Kaverin koira

-koiraihminen-

Hei, koiraihmiset! Tarvitsisin vähän neuvoja. :-)

Sellainen tilanne, että kaverillani on murkkuikäinen koira, joka ei ole omaksunut oikeastaan minkäänlaisia käytöstapoja, eli puree, eikä ole ihan sisäsiistikään. Kaverini puheli, että on suunnitellut jo koiran lopettamista tämän takia, mikä on minusta aivan järjetöntä!
Syynä kun tuntuu olevan vain laiskuus, kun ei koiran kouluttaminenkaan kiinnosta. Kysellyt minulta monesti neuvoja, mutta sitten vain turhautuu, kun koitan neuvoa, enkä oikein tiedä mitä tehdä. Koira on muita ihmisiä kohtaan kiltti, mutta puree siis ainoastaan omistajaansa. Kyseessä todennäköisesti pelkopurija. Tällä kaverillani kun on tapana usein huutaa koiralleen ja muutenkin aika rajun näköistä touhua mitä olen valitettavasti vierestä joutunut katselemaan.
Tuntuu vain pahalta tämän koiran puolesta. Itsellänikin kun on koiria ollut aina.
Olen koittanut hienovaraisesti vihjaista nettisivuista missä olisi tietoa koiran kouluttamisesta, tarjonnut apua, mutta ei, kun mikään ei tunnu kelpaavan eikä kiinnostavan...
Tiedän ettei tuon puremisen pois opettaminen mikään suuri homma olisi, mutta kun tämä kaverini vetoaa jos minkälaiseen verukkeeseen ettei tarvitsisi kouluttaa. Sitten vain jatkuu valitus koiran huonosta käytöksestä, jota joudun jatkuvasti kuuntelemaan..
Koira siis puree käsiä, hyppii, riehuu, ei tottele, kuuntele jne. ( huomasin että jopa minua totteli paremmin kuin kaveriani, kun kiltisti pyysin, eli vika on vain omistajan asenteessa. Vaikka tämä omistaja haluaakin syyttää koiraa kaikesta. :-( )
Ehkä ei ole minun asiani puuttua, mutta neuvoja kaipailisin. Koira kun ei voi puolustaa itseään....

2

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä tässä netin kautta mitenkään auttaa voi,tuskinpa kaverisi uskoo,jos ei sinunkaan neuvojasi.
      Joten koita vaan edelleen,jos saisit kaverisi johonkin koirakouluun,lainaamaan kirjastosta jonkun hyvän koiran käsittelyopuksen,netistä neuvoja,kasvattajalta neuvoa ym.
      Jos ei hommat hoidu,niin parempi olisi koiran kannalta antaa se johonkin hyvään kotiin.Voisi olla parempikin ratkaisu,kun kaverisi asenne koiran kanssa ei kuulosta oikein hyvältä.

• En usko että se on pelkopurija koska kuiden ihmisten kanssa pärjää, paremminkin nuoruuden riehakas.
      Mulla on vain yksi neuvo ja se on se että koiralle olisi mun mielestäni parasta päästä toiseen, osaavaan kotiin jossa sille halutaan antaa aikaa koulutuksen ja tapakasvatuksen merkeissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      171
      1111
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      531
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      472
    Aihe