Kuinka moni uskova

on valmis hyväksymään että MONI uskonto perustuu ihmisen psyykkaamiseen eli ajatuksen pakottamiseen?

Btw: Kreikaksi psyyke tarkoittaa sielua

17

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..moni uskonto sellaiseen juttuun, mutta henkilökohtainen kokemukseni puhuu ainakin kristinuskosta kun on kysymys, vastaan ajatustasi.

Minua ei kukaan ole "aivopessyt", tms. vaan epäuskoinen rukous yksin ollessa sai aikaan sisäisen elämän radikaalin muutoksen.

Sanassa sanotaan JOTENKIN NÄIN, että "muuttukaa MIELENNE uudistuksen kauttta"
      Jumalan Pyhä Henki muuttaa ihmisen sisimmän tavallaan uudesksi. Ei sitä toinen ihminen voi tehdä. Sen vuoksi en pidä kristinuskoa uskontona.

Uskonnot sitoo ihmisiä erilaisiin systeemeihin, suorituksiin, kristinusko vapauttaa sellaisista. Ainakin minä koen niin, mutta näissä keskusteluissa ei ymmärretä uskon ja uskonnollisuuden, uskontojen ja kristinuskon eroja.

• beenthere

"Minua ei kukaan ole "aivopessyt", tms. vaan epäuskoinen rukous yksin ollessa sai aikaan sisäisen elämän radikaalin muutoksen."

Huomioitava asia aivopesussa on, että aivopesun uhrit eivät itse todellakaan tiedä tulleensa aivopestyiksi. Ainoastaan ympäristöllä on mahdollisuus tietää ja todeta tämä asia. Tuohon aivopesu juuri perustuu, uhri luulee tehneensä omia ratkaisuja ja päätöksiä. Joten vakuuttelusi ei todelakaan vakuuta muuhun kuin päinvastaiseen oletukseen. Puhut juuri kuin aivopestyn tuleekin puhua.

• beenthere kirjoitti:

"Minua ei kukaan ole "aivopessyt", tms. vaan epäuskoinen rukous yksin ollessa sai aikaan sisäisen elämän radikaalin muutoksen."

Huomioitava asia aivopesussa on, että aivopesun uhrit eivät itse todellakaan tiedä tulleensa aivopestyiksi. Ainoastaan ympäristöllä on mahdollisuus tietää ja todeta tämä asia. Tuohon aivopesu juuri perustuu, uhri luulee tehneensä omia ratkaisuja ja päätöksiä. Joten vakuuttelusi ei todelakaan vakuuta muuhun kuin päinvastaiseen oletukseen. Puhut juuri kuin aivopestyn tuleekin puhua.

...siinä tilanteessa minut aivopesseen ;)

• goddeloos
        Jumalanhullu kirjoitti:

"kenen luulet...
        ...siinä tilanteessa minut aivopesseen ;) "
        - Oma alitajuntasi, se on monesti pahin vihollinen... luo harhoja.

• beenthere
        Jumalanhullu kirjoitti:

Menepä vaikka aluksi katselamaan tuota ketjua koulujen uskonnonopetuksesta. Sen jälkeen voit vaikka käydä läpi niitä tahoja keiden kanssa olet mahdollisesti keskustellut näistä elämän asioista.
        Mahdollisuuksia riittää. Uskontopiirien lonkerot ulottuvat hyvin pitkälle.
        Oletko esimerkiksi jutustellut jonkun kirkon tai muun seurakunnan aktiivisen jäsenen kanssa asioista? Oletko osallistunut uteliaisuuttasi näiden tilaisuuksiin?
        Kenen kanssa olit silloin tekemisissä kun aloit ajatella itseäsi pahana syntisenä ihmisenä joka tarvitsee pelastusta?

Eiköhän näillä eväillä se oikea osoite löydy.

• Jumala saa aikaan
        beenthere kirjoitti:

Menepä vaikka aluksi katselamaan tuota ketjua koulujen uskonnonopetuksesta. Sen jälkeen voit vaikka käydä läpi niitä tahoja keiden kanssa olet mahdollisesti keskustellut näistä elämän asioista.
        Mahdollisuuksia riittää. Uskontopiirien lonkerot ulottuvat hyvin pitkälle.
        Oletko esimerkiksi jutustellut jonkun kirkon tai muun seurakunnan aktiivisen jäsenen kanssa asioista? Oletko osallistunut uteliaisuuttasi näiden tilaisuuksiin?
        Kenen kanssa olit silloin tekemisissä kun aloit ajatella itseäsi pahana syntisenä ihmisenä joka tarvitsee pelastusta?

Eiköhän näillä eväillä se oikea osoite löydy.

synnintunnon, joka johtaa parannukseen eli mielenmuutokseen jonka seurauksena ihminen hylkää
        syntielämänsä eli tekee siitä parannuksen ja saa kokea Jumalan armahduksen ja anteeksiannon.

• beenthere
        Jumala saa aikaan kirjoitti:

synnintunnon, joka johtaa parannukseen eli mielenmuutokseen jonka seurauksena ihminen hylkää
        syntielämänsä eli tekee siitä parannuksen ja saa kokea Jumalan armahduksen ja anteeksiannon.

Todistapa se!

• goddeloos kirjoitti:

"kenen luulet...
        - Oma alitajuntasi, se on monesti pahin vihollinen... luo harhoja.

""kenen luulet...
        - Oma alitajuntasi, se on monesti pahin vihollinen... luo harhoja. "

- mitä harhoja? Ei mulla koskaan harhoja ole ollut, ei omasta, eikä toisten mielestä. Ei ennen uskoontuloa, eikä sen jälkeenkään. Se ateistinen ajatus, että (kaikki) uskovat ovat harhaisia, niin kuin palstalla väitetään usein, on perätön. Tietysti sellaisiakin sekaan mahtuu, kun ajatellaan maailman n. 500 milj. uudestisynyntyttä kristittyä. Muissa ihmisryhmissä harhaisia on roppakaupalla enemmä, kuin uskovissa.

Eihän siinä rukouhetkessä tullut mitään erikoista esille. Olin tunnin bussikeikalla ja palattuani huomasin sisäisen maailmani muuttuneen, kun kiroilukin tuntui, vaikka se tuli toisten suusta, pahalta. Minä olin ollut ennen tätä tapahtumaa pahinta laatua oleva rääväsuu. Kuulosti pahalta, kun työkaverit luettelivat sukupuolielimet/käyttivät voimasanoja puheen terästämiseksi. Itse olin ollut samanlainen hetkeä aikaisemmin.

Se tilanne oli vasta alku tälle tielle, mutta siitä voisi kirjasen murjaista, joten tuo oli vain yksi esimerrki.

Sekö on normaalia, että esim. keskusteluissa käytetään mainitsemiani voimasanoja. Sekö on harhainen, joka niitä ei käytä?

• goddeloos
        Jumalanhullu kirjoitti:

""kenen luulet...

- mitä harhoja? Ei mulla koskaan harhoja ole ollut, ei omasta, eikä toisten mielestä. Ei ennen uskoontuloa, eikä sen jälkeenkään. Se ateistinen ajatus, että (kaikki) uskovat ovat harhaisia, niin kuin palstalla väitetään usein, on perätön. Tietysti sellaisiakin sekaan mahtuu, kun ajatellaan maailman n. 500 milj. uudestisynyntyttä kristittyä. Muissa ihmisryhmissä harhaisia on roppakaupalla enemmä, kuin uskovissa.

Eihän siinä rukouhetkessä tullut mitään erikoista esille. Olin tunnin bussikeikalla ja palattuani huomasin sisäisen maailmani muuttuneen, kun kiroilukin tuntui, vaikka se tuli toisten suusta, pahalta. Minä olin ollut ennen tätä tapahtumaa pahinta laatua oleva rääväsuu. Kuulosti pahalta, kun työkaverit luettelivat sukupuolielimet/käyttivät voimasanoja puheen terästämiseksi. Itse olin ollut samanlainen hetkeä aikaisemmin.

Se tilanne oli vasta alku tälle tielle, mutta siitä voisi kirjasen murjaista, joten tuo oli vain yksi esimerrki.

Sekö on normaalia, että esim. keskusteluissa käytetään mainitsemiani voimasanoja. Sekö on harhainen, joka niitä ei käytä?

"- mitä harhoja? Ei mulla koskaan harhoja ole ollut, ei omasta, eikä toisten mielestä. Ei ennen uskoontuloa"

Vastasit omaan kysymykseesi. kiitos :)

• vailll
        Jumalanhullu kirjoitti:

""kenen luulet...

"Tietysti sellaisiakin sekaan mahtuu, kun ajatellaan maailman n. 500 milj. uudestisynyntyttä kristittyä. "

Argumentum ad populum. Ei kelpaa. Se, että 500milj. kristittyä kokee harhoja ei tarkoita sitä, että ne olisivat uskonnollisia kokemuksia vain siksi että niin moni näkee niitä.

• goddeloos kirjoitti:

"- mitä harhoja? Ei mulla koskaan harhoja ole ollut, ei omasta, eikä toisten mielestä. Ei ennen uskoontuloa"

Vastasit omaan kysymykseesi. kiitos :)

..Raamatunlukusikin yhtälailla pätkivää, kuin viestien luku?

