Jihaa, taas työviikko takana ja pääsee viikonlopun viettoon. Täällä kyllä on kylmä kuin jääkaapissa, syksy pamahti päälle ilman ennakkovaroituksia. Miten tähän koleuteen tottuu kuuman kesän jälkeen :) Kädetkin niin kontassa ettei tahdo näpyttelystä tulla mitään. Jokohan olis aika viritellä sisälämmitys päälle....
Perjantai, perjantai
33
361
Vastaukset
- kerbilero
vaan täältäkin ja varmaan yhtä kylmä se on täälläkin, jos ei vielä vähän kylmempikin. Oon vielä sinnitellyt ilman pitkiä alukalsareita, mutta kyllä kait ne on pakko kohta pistää jalkaan, jos meinaa tuolla ulkona vakituiseen asustella. Pitsinnypläyksestä ei näillä kohmeisilla nakeilla tule yhtään mitään :). Just väänsin pattereita päälle, joten sisällä kuiteskin tarkenee :)
Hienoinen ruskaakin on jo puista havaittavissa. Muutamat Koivut ja Vuorijalavat kellastuvat kovaa kyytiä ja pensaista Korallikannukoita ja Pihlajaangervoita alkaa kovasti ujostuttamaan kauniin punavärin myötä. Vaahterat ja Lehmukset vielä aivan vihreänä, Tervälepät pysyvätkin vihreänä lumentuloon saakka, kun eivät tartte lehtivihreäänsä varastoonsa :))katossa kun sä pitsiä nypläisit :))) Juu pakko oli laittaa täälläkin patterinkiero päälle, nyt on naama punaisena kun ensin paleli ja nyt tuli lämmin. Kaksi fleecetakkia oli aluksi päällä kun koneelle istahdin. Ulkolämpömittari varmana valehtelee, näyttää kymmentä lämpöastetta, vaikka ne on pakkasasteita :/
Miten muuten sun sorsastusreissut on sujuneet, onko tullut muutakin kuin kokemusta?- kerbilero
TaikisN kirjoitti:
katossa kun sä pitsiä nypläisit :))) Juu pakko oli laittaa täälläkin patterinkiero päälle, nyt on naama punaisena kun ensin paleli ja nyt tuli lämmin. Kaksi fleecetakkia oli aluksi päällä kun koneelle istahdin. Ulkolämpömittari varmana valehtelee, näyttää kymmentä lämpöastetta, vaikka ne on pakkasasteita :/
Miten muuten sun sorsastusreissut on sujuneet, onko tullut muutakin kuin kokemusta?pitsinypläys jäänyt viimeaikoina vähemmälle :)) Mulla jo patterit kiinni, lämpes kans huoneet jotenkin liika lämpöiseksi, siihenkin pitää näköjään tottua. Täällä ulkolämpötila näyttää 8,8 astetta, onneksi plussaa kuiteskin :)
Jonkin verran olen käynyt Sorsalla (lähden kohta käymään) ja Kyyhkysjahdissa. Enhän mä enää juuri ammu mitään, kunhan käyskentelen tuolla luonnossa, mutta sen verran olen tuliluikulla taivaalle osoitellut, että maitopottujen syönti on loppunut (kolme Heinäsorsaa ja kymmenkunta Sepelkyyhkyä) :)) kerbilero kirjoitti:
pitsinypläys jäänyt viimeaikoina vähemmälle :)) Mulla jo patterit kiinni, lämpes kans huoneet jotenkin liika lämpöiseksi, siihenkin pitää näköjään tottua. Täällä ulkolämpötila näyttää 8,8 astetta, onneksi plussaa kuiteskin :)
Jonkin verran olen käynyt Sorsalla (lähden kohta käymään) ja Kyyhkysjahdissa. Enhän mä enää juuri ammu mitään, kunhan käyskentelen tuolla luonnossa, mutta sen verran olen tuliluikulla taivaalle osoitellut, että maitopottujen syönti on loppunut (kolme Heinäsorsaa ja kymmenkunta Sepelkyyhkyä) :))tuliluikku ollut tarkalla sihdillä, tuohan on ihan kohtuusaalis. Aijotkos hirvimetsälle tai jäniksen perään ampaista syksyn päälle.?
TaikisN kirjoitti:
tuliluikku ollut tarkalla sihdillä, tuohan on ihan kohtuusaalis. Aijotkos hirvimetsälle tai jäniksen perään ampaista syksyn päälle.?
oisinhan mä saanut noita lintuja vaikka säkki kaupalla, jos olisin viittinyt kaikkia hollilla olevia ampua. "Riähkälintuja" (Variksia, harmaalokkeja ja Harakoita) oon ampunut varmaan sata taas tänä Syksynä, mutta se onkin mun kiekkorataharrastusta :)
En kulje enää Hirvijahdissa, koska se on liiaksi teknistynyt ja ovatpa Jäniksetkin saaneet olla multa rauhassa jo kymmenisen vuotta. Poikiani aattelin käyttää maalintujahdissa ens viikonloppuna, kun niiden pyynti alkaa 10.9. Mennään yöksi jonnekin noihin "erämökkeihin" tonne muutaman kilometrin päähän.
kyllä tuulee niin mahottomasti ja on hitsin kylmä tuuli.Pitäisi tässä piakkoin lähteä vielä lenkillekkin,mut saa nähä tuleeko siitä mitään,ku kintut lyö jo nyt loukkua... :¤
Saunaan on kyllä sitten sen jälkeen mukava mennä.Kylläpä onkin ihanaa,kun alkoi viikonloppu.Meinaan nauttia siitä joka ihokarvallani.En aattele koko työpaikkaa... :P
Kyllä tulee aina niin haikee olo näin syksyllä,kun huomaa että kesä alkaa olla ohi..kummallinen haikeus valtaa mielen näinä ensimmäisinä syyspäivinä :/ Ikinä oo tykännyt syksystä, saatikka sitten talvesta. Jos oisin rikas eikä tarvitsisi raataa leivän eteen, niin asuisin suomessa vain kesät ja muun ajan viettäisin jossain lämpimässä.
TaikisN kirjoitti:
kummallinen haikeus valtaa mielen näinä ensimmäisinä syyspäivinä :/ Ikinä oo tykännyt syksystä, saatikka sitten talvesta. Jos oisin rikas eikä tarvitsisi raataa leivän eteen, niin asuisin suomessa vain kesät ja muun ajan viettäisin jossain lämpimässä.
just samoin kuin minä...En tykkää ollenkaan syksystä enkä talvesta.Mä olen kans haaveillut siitä,että pääsis aina talveksi pois...
täälläkin. Ostoksille tässä lähdössä. Keksisikkö joku(viittaa lapasella SINNE JONNEKKIN) jotain hauskaa ja mieltä ylentävää tänne palstaelämään!
on takki ihan tyhjänä, mutta sä oot niin kauan pitänyt palstalomaa että varmaan hihastas löytyy jotain palstallevedettävää :)) Tee meille vaikka joku tsykolokinen testi, itsekeksimäsi :) Uskon että sulta irtoaisi tuollainen helposti.
minullakin varpaat ollut niin jäässä ettei edes villasukat ole riittäneet.
Nukkumaan mennessä kahdet täkitkin päällä. Ei meinaan vielä keskuslämmitys toimi. Hyrrrr....Säästösyistäkö pihistelevät lämmöstä.?
Heh, villasukat nukkumaanmennessä jalkaan niin paremmin tarkenee. Sanotaanhan että kun varpaat on lämpimät, koko keho tarkenee.TaikisN kirjoitti:
Säästösyistäkö pihistelevät lämmöstä.?
Heh, villasukat nukkumaanmennessä jalkaan niin paremmin tarkenee. Sanotaanhan että kun varpaat on lämpimät, koko keho tarkenee.on joku sellanen mittari rakennuksen ulkona joka pistää määrätyn asteen tullessa vasta lämmön päälle.
Ihan oikeesti mä olin eilen jääkalikka, no nyt olen varautunut paremmin.
- p.z
Vihdoinkin taas kotona lämpimässä sohvalla. Aamuseiskasta lähtien ravattu siellä sun täällä ja vettä sataa ja tuulee ihan mielettömästi. Nyt mä vaan nautin, jos saan istahtaa sohvalla silleen tosi rennosti vaikka edes puoli minuuttia.
syksyssä on sade. Miten se syksyinen sade voikaan olla niin harmaata ja kylmää. Ihan erilaista kuin kevätsade tai kesäsade.
Toivottavasti sait istahtaa hiukan :)
- Judge evk
Luukun lämpötila on laskenut jo 26 asteeseen. Vieläpä siis shortsikelit täällä. Viime talven kovilla pakkasilla käytiin 23:ssa. Silloin tuli mieleen hankkia lisälämmittimiä kartanolle.
tiesitkö että pölypunkit lisääntyvät räjähdysmäisesti jos sisälämpötila ylittää 25 astetta. :D
- hähhähhs
TaikisN kirjoitti:
tiesitkö että pölypunkit lisääntyvät räjähdysmäisesti jos sisälämpötila ylittää 25 astetta. :D
on niidenkin hässiessö trooppisissa olosuhteissa.
- Meriläinen
Aivan ihanaa oli aamulla kun tulin tuolta makuuhuoneen puolelta tänne olkkariin, oven kun avasin niin huomasin eron lämmössä heti.
