • Liina Anniina
        Johhaidii! kirjoitti:

        Tää oli todella vaikuttavaa! Hyvät naurut sain.... Hyvä huumorisuoni sinulla! Kiitos!

        Kiitti, on kiva saada joskus hyvää palautetta, kun täällä on toisinaan tullu Liinalle niin pahasti nokkiin. :D


      • Liina Anniina
        heidionice kirjoitti:

        Nämä parhaat ohjeet! Alan itsekkin näitä käyttämään, kiitos ;D

        Huumorin kukka se kaunein kukka

        ...menetelmä on käyttää näitä kriteereitä. Näistä voi tehdä itselleen muistinvirkistykseksi testilomakkeen, jolla voi verrata keskenään eri yksilöitä (miehiä).
        Rasti ruutuun ja jne. Näin menetellen parhaat pisteet kerännyt mies tulee valituksi, eikä tule harkitsemattomia virhevalintoja ja omistaja saa olla tyytyväinen valintaansa.


      • oriin omistaja
        Liina Anniina kirjoitti:

        ...menetelmä on käyttää näitä kriteereitä. Näistä voi tehdä itselleen muistinvirkistykseksi testilomakkeen, jolla voi verrata keskenään eri yksilöitä (miehiä).
        Rasti ruutuun ja jne. Näin menetellen parhaat pisteet kerännyt mies tulee valituksi, eikä tule harkitsemattomia virhevalintoja ja omistaja saa olla tyytyväinen valintaansa.

        Emmää silti sitä hevosta sikaan vaihtais.. :)


      • nöfnöfti
        Liina Anniina kirjoitti:

        Kiitti, on kiva saada joskus hyvää palautetta, kun täällä on toisinaan tullu Liinalle niin pahasti nokkiin. :D

        Jokaiselle ansionsa mukaan.


      • vaehan vitsi!
        Liina Anniina kirjoitti:

        Kiitti, on kiva saada joskus hyvää palautetta, kun täällä on toisinaan tullu Liinalle niin pahasti nokkiin. :D

        Ei se sua tarkottanu, höhlä!


      • kun minä ja minä !!
        Liina Anniina kirjoitti:

        Mies on ja hyvä mies onkin sekä kaksi lasta!

        Taas kertoo itsestään! :D


      • hih hih hih!!
        Liina Anniina kirjoitti:

        Kiitti myönteisestä palautteesta!
        Juu, ja näillä kriteereillä pärjää miehen hankinnassa, aina kannattaa panostaa valioyksilöihin!
        :D

        Luuletsä tosiaan pöljä, et ne sua kehuu!!??
        Buahahahahahhh!!


      • oot tyhmä!
        Liina Anniina kirjoitti:

        Kiitos, ymmärsit pointin ja sarkasmin!
        Juuri tätä tarkoitin, moni ei vain tajunnut ja otti käsittämättömän tosikkomaisesti...

        En tarkoittanut SUA, vaan tuota aikaisempaa!!
        Onko jäänyt kehumiset väliin lapsena, kun niitä täällä kalastelet???


      • kaikkea ne luulee !!
        oot tyhmä! kirjoitti:

        En tarkoittanut SUA, vaan tuota aikaisempaa!!
        Onko jäänyt kehumiset väliin lapsena, kun niitä täällä kalastelet???

        kehuin tota hevosmiestä nokkelasta sananvalinnasta!


      • Minä Liina Anniina
        kun minä ja minä !! kirjoitti:

        Taas kertoo itsestään! :D

        Kerron loppupelissä todella vähän itsestäni, ja ns. ongelmista en koskaan. Vai oletko nähnyt minun kertovan ongelmistani?
        Pakko on oikaista, jos joku pitää minua vanhanapiikana tai naimattomana.
        Ja pakko laittaa se minä-muotoon. Miten sen muuten voisi ilmaista: olen naimisissa. Vai pitääkö kirjoittaa: olet naimisissa.

        Kerro SINÄ, miten muulla tavoin voisi ilmaista, jos tahtoo oikaista väärän arvelun parisuhteestaan tai sen puutteesta.


      • Liina Anniina
        oot tyhmä! kirjoitti:

        En tarkoittanut SUA, vaan tuota aikaisempaa!!
        Onko jäänyt kehumiset väliin lapsena, kun niitä täällä kalastelet???

        No katsopa sitten tarkemmin, mihin kehusi isket, siinä on viestiketjussa jana, jota seuraamalla voit tarkistaa, että osumasi,
        hjeh, mutta kiitos kuitenkin!


      • Liina Anniina
        hih hih hih!! kirjoitti:

        Luuletsä tosiaan pöljä, et ne sua kehuu!!??
        Buahahahahahhh!!

        Mene optikolle ihminen tai hanki sokeankoira. Se lukee paremmin kuin sinä.


      • eipä tieten....
        Minä Liina Anniina kirjoitti:

        Kerron loppupelissä todella vähän itsestäni, ja ns. ongelmista en koskaan. Vai oletko nähnyt minun kertovan ongelmistani?
        Pakko on oikaista, jos joku pitää minua vanhanapiikana tai naimattomana.
        Ja pakko laittaa se minä-muotoon. Miten sen muuten voisi ilmaista: olen naimisissa. Vai pitääkö kirjoittaa: olet naimisissa.

        Kerro SINÄ, miten muulla tavoin voisi ilmaista, jos tahtoo oikaista väärän arvelun parisuhteestaan tai sen puutteesta.

        Eihän niitä nyt herra jumala, ongelmia liina anniinalla!! :O


      • kamalaa!!
        Liina Anniina kirjoitti:

        Mene optikolle ihminen tai hanki sokeankoira. Se lukee paremmin kuin sinä.

        Huh huh!!


      • et mä oon hyvä!!!!
        Liina Anniina kirjoitti:

        No katsopa sitten tarkemmin, mihin kehusi isket, siinä on viestiketjussa jana, jota seuraamalla voit tarkistaa, että osumasi,
        hjeh, mutta kiitos kuitenkin!

        On kyllä elämä surkeeta, jos pitää täältä käydä kehumiset hakemassa ja naama on kuin hangonkeksi sen jälkeen!! On tainnu jäädä kehumiset penskana väliin!
        ...siis minkäikänen oot? Joku 9 v? Älä kerro! EI OIKEESTI kiinnosta!! :O


      • perdy
        Liina Anniina kirjoitti:

        Kiitos, ymmärsit pointin ja sarkasmin!
        Juuri tätä tarkoitin, moni ei vain tajunnut ja otti käsittämättömän tosikkomaisesti...

        Eikö täällä tosiaankaan ole kuin näitä yliholhottuja ja alikoulutettuja, arvosteluklyvyttömiä IDIOOTTEJA jotka eivät ymmärtäneet loistavaa sarkasmia---tekstisi oli aivan upeaa luettavaa. Sulla on sanan lisäksi aivotkin oikeessa kohdassa. =D


      • Liina Anniina
        et mä oon hyvä!!!! kirjoitti:

        On kyllä elämä surkeeta, jos pitää täältä käydä kehumiset hakemassa ja naama on kuin hangonkeksi sen jälkeen!! On tainnu jäädä kehumiset penskana väliin!
        ...siis minkäikänen oot? Joku 9 v? Älä kerro! EI OIKEESTI kiinnosta!! :O

        Toivon, että löydät huumoria elämääsi. Kaikkea ei pidä tosiaankaan ottaa vakavasti. Naamaani et pysty näkemään, joten arvailua se hangonkeksi on.

        Vastaan arveluusi iästäni. En ole yhdeksänvuotias! Jos arvelet, että alkup. ohjeeni miehen hankinnasta on 9-vuotiaan kirjoittajan ajatusmaailmasta ja tasolla, niin onpa maailma muuttunut.
        Ainakaan meidän ympäristössä eivät 9-vuotiaat kirjoittele leikkimielellä ohjeita miehen hankintaan.


      • Huoh! :(
        Liina Anniina kirjoitti:

        Toivon, että löydät huumoria elämääsi. Kaikkea ei pidä tosiaankaan ottaa vakavasti. Naamaani et pysty näkemään, joten arvailua se hangonkeksi on.

        Vastaan arveluusi iästäni. En ole yhdeksänvuotias! Jos arvelet, että alkup. ohjeeni miehen hankinnasta on 9-vuotiaan kirjoittajan ajatusmaailmasta ja tasolla, niin onpa maailma muuttunut.
        Ainakaan meidän ympäristössä eivät 9-vuotiaat kirjoittele leikkimielellä ohjeita miehen hankintaan.

        Se on 8 vuotias...


      • liinaanniina ry
        perdy kirjoitti:

        Eikö täällä tosiaankaan ole kuin näitä yliholhottuja ja alikoulutettuja, arvosteluklyvyttömiä IDIOOTTEJA jotka eivät ymmärtäneet loistavaa sarkasmia---tekstisi oli aivan upeaa luettavaa. Sulla on sanan lisäksi aivotkin oikeessa kohdassa. =D

        ja pillu punaisena karvoista...


      • Liina Anniina
        Huoh! :( kirjoitti:

        Se on 8 vuotias...

        Voit vapaasti kuvitella, että 8-vuotias kirjoittaa miehen hankinnasta sarkastisen jutun.
        Ihan niin.
        Voit noilla eväilläsi hakea lapsen kehitykseen erikoistuneen psykologin virkaa.


      • Liina Anniina
        liinaanniina ry kirjoitti:

        ja pillu punaisena karvoista...

        on juuri tuossa, mitä sanoit.
        Mikä ihme mättää? Jokaisella on vapaus tänne kirjoittaa, sinullakin. Tee yhtä pitkä vastajuttu kuin oli minun, sillähän pääset potutuksesta.
        Kirjoittaminen on kiva harrastus muutenkin.


      • 15
        Liina Anniina kirjoitti:

        Kiitti, on kiva saada joskus hyvää palautetta, kun täällä on toisinaan tullu Liinalle niin pahasti nokkiin. :D

        Kiitos täältäkin, vanhallekin tuli nauru!


    • Lisäksi

      Tärkeintä olisi kylläkin pystyä todistamaan, ettei mies ole taipuvainen minkäänlaiseen addiktioon. Muu luottohäiriö jne. on sivuseikkaa. Kotikonstilla voi testata miehen Päihdelinkin avulla, onko tällä kenties taipumus alkoholismiin, huumeisiin, tupakkaan, rahapeleihin, muuhun peliriippuvuuteen, pornoaddiktioon, seksiaddiktioon tai internetaddiktioon. Työnarkomaanikin on riippuvainen ja sekin saattaa viedä parisuhteen karille, vaikka yhtäkkiä ajateltuna se vaikuttaisi positiiviselta luonteenpiirteeltä. Addiktioon taipuvaiset ihmiset yleensä vaeltavat riippuvuustekijästä toiseen eikä loppua näy.

      Leikki leikkinä, mutta kuitenkin, voithan myös alustavasti testata itse itsesi vertailun vuoksi:
      http://www.paihdelinkki.fi/testit

      • ei jaksa näytellä

        Mutta entäs kun kaikki ed. mainitut jutut paljastuukin vasta avioliiton satamassa vuosien päästä, yleensä siinä vaiheessa, kun lapset on jo tehty?
        Niinhän se yleensä menee.


      • neiti_ei vielä_naitu

        luottohäiriö on vakava ongelma. mutta en kyllä yhtään vähättele edellä mainitsemiasi!!


      • Kirmaus
        ei jaksa näytellä kirjoitti:

        Mutta entäs kun kaikki ed. mainitut jutut paljastuukin vasta avioliiton satamassa vuosien päästä, yleensä siinä vaiheessa, kun lapset on jo tehty?
        Niinhän se yleensä menee.

        Minulle kävi niin, että miehen alkoholi alkoholiriippuvuus kasvoi avioliiton aikana. Ensin oli pari saunaolutta harvase ilta, sitten sixpack ja sitten mäyräkoira illassa meni kurkusta alas. Miehellä ei ollut sairaudentuntoa alkoholin=kaljan suhteen. Joka ilta alkoi öristä tuossa klo.22.00- 23.00 pintaan..ja kauhea kuorsaus aina yöllä ja pyöriminen sängyssä jne. Kattelin tuota hommaa 22v. vuotta ja yritin saada häntä hoidon piiriin jne. ,mutta mitään hän ei suostunut ottamaan vastaan. Sitten hän kaltoinkohteli lapsiamme..ja se oli IHAN VIIMEINEN NIITTI MINULLE! Sitten oli vaan pakko järkeillä, joko minä ja lapset olisimme sairastuneet, jos samassa elinpiirissä olisimme eläneet. Päätös avioerosta oli ainut oikea vaihtoehto. Mutta on se niin ikävä seurata läheltä kun toinen loittonee ja katoaa henkisesti toisten lähettyviltä. Mikään järkipuhe ei mene perille.Raskasta kaikenkaikkiaan. Mutta elämähän on jokaisen omaa valintaa. Ihmisen luonne on ihmisen kohtalo.


      • aikaisemmin lähteä!
        Kirmaus kirjoitti:

        Minulle kävi niin, että miehen alkoholi alkoholiriippuvuus kasvoi avioliiton aikana. Ensin oli pari saunaolutta harvase ilta, sitten sixpack ja sitten mäyräkoira illassa meni kurkusta alas. Miehellä ei ollut sairaudentuntoa alkoholin=kaljan suhteen. Joka ilta alkoi öristä tuossa klo.22.00- 23.00 pintaan..ja kauhea kuorsaus aina yöllä ja pyöriminen sängyssä jne. Kattelin tuota hommaa 22v. vuotta ja yritin saada häntä hoidon piiriin jne. ,mutta mitään hän ei suostunut ottamaan vastaan. Sitten hän kaltoinkohteli lapsiamme..ja se oli IHAN VIIMEINEN NIITTI MINULLE! Sitten oli vaan pakko järkeillä, joko minä ja lapset olisimme sairastuneet, jos samassa elinpiirissä olisimme eläneet. Päätös avioerosta oli ainut oikea vaihtoehto. Mutta on se niin ikävä seurata läheltä kun toinen loittonee ja katoaa henkisesti toisten lähettyviltä. Mikään järkipuhe ei mene perille.Raskasta kaikenkaikkiaan. Mutta elämähän on jokaisen omaa valintaa. Ihmisen luonne on ihmisen kohtalo.

        Liian myöhään honasit, tais lapset ehtii siinä aikusiksi kasvaa alkoholin varjossa.
        Kostautuu aikuisena, itsellä mies vastavasta perheestä, nyt juo niikuin isänsä!
        Itse olen viisaampi ja lähden lasten kanssa menemään nyt, kun lapset ovat ihan pieniä.


    • M41

      Tottakai verotodistus, siitä käy näppärästi ilmi ainakin menneet tulot, velat ja omaisuus.

      Ja ehkä kannattaisi sopia avioehdosta - tuleeko vai ei.

      Ja onko tuleviin perintöihin laitettu ehto, että niitä ei saa puoliso mukaan erossa.

      Mutta mistä saa geenien yhteensopivuustestin, en tiennyt sellaista vaatiakaan lasteni äidiltä.

      • M41

        Ai, juu Mensan todistus.


      • ............

        Aivan...

        Harmi kun nykyisin ei saa enää testiviestillä kysyttä verotietoja.
        Ajattelin vielä selvittää sukuhistorian, ettei hän ole minulla mitään kaukaista sukua.


      • 10+9?
        ............ kirjoitti:

        Aivan...

        Harmi kun nykyisin ei saa enää testiviestillä kysyttä verotietoja.
        Ajattelin vielä selvittää sukuhistorian, ettei hän ole minulla mitään kaukaista sukua.

        jos muistuttaa apinaa niin sitten on, niin yksinkertaista se on.


    • kolmasti testattu...

      Tässä on paras tapa ja ihan melkein varma tapa varmistua siitä, ettei vain mene kehnon ja huonotapaisen miehen kanssa naimisiin. Saapi tiedon myös siitä, millainen mies (tai nainen) on vanhoilla päivilläänkin, luonne kun voi dementian tms. myötä myös muuttua pahansuovaksi. Eikä tarvitse kalliita geenitestejäkään tehdä...

      No niin, tässä nyt se takuuvarma menetelmä:

      Nuorilla päivillä voi alkaa jo riiustelemaan, mutta ei hätäillä naimisiinmenolla ennenkuin testi on saatettu loppuun. Tämä vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä, mutta emmehän tahdo väärän kanssa yhteen... Testin salaisuus piilee siinä, että saadaan lopullinen varmuus.
      Kun sitä on sitten oltu yhdessä riittävän kauan, voidaan sitten jommankumman (kumpi ensin ehtii) kuolinvuoteella kutsua pappi tai maistraatin kaveri suorittamaan vihkiminen.

      Jos sitten haluaa varmistua siitä, että ei jää tyhjin käsin nuolemaan näppejään vanhuuden koittaessa, pitää pitää muutama varasulhanen siinä rinnalla, kyllä niistä joku sitten on kunnollinen.

      Ai niin, ihan pieni epävarmuustekijä tässäkin metodissa on... Jos tapahtuu ihmeparaneminen ja kuolinvuoteelta pomppaakin nuoruutensa uudelleen löytävä poikanen/tyttönen tai muuttuu pahansuovaksi tai peräti ilkeäksi, voi tässäkin tapauksessa mennä avioliitto mynkään. Mutta eipähän olla ainakaan sitten koko ikää oltu huonossa liitossa...

      :-)

      • Hauskaa! ;)))

        Heh heh!


    • Neropatti88..

      No huh. Menneet on menneitä jos nyt sattuu rikosrekisteriä olemaan. Lääkärintositus on henkilökohtainen ei sellaista mennä pyytämään. Pistä samalla miehes HIV testiin jos vaikka sellainen sattuu olemaan.

      Olet aika karmea akka. En olisi tuolaisen vainoharhaisen nirson kanssa edes yhdessä ja saati menisi naimisiin jos tuolaisia vaadit.

      • ei tosikoille, plees

        Eiköhän tuo ollut vähän huumorilla sivallettua ironiaa...?


      • TakkuTakiainen

        toisesa keskustelusa joku kyseli miten kukaan voi olla niin tyhmä että pakenee seurustelusta kumppanin "nettikavereitten" likaisten juorujen takia. Kyllä moni uskoo "kavereiden" loankaivuupuheita. Rikosrekisteriote? Moni mon myös niin tyhmä ja elämää tietämätön, että uskoo oikeuslaitoksen antamia tietoja ehdottomana totuutena. Minun rikehistoriassani esim. väitetään että olen uhanut äitiäni puukolla, vaikken ole. Ravintolamurron kyllä olen tehnyt, mutta viisas nainen pitää mokomaa meriittinä, ei häpeätahrana :) Katsokaas, Toiminnan mies ei jää itkemään krapulaansa. Minä ottaisin ravintolamurron tehneen töihin koska tahansa, se kertoo oikeasta asenteesta: Asia Hoidetaan, ei tekosyitä!

        Muut tarjotut "testit" täällä ovat oikeastaan vielä epäilyttävämpiä. Geenitesti?! Sanon vain, että geenitutkimus on UUUUUUSI tiede.

        Tä'rkein kysymys ketjun aloittajalle:
        Kuvitellaan, että SAAT tietää nuo kaikki
        - rikosrekisteriote
        - lääkärin todistus sukupuolitaudeista
        - lääkärin todistus hyvästä fyysisestä ja psyykkisetä kunnossa
        - geenien yhteensopivuustesti, jälkeläisiä ajatellen
        - koulututodistukset, työtodistukset, tiliotteet (myös lähisukulaisilta)

        Noni, jokin niistä on pielessä. Mitä teet? Joko otat otuksen joka tapauksessa, eli asialla ei ollutkaan mitään väliåä, tai jätät, mikä tarkoittaa jatkossa että haluat nähdä paperit mahd. aikaisessa vaiheessa arvokkaan aikasi säästämisexi..? (ja sydämmesi, onhan se niin raskasta tämmöinnen tunteile. Varmaan kuin joutuisi lopettamaan oman koiransa. )


    • vdsagvbda

      ...ja se on ÄLYKKYYSOSAMÄÄRÄ joka tuskin on kovin korkea mikäli suostuu kaikkeen mitä pikku neiti haluaa.

      • ikuinen poikamies

        Kaikki muu on turhaa, paras tapa on kysellä ko. henkilön exiltä luonneanalyysiä. Yleensä samalla selviää kaikki ominaisuudet pankkitiiä myöten! Kyselyn jälkeen yleensä huomaakin että onkin paras pysytellä kaukana ko. henkilöstä.


    • Lallityus

      Oletpas sairas tyyppi. Taitaa löytyä omasta kaapista luurankoja kun pitää syynätä toista. Naimisiin mennään rakkaudesta. Ja tosissaan geenien yhteensopivuus? Millanen äiti sinustakin tulee jos pystyt rakastamaan vain tervettä ja kaunista lasta? Mene itse tutkituttamaan pääsi.

    • Onnellinen miäs

      Menin naimisiin naisen kanssa joka haki sääliä itkemällä että hänet on raiskattu eikä voi koskaan saada lapsia. Ei siinä mitään ikävä asia jonka hyväksyin ilman mutinoita kunnes naimisissa oltuamme lohkaisi anoppi kai vahingossa että eihän sitä ikinä raiskattu ole vaan hän on tehnyt sterilisaation vuonna 2001.
      Tätä ensin tentattuani raukka muisti kolme eri paikkaa missä hänet muka "raiskattiin" ja tämä oli tapahtunut vain kerran. Nämä tarinat kuunneltuani lohkaisin anopin kertoman totuuden joka sitten itkun kera myönnettiin ja koko raiskausta ei ikinä ollut tapahtunutkaan. Lähdin moisen paatuneen valehtelijan luota ja elän nyt rehellisessä parisuhteessa. Tosin opettelin tuntemaan nykyisen kumppanini enkä tarvi lääkärin, poliisin, verottajan yms tietoja.

      • menit naimisiin

        Mä en nyt tajua. Siis menitkö entisen eukkos kanssa naimisiin siks että se oli raiskattu ? Eikö muita kriteereitä ollut ?


      • Onnellinen miäs
        menit naimisiin kirjoitti:

        Mä en nyt tajua. Siis menitkö entisen eukkos kanssa naimisiin siks että se oli raiskattu ? Eikö muita kriteereitä ollut ?

        tottakai oli muita kriteereitä. Rakastuimme tai ainakin minä syvästi ja tämä asia tuli ensi kerran esille noin puolen vuoden seurustelun jälkeen mutta se oli menoa jo silloin. Vasta naimisissa oltuamme totuus selvisi ja vähän muitakin pimeitä totuuksia.


    • joopa joo

      Idiootti!!

    • rökk

      Gattaca elokuvan tulevaisuuden visio alkaa siis pikkuhiljaa saapua, jossa geenit merkkaa liitossa ja muutenkin elämässä enemmän kuin ihminen itse....

      • tyypillisen.

        Järkiliiton,silloin ei tunteilla ole merkitystä. Toisaalta on vaikea löytää vastaavalla asenteella oleva kumppani. Onnea yritykseen ja liittoon joka kestää korkeintaan muutamia vuosia.


      • monni33

        Hyvä, että pääsit valehtelijasta eroon. Monella on silti salaisuuksia, joita ei kerrota edes kumppanille ja joskus ne salaisuudet paljastuu vuosienkin päästä. Toisia niiden paljastuminen saattaa järkyttää ja toisia taas ei. Kuitenkin hyvä varautua siihen, ettei ketään tunne koskaan täysin.


    • Käsittämätöntä. Menetkö naimisiin ensitreffeillä, vai oletko muuten vaan lahopää?

    • TheMostFreakThereIs

      unohda GOOGLETTAA miestäsi. Ja varmuuden vuoksi kannattaisi vielä palkata yksityisetsivä! Lisäksi pitäisi toimittaa myös todistukset entisiltä tyttöystäviltä miehen luotettavuudesta ja luonteesta sekä selonteko heidän yhteisestä ajastaan parisuhteessa. Eron syyt pitäisi myös luetella. Kannattaisi myös lähettää miehen DNA Interpolille, ihan varmuuden vuoksi. Ettei vain osoittaudu myöhemmin rikolliseksi, jota kaivataan ympäri mualimaa.

    • Betyg

      Minusta listasi on asiallinen ja voit hyvin pyytää sen. Itse ajattelisin, jos pyytäisin listan naiselta, niin se olisi seuraava:
      - Todiste neitsyydestä
      - Kotitalouskoulun todistus
      - Psykiatrin selvitys luonnehäiriöttömyydestä
      - Vanhempien tiliotteet
      - Saunaraikas esiintyminen ilman pakkelia

      • piereskeletkö? hyh!

        Ja luonnollisesti sinulta ihan samat selvitykset, kiiiitooos!


    • mies789

      Vaikka kuinka hyvin tarkistaisit aviopuolisosi, niin tulevaisuutta et voi tietää.

      Etkä myöskään tunne vielä pitkään aikaan toista ihmistä, se tuntemus tulee vuosien avioliiton jälkeen.

      Eli paljon asioita mitä et pysty selvittämään, joten tuollaiset selvitykset kannattaa jättää tekemättä.

      Mitäs jos sinusta tulee se heikompi lenkki ja sinä sairastut vakavasti. Mitä silloin odotat mieheltä?

      Tää on just tätä ajattelua, että nainen on hyvä ja paras ja mies on jotain muuta ja miestä pitää testata vain. OLET FEMINISTI ! Myöskin itsekäs.

      • Sillin Sallin

        Vitsi nää on hyviä!Toi vastaveto: Todistus neitsyydestä ja vanhempien tiliotteet..!! Mä repiän!! Toistakertaa eroamassa olevana alkaan ny suunnittelemaan, missä näitä kaikkia vois VÄÄRENTÄÄ???? Tänä väärien lääkäreiden/opettajien aikakautena.. Hankin erinomaiset väärennökset AVIOVAIMOUDEN markkinoille..


      • Missä pillu????????
        Sillin Sallin kirjoitti:

        Vitsi nää on hyviä!Toi vastaveto: Todistus neitsyydestä ja vanhempien tiliotteet..!! Mä repiän!! Toistakertaa eroamassa olevana alkaan ny suunnittelemaan, missä näitä kaikkia vois VÄÄRENTÄÄ???? Tänä väärien lääkäreiden/opettajien aikakautena.. Hankin erinomaiset väärennökset AVIOVAIMOUDEN markkinoille..

        Heh! Vois joltain somalilta ostaa todistuksen ympärileikkauksestakin, se vois tehdä vaikutuksen!


      • ei naurata, pipi!
        Missä pillu???????? kirjoitti:

        Heh! Vois joltain somalilta ostaa todistuksen ympärileikkauksestakin, se vois tehdä vaikutuksen!

        ...ei olla pilluu, se on leikattu poies... :(


    • tätivaan

      Pyydä vielä puoluetodistus ja suositukset edellisiltä naisilta:)
      Tää on provosoiva viesti, mutta hiton hyvä!!!

    • A

      Kysyjä tiedustelee, onko hänen edellyttämissään todistuksissa järkeä. On niissä. Kysyjä tiedustelee lisäksi, onko hänen menettelytapansa törkeä. Ei se ole.

      Kysyjän on hyvä vaivojensa säästämiseksi myös panna merkille, että toinen, kolmas ja neljäs todistus on kätevä yhdistää edellyttämällä T-lomake kokonaan täytettynä.

      Muutakin tulee ottaa huomioon, niin kuin kysyjä itsekin viisaasti arvelee.

      Kysyjä ei minkään todistuksien avulla saavuta tavoitettaan, jonka hän itse määrittelee seuraavasti: "Haluaisin olla varma että menen naimisiin hyvän miehen kanssa." Todistukset voivat lisätä luottamusta, mutta luottamuksen puute voi ilmetä milloin vain uudelleen. Luottamuksen synnyttämiseksi ja kasvattamiseksi kysyjän ja hänen mieskokelaansa tulee tehdä muutakin kuin toimittaa kirjalliset todistukset vastavuoroisesti toisileen. Näihin muihin asioihin kysyjän tuleekin yhtä pontevasti perehtyä kuin todistusmenettelyn arvokkaisiin yksityiskohtiin.

      Olisi toki vastuutonta toivottaa kysyjälle huoletonta ja varmaa tulevaisuutta, mutta hyviäkin hetkiä kohdalle varmasti osuu.

    • FearFire

      Naimisiin mennään rakkaudesta. RAKKAUS SISÄLTÄÄ LUOTTAMUKSEN toiseen ihmiseen, joka tukee toista kaikissa elämäntilanteissa, mutta tuo sinun listasi ei tue sitä asiaa. Kuka sinun kanssasi oikeasti haluaa mennä naimisiin????!!!!

      Menetkö naimisiin mielikuvan kanssa? Et taida olla ihan järjissäsi? Oletko ajatellut asiaa toisinpäin, jospa sinun geenisi ei kelpaakaan miehelle... tai sinun koulutodistuksesi onkin yhden numeron huonompi. Mikäs sinun kunto sitten on, onko läskiä tai selluliittia takapuolessa, mitäs jos mies tutkii sinut suurennuslasin kanssa... ???? Riitätkö sinä miehelle...

    • ei vanhapiika.

      Et pääse koskaan naimisiin ja jäät vanhaksi piiaksi. Yksikään TERVEJÄRKINEN ei tuollaisia sinulle ala kantelemaan.

      • mies 57

        Tuollaiset saavat jäädäkin vanhaksi piiaksi.millainen helmi mahtaakaan olla.Miehet.!!kaartakaa kaukaa tuollaiset naiset,tuollaisissa ajatuksissa ei järjen häivää.


    • älykkyystesti .)

      Herätys. Ei ole totta. Testi on että, tutustuu toiseen tarpeeksi KAUAN selvittääkseen itse nuo jos ne ovat elämäsi merkittävimpiä asioita.
      Ja tietenkin parhaan kaverisi on ensin testattava toimiiko sukuelimet tulevalla miehelläsi.
      Siinä sinulle testi kestätkö tulevan "pettämisen".

    • 17

      miten noi testit arvioivat muka että kyseinen mies olisi hyvä?
      ehkä perimä yms olis ok mutta mies täys kusipää pettäjä yms
      kaikkee ei voi testata etukäteen

    • Voi Voi

      Älä mene naimisiin

    • Ninnu yh

      Naurettava kirjoitus. Laita listaukseesi tilitiedot ja seurustelukumppaneiden määrä ym. ym.
      Kukaan tervejärkinen mies ei edes harkitse avoitumista kanssasi. Sekin on jo todistettu että mitkään asiakirjat ja todistukset mitään takaa että suhde tulee onnistumaan. Toiveajattelua. Näitä samoja asiakirjoja ja todistuksia kun pyytää naiselta, niitä ei saa. Siinä näkee naisen kaksoismoraalin taas jälleen kerran ettei naisiin ole luottamista.

      • naisten kannatus ry

        Naiset valtuustoon!


    • mynämäki

      Asian ei ollenkaan paha, koska ihmiset salaavat paljon asioita (kokemusta)
      NIIN ja AVIOEHTO ilman muuta

    • piestynainen

      Sukupuolitautitestit ymmärrän ja niitä vaatii kai aika moni. Itsekkin olen niitä vaatinut, kun on oikein läheiseksi käynyt, nyt kuitenkin vähän on valitettavasti lipsunut. Joo en todellaka haluaisi psykopaatin kanssa naimisiin, mutta kaikki väkivaltaiset miehet eivät valitettavasti omista rikosrekisteriä. Pidä järki päässä ja odota noin puolesta vuodesta vuoteen, ennenkuin menet naimisiin. Muutama kuukausi ainakin.

    • hupsheijaa

      Töihinkö tuo mies sulle on tulossa....vai miksi moiset testit:))

    • Älyä peliin

      Lääkärintodistuksesi. Vaikutat tyypilliseltä avohoitopotilaalta. Pystytkö hallitsemaan elämääsi vai onko sinulla edunvalvoja, joka hoitaa kaikki asiasi?

    • GeijoMa

      On myös hyvä pyytää kirjallisena:
      -todistus alakerran pituudesta(mittaat itse jos antaa).
      -Kengännumero
      -Karvojen määrä(laskettuna yksitellen)
      -Auton renkaiden kulutuspinta(huomattava riski jos sakkokumit!!)
      -Pyyhkijöiden kunto

      Nämä nyt ainakin pyydät oman listasi lisäksi. On vielä paljon muutakin, mutta ilman näitä ei naimisiin!

      • Tarkista itse!

        -Parempi tosiaan mitata itse, valehtelee mitan kuitenkin, niinkuin miehet tekee...
        -Kengännumeronkin luultavasti valehtelee...sehän on verrannollinen kaluunsa...
        -Karvatkin parempi laskea itse, valehtelee muuten olevansa tuuheatukkainen,onkin kaljua laella oikeesti...
        -Kumeistakin valehtelee, käyttää kortsujaankin vain pakotettaessa, ottaa salaa pois ennen siemensyöksyä...
        -pyyhkijätkin kannattaa itse tarkistaa, on varmaan laittanut vanhan pyyhkijän tulevan vaimonsa puolelle....niin ne miehet yleensä tekee...


    • pl

      Älä mene naimisiin lainkaan sen miehen kanssa,et tunne häntä jos tarvitset todisteita.Yksinkertaisesti älä mene.

    • ihan jees hanki eläm

      Mitä helvettiä?!?!?!?
      oletko sä ihan sekasin, vai meinasitko sun aviopuolisosi pongata 5 min ennen vihkimistä jostain kadunkulmasta. Jos sä olet tuntenut sun tulevan aviopuolisosi tarpeeksi kauan sun luulis ilman lääkärin todistustakin tietävän ettei sillä ole sukupuoli tauteja ja jos on niin sä oisit huomannut kyllä ittelläskin ne =)
      Mitä sitten millaisia lapsia saatte....ei ne geenit svoi kuitenkaan sopia yhteen jos sä olet jo valmiiks tollanen.
      Mitä sä teet sun miehen lähisukulaisten työ ja koulutodistuksilla saatikka niitten tiliotteilla??????? jos sä niitä rupeet niiltä vonkumaan ni TOIVOTTAVASTI niillä sukulaisilla rupee hälytyskellot soittaan ja varottamaan miestä millasen bimbon kanssa se vihille meinaa (sikäli mikäli mies ei sitä itse tajunnu jo)

      • jösses sentää

        hanki ny ihmeessä ittes hoitoon ei todellaka oo tervettä hommaa


    • samuel.cohen

      että sinä haluat pelata varman päälle, mutta lapsiatähän maailmaan? afrikassa kuoleen 12 miljoonaa
      lasta vuodessa nälkään. adoptio edes yksi.

      onnea!!

    • pl

      Eiköhän ihmisen kanssa olla vuosia tai edes muutama vuosi ennen liittoa.Itse en tahdo naimisiin ellen puolisoani tunne ja jos hän on rehti ,tiedän kyllä sen,jos ei ole en mene ainakaan naimisiin.

    • irgyoiryo

      Ihan kuin palkkaisit työntekijän. :D :D :D Relaa vähän!

    • sdtgedhg

      pyydä myös viime vuoden viimeinen tilinauha, niin tiedät paljonko tienaa, ei sun kannata persaukisen kanssa naimisiin mennä.

    • duckson

      Ja ajattelit, että kukaan ottaa tämän avauksesi tosissaan? :) Näköjään liian moni...

      • Pirjo 11 vuotta

        Minä ainakin otan! Hyviä neuvoja! :O


      • Reijo 9 vuotta :0
        Pirjo 11 vuotta kirjoitti:

        Minä ainakin otan! Hyviä neuvoja! :O

        Otan opikseni!


      • tahtoo tutin!!
        Reijo 9 vuotta :0 kirjoitti:

        Otan opikseni!

        Iisakki 4 vuotta


      • unghaaatttatat!
        tahtoo tutin!! kirjoitti:

        Iisakki 4 vuotta

        VVIIIVIVAAAVI 1 VVUOTTTTA!


      • äöyyyäöäööäyyyää!
        unghaaatttatat! kirjoitti:

        VVIIIVIVAAAVI 1 VVUOTTTTA!

        Liina Anniina 8 vuotta ja mä oon hyvä!!


    • j

      Pyydä samalla rotupuhtaustodistus..

    • tavallinen kans

      Kyllä, oletko itse hänelle tarpeeksi hyvä, vai yritätkö omia puutteita korvata kuten rahattomuus.

    • PH

      Toivottavasti et koskaan saa miestä, tuollaista vainoharhaista perfektionistia ei kestä kukaan...

      • pallonaamo

        Tuttua ja turvallista suoli 24 tasoa taas jälleen kerran, hyvät päiväkahvinaurut ainakin sain tästä jossei muuta.

        ohho miksi ihmisen pitää kehittyä oltais vaan jääty sinne apinan tasolle niin kaikki pelastuis.


      • Hugh! hung!
        pallonaamo kirjoitti:

        Tuttua ja turvallista suoli 24 tasoa taas jälleen kerran, hyvät päiväkahvinaurut ainakin sain tästä jossei muuta.

        ohho miksi ihmisen pitää kehittyä oltais vaan jääty sinne apinan tasolle niin kaikki pelastuis.

        Eiks tää ollutkin korkeasaaren apinoitten sukupuolivalistustunti??
        Viddu, oonks mä väärässä paikassa! :O


    • uskova mies

      Mitäs noilla luulet saavasi? sosiaalisesti rajoittuneen tietokoneen jatkeen joka nettipeleissäroikkuu joka yö? Noilla testeillä ei mitään konkreettista saavuta. Mutta uskollisuus koe voisi olla kanssa aika hyvä tässä nykyisessä avionrikkoja sukupolvessa!!!

      • yks huorake

        Punainen valo vaan vilkkuis jatkuvasti ja kuuluis koko ajan että "pling, pling!!!!!"
        ..mistäs vitusta niitä uskollisia muka löytyis täällä aikakaudella?


    • !!!

      Vain Aito Huora on kiinnostunut tiliotteista. Myytkö persettäsi y-tunnuksella vai pimeänä?

      • aah! kun sä tykkäät

        Jos on kyse sinusta ja halustasi panna taas persesilmään, niin tietenkin pimeässä ja miehen sellaiseen.


    • Tuo lista on tietysti silloin hyä jos aiot yhden illan suhteen päätteeksi heti seuraavana aamuna sen miehen kanssa naimisiin.

      Nuo asiat selviävät seurustelun aikana ja jos pelkää, mies valehtelee noista asioista sinä aikana niin ei kannata ehkä koskaan ottaa miestä. Moinen lista loukkaa varmasti jo miestä itsessään, että juoksee mieluummin karkuun. Jos haluat välttyä yllätyksiltä ja suojella itseäsi, kannattaa ennemminkin miettiä avioehtoa.

      Elämä muuttuu kokoajan..avioliitonkin aikana. Mies voi saada potkut jolloin tiliotteista ei paljon ole apua. Miehellä saattaa olla sellainen periytyvä sairaus jota ei ole koskaan tutkittu eikä suvullakaan ole tietoa (huom! alleelit"). Sillä hetkellä kun saat todistuksen käteesi miehen fyysisestä ja psyykkisestä terveydestä ei lohduta siinä kohtaa jos muutaman vuoden päästä henkilö esim. masentuu tai pimahtaa syystä tai toisesta. Ympäristövaikutukset kun muuttuvat koko ajan.
      Geenitestissä ei sinällään ole mitään vikaa. Sieltä saattaa paljastua molemmillekin sellaisia asioita joita ei ole ollut tiedossa, mutta varoen tuotakin kannattaa kysyä ja jos epäilee niin jätä lapset väliin. Täydellisiä lapsia kun ei ole olemassa.
      Mitä hyötyä sinulle on toisen koulutodistuksista? Ne ovat vain numeroita eivätkä kerro ihmisestä todellisuudessa juurikaan mitään.

      Listasi muistuttaa jo jonkun työpaikan vaatimuslistalta. Mitä jos mies vaatii sinulta samaa ja vielä enemmän. Hyväksy toinen sellaisena kuin hän on ja silloin sinunkin on helpompi elää. Lähisukulaisten tiliotteet ym. tiedot eivät kuulu sinulle. Se loukkaa yksityisuuden suojaa pahasti ja sillä varmistat että olet varmasti heti lähisukulaisten kanssa riidoissa, mikä vaikeuttaa suhdetta. Mitä edes tekisit niiden ihmisten tiedoilla. Sinulla ei ole velvollisuutta elätää hänen sukulaisiaan sen enempää kuin omaa miestäsikään.

      Usko pois, kun malttaa seurustella muutaman vuoden, saat jo niin paljon infoa miehestä ja hänen sukulaisistaan ettet tarvitse moisia vaatimuslistoja. Nykypäivänä onkin se ongelma ettei malteta seurustella tarpeeksi pitkään vaan mennään vauhdilla naimisiin. Muutaman vuoden päästä, kun toisen ihmisen todellinen luonne paljastuu eikä se miellytä niin erotaan ja se eroaminen olisi käynyt helpommin jos ei olisi ajattelemattomasti mennyt heti naimisiin. Mitä lapsiin tuossa kohtaa tulee niin kannata yhteishuoltajuutta. Yhdessä ei kannata väkisin olla vain lasten takia. Se heijastuu lapsiin ja lapset kyllä huomaavat pieniäkin asioita. Ne heijastuvat sitten myöhempään ikään ja purkautuvat ulos erilaisina ongelmina.

      Unohda siis listasi ja anna ihmisten olla ihmsiä ninkuin itsekin olet. Jos pelkäät liikaa, ei kannata väkisin survoa eteen päin. Sinun kannattaa opetella luottamaan ihmisiin. Joskus tulee turpaan, mutta ne on niitä oppimistilanteista joista voi ottaa opikseen. Sellaista se elämä on. Välillä sattuu ja välillä kaikki on ihanaa.

      • yksvaaaaaaaan

        Norena tuli päätettyä, että takametsää pitäs eukolla olla, vaan kuinkas kävikään,heheheheh


      • kaksvaaaaaaaan
        yksvaaaaaaaan kirjoitti:

        Norena tuli päätettyä, että takametsää pitäs eukolla olla, vaan kuinkas kävikään,heheheheh

        ...takametsää on vain päässäsi takaraivolla ja eukko lähti meneen!! hahahahahah


    • spagufriidu78

      Joku muukin ajattelee samoin kuin minä. Treffeille tullessa miehen on todistettava mulle olevansa VÄHINTÄÄN Maisteri!!! Lisäksi VAADIN yli 51-000vuosituloja!!! Palkkakuitit ja verokortit todistavat nämä faktat! Lisäksi miehellä tulee olla Sixpack-vatsa,muodokas,kampaus,yli185cm,alle90kg!!!!

      • sikspäk

        kirjotit mulle tuol treffeil ,mut pakko sanoa et pitää unohtaa koko homma ... rahaa ehkäpä löytyy niin että pärjää ja muutakin ,mutta mitää pintaliitäjä huoraa en halua. toivottavasti olet trolli.


      • kenkää saisit heti

        Joo niiku meinaat että sun geeneeillä onnistuu :)))
        Ex ystävä miellään ripustautu, ja yritti tehdä vaikutuksen kehumalla, mun taloa, autoa, ihania meidän lomia yms. paskaa. Ihmistä siinä ei ollut yhtään, joten lemppasin sen paljon selittelemättä.

        Naisten testaaminen on paljon helpompaa, kuin miesten.
        Rahtaa sen vaan himaa. Näkee heti, onko se ainoa aivosolu rahan vai ihmisen perään. Jokainen joka on ensivisiitillä käynyt poreammeessa viinilasikourassa, on jäänyt myös viimeiseksi kerraksi.

        Voi ihan itse hankkia varakkuutta, jos siitä on kiinnostunut. Ja verotodistus ei kerro mistään mitään, paitsi persaukisilla.


      • Just pikkasen olet

        ootko vittu jokupintaliitäjä joka kuvittelee kaikkee paskaa... ootko oikeesti non tyhmä ja vaativa? luulekko et tol menetelmä saat jonku miehen??? veikkaan että olet sinkku? enkä ihmettele ollenkaa! kuka viitsii edes yrittää kun vaatimukset noi pilvis. Kuvitteletko olevas niin hyvännäköinen että joku sickpäkkinen mies tulis tommosil tuloil sulle puhumaan ja pyytämään treffeille ei vittu kaikkee sitä lukeeki ja omasta mielestä miehen pitää olla mies eikä mikään malibu homo ja sixpäkkejä saat kaupasta!

        oikeesti mee peilin eteen pikkasen miettii!!!!


    • savolatar

      tämä oli paras pitkiin aikoihin.jestas.

    • hk

      minun mielesta aika sairasta. taitaa olla jotain vikaa jos tommosta alkaa vaatimaan. siis vaatiassa

    • Raka rakas

      RAKKAUS ja unohda nuo muut asiat.

    • luottamus?

      Kuinka hyvin tunnet oikeastaan miehen, kun en tuommoisissa asioissa voi luottaa? Kannattaako mennä naimisiin? Onpa hyvällä pohjalla suhde... :D

    • peenu

      Ja tietenkin pankki tilin saldo.

    • Ei luoja sentään

      Ei ole töykeää jos teet myös samat asiat.
      että tuleva miehesi saa tietää sun sairauksista tulevaisuutta varten. Saa tietää kuinka monta kumppania sulla on ollut että voi kysyä niiltä mitä mieltä oli sun taidoista ennen kun päättää hyväksyä sut vaimoksi.

      Lisäksi en ottais vaimoa joka ei olisi kotona siihen asti kunnes nuorin lapsi täyttää 7v ja menee kouluun. Mies sais mennä kavreitten kans. Ennenhän naiset hoiti lapset kotona ja mies toi vaan rahan talouteen.

      Nainen ei saisi meikata koska pitää näyttää luonnolliselta.

      Mutta mitä vittua sää sukulaisten tiliotteilla tekisit. Perintöäkö odotat heti????

      • Logistikko

        Elämä on suuri riski.

        Sukupuolitautien tarkastamisen ymmärrän, mutta esim. jos jollain on ollut ei-niin perinteinen menneisyys mutta vakaa nykyisyys, niin tarvitaanko tälläistä neuroottista rodunjalostus imago-status kosmopolitan pelleily harjoittaa?


    • Mormoni?

      Sanokaa nyt hyvä tavaton ettei tää oo totta.
      En ainakaan itse lankeis tuollaiseen keskenkasvuseen naiseen.
      Meillä oli ainakin rakkaus ja läheisyydenhalu jonka takia olemme olleet 8 vuotta naimisissa.
      En koskaan ole tiennyt paljon naisella on tilillään eikä hän tiedä mun tiliä.

      Yhteinen tili johon kumpikin laittaa 1/3 joka kuukausi palkastaan ja sillä hoidetaan laskut ja muut on kulutusta varten.

      Pakko kysyä kun jäi epäselväksi. Meinaatko tai seurusteletko useamman saman perheen jäsenen kans vai miks tiliotteet ja työtodistukset sukulaisilta?

    • Sinkku_mies

      Varmaan näytät esimerkkiä ja tuo näytille nuo samat todisteet omasta kelpoisuudesta.

      Et vissiin ole kuullut sellaisesta termistä kuin seurustelu. Silloin nuo asiat oppii tuntemaan. Sukulaisten raha-asiat ei kuitenkaan kuulu sulle eikä sun kaverille.

    • filledwithsalmon

      Tiliotteita, työtodistuksia, lääkärin todistuksia hyvästä fyysisestä ja psyykkisestä kunnosta en kyllä välittäisi nähdä. Jonkinlainen luotto olisi hyvä olla.

      Sukupuolitautien testauttamisesta olisin kyllä kiinnostunut näkemään paperin ;) Nykyisessä suhteessa, kun mietittiin kondomin poisjättöä (mies mietti), molemmat kävi sukupuolitautitesteissä ja kiikutettiin paperit nähtäville. Ja jos niitä tauteja nyt myöhemmin löytyy, niin voi jo tietää mitä toinen on puuhaillut.

    • mz

      aika sairasta jo vaatia tuollasia.jos ei ihminen kelpaa ilman noita,et tule kyllä saamaan aitoa suhdetta..ja mitkähän on sun suositukset itestäsi??tul vaan mieleen..

      • kadoori

        tuo aloittajan juttu on, joten se siitä


    • Aika hyvä herja...

      • Tärkein asia!!!!!

        Ne auton pyyhkijäsulat kannattaa kuitenkin tarkistaa!
        Laittoko se ruoja sittenkin sen vanhan sinne eukon puolelle!!!????


      • A00A

        Tuollaisen naisen on syytä pysyä VANHANA PIIKANA.


      • KUULUUKO!!!!!!
        A00A kirjoitti:

        Tuollaisen naisen on syytä pysyä VANHANA PIIKANA.

        No sulla ei oo vaaraa nuoremmistakaan! Kaukaa kiertää tuollaisen HUUTAJAN!


    • mens

      turhaa vouhotusta

    • no jo on

      onko se törkeää? no on tietenki ja ei se mies sulle ole tulossa töihin ja luulisi että olisitte puhuneet nuo asiat jo halki helkutti sentää!

    • mistä marssista tälläsiä ihmisiä tulee? :D voi vittu sanon mie... Onkohan _pikkusen_ liikaa pyydetty.

      • upipupi

        Mee takasin sinne pellapalliin.


    • petoxen_uhuri

      Woe helekotti! Ryssäakan otossa on justiinsa nuin! Kaikenmaaliman testit ja wararahastoselevitykset ja ties mitkä. Ookkonä ottamasa kotipensasneuvostoliittolaisukonkutwaketta, kun nuin mahottomia kyselet?

      Jos ei suomiakalle tawallinen suomiukko kelepova, nin hittojako sitä etes meinovaa? Pietköötsen vuaan asperiinia tiukast poloviin välisä ja kahtelekkootsen salakkaria willasukat jalas eläköönkään ees huavelekkaan ukkoloista. Nii on warmast parempi olla. Siwweywen sipul tiukasa nutturasa ja paksu pereruamattu polovilla wirsii weisata huijjuuttaen takakammarisa.

      • pissi haisoo

        vaihdetaas ne vaipat välillä....


    • hepskukkuuhei

      pysyt vaan sinkkuna ja hankit ittelles kunnon dildon niin et tarvi todistuksia keltään muulta kun itteltäs.

      • aaaaaahhhh!

        Hyvä kun muistutit! meenkin sen kanssa nyt sänkyyn..


    • mervi hakala

      puoluekirja(kokoomus),passi-onko leimoja ählämimaista,aseenkantolupa,hampaitten röntgenkuvat-vinot ja huonot hampaat periytyvät,kuten pituus ja paino,peniksen koko yli 20 cm.ei liian iso jalka-ei löydy kenkiä.

      nämä minä itse tarkastin,mutta se saatanan äijällä olikin tupee eli repäise hiuksista

    • ei enää toista kerta

      Mahdollisesti edellisten avioliittojen määrä?Rikosrekisteriote hyvä pyytää,jos epäilyksiä.Työ-ja koulu-sekä muut todistukset tosin voi aina väärentää,joten ystäviin olisi hyvä tutustua,jos niitä on,heiltä kyllä saa tietoa taustasta.Ja jos ei ystäviä ole,se vasta huolestuttavaa onkin.Tiedän,että näitä luusereita,reppanoita,toisten hyväksikäyttäjiä ON,joten varovainen kannattaa olla ja kuunnella tarkkaan mitä mies puhuu.

    • naimisissa

      hanki koira puhdasrotuinen niin saa todistuksen

    • Mensalainen

      Noin suhde kannattaakin aloittaa niin on loppukin jo sinetöity :)

      Jos joku noin hullu on että suostuu tuollaiseen niin pitää olla epätoivoinen luuseri ja toisen vanhapiika millä ei ole mitään kokemusta elämästä parisuhteessa.

      Onneksi viesti on vain tsoukki, kun ei noin tyhmä voi kukaan olla :)

    • KromosomiX

      Tän on pakko olla PROVO!!! Ihan pakko!

    • XYB

      Mee kuule veneen alle ja ala ryyppäämään! Kukaan ei oikeasti halua kanssasi naimisiin!

    • hamba

      entä hampaat...haju...alushousut onko ruskeat (pierun ja kusen polttamat)...

    • tärkeätä hommaa!

      Haluan ilmoittaa Sinulle, että en suostu solmimaan avioliiton sakramenttia kanssasi, ennen kuin olen testannut emättimesi lihasten puristuskyvyn ja -voiman sekä anuksesi soveliaisuuden anaaliyhdyntään.

    • 3+7=fäggis

      jos olisit menossa kanssani naimisiin niin ei sinulla olisi mitaan tarvetta pyydellä moisita todisteitta ja rikosrekisteriotte sinun on mahdollista käydä tarkistamassa ilman puolisosi lupaa. jos nyt olet ihan tosissai noiden prosyyrien suhteen, niin ei sinulla ole miestä, joka olisi menossa naimisiin kanssasi. tervetuloa fantasiamaailmaan jonnekin tonne missä olen hiv-positiivinen, tarvitko muita todistuksia kun kerron sen sinulle 21 sekunnin tutustumisen jälkeen?

    • ihan ok

      Sanoisin näin että nuo asiat olisi hyvä selvittää jo kun aletaan seurustelemaan. Sitten kun ruvetaan miettimään naimisiinmenoa tällaiset asiat pitäisi jo olla selvillä ettei siinä kohtaa enää tarvitse miettiä miehen historiaa.
      Mutta mun mielestä ihan tarpeellisia juttuja, paitsi ehkä ei nuo kaksi viimeistä kohtaa. Muut kohdat allekirjoitan kyllä ja haluaisin tietää ennen kuin mietittäisiin seurusteluakaan.
      Uskoisin että moni muukin olisi samoilla linjoilla, myös miehet jos ovat tosissaan jonkun naisen kanssa. Sitä kun mahtuu elämään kaikenlaista varsinkin jos ollaan jo /- 30 vuotiaita.

    • älä vastaa

      juttuja ja muista kysyä myös tili-ote ja mahdolliset velka ja vippi rasitteet sekä neitsyystodistus

    • romantikko420

      Vai että geenien yhteensopivuustesti x)

      Oiskohan trolli?

    • uteliasmyös

      minkälainen mies itse olet?

      • niin...

        Kai annoit miehelle testitulokset omista lääkäritesteistä, työtodistukset, kallon kutistajan paperit yms? Tiedä vaikka omassa päänupissasi olisi vikaa ja miehesi olisi hyvä tietää tasapuolisuuden nimissä. Haluat siis oikein vielä tiliotteesi että olisi varmuus onko miehellä rahaa vai pitäisikö etsiä varakkaampi mies? :) Kyllä menee jo aika reilusti yli.

        Saappaan kuvan perseelle antaisin tuollaiselle eukolle. :D Kyllä teitä on koko maa täynnä, ei miehen tarvitse mennä naimisiin saadakseen vainoharhaista ja raha-ahnetta eukkoa.


    • Rehellisesti

      Monet kauhistelevat tätä listaa, mutta jos sen "perkaa käytännön asteelle ja karsii", niin ei tuo nyt mitenkään ihmeellinen lista ole:

      Rikosrekisteriote:
      - itse en usko että tälläisen naisen tapaisin, mutta onhan meitä moneen, ja jos renttuun olet retkussa, niin voihan sitä kysyä. Tosin luulisi että olette avoimesti siitä jo puhuneet, ja mies kertonut onko vai ei rikosrekisteriä. Tai ei kertonut onko rekisteriä, vaan onko tehnyt rikoksia. Todistuksen tarvitset vain jos et luota hänen puhuneen totta, mutta miski silloin menisit naimisiin jos et voi ollenkaan luottaa.

      Lääkärin todistus:
      - sukupuolitaudit tosiaan voinee testata yhdessä, siinä ei pitäisi olla kenellekään mitään epämielyttävää. Tosin fiksuinta se on silloin kun kondomin käytöstä on parisuhteessa luovuttu, mutta periaatteessa sen voi tehdä jälkikäteenkin, sillä on piileviäkin tauteja ja toisaalta kaikki taudit ei aina tartu, tosin oireilevat melkein aina, piilevät kuten HIV liian usein.
      - fyysinen kunto? Etkö ole tavannut sulhastasi jos et tiedä hänen fyysistä kuntoa? Toisaalta on olemassa mm. UKK-kävely ja kuntotestit ja Cooperin-testit johon voitte toki vapaa-ajalla yhdessä osallistua. Muita fyysisen kunnon testejä lääkärillä toiselta ei kait oikein voi pyytää edes. Mitä ne edes olisi?
      - psyykkisen puolen testaus lääkärillä olisi perin outoa, eli mitä siinä muka testattaisiin ja toisaalta ei lääkäri kovin helposti ihmisestä vikaa löydä jos ihminen vain sanoo että kaikki ok. Oletko itsekkään lääkärin mielestä täysin järjissään, varo vain?

      Geenien yhteensopivuus.
      - Jos itselläsi on periytyviäsairauksia, niin toki voit testata miehesi niitä varten, ettei lapsi peri molemmilta vanhemmilta samoja huonoja geenejä, jolloin ne yleensä lapseen "tautina" ilmestyvät.
      - jokainen aikuinen kantaa mitä lie geenejä, mutta se on eri asia mitkä geenit lapseen tulee (sekaisin molempien vanhempien geenejä), joten testaaminen olisi vain vainoharhaisuutta.

      Koulutodistukset, työtodistukset, tiliotteet.
      - mitä merkitystä on vanhoilla koulutodistuksilla? Voithan kysyä mikä oli keskiarvo koulussa hänellä, jos kiinnostaa ja jos epäilet että onko kovin fiksu, niin matematiikan tai vieraiden kielten arvosanoja. Tosin se jos 10-vuotiaana poikana on saanut pakkoruotsista huonon numeron, ei varmasti avioliittoon asti vaikuta.
      - kai tiedät käykö sulhasesi töissä ja toki olet nähnyt hänen tiliotteensa jos vaikka yhdessä elätte. Ei näitä tarvitse erikseen pyytää ainakaan toimittamaan, mutta toki jos et ole niin päädä nähdä.

      Tälläisen listan pyytämisessä ei ole järjen hiventä, mutta voitte tehdä sukupuolitestit ja kuntotestit yhdessä, sekä keskustella nuoruudesta, rikoksista ja koulumenestyksestä ilman papereitakin, mutta kaikki muu tarkempi syynääminen on jokseenkin harhaluuloista ja turhaa (todennäköisyys saada selville mitään järkevää on aikalailla nolla!)

    • 34

      että jollain koulunumeroilla elämää eletään?

      • Ihme touhua

        Mitä sitä turhaan naimisiin. Todistuspaperileikkiä voi kyllä pelata ihan muutenkin.


    • jemonaz

      aller-provo skippaan

    • päivän naurut.

      hahhaa!! tämä täti on varmaan töissä kelalla tai työkkärissä kun noin hanakasti vaaditaan todistusta joka suuntaan ;) noh, kukin tyylillään.

    • just iina

      Itse kyllä kuvittelin, että avioliitto perustuu rakkauteen ja luottamukseen. Miten voit mennä naimisiin, jos et luota? jos et luota, voitko rakastaa? enpä usko...eli raha perässä juokset. Tuolla tyylillä ei ole tulevaisuutta. Sorry.

      Nimim. Onnellinen avioliitto

    • oletko enkeli itse

      On kuules paras, kun pysyt yksinäsi, kun noin vouhotat miehen kustannuksella. Paras, kun hankit pumpattavan äijän ja se on sitten niin hyvä, kuin haluat ja sitä voit vielä opettaa, jos on alkukömpelyyttä.

      Eikun menoks vaan Sexikauppaan sulhoa valikoimaan

    • kaamos III

      iso penis ja istuu kun käsketään ja tekee just mitä sanotaan. Mene kuule lehmä suohon...

    • Jetyd

      Ei muuta kuin tasa-arvon nimissä tehtäköön näin: samat paperit on sinun näytettävä miesehdokkaallesi jos moista vaadit. Joskin voit olla aika huoleti siitä että jos kamultasi tuollaista vaadit niin se kamu näyttää sinulle jotain aivan muuta kuin nuo infopaperinsa: omat kengänpohjansa.

      • Iitin Tiltu

        Törkeen hyvä provo ! =D

        ja tosi montaa ihmistä näin helppo nakittaa.. hihihiii ! pittääpä tämä linkittää...


    • Puosu*

      Hyvät naurut kyllä tuli mutta toivottavasti kukaan ei oikeasti ole noin tyhmä :D

    • mariaaaaaa

      Hullu Akka!!!

      • 11+20

        ProvolutkA


    • Vaari-41

      On hyvä selvittää että kuorssako tai röhiseekö muuten kummallisesti unissaan.
      Onko uniapnea ja tarvitseeko ylipainehappilaitteet.
      Onko pahasti aamu-uninen.

    • Herionos

      Jos sinä et opi tuntemaan ihmistä kuin papereiden kautta niin menehän hiukka itseesi. Etkö osaa tutustua ihmiseen? Ihmisen käytös, puheet, olemus... kertoo enemmän kuin paperit. Ja sopii myös muistaa...ihminen muuttuu. Tänään sinä voit olla best koko maailmassa mutta 20v eteenpäin niin voit olla sellanen "peränpitäjä".

      Varman päälle ei avioon voi lähteä kukaan, ei edes itsestä. Elämä tuo eteen yllätyksiä. Voihan ihminen olla varma arvoistaan avioon mennessään, mutta pystyykö ne pitämään onkin jo toinen juttu. Aika näyttää.

      Niinhän maratoonarikin aikoo juosta perille - ihan oikeesti. Mutta voi jos alkaakin kenkä hiertämään...

    • herranjuumelen

      ..juu ei ole järkeä!

