"Lapsen vammaisuudella on tarkoitus"

Ex-lestadiolainen..

Joskus 90-luvulla vanhoillislestadiolainen seurapuhuja sanoi Helsingin Oulunkylän rauhanyhdistyksellä, että "Jumala näyttää vammaisten lasten avulla kuinka tärkeää se liikkumiskyky ja näkö on."

Tuntui pahalta, että Jumala on valinnut jotkut lapset tällaiseen tehtävään.

Erään tuttavaperheen pojista useampi oli valittu tällaiseen rooliin. Pojat riutuivat ja kuolivat ennen kuin täyttivät 20.

Olisi kiva tietää miltä moinen ajattelumaailma tuntuu teistä?

3

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • o mores

      Ihmettelenpä mikä ajaa nk. sivistyneen ihmisen vastustamaan sikiöseulontoja pohjimmiltaan vain siksi, että hän katkeruuksissaan ei voi sietää sitä, että muitten ihmisten lapset ovat terveitä.

      http://yle.fi/alueet/savo/2010/09/sikioseulonnoissa_paljon_eettisia_kysymyksia_2000372.html

      Päihdeäitien lasten määrä on nousussa, noin 6 prosenttia raskaana olevista naisista on alkoholin suurkuluttajia. Joka vuosi syntyy noin 3000 päihteille altistunutta vauvaa, joista 600:lla on sikiöaikaiseen alkoholialtistukseen liittyviä oireita.

      Lisätietoja:
      johtaja Kari Paaso, p. (09) 160 74018, 050 4487398
      erityisavustaja Anna Manner-Raappana, p. (09) 160 74157, 040 575 6618

      http://www.stm.fi/tiedotteet/tiedote/view/1491472#fi

    • minä vain

      niin kauan, kuin testit eivät kerro 100% varmuudella lapsen kyvystä elää elämäänsä/selviytymisestä, en minä ole mikään päättämään tuon lapsen tulevaisuudesta. Ei minulle ole kukaan neuvolasta/sairaalasta luvannut, että nuo testit olisivat 100% luotettavia. Toki sellaisiakin kuulemma on, mutta en ole kokenut tarvitsevani sellaisia, sillä päätös on liian suuri, en pystyisi siihen, sillä entä jos se olisikin vaikka se 0.01% virhe eikä keskeytetyllä sikiöllä olisikaan mitään vikaa ? Testeissä on virheitä, niinkuin meissä ihmisissäkin, elämä opettaa, en todellakaan haluaisi lapseni kärsivän turhaan, mutta en siltikään pystyisi tekemään niin isoa päätöstä itse, onneksi minun ei ole edes tarvinut.
      Mitä tuohon yllä olevaan tulee, haluaisin ajatella asiaa siltä käsin, että terveiden tulisi olla onnellisia siitä mitä heillä on. Tunnen paljon syystä tai toisesta "vammaisia", jotka eivät sure sellaista mitä heillä ei ole, vaan ovat onnellisia siitä mitä heillä on! Ehkäpä useamman pitäisi ottaa oppia heistä ja olla onnellinen siitä mitä heillä jo on?
      5 raskautta/3 lasta( 2 tuulimunaa), ja ei en kuulu herätysliikkeisiin tms. kirkkoon toki, uskoni on taas oma asiani, se ei kuulu muille.

      • onnellisin äiti!!!!!

        Esikoinen 18 trisomia vauva. Kaksi muuta lasta dysfaattisia. Näiden kanssa voi kuitenkin elää ihanaa elämää, vaikka ei olekaan ihan helppoa aina.

        Mitkään testit ei hälyttäneet kyseisen trisomian kohdalla.

        Pitää olla onnellinen siitä mitä on! Kaksi ihanaa lasta ja yksi kaunis enkeli!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe