Mitä kuuluu tehdä mun tilanteessa? Oon asunu poikakaverin kans jo vuosia, sitten tulin uskoon, poikakaveri itse ei oo uskossa, eikä haluakaan tulla. Nyt oon pattitilanteessa, kun avioliiton ulkopuolinen seksi on Jumalan silmissä syntiä, mut poikakaveri ei haluu naimisiin. Kihlasormukset kyllä on, mut sille se on vaan semmonen varatun merkki, ei mikään avioliittolupaus. Ei kuulemma suostu menemään naimisiin ja mä taas en haluais rikkoo Jumalaa vastaan, jatkamalla seksin harrastamista avoliitossa. Pitääkö tässä nyt vaan vuosia jatkunut seksi karkeesti lopettaa ja katsoo neuvottomana, kun toinen lähtee yhteisestä kämpästä???!!! Oon kysyny tätä muualtakin, mut kukaan uskova ei auta.
Apua uskossa olevat.
27
260
Vastaukset
- Silmäpari
Koska tuossa tilanteessa olet tullut uskoon, voit antaa asian Jumalan hoitoon. Jumalan silmissä olet
poikakaverisi puoliso, vaikka ette ole avioliitossa.
"Pysyköön kukin siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu" 1 Kor 7:20
Jos haluat, että Jumala alkaa tehdä työtä poikakaverisi sydämessä, jätä hänen uskossa Jumalan käsiin ja pyri osoittaman kunnioitusta häntä kohtaan. Älä tee mitään hänen käännyttämisekseen, jätä se kokonaan Jumalan huoleksi. Kun suhtaudut kunnioittaen häneen, osoitat, että olet kuuliainen Jumalalle. Samalla opettelet kärsivällisyyttä ja kannat sitä ristiä, jonka Jumala on sinulle antanut.
"vaimo kunnioittakoon miestänsä" Ef 5:33- olen pahoillani
Et ole Jumalan silmissä avioliitossa, silloin olet kun menet avioliittoon, eikä seksiä saisi harrastaa, kun vasta avioliitossa. Kyllähän sinä sen jo omassatunnossasikin tiedät...?
- ole rehellinen
olen pahoillani kirjoitti:
Et ole Jumalan silmissä avioliitossa, silloin olet kun menet avioliittoon, eikä seksiä saisi harrastaa, kun vasta avioliitossa. Kyllähän sinä sen jo omassatunnossasikin tiedät...?
Kirkoissa on selittelijöitä, jotka selittelevät hinttienkin avioliitot olevan oikein, vaikka ne ovat väärin Raamatun mukaan. Tuo Raamatusta otteita ottanut ihminen on itse väärentänyt että avoliitto muuttuu avioliitoksi, vaikka se ei yksinkertaisesti sellainen ole, älä mene halpaan.
- näin se on
ole rehellinen kirjoitti:
Kirkoissa on selittelijöitä, jotka selittelevät hinttienkin avioliitot olevan oikein, vaikka ne ovat väärin Raamatun mukaan. Tuo Raamatusta otteita ottanut ihminen on itse väärentänyt että avoliitto muuttuu avioliitoksi, vaikka se ei yksinkertaisesti sellainen ole, älä mene halpaan.
Mikäs avioliitto sitten on, jos väität avoliittoa avioliitoksi`Eikös avioliitossa ole Jumalan siunaus, mutta avoliittoon menevät eivät siitä välitä!
- kertoo häistä, Joh.2
näin se on kirjoitti:
Mikäs avioliitto sitten on, jos väität avoliittoa avioliitoksi`Eikös avioliitossa ole Jumalan siunaus, mutta avoliittoon menevät eivät siitä välitä!
Ja kolmantena päivänä oli häät Galilean Kaanassa, ja Jeesuksen äiti oli siellä.
Ja myös Jeesus ja hänen opetuslapsensa olivat kutsutut häihin.
Ja kun viini loppui, sanoi Jeesuksen äiti hänelle: "Heillä ei ole viiniä".
Jeesus sanoi hänelle: "Mitä sinä tahdot minusta, vaimo? Minun aikani ei ole vielä tullut."
Hänen äitinsä sanoi palvelijoille: "Mitä hän teille sanoo, se tehkää".
Niin oli siinä juutalaisten puhdistamistavan mukaan kuusi kivistä vesiastiaa, kukin kahden tai kolmen mitan vetoinen.
Jeesus sanoi heille: "Täyttäkää astiat vedellä". Ja he täyttivät ne reunoja myöten.
Ja hän sanoi heille: "Ammentakaa nyt ja viekää edeskäyvälle". Ja he veivät.
Mutta kun edeskäypä maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi, eikä tiennyt, mistä se oli tullut - mutta palvelijat, jotka veden olivat ammentaneet, tiesivät sen - kutsui edeskäypä yljän
ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
Tämän ensimmäisen tunnustekonsa Jeesus teki Galilean Kaanassa ja ilmoitti kirkkautensa; ja hänen opetuslapsensa uskoivat häneen. - Silmäpari
ole rehellinen kirjoitti:
"Jos joku viettelee neitsyen, joka ei ole kihlattu, ja makaa hänet, maksakoon hänestä morsiamenhinnan ja ottakoon hänet vaimokseen." 2 Moos 22:16
"ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako." Mark 10:8-9
"ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi." 1 Kor 6:16
Näemme siis, että kun mies ja nainen yhtyvät, he tulevat Jumalan silmissä yhdeksi lihaksi, eli ovat puolisot Jumalan silmissä. Sana velvoittaa miestä ottamaan vastuunsa ja julkistamaan suhteensa solmimalla avioliiton. Kun tässä tapauksessa mies ei usko, uskovan naisen ei sovi painostaa miestään tähän ratkaisuun. Kristitty on kutsuttu rakastamaan, ei vaatimaan lain noudattamista.
- 14+11
Sen takia eivät ihmiste ehkä anna valmiita vastauksia kun sinun pitää päättää itse itsenäisesti. Maailmamme on nykyään itsenäisten ihmisten maailma. Guruilu alkaa olla out.
Tilanne on kuitenkin sellainen, että toinen teistä sopeutuu tilanteeseen ja antaa myöten tai liitto purkautuu. Tämä on nähtävissä selkeästi kertomuksestasi.- Uusi Testamentti
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." (Joh.3) - ei ole sinun miehesi
Uusi Testamentti kirjoitti:
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." (Joh.3)Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi? Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa".
Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne".
Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä". Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa. Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi".
Samassa hänen opetuslapsensa tulivat; ja he ihmettelivät, että hän puhui naisen kanssa. Kuitenkaan ei kukaan sanonut: "Mitä pyydät?" tai: "Mitä puhelet hänen kanssaan?"
Niin nainen jätti vesiastiansa ja meni kaupunkiin ja sanoi ihmisille:
"Tulkaa katsomaan miestä, joka on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt. Eihän se vain liene Kristus?"
Niin he lähtivät kaupungista ja menivät hänen luoksensa. (Joh.4/UT)
- kysymyksiä...
Vaikea on vieraan ihmisen antaa mitään vastauksia tällaiseen kysymykseen. Sen kuitenkin tiedän, että ihmisen ei ole hyvä tehdä omaatuntoaan vastaan. Jos tunnet syyllisyyttä siitä, että sinulla on seksielämää avomiehesi kanssa, silloin sinulla ei ole rauhaa ja muukin (hengellinen) elämäsi kärsii. Mitä avomiehesi pelkää, kun ei halua kanssasi naimisiin? Eikö hän halua elää kanssasi, sitoutua sinuun lopullisesti? Haluaako hän sittenkin jättää jonkinlaisen takaportin - entä jos syntyy lapsi ja teistä tulee perhe jokatapauksessa? Tavallaanhan kihlasormus kertoo, että olette jo varattuja toisillenne - mikä estää tekemästä lopullista ratkaisua? Oletteko keskustelleet asiasta näin syvällisemmin? Haluatko itse elää epätietoisuudessa ja kuinka kauan?
- Päivi V.
...sanoa sanasen varmuuden vuoksi, vaikken mikään asiassa neuvomaan olekaan.
Todella toivon, että noudatat ehdottomasti nimenomaan omantuntosi ääntä Jumalan edessä ja sen uskon mukaan, jonka olet saanut!
Tunnut hyvinkin tietävän mikä on oikein toimittu.
Mainitsen siitä, että jos AVIOliitossa olevista toinen tulee uskoon, niin uskoon tulleen ei katsota olevan vapaa lähtemään, mikäli uskosta osaton yhä tahtoo yhdessä elää.
Mainitaan, että jos siitä lähtee, on syytä varautua oleen yksin, uudelleen avioituminen ei ole sopivaa.
Mainitaan, että ei tule liittyä yhteen eriuskoisen kanssa. Miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar?
Älä vain anna omatuntosi paatua asiassa, ennenkuin olet tehnyt ratkaisusi, jonka toivottavasti todellakin teet miellyttääksesi etusijassa Jumalaa.
Muutoin minulla ei ole mainita kuin oma kokemukseni...
Vaikka toinen olisi kuinka kultainen tahansa, uskovan on parempi yksin katuojassa roskia syöden ja kaikkien pilkan kohteena, kuin huonolla omalla tunnolla uskosta osattoman kanssa sidoksissa.
Ehkä tuosta tuli liiankin synkkä kuva tilanteestani, mutta jos vain en olisi ehtinyt avioitua ennenkuin tein ratkaisuni uskon suhteen, en missään tapauksessa olisi hankkiutunut tähän tilanteeseen.
Surua ja murhetta, jolta kaikelta olisi voinut välttyä. (Toisaalta oma taipaleeni ehkä kaikkinensa tarvitsi juuri tämän, mutta kyllä silti toivoisin, että olisi elämä voinut mennä toisin.)
On omallekin luonnolle melkoista koulunkäyntiä, kun pyrkii elämään osassaan puolisona, vaikka liha tahtoisi juosta viittäsataa karkuun, eikä toinen edes ymmärrä, mistä on kyse ja minkälaisia ristiriitoja sisässäni pyörteilee.
Mieti, minkälaisen toiminnan Jumala parhaiten tilanteessasi siunaisi?
Voisiko olla, että Hän katsoisi puoleenne parhaiten juuri silloin, jos NYT toimit Hänen neuvomallaan tavalla?
Saattaisiko Hän siunata teille yhteisen taipaleen esim. siten, että avopuolisosi kiinnostuisi uskosta ja Jumalasta, tai ainakin osoittaisi rakkauttaan ja sitoutuneisuuttaan sinuun haluamalla avioliittoon, jos nimenomaan pidät nyt vankkumatta kiinni uskostasi ja osoitat sen todeksi noudattamalla Hänen ohjeitaan?
Itse tiedät tilanteesi ja ihmisesi ja uskosi yms. ja onneksi Jumala toki tietää sen kaiken myös.
Vaikutat niin vilpittömältä, että uskon sinun tekevän oikeat valinnat ja ratkaisut.
Siunausta uskosi johdosta, on suurenmoista, että olet löytänyt Jeesuksen.
Jumalan johdatusta tiellesi! - JuPiKö
Tervehdys
Postistasi saa käsityksen että olet uusi uskova, jos näin on niin tervetuloa kelkkaan :)
Lainaus tekstistäsi:
"...kun avioliiton ulkopuolinen seksi on Jumalan silmissä syntiä"
- Kyse on moralistisesta käsityksestä, joka on omittu kristinuskoon ja siihen on lyöty Jumalan nimi päälle. Vielä parikymmentä vuotta sitten samanlaisia käsityksiä oli tanssikielto, teatterikielto yms. Kristityn ei tarvitse olla moralisti elääkseen rauhassa Jumalan kanssa. Kristityn elämän ensimmäinen ohjesääntö tulisi olla rakkaus. Se, että kaksi toisiinsa sitoutunutta ihmistä (myös avosuhteessa) jakaa myös seksuaalisuuden keskenään ei ole ketään vahingoittavaa, eli sen pitäisi järjellisen ajattelun mukaan mahtua rakkauden piiriin.
Uutena uskovana joudut helposti monenlaisten tekopyhien moraalisaarnojen kohteeksi. On tehtävä sitä ja tätä, kaikki entinen on hävitettävä, sinun vastuullasi on toisten ihmisten ikuinen pelastus. jne. Tämä ei ole Jumalasta, vaan se on ahdasmielisten ihmisten turhaa taakkaa jota he mielellään laittaisivat toisetkin kantamaan.
Jeesus ei tahdo sinusta uskonnollista robottia joka tekee väkivaltaa itselleen pyhyyteen pyrkimisellä. Olet Jumalan täydellisesti hyväksymä ja pääset taivaaseen kun uskot Jeesukseen. Se kuulostaa ihan liian helpolta, ja siksi sitä on vähän vaikea uskoa. Se on Jumalan suuri lahja.- lannenhunttari
'rakkaus' peittaa kaiken-- ei ihan Raamatun mukaan pida paikkaansa...
mene alaka enaa syntia tee ,sanoi Jeesus syntiselle naiselle..
ei kaikkia voi kuorruttaa rakkauden kermalla....se on sielunvihollisen valhe..
jos kaksi ihmista todella rakastaa toisiaan...mika estaa avioliiton..? vai haluaako toinen pitaa oven 'raollaan' itselleen,,,,,jospa tasta viela lahdetaan?
Lainaus tekstistäsi:
"...kun avioliiton ulkopuolinen seksi on Jumalan silmissä syntiä" niin on -ja on aina ollut ei ole muuttunut siksi moralisten kasitysten mukaan.tai jos joku jupisee toisin ---nayttakoon Raamatusta paikan ,niin minakin uskon.......
on vain ihmisia ,jotka haluavat muuttaa Raamatun totuudet omaan korvasyyhyynsa sopivaksi tekemalla uskon tien niin helpoksi ja laveaksi,etta mitaan rajaa ei ole.
rakkaus peittaa kaiken--siis homouskin ilmeisesti on tuon mukaan sallittua???kunhan vaan rakastaa ,eika loukkaa ketaan...hoh-hoijjaa..luehan urho muroman tekstia ,ja mieti uudestaan tuon kirjoittaja...
kehoitan sinua katsomaan peiliin ja kysymaan haluanko jatkaa tallalailla,vai onko aika muutoksen?
sydamessasi et ole tyytyvainen,kysy partneriltasi haluaako han perhetta ,vai ei....? vai onko ajatus jatkaa nykykaytantoa loputtomiin? vastuun ottaminen perheesta on miehen rooli..ja se ei ole vapaa liitto. - JuPiKö
lannenhunttari kirjoitti:
'rakkaus' peittaa kaiken-- ei ihan Raamatun mukaan pida paikkaansa...
mene alaka enaa syntia tee ,sanoi Jeesus syntiselle naiselle..
ei kaikkia voi kuorruttaa rakkauden kermalla....se on sielunvihollisen valhe..
jos kaksi ihmista todella rakastaa toisiaan...mika estaa avioliiton..? vai haluaako toinen pitaa oven 'raollaan' itselleen,,,,,jospa tasta viela lahdetaan?
Lainaus tekstistäsi:
"...kun avioliiton ulkopuolinen seksi on Jumalan silmissä syntiä" niin on -ja on aina ollut ei ole muuttunut siksi moralisten kasitysten mukaan.tai jos joku jupisee toisin ---nayttakoon Raamatusta paikan ,niin minakin uskon.......
on vain ihmisia ,jotka haluavat muuttaa Raamatun totuudet omaan korvasyyhyynsa sopivaksi tekemalla uskon tien niin helpoksi ja laveaksi,etta mitaan rajaa ei ole.
rakkaus peittaa kaiken--siis homouskin ilmeisesti on tuon mukaan sallittua???kunhan vaan rakastaa ,eika loukkaa ketaan...hoh-hoijjaa..luehan urho muroman tekstia ,ja mieti uudestaan tuon kirjoittaja...
kehoitan sinua katsomaan peiliin ja kysymaan haluanko jatkaa tallalailla,vai onko aika muutoksen?
sydamessasi et ole tyytyvainen,kysy partneriltasi haluaako han perhetta ,vai ei....? vai onko ajatus jatkaa nykykaytantoa loputtomiin? vastuun ottaminen perheesta on miehen rooli..ja se ei ole vapaa liitto.Laitan tämän nyt vastauksena lannenhunttarin viestiin vaikka kirjoitankin ketjun aloittajalle.
Pahoittelut että joudut tässä todistamaan minun ja l-h:n keskenkasvuista nujakointia. Uskovia on karkeasti ottaen kahta lajia: Niitä jotka uskovat että uskovakin saa olla inhimillinen ihminen, eikä kaikki muu paitsi polvirukous ole syntiä. Sitten on se toinen porukka, joka ajattelee päinvastoin: Heidän maailmankuvassaan tärkeintä on minimoida synti, vaikka se johtaisi täysin idioottimaiseen mustavalkoiseen elämään.
Halusin postillani että saat tänne vastauksen myös siltä inhimillisemmältä puolelta, eikä pelkkää "Raamatulla päähän - synti hus pois äkkiä ettei paistinvarras kuumene"- lingoa. Itse toki päätät minkälaisella tavalla haluat omaa elämääsi koskevat tärkeät päätökset tehdä.
Eikä se avioliittokaan mikään ikuisen sitoutumisen taikatemppu ole, toisin kuin täällä annetaan ymmärtää. Monet uskovat tekevät hätiköityjä avioliittoja pelätessään tekevänsä syntiä - ja eroavat aivan yhtä hätiköidysti (nähty on).
Jankutan vieläkin sen Jumalan armon ymmärtämisen tärkeyttä koko uskonelämän kannalta. Kun tietää olevansa Jumalan lapsi sen takia että Jeesus on ristillä syntini sovittanut, niin ei sitä syntiä tarvitse joka asiassa pelätä ja tunkea piiloon, vaan voi ihan rauhallisesti ilman turhaa paniikkia miettiä mikä on hyvä tapa elää itselle ja myös lähimmäisille.
Hyviä jatkoja toivottaen Jupikö - l-h
JuPiKö kirjoitti:
Laitan tämän nyt vastauksena lannenhunttarin viestiin vaikka kirjoitankin ketjun aloittajalle.
Pahoittelut että joudut tässä todistamaan minun ja l-h:n keskenkasvuista nujakointia. Uskovia on karkeasti ottaen kahta lajia: Niitä jotka uskovat että uskovakin saa olla inhimillinen ihminen, eikä kaikki muu paitsi polvirukous ole syntiä. Sitten on se toinen porukka, joka ajattelee päinvastoin: Heidän maailmankuvassaan tärkeintä on minimoida synti, vaikka se johtaisi täysin idioottimaiseen mustavalkoiseen elämään.
Halusin postillani että saat tänne vastauksen myös siltä inhimillisemmältä puolelta, eikä pelkkää "Raamatulla päähän - synti hus pois äkkiä ettei paistinvarras kuumene"- lingoa. Itse toki päätät minkälaisella tavalla haluat omaa elämääsi koskevat tärkeät päätökset tehdä.
Eikä se avioliittokaan mikään ikuisen sitoutumisen taikatemppu ole, toisin kuin täällä annetaan ymmärtää. Monet uskovat tekevät hätiköityjä avioliittoja pelätessään tekevänsä syntiä - ja eroavat aivan yhtä hätiköidysti (nähty on).
Jankutan vieläkin sen Jumalan armon ymmärtämisen tärkeyttä koko uskonelämän kannalta. Kun tietää olevansa Jumalan lapsi sen takia että Jeesus on ristillä syntini sovittanut, niin ei sitä syntiä tarvitse joka asiassa pelätä ja tunkea piiloon, vaan voi ihan rauhallisesti ilman turhaa paniikkia miettiä mikä on hyvä tapa elää itselle ja myös lähimmäisille.
