Miten bentsoista eroon

unessa kävelijä zomb

Lääkitykseni tällähetkellä on seuraava: xanor 3x2 mg, imovane 2x7,5 mg, stilnockt 2x 10 mg, 2ml theralen tippoja, 20 mg tryptizolia mukamas kipulääkkksi (jalkakipu) sekä 4 pancodia. Nyt on tarkoitus mennä
vieroitushoitoon. Onko kenelläkään kokemuksia kuinka pitkä aika menee noiden lopettamiseseen. Viimeaikoina on mennyt jopa 6x2 mg xanoria ja aika usein päivisinkin Imovaneja tai pari Stilnoctia.
En todellakaan pysty elämään ns. "normaalia" elämää ilman näitä pillereitä. Nyt olen valmis pienentämään annostusta josta ajatuskin tuottaa ahdistusta, olen kuullut että bentsojen lopettaminen on paljon vaikeampaa kuin muiden knarkkien.
Halluan elämäni takaisin koska tällä hetkellä koska elämänlaatuni on yhtä kuin nolla.

Kertokaa kokemuksistanne, pliis!

19

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miedosti lääkitty

      Miten sinulla voi ollakin noin suuri lääkemäärä.Vieroitus tulee olemaan pitkä 1-2 vuotta ja pikkuhiljaa
      vähentäen lääkärin ohjeiden mukaan,mutta se kannattaa tuo annos on liikaa,millä diagnoosilla tuollainen
      määrä yleensä voi olla.Tsemppiä sitä tarvitset.

      • unessa kävelijä zomb

        On tarkoitus mennä viikon kuluttua vieroituskuurille, se on ympärivuorokautinen avohoitola. Nyt todella pelottaa kun sanot että noista eroon pääseminen voi kestää noinkin kauan. Mulle on sanottu 1-2 viikkoa, ehkä vähän kauemmin riippuen siitä kuinka pahat vieroitusoireet ovat.

        Diagnoosoi: deressiivinen, rauhattomuus, unettomuus sekä rajapsykoosi , vaihteleva mieliala ym. ym.

        Kiitos kiltti vastauksestasi ja tsemppiä myös sinulle!


      • .
        unessa kävelijä zomb kirjoitti:

        On tarkoitus mennä viikon kuluttua vieroituskuurille, se on ympärivuorokautinen avohoitola. Nyt todella pelottaa kun sanot että noista eroon pääseminen voi kestää noinkin kauan. Mulle on sanottu 1-2 viikkoa, ehkä vähän kauemmin riippuen siitä kuinka pahat vieroitusoireet ovat.

        Diagnoosoi: deressiivinen, rauhattomuus, unettomuus sekä rajapsykoosi , vaihteleva mieliala ym. ym.

        Kiitos kiltti vastauksestasi ja tsemppiä myös sinulle!

        tapauksessa tule pääsemään tuollaisesta lääkemäärästä parissa viikossa eroon, se nyt on ihan faktaa. Kuka moista on sanonut? Ei ainakaan päihdelääkäri.
        Ja kukaan ei ole määrännyt sinulle tuollaisia vuorokausiannoksia Xanoria, eikä nukahtamislääkkeitä, kahta päiväkäyttöön, tosin ei yökäyttöönkään kahta.


        Mistä maasta kirjoittelet? Suomessa kun ei ole noilla kauppanimin noita muutamaa lääkettä...

        Tsemppiä tosiaankin ja malttia, noilla annoksilla se vieroittautuminen tosiaankin kestää sen oman aikansa. Ennemmin tosiaan puhutaan vuosista kuin viikoista.


      • miedosti lääkitty
        unessa kävelijä zomb kirjoitti:

        On tarkoitus mennä viikon kuluttua vieroituskuurille, se on ympärivuorokautinen avohoitola. Nyt todella pelottaa kun sanot että noista eroon pääseminen voi kestää noinkin kauan. Mulle on sanottu 1-2 viikkoa, ehkä vähän kauemmin riippuen siitä kuinka pahat vieroitusoireet ovat.

        Diagnoosoi: deressiivinen, rauhattomuus, unettomuus sekä rajapsykoosi , vaihteleva mieliala ym. ym.

        Kiitos kiltti vastauksestasi ja tsemppiä myös sinulle!

        Kuka sanoisi,että vieroitus kestää 1-2 viikkoa silloin pitäisi kaikki lääkkeet lopettaa seinään ja se on jo
        vaarallista mikä kiire rauhallinen vieroitus paremmin onnistuu ja se tunne kun olet lääkkeistä vapaa
        on sen arvoinen.


      • unessa kävelevä zomb
        miedosti lääkitty kirjoitti:

        Kuka sanoisi,että vieroitus kestää 1-2 viikkoa silloin pitäisi kaikki lääkkeet lopettaa seinään ja se on jo
        vaarallista mikä kiire rauhallinen vieroitus paremmin onnistuu ja se tunne kun olet lääkkeistä vapaa
        on sen arvoinen.

        määrätty imovanea päivälääkkeeksi olen vain omin luvin ottanut kun on oikein
        ahdistanut, samaten tuo xanor itse sen toisinaan tuplaan. Voi olla että lääkärini tarkoitti että olen laitoshoidossa kaksi viikkoa ja sitten loput vähentää kotioloissa.

        En asu suomessa vaan eräässä eteläeuroopan maassa.

        Kiitos teille molemille vastauksistanne, yritän tehdä parhaani päästääkseni noista myrkyistä eroon.


      • tsemppiä!!!!!
        unessa kävelevä zomb kirjoitti:

        määrätty imovanea päivälääkkeeksi olen vain omin luvin ottanut kun on oikein
        ahdistanut, samaten tuo xanor itse sen toisinaan tuplaan. Voi olla että lääkärini tarkoitti että olen laitoshoidossa kaksi viikkoa ja sitten loput vähentää kotioloissa.

        En asu suomessa vaan eräässä eteläeuroopan maassa.

        Kiitos teille molemille vastauksistanne, yritän tehdä parhaani päästääkseni noista myrkyistä eroon.

        varmastikaan ole määrätty sekä Imovanea että Stilnoctia saman aikaisesti, kahta nukahtamislääkettä.

        99,9%:sti tosiaan on varmastikin tarkoitettu että olet sen kaksi viikkoa laitoshoidossa ja sitten kotosalla asteittain hitaasti jatketaan lääkkeiden alasajoa.

        Itse käytin aikoinani Xanoria annoksella 2-3 mg/vrk (eli ei siis niin kauhean korkea annos), n. 7 vuotta, siitä vieroittuminen kesti 9 kk. Ja muita PKV-lääkkeitä ei ollut. Sinulla kun tuossa on useampikin PKV-lääke. (Panacodikin)

        Ja koskaan en Xanoria enää ota käyttööni, en koskaan.


      • kerran onnistunut!!!
        unessa kävelevä zomb kirjoitti:

        määrätty imovanea päivälääkkeeksi olen vain omin luvin ottanut kun on oikein
        ahdistanut, samaten tuo xanor itse sen toisinaan tuplaan. Voi olla että lääkärini tarkoitti että olen laitoshoidossa kaksi viikkoa ja sitten loput vähentää kotioloissa.

        En asu suomessa vaan eräässä eteläeuroopan maassa.

        Kiitos teille molemille vastauksistanne, yritän tehdä parhaani päästääkseni noista myrkyistä eroon.

        itse minulle määrättiin sitä ahdistukseen aikoinaa kamala olo ja riippuvuus siitä eli ahdistus vain paheni,käytin myös yöksi tenoxia ja insomia tai insominia eri aikoina.tenox toimimaton insomin antoi pitkän unen,en tiedä onko vielä saatavilla.hakeuduin a-klinikalla lääkevieroitus ryhmään lääkeitä vähennettiin sh.ohjeiden mukaan viikottain ienellä annokkella avohoito periaatteella.ei alko taustaa ryhmän tuki oli hyvä.annosta ei koskaan saanut nostaa eikä ottaa päivällä esim.unilääkettä!!!!!!!!!!!!panacod myös vaarallinen terveydelle.kivut voivat johtua rauhoittavista lääkkeistä ja jos ei liiku ja lihakset eivät ole käytössä.elämä valkeni ja sumuverho katosi kun xanorin lopetin!!!!!nykyään stilnoct iltaisin 3/4 tbl.haluan siitä nyt eroon ja tilalle joku lääke ehkä melatoniini tai joku luontaistuote relaxor aikoinaan toimiva minulle..ei psyyken sairautta masennusta kyllä ajoittain.toivottavasti pääsit eoon lääkkeistä?????????kerro kuulumisia!!!!!!tsemppiä!!!


    • unessa kävelijä zomb

      stilnoctia ja imovania samana päivänä vaan niitä vuorotellaan 2 viikon väliajoin. Tuli pieni väärinkäsitys.

      • tsemppiä!!

        on muuten kaiken kaikkiaan ihan turhaa, niin samantyyppisistä lääkkeistä on kyse. Sen sijaan ymmärtäisin jos niissä pidettäisiin aina kahden viikon tauko, tai edes kaksi lääkkeetöntä päivää viikossa, tosin se ei sinua auttaisi kun sinulla menee tuota alpratsolamia noin paljon.

        Yksi psykiatriko sinulle kirjoittaa nuo kaikki ahdistuneisuus-nukahtamis.ym.-lääkkeet? Tuo 3*2 mg Xanoriakin, eli 6 mg/vrk on todella korkea määrä, se on esim. indikaatiolla paniikkihäiriö ihan maksimiannos.
        Tuntuu ettei lääkäri ole oikein hommiensa tasalla...

        Miten pitkään olet muuten käyttänyt esim. tuota Xanoria? Kuukausia? Vuosia?

        Ainut minkä noista lääkkeistä ymmärrän, siis sen että käytetään, on tuo masennuslääke kipukynnyksen nostoon.

        Mikä sairaus sinulla on, siis mihin olet alunalkaen tuota Xanoria alkanut käyttämään?


    • Viime syksynä käytin yhtä bentzoa 6 kk, välillä päivisinkin. Suomesta ko. tuoetta ei saa. Annoskoko max 8 mg/vrk. Yleensä 2-4 mg illalla unee. Lisäksi käytin alkoholia. Tuo bentzo teitysti lievensi krapulaa. Omatoimisesti menettelin. Minulla meni pqari - kolme viikkoa ilman unta. Kaksi ja puoli kuukautta erilaisten voimakkaien vatsakipujen kanssa. Se vierotuksen alku oli jotain, mitä en halua enää koskaa kokea! Siihen loppu juominenkin kuin seinään. Vuosi ilma pisaraakaan. Bentzoa olen kesästä alkaen käyttätnyt 0.5 -1 mg uneen Mirtazapin 30 mg. Diapamia 10 mg olen joku kerta koettanut, mutta se ie auta uneen. Herättää klo 03:00. Oletan selviäväni melko helposti lääkkeistä eroon, kunhan pääsen haluamaani unitutkimuksiin.

      • unessa kävelijä zomb

        nuku yleensä kuin 2 t, ja sitten hereillä 2-3 t. ja loppu yö menee samalla tavalla.
        Noitten bentsojen ansioista olen pystynyt elämään melko normaalista mutta nyt sanoo
        ääni päässäni että tämä ei ole oikeaa elämää joten NYT alkaa sitten bentsojen ja muiden kuten nmielialalääkkeiden loppu. Kyllä mulle on noita myrkkyjä tyrkytetty mutta enään en siihen suostu.
        Vähitellen loputan näiden helvetin myrkkyjen käyttämisen ja aion alkaa ELÄMÄÄN.

        Kiitos sulle että kirjoitit kokemuksistasi.

        ps. Olen miltein kauhusta lamaantunut kuinka tässä käy.


      • .
        unessa kävelijä zomb kirjoitti:

        nuku yleensä kuin 2 t, ja sitten hereillä 2-3 t. ja loppu yö menee samalla tavalla.
        Noitten bentsojen ansioista olen pystynyt elämään melko normaalista mutta nyt sanoo
        ääni päässäni että tämä ei ole oikeaa elämää joten NYT alkaa sitten bentsojen ja muiden kuten nmielialalääkkeiden loppu. Kyllä mulle on noita myrkkyjä tyrkytetty mutta enään en siihen suostu.
        Vähitellen loputan näiden helvetin myrkkyjen käyttämisen ja aion alkaa ELÄMÄÄN.

        Kiitos sulle että kirjoitit kokemuksistasi.

        ps. Olen miltein kauhusta lamaantunut kuinka tässä käy.

        ole kokeiltu matalaa annosta esim. Remeronia unettomuuteen? Miksi juuri bentzoa joka itse asiassa on aika surkea unen antaja?!


    • unessa kävelijä zomb

      menen vieroitushotoon, siellä on vain 6 potilasta ja yhtä monta henkilökuntaa, jokaine saa oman "hoitajan".
      En uskalla luvata että selviän tästä mutta teen parhaani, eniten pelkään paniikkia niin että alkaan hyperventileeraamaaan se on yhtä helvettiä (ennen kokeneena tiedän) kun vain olis ystäviä jotka kannustaisivat. Joku olkapää johon nojata, käsi johon voi tarttua huimauskohtauksien tullessa.

      Kaikille vastaajille kiitos ja tsemppiä teillekin jotka olette samassa tilanteessa

      • .

        auttaa mm. ihan vanha hyvä paperipussikeinokin.
        Tsemppiä sinulle!


      • unessa kävelijä zomb
        . kirjoitti:

        auttaa mm. ihan vanha hyvä paperipussikeinokin.
        Tsemppiä sinulle!

        lämmin kiitos teille kaiklle empaattisille ihmisillä jot kannustavat mua. Jos alkaan hyperventiloimaan
        yritän hengittää paperpussiin vaikka en tiedä miten se toimii.

        Olen helpottunut mutta aika kärsimätön , haluaisin sen jo olevan ohi. Nyt on niin rauhaton olo, en jaksa istua paikallena kovinkan pitkää aikaa, tämän kirjoittaessa koko olemustani kihelmöi.


      • Zapata
        unessa kävelijä zomb kirjoitti:

        lämmin kiitos teille kaiklle empaattisille ihmisillä jot kannustavat mua. Jos alkaan hyperventiloimaan
        yritän hengittää paperpussiin vaikka en tiedä miten se toimii.

        Olen helpottunut mutta aika kärsimätön , haluaisin sen jo olevan ohi. Nyt on niin rauhaton olo, en jaksa istua paikallena kovinkan pitkää aikaa, tämän kirjoittaessa koko olemustani kihelmöi.

        No vieläkös kihelmöi?


    • kokemuxia

      Olen yrittämässä eroon kahdesta nimeltämainitsemattomasta rauhottavasta lääkkeestä. Toisen olen stopannut vähentämällä pois yli vuosi sitten ja viimeistä bentsoo viedään. Viimeistä bentsoa menee pienintä hoitoannosta pienempi annos jo. Olen vähentänyt hitaasti ja yrittänyt kuunnella kehoa.
      Rauhattomuus on tuttu vieroitus oire, unettomuus on myös tuttu oire. Pahin on aaltoileva ahdistus ja sumuinen pää. Joskus tasapainokin heittää. Ei puhettakaan että minä kahdessa viikossa olisin saanut vähennettyä. Minun kohdalla puhutaan kuukausista vähennystä! Olen törmännyt lääkäreihin jotka yrittäneet painostaa nopeampaan lopetukseen kuin mihin kykenen, mutta näen etteivät lääkäritkään aina oikein tajua kuinka vaikeaa se on. Vähentämällä hitaasti vieroitus on ollut aika kivutonta. Mielenterveyteni olen tällä vieroitus tavalla kyennyt säilyttämään.

    • TämänPäivänVertaiset

      Ähh, miksi nostaa ihan liian vanha keskustelun aloitus esiin, v. 2010! Siitä ei nyt ole vertaisapua tähän päivään. Viimeksi kirjoittanut, aloitahan ihan uusi oma ketju tuolla asiallasi, joka sinänsä on mielenkiintoinen ja varmasti monilla meillä samaa. Voimia!

    • ostajat

      Jos sinulla on resepti erilaisiin lääkkeisiin ja haluat tienata rahaa,ostan mielelläni ne pois !


      Tarjoa: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1595
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1302
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1049
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      877
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      805
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      701
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      674
    Aihe