Kirjoitin: - mitä harhoja? Ei mulla koskaan harhoja ole ollut, ei omasta, eikä toisten mielestä. Ei ennen uskoontuloa, eikä sen jälkeenkään.

Lue tarkemmin.

• goddeloos
        Jumalanhullu kirjoitti:

..Raamatunlukusikin yhtälailla pätkivää, kuin viestien luku?

Kirjoitin: - mitä harhoja? Ei mulla koskaan harhoja ole ollut, ei omasta, eikä toisten mielestä. Ei ennen uskoontuloa, eikä sen jälkeenkään.

Lue tarkemmin.

"mitä harhoja? Ei mulla koskaan harhoja ole ollut, ei omasta, eikä toisten mielestä. Ei ennen uskoontuloa, eikä sen jälkeenkään."
        - Tuo juuri vastaa kysymykseen!

• Piispa.
        Jumala saa aikaan kirjoitti:

JOoMOLOA PALVON AINA KUN HALUAN OLLA ATEISTI; EIKÄ HÄN OLE PERSOONA VAAN TÄYSIN NOLLA MIKÄA!

• Ei ole aivopesty

Joka aidosti tosissaan on saanut kohdata Vapahtajansa, (Jeesus nasaretilaisen, joka sanoi olevansa Jumalan Kaikkivaltiaan ainoa Poika), tietää tasan tarkkaan mistä puhuu. Joka puhuu tässä yhteydessä mainiten sanan alkaen lausua indikatiivi/ verbin perus-sanan: "aivopestä" eri muodoissaan) on jo aivopesty. Hän vaan syyttää toisia, koska me emme pääse eroon synnistämme, joista yksi synti on orjuuttaa toisiamme, joka tulee esiin (sa.....n kiusattavana olevan henkilön mielestä ilmaus, joka toisista mainitsee sanan "aivopesu, eri muodoissaan. Me kukaan emme vain aina pysty tunnistamaan että Jeesus on maailman ruhtinaan voittajajia. Maailman ruhtinas on tuo s.....a. Kyseessä on henkiolento, jota esim. ateistit, skeptikot ja agnostikot eivät ollenkaan kykene käsittämään ja ymmärtämään.

Tämän tosiasian tajuaa vain ne henkilöt, jotka ovat taivaallisen Kuninkaan saaneet kohdata juuri tuolla synnin tunnustusrukouksella.

Voit lukea Roomalaiskirjeen 2 luku 1 jakeesta eteenpäin. Se selvittää perin juurin koko asian.

Toivottavasti tajuat, että uskonnot sitoo ihmisiä erilaisiin systeemeihin ja suorituksiin. Kristinusko vapauttaa sellaisista. Ainakin minä koen niin, mutta näissä keskusteluissa ei ymmärretä uskon ja uskonnollisuuden, uskontojen ja kristinuskon eroja.

Luulen tietäväni, mistä puhun. Ja kokenutkin olen asian monta kertaa 35 vuoden ajalta, jolloin olen saanut taivaallista Ruhtinasta /(Jeesusta) seurata.

• Tarkkaan ottaen lienee niin, että monien uskontojen harjoittajat kuuluvat lähes aina sosiaalisesti ohjaillun manipuloinnin piiriin. Tämä ei kuitenkana päde vain uskontoihin, vaan kaikkiin maailmankatsomuksiin, sillä ihmiselle on pääsääntöisesti tärkeämpää kuulua yhteisöön kuin olla totuudellinen. Uskonnoista taas voisi sanoa, että ne lienevät pääasiassa ihmisen turvallisuustarpeista lähtöisin olevia loogisia rakennelmia, joiden perustana ovat jotkin perusotaksumat yliluonnollisesta todellisuudesta.

• SYY-YHTEYKSIÄ!

Mieli, Sielu, Suomi, Sielun velhot.
      Kieli, Nielu, TSAARI = PSYYKE 1:1 ?
      Syksy, Syönti, Synti, Syyttäminen, Syyllistäminen, Synkkyys, Syihin ottaminen
      Saatanan onnellisinta aikaa VUODEN ILTA eli SAASTAISEN VALON SYKSY! Mutta seksin tulee syksyllä olla siveää, ainakin naisilla, heidät pitäisi EHKÄ pakottaa edes syksyllä siihen?
      Mutta jos vain masoilet, ole varma, ettet voi mitään pakottaa...

• opettaa,, niin täytyy olla feikkava ateisti joka sillä laila haastaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6774
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4562
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      32
      3688
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3057
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1925
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1636
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1630
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1543
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1409
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      48
      1366
    Aihe