Hyviä jatkoja toivottaen Jupikö///, niin ei sitä syntiä tarvitse joka asiassa pelätä ja tunkea piiloon///
ei toki ,vaan synnista [tietoisesta ja tahallisesta] pitaa tehda pesa-ero... sille pitaa sanoa hyvastit ja kuinka se kay? katuminen ja myos ehka ripittaytyminen on tarpeen..hyvan omantunnon saavuttamiseksi ja Rauhan saamiseksi Jumalan edessa..
jupin vaite mustavalkoisesta on vaara---tiedan itse elaman kirjon,elettyani sita jo huomattavan kauan????
ja Armon tunnen varsin hyvin myos---se on tarjolla kaikille katuville..este on ihmisen puolella ,ei Jumalan..
///
Eikä se avioliittokaan mikään ikuisen sitoutumisen taikatemppu ole,// ei olekkaan,mutta vastuu kahden liitosta on miehen,ja vastuuta ei avoliitossa ole samanlailla laisinkaan.
ja kysymykseni jupille kuuluukin--vaikka ei tuohon asiaan liitykkaan--- onko homoliitot sallittava-- rakkauden nojalla? kiitos vastauksesta. - JuPiKö
l-h kirjoitti:
///, niin ei sitä syntiä tarvitse joka asiassa pelätä ja tunkea piiloon///
ei toki ,vaan synnista [tietoisesta ja tahallisesta] pitaa tehda pesa-ero... sille pitaa sanoa hyvastit ja kuinka se kay? katuminen ja myos ehka ripittaytyminen on tarpeen..hyvan omantunnon saavuttamiseksi ja Rauhan saamiseksi Jumalan edessa..
jupin vaite mustavalkoisesta on vaara---tiedan itse elaman kirjon,elettyani sita jo huomattavan kauan????
ja Armon tunnen varsin hyvin myos---se on tarjolla kaikille katuville..este on ihmisen puolella ,ei Jumalan..
///
Eikä se avioliittokaan mikään ikuisen sitoutumisen taikatemppu ole,// ei olekkaan,mutta vastuu kahden liitosta on miehen,ja vastuuta ei avoliitossa ole samanlailla laisinkaan.
ja kysymykseni jupille kuuluukin--vaikka ei tuohon asiaan liitykkaan--- onko homoliitot sallittava-- rakkauden nojalla? kiitos vastauksesta.Käsittääkseni aloittaja oli hetero ja eli mies-nainen suhteessa joten ei liity aiheeseen.
Kun neuvot vasta uskoon tullutta, niin eikö olisi reilua, että kertoisit, etteivät neuvosi nojaa Raamattuun, koska et pidä sitä uskonelämän auktoriteettina. Hänhän voi muuten erehtyä luulemaan neuvojasi Raamatullisiksi, koska kuitenkin esiinnyt uskovana.
- JuPiKö
EJKR kirjoitti:
Kun neuvot vasta uskoon tullutta, niin eikö olisi reilua, että kertoisit, etteivät neuvosi nojaa Raamattuun, koska et pidä sitä uskonelämän auktoriteettina. Hänhän voi muuten erehtyä luulemaan neuvojasi Raamatullisiksi, koska kuitenkin esiinnyt uskovana.
"...koska kuitenkin esiinnyt uskovana. "
- Jatketaanpa ajatusta hiukan. "esiinnyn" uskovana. Eli en siis ole sitä? Sano toki suoraan ettei tarvitse syyllistyä manipulointiin. Vihjailu siitä etten ole uskova, on nimittäin manipuolointia, kestän kyllä suoran puheen.
Ja mitä raamatullisuus- arvosteluusi tulee:
Postaukseni tarkoitus ei ollut miellyttää edellisten keskustelujen keskustelukumppaneita. Jos odotit minun kävelevän varpaillani ympärilläsi kaikissa tulevissa postauksissani niin en koe velvollisuudekseni pyytää anteeksi että petyit.
Postaukseni kohde oli tämän keskustelun aloittaja joka kysyi mielipiteitä uskovaisilta, hän ei siis kysynyt mitä raamatussa asiasta sanotaan. Menikö tämä jotenkin ohi? Kerroin mielipiteeni (joka on täsmälleen se asia jota aloittaja kysyi) - mutta tämä ei ilmeisesti ole riittävän täydellistä raamattuveljeskunnalle.
Jatketaanko tällä linjalla toistemme suhteen vai annetaanko toistemme olla? - l-h
JuPiKö kirjoitti:
"...koska kuitenkin esiinnyt uskovana. "
- Jatketaanpa ajatusta hiukan. "esiinnyn" uskovana. Eli en siis ole sitä? Sano toki suoraan ettei tarvitse syyllistyä manipulointiin. Vihjailu siitä etten ole uskova, on nimittäin manipuolointia, kestän kyllä suoran puheen.
Ja mitä raamatullisuus- arvosteluusi tulee:
Postaukseni tarkoitus ei ollut miellyttää edellisten keskustelujen keskustelukumppaneita. Jos odotit minun kävelevän varpaillani ympärilläsi kaikissa tulevissa postauksissani niin en koe velvollisuudekseni pyytää anteeksi että petyit.
Postaukseni kohde oli tämän keskustelun aloittaja joka kysyi mielipiteitä uskovaisilta, hän ei siis kysynyt mitä raamatussa asiasta sanotaan. Menikö tämä jotenkin ohi? Kerroin mielipiteeni (joka on täsmälleen se asia jota aloittaja kysyi) - mutta tämä ei ilmeisesti ole riittävän täydellistä raamattuveljeskunnalle.
Jatketaanko tällä linjalla toistemme suhteen vai annetaanko toistemme olla?///Käsittääkseni aloittaja oli hetero ja eli mies-nainen suhteessa joten ei liity aiheeseen. ///
kyllapas vaan liittyikin...noin sanot--/////Vielä parikymmentä vuotta sitten samanlaisia käsityksiä oli tanssikielto, teatterikielto yms. Kristityn ei tarvitse olla moralisti elääkseen rauhassa Jumalan kanssa. Kristityn elämän ensimmäinen ohjesääntö tulisi olla rakkaus. Se, että kaksi toisiinsa sitoutunutta ihmistä (myös avosuhteessa) jakaa myös seksuaalisuuden keskenään ei ole ketään vahingoittavaa, eli sen pitäisi järjellisen ajattelun mukaan mahtua rakkauden piiriin. ///
kaksi toisiinsa sitoutunutta ihmista---voi olla myos samaa sukupuolta--tuota asiaa et tehnyt selvaksi..
ja vastaamisenhan voi tietysti torjua sanomalla---joten ei liity aiheeseen.
mutta vaikeneminen on yleensa myontymisen merkki,joten kiitos vastauksestasi..
ja voisit kylla olla rehellinen ja sanoa etta uskovainen-- jos se maaritellaan Raamatun mukaan et ole,ainakaan juttujesi mukaan...mutta sinullakin on mahdollisuus joh.3/16 - JuPiKö
l-h kirjoitti:
///Käsittääkseni aloittaja oli hetero ja eli mies-nainen suhteessa joten ei liity aiheeseen. ///
kyllapas vaan liittyikin...noin sanot--/////Vielä parikymmentä vuotta sitten samanlaisia käsityksiä oli tanssikielto, teatterikielto yms. Kristityn ei tarvitse olla moralisti elääkseen rauhassa Jumalan kanssa. Kristityn elämän ensimmäinen ohjesääntö tulisi olla rakkaus. Se, että kaksi toisiinsa sitoutunutta ihmistä (myös avosuhteessa) jakaa myös seksuaalisuuden keskenään ei ole ketään vahingoittavaa, eli sen pitäisi järjellisen ajattelun mukaan mahtua rakkauden piiriin. ///
kaksi toisiinsa sitoutunutta ihmista---voi olla myos samaa sukupuolta--tuota asiaa et tehnyt selvaksi..
ja vastaamisenhan voi tietysti torjua sanomalla---joten ei liity aiheeseen.
mutta vaikeneminen on yleensa myontymisen merkki,joten kiitos vastauksestasi..
ja voisit kylla olla rehellinen ja sanoa etta uskovainen-- jos se maaritellaan Raamatun mukaan et ole,ainakaan juttujesi mukaan...mutta sinullakin on mahdollisuus joh.3/16Kirjoitin EJKR:lle, en sinulle. Anna toki EJKR:n vastata omasta puolestaan.
Toisten ihmisten kunnioittaminen ei vaikuta kuuluvan elämäntapaasi, tämän voi päätellä mm. siitä että käytät postauksistani tavanomaisesti "jupina" sanaa. Koitan nyt vedota jonkinmoiseen kunnioituksentajuusi siitä huolimatta. Voisitko olla tunkematta postauksiasi jokaisen viestini perään? Se on ärsyttävää.
Katsotaan sitten kuoleman jälkeen mihin päädytään, jos menen ikuiseen tulipätsiin niin saat taivaasta käsin ihailla sitä kuinka lihani sihisee siellä ja voit lyödä rintaasi sanoen "onneksi minä olin raamatullisempi" - jos täällä maan päällä nyt kuitenkin malttaisit ihan pienen hetken odottaa, koska minulla ei ole mielenkiintoa keskustella kanssasi.
Onko liikaa pyydetty?
- pirochka
ei halua sitoutua sinuun. Haluatko elää ihmisen kanssa joka ei rakasta sinua, jos hän rakastaisi sinua, hän pyrkisi miellyttämään sinua myös tässä asiassa. Älä kuitenkaan hätäile, ei sinua tuomita seksin harrastamisesta jos haluat kuitenkin tehdä oikein. Mieti mitä tulevaisuus tulee antamaan teille tällä nykyisellä elämäntyylillä, elämässä pitäisi mennä eteenpäin. Monille usko on maksanut paljon enemmän kuin ihmissuhteen, moni on joutunut maksamaan hengellään, usko ei ole harrastelua vaan elämänmuutos. Rukoile mitä sinun pitäisi tehdä.
- l-h
ei jupinaa....////. Voisitko olla tunkematta postauksiasi jokaisen viestini perään? Se on ärsyttävää. //
vain vastaan ,jos esitat Raamatun vastaisia asioita totena...tuo arsyttaa minua..
silloin ollaan jonkun muun,kun Pyhan Hengen asialla.....
eika ole kyse minun oikeassa olemisesta-- vaan Raamatun auktoriteetista,jota tehokkaasti pyrit latistamaan..
"ejkr-sanoo...se, että ryhdyt julkisesti esittämään dogmina, että Raamattu ei ole Jumalan sanaa, on uskalias askel, johon en rohkaisisi. "
sina sanot---- Teen sen kyllä ilman ulkopuolista rohkaisuakin, kuten tähänkin saakka. //
mitapa tuohon odotat sanottavan?------varmasti saat tuohon ulkopuolista rohkaisua... mista lahteesta se tulee,se kuten kipling sanoi ,onkin toinen juttu.. - aloituksen tehnyt
l-h kirjoitti:
ei jupinaa....////. Voisitko olla tunkematta postauksiasi jokaisen viestini perään? Se on ärsyttävää. //
vain vastaan ,jos esitat Raamatun vastaisia asioita totena...tuo arsyttaa minua..
eika ole kyse minun oikeassa olemisesta-- vaan Raamatun auktoriteetista,jota tehokkaasti pyrit latistamaan..
"ejkr-sanoo...se, että ryhdyt julkisesti esittämään dogmina, että Raamattu ei ole Jumalan sanaa, on uskalias askel, johon en rohkaisisi. "
sina sanot---- Teen sen kyllä ilman ulkopuolista rohkaisuakin, kuten tähänkin saakka. //
mitapa tuohon odotat sanottavan?------varmasti saat tuohon ulkopuolista rohkaisua... mista lahteesta se tulee,se kuten kipling sanoi ,onkin toinen juttu..Ei ole ihan yksmielinen juttu uskovaistenkaan mielestä. Ihan älyttömästi kiitos mielipiteistä, paljon tuli hyvää asiaa, jota mietin ja luen uudestaankin. Tosi samalla tavalla oon itekkin tätä pyöritellyt päässä, mitä kommenteissanne oli. Ja luulin, et saisin jotain kökköä tuutin täydeltä niskaan, mut otitte asian vakavasti. Ihan mahtavaa! Vihdoinkin joku auttoi!
Oon rukoillut Jumalaa ratkaisemaan tämän asian, sanonut, etten haluis erota, mutta etten haluis Jumalaakaan vastaan rikkoa, jos seksi avoliitossa hänen silmissään niin suuri synti on. Ja kumminkin niin teen ja sitten kolkuttaa omassatunnossa. Oon Jumalalle suoraan sanonut, että mun omat keinot ei nyt riitä tämän asian lopettamiseen ja ratkaisemiseen. Nyt asia on jotenkin keikahtanut ihan toiseen suuntaan! Poikakaverille tuli tehtyä oikeen kunnon selko asiasta, sanoin sille, että tässä on nyt ihan oikee eronuhka ja että en haluu huonolla omallatunnolla jatkaa avoliitossa. Keskustelu meni tosi vakavaksi ja ihan käsittämätöntä, mut avioliittoa alettiin ihan oikeesti nyt miettiä. Koko viikonloppu vatvottiin ja nyt tosiaan näyttäs siltä, että poikakaveri otti tosissaan mun ongelmani tässä asiassa. Ihan uskomatonta ja en tietty nuolase ennenkuin tipahtaa, mutta nyt kyllä on tullut sellanen olo, että onko Jumala tosiaan puuttunu asiaan!? Ihan uskomatonta! Meinaan kyllä jatkaa rukoilemista asian puolesta vielä ja pidän asian poikakaverin kans esillä. Vähän muutakin selvisikin: kun vuosia on asuttu yhessä, niin se lopullinen aamen vaan vähän niinkun jää, sano poikakaveri. Eli hän ei vaan oo tullu ajatelleeks asiaa loppuun asti vakavasti. Sitä vaan jotenkin jämähtää siihen, missä nyt ollaan. Mutta nyt todella siis naimisiinmenosta puhuttiin. Ja uskon kyllä, ettei tää poikakaveri voi olla se oikee mulle, jos naimisiinmeno mun kanssa sille joku katastrofi ois. Mut nyt on edes valoa tunnelin päässä...
Kiitti älyttömästi ja siunausta kaikille! - JuPiKö
l-h kirjoitti:
mitapa tuohon odotat sanottavan?------varmasti saat tuohon ulkopuolista rohkaisua... mista lahteesta se tulee,se kuten kipling sanoi ,onkin toinen juttu..Katsotaan sitten kuoleman jälkeen mihin päädytään, jos menen ikuiseen tulipätsiin niin saat taivaasta käsin ihailla sitä kuinka lihani sihisee siellä ja voit lyödä rintaasi sanoen "onneksi minä olin raamatullisempi" - jos täällä maan päällä nyt kuitenkin malttaisit ihan pienen hetken odottaa, koska minulla ei ole mielenkiintoa keskustella kanssasi.
- JuPiKö
JuPiKö kirjoitti:
Katsotaan sitten kuoleman jälkeen mihin päädytään, jos menen ikuiseen tulipätsiin niin saat taivaasta käsin ihailla sitä kuinka lihani sihisee siellä ja voit lyödä rintaasi sanoen "onneksi minä olin raamatullisempi" - jos täällä maan päällä nyt kuitenkin malttaisit ihan pienen hetken odottaa, koska minulla ei ole mielenkiintoa keskustella kanssasi.
Hups meni aloittajan kiitosviestin perään, oli siis tarkoitettu L-H:lle. Tämä uusi foorumirakenne on vähän sekava =/
- l-h
JuPiKö kirjoitti:
Hups meni aloittajan kiitosviestin perään, oli siis tarkoitettu L-H:lle. Tämä uusi foorumirakenne on vähän sekava =/
jos todelliset ajatuksesi on noin,niin et ole ollenkaan kasittanyt taivaan ihanuutta..
ei siella kukaa lyo rintaansa ja puhise 'parenmuuttaan' niita kohtaan ,jotka eivat taivaaseen halunneet..
mutta eivat myoskaan sure niita jotka eivat ole siella..taivas on ilon paikka jokaiselle siella olijalle..
mina en ole esittanyt sinulle omaa hyvyyttani[jota ei ole] ,vaan olen esittanyt sinulle Raamatun nakemysta asioista,jotka sina kaannat hyokkaykseksi ja tuomion langettamiseksi sinulle..
noinhan se aina menee...jos esittaa Raamatun nakokannan,niin on tuomitsemassa,vaikka asia ei niin ole.
Armon vaihtoehto on ,ja pysyy niinkauan,kun ihminen on elamassa..
mutta taytyy myos muistaa etsikko-ajat,jolloin Jumala erikoisesti kutsuu, niita ei tulisi tyontaa pois..
- kriisiapua777
Videoita uskovalle joka on kriisissä
http://www.hellisreal.net/
Hyvää kristillistä opetusta ... muummuassa opettajina David Pawson
Tässä yksi opetus
Englantilainen Raamatun opettaja ja baptisti, David Pawson, on opettanut Suomen uskoville paljon kasteen sakramentista TV7 kanavalla opetussarjassa "normaali hengellinen syntymä". Itse en ole nähnyt vielä kyseistä sarjaa kuin vähän vajaan yhden jakson verran. Jaksoja on kuusi, joista katsoin jakson numero neljä alkaen kello 23:07. (6. marraskuuta 2007) Olen kuitenkin seurannut hänen opetuksensa perusteella käytyjä keskusteluja Netmissionin ja uskontie.netin foorumeilla. Kasteen sakramentin kannalla olevat ovat pääsääntöisesti pitäneet hänen opetustaan täysin oikeana ja kun kuulin hänen opettavan kasteesta, niin se oli juuri sitä opetusta, mitä olen aiemmin kuullut kasteen sakramentin kannattajien levittävän.
Pawson vaikuttaa tämän perusteella olevan tyypillinen uus-sakramentalisti, joka ei kasta vauvoja, mutta uskoo parannuksen tehneiden ja uskoontulevien kasteen vaikuttavan kaiken sen, mitä katoliset, ortodoksit, luterilaiset, anglikaanit ja muut vauvoja kastavat valtionkirkot uskovat kasteen vaikuttavan: (uskon saamisen), syntien anteeksisaamisen, Pyhän Hengen saamisen, siirtymisen kuolemasta elämään, uudestisyntymisen, Jumalan lapseksi syntymisen, pelastumisen synniltä sekä saatanan hallintavallasta ja myös pelastettuun asemaan siirtymisen eli pelastumisen kadotustuomion alaisuudelta.
Minulle on vielä tässä vaiheessa epäselvää, mitä Pawson opettaa "Pyhän Hengen kasteesta", mikä on hänen viidennen opetusjaksonsa otsikko. Tämä opetus voi paljastaa hänet joko puhtaaksi sakramentalistiksi tai Branhamin opetuksen kannattajaksi koskien pelastumista.
Puhdasoppinen sakramentalisti sijoittaa "Pyhän Hengen kasteen" vedellä kastamisen hetkeen. Oikeammin pitäisi puhua "Hengessä kastamisesta", jossa kasteen suorittaa Jeesus Kristus: "hän kastaa Hengellä ja tulella" tai oikeammin "Hengessä". (Matt 3:11; Apt 1:5; 1Kor 12:13.)
jatkuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197