Puhelinliittymäni on 10-vuotta vanha, kalliimpi kuin mikään mitä operaattorini nykyään tarjoaa eikä sisällä lainkaan datapalveluja.
Onko kenelläkään kokemusta liittymätyypin päivittämisestä luottohäiriömerkintäisenä? Tarkastavatko ne vaihdon yhteydessä tietoja omilta vanhoilta asiakkailtaan?
Liittymän päivittäminen säästäisi muutaman euron per kuukausi, mutta pelkona on että "huomaavat" operaattorilla päivityksen yhteydessä luottohäiriöni ja menetän vanhan liittymäni. Mitään vakuusmaksuja en kyllä lähtisi maksamaan.
Puhelinlaskuni olen aina saanut maksettua.
Kellään kokemuksia aiheesta?
liittymätyypin päivitys
4
539
Vastaukset
- pienellä toimeen
Annoin takuurahan n. 7 vuotta sitten. se oli vuoden sisällä jonka jälkeen sain takaisin. Sen jälkeen ei ole kyselty vaikka luottotietoja ei ole ollut pariinkymmeneen vuoteen. Dna:sta en tiedä.
Vanhat liittymät ovat pirun kalliita ja onneksi oken saanut vaihdettua liittymätyyppiä parin vuoden välein. Kaiken kun maksaa ajallaan niin homma toimii.
nim.m. 5 megan netti ja puhelinlasku yhdessä 14,80€/kk vielä 2011 loppuun.
(vielä 2009 elisan netti 1mega 34,90 ja puhelinlasku päälle kun nostivat hintoja)- Olli.N..
ei ongelmia vaikka 70 000€ ulosotossa.Jos aina olet maksanut laskusi niin saat vaikka kytkyn.Minulla nyt kolmas kytkypuhelin tuli juuri mokkulan kytky voimassa adsl kannettava tietokone soneralta 3 vuoden kytkyllä.Olen ollut 10 vuotta Soneran asiakas ja kultatasolla:=)
Eli soita soneralle ja kysy parempaa liittymää.Ei tartte ilmotella luottotietojasi ja ne ei niitä kyttää jos vanha asiakas.Kytkyt minulla kävi aina luotonvalvonnan kautta,mutta sain ne silti.
- LauraXX
Toki kannattaa kilpailuttaa niin matkapuhelinliittymä kun laajakaistakin aina määräajoin.
ja varsinkin jos on tosi vanha liittymä, niin se on synonyymi kalliille.
minulla on myös luottotietomerkintä ja olen velkajärjetelyssä.
Silti Soneralta Telefinlandille siirto onnistui ilman sen kummempaa, ja sain kytkypuhelimenkin.
Aikoinaan kun otin laajakaistaliittymän, niin silloin jouduin Elisalle maksamaan vakuusmaksun (muistaaksen silloista rahaa 80 mk - vuosi taisi olla 2002). vuoden sen jälkeen siirryin laajakaista-asiakkaaksi Soneralle ilman sen kummempia ongelmia. ja sain myös tuon Elisan vakuusmaksun takaisin.
Saunalahdelle ja DNA:lle siirto ei onnistunut ilman vakuusmaksuja, jotka oli päätähuimaavat.
Mutta jos pelkäät sitä että liittymä suljetaan, ennen kun tiedät päätöksen uudesta liittymästä, niin se on turha pelko.
puhelinnumeron siirto ja/tai uuden liittymän avaaminen tapahtuu vasta sitten kun uusi liittymä on kaikin tavoin mahdollinen avata.
eli kun minulle tuli DNA:lta tuo vakuusmaksupyyntö kirjallisena,(minulla oli siihen numeronsiirtopyyntö) niin kun siihen ei vaan vastaa pariin viikkoon mitään, niin se raukeaa. ja edellinen liittymä jää voimaan.- LauraXX
nyt en ole varma, valehtelinko. vuosi Elisan laajakaista liittymän avaamisesta on suunnilleen oikein, mutta eurot taisivat olla juuri tulleet, niin että vakuusmaksu oli varmaankin 80 €uroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1462444
- 1751681
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6865- 68851
- 59815
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745