MIKS PITÄÄ ÄIJÄILLÄ!!!

suora puhe

Olemme olleet kolme vuotta yhdessä avomieheni kanssa. Mieheni on tosi äijä. Ajaa päänsä kaljuksi ja pitää leijona paitoja ynm. Hän on aina antanut kuvan itsestään karuna äijänä, joten miltei joka päiväinen ärinä ja kiukkuilu pienestäkin on ollut ihan normaali käytöstä häneltä. No nyt sitten kun hän minusta meni liian pitkälle ärinänsä kanssa, erinäisten käänteiden ja kiukkuilun jälkeen, istuimme aamu yöllä keittiössä sainkin kaivettua esiin et kaikki kiukkuilu ja ärinä onkin johtunut siitä etten anna tarpeeksi huomiota hänelle. Ja siis huomiota eli halailuja ja pusuja. Kuin pieni lapsi täytyy asiasta kiukkua vuosia kun ei voi vaan sanoa ääneen että haluaa läheisyyttä ja huomiota.
MIKSI?! Miksi teidän miesten on noin vaikea puhu tuollaisista asioista.
Vinkki hyvät naiset, paijatkaa miehiänne sitä ne kuitenkin kaipaa.

79

6819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++.

      Haha, tyypillinen juntti.

    • Ei kiitos!

      En mä äitiksi halua alkaa miehelleni, lapset on sitä varten.
      Ja oma äitinsä löytyy vanhainkodista, menköön sinne paijailuja hakeen.

      • häh!

        Meijän parisuhteessa on kyllä niin että läheisyyttä saa kumpikin ja välittäminen näytetään olemalla toisen lähellä. Kannatatko muissakin asioissa epätasa-arvoa, kun ei mies saisi kokea tunnetta että hänestä välitetään, jos hän kokee sen tärkeäksi.


      • mnyuh

        joku vielä noin!!
        "jos haluat helllyyttä, läheisyyytä ja paijailua hipsi siitä vanhainkotiin!
        Olet ällöttävä rutku


      • tollot akat taas!
        mnyuh kirjoitti:

        joku vielä noin!!
        "jos haluat helllyyttä, läheisyyytä ja paijailua hipsi siitä vanhainkotiin!
        Olet ällöttävä rutku

        Aviomiehen pitää olla rinnalla kulkevana samanarvoinen kuin vaimokin.
        Lapseksi ei tartte heittäytyä!
        Vuosien päästä täällä sitten itkette,kun mies kohtelee kuin äitiänsä!
        Tyyliin:" En kaivannut ylimäärästä lasta perheeseemme!"
        Yleinen eron syy! Joopajoo!!


      • voi hyvää päivää!!!
        tollot akat taas! kirjoitti:

        Aviomiehen pitää olla rinnalla kulkevana samanarvoinen kuin vaimokin.
        Lapseksi ei tartte heittäytyä!
        Vuosien päästä täällä sitten itkette,kun mies kohtelee kuin äitiänsä!
        Tyyliin:" En kaivannut ylimäärästä lasta perheeseemme!"
        Yleinen eron syy! Joopajoo!!

        Hellyydellä aikuisten välillä ja "paijaamisella" on selvä ero!
        Itse en ainakaan paljon kunnioita miestä, joka juonittelee kuin pikkupenska saadakseen äid....siis vaimoltaan silitystä päälaelle!
        Herätkää nyt senkin pahvit!! :)))))


      • nainen!
        häh! kirjoitti:

        Meijän parisuhteessa on kyllä niin että läheisyyttä saa kumpikin ja välittäminen näytetään olemalla toisen lähellä. Kannatatko muissakin asioissa epätasa-arvoa, kun ei mies saisi kokea tunnetta että hänestä välitetään, jos hän kokee sen tärkeäksi.

        Joo ja siinä eukko taas keuhkoo ja muuttaa asiat mieleisikseen!!
        Heh!
        Läheisyys kuuluu parisuhteeseen, pikkupenskan huomionkipeys ei!
        Lue säkin, tonttu ensin OIKEIN ja tuu vasta sitten kommentoimaan! ;D


      • pennut leikkii kotia
        mnyuh kirjoitti:

        joku vielä noin!!
        "jos haluat helllyyttä, läheisyyytä ja paijailua hipsi siitä vanhainkotiin!
        Olet ällöttävä rutku

        Puhuttiin kiukuttelusta, huomionkipeydestä ja paijailuista. Hmmm.
        Jos sä haluut penskan ukokses, sehän on SUN valintas...
        Kuinkahan kauan jaksat äiteetä sillekkin leikkii!
        Jotkut haluaa aikuisen miehen, se heille suotakoon.
        Taidat olla aika penska itsekkin.


      • karu ja kylmä akka

        jus joo, taitaa olla sinullakin tuota samaa haikeutta...


      • ex avo
        tollot akat taas! kirjoitti:

        Aviomiehen pitää olla rinnalla kulkevana samanarvoinen kuin vaimokin.
        Lapseksi ei tartte heittäytyä!
        Vuosien päästä täällä sitten itkette,kun mies kohtelee kuin äitiänsä!
        Tyyliin:" En kaivannut ylimäärästä lasta perheeseemme!"
        Yleinen eron syy! Joopajoo!!

        Psykologi kysyi jatkokoulutuksessa: - Kuka mies ymmärtää naisen/vaimon mielenliikkeet?
        Yksikään ei tunnustanut! Tasa-arvon höpötykset saa unohtaa ja alkaa realistiksi. Omat havaintoni kertovat, että Naisen on saatava olla Nainen! Ja nainen aina simppaaloo miehelle!
        Esim Hän poikkeuksetta MÄÄRÄÄ ajan, paikan, muodon, keston yms seksille. Milloin on 'pää kipee' tms..
        Entäpä JOS mies ei jaksisi tai jos seksiksi tarkoitettu jäisi 'ylikonttaamiseksi'?

        Esim ex-naiseni (avoa 7v) ei koskaan suostunut 'jatkamaan' aktia saatuaan itse huipun!
        - Vedä kätees - oli tiukka ohje. No siinä sitten vedettiin.. Kunnes aloin sinkuksi. Nyt odotan vähintään puoli vuotta, etten veisin mahd uuteen suhteeseeni omia traumojani. yli 5 kk mennyt jo ....... joten toivossa eletään.....
        Missähän ne pussaavata ja halivat puolisot ovat? He kyllä VAATIVAT, mutta kun lähestyt - olet haiseva, väärä paikka, väärä aika, ym em


      • valitse sopiva!
        ex avo kirjoitti:

        Psykologi kysyi jatkokoulutuksessa: - Kuka mies ymmärtää naisen/vaimon mielenliikkeet?
        Yksikään ei tunnustanut! Tasa-arvon höpötykset saa unohtaa ja alkaa realistiksi. Omat havaintoni kertovat, että Naisen on saatava olla Nainen! Ja nainen aina simppaaloo miehelle!
        Esim Hän poikkeuksetta MÄÄRÄÄ ajan, paikan, muodon, keston yms seksille. Milloin on 'pää kipee' tms..
        Entäpä JOS mies ei jaksisi tai jos seksiksi tarkoitettu jäisi 'ylikonttaamiseksi'?

        Esim ex-naiseni (avoa 7v) ei koskaan suostunut 'jatkamaan' aktia saatuaan itse huipun!
        - Vedä kätees - oli tiukka ohje. No siinä sitten vedettiin.. Kunnes aloin sinkuksi. Nyt odotan vähintään puoli vuotta, etten veisin mahd uuteen suhteeseeni omia traumojani. yli 5 kk mennyt jo ....... joten toivossa eletään.....
        Missähän ne pussaavata ja halivat puolisot ovat? He kyllä VAATIVAT, mutta kun lähestyt - olet haiseva, väärä paikka, väärä aika, ym em

        No sulla on kyllä ollu ihan paska akka, jos seksi on ollut tuollaista!!!!
        Me ollaan sekstailtu saman katon alla jo parikymmentä vuotta ja aina on niin, että minä laukean ensin (miehelle kunnia-asia meillä :)) ja mies jylkyttää sen jälkeen niin kauan kuin laukeaa.
        En oo ees ystäväpiiriltäni kuullut koskaan moista, että ukon pitäis hoidella ite itsensä, kun nainen on ensin tyydytetty!
        Miksi valitsit tuollaisen jäävuoren? Etkö huomannut merkkejä ajoissa?
        Jos meillä mies tulee halimaan yms. jätän hommat kesken ja vastaan halailuun, ei sitä niin usein kuitenkaan tapahdu paitsi seksiin johtavat halailut, siinä seisoo silloin kanki. ;)))))


      • vitut nimimerkistä
        pennut leikkii kotia kirjoitti:

        Puhuttiin kiukuttelusta, huomionkipeydestä ja paijailuista. Hmmm.
        Jos sä haluut penskan ukokses, sehän on SUN valintas...
        Kuinkahan kauan jaksat äiteetä sillekkin leikkii!
        Jotkut haluaa aikuisen miehen, se heille suotakoon.
        Taidat olla aika penska itsekkin.

        Taidat olla noita vanhapiikoja, joilla nuttura on niin kireällä että suusi on jatkuvasti auki. Ja kun se kerran on auki, niin se mielestäsi tarkoittaa sitä, että silloin voi haukkua kaikki miehet ihan vain kaiken varalta. Ja kun se nuttura kiristää, niin siitä seuraa hirrrmuinen ja jatkuva migreeni. Ja sekin on hyvä syy haukkua kaikki miehet...
        Minä ainakin olen hellyydenkipeä ja ellei se naiselle sovi, hän voi mennä takaisin siitä mistä on tullutkin. Muistaa varmasti, mistä on "viis hirttä poikki". Kuudes kymmen on jo menossa, eli ihan pentu en enää liene ja voin sanoa, että suht hyvin on naiset (ne muutamat kenen kanssa olen seurustellut) hyväksyneet läheisyyden tarpeeni. Toisaalta voinen pitää itseäni tavallaan onnekkaana, kun kohdalleni on osunut oikeanlaisia naisia, eikä kaltaisiasi riivinrautoja.


      • "se Marjatta"
        vitut nimimerkistä kirjoitti:

        Taidat olla noita vanhapiikoja, joilla nuttura on niin kireällä että suusi on jatkuvasti auki. Ja kun se kerran on auki, niin se mielestäsi tarkoittaa sitä, että silloin voi haukkua kaikki miehet ihan vain kaiken varalta. Ja kun se nuttura kiristää, niin siitä seuraa hirrrmuinen ja jatkuva migreeni. Ja sekin on hyvä syy haukkua kaikki miehet...
        Minä ainakin olen hellyydenkipeä ja ellei se naiselle sovi, hän voi mennä takaisin siitä mistä on tullutkin. Muistaa varmasti, mistä on "viis hirttä poikki". Kuudes kymmen on jo menossa, eli ihan pentu en enää liene ja voin sanoa, että suht hyvin on naiset (ne muutamat kenen kanssa olen seurustellut) hyväksyneet läheisyyden tarpeeni. Toisaalta voinen pitää itseäni tavallaan onnekkaana, kun kohdalleni on osunut oikeanlaisia naisia, eikä kaltaisiasi riivinrautoja.

        Kuten huomaat, kalikka kalahti ja kohdalleen.
        Ehkä puhunkin juuri kokemuksesta, ehkä mulla on tuollainen iso vauva ollut siinä lapsijonon jatkeena, jota kyllästyin imettämään ja passaamaan monen monituisen avioliittovuoden jälkeen.
        Eipä oo näköjään sulla jääneet nekään "muutamat" eukot siihen "hellyyksiään" jakamaan..miksi lie lähteneet? Tais tulla ikävä aikuista miestä, eikä tuollaista huomionkipiää ukkoa!
        Taidan olla yksi niistä naisista, jotka sai sun vaipanvaihdoista tarpeekseen. heh!


      • se riivinrauta oon!
        vitut nimimerkistä kirjoitti:

        Taidat olla noita vanhapiikoja, joilla nuttura on niin kireällä että suusi on jatkuvasti auki. Ja kun se kerran on auki, niin se mielestäsi tarkoittaa sitä, että silloin voi haukkua kaikki miehet ihan vain kaiken varalta. Ja kun se nuttura kiristää, niin siitä seuraa hirrrmuinen ja jatkuva migreeni. Ja sekin on hyvä syy haukkua kaikki miehet...
        Minä ainakin olen hellyydenkipeä ja ellei se naiselle sovi, hän voi mennä takaisin siitä mistä on tullutkin. Muistaa varmasti, mistä on "viis hirttä poikki". Kuudes kymmen on jo menossa, eli ihan pentu en enää liene ja voin sanoa, että suht hyvin on naiset (ne muutamat kenen kanssa olen seurustellut) hyväksyneet läheisyyden tarpeeni. Toisaalta voinen pitää itseäni tavallaan onnekkaana, kun kohdalleni on osunut oikeanlaisia naisia, eikä kaltaisiasi riivinrautoja.

        Kukahan täällä on haukkunut KAIKKI miehet?
        Mees pappa silmälääkäriin tai opettele lukeen kunnolla!
        Jos tuollaiset "vauva-asteelle" jämähtäneet tissiä lapsena liian vähän lutkuttaneet ukot ärsyttääkin niin paljon, että perseelle pitäs potkia, ei se suinkaan tarkoita, että KAIKKI äijät haukutaan!
        Onneksi teitä on vähemmistö ja suurin osa miehistä on edelleen MIEHIÄ!
        Eikä ole nutturaa, en ole vanhapiika ja varulta sanotaan sekin, etten ole kassi-alma, enkä lähiömuijakaan ja koulujakin on käyty, enkä käytä alkoholia Ja se on vissi ja varma, ettei olla tosiaankaan seurusteltu (luojan kiitos!!) jo ihan senkin takia, että olen paljon nuorempi kuin sä, joka olet jo liian riippunutta lihaa mun makuun.


      • avioliitto25

        Kuules vaimo.Miksi otit tämän miehen itsellesi ja et aio hänelle rakkautta ja läheisyyttä antaa.Ettäs kehtaat sen vielä täällä sanoa.Omapa on syysi jos et ole kasvanut aikuiseksi ja näin ajat omaa tyhmyyttäsi miehesi toisen viisaamman syliin,naisen joka on opetettu kotoaan rakastamaan miestään.Miestä rakastetaan erilailla kuin lapsia.Ethän suinkaan tee samaa lastesi kanssa.Sietäisit puhuttelun.Ja nyt yhdessä mummoa katsomaan vanhainkotiin.Kun kuolee kyllä sinullekin perintö kelpaa,muista että sinäkin vanhenet ja ehkä saat samanlaisen miniän joka ei paijaa miestään eikä ymmärrä millä tasolla hänen kuuluu olla.Lapsen vai aikuisen.Tällä vauhdilla olet kohta yksin lastesi kanssa.ja sitten ihmettelet mites näin kävi etkä ollenkaan tajua omaa osuuttasi tässä erossa.näin se on jo sivuraiteilla tuo sinun suhteesi jos et muutu läheisemmäksi


    • _.---:

      Miksi olet sitten sellaisen äijän vaivoiksesi ottanut... kuulostaa siltä ettei suhteessanne ole muuta kuin "äijän" örinää ja kiukkuilua. Yksikään tuntemani nainen ei ryhtyisi alunperinkään suhteeseen tuollaisen mörrimöykyn kanssa :O

    • ryuty

      puupökkelökö?
      Etkön sinä kaipaa hellyyttää ja läheisyyttä?
      Kyllä se yhdessäoleminen on molemminpuolista hyvänäpitämistä.

      • meillä ollut aina

        tosi läheinen suhde ja olemme välillä vain vierekkkäin monta tuntia. Minä olen vain sellainen että kun koulu alkaa ja jotkut työ asiat painaa en vain osaa pysähtyä ja jäädä halaileen miestä. En ole koskaan huomannut itsessäni tätä puolta. Nyt pitää vaan alkaa rentoutuun enemmän.


      • Juu-u juu-u
        meillä ollut aina kirjoitti:

        tosi läheinen suhde ja olemme välillä vain vierekkkäin monta tuntia. Minä olen vain sellainen että kun koulu alkaa ja jotkut työ asiat painaa en vain osaa pysähtyä ja jäädä halaileen miestä. En ole koskaan huomannut itsessäni tätä puolta. Nyt pitää vaan alkaa rentoutuun enemmän.

        Olen ollut vuoden verran vaimo ja vähitellen olemme miehen kanssa tulleet siihen lopputulokseen että minä kaipaan läheisyyttä ja hellyyttä rutkasti vähemmän kuin mies. En muista halia, pussailla ja lähennellä ja saatan joskus ahdistua kun mies tulee lähelle. Minun on siis ihan hyvä olla ilman miestä lähellä, vaikka onhan se kiva köllötellä yhdessä vaikka telkkarin ääressä ja silitellä toista.

        Miksi näin? Huomionarvoista meidän tilanteessamme on lähtökohdat. Lapsuudenkodeissamme on vain ollut hyvin erilaiset tavat osoittaa läheisyyttä: meillä pelattiin, leikittiin, juostiin hankeen ja kaikkea päätöntä, mieheni kodissa istuskeltiin, luettiin lehtiä sohvalla vierekkäin ja molemmat vanhemmat ovat ns. halivia jne. Omat vanhempani tuskin halasivat - saati sitten pussasivat - meidän lasten nähden!

