Paras canonin pokkari maksimi paino saa olla 200grammaa eli semmonen mikä mahtuu taskuun aikasempi kamera on filmi siis ekaa digikameraa haen olis kiire vastauksia nopeesti oma kamera tietous heikko?
Paras canonin pokkari max paino 200g
18
993
Vastaukset
- G9:in tyytyväinen
Jos kameraa haet, niin Canonin ainoa pokkari on G-sarja. Sillä on painoa noin 400g vähän versiosta riippuen. Uusi G12 tuli juuri, joten G11 tullee kohta alennukseen ja kannattaa harkita sitä.
Eivät vieläkään parantaneet objektiivia. Sama zoomi, jota ei teoriassakaan voi saada toimimaan. - vaikka canonin
powershot sx200is, painaa n 220 grammaa. onhan siitä tullut 210 jo mutta siinä ei ole eroa juurikaan tuohon aikaisempaan. ja sen tähden suosittelen tuota 200:sta koska siihen saa chdk softan mikä monipuolistaa käyttöä. esim saa raw kuvat sun muuta. hinta on jossain 250 euron hujakoilla.
tuolla on 200:lla otettuja kuvia:
http://koti.mbnet.fi/winner/- EERO39
Joo kattelin että tota sais anttilasta 199euroon tilasin semmosen http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=467979&shopId=19652&compartmentId=20160&categoryId=20670&catalogId=1444&ddkey=CategoryDisplay eli 199,90 eli postikuluineen 206,80e maksoin äsken verkkopankissa ei ollu pahan hintanen.
- NoviisiX
Ovatko tämän pokkarin automaattiasetukset ja -ohjelmat "laadukkaita" ? Sopiiko aloittelevalle kuvaajalle ?
NoviisiX kirjoitti:
Ovatko tämän pokkarin automaattiasetukset ja -ohjelmat "laadukkaita" ? Sopiiko aloittelevalle kuvaajalle ?
monipuoliset automaattiasetuksetkin. sekä manuaalit, joita alat kaipaamaan aikasi kuvattuasi automaatilla :) itse maksoin tuosta 320€ puolitoista vuotta sitten kun se tuli markkinoille ja olin digikameroissa aivan noviisi.
hinta on laskenut mukavasti joten se on kyllä tuon parinsadan arvoinen vielä tänäkin päivänä. noin vinkiksi, jos hankit, niin uhraa viikkokin vaikka aikaa ja menet manuaalia läpi ja kuvaat vaikka sisällä kotona ihan mitä vaan ja kokeilet eri asetuksia sun muuta. kun opit tuntemaan toiminnot niin siitä se lähtee.- NoviisiX
harrastelijakirurgi kirjoitti:
monipuoliset automaattiasetuksetkin. sekä manuaalit, joita alat kaipaamaan aikasi kuvattuasi automaatilla :) itse maksoin tuosta 320€ puolitoista vuotta sitten kun se tuli markkinoille ja olin digikameroissa aivan noviisi.
hinta on laskenut mukavasti joten se on kyllä tuon parinsadan arvoinen vielä tänäkin päivänä. noin vinkiksi, jos hankit, niin uhraa viikkokin vaikka aikaa ja menet manuaalia läpi ja kuvaat vaikka sisällä kotona ihan mitä vaan ja kokeilet eri asetuksia sun muuta. kun opit tuntemaan toiminnot niin siitä se lähtee.Olen nyt iltapäivän googlannut 200SX:n arvosteluja, ja puutteena näyttää olevan pimeäkuvaