Kuskussa outo "läppä"

Kurkkuläppä

Eli kurkussani on outo ylimääräinen "läppä". Huomasin sen ansimmäistä kertaa puolitoista vuotta sitten kun puristi kurkkua ja katsoin taskulampun kanssa mikä siel on nii siellä törrötti sormen levynen läppä keskellä nielua. Ei mitään hajua mikä se on ja en ole kenelläkään muulla semmosta nähnyt enkä ole netistäkään löytänyt mitään vastaavaa. Pyysin terkkaria sillon kattoo sitä silloin kun huomasin sen mut eihä se ny semmosta osannu kattoo ja sano viel et on mun mielikuvituksen tuotetta. silloin kilahti :DD mut onko kellään samanlaista? Tuskin se mikään vaarallinen oo mut häirittee vaan

15

14189

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tellusti

joka sulkee hengitystiet, kun nielaiset jotain ruokatorveen.

• jozzucca

En nyt oikein usko, että olet tehnyt akrobaattisia temppuja ja onnistunut näkemään kurkunkannen vessan peilistä.... Eiköhän se oli ns. pikkukieli eli uvula, joka roikkuu pehmeästä kitalaesta. Se mikä näkyy myös piirretyllä Aku Ankalla =) Aivan normaalia.

• myös alhaalla

Olen joskus minäkin kurkkuuni kurkkinut. Kyllä yläpuolella on pulpero joka roikkuu mutta alapuolella on leveä "kieli"

• :ooo
        myös alhaalla kirjoitti:

Olen joskus minäkin kurkkuuni kurkkinut. Kyllä yläpuolella on pulpero joka roikkuu mutta alapuolella on leveä "kieli"

Tiedän kyllä mikä roikkuva pikkukieli on (olisi voinut tajuta etten ole kenelläkään muulla nähnyt tämmöstä). Ja onko se sitten normaalia jos kurkunkansi näkyy silmillä katseltavana nielussa? :o Ja minkälainen alhaalla oleva leveä "kieli"? Siis tulee tää mun läppäkin alhaalta mutta en kyllä sitä kieleks kuvailis :o

• 2+10
        :ooo kirjoitti:

Tiedän kyllä mikä roikkuva pikkukieli on (olisi voinut tajuta etten ole kenelläkään muulla nähnyt tämmöstä). Ja onko se sitten normaalia jos kurkunkansi näkyy silmillä katseltavana nielussa? :o Ja minkälainen alhaalla oleva leveä "kieli"? Siis tulee tää mun läppäkin alhaalta mutta en kyllä sitä kieleks kuvailis :o

wikipediasta sanalla epiglottis tai kurkun kansi niin
        näet onko se sama kohta.

• kurkkuläppää
        2+10 kirjoitti:

wikipediasta sanalla epiglottis tai kurkun kansi niin
        näet onko se sama kohta.

kyllä itsekkin tutkinut olisiko se kurkun kansi, mutta sen pitäisi olla paljon matalalla ja mahdoton nähdä suoraan silmillä kun avaa suun?

• kurkkuläppää
        kurkkuläppää kirjoitti:

kyllä itsekkin tutkinut olisiko se kurkun kansi, mutta sen pitäisi olla paljon matalalla ja mahdoton nähdä suoraan silmillä kun avaa suun?

Pakko ilmoittaa tännekkin jos jollain muullaki on et sain ny tietää mikä se on. Löyty vasta enkun kielisiltä sivuilta. Korkea tai näkyvä kurkunkansi.

Kuviakin jokku on onnistunu siitä ottamaan:
        http://img190.imageshack.us/img190/8969/pic0139x.jpg
        http://img.medscape.com/fullsize/migrated/563/631/jabfm563631.fig.gif
        Semmone hirvitys (:

• 2+10

• tutun näköinen kuvas
        2+10 kirjoitti:

epiglottis näkyy tuollalailla. Ei hätää, ihan normaalia.

Kyllä tuo ensimmäinen kuva on tuttu näky ja kyllä minä tuota pieneksi kieleksi kuvailisin.

• W-

Kyllä miullakin näkyy se. En tiedä onko se sitten outoa kun se näkyy ilman mitään akrobaatiatemppujakin. Joskus 16-vuotiaana sen huomattuani kyllä vähän säpsähdin että mikä hitto mulla on kurkussa.. :D Mut kerran mulla oli kummallisia vaikeuksia nielaista. Katsoin sit kurkkuuni niin se kurkunkansi siellä oli v i n o s s a.. o.O Wtf? Se tuntu kaulassakin vähän ilkeeltä. Sit sitä kesti pari päivää ja se näytti taas normaalilta.

• Veekkuuuu

Mulla on sama kurkussa. Kävin terveydenhoitajalla & sitten se oli sen mielestä normaali, mutta käyn vielä siellä koska sinne tulee lääkäri. Se on normaali kait:D Mulle se myös sano et mä pystyn aukasemaan sen suun auki paljon nii se näkyy myös siks:D (:

• Sama juttu

Mä huomasin kans et siel on joku juttu ja aattelinki et se vois olla kurkun kansi. Ja sehän se olikin. Olin eka vähä kauhuissa et mikä se on mut sit ku näin noi kuvat ni olin helpottunut. :)

• Hyihyihyi

Itse menin aivan kamalaan "shokkiin" kun tutkin kurkkua ja siellä oli juuri tämä ylimääräinen ns läppä , mun kasvot puutu ja menin ihan paniikkiin :Dd luulin alkuun että se on joku kasvain tai muu haitallinen osa mikä ei kuulu suuhun :D mutta nähtävästi kuuluu :D on kyllä kieltämättä erittäin ällön näkönen

• Täälläonlapsella

Mun lapsella. Mul on kans kuva 😂

• monetkokenut

Kannattaa leikkautta pois tuollaiset ylimääräiset härpäkkeet. Koskaan ei voi tietää mitä niistä kehittyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe