Eli kurkussani on outo ylimääräinen "läppä". Huomasin sen ansimmäistä kertaa puolitoista vuotta sitten kun puristi kurkkua ja katsoin taskulampun kanssa mikä siel on nii siellä törrötti sormen levynen läppä keskellä nielua. Ei mitään hajua mikä se on ja en ole kenelläkään muulla semmosta nähnyt enkä ole netistäkään löytänyt mitään vastaavaa. Pyysin terkkaria sillon kattoo sitä silloin kun huomasin sen mut eihä se ny semmosta osannu kattoo ja sano viel et on mun mielikuvituksen tuotetta. silloin kilahti :DD mut onko kellään samanlaista? Tuskin se mikään vaarallinen oo mut häirittee vaan
Kuskussa outo "läppä"
15
14189
Vastaukset
- Tellusti
joka sulkee hengitystiet, kun nielaiset jotain ruokatorveen.
- jozzucca
En nyt oikein usko, että olet tehnyt akrobaattisia temppuja ja onnistunut näkemään kurkunkannen vessan peilistä.... Eiköhän se oli ns. pikkukieli eli uvula, joka roikkuu pehmeästä kitalaesta. Se mikä näkyy myös piirretyllä Aku Ankalla =) Aivan normaalia.
- myös alhaalla
Olen joskus minäkin kurkkuuni kurkkinut. Kyllä yläpuolella on pulpero joka roikkuu mutta alapuolella on leveä "kieli"
- :ooo
myös alhaalla kirjoitti:
Olen joskus minäkin kurkkuuni kurkkinut. Kyllä yläpuolella on pulpero joka roikkuu mutta alapuolella on leveä "kieli"
Tiedän kyllä mikä roikkuva pikkukieli on (olisi voinut tajuta etten ole kenelläkään muulla nähnyt tämmöstä). Ja onko se sitten normaalia jos kurkunkansi näkyy silmillä katseltavana nielussa? :o Ja minkälainen alhaalla oleva leveä "kieli"? Siis tulee tää mun läppäkin alhaalta mutta en kyllä sitä kieleks kuvailis :o
- 2+10
:ooo kirjoitti:
Tiedän kyllä mikä roikkuva pikkukieli on (olisi voinut tajuta etten ole kenelläkään muulla nähnyt tämmöstä). Ja onko se sitten normaalia jos kurkunkansi näkyy silmillä katseltavana nielussa? :o Ja minkälainen alhaalla oleva leveä "kieli"? Siis tulee tää mun läppäkin alhaalta mutta en kyllä sitä kieleks kuvailis :o
wikipediasta sanalla epiglottis tai kurkun kansi niin
näet onko se sama kohta. - kurkkuläppää
2+10 kirjoitti:
wikipediasta sanalla epiglottis tai kurkun kansi niin
näet onko se sama kohta.kyllä itsekkin tutkinut olisiko se kurkun kansi, mutta sen pitäisi olla paljon matalalla ja mahdoton nähdä suoraan silmillä kun avaa suun?
- kurkkuläppää
kurkkuläppää kirjoitti:
kyllä itsekkin tutkinut olisiko se kurkun kansi, mutta sen pitäisi olla paljon matalalla ja mahdoton nähdä suoraan silmillä kun avaa suun?
Pakko ilmoittaa tännekkin jos jollain muullaki on et sain ny tietää mikä se on. Löyty vasta enkun kielisiltä sivuilta. Korkea tai näkyvä kurkunkansi.
Kuviakin jokku on onnistunu siitä ottamaan:
http://img190.imageshack.us/img190/8969/pic0139x.jpg
http://img.medscape.com/fullsize/migrated/563/631/jabfm563631.fig.gif
Semmone hirvitys (: - 2+10
kurkkuläppää kirjoitti:
Pakko ilmoittaa tännekkin jos jollain muullaki on et sain ny tietää mikä se on. Löyty vasta enkun kielisiltä sivuilta. Korkea tai näkyvä kurkunkansi.
Kuviakin jokku on onnistunu siitä ottamaan:
http://img190.imageshack.us/img190/8969/pic0139x.jpg
http://img.medscape.com/fullsize/migrated/563/631/jabfm563631.fig.gif
Semmone hirvitys (:epiglottis näkyy tuollalailla. Ei hätää, ihan normaalia.
- tutun näköinen kuvas
2+10 kirjoitti:
epiglottis näkyy tuollalailla. Ei hätää, ihan normaalia.
Kyllä tuo ensimmäinen kuva on tuttu näky ja kyllä minä tuota pieneksi kieleksi kuvailisin.
- W-
Kyllä miullakin näkyy se. En tiedä onko se sitten outoa kun se näkyy ilman mitään akrobaatiatemppujakin. Joskus 16-vuotiaana sen huomattuani kyllä vähän säpsähdin että mikä hitto mulla on kurkussa.. :D Mut kerran mulla oli kummallisia vaikeuksia nielaista. Katsoin sit kurkkuuni niin se kurkunkansi siellä oli v i n o s s a.. o.O Wtf? Se tuntu kaulassakin vähän ilkeeltä. Sit sitä kesti pari päivää ja se näytti taas normaalilta.
- Veekkuuuu
Mulla on sama kurkussa. Kävin terveydenhoitajalla & sitten se oli sen mielestä normaali, mutta käyn vielä siellä koska sinne tulee lääkäri. Se on normaali kait:D Mulle se myös sano et mä pystyn aukasemaan sen suun auki paljon nii se näkyy myös siks:D (:
- Sama juttu
Mä huomasin kans et siel on joku juttu ja aattelinki et se vois olla kurkun kansi. Ja sehän se olikin. Olin eka vähä kauhuissa et mikä se on mut sit ku näin noi kuvat ni olin helpottunut. :)
- Hyihyihyi
Itse menin aivan kamalaan "shokkiin" kun tutkin kurkkua ja siellä oli juuri tämä ylimääräinen ns läppä , mun kasvot puutu ja menin ihan paniikkiin :Dd luulin alkuun että se on joku kasvain tai muu haitallinen osa mikä ei kuulu suuhun :D mutta nähtävästi kuuluu :D on kyllä kieltämättä erittäin ällön näkönen
- Täälläonlapsella
Mun lapsella. Mul on kans kuva 😂
- monetkokenut
Kannattaa leikkautta pois tuollaiset ylimääräiset härpäkkeet. Koskaan ei voi tietää mitä niistä kehittyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628