        Olen kuitenkin halunnut yrittää olla vähän läheisempi miehelleni. Siispä joka päivä yritän muistaa tehdä aloitteen halimisesta ja pusuttelusta. Yritän myös ohimennen sipaista miestäni kädellä hellästi. Tiedän että miehelleni tulee siitä hyvä mieli, eikä tämä millään muotoa ole persoonallisuuteni muokkaamista, joten olen asian kanssa sujut. Mies muistaa myös kehua toimintani muutoksesta välillä, ja minulle tulee siitä hyvä mieli kun hän näkee miten kehityn! :)

        Kyllä parisuhteessa on huomattava sellaiset asiat:
        1) ihmiset ovat erilaisia
        2) yhdessä on vaikea olla mikäli kumpikaan ei suostu muuttumaan, ihannetilanteessa molemmat kivenkappaleet hioutuvat timanteiksi vuosien yhteiselon seurauksena
        3) muuttuminen lähtee omasta halusta tulla paremmaksi puolisolle, ei toisen vaatimuksista
        4) parisuhde on tahdon asia: haluanko muuttua tämän asian suhteen, onko tämä minulle liian suuri luopumisen paikka jne.
        5) asioista pitää pystyä puhumaan


    • spagufriidu78

      Sun pitää vaihtaa miehesi Kauluspaitaa ja Kravattia ja Pukua päällä pitävään Liikemieheen! He osaavat käsitellä naista niin henkisesti kuin fyysisestikin! he puhuvat sivistyneesti ja lakoholi jonka he nauttivat ei humalluta heitä. he siemailevat kalliita drinkkejä ja Shampanjaa! Vuoteesikin alkaa tämän jälkeen hien ja paskanhajun sijasta tuoksua kalliilta parfyymilta sekä joskus vuoteessasi saattaa olla Ruusun lehtiä joiden seassa Komea Liikemies rakastelee sua !! aaaaahh jo pelkkä ajatuskin tästä saa mun haarat kostumaan;oP;oP

      • liikemies liikkeellä

        Sulla tuskin on vaaraa sellaiseen sänkyyn päätyä noilla kirjoitusvirheillä! ;))
        Haaveile sä vaan, haaveiksi jääkin...


      • vai vielä liikemies
        liikemies liikkeellä kirjoitti:

        Sulla tuskin on vaaraa sellaiseen sänkyyn päätyä noilla kirjoitusvirheillä! ;))
        Haaveile sä vaan, haaveiksi jääkin...

        "sutturasandra" siinä näkee kaljapöhnäpäiväunia!


      • jeps221
        vai vielä liikemies kirjoitti:

        "sutturasandra" siinä näkee kaljapöhnäpäiväunia!

        Leijona paita muahahaaa, voiko enää huvittavampaa näkyä olla kun joku kävelee suomileijona paita päällä lähi-pubiin ja ollaan niin äijää voi kiesus!!


      • jjgkkghjkhjhj
        jeps221 kirjoitti:

        Leijona paita muahahaaa, voiko enää huvittavampaa näkyä olla kun joku kävelee suomileijona paita päällä lähi-pubiin ja ollaan niin äijää voi kiesus!!

        Tukka pois ja tatuointeja täyteen?
        Miehestä pitää löytyä paljon muutakin.
        Mistäköhän tuo tyyli on tullut?


      • jeps221 kirjoitti:

        Leijona paita muahahaaa, voiko enää huvittavampaa näkyä olla kun joku kävelee suomileijona paita päällä lähi-pubiin ja ollaan niin äijää voi kiesus!!

        Minua naurattaa jo kun on se leijona riipus ja se pitää aina nostaa paidan päälle. sit ostellaan 3vuotiaille lapsille niitä yms. pidetään kaljua ja kävellään sämpylät kainaloissa. ei semmosena '"tosi-äijänä" pysty olemaan kuin huumorimielessä :D


      • makuasioita siis!
        Trak3 kirjoitti:

        Minua naurattaa jo kun on se leijona riipus ja se pitää aina nostaa paidan päälle. sit ostellaan 3vuotiaille lapsille niitä yms. pidetään kaljua ja kävellään sämpylät kainaloissa. ei semmosena '"tosi-äijänä" pysty olemaan kuin huumorimielessä :D

        Kaljupäät saa taas mun polvet heikoiksi ja ennemmin katselee riskiä, kuumia perunoita kainaloissaan kannattelevaa miehen näköistä, kuin läskimahaista rasvapääplösöä, jonka jakaus näkyy....?
        Mut juonitteleva ukko on out! oli sitten kumpaa prototyyppiä hyvänsä!


    • Yualle

      sepustukselta eli äijän piti vaan nopsaan keksiä sopiva tekosyy päästä yöllisestä istunnostanne eroon ja takaisin nukkumaan :)

    • onko kaikki hyvin

      olen muuten huomannut tuon saman asia, mutta kun MIEHET aina kaipaavat sitä hellyytä ja pusuja yli lasten,. He eivät ymmärrä sitä että lapset ovat se suola minkä takia eletään, se myös on aika omituista miten näitä poikia kasvatetaan koska kyllä heidän aikuisena miehinä myös pitää hallita tilanne, ettei heitä sorsita vaan yhdessä olevat hetket ovat ne suola mitä tässä elämässä on tärkeitä.
      Mutta kun miehet kokevat mustasukkaisuutta omia lapsiaan kohtaa, se on väärin. Kyllä vaimo varmaankin rakastaa omaa miestään hyvin paljon, mutta, kun koko päivä menee niitten lapsien kanssa se alkaa puuduttamaan. Miehet ovat ikuisia lapsia, mutta ei omien lasten kustannuksella. terkuin vaan teille kaikille, on kokemusta.

      • rwerwe

        Tämä viesti sai yhtäkkiä valon välähtämään. Olen jo kolmekymppinen mutta en ole vielä aiemmin ymmärtänyt isäni suhtautumista omiin lapsiinsa. Osteli itselleen kalliita tavaroita ja meidän piti sitten kituuttaa nälkärajalla. Hän ei todellakaan ole ollut läheinen minulle vaan kiukutteleva ärisijä. Jos meillä lapsilla meni joskus jokin hyvin, sen arvoa piti aina jollain tavalla väheksyä. Tämä koskee eritoten isosiskoni saavutuksia. Jos taas oli joku vaiva tai ongelma, oli hänellä aina huonommin.

        Isäni ja äitini jo kuollut avioliitto näytti jo lapsen silmin jäätävältä. Tajusin jo noin kymmenen vuotiaana, että isä murjottaa makuuhuoneen ulkopuolella sen takia kun ei heru.

        Siis äijähän oli ihan selvästi meille mustasukkainen. Vanhempieni välillä kun ei ollut lämmintä suhdetta ja äidilläni oli, jos ei nyt lämmin, niin ainakin lämpimämpi suhde meihin. Muutenkin isäni on kuin pikkukakara mutta eipä me kaivata toisiamme puolin eikä toisin. Olkoon lapsellinen ihminen.


