Voiko häirikköä estää soittamasta?

häirikkösoittaja-

Olen joskus sattunut erehdyksissäni antamaan puhelinnumeroni henkilölle, joka ei tajua kielloista huolimatta lopettaa viestittelyä ja soittelua. Tein itse jo puolisen vuotta sitten hänelle selväksi, että ei tarvitse enään ottaa mitään yhteyttä.
En ole itse ottanut henkilöön yhteyttä muutamaan kuukauteen enkä myöskään aio ottaa.
Kyseinen henkilö lähettelee viestejä puhelimeeni ja soittelee. Häiritsevintä on, jos hän soittaa yöaikaan.

Minulla on DNA:n liittymä ja voikohan sillä estää jonkun tietyn numeron? Vai voinko ottaa tästä häiriköinnistä yhteyttä jonnekkin? Häirintä ei ole uhkaavaa, mutta se on erittäin ahdistavaa ja häiritsee minua.

22

1662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Numeron vaihtokin

Monissa puhelimissa on esto nuomeroille josta ei halua soittoja tai viestejä!
      Hommaa sellainnen tai kerro suoraan mitä ajattelet! Mieluummin se kuin kerrot täällä, ja toivot hän näkee juttusi!?

• häirikkösoittaja-

Nokian xpress music puhelin on, eikä tässä ole kyllä mitään esto mahdollisuuksia löytynyt. Jos joku tietää, niin kertokaa toki.

Olen myös kertonut suoraan, mitä ajattelen, mutta eipä näytä auttavan.

Ja niin, numeroa en rupea vaihtamaan hänen takiaan.
        Enkä myöskään toivo, että hän näkee tätä.

• ...
        häirikkösoittaja- kirjoitti:

Nokian xpress music puhelin on, eikä tässä ole kyllä mitään esto mahdollisuuksia löytynyt. Jos joku tietää, niin kertokaa toki.

Olen myös kertonut suoraan, mitä ajattelen, mutta eipä näytä auttavan.

Ja niin, numeroa en rupea vaihtamaan hänen takiaan.
        Enkä myöskään toivo, että hän näkee tätä.

Asenna luuriin ohjelma, joka estää sms -viestit ja puhelut tietyistä numeroista. Tälläisiä ohjelmia ovat esimerkiksi Easy Reject tai Handy Blacklist.

http://store.ovi.com/content/16810

• 23

Itselläni on ollut aikoinaan puhelin jossa sai laitettua valikkoon estettävät numerot, suoraselkäisintä toimintaa olisi tietysti sanoa niin pahasti että ei varmasti soittele.

• tohtori pitää kädest

Miksi hän soittelee sinulle? onko hän kiinnostunut pillustasi vai rahoista? mitä hän sinusta haluaa ei hän sinulta mitään saa vai saako?

• virtakatkaisin
        tohtori pitää kädest kirjoitti:

Miksi hän soittelee sinulle? onko hän kiinnostunut pillustasi vai rahoista? mitä hän sinusta haluaa ei hän sinulta mitään saa vai saako?

Saahan sen puhelimen ÄÄNETTÖMÄLLE tai kokonaa virta yöksi pois. ei häritse. Niin ja kait siitä vois tehdä rikosilmoituksenkin jos öisin soittelee. Yksinkertaisin konsti siis äänettömälle tai virta pois.

• estoja ei taida olla

kun vastaat hänen soittoonsa, niin sanot että ilmoitat poliisille, jos ei lopu!

Estopalveluita ei taida olla muihin numeroihin kuin viihde-ajanviete-hyöty ja ulkomaan esto - ei ainakaan mun operaattorilla ole sellaista vaihtoehtoa, että voisi tavallisen, yhden ainoan numeron estää....

• häirikkösoittaja-

Olen tälle häirikölle sanonut, että otan yhteyttä poliisiin jne. mutta hän vain nauroi asialle ja sanoi, että siinäpähän otat, että eipä ne asialle mitään voi. Kyllähän poliisitkin voivat numeron vaihtoa ehdotella, mutta siihen en lähde.

Muutaman kerran on kyseinen henkilö netissä puhunut uhkailevasti, mutta nämä keskustelut olen tyhmänä mennyt poistamaan.

Eli ainoana vaihtoehtona on siis se, että annan hänen vain jatkaa häiriköintiä?

• kädestä pitäen

Olen tälle häirikölle sanonut, että otan yhteyttä poliisiin jne. mutta hän vain nauroi asialle ja sanoi, että siinäpähän otat, että eipä ne asialle mitään voi. Kyllähän poliisitkin voivat numeron vaihtoa ehdotella, mutta siihen en lähde.

Muutaman kerran on kyseinen henkilö netissä puhunut uhkailevasti, mutta nämä keskustelut olen tyhmänä mennyt poistamaan.

Kysy häneltä: mitä hän haluaa sinusta.

• vaihtoehdot on

on kaksi vaihto-ehtoa. Yksi, että ilmoitat poliisille häirinnästä ja ko syyttäjä päättää syyttää. Toinen, että otat uuden salaisen numeron.

• actually,you want?

uskotko sinä sitä häirikköä vai oletko tässä ihan huviksesi vain kirjoittelemassa ajan kuluksi. usko pois, puhelinhäiriköijän voi pistää liriin ihan oikeasti, jos vaan löytyy sellainen poliisi joka ottaa sun asian todesta. Se soittelija jäljitetään ja sitten katsotaan mitä tehdään. Mitä sä oikeen haluut? Ei ole muita vaihtoehtoja kuin vaihtaa numero tai viedä asia poliisille.....

• tu tuuut
        vaihtoehdot on kirjoitti:

on kaksi vaihto-ehtoa. Yksi, että ilmoitat poliisille häirinnästä ja ko syyttäjä päättää syyttää. Toinen, että otat uuden salaisen numeron.

Poliiseilla ja syyttäjillä on kädet täynnä töitä kaikkien häiriköitten kanssa. AInoa lohtu poliisilta on neuvo vaihtaa numero salaiseksi. Syyttäjä ei lähe edes ajamaan koska kyseessä ei ole yleisen syyttäjän skaalaan kuuluva yleisjuttu ellei teko ole törkeä. Eikä kannata räjäytellä mitään tärykalvoja. Puhelinterroristillakin on oikeutensa.

• keinoja.

keino; kun hän soittaa, et ikinä vastaa ja yöksi puhelin pois päältä. Herätys onnistuu ilman, että olis päällä.
        Jos on mies, voit joskus antaa jonkun miehen vastata siihen. Ei tehoa kaikkiin.

Toinen keino: vaihda numero ja laita salaiseksi. Aika hankala miettiä, mikä olis uus numero.

• Prosenttijengi

Levitä sen idiootin numeroa vaikka tänne ja laita nimi sekä osoite niin laitetaan vähän postia tulemaan.

Kyllä kusipäille löytyy opettajansa. Joko hyvällä tai pahalla.

• 1+9

• voi voi voi voi voi

No nyt on koko helamaailma pois tolaltaan

• .

Mielestäni ainoa oikea keino on ilmoittaa asiasta poliisille. Jos et uskalla, niin epäilyttää kovin, että olet itse tehnyt hänelle jotain miksi et halua poliisin sekaantuvan asiaan.

• Keino tämäkin

Minulle soitteli aikoinaan yksi häirikkö.
        Sitten keksin.

Varasin äänitorven, oikein kovaäänisen, ja kun soitti niin töräytin luuriin.

Loppui soitot.

• väärä numero
        Keino tämäkin kirjoitti:

Sitten keksin.

Loppui soitot.

Juu se on tepsinyt kiitettävästi(joskus meidän tstoon tuli häiriäösoittoja mutta loppuivat kun puhalsin lujaa pilliin. Tais soida korvat jonkin aikaa). Jos poliisi ei voi muka tehdä asialle mitään, alapa soitella vaikka aamuyöstä tyypille aina silloin tällöin esim. viikonloppuna, kun et ole itse töissä(oletus).
        Tai sitten kun soittaa, laita CD-levy soimaan(esim. virsiä tms.)mielellään sellaista musaa, jota ko.soittaja inhoaa. Eiköhän into lakkaa.

• heh.
        Keino tämäkin kirjoitti:

Sitten keksin.

Loppui soitot.

Kyllä välähtää :D

• 32

Numeron esto hoida ton asian.
      Tai sitten uusi numero tai jos sinusta on miestä/naista niin sanot suorat sanat.

• numero

Minulla on sama tilanne , joskus tutustuin soiteltiin kunnes mä päätin et se on aivan turhaan _!, nyt henkilöllä on jo tyttöystävä. hän soittaa nytkin numeron kaa ja ilman :)
      2 vk sitten sain tiedon . että meillä on sama osoite mutta talo eri.. Voi EI... P.s Älä vastaa , jos soittaa :) tai pyydä esim mies henkilön vastaamaan . jos se auttaa kun moneet miehet siinä vaiheessa tajua että hän on jo varattu.. Ja se tehoa.. / mulla tehos .. numero sama mutta ei hän enää soita! pari kerta soitti ilman numeoa ja mä annoin vaan hälyttä ..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      89
      2411
    2. Mistä löytää kadonnut motivaatio?

Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että
      Sinkut
      137
      2157
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      2028
    4. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      168
      1521
    5. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      138
      1257
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      193
      878
    7. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      85
      876
    8. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      174
      846
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      449
      786
    10. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      50
      635
    Aihe