      Kyllä sen luulisi tietävän onko mies hyvä vai ei, jos sen kanssa aikoo naimisiin mennä ilman noita todisteitakin. Vai aattelitko baarista iskeä miehen ja mennä sen jälkeen heti naimisiin?
      Haloo, kyllä nyt ihmisiin pitää pystyä luottamaan. Ja ehkä olen vain vanhanaikainen tähän ihme nykymaalimaan, mutta mun mielestä naimisiin meno ei oo mikään leikin asia. Naimisiin mennään molempien halusta viettää elämää toisen kanssa (eikä siihen edes välttis avioliittoa tarvitte), niin myötä kuin vastoinkäymisissäkin..ja yhteinen elämä perustuu luottamukseen, rakkauteen ja yhteisen hyvän vuoksi on myös tehtävä kompromissejä.

      Ai vittu että mä inhoon tätä nyky-yhteistkuntaa!! Kaikkien pitäisi olla täydellisiä, ulkoisesti, sisäisesti..olla lahjakas, rikas ja julkkis. Ei yäk, niin monesti oon tullu siihen tulokseen etten tänne haluu lapsia tehä!

    • tulimieleen

      luottotidot lie tärkeää myös

    • myös luottotiedot

      luottotiedot kertoo myös paljon, jos kunnossa/ei kunnossa

      • tämä tärkeä!

        Avioehto ehdottomasti jos toisella selvästi enemmän omaisuutta. Niin ei pääse toinen viemään toiselta 50% omaisuudesta jos tulee ero.


      • puolet valasta
        tämä tärkeä! kirjoitti:

        Avioehto ehdottomasti jos toisella selvästi enemmän omaisuutta. Niin ei pääse toinen viemään toiselta 50% omaisuudesta jos tulee ero.

        Muista, että veloista myös toisen opinto, asunto ja kulutusluotoista joutuu maksamaan puolet, jos ei ole avioehtoa.


    • Mollabolla

      jotenkin kummallista, jos menee naimisiin niin tuntemattoman miehen kanssa, että ei ole tutustunut häneen tarkemmin, mitä hän tekee, ei ole tutustunut appivanhempiin ja sisaruksiin, mies on tuntematon erämaa...? Miten ylipäätään siinä tapauksessa voi kaksi (toisilleen vierasta) ihmistä avioitua...

    • Moraalnaja

      Yhtälailla miehen tulee vaatia sinulta samat todistukset tasa-arvoon viitaten sekä viimeisten seksikumppanisi DNA-testit ,hammaskartat kuitit viimeiseltä kymmeneltä vuodelta kaikista menoista sekä verotodistukset.En ottaisi sellaista hullua akakseni ,joka tällaisia asioiden järjestelyjä ja todistuksia on vailla.
      Sellaiselle naiselle sulka pers.Ja potku kuuta kohti.

    • dsfadsfs

      - rikosrekisteriote tarvitaan lain mukaan jos työskentelee lasten kanssa taidat kuitenkin olla aikunen? Sairasta ihmiset voivat muuttua ja elämän tilanteet ovat voineet ohjata ihmistä väärille raiteille väli aikaisesti. Jos olet ihastunut ihmeen ja mietit naimisiin menoa mitä todistuksilla on MERKISTYSTÄ. pidät hänestä sellaisena kun olet tutustunut. Menetkö ensi treffeille ja pyydät tuomaan mukana kyseiset todistukset?? LUOTTAMUS, RAKKAUS ja oma tunne ratkaisee asian.
      koulututodistukset, työtodistukset, tiliotteet (myös lähisukulaisilta) ?? Sukulaiset voivat olla vaikka kunka rikkaita tai rahattomia (tunne ja euro tasolla) ei sillä ole merkitystä kyseisen henkilön kanssa jokainen ihminen on OMA PERSOONA. Toivottavasti tuleva miehesi ei yhdistä sinua tämän kyselyn taakse. ps. olen ollut entisen linnakudin kanssa avioliitossa 15 vuotta, töissä käyvä ja todellinen perheen isä joutuin väärille teille kun menetti äidin 10 vuotta vanhana ei henkilöä voi menneisyyden takia tuomita jokaiselle tulee antaa mahdolisuus.

    • äly hoi

      Kyllä jotkut naiset osaa olla nirsoja!! Mikään mies ei tunnu kelpaavan. Tälläisiä naisia löytyykin runsaasti suomi24 treffipalstalta. No ette ikinä miestä saakkaan jos olette noin vaativia.

    • Rike_juuh

      Taas joku pimee muija. Pyydä vielä kengännumero, suosituksia muilta tutuilta ym...Kuullostaa jo vainoharhaiselta. VOIN SANOA EI OLE JÄRKEÄ. Kukaan järkevä mies ei alistuisi tollaiseen järjettömyyteen. Kyllä täällä on tyhmiä muijia, samaa pätee melkein jokaiseen tapaamani naiseen. Huh huh

    • ehkä huvittavin

      voi morjens!
      Ensimmäisenä herää kysymys oletko valmis antamaan samat tositteet? Ja jos et sen vertaa luota mieheen et täytyy noi kaikki saada niin itte sanoisin, kiitos ja näkemiin. Tuon sukupuolitauti testin nyt vielä on ymmärrettävää, mut muut ampuu vähän yli.

    • jotain tähän

      - rikosrekisteriote
      poliisi ei anna tuota tyttöystävän vaatimuksesta
      - lääkärin todistus sukupuolitaudeista
      on hyvä olla kummaltakin ettei kondomeja tarvitsisi käyttää, mutta silloin naisen on käytettävä e-pillereitä ettei lapsia tulisi.
      - lääkärin todistus hyvästä fyysisestä ja psyykkisetä kunnossa
      vie tuleve sulho lenkille ja katso miten hyvin perässä pysyy
      - geenien yhteensopivuustesti, jälkeläisiä ajatellen
      geenitesti on otettava kummaltakin jos halutaan sopivuutta tutkia ja asian tiimoilta on käännyttävä asiantuntian puoleen joita löytyy tältä palstalta isot määrät
      - koulututodistukset, työtodistukset, tiliotteet (myös lähisukulaisilta)
      koulutodistuksilla ei niin väliä vaan sillä miten on koulun jälkeen pärjännyt. tiliotetta kysyttäessä näytät ensin omaa tiliotetta. lähisukulaisilta ei pyydetä. miehen sukulaisilla ei ole velvollisuutta elättää miehen laiskaa akkaa.

      • Alan Mies

        Poliisi ei anna mitään otteita. Sen saa oikeusrekisterikeskuksesta tilaamalla. Tosin sekään ei kerro aina mitään. Lievimmät rikokset pyyhkiytyy pois rekisteristä 5 vuodessa. Jos selvinnyt aina sakoilla, siitä ei tule rikosrekisteriä ollenkaan.


    • Santeri777

      - Kestotesti.
      Kuukausi afrikkalaisessa villikylässä kynsiä syömässä, jos valittaa olosuhteista ... ei huolita parisuhteeseen.

      - Kuuppatesti.
      Pitää heittää koko entinen elämä silmää räpäyttämättä pois jos nainen sattuu sitä haluamaan, jos tulee viivettä ... ei huolita parisuhteeseen.

      - Seuratesti.
      Pitää kyetä olemaan naisen kaikkien tuttujen kanssa luontevassa sosiaalisessa kanssakäymisessä, olkootkin he vaikka miten erilaisia tahansa ... jos takkuaa, ei huolita parisuhteeseen.

      - Ulkonäkötesti.
      Mies viedään yleisesti näytille ja muiden naisten ihailun määrä kertoo kuinka korkeat kertoimet saa, mikäli kanssasisarilta ei saa kateellisia katseita ... ei huolita parisuhteeseen.

      - Uskollisuustesti.
      Nainen saa pitää "poikaystäviä" aina varalla puhelinsoiton päässä valmiina ja satunnaiset seksisuhteetkin pitää hyväksyä mukisematta, mies ei saa mainita näistä sanallakaan (miehelle ei tietenkään sallittuja kumpikaan, ei saa edes pitkään katsoa muita naisia) ja mikäli silmämunat värähtää kun nainen tulee kotiin satunnaisesta seksistä nautittuaan... tulee hylkäysmerkki paperiin, ei huolita parisuhteeseen.

      -Olen vain sinun-testi.
      Miehen pitää olla aina valmis kuolemaan naisensa puolesta, syytä kysymättä.
      Tuossa testissä tosin menestyneet reputtavat automaattisesti, mutta saivatpahan pisteet siitäkin.

    • jee, jee, jee!!!

      :D Ehdottomasti, tulee mieleen.
      Ensinnäkin, olet unohtanut yhden erittäin tärkeän asian: psykologiset testit. Ehkä ei ihan palomies tarvitse olla, mutta sukeltajaksi pyrkiessä (mihin muuten pääsin myös) oli monen tunnit testit, missä testattiin siis perinteikkäästi selväpäisyyttä, kielellistä lahjakkuutta, matemaattista lahjakkuutta, teknistä ajattelua. Ne on kuule tärkeitä ominaisuuksia myös, tulet huomaamaan sen vielä.

      Sinun pitää myös teettää tehtävärata, sillä ethän sinä todistuksilla tiedä, mistä se selviää! Ja lapsiakin aijotte hankkia, herranen aika nainen... Höh, höh... No, esimerkiksi....
      No, hänen on aloitettava ylösnousulla sängystä, avattava ikkuna tuuletusta varten, mentävä laittamaan kahvit tulemaan ja puuro kiehumaan. Pitää osata valita sopiva lämpö, että puuro lämpenee ja kypsyy, sillä välin kun tekee muuta, muttei pala!
      Sitten hampaitten pesu ja muut pesut, jonka jälkeen makuuhuoneen tuuletus loppuu ja peti pedataan. Kahvi onkin jo valunut, puuroa pitää hämmentää välissä. Kupillisen ehtii juoda ja tarkistaa mailit, sitten pitää osata laittaa puuro hautumaan, pukea ja laittaa itsensä muuten valmiiksi. Syödä.
      Sen jälkeen tietty, keittiön pikasiivous, tiskit, imurointi, asunto edustuskuntoon, jonka jälkeen ulos. Autosta on kumi puhki: vararenkaan vaihto. Nopeasti huoltopaikkaan, missä öljynvaihdot, ajoon lähtötarkistus ja muut perusjutut. Isompaa ei tässä testissä voi vaatia, mutta noi tommoset yleiset, mitä joka miehen (ja itseasiassa kyllä naisenkin) pitää osata.

      Tässä on ensimmäinen tehtäväosuus, aikaa saa mennä maksimissaan 2 tuntia, sitten on hylsy, kiitettävä selviää tunnissa. Sekä miehen että jäljen pitää olla siistiä.
      Sen jälkeen arkisia kysymyksiä: Pyyhitkö koskaan? Kusetko vessan reunoille, ja siivoatko niitä koskaan? Pesethän paskarantusi pöntöstä? Pesetkö kätesi ja milloin? Miten kuvailisit äitiäsi? Miten kuvailisit entisiäsi? Mitä toivot naiselta ja mitä odotat naiselta? Mitkä ovat sinulle ehdottomuuksia elämässä... suhteessa... kavereiltasi... perheeltä...
      Kannattaa: tässä vaiheessa voit jo karsia suuren osan pois.

      Toinen osuus suoritetaan tarhassa. Siellä on 5 lapsen pihavalvonta, sisälle meno, ruokailu ja päiväunet. Paperityöt, leikkitunti. Vaippaikäisiä pitää olla mukana ainakin 2 ja vaipat pitää vaihtaa, apua ei saa pyytää, paitsi jos tilanne vaatii, mutta se on hylsy. Tarhassa pitää selvitä 8 tuntia. Hyvällä tuulella ja olla koko ilta myös hyvällä tuulella, tämän testin mitta on aamusta nukkumaan menoon saakka, vähintään kuitenkin 12 tuntia.

      Tämä riittäkööt toiseen osuuteen. Riittää, että selviää, siis sekä lapset että mies.

      Sitten ruoanlaitto testi, tottakai, hartiahierontatesti, laskujen eräpäivän siirtopuheluita, ja työn hakutesti työttömyyden varalle. Kokonaisuudessaan testejä pitäisi olla viikko, joka päivä. Stressin merkkejä ei saisi näkyä, ei saa hermostua, koko ajan pitää olla sinulle ystävällinen ja plussaa saa ylläreistä. Miehuus testi, yksi päivä: halon hakkuuta, saunan lämmitystä, koiran kopin rakennus, polkupyörän korjaaminen, naapurin mummon auttaminen, nuotiolla loimukalan teko (kalalla ei väliä, kunhan sen kalastaa itse)... Ja ne kotityöthän tulikin jo testattua, mutta jos niissä jäi kysymyksiä, voi ottaa päivän sillekin: pyykin pesu, silittäminen, imurointi, tiskaaminen, pölyt, ikkunoiden ja ennen kaikkea: VESSAN pesu.

      Kaveritesti, tietenkin. Siis, kaverien kanssa pitää osata olla, flirttailematta, mutta ystävällisessä hengessä ja kestää kiperiäkin kysymyksiä, sekä kavereille esittely testi. Treffitesti. Ja lopulta, pitää tehdä KAIKKI helmen testit, millainen se ja tää olet (ymmärtääkö naista, osaako joustaa, ottaako huumorilla...)
      ja tarkistaa yhteen sopivuus astrologin kanssa.

      Jos nuo sinun testisi ja kaikki nämä natsaa, niin olet taatusti menossa naimisiin todella, hyvän miehen kanssa. Joku dorka kysyi, oletko itse kaiken tuon arvoinen: no tottakai!!! Haloo, onks valoo??!!

      • jos aiot tehdä

        Laita tuleva puoliso lestadiolainperheeseen harjoitteluun ja katso selviääkö hän viikon harjoiteltuaan muksujen päivä rutiineista. Jo pelkkät aamutoimet 8 lapselle, antaa hyvän käsityksen siitä voiko hänen kanssaan hankkia lasta.


    • Börjen

      Siinä on käyttöohje ja valmistaja. Sinun laisesi uraperse ei muuta tarvitse, koska olet ääliö. Et ansaitse ketään ikimaailmassa. Olet ruma, haiset, olet idiootti ja tunekylmä laskelmoiva nainen. Et saa miljooniani.

    • minä32

      Hyvin tunnet tulevan miehesi, onnea yhteisille ajoille jotka saattavat päätyä aika lyhyeen!
      Kannattaa varmaan tutustua ennen kuin rupeaa avioliittoa edes miettimään, muksuista puhumattakaan.

    • Jylppy77

      ...ja ennenkaikkeatodistusäidinkielenopettajalta, ettäosaakirjoittaayhdys sanoja

    • Totuus..

      Tuleva miehesi hyväksyy vaatimuksesi, jos yhtään tuntee sinua. Jos hän ei hyväksy, hän ei ole se oikea. Nimittäin myöhemmin elämässänne tulee myös muita vastaavia tilanteita, jotka hän joutuu hyväksymään ja niin sinunkin täytyy hyväksyä hänen vaatimuksensa tai et ole se oikea.

    • Wagner...

      Kyllä noillakin jo pääsee alkuun, ei tule sikaa säkissä... Ja vastavuoroisesti nainenkin voisi tehdä selkoa itsestään, on aikamoinen yllätys miehellekin olla naimisissa ent. rikollisen kanssa, taikka muun hörhöilijän...

      On nimittäin kokemusta...

    • HmHm

      Varmaan ei ole mitään väärää, jos pyytää rikosrekisteriotteen(antaa jos on tosissaan, voi toki myös suuttua, panee miettimään...?) ja todistuksen sukupuolitaudeista, onhan se hyvä varmistaa, mut kuitenkin, ehkä menet liian pitkälle, tunnustele, kyllä sinä tunnistat sen Oikean!!

    • No nythän

      Oikea uusavuton ja tunteeton laskelmoija, jolla ei ole omaa elämää! Täältä ne ohjeet löydät, vaikka et plussapisteitä saati bonuksia saakaan. Saathan edes "ohjatun" elämän itsellesi. Paljon näemmä (ei jaksa kaikkea edes lukea) kommenttia herättää...

    • PYYDÄ MIESTÄSI TILAMAAN LAUSUNTO SINUN PSYYKKISESTÄ TILASTASI.
      Olet seinähullu, ole iloinen, että kelpaat miehellesi vaikka hän olisi ollut 4:sen oppilas, lusinu vankilassa vuosia, olisi työtön ja lapsia olisi rajan kummallakin puolella.

      Kukaan ei voi olla noin hullu, tän on pakko olla provo XDDDDDDDDDD

    • mammaruustinna

      Sydämen ääni !!!!

      • :):):)

        mihin sinä miestä tarviit jos jo kerran kaikki ollaan epäluotettavia. ehkäpä vastaus on nainen:)


    • Ei todellisuutta

      Olisiko seurusteluaika sitä varten, että näitä asioita puhuttaisi läpi ja opittaisi tuntemaan ja luottamaan tulevaan aviopuolisoon. En ikinä voisi vaatia tulevalta aviomieheltäni mitään tuollaista, enkä myöskään voisi koskaan kuvitella että joku tosissaan minultakaan kyseisiä asiapapereita kyselisi. En edes kehtaisi. Haluan uskoa ja luottaa rakastamaani ihmiseen ilman mitään ihmeellisiä todistuksia. Sukupuolitautitestit kannattaa tehdä jo ennen ku alkaa seurustelemaan, ellei sitten aio olla harrastamatta seksiä ennen avioliittoa. Voisiko toisen sanaan vaan luottaa?

    • Tuollaisen listan vaatiminen on yhtä älytön kuin jos miesehdokaskin vaatisi vain ja ainoastaan yhden pitävän lupauksen sinulta. Se olisi vaan ja yksinkertaisesti rakastaa häntä sekä myötä että vastamäessä, tapahtui sitten mitä tahansa. Ja siihenkään sinäkään et pysty takuuvarmasti. Tai ainakin haluaisin nähdä todisteen siitä vaikkapa 60 vuoden päästä. No, enpä pysty minäkään takaamaan, että ilisin silloin hengissä.

      Eli eiköhän olisi parasta ottaa järki käteen ja mennä ensin itseensä, onko itsekään virheetön, saatikka sitten täydellinen.

      Mutta tuo koko kysymyshän olikin taas niitä palstanpitäjien yksiä hölmöjä alustuksia ;-) Eihän kukaan järkevä ihminen voi aprikoida noin pähkähulluja kysymyksiä tosissaan. EIHÄN....

    • Mr. Perfect

      Jep on törkeää. Itse taidatkin olla itse täydellisyys? Luulenpa ettet miestä kyllä saa. Toivottavasti et. Vaikutat vähän....sanoisinko, pimahtaneelta.

      Menetkö naimisiin sen miehen kanssa, vaiko miehen rahojen? Mitä väliä sillä työpaikalla tai työtodistuksilla on? Aina luulin että ihmiseen ihastutaan ja rakastutaan, olkoot toinen vaikka työtön. Olet kyllä aivan valmista kauraa. Pysy ainakin minusta kaukana =)

    • cossue

      Parempi rikas ja ruma ku köyhä ja friskis ja svettis. Lähisukulaisten tiliotteet! Jess! Vauraus saattaakin muhia serkun pöksyissä.

    • femari

      hoitoon! oot ihan sekaisin.

    • römpöttipömpötti

      Onpahan taas kyllä niin vitun provo ettei mitää järkeä.. Älkää menkö tohon halpaan että vastailette mitään tälle...Rupes naurattamaan kun on niin ilmiselvää ettei tollasta oikeasti voi olla, tai sitten jos on niin kyseisen viestin kirjoittaja on hyvin sairas päästään... Eiköhän nuo asiat sitäpaitsi tule muutenkin tietoon ennen naimisiinmenoa, kun tuskin kukaan ihminen avioituu ensin ja rupeaa tutustumaan vasta sitten.. :D

      • minä sanon!! ;))))

        ..itse sitten vaivauduit kommentoimaan....! Höh!


    • Ehkä viisaampi

      Tee avioehto, jota yhtäkappaletta hän ei saa käsiinsä edes kuolleen ruumiisi yli. Avierossa jaetaan myös velat.
      Vaadi myös velkatiedot ja tarkista julkiset verotiedot. Jos tuo palkka ja verotieto ei täsmää, selityksen pitää olla hyvä. Ex- mies väitti pesänjaossa elättäneensä avioliiton aikana minua, mutta kun tuloni olivat viimeisen 5 vuotta julkisessa verotuksessa olleet häntä paremmat väite kaatui.
      Minun ex- mieheni väitti omistavansa omakoti talon - pankin vuokralainen hän oli koska talon arvo oli osituksessa vain 100 000€ ja velkaa siihen ja se remontteihin oli 150 000€. Remontti lainat hän muuten otti sen jälkeen kun minä olin maksanut taloon remontit.
      Ex-mies sanoi omistavansa eri sukulaistensa kanssa puoliksi kesämökkejä eri paikka kunnilla. Teimme niihin uusia laitureita ja mittavia remontteja - kivoja lahjoja niiden todellisille omistajille.
      Ex- mies "omisti" auton ja vaihtoi sitä useaan kertaan uuteen, firman leasing autoa on helppo vaihtaa.
      Ex- mies "omisti" purjeveneen, moottoriveneen ja paljon muuta, joiden kohtalo tai todellinen omistaja ei ole vielä selvinnyt, kun venerekisterissäkin omistaja tieto on salainen.
      Opintolainaakin herralla oli vielä merkonomiopinnoista maksamatta.
      Suurimmaksi ongelmaksi osoittautui kuitenkin arvopaperikauppaan otettu 210 000€ velka, joka jäi lähes kokonaan jäljelle kun pörssikurssit romahtivat.
      Osituksessa myös velat jaetaan puoliksi. Huonossa tapauksessa voit siis joutua maksamaan peliriippuvaisen miehen velkoja loppuelämäsi.
      Pokeri naamalla valehtelijaa ei kannata ottaa.
      Tutustu myös hyvin hänen kavereihinsa ja juota kaverit. Ex- miehelläni ei ollut kavereita, koska hän oli niin mulkku jätkä.

      Suhde lapsiin ja lemmikkeihin kannatta tsekata: Se joka kohtelee julmasti heikompiaan voi kohdella avioerossa tosi kaameasti lapsia.

      No kuitenkin rakastut sokeasti ja jos hän on se oikea kaikki neuvot on turhia.

      • joku ei täsmää

        Miehesi oli mulkku jätkä ilman kavereita jo siinä vaiheessa kun sinä menit hänen kanssaan naimisiin. Lisäksi hän kusetti silmät ja korvat täyteen olemattomilla rahavaroillaan, joihin ilmeisesti ihastuitkin. Miehesi varmasti oli/on mulkku, mutta et se sinäkään paljon kertakäyttöpillua viksumpi ole. Ei nyt pahalla, mutta mietis ite...


    • öpötin

      Peeniksen mittaa voisit kysyä? Alapesun väliä sekä kalsareiden vaihtoa jne.

    • aapeli-paapeli

      Pyydä salarakkaiden puhelinnumerot ja osoitteet. Lisäksi elatettavien lasten nimet ja sotut... näillä pääset pitkälle.

    • YKS VAAN

      JOS HALUATTE MOLEMMAT ANTAA SAMAT NIIN EIHAN SIINÄ SITTEN OLE MITÄÄN HÄMMINKIÄ.

    • elinkautis

      Naisvangin toivelista, mikäpä estää haaveilemasta...

    • :D

      Miksei jo ennen seurustelua, mitä eroa on naimisiinmenolla? Jospa nuo kaikki onkin kuten toivot, mutta mies joku ääliö, niin saisi moni hyvät naurut. Pitää olla ääliö jos edes meinaa tollaista, edes piloillaan! Miksei saman tien todistuksia entisitä suhteista ja niiden loppumissyistä, sukututkimusta, todisteet siitä millainen mies on sängyssä ja keittiössä, millaista on siivouksensa ja pyykkäyksensä jälki, testiä millaisista esineistä, huonekaluista ja ruuista tykkää. Oishan se nyt kamalaa, jos mies haluuki mustan sohvan ja sä punasen!! Sit viel lasten kasvatustyyli, jälkeläistutkimus ja onko ylipäänsä mahd saada lapsia.. Sit ko ite meet samat tutkimukset ja kokeet ja sulla onki huono äikän numero, niin etteks menekään naimisiin? Intresting..

    • Miettikää,ensin

      Eli,täällä usein valitetaan,että miksi se mies juo ja lyö.Tämä mielestäni kun liittyy ekan kirjoittajan vaatimuksiin ehdottomasti. Toki siihen yhtä monta selitystä kuin miestä? Arvoisat naiset,ennenkuin "teette" lapsia yhdessä,menette naimisiin,asutte yhdessä.Ottakaa sen "mukavan" uuden miesystävänne kanssa useamman kertaa kunnon känni(ovela nainen osaa sen myös teeskennellä),niin siinä useimmiten paljastuu sen miehen(tai vastaavasti naisen) todellinen luonne-näin se vaan usein menee...Itse olen liki viiskymppinen mies ja voin vannoa,monien ystävien kertomana (anteeksi,hieman omakehua) että kahden tai kolmen promillen kännissä,ei agressiot kasva,vaan,päinvastoin,huumoria tulee entistä enemmän esiin.