Olivat ilmeisesti laittaneet eilen illalla lämmön päälle kun olen kierrellyt näitä pattereita niin jossain on lämpöä vähäsen ja jossain ei ollenkaan.
Makuuhuoneen patteri on kylmä ja saa olla kun tykkään että on kunnon peitto päällä.
Muutenkin täähän on mun aikaani, pimeys ja viileys.
Suomi on ihana maa kun on kaikkea. Hellettä piisas mulle ihan liikaa, täytyy miettiä jos tulevaisuuden kesät on yhtä kuumia niin silloin on lähdettävä tonne ylöspäin suomineitoa.
Mutta katotaan nyt vielä tuleva kesä, jospa se olis inhimillisempi. :))oli kyllä hirmuisen helteinen ja niinhän nuo ennustajat keroilevat, että jatkossa samanlaisia hellejaksoja on odotettavissa tihenevässä määrin.://
En minäkään liiasta paahteesta tykkää, mutta syksyn pimeys latistaa :/ Nää on niin makuasioita, kuka mistäkin vuodenajasta tykkää.
Makkari kannattaakin pitää aika viileänä niin unen laatu on parempi, eikä viihdy pölypunkit :)
Täällä onneksi tuuli tyyntynyt, heti tuntuu paljon lämpimämmältä.
oli aikamoinen myrsky, Matkalla nähtiin taas tuulen toimesta kaatuneita puita, kyllä nää syöksyvirtaukset nyt tätä Hämettä kurittaa. Takana on lähes puolentuhatta kilometriä ja nyt on niin maan perusteellisen mukavaa istua taas omalla sohvalla ja hörppiä herkullista kuumaa kotikahvia :)
kiertovesipumppu napsautettiin jo noin viikko sitten päälle, ollaan semmosia vilukissoja.
jäänyt vastaamatta tähän, ei oo ollut tarkoitus inkronoida :)) Mä ajelin muutama viikko sitten nelostietä keskisuomessa ja siellätäällä näkyi ihan paljaita kohtia metsässä, virtaus oli kaatanut lähes kaiken. Alueet olivat kapeita, vain muutamia metrejä leveitä mutta pituutta niillä näytti olevan. Aiemmin en ole törmännyt samanlaiseen näkyyn.
TaikisN kirjoitti:
jäänyt vastaamatta tähän, ei oo ollut tarkoitus inkronoida :)) Mä ajelin muutama viikko sitten nelostietä keskisuomessa ja siellätäällä näkyi ihan paljaita kohtia metsässä, virtaus oli kaatanut lähes kaiken. Alueet olivat kapeita, vain muutamia metrejä leveitä mutta pituutta niillä näytti olevan. Aiemmin en ole törmännyt samanlaiseen näkyyn.
täällä meilläpäin se syöksyvirtaus syöksyi kans aika vauhdilla, itse selvittiin alle vuorokauden sähkökatkolla, onneks on keksitty aggregaatti :)
Tästä ignoorauksesta taisinkin saada kipinän uuteen avaukseen :)
...viileet kelit kyl kestää, mutta mua harmittaa eniten tuleva pimeä. Yö saapuu jo nyt ysiltä, ja mielessä on kauhuskenario 3-4 välillä iltapäivällä tulevista öistä jotka on parin-kolmen kk:n kuluttua totta. Ei pahemmin nappaa.
oliko pakko masentaa vielä lisää ?? *valuu pöydälle* Niin, ei siihen mene kuin hetki kun taas ollaan vuoden pimeimmässä ajassa. Lieköhän näin, mutta minusta tuntuu että suomessa on pimeää aikaa enemmän kuin valoisaa.Ainakin päivällä.
TaikisN kirjoitti:
oliko pakko masentaa vielä lisää ?? *valuu pöydälle* Niin, ei siihen mene kuin hetki kun taas ollaan vuoden pimeimmässä ajassa. Lieköhän näin, mutta minusta tuntuu että suomessa on pimeää aikaa enemmän kuin valoisaa.Ainakin päivällä.
me ollaanki kaikki niin pimeitä tyyppejä..;)
mii-su kirjoitti:
Siitä se varmaan johtuu. Tuosta viestistä päivän naurut :D
- minä,
mii-su kirjoitti:
Minä olen vielä pimeempi. Pitää olla taskulamppukin mukana päivällä että näkee kulkea :)
minä, kirjoitti:
Minä olen vielä pimeempi. Pitää olla taskulamppukin mukana päivällä että näkee kulkea :)
pohjoisessa?? ;))
- minä,
mii-su kirjoitti:
pohjoisessa?? ;))
Joo. Lahdessa :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek236700Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.274180- 333056
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1712993- 101908
- 821754
- 1501624
- 1471622
- 121528
- 221480