Raskas liikenne ja monet työkoneet käyttävät pinnoitettuja renkaita. Hintaero uusiin lienee niissä melkoinen. Henkilöauton renkaiden pienemmissä kokoluokissa ei hintaero ole kovin suuri, mutta isommissa jo melko paljon. En ole kuullut isompia moitteita pinnoitetuista, joten taidanpa alkaa käyttää niitä.
Pinnoitetut
12
725
Vastaukset
- roska-jorma
kuorma-autossa pinnoitettu rengas toimii erinomaisesti, mutta pienempiä renkaita en ostaisi pinnoitettuna.
Ostin muutama vuosi sitten pikkuautoon ensimmäiset pinnoitetut talvirenkaat 30 vuoteen. Todella hyvät ovat, on laatu parantunut mahtavasti 30 vuodessa. Ainut haitta on, että ovat äänekkäät koska kulutuspinnan kuvion "palat" kaikki saman kokoisia. Hiljaisemmissa on eri kokoa, jolloin melu tulee laajemmalle taajuusalueelle ja ehkä siksi kuulostaa hiljaisemmalta. Seuraavatkin talvirenkaani ovat pinnoitetut. Kesärenkaita minulla on toistaiseksi jo valmiina...
- en osta
Äskettäin ostamassani autossa oli pinnoitetut renkaat. Helvatinmoinen tärinä jo 60:sta kympistä lähtien. Piti käydä ostamassa uudet renkaat. En kyllä itse ostaisi pinnoitettuja, niin "paskoja " ne kyllä olivat, renkaan-rungot 4 - erimerkkiä. Hinta ero uusiin renkaisiin olematon. Uusilla täristämättömillä ja hiljaisilla renkailla on kyllä paljon miellyttävämpi ajella, ja kaikki renkaat ovat samanlaisia, eikä tarvi jännätä milloin, joku vanhoista rungoista losahtaa.
- Koskaan
Tasapainoituksesta. Jos on vielä reilusti pintaa, niin muuttuu hyvikvi ajaa. Miltei loppuun kuluneita ei tietenkään kannata parannella.
- P009
Koskaan kirjoitti:
Tasapainoituksesta. Jos on vielä reilusti pintaa, niin muuttuu hyvikvi ajaa. Miltei loppuun kuluneita ei tietenkään kannata parannella.
Pinnotettuja renkaita on valitettavasti olemassa, ihan raskasta kalustoa myöden..
Jotainn myös kertoo se, ettei raskaaseen kalustoon laiteta pinnoitettuja renkaita eteen, vaan aina uudet. Meidän firman jäteautoihin ei pistetä enää nykyään ollenkaan pinnoitettuja renkaita. Sitä en tiedä mitä niille rungoille mahtaa käydä, kun ei omaan käyttöön enää palaudu.
- kokemusta on
Olen käyttänyt Ässä-pinnoitettuja paketti- ja henkilöautoissa sekä talvi- että kesärenkaita. Ei mitään ongelmaa ja kestää yhtä hyvin kuin muutkin.
http://www.rengaskierratys.fi/fi/index.php/lehti/10/- Treetree
Ässä on mielestäni melko samoissa hinnoissa kuin halvimmat pinnoittamattomat aasialaiset uudet renkaat, ei ole hirveätä eroa hinnoissa esim. jos koko on 205/55-R16, hintaero on alle 100 euroa, onhan tuokin silti rahaa. Kannattaa tiedustella jos vaikka Virosta möisivät Master-merkkisiä pinnoitettuja suoraan, ne taas ovat selvästi Ässää halvempia, Master on virolainen firma. Sitten on myös semmoinen kuin Agi, joka on ruotsalainen, jota jossakin kehuttiin, mutta hinta on mielestäni melko samaa tasoa kuin halvimmat pinnoittamattomat renkaat.
- Jumijantteri
Treetree kirjoitti:
Ässä on mielestäni melko samoissa hinnoissa kuin halvimmat pinnoittamattomat aasialaiset uudet renkaat, ei ole hirveätä eroa hinnoissa esim. jos koko on 205/55-R16, hintaero on alle 100 euroa, onhan tuokin silti rahaa. Kannattaa tiedustella jos vaikka Virosta möisivät Master-merkkisiä pinnoitettuja suoraan, ne taas ovat selvästi Ässää halvempia, Master on virolainen firma. Sitten on myös semmoinen kuin Agi, joka on ruotsalainen, jota jossakin kehuttiin, mutta hinta on mielestäni melko samaa tasoa kuin halvimmat pinnoittamattomat renkaat.
Kuka edes säästää jossakin renkaissa? Maailman halvimmat henkivakuutukset ja ainakin itsestäni on todella pöljää kuolla parisataa "ylimääräistä" tilillä.
- kokemusta on
Jumijantteri kirjoitti:
Kuka edes säästää jossakin renkaissa? Maailman halvimmat henkivakuutukset ja ainakin itsestäni on todella pöljää kuolla parisataa "ylimääräistä" tilillä.
Miksihän tarvitaan rengasratsioita loppuunkuluneiden renkaiden vuoksi? Miksikähän rengasliikkeet mainostavat alehintoja? Kellä tavallisella pulliaisella tai nuorella on parisataa ylimääräistä tilillä?
Parempi ajaa kunnon renkailla kuin sileillä. Jos tehtäis selvitys kolariautojen renkaiden hintaluokasta, niin luulen että kalliiden %-osuus on huomattavasti suurempi kuin halvemmasta päästä olevien.
Itse olen ajanut pinnoitetuilla parikymmentä vuotta n. 20 000 km/v. Ei yhtään kolaria tai edes lähellä olevaa tilannetta. Minulle renkaan korkea hinta ei ole rahakysymys, mutta ei myöskään itsetuntoon liittyvä kysymys. - uudet renkaat
kokemusta on kirjoitti:
Miksihän tarvitaan rengasratsioita loppuunkuluneiden renkaiden vuoksi? Miksikähän rengasliikkeet mainostavat alehintoja? Kellä tavallisella pulliaisella tai nuorella on parisataa ylimääräistä tilillä?
Parempi ajaa kunnon renkailla kuin sileillä. Jos tehtäis selvitys kolariautojen renkaiden hintaluokasta, niin luulen että kalliiden %-osuus on huomattavasti suurempi kuin halvemmasta päästä olevien.
Itse olen ajanut pinnoitetuilla parikymmentä vuotta n. 20 000 km/v. Ei yhtään kolaria tai edes lähellä olevaa tilannetta. Minulle renkaan korkea hinta ei ole rahakysymys, mutta ei myöskään itsetuntoon liittyvä kysymys.Kevät karkeilla teillä ja jos pintaa riittää niin kesän kuivilla on hyvä ajaa vanhat loppuun ja sitten syksyn sateisiin vasta uudet alle.
Pinnoitettujakin on joskus ollut eikä niiden kulutuspinnassa tai toimivuudessa ole ollut moittimista, mutta kestävyys on noin 2 kesää kun keskivertorenkaalla on 3 kesää, joten mikä on loppupelissä edullisin vaihtoehto.
Muutamat ohjehinnaltaan ylihintaiset huippurenkaat jätän väliin, samoin kiinalaiset. Valinnan teen keskihintaisista renkaista sen mukaan mikä sattuu olemaan sopivasti tarjouksessa.
Nyt tuli alle laitettuna 205/65-15 T94 renkaat hintaan 270€ . Noilla hintaluokka on yleensä sama kuin vaikka 205/60-16 renkailla. Toinen vaihtoehto olisi ollut 195/65-15 T91 mikä on muutaman kympin halvempi kun on niin yleinen koko. Otin kuitenkin nuo isommat, kun se on orig. koko. Hain myös sellaista rengasta, missä on paljon kulutuspintaa ja vähän vähemmän vesiuria, sillä en ajele moottoritiellä päivittäin sateessa. Jos on sadekeli, niin sovitan nopeuden kelin ja liikenentilaiteiden mukaan. Ei ole pakko päästä 120-140 lasissa hampaat irvessä sateella töihin, vaan voi huonolla kelilla lähteä vartin aikaisemmin ja käyttää maltillista nopeutta. Tähän riittää tavisrenkaat ihan hyvin.
MIhin hintaan olisi lähtenyt pinnoitetut ?? - kokemusta on
uudet renkaat kirjoitti:
Kevät karkeilla teillä ja jos pintaa riittää niin kesän kuivilla on hyvä ajaa vanhat loppuun ja sitten syksyn sateisiin vasta uudet alle.
Pinnoitettujakin on joskus ollut eikä niiden kulutuspinnassa tai toimivuudessa ole ollut moittimista, mutta kestävyys on noin 2 kesää kun keskivertorenkaalla on 3 kesää, joten mikä on loppupelissä edullisin vaihtoehto.
Muutamat ohjehinnaltaan ylihintaiset huippurenkaat jätän väliin, samoin kiinalaiset. Valinnan teen keskihintaisista renkaista sen mukaan mikä sattuu olemaan sopivasti tarjouksessa.
Nyt tuli alle laitettuna 205/65-15 T94 renkaat hintaan 270€ . Noilla hintaluokka on yleensä sama kuin vaikka 205/60-16 renkailla. Toinen vaihtoehto olisi ollut 195/65-15 T91 mikä on muutaman kympin halvempi kun on niin yleinen koko. Otin kuitenkin nuo isommat, kun se on orig. koko. Hain myös sellaista rengasta, missä on paljon kulutuspintaa ja vähän vähemmän vesiuria, sillä en ajele moottoritiellä päivittäin sateessa. Jos on sadekeli, niin sovitan nopeuden kelin ja liikenentilaiteiden mukaan. Ei ole pakko päästä 120-140 lasissa hampaat irvessä sateella töihin, vaan voi huonolla kelilla lähteä vartin aikaisemmin ja käyttää maltillista nopeutta. Tähän riittää tavisrenkaat ihan hyvin.
MIhin hintaan olisi lähtenyt pinnoitetut ??T94 tai T91 on minulle tuntematon rengasvalmistaja enkä löydä sitä netistäkään. Ehkä tuo merkintä onkin nopeusluokkaan kuuluva eikä rengasvalmistaja. Halpoja on ollut, ei Ässä pinnattu juuri tuota halvempi ole.
Ajonopeuksista olen kanssasi samaa mieltä. Kun moottoriteillä ajelee ja ajan 120 km/h (mittarissa 130), menee sateellakin autoja ohi vilahtaen. Kyllä liikaa luotetaan renkaiden pitoon ja auton ajo-ominaisuuksiin. Mikä se henkivakuutus noilla lienee, ei ainakaan rengas. - 2+2
Treetree kirjoitti:
Joopa, mutta kun ne pinnoittamattomat uudet ja halvat on niin huonoja, ei kannata niitä ostaa. Käyttämissäni pinnoitetuissa on sentään ollut tarkastetut rungot ja talvirenkaissa nokialaisten kuviointi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745098- 332861
- 402574
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin261973Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401932Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291769- 951762
- 1671627
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241378Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941220