      Tottakai,itselläni on huonoja "päiviä" ollut satoja,mutta minkä ihmeen takia niitä purkaisin rakastamaani ihmiseen tai ystäviini.
      Tässä on tullut ryypättyä monen näköisten ja värillisten kanssa-tuolla maailmalla.
      Nykyinen,Venäläinen naisystäväni,17 vuotta nuorempi,seurusteltu neljä vuotta, sanoi muistaakseni? toisilla "treffeillä",jos hän häntä lyön,suhde loppun heti.Vastasin,että tuolla avaruudeessa "sonnutska" sammuu ennemmin...
      Nyt maisteltu Tapioo 0.5L,kaksi Hartwallin lonkeroa,korjaan kirjoitus virheet myöhemmin.

    • rp

      Viläö sä mies on kuviois mukana
      Vähän torvi jos e tosta ota ritolat

    • 77339922

      Tietysti pitää tarkistaa lääkäriltä,ettei ole ummetusta tai kroonista ripulia,muuten saat pestä paskaisia alushousuja aivan jatkuvasti,sekä pyytää todistus,jotta hikirakkulat toimivat normaalisti,jotta hien haju pääsee poistumaan luonnollista reittiään,muuten se saattaa laukaista aivoverenvuodon,jolloin kaikki se hiki mitä on pantattu ,niin pääseepäähän ja saattaa aiheuttaa sen,että hiki rojataa kertaheitolla miehesi päähän ja tartuttaa sen sinuuun,sillä se tekee sen,että miehen hiki tarttuessa naiseen,muuttuu kuseksi,joten ole tarkkana ,ettei sinuun tule ns,kusipäätä.
      Tarkista myös kengän numerot,ettei ne ylitä kokoa 47,muuten on vaikeuksia löytää kenkiä talveksi,joten miehesi ei ääse pakkasella ulos.Katso vielä jokanaisen niksikirjasta ohjeet ennen avioliittoa,niin ei tule pettymyksiä.

    • Hahhoh

      Mensan jäsenyyspaperit pitää tietysti tarkistaa.

    • M. Luther

      vaatia jotain vastuuta jo siinävaiheessa kenet hän vihkii ja ei? Nykyinen kirkollismenttaliteetti muutenkaan ei puolusta enää muuta kuin rikollisia rahoineen.Vaivaset saavat maksaa vain kolehtia.

    • gdfhdfhdfhdfh

      Selvä provohan tuo alotusviesti on, siitä ei ole epäilystä, mutta KUVITELLAAN että joku nainen tosiaan olisi niin saatanan tyhmä että vaatisi mieheltään tuollasta niin luulenpa ettei kukaan mies edes suostuis harkitsemaan mitään vakavampaa tuollasen typerän nartun kans.

      • Kertooko kaikki tositukset miehen oikeasta luonteesta? Sitä ei papereista nähdä. Se nähdään sydämellä. Oletko antanut omat todistuksesi miehelle? Tasa-arvo tässäkin asiassa.


    • Biisiä nimeltä "insane in the membrain"?

      Samantie pistää työkkäriin hakemusta "haetaan työtä mistä maksetaan paljon mutta ei tarvi tehdä mitään sen eteen ja kaikki palvoo minua".

      hyvä trolli tai voin jopa uskoa meistä seinähulluista suomalaisista jotain tämmöstä oikeasti. olisi kyllä hienoa nähdä se mies kuka suostuu tuommosen hakemuksen jälkeen vielä naimisiin tuon ihmisen kanssa :D aivan kuin unohdetaan tunteet tää on velvollisuus, en mä tuosta kyllä oikein tykkää mut se on paperilla unelmamies.

    • ei se hyödytä

      pyytää ihan mitkä todistukset vaan, ei se mitään takaa...
      Ja joku koiranleuka keksii kuitenkin väärentää nekin, ett siinähän sitten teet paperitöitä...

    • GRIZZLY

      Nimimerkki: "miehen testaaminen"

      Ei millään pahalla... Ennenkuin aloittelet minkään sorttista parisuhteen tapaistakaan! Suosittelen AIKUISTUMISTA.

      Yhdelläkään noista kriteereistä ei löydä kunnollista miestä.

    • Haahuuta

      Annatko samoin itsestäsi kaikki vastaavat tiedot. Toden näköisesti vastaavanlainen testaaminen tulee jatkumaan, kunnes tulee täydellinen kyllästyminen.

    • kumppaniisi

      Eikö ole ihan luonnollista, että seurusteluaikana tutustutaan ja katsotaan yhdessä toistensa esim. koulu- ja työtodistuksia. Ja samoin toistensa pankkitilit pitäis normaalissa hyvässä seurustelusuhteessa tulla toisille silleen tutuiksi, ettei niistä tarvitse tiliotteita.

      No, geeniasia. Geenitutkimus on tehty kovin harvalle ihmiselle, eikä ne sittenkään ole "luotettavia" sillä moniin riskeihin sairastua johonkin sairauteen vaikuttaa myös paljon yksilön elintavat. Eri asia, jos suvussa on jokin polygeenisesti perityvä sairaus, mutta sekin on varmasti jo tiedossa ja normaalissa parisuhteessa kumppani kyllä kertoo sellaisesta.

      Hyvä fyysinen kunto pitäisi myös olla selvillä jo seurusteluaikana. Kyllähän olet yhdessä lenkkeillyt ja käynyt salilla, tai mitä ikinä liikuntaa yhdessä harrastattekin. Ja samalla seurusteluaikana on ilman muuta tullut selville kaverin henkinenkin puoli.

      Sukupuolitaudit. Onko itselläsi ollut oireita? Jos ei, niin tuskinpa niitä kaverillasikaan on ollu, sukupuolitaudit kun leviävät herkästi sukupuoliyhteydessä. JOS taas et ole ollut sukupuoliyhteydessä miehen kanssa,,,no, itse en menisi naimisiin koeajamatta sitäkin sarkaa.

      Rikosrekisteri, sekin on minusta luonnollista, että sellaisen olemassaollessa siitäkin jutellaan normaalissa parisuhteessa jo seurusteluaikana.

      Summa summarium: Tiedät tutustuttuasi kunnolla kaveriin tuon kaiken ihan ilman todistuksia.

    • opettaa

      Juu ei tulisi yllätyksiä.Thai naiset laittavat suomalaiset miehet sukupuolitestiin ym testiin.itse kumminkin pitävät visusti salassa entiset lapsensa mieheltä.Naimisiin on hinku ja hups sitten elätät myös entisen miehen kanssa niitä heidän lapsiaan.kertokaapa millaiseen testiin thai laittoi teidät Thaimaassa.Eli kyllä Suomessakin pitäisi ottaa oppia.

      • Haloo-

        Ei oo todellista et löysin tälläisenki kysymyksen ku laitoin googleen hakusanaks kaalepin kosto :D Voi jestas, hyvät naurut sai taas!


      • tgbujm

        Tuollaisen naisen kanssa seksin harrastamiseen tarvitaan kirjallinen anomus kolmena kappaleena, joka kerta.
        Ei kiitos, menee liian byrokraattiseksi.


    • Hoh,hoijaaaaaaaaaaaa

      Muista ottaa tänäänkin lääkkeet !!!

    • Kokenut perheenisä

      Selvittäisit soveltuvuustestillä miesehdokkaasi luonteen ja nuoruudenkolttosten historian sukulaisten ja tuttavien avulla. Mielen laadun ja sen kestävyyden kriisitilanteissa.
      Koulutuksella, todistuksilla ja tiliotteilla ei ole elämässä kuin tyhjän paperin arvo!
      Yrityksissä käytetyt rekrytointimallit(esim Nokia) ovat nekin parempia kuin ehdottamasi.
      Avioliitto on miehen ensimmäinen elämänkoulu ja vastuun ottamisen paikka. Naisella on sama kypsyyskoulu ollut jo 10 vuotta aikaisemmin. Mies menee uuteen omaan perheeseen yleensä aina opiskelemaan perhe-elämää, naisella perhe, turvallisuuden tarve ja äitiys on geeneissä. Miehellä metsästyksen vietti!
      Ole varovainen miesten kanssa. Ulkonäön perusteella ei ainakaan kannata siippaa valita. Oli sitten kysymys miehestä tai naisesta. Ota mieluummin ruma ja lihava. Ne ovat parhaita eikä niitä muut himoitse.
      Isofaija

    • Katsopa peiliin

      Nyt on pakko sanoa, että tuntuu hieman tekaistulta aloitukselta.. Tai jos tämä on todellista niin täytyy ihmetellä aloittajan ajatusmaailmaa - mitä tulee ihmissuhteisiin.

      Rikosrekisterin ja sukupuolitaudit vielä ymmärrän (tosin jälkimmäistäkin ihmettelen, mikäli ollaan oltu jo sukupuolisessa kanssakäymisessä keskenään ja vasta naimisiin mentäessä aletaan testaamaan), mutta että psyyk. ja fyys. kunto, geenien yhteensopivuus, todistukset sekä kumppanilta että LÄHISUKULAISILTA

    • hullunainenolet

      ei näin. jos et sen vertaa luota miehesi sanaan kun kysyt noista asioista niin ei kannata mennä naimisiin ollenkaan. todella typerää

    • Miu Mau

      Vie ensin itse kyseiset todistukset tulevalle puolisollesi mukaanluettuna todistus mm. neitsyydestäsi. ;)

      Sitten alkaa olla turvallista molemmille kun vielä on mukana kaikki osakkuudet, osakesalkut, omaisuusluettelot, ulkomaanpassit ja esim. verotustodistukset...

    • lkhfg

      ton takii sulla EI OLE MUNIA JALKOJENVÄLISS, vittu mikä urpo

    • hallelujaaaaaaaaaaaa

      Tai tuleeko mieleen muita asioita, jotka pitäisi ottaa huomioon?

    • Suomiuros

      Ainakin tuo geenien yhteensopivuus testi olisi hyvä tehdä, jos se vaikka vähentäisi kusipäisten kakaroiden syntyvyyttä. Niitä kun tuntuu maailmassa olevan jo aivan riittävästi. Ihmisten pitäisi ottaa mallia esim koirien "astuttamisesta"...ainoastaan valioyksilöt saisivat hankkia lapsia. Miettikää mitkä säästöt saataisiin aikaan mm sosiaali, terveys ja lainvalvonta puolelta.

      Terveisin
      Puhdasrotuinen suomalainen valioyksilö...tuleva siitos uros :)

      • 35e567889um90,0+

        Ellet täysin feikki ole ...
        ...täysin sekasin olet ainakin jos ko. asioita EDES mietit.

        Kunnilla on semmosia ilmaisia palveluita joissa voit tarkastuttaa pääsi, suosittelen että käännyt heidän puoleen asian ratkaisemiseksi.


    • faktaa on

      se tärkeää...vaikuttaa aivoihin ja käytökseen...terveyteen...

      • 26,5

        pituus tärkein! Mittaa. MOT!


    • Petteri Alatalo -88

      Mielentilatutkimus?
      Täytyy olla vähintään alentuneesti syyntakeinen että haluaa tollasen jälkeen sun kanssa naimisiin.... ;)

    • Tietysti´

      naimisiinmenopalkkio kannattaa pyytää

    • nuorehko nainen

      EU:n pitaisi kehittaa miehen arvoa arvioiva Miesindeksi, jolla olisi helppo laskea kaikki ominaisuudet yhteen ja lopputulos olisi selva, kuinka laadukas mies olisi kyseessa.
      Nyt herrat tarkeaan asiaan kiinni, miesindeksia kehittamaan! Mina haluan selkeat ohjeet kuinka voin arvioida aviomieskokelaita.

    • haluat saada tiliotteet ja työtodistukset miehen lähisukulaisiltaq? o___o ootko kontrollifriikki vai muuten vaan typerä? Silloin ku ostat koiraa on tärkeetä tietää taustoista mut ei lääkäri sitä tiiä onko mies sulle sopiva vai ei. Kai tää nyt oli vaan joku huumori juttu jotta saadaan aikaan mahd paljo keskustelua :o Ymmärrän kyl jotku sukupuolitauti jutut ja näin mutta jotain rajaa tyttä kulta

    • halipulaaa

      Siis... trolli vai ihan tosi? Jos multa tulisit jotain tollasta pyytää niin en kyllä tasan menis sun kanssa naimisiin.

      • eisaa2

        moi


      • eisaa2

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe