Näin lauantaiaamuna...

arkkimedes

minua erityisesti ottaa kaaliin tuo naapureiden kolina, pauke ja kailoominen ja se kakaroiden meteli, kun ne yksinään koittaa aamupalaa itselleen tehdä syystä että vanhemmat nukkuu puoleen päivään ihan niin kuin meidänkin penikkamme. Siis kyykärpänen.

=))))))))))))

Ei vaan, meillä on mukavat naapurit tässä taloyhtiössä eikä koskaan ole ollut mitään häiriöitä kenenkään suhteen. Joskus olen epäillyt että tuskin viinaa edes käyttävät kun niin hiljaista on viikonloputkin.

Mutta kertokaahan, millaista on viettää aikaa teidän huusholleissanne???

Onko asuinpaikkanne hyvä, huono vai hyvin huono, ja onko mieleenne koskaan tullut muuttaa muualle sen takia, että asuinalueenne on rauhaton tai muuten sopimaton???

23

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakuli-ex

on LOISTAVA :-)
      Omakotitalo on hyvällä paikalla naapurit on aivan mahtavaa porukkaa ja vaikka on rauhaisa alue on silti kaikki palvelut melko lähellä. Just tultiin torilta kassit kaikkea herkkua pullollaan. On vasta nostettua perunaa ja porkkanaa, tuoretta kalaa, puolukoita....

Iso metsä ihan vieressä ja omalla pihalla tilaa. Sisällä on lämmintä ja mukavaa.Pulla tuoksuu ja kohta tuoksuu paistettu ahven. Takassa illalla tulta pidetään (ulkona 8 ja kylmä tuuli) ja puulämmitteinen sauna lämpiää illalla, sänkyyn pujahdetaan puhtaisiin lakonoihin... mmmmm... Mikään ole sen ihanampaa kun olla omassa kauniissa kodissaan ja nauttia kaikesta siitä mitä on ja läheisistään, että kaikilla on hyvä olla. Huomenna sitten merelle ja toivottavasti ahti suo antejaan :-)

• arkkimedes

jo liian hyvää ollakseen totta???
        Kai nyt sentään joku asia kismittää jos suomessa asutte???

• sakuli-ex
        arkkimedes kirjoitti:

jo liian hyvää ollakseen totta???
        Kai nyt sentään joku asia kismittää jos suomessa asutte???

Onko asuinpaikkanne hyvä, huono vai hyvin huono, ja onko mieleenne koskaan tullut muuttaa muualle sen takia, että asuinalueenne on rauhaton tai muuten sopimaton???

Ei ollut puhetta koko Suomesta :-)

No Suomessa on kallista omistaa verottaja pitää huolen , että kiinteistöstä,tontista ja omaisuudesta palkkatuloista puhumattakaan saa ihan riittävästi maksaa veroja. :-(

Sähkön hinta tulee nousemaan ja eritoten se tulee rokottamaan meitä sähköistettyjä pienkiinteistöjä.

Suomi on muutoin hyvä maa asua.

• arkkimedes
        sakuli-ex kirjoitti:

Ei ollut puhetta koko Suomesta :-)

No Suomessa on kallista omistaa verottaja pitää huolen , että kiinteistöstä,tontista ja omaisuudesta palkkatuloista puhumattakaan saa ihan riittävästi maksaa veroja. :-(

Sähkön hinta tulee nousemaan ja eritoten se tulee rokottamaan meitä sähköistettyjä pienkiinteistöjä.

Suomi on muutoin hyvä maa asua.

aivan kuin sitruunaa haukkaisi joka kerta kun kommenttiisi vastaa, mutta mitäpä se minulle kuuluu, ja kuten sainoit, suomi on hyvä maa asua!!!

• sakuli-ex
        arkkimedes kirjoitti:

aivan kuin sitruunaa haukkaisi joka kerta kun kommenttiisi vastaa, mutta mitäpä se minulle kuuluu, ja kuten sainoit, suomi on hyvä maa asua!!!

Mitä ihmeen kitkerää muka sanoin? Kehuin Suomea hyväksi maaksi ja veroja kohtuuttomiksi, joka tuskin on yksin minun mielipiteeni siitä asiasta????
        Minulla ei ollut mitään valittamista asuinpaikasta,naapureista tai olostani sekö sinusta olisi sitten sitä katkeraa kalkkia nieltäväksi?
        Kuule jos sinä olt perus negatiivinen yksilö ei meidän muiden tarvitse olla ja varsinkaan kun elämä on ihan mukavaa !! :-))

• arkkimedes
        sakuli-ex kirjoitti:

Mitä ihmeen kitkerää muka sanoin? Kehuin Suomea hyväksi maaksi ja veroja kohtuuttomiksi, joka tuskin on yksin minun mielipiteeni siitä asiasta????
        Minulla ei ollut mitään valittamista asuinpaikasta,naapureista tai olostani sekö sinusta olisi sitten sitä katkeraa kalkkia nieltäväksi?
        Kuule jos sinä olt perus negatiivinen yksilö ei meidän muiden tarvitse olla ja varsinkaan kun elämä on ihan mukavaa !! :-))

pitääkö sitä yleensä vastata jos se noin kipiää tekee???

• sakuli-ex
        arkkimedes kirjoitti:

pitääkö sitä yleensä vastata jos se noin kipiää tekee???

kyllä tosiaankaan ole kaikki miehistö kannella!

• sakulinmiehistöhukku
        sakuli-ex kirjoitti:

kyllä tosiaankaan ole kaikki miehistö kannella!

Onks sunkii miehistös hukasa????*LOL*LÖL*

• maalla mukawaa

Meillä viihdytään erittäin hyvin;) Olemme itse valinneet tämän kodiksemme ostopäätöstä tehdessä eikä pettymyksiä ole tullut. Asumme siis maaseudulla, tie päättyy meidän pihaan. Alkuun kävi vieraita autoja kääntyilemässä pihalla, mutta kun laitoimme koiramerkkejä paljon ennen pihaa, niin vierailut loppuivat.
      Ei haittaa naapureista;) Ainoa talo, joka on näköetäisyydellä n. 200M;n päässä on iäkkään pääkaupungissa asustavan pariskunnan kesäpaikka ja sen rouvan kotitalo. Käyvät muutaman kerran kesässä siellä ja nyt omena-aikaan tulevat vielä kuulemma pari kertaa hakemaan loput omenat. Ja talvella sitten ei heitäkään käy.
      Joten, ei valittamista. Hyvä päätös on tehty.
      Silloin kun saa itse valita asuinpaikkansa, ei pitäisi muillakaan olla valittamista. Eri asia on sitten taas ne, jotka ei pysty omaa asuntoaan ja sen sijaintia valitsemaan.

• arkkimedes

mutta niistä koirakylteistä en ole oiken varma. Pitääkö niitä sitten noin umpikorvessa yleensäkään pystyttää ja jos teillä ei niitä edes ole, niin sehän juuri varkaita luoksenne ajaakin???

• maalla mukawaa
        arkkimedes kirjoitti:

mutta niistä koirakylteistä en ole oiken varma. Pitääkö niitä sitten noin umpikorvessa yleensäkään pystyttää ja jos teillä ei niitä edes ole, niin sehän juuri varkaita luoksenne ajaakin???

Kyllä meillä on koiria;). Eikä täällä ole varkaita eikä kerjäläisiä käynyt kertaakaan. Muutaman kerran on nämä uskonnosta puhuvat jalkautuneet pihaan, mutta poistuneet samantein;)).
        Enemmän tuntuu, että on niitä ´roskien tuojia´ sekä marjastajia / sienestäjiä. Tämä tie on 3,5 km:n pätkä isolta tieltä ja ennen meitä on 4 okt kadun varrella.
        Ja isolta tieltä tänne käännyttäessä on päättyvän tien merkki, sekä maininta ´yksityistie´.
        Ja ollaan asuttu täällä reilut 9vuotta, joten talon ostajia eivät kuitenkaan ole.

