Leasing auton

paras puoli?

Minkä olette kokeneet työsuhdeauton parhaaksi puoleksi? Itse tein päätöksen siltä pohjalta, että leasing ei sido pääomaa turhaan autoon kiinni vaan sen voi käyttää muihin tarkoituksiin. Lisäksi kustannukset ovat ennakoitavissa muutenkin. Auto on totta kai aina huono sijoitus jopa liisattuna, koska sopimuksen tehnyt maksaa kaiken aina lopulta tavalla tai toisella. Tietysti teknisten ongelmien ilmetessä huoltokustannukset menevät sopimuksen piikkiin, mutta uudessa autossa tämä ei ole ensisijainen kriteeri. Ja mikäli ongelmia ilmenee leasingyhtiö järjestää asiat. Tämä ja vaivattomuus muutenkin on toinen kriteeri.

19

2833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+6

      liisarista menee vakiosumma, huollot ja korjaukset kuuluu hintaan.

    • Liisa Ri

      Eli ei mitään "pommeja" tiedossa, sijaisauton saa automaattisesi huollon tai korjauksien yhteydessä. Ja tietysti riskittömyydellä on oma hintansa = työsuhdeauto ei ole halpa.

    • omapääomapää

      huoleton mutta pirun kallis.
      Omalla saa kilometrikorvaukset(jos saa) ja tulee halvemmaksi ellei tapahdu jotain konerikkoa tyyliin BMW 17000 euroa.
      Liisarista ei pääse oikein eroon ennen sopimuksen loppua(ainakaan halvalla) ja kolmen vuoden sopparin aikana nykymaailmassa voi sattua vaikka mitä.

      • pasu2

        Ongelmallisesta liisarista pääsee kyllä eroon kesken sopparinkin. Jos on vähänkään suhteet kunnossa leasingfirmaan, niin joku maanantaipäivän kappale kyllä suostutaan vaihtamaan uuteen kesken kaudenkin ilman sakkoja. T. nimim. Uus auto alle kun vanha oli 10kk ajettu ja koko ajan pajalla.


    • eräs vain

      se vaivattomuus / ei huolia -

      toinen se että itselläni vapaaetu ja enemmän omia ajoja kuin firman.
      Eli mitä enemmän ajan omia, sitä enemmän "tienaan".

      Itseasiassa kolmas syy oli se että pääsin kiinni parempaa,kallimpaan
      autoon kuin mitä oma oli

      • Oisko näin

        > toinen se että itselläni vapaaetu ja enemmän omia ajoja kuin firman.
        > Eli mitä enemmän ajan omia, sitä enemmän "tienaan".

        Vai käykö niin, että mitä enemmän ajat omia ajoja kuin firman, niin sitä vähemmän maksat firman ajoja omasta pussistas!


      • Roope Ankka
        Oisko näin kirjoitti:

        > toinen se että itselläni vapaaetu ja enemmän omia ajoja kuin firman.
        > Eli mitä enemmän ajan omia, sitä enemmän "tienaan".

        Vai käykö niin, että mitä enemmän ajat omia ajoja kuin firman, niin sitä vähemmän maksat firman ajoja omasta pussistas!

        Mulla on oma auto, koska:

        - mä olen niin saita, etten viitsi laittaa autoon 500 euroa kuussa.

        Mun autoni arvo on tällä hetkellä 3500 euroa. Ajan aika paljon firman ajoja, joista tietty täytyy täyttää ajopäiväkirjaa. No senkin voi tänä päivänä tehdä automaattisesti.

        Multa säästyy yli 500 euroa kuussa, mikä tekee 30 vuoden sijoituksella ja 10% korolla niin paljon, että milli on tilillä.


      • ..AkuA...
        Roope Ankka kirjoitti:

        Mulla on oma auto, koska:

        - mä olen niin saita, etten viitsi laittaa autoon 500 euroa kuussa.

        Mun autoni arvo on tällä hetkellä 3500 euroa. Ajan aika paljon firman ajoja, joista tietty täytyy täyttää ajopäiväkirjaa. No senkin voi tänä päivänä tehdä automaattisesti.

        Multa säästyy yli 500 euroa kuussa, mikä tekee 30 vuoden sijoituksella ja 10% korolla niin paljon, että milli on tilillä.

        Menee vähän pitempään kuin 30v ennen kuin milli on tilillä ;-)


      • roope ankka
        Roope Ankka kirjoitti:

        Mulla on oma auto, koska:

        - mä olen niin saita, etten viitsi laittaa autoon 500 euroa kuussa.

        Mun autoni arvo on tällä hetkellä 3500 euroa. Ajan aika paljon firman ajoja, joista tietty täytyy täyttää ajopäiväkirjaa. No senkin voi tänä päivänä tehdä automaattisesti.

        Multa säästyy yli 500 euroa kuussa, mikä tekee 30 vuoden sijoituksella ja 10% korolla niin paljon, että milli on tilillä.

        hehh, myöskään matikka ei ole sun vahvin laji,
        laskeppa uudestaan


    • aalio

      saa polkee kuin vierasta, ei tartte pelätä jos ja kun rikkoo auton, ja saa nauraa kun joku onneton sen ostaa huollettuna liisarina, He !

    • Volvo V50 Drive

      Etuna on helppous ja riskittömyys, jos tulee muutoksia työsuhteeseen, kuten lomautus tai irtisanominen.

      Suoraan rahassa laskien kannattaa vain, jos pystyy sopimaan auton palkan päälle, kuten minä ole aina saanut. Tai vapaan autoedun tapauksessa on omia ajoja erittäin paljon ja pimittää määrän verottajalta. Tiedättehän, että verotusarvo kasvaa, jos omia ajoja tulee erittäin paljon.

      Tällä hetkellä ajan omalla. Kilometrejä 30000 vuodessa, joista työajoa 20000 km. Auton kaikki kulut rahoituskuluineen, huoltoinen (sopimus) ja polttoaineilla yms. 750 euroa kk. Ajan siis 10000 km:n omat ajot ilmaiseksi.

      Kyllä itsekin ostetun auton kustannukset voi ennakoida hyvin tarkasti, kun ostaa uuden auton ja ottaa mm. huoltosopimuksen.

      • P-A Turpeinen

        Etuna on helppous ja riskittömyys, jos tulee muutoksia työsuhteeseen, kuten lomautus tai irtisanominen.

        Eikös auto jää työnantajan pihaan jos tulee potkut persauksille tai kokoaikainen lomautus? Siinä se sitten on kätevää lähteä jalkamiehenä uutta hommaa etsimään. Ja jos olet osittain lomautettuna niin eihän palkasta enää auton jälkeen jää mitään kouraan.


    • Creditus

      Olitko kiinnostunut työsuhdeautosta vai leasing-autosta. Kaksi täsmälleen eri juttua. No, joskus työsuhdeautokin voi olla leasing-auto. Viitsitkö täsmentää!

    • Servaali penkillä

      Auton pitäminen on kallista hommaa, mutta erityisen kallista on pitää uutta autoa. Olipa maksutapa sitten mikä tahansa.

      Neuvopa nyt meille muillekin, mistä saat vapaalle pääomalle niin hyvän tuoton, että se riittää kattamaan leasing-auton kulut. Ja mistä sinulle kertyy vapaata pääomaa, kun kuukausimaksut ovat suuremmat kuin vastaavan auton osamaksut?

    • ...Topias

      Sen ettei tarvitse koskaan olla missään tekemisissä käytettyjen autojen kaupan kanssa. Ei myyjänä eikä ostajana.

    • kiitos ei

      kun asut vuokralla tai omassa. Saman maksat ja koskaan ei ole oma. ei ole riskiäkään mutta ei ole myöskään omaisuuttakaan ja joka euro menee hukkaan....

      • Mull

        Asunnon arvo pääsääntöisesti nousee, mutta sen auton haluaisin nähdä, mikä nostaa arvoaan kilometrien lisääntyessä!


    • Rooroo

      Kyllä täällä on käsitteet, ajatukset ja faktat niin sekaisin kuin vaan voi olla.

      Kuten esim. tämä: "Neuvopa nyt meille muillekin, mistä saat vapaalle pääomalle niin hyvän tuoton, että se riittää kattamaan leasing-auton kulut. Ja mistä sinulle kertyy vapaata pääomaa, kun kuukausimaksut ovat suuremmat kuin vastaavan auton osamaksut? "

      Puhutaan samassa lauseessa kolmesta eri asiasta ja siltikään ei verrata oikeita asioita keskenään..

    • valintoja on monia

      niin, ai mitä "pääomaa" voi käyttää muihin tarkoituksiin?

      Harvalla kai tilillä seisoo esim. 40te ihan tyhjänpanttina,
      että oikeen joutuu miettimään ostaako auton vai muuta.

      Käytännössähän asia on niin että jos tarvitset auto vaikka työhön,
      a) saa/voit/pitää ottaa firman työsuhdeauto
      b) kävelet pankkiin/autoliikkeeseen ja lainoitat auton hankinnan

      rahaa menee jokatapauksessa ja auto on aina huono "sijoitus"
      mutta minkäs teet.

      Oma valinta on työsuhdeauto, jos firman tarjoama paketti on järkevä.
      Netto 400e kk menee mutta niin menisi oman auton kanssa myös,
      nyt alla uusi riskitön auto ja hintaan kuuluu polttoaineet muut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe