Pentaxilla kuvailen

Digitys

Kysyin alkuvuodesta, onko kellään kokemusta ko. merkin digikameroista. Ei ollut, joten kävin ostamassa sellaisen, jo pääsiäisen alla. Nyt, kun olen puolisen vuotta käyttänyt ja ~parituhatta kuvaa ottanut, niin jo jotain tiedän kamerasta. Lähdin sillä mielellä ostamaan, että ehkäpä saan lelun tai rihkaman, mutta katsotaan nyt, mitä se on. Kaikki kokemukseni ovat kyllä osoittautuneet positiisiksi yllätyksiksi.
Kun monet ovat kertoneet, kuinka suosikkimerkeistä on löytynyt pikseli- ym. vikaisia yksilöitä ja monet ovat muuten hajonneet ja renkanneet tekniikaltaan, niin Pentaxissa ei ole ollut mitään ongelmia.
Teknisen alan henkilönä, olen tottunut arvostamaan ennenkaikkea toimivuutta ja luotettavuutta. Ja tarkkoja kuviakin tällä saa. Kun olen mökillä ottanut makrokuvia kukista, niin ovat oikein teräviä. Kun olen joitain tälläisiä laittanut tutuille sähköpostin liitteeksi, niin onpa minulle sanottu; "Sinulla täytyy olla hyvä kamera". :-D
Lisäksi olen ottanut kuvia vanhoista paperikuvista ja siirtänyt koneelle. Nekin onnistuvat hyvin. Hämärässäkin saa hyviä kuvia. Samoin lähes pimeässä, jos vain tukee kameraa johonkin, valotuksen ajaksi.
Tällä saa jotain HD-tasoista videokuvaa, mutta enhän minä sellaista mihinkään tarvitse, että se on vain joku turha joutavuus kamerassani. Onhan siinä myös paljon muitakin toimintoja, joita tuskin tarvitsen.
Kysyin muuten maahantuojalta, että miksei tätä merkkiä mainosteta lainkaan? Vastasivat, että Pentaxilla ei ole omaa maahantuojaa ja edustusta, että he nyt ovat ohessa sitäkin alkaneet tuomaan, mutta ettei mitään erityistä mainostamista ole.
No, tässä ei totisesti makseta merkistä. Se sopii hyvin. Realismin huomioiden, voi todeta, että varmaan lähes kaikista kalliimmista kameroista löytyy parempia ominaisuuksia, joihinkin tarkoituksiin. Meikäläisen käyttöön (ja digikameran käytön opetteluun) tämä on kuitenkin paras mahdollinen. Luotettava peli hintaan 59,50€ :-)

5

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lalallalal

voihan tätä tehdä ;)

Ja kun sanoi sisko sulla NIIN hieno kamerakin, ota nyt nämä hääkuvat. Ehdotin soittamaan kotona HIENOLLLA pianolla sitten kakkua leikatessaan ihan itse. Ja suuttui.

• Digitys

Tuo vastaus oli erinomainen, sillä aina kun joku hankinta närästää jotakuta, se todistaa, että hankinta on parempi kuin hyvä :-D

• toimiikin
        Digitys kirjoitti:

Tuo vastaus oli erinomainen, sillä aina kun joku hankinta närästää jotakuta, se todistaa, että hankinta on parempi kuin hyvä :-D

Mulla myös halpa malli, eri merkki tosin. Hyvin on pelittänyt. Pokkareissa sama kun kännyissä, että perusmallit toimii mutta mitä enemmän niihin laitetaan tingentangeleita, niin sitä useemmin on korjaamolla.
        Tossa taas nimim. "lalallalal" nähtiin, näillä sivuilla loikkii niitä, joilta äiti ottanut tutin liian pian pois ja henkisen puolen ikä korkeintaan 12 vee, vaikka muuten olis vaikka mitä.

• tuohon:

-"Sinulla täytyy olla hyvä kamera". :-D-

että

sinun täytyy olla hyvä kuvaaja :)

• Digitys

Kiitos silti kehuista. Pidän kuitenkin itseäni amatöörinä, mutta kokeilunhaluisena.
        Olen kyllä todennut, että tällä digi-kameralla saan kuvattua sellaista, johon noilla minun kinofilmikameroilla ei pystynyt.
        Täytyy sanoa, että nyt kun olen päässyt digikameran makuun, niin ei ole sanottu, ettenkö hankkisi toistakin digikameraa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      126
      2668
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2137
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      24
      1721
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1528
    5. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1288
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1283
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      71
      1210
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1055
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      979
    10. 128
      931
    Aihe