• arkkimedes
        maalla mukawaa kirjoitti:

Kyllä meillä on koiria;). Eikä täällä ole varkaita eikä kerjäläisiä käynyt kertaakaan. Muutaman kerran on nämä uskonnosta puhuvat jalkautuneet pihaan, mutta poistuneet samantein;)).
        Enemmän tuntuu, että on niitä ´roskien tuojia´ sekä marjastajia / sienestäjiä. Tämä tie on 3,5 km:n pätkä isolta tieltä ja ennen meitä on 4 okt kadun varrella.
        Ja isolta tieltä tänne käännyttäessä on päättyvän tien merkki, sekä maininta ´yksityistie´.
        Ja ollaan asuttu täällä reilut 9vuotta, joten talon ostajia eivät kuitenkaan ole.

Olen onnellinen puolestanne sillä sellaiseen paikkaan minäkin haluaisin muuttaa.

Mukavaa syksyn jatkoa sinne ja ruskan väriloistetta.

• vähäxks outoo
        arkkimedes kirjoitti:

Olen onnellinen puolestanne sillä sellaiseen paikkaan minäkin haluaisin muuttaa.

Mukavaa syksyn jatkoa sinne ja ruskan väriloistetta.

No mikset muuta sitte? Etkös sä olekkaan vapaa miettimään missä oma kotis sijaitsee?

• arkkimedes
        vähäxks outoo kirjoitti:

No mikset muuta sitte? Etkös sä olekkaan vapaa miettimään missä oma kotis sijaitsee?

Totta kai minä sen päätän mutta ei se muuttaminen yksin halusta johdu. Jos sen mukaan pystyisin elämään niin mieluiten olisin havajilla.

Mitä muuta hei???

Näytä nyt kaikki mihin oikeesti pystyt!!!

• sälliäsäälitään
        arkkimedes kirjoitti:

Totta kai minä sen päätän mutta ei se muuttaminen yksin halusta johdu. Jos sen mukaan pystyisin elämään niin mieluiten olisin havajilla.

Mitä muuta hei???

Näytä nyt kaikki mihin oikeesti pystyt!!!

Ai sä ootki niin persaukinen ettet pysty ostaan omaa taloo ;(((( - säälittävä oot sitte;((

• arkkimedes
        sälliäsäälitään kirjoitti:

Ai sä ootki niin persaukinen ettet pysty ostaan omaa taloo ;(((( - säälittävä oot sitte;((

Säälittäväähän se on kuten kahdella ja puolella miljoonalla muullakin suomalaisella.

Sinulla sitten kuitenkin rahaa piisaa???

• Näin on näreet
        arkkimedes kirjoitti:

Säälittäväähän se on kuten kahdella ja puolella miljoonalla muullakin suomalaisella.

Sinulla sitten kuitenkin rahaa piisaa???

Järjestelykysymys ja elämän arvojen sekä ratkaisujen hallinta. Silloin ei tarvitse haaveilla vaan saa asua siellä missä haluaa

• arkkimedes
        Näin on näreet kirjoitti:

Järjestelykysymys ja elämän arvojen sekä ratkaisujen hallinta. Silloin ei tarvitse haaveilla vaan saa asua siellä missä haluaa

Sait ylipuhuttua vaikka en ymmärräkkään, mitä hittoa sinä oikein höpötät???

• on mukavat naapurit, toivottavasti jatkuu samanlaisena. :)

Meillä on kyllä myös ihanat naapurit, lähimmät naapurit joiden kanssa meillä on väkisin eniten tekemistä käytännön asioiden takia vaihtuvat kohta ja sitä tietysti vähän jännätään. Ihan ok asuinpaikka muuten vaikka ainahan sitä voi paremmasta haaveilla. Parasta on että ulko-ovelta pääsee suoraan luontoon. Ja rauhallista on.

• arkkimedes

se todellakin on noin, että luonto kutsuu heti etu tai takaoven kautta, eikä tarvitse mennä ensin portaita muutama kerros tai sullautua hissiin, jonka jälkeen saat koko ajan peltätä, mistä syöksyy neljäkymmentä pikkukoiraa terävine hampaineen ja välinpitämättömine omistajineen kimpuun kuin hyökyaalto. Olen nimittäin senkin kokenut, eikä se järin mukavaa ollut.

Ne uudet naapurit tosin jännittää minuakin ja mielessäni olenkin toivonut, että Herra suo, anna rauhan ja hiljaisuuden säilyä ennallaan kun viereiseen asuntoon on muutettu, ja totta vieköön, näinhän se on käynytkin.

• arkkimedes kirjoitti:

se todellakin on noin, että luonto kutsuu heti etu tai takaoven kautta, eikä tarvitse mennä ensin portaita muutama kerros tai sullautua hissiin, jonka jälkeen saat koko ajan peltätä, mistä syöksyy neljäkymmentä pikkukoiraa terävine hampaineen ja välinpitämättömine omistajineen kimpuun kuin hyökyaalto. Olen nimittäin senkin kokenut, eikä se järin mukavaa ollut.

Ne uudet naapurit tosin jännittää minuakin ja mielessäni olenkin toivonut, että Herra suo, anna rauhan ja hiljaisuuden säilyä ennallaan kun viereiseen asuntoon on muutettu, ja totta vieköön, näinhän se on käynytkin.

loppujen lopuksi sen verran iso asia että pääsee koirien kanssa suoraan pihalta retkimaastoon, että siitä en ihan heti vapaaehtoisesti luopuisi jos alettaisiin etsiä uutta asuinpaikkaa. :) Vaikkei minua hissit, portaat tai pienet tai suuretkaan koirat kyllä pelota... Se on vaan että mihin tottuu.

Metelöiviin naapureihin tottuisin todella huonosti, siitä on oikeastaan jo tarpeeksi kokemusta. Vaikkei mitään hirveän kamalaa olekaan ollut...

• Meidän asuinalue on niin hyvä etten täältä muuttais kyllä pois, aiemmin asuttiin tuossa rajanaapurissa, ja vähän rassas se ihana vanhatalo kun oli asuintilat kolmessakerroksessa...sitte jossainvaiheessä tämä viereinen talo tuli myyntiin, joka on yhdessä tasossa, heti lähdettiin kaupantekoon...ollaan asuttu tällä alueella noin 20v.
      Mukavat naapurit ja rauhallinen asuinalue katu päättyy meidän kohdalle ja jatkuu kävelytienä, ei ohikulkuliikennettä...metsä vieressä ja lähin järvikin tuossa vajaan kilsan päässä ja toinen järvi parin kilsan päässä...hyät kulkuyhteydet joka suuntaan moottoritie ihan lähellä...keskustaankin matkaa vaan 5km...

• Ihan on ollut hyvää aikaa.

Ne paikat,jossa olen asunut,niin kaikki olleet viihtyisiä,ja valittu sen mukaan,mikä on ollut silloin passelia juuri itselle :)
      Naapurit on olleet ihan ok,yhdet yhdessä paikoissa ainoastaan vuosien varrella paikoin vähän hankalia (tunnetusti),mutta sen hoiti luonnollinen poistuma.

En tiedä mitä tarkoitetaan tuolla hyvä,huono...,mutta omasta mielestäni kaikki on olleet ihan erinomaisia,ja jos puhutaan jostain " yleisesti katsottavasta alueen arvostuksesta",niin taitaa siinäkin olleet osuneet tuohon erinomaiseen tavallaan.

Eikä mistään olla lähetty sen takia,ettei ole viihdytty,vaan lähdetty sen mukaan,mikä on ollut kulloinkin meille ideaali asuinpaikka/vaihtoehto.
      Kaikissa paikoissa,myös ihan liki keskustaa,on kriteerit olleet myös se,että on koirien kannalta kätevää ja niille sopivaa,ja nyt sitten nykyisessä ollutkin koko piha aidattu niitä varten :) ja hyvät lenkkimaastot.
      Muutenkin ollaan vähän niinkuin maalla ja kaupungissa samaan aikaan,riippuu mistä mihin katselee ja minne nokkansa suuntaa :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      171
      1111
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      531
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      472
    Aihe