Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Volvo Amazon Sulake

maffe666

Mulla vasta pari viikkoa ollut tämä Amazoni jota olen kunnostanut ammattilaisilla. Hyvässä kunnossa kun ostin ja moottori pelaa hienosti eikä ruostetta paljon missään. Sähköt on vaan mennyt sekaisin sitten viime kerran kun he vaihtoivat mittariston. Olen siinä uskossa että jotain sulakkeita on palanut. Onko näitä vm.1963-64 sulakkeita helposti saatavilla vai pitääkö ne tilata ruotsista? Autossa on nyt enemmän vikoja kuin ennen kuin vein sen sinne huoltoon. Eli kun mä meen sinne ja sanon että tämä, tämä, tämä, tämä ja tämä ei toimi ja että se saattaa olla sulakkeista kiinni, niin löytävätkö he nopeasti oikeat osat mulle. Amazoni on käyttöautona.

7

1985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyota tohtori

      sulakkeita joita ammattikielellä kutsuttiin ns. Bosch-sulakkeiksi niitä käytettiin runsaasti Eurooppalaisissa autoissa pl. Ranska ja niissä oli sellainen ominaisuus, että niitten kosketuspinta on pieni ja jos siinä vähänkään suurempien virtoja kulki kosketuspinnat alkoi lämmetä ja sulake löystyi pitimessään ja tuli virta katkoja, myöskin hapettumia esiintyi paljon ja sulakkeita täytyi aika ajoin pyöritellä, että kontakti säilyi.
      Kyllä tämän mallin sulakkeita saa vieläkin tarvike liikkeistä.

      • maffe666

        Sain biltemasta sulakkeet ja nyt toimii. Pääsulake 25amp oli tosin ouolet pienempi ja sitä en löytänyt. Sulakerasiassani ollut versio eli ilmiselvästi itse väsätty ja sellitäisi miksi ei esim. pissapoika toimi. Yritän huomenna löytää siihen sopivan version. Mutta pikavilkaisulla olisin sitä mieltä että siihen voisi laitta isomman, siis kooltaan, sulakkeen kunhan säätää sitä slottia hieman leveämmäksi. Parkkivalot ei toimi vielä, mutta huomenna auto kuitenkin menee takaisin huoltoon niin hoitakoot ne kuntoon.


      • Old Man
        maffe666 kirjoitti:

        Sain biltemasta sulakkeet ja nyt toimii. Pääsulake 25amp oli tosin ouolet pienempi ja sitä en löytänyt. Sulakerasiassani ollut versio eli ilmiselvästi itse väsätty ja sellitäisi miksi ei esim. pissapoika toimi. Yritän huomenna löytää siihen sopivan version. Mutta pikavilkaisulla olisin sitä mieltä että siihen voisi laitta isomman, siis kooltaan, sulakkeen kunhan säätää sitä slottia hieman leveämmäksi. Parkkivalot ei toimi vielä, mutta huomenna auto kuitenkin menee takaisin huoltoon niin hoitakoot ne kuntoon.

        Jotenkin nämä maff666:n kirjoitukset vetävät minut surulliseksi - tällä tasollako on tosiaan tämän päivän autoharrastajien tietotaito ? - voi aikoja ja tapoja !


      • maffe666
        Old Man kirjoitti:

        Jotenkin nämä maff666:n kirjoitukset vetävät minut surulliseksi - tällä tasollako on tosiaan tämän päivän autoharrastajien tietotaito ? - voi aikoja ja tapoja !

        Kiitos sulle. Yritän oppia, mutta kun ei tullut käytyä sitä amista teikäläisten kanssa.


      • Old Man
        maffe666 kirjoitti:

        Kiitos sulle. Yritän oppia, mutta kun ei tullut käytyä sitä amista teikäläisten kanssa.

        Kiitos vain itelles maffe, mutta kyllä meikäläisen koulut jäi aikoinaan kansakouluun ja siitä huolimatta....


      • tuo Volvo
        maffe666 kirjoitti:

        Sain biltemasta sulakkeet ja nyt toimii. Pääsulake 25amp oli tosin ouolet pienempi ja sitä en löytänyt. Sulakerasiassani ollut versio eli ilmiselvästi itse väsätty ja sellitäisi miksi ei esim. pissapoika toimi. Yritän huomenna löytää siihen sopivan version. Mutta pikavilkaisulla olisin sitä mieltä että siihen voisi laitta isomman, siis kooltaan, sulakkeen kunhan säätää sitä slottia hieman leveämmäksi. Parkkivalot ei toimi vielä, mutta huomenna auto kuitenkin menee takaisin huoltoon niin hoitakoot ne kuntoon.

        Luulisi Amazonin pääsulakkeen löytyvän vielä Volvon merkkiliikkeestä. Se puolet lyhyempi malli on niin tärkeä, että niitä kannattaa samalla tilata lukuisia, kun niitä ei ole koskaan löytynyt tarvikkeena. Tai rakenna pääsulakkeen kohdalle kokonaan uusi sulakepesä nykyaikaisista tarvikkeista.
        Voi olla myös tarpeen ne ladamiesten (samanlaiset sulakkeet) konstit eli mukaan paljon sulakkeita ja ne kuminauhat, millä sulakepidin pidetään tiukalla sulaketta vasten. Bra värk sanoisivat valmistajmaassa.


      • Blue 64
        tuo Volvo kirjoitti:

        Luulisi Amazonin pääsulakkeen löytyvän vielä Volvon merkkiliikkeestä. Se puolet lyhyempi malli on niin tärkeä, että niitä kannattaa samalla tilata lukuisia, kun niitä ei ole koskaan löytynyt tarvikkeena. Tai rakenna pääsulakkeen kohdalle kokonaan uusi sulakepesä nykyaikaisista tarvikkeista.
        Voi olla myös tarpeen ne ladamiesten (samanlaiset sulakkeet) konstit eli mukaan paljon sulakkeita ja ne kuminauhat, millä sulakepidin pidetään tiukalla sulaketta vasten. Bra värk sanoisivat valmistajmaassa.

        Olen joskus tehnyt tuollaisen lyhyen sulakkeen niin että pitkästä vastaavan kokoisesta(=25A) otetaan metallilanka irti ja laitetaan siihin lyhyen sulakkeen runkoon,jää ylöspäin mutkalle mutta toimii kyllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe