Varokaa ostamasta konetta Windowsilla!

Helpson

Windowsilla myydyt tietokoneet hajoavat itsestään vuodessa hidastuen käyttökelvottomaksi! Kaikki haittaohjelmat toimii vain Windowsissa ja viranomaiset kehoittaa käyttämään pankkiasioinnissa muita käyttöjärjestelmiä! Bluescreen, tyhmät kyselyt ja kaikenlainen sekoilu ja toimimattomuus ovat Windowsin ominaisuuksia.

16

990

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 02030405

Kävikö mielessäsi, että ehkä et vain osaa käyttää sitä.

• Krivi

Kun kirjoittaa, olisi syytä pysyä totuudessa.

• HÖPÖ!

HÖPÖ!

• kyllä mihinkään siitä hajoa, jos Windows lahoaa.

• voi valita
      • läppäri.

Eipä siellä ole yhtään läppäriä linuxilla.

• Elä.

Windowsin tavallisia ominaisuuksia ja koneiden hajoamisia.

• Niinpä niin

Jaaha, taas näitä.... Huoh...

• "Kaikki haittaohjelmat toimii vain Windowsissa ja viranomaiset kehoittaa käyttämään pankkiasioinnissa muita käyttöjärjestelmiä!"
        Ihan mielenkiinnolla missä ne lähteet/faktat on asiasta!
        Kuka on viranomainen? Poliisi? Jotka nyt eivät tiedä tietoturvasta välttämättä tuon taivaallista.

Jos kone hidastuu aina voi ostaa uuden kovalevyn, eikä edes maksa paljoa! Ei se koko kone mihinkään hajoa ajanmyötä.

Itsellä windows 7 uudessa koneessa ja tulos puolen vuoden aikana ei ole kertaakaan kaatunut, eikä reset nappia ole tarvittu!

• FuulaFabu

wintoosan eri versioita eikä ne ole mihinkään hajonnut tai edes hidastunut! Taas yks trolli! Pitäis oppia myös käyttämään niitä käyttiksiä ennenkuin alkaa aukomaan päätään!

• Kokenut gona

Vai että 30 vuotta olet käyttänyt Windowsin eri versioita? Kerros nyt trolli sitten, että mitä Windowsin versiota muka käytit 30 vuotta sitten, vuonna 1980? :-D

• luokitteli kaikki
        Kokenut gona kirjoitti:

Vai että 30 vuotta olet käyttänyt Windowsin eri versioita? Kerros nyt trolli sitten, että mitä Windowsin versiota muka käytit 30 vuotta sitten, vuonna 1980? :-D

Microsoft:in käyttikset Windowsiksi :) Eikös se MS-Dos saanu alkunsa noin 30 vuotta sitten.

Eikä pelkästään otsikko, vaan palsta, keille viesti on tarkoitettu.
      Seuraan jonkun verran noita homppuja ja ubuntun suomi foorumeita.
      Eikä niissä ole tullut vastaan käyttäjää, joka avaa tietokoneen ensimmäistä kertaa noilla käyttöjärjestelmillä. Sen sijaan kokenutta tietokoneen käyttäjää löytyy, joka on ostanut mäkki-koneen, tai asentanut ubuntun ja eikös ole foorumeille jo asiaa. Miksi näin? Täällä toitotetaan ihan muuta??

• winäijä77777777

Höpäjä mitä höpäjä, bullshittiä sun kirjoitukses.

• Waka Wanha

Itse olen käyttänyt M$:n tuotoksia DOS3:sta alkaen, uusinta W7:aa en. Tuttuja ovat myös, Unix, OS/2, SunSolaris ja BeoOs puolen tusinaa LInux-versiota. Tietysti graafinen liittymä oli edistysaskel ja verkkokäytön mahdollistava W3.11 myös. W98 oli jokseenkin kelvollinen, erityisesti SE. W2k on parasta, mitä M$ on toistaiseksi luonut, XP:hän on vain sen vähän korjailtu ja sekavampi versio. Täydellisin susi on Win ME, joka onistuu kaatamaan itsensä parissa tunnissa, vaika koneella ei tehtäisi mitään. Toinen varsinainen riesa on VIsta, joka minullekin pakkomyytiin läppärin mukana. En tiedä, paljonko Vistan tyrimisiä on W7:ssa korjaltu, mutta korjailun alusta ei kyllä lupaavalta näytä. Itse laitoin Vista-läppäriin alle viikon LInuxin pääasialliselksi käyttikseksi.

Kyllä niinkin virallinen eli kuin Tietoturvakeskus on varoitellut Windowsista mm. erilaisten tietoturvavuotojen ja pankkihuijausten yhteydessä. Tyyli on tietysti ollut varovaista: ".. varminta olisi käyttää paremmin suojattua käyttöjärjestelmää ..." - malliin.

Vahinko vaan, että tavallinen käyttäjä saa tavallisesta kaupasta edullisimmat koneet vain M$-pakkokytkyllä, kun jo valmistajat asentavat niihin W:een ja lisäksi omaa tarpeetonta roinaansa. Jos kovalevyn aikoo täydellisti puhdistaa itse W:stä neitseelliseen tilaan, se vaatii melkoista asiantuntemusta ja järeäitä ohjelmia, joiden käyttö vatii jokamiehen ulottumattomissa olevaa tietotaitoa.

Ihan vasta-alkajan käyttöön ja myös tavalliselle käyttäjälle sopivin järjestelmä on mielestäni Linux Mint. Myös Ubuntu (johon Mint perustuu) ja sen sisarjärjestelmät Kubuntu (W-tyyppinen näkymä) ja Xubuntu (kevyt, toimii jopa ikivanhassa386-koneessa) ovat hyviä vaihtoehtoja. Nuo voi asentaa W:n rinnalle ja valita luodusta aloitusvalikosta, kumpaa haluaa käyttää. Noita Linuxeja voi myös kokeilla live-CD:Ltä ja päättää itse, kelpaako. Järjestelmän voi imuroida ilmaiseksi netistä ISO-tiedostona ja polttaa CD:lle.

Linuxeissa ei tarvita palomuureja eikä virustorjuntaohjelmia. Kaikki perustarpeelliset ohjelmat tulevat asennuksen mukana, ja ohjelma ilmoittaa, kun uusia testattuja päivityksiä on pakettivarstossa saatavilla. Mintin hyvä puoli aloittelijalle on myös ns. kolmansien osapuolten ohjelmien automaattinen saatavuus (ilman sitä yhtä käskyä, jonka muu Ubuntu-perhe vaatii). Joidenkin printteriden kanssa voi tulla ongelmia, mutta ainakin HP:t (erityisesti), Canonit ja Epsonit yleensä toimivat, Lexmarkit yleensä ei. Ihan merkkikohtaiset Linux-ajurit löytyvät esim. www.openprinters.org:in sivustoilta.

Linuxit eivät nykyään ole enää konsolikäyttöisiä perusasioissa, vaan kaikki tarpeellinen hoituu graafisen näkymän kautta, jopa huomattavasti sujuvammin kuin W-versioissa.

Minulla on sellainen tunnelma tietotekniikan ammattilaisena, että W:n intohimoiset puolustajat ovat kuin kummipoikani, joka aikoinaan nelivuotiaana tunsi jokseenkin kaikki automerkit. Ja jokaisesta oli varma mielipide. Perheellä itsellään oli silloin pieni ruosteinen Opel Corsa. Pyysin poikaa pistämään automerkit paremmuusjaäjestykseen ja vastaus tuli heti:
      - no ensten on opel kolsa, sit jakuaali, sit pemali ja sit melsu.

• azxcxzs

Kiitos asiallisesta tekstistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2995
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1225
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1007
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      951
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      915
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      887
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      841
    8. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      160
      826
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      774
    Aihe