    • p.s

      Läheisyys ja huomio paijailu käsittääkseni kuuluu parisuhteeseen...(korjatkaa toki jos olen väärässä) Leijonapaidat sunmuut lähinnä aatetta. Onko tämä pään kaljuksi ajaminen ja leijona paitojen pito alkanu vasta teidän seurustelun jälkeen vai oliko se SE mihin ihastuit?! Etkö itse pidä paijailusta? (huomiosta)

      • halailu ja halailu

        Ehkä sitä on just nuorten välillä, kun ei ole lapsia.
        Tilanne muuttuu, kun lapsia tulee. Paijailut kuuluu lapsille, läheisyyttä on erinlaista!


      • vanhanparin puolikas
        halailu ja halailu kirjoitti:

        Ehkä sitä on just nuorten välillä, kun ei ole lapsia.
        Tilanne muuttuu, kun lapsia tulee. Paijailut kuuluu lapsille, läheisyyttä on erinlaista!

        Nuoret parit ei sitä vaan myönnä! No, elämä opettaa!


    • =)

      =)

    • nakkelikakkeli

      Samalla tavalla naisetkin kiukkuilee jos ei saa huomioo...

      • Minä en sen takia

        Jotkut tekee niin varmaan, mut ei yleistellä.


    • tavallinenoikeamies

      Tavallinen OIKEA mies osaa kyllä puhua tunteistaan, mutta sun miehes on ihan pikkupojan tasolla. Olen huomannut että nää leijonapaitojen pitäjät sun muut mitkä tekeytyy "äijiksi" ja karun näköiseksi, ovat usein todellisia mammanpoikia. Kavereissanikin on ko. tyyppejä ja en voi itsekseen olla nauramatta kuinka kiinni he ovat vielä äiteihinsä. Heidän äideillään on myös suuri vaikutus näihin miehiin, eli he eivät uskalla tehdä mitään mihin äiti ei anna hyväksyntäänsä.

      • Heh!

        Ja höpsistä!
        Ootkos jäänyt kakkoseksi äidin varjoon, kun noin katkeraksi vetää!!


      • tavallinenoikeamies
        Heh! kirjoitti:

        Ja höpsistä!
        Ootkos jäänyt kakkoseksi äidin varjoon, kun noin katkeraksi vetää!!

        Sun kannattaisi opetella luetun ymmärtämistä ja vastata vasta sitten.


      • etkötajunnuttollo!
        tavallinenoikeamies kirjoitti:

        Sun kannattaisi opetella luetun ymmärtämistä ja vastata vasta sitten.

        SINUN pitäisi sisäistää lukemasi!


    • Hellyyden kipeä Äijä

      kohtaan aina naisia jotka eivät puhu tunteistaan. Kaipaan huomiota ja hellyyttä mutta useammat naiset ovat kylmiä ja tunteettomia eivätkä huomaa sitä vaan odottelevat aina että heille tuodaan kaikki tarjottimella eteen. Tasa arvoa tässäkin suhteessa.
      Kyllä sitä äijä mieskin voi tuntea olonsa yksinäiseksi kun aina häneltä odotetaan mutta hän ei saa ja sana saa ei nyt tarkoita sitä mikä ensin teille tulee mieleen vaan huomiota.
      Sitten maristaan ja itketään kun se lähti.
      Edellisessä avioliitossani olin se joka halusi puhua ja puhua mutta toinen vaan vaikeni ja poistui aina tilanteesta jossa haluttiin vaalia parisuhdetta. Eihän sellainen liitto tule kestämään eikä mun sitä tarvinnutkaan sietää.
      Sitten jos mies vaatii hänet leimataan narsistiksi joten joku epäsuhta tässä nykyään on.
      Ja miksi äijän tekee sellainen piirre että hänellä ei saa olla perhe suhdetta vanhempiin. Jos käyt joskus vanhemmillasi kylässä sinut leimataan heti "ei ole napanuora katkennut" nössöksi.
      Omillaan elän ja tulen toimeen mutta perhesuhteita en katkaise sen takia että nainen ilmeisesti häpee kun joutuu joskus käymään anoppilassa.
      Edellisessä puolenvuoden suhteessa kumppani ja minä kävimme naisen vanhempien luona väh joka toinen päivä. Milloin vietiin koiria hoitoon, milloin käytiin kahvilla tai milloin pyydettiin syömään eikä tämä ainakaan minua haitannut. Todella mukavia ja puheliaita ihmisiä kun ovat oli aina mukava kylästellä.
      Ei olisi tullut mieleenkään sanoa että katkaise "napanuora" ja perhesiteet kun olet "äitiriippuvainen" minuthan olisi taas leimattu narsistiksi.
      Miksi sitten "äijällä" ei saa olla perhesuhteita vanhempiin???
      Liippasi ehkä asian vierestä aloittajan tekstiin mutta kysynpähän vaan.

      • Se kertoo paljon!

        Mulla on taas mies, joka pakenee aina keskusteluja! Oikea mykkä kotona.
        Haluaisin JUST sunlaisen, oltaisiin samanlaisia..
        Miksihän vastakohdat menee yksiin, kun ei onnistu kuitenkaan. :(
        Aion etsiä kaltaisesi vanhoille päivilleni, ei tulisi aika pitkäksi pohdinnoissa iltaisin! ;)))
        Itse kunnioitan miehien lämpimiä välejä, varsinkin äitiinsä.


      • pettynyt.
        Se kertoo paljon! kirjoitti:

        Mulla on taas mies, joka pakenee aina keskusteluja! Oikea mykkä kotona.
        Haluaisin JUST sunlaisen, oltaisiin samanlaisia..
        Miksihän vastakohdat menee yksiin, kun ei onnistu kuitenkaan. :(
        Aion etsiä kaltaisesi vanhoille päivilleni, ei tulisi aika pitkäksi pohdinnoissa iltaisin! ;)))
        Itse kunnioitan miehien lämpimiä välejä, varsinkin äitiinsä.

        mulla on niin sanoakseni kas mies mikä ei paljon kotona puhu eikä pussaa saati halaile, ja vähästäkin puheestani suuttuu, huutaa kovin jos jotain puhuu, ja mitä sanonkin niin aina lyö lyttyyn minun puheet varsinkin vieraitten kuullen. kylässä kyllä puhuu ja joskus heittä vitsiä, niin sitten laikki luulee sitä niin mukavaksi. on niin pirun nekatiivinen, että toista ssa hakea, jos oisin nuori niin lähtisin,ja jättäisin sen, tähän paikkaan , sitä ei vaan nuorena huomaa minkä on ottanut. kohta 40 vuotta olen tollaisen puhumattoman kassa ollut.


      • täällä kolmas
        pettynyt. kirjoitti:

        mulla on niin sanoakseni kas mies mikä ei paljon kotona puhu eikä pussaa saati halaile, ja vähästäkin puheestani suuttuu, huutaa kovin jos jotain puhuu, ja mitä sanonkin niin aina lyö lyttyyn minun puheet varsinkin vieraitten kuullen. kylässä kyllä puhuu ja joskus heittä vitsiä, niin sitten laikki luulee sitä niin mukavaksi. on niin pirun nekatiivinen, että toista ssa hakea, jos oisin nuori niin lähtisin,ja jättäisin sen, tähän paikkaan , sitä ei vaan nuorena huomaa minkä on ottanut. kohta 40 vuotta olen tollaisen puhumattoman kassa ollut.

        Hyvin on tuttua tekstisi..
        Jos olisin nuorempi, lähtisin minäkin.


      • onnellinen tytär
        täällä kolmas kirjoitti:

        Hyvin on tuttua tekstisi..
        Jos olisin nuorempi, lähtisin minäkin.

        ikä on elähtemiselle? Todellakin tekosyy! Miksi et vois elää OMAA elämääs onnellisena. Sulla on vaan yks elämä ja jos olet kauan jo kärsinyt väärästä suhteesta, niin hanki uusi elämä. Vain se eroprosessi on hankala. Sen jälkeen voit alkaa nauttimaan uudesta elämästä. tiedän tämän, koska olen seurannut vuosikausien taiston jälkeen kun nyt vihdoin vanhempani ovat eronneet ja nyt uudet asunnot ja elämät molemmilla edessä! Rohkeutta kehiin! Älä tyydy siihen mitä on ja älä ainakaan elä menneisyydessä!


    • Miehet kasvatetaan tällaiseen käytökseen.
      Tunteita ei saa olla ja jos on niin niistä ei saa puhua tai näyttää.
      Jos puhuu / näyttää tunteita on heikko.

    • ggagagaga

      tyypillinen "äijä" = kaljupää jolla leijonapaitoja :DD korjaa sana äijä sanalla idiootti junttipelle.

      Ehkä hän on piilohomo ja haluaisi miehisen miehen ärisevän ja murisevan takanaan? sellaista läheisyyttä vailla?

      Vaihdappa ukkoa vähemmän luonnevikaiseen joka osaa puhua ja ilmaista itseään, muutenkin kuin kiiltävällä kaljulla ja typerällä leijonapaitailullaan.. Huomionhakuisuutta ja aivottomuutta tuollainen massajuntteus.

      • hyi helevata! :/

        Susta paistaa kyllä sellainen vastenmielisyys, että mieluummin vaikka se junttipelle, kuin tuollainen tollo!


    • no niinpä

      siinä kaikki, ei mitään muuta =)

    • elämän filosofia

      on siis se, että lapset haluaa olla kuin aiukuiset ja akuiset kuin lapset. hahahahaaaaaaaaaa. Helppo juttu, sitten kun kaikilla on hyvä olo niin elämä taas tuntuu mukavalta ja musiikki soi ja kaikki ihmiset voi bailata selvinpäin tai vaikka viinan, kunhan ei jää koukkuun :D Ja jos iskee sairaus, voi mennä lääkäriin jotta parantuis ja vois olla hauskaa vielä vähän pidempään.

      • niiin näin se menee

        olisiko aika saada maapallo puhtaaksi, ettei se huku roskiin. Kaikkea tietoa voi käyttää oikein, eli ei kaikesta teknologiasta kannata luopua, täytyisi saada asiat tasapainoon. Ihminen ja luonto ja eläimet. Siis reviitaistelut on jo niin old juttu, että ketää enää kiinnostaa? Eläimet käyvät reviiritaisteluja. Mä en ole enää eläin. Ihan sama missä asun, kunhan olen turvassa ukkoselta ja pakkaselta.


    • mokkeh

      Tuo pätee miehiin ja naisiin, sekä lapsiin. Tuo tieto löytyy myös googlettamalla joten mistään uudesta asiasta ei ole kysymys.

      Kannattaa käyttää sitä omaa järkeä elämässä niin ei tarvitse kirjoitella päivän selviä asioita kuten aloituksesi.

      Satuiko tietämään että suola maistuu suolalta ja sokeri makealta. Nämä niitä päivän selviä asioita jossa saat varmasti näyttämään itsesi tyhmältä muiden silmissä.

      Se mitä kirjoitat ja suustasi lauot, kertoo paljon.

      • katsos kun

        se ei ole kaikille päivänselvää. Lapsi ei tiedä msitään muusta kuin ympärillä olevista asioista. Todellakin jotkut aikuiset ovat jääneet trendien koukkuun. Jokainen on kuitenkin yksilö mutta pohjimmiltaan samanlainen. Voihan sen miettiä niinkin, että asfaltti on hieno juttu... ihan itsestäänkös se siihen on tullut, ei kyllä ihminen on sen tehnyt mutta sen alla on edelleen hiekkaa ja kasveja. Totuus on pinnan alla.


    • antitoivo

      Ei miehet paijailua kaipaa! Me miehet kaipaamme suhteessa aina hiljaista romantiikkaa, yhteisiä hetkiä joissa vain halataan ja suudellaan, ollaan toisen lähellä. Mitä väärää siinä on? Kaikki on vain kiintymyksen osoitusta! Minusta naiset jotka luulee että miehet ovat kaikki jotain merimiehiä pitäisi hieman tutkia asioita. Me miehet ollaan pohjimmiltamme romantikkoja kaikki: toiset enemmän, toiset vähemmän. Mutta romantiikkaa ja läheisyyttä pitää joka tapauksessa olla!

      • kaikki maapallon

        ihmiset on :D Ja se on ihanaa. Naisetkin on romantikkoja ja kaipaa läheisyyttä. Mutta seksi on asia mikä pitää miehille vielä opettaa oikein, sillä kukaan nainen ei sitä oikein kehtaa ääneen sanoa: orgasmi ei tule vaginasta vaan klitoriksesta. Annappa naisellesi kunnon orkut niin teillä molemmilla on ilo ylimmillään. Se ei välttämättä tule yhdynnän aikana vaan se pitää sitten jollain muulla konstilla saada aikaan. Tärkeintä on että molemmat saa, silloin molemmat haluaa myös lisää.


      • eri mieltä vähän...
        kaikki maapallon kirjoitti:

        ihmiset on :D Ja se on ihanaa. Naisetkin on romantikkoja ja kaipaa läheisyyttä. Mutta seksi on asia mikä pitää miehille vielä opettaa oikein, sillä kukaan nainen ei sitä oikein kehtaa ääneen sanoa: orgasmi ei tule vaginasta vaan klitoriksesta. Annappa naisellesi kunnon orkut niin teillä molemmilla on ilo ylimmillään. Se ei välttämättä tule yhdynnän aikana vaan se pitää sitten jollain muulla konstilla saada aikaan. Tärkeintä on että molemmat saa, silloin molemmat haluaa myös lisää.

        Kun nainen on oikein kiihottunut miehestä, se orgasmi tulee kyllä siitä mulkun kitkasta!
        Olen itse tämän huomannut! Mut jos ei kiihkoa ole naisella, vaan mies rynnii päälle ja nainen ajattelee, että no, naidaan sitten! ei orkkua tule kuin nuolemalla klitorista.
        On siis ainakin nämä kaksi paikkaa vitussa, mistä orkut on mahdollisuus saada!
        Olen saanut mahtavimmat orkut, kun olen kiihkoissani nainut miehen kanssa seinää vasten, jossa mulkku on tehnyt kaiken työn! ;)))


      • jaaaaaaaaaaa
        eri mieltä vähän... kirjoitti:

        Kun nainen on oikein kiihottunut miehestä, se orgasmi tulee kyllä siitä mulkun kitkasta!
        Olen itse tämän huomannut! Mut jos ei kiihkoa ole naisella, vaan mies rynnii päälle ja nainen ajattelee, että no, naidaan sitten! ei orkkua tule kuin nuolemalla klitorista.
        On siis ainakin nämä kaksi paikkaa vitussa, mistä orkut on mahdollisuus saada!
        Olen saanut mahtavimmat orkut, kun olen kiihkoissani nainut miehen kanssa seinää vasten, jossa mulkku on tehnyt kaiken työn! ;)))

        okei ja mä uskon että g piste on olemassa jossain ja joulupukkiin........ Joo jos se kalu hieroo sun klittaas mutta muna ei osu siihen vahingossakaan.


      • antitoivo
        jaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        okei ja mä uskon että g piste on olemassa jossain ja joulupukkiin........ Joo jos se kalu hieroo sun klittaas mutta muna ei osu siihen vahingossakaan.

        Oon mä saanu naisen laukeemaan ilman että klittaan on klittaan koskenukkaa mikään osa mistään


      • orkku Pirkko
        antitoivo kirjoitti:

        Oon mä saanu naisen laukeemaan ilman että klittaan on klittaan koskenukkaa mikään osa mistään

        Kyllä mies orkut saa naiselle ihan sen kikkelin avulla! ;))))
        Sä, joka et saa orkkuja, olet poikkeus, älä yleistä!
        Itse orkkuja emättimeen olen saanut ikäni ja miehen vehkeellä! Pillu vaan sykkii, mies tykkää!
        Saan kyllä, jos osaa käsitellä G-pistettä sormillakin...


    • nldfösnjlsf

      Heh.. ei minun mielestäni leijonapaitoja käyttävä, kiukutteleva kaljupää ole "äijä" vaan jo kilometrin päästä tietää, että kysessä on itsestään epävarma, kompleksinen Suomi-"mies".

      Mitä näet tuollaisessa?

    • 30 vuoden kokemus

      Saahan sitä puhua, muttei naisia kiinnosta kuunnella vaan tulkata.

    • öökstöks

      ymmärtänyt läheisyyden ja hellyyden välttämättömyyttä sinäkään ennemmin kuin äijäsikään sai asiaansa ulos kakistettua.. pata ja kattila siinä päräjää..

    • --

      "Vinkki hyvät naiset, paijatkaa miehiänne sitä ne kuitenkin kaipaa."

      Heti toimi ja halin sain :)

      • perhe-noid

        vaan ku äijä lemuaa vieraalta v-tulta. Paijatkaa kun se on lyönyt ja itkee katumustaan. Paijatkaa sittenkin kun joudutte vaihtamaan lukot oveenne ja hankkimaan turvakiellon. Paijatkaa ukkonne horojakin jotta mies pysyis tyytyväisenä.


      • kysymys....
        perhe-noid kirjoitti:

        vaan ku äijä lemuaa vieraalta v-tulta. Paijatkaa kun se on lyönyt ja itkee katumustaan. Paijatkaa sittenkin kun joudutte vaihtamaan lukot oveenne ja hankkimaan turvakiellon. Paijatkaa ukkonne horojakin jotta mies pysyis tyytyväisenä.

        tuossa luki paijatkaa miehiänne, jos kerran haluat tuollaisen miehen niin paijaa sitä sitten.


    • suorin puhe

      Tässä olen miettinyt kavereiden kanssa miksi ämmien pitää huorailla ja pelleillä ihmistunteilla. Yksi mies ei kelpaa vaan pitää olla äijää ja varaäijän äijä ja sekään ei vielä tunnu riittävän. Tästä puhutaan hyvin paljon ettei nykypäivän naiset ole enää naisia vaan kuin prostituotuja ja itsensä kauppaajia ja oman edun tavottelijoita, narsisteja. Tähän pakettiin lisäisin vielä materialistisuuden ja pohjattoman rahanahneuden jonka jokainen nainen varmasti tunnistaa itsestään. Näiden ämmien ja äitien omat edut menevät kirkkaasti muiden etujen edelle vaikka muuta antaa ymmärtää. Naiset eivät ole enää naisia eikä edes äitejä vaan aivan jotain muuta, täysin moraalittomia lypsykoneita jotka joutaa ******.

      • perh-niel

        katkeran, suorin puhe Onnea !


      • Annetaan vaan!
        perh-niel kirjoitti:

        katkeran, suorin puhe Onnea !

        Itsehän te miehet sitä pillua ootte koko ikänne vailla ja pihtarit on syöpää!
        Tytöt oppii, että eka ja vika asia suhteessa on se pillun antaminen!!
        Päättäkää ny helevetti, pitääkö sitä pillua antaa vai ei?????


    • 564s65d4f

      ONNEKSI OLKOON OLET SAANUT SEURUSTELU KUMPPANIKSI PIILOHOMON :D

    • ............

      Niin siis äijien. Kyllä tuo mies, joka on siis mies (ei poika tai äijjjjä), on osannut ihan heti kakistaa mistä kyse. Oli se sitten vaikka lisähellyyden tarve.

    • gigabo

      Korostettu äijäily on epävarmuuden merkki. Tosi äijä ei tuo itseään esiin, kun ei tarvi. Tosi äijä vaan on.

    • Mies 41v

      Joka ikinen mies haluaa huomiota naiseltaan.

      Ei siinä ole mitään outoa tai poikkeavaa, se on normaalia.

      Haluaahan naisetkin huomiota mieheltään

      Ei sukupuolet loppujen lopuksi ole hirveän erilaisia.

    • plusmiinusnolla

      nämä viestiketjut täällä s24 sivuilla on kyllä mahottoman hyviä! miksi täällä pitää kertoa ja purkautua mutta tosi elämässä ei saa hoidettua kuntoon.? ja nyt en tarkoita pelkästään tätä aihetta. hieno juttu tämä internet!

      • junttura....

        Pienenä päähän potkittu ja nyt isompana yrittää nostaa egoaan tuolla kaljupää suomileijona hommallaan.
        Näistä suomileijonakoruistahan oli pientä ohjelmaakin tv:ssä kun käyvät ruotsin puolella kaupaksi kuin häkä..juntit ostaa pää märkänä.
        Sinä nainen saat paijata sitä omaa halinallea pitkään ja tulet vielä kuulemaan mitä kummallisimpia ideoita (businessideoita) mieheltäsi kun hän tosissaan alkaa käyttämään sitä älyä.
        Sinä tulet olemaan suhteessa vetävä osapuoli ja miehesi vaan kovistelee ja käy siellä kiinteistöhuollossa duunissa jos duunissa yleensä edes käy.

        Suosittelisin katsomaan peiliin ja miettimään millaisen miehen sinä oikeasti haluat!


      • TakkuTakiainen
        junttura.... kirjoitti:

        Pienenä päähän potkittu ja nyt isompana yrittää nostaa egoaan tuolla kaljupää suomileijona hommallaan.
        Näistä suomileijonakoruistahan oli pientä ohjelmaakin tv:ssä kun käyvät ruotsin puolella kaupaksi kuin häkä..juntit ostaa pää märkänä.
        Sinä nainen saat paijata sitä omaa halinallea pitkään ja tulet vielä kuulemaan mitä kummallisimpia ideoita (businessideoita) mieheltäsi kun hän tosissaan alkaa käyttämään sitä älyä.
        Sinä tulet olemaan suhteessa vetävä osapuoli ja miehesi vaan kovistelee ja käy siellä kiinteistöhuollossa duunissa jos duunissa yleensä edes käy.

        Suosittelisin katsomaan peiliin ja miettimään millaisen miehen sinä oikeasti haluat!

        en kauaa katselisi akkaa jolla on tuo asenne että tumppaa internettiin naurettavaksi tuollaiset asiat . Haistan aloitusviestistä että jotain on pahasti vialla. Hyi helvetti.


    • TakkuTakiainen

      se on hyvä, että meillä on kovuus esim. suojakeinona sinunlaisisasi vastaan, jotka jotakin herkkää löytäessään esim. kipittävät kirjoittamaan kaiken johonkin internettiin, näyttäen näin miten paljon sitä arvostavat, siellä on kiva nauraa asialle.

    • oikea äijä

      Läskit leijonapaidat tulee Kuusankoskelta tai Haminasta. Isänmaallisuudesta he ymmärtävät kuin sika satelliitista. Jätä se jurpo äijäilemään ja itkemään sekä keskity jonkun muun halailuun.
      Näytä tämä viesti sille äijälle!

    • VOI MEITÄ NYKYIMMEISIÄ, ON MEILLÄ ONGELMIA. KUINKAHAN PALJON TERAPEUTIT JA PSYKOLOGIT TIENAS 1800-LUVULLA?

    • nukujo

      pane se äijä paapimaan

    • Antero767

      Oikeat ÄIJÄT ei vedä lutuposki-itkuriepu-äitiä ikävä -kohtausta koskaan, ei ikinä.
      Onhan noita roolinsa valinneita äitin pikku lutuposkia jotka haluavat vetää roolia muille ihmisille ja kotonaan (näköjään) ollaan sitten NIIN pikkupoikaa kun ei ole kukaan katsomassa ... onneton rääpäle.

      Iske sille poitsulle luturätti taskuun itkua varten ja bambiinot uikkareihin jos ikävä iskee ja vähän uikkareihin tursahtaa sitä ihteensä ... eihän sitä tiedä jos ikävä puskee kesken roolileikkien.

      Äijäksi synnytään/kasvetaan eikä se ole mikään perkeleen rooli ... ja naista arvostetaan/kunnioitetaan eikä leikitä pelleä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      324
      3416
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      213
      2842
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2514
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2035
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2029
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1716
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1672
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1578
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1296
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1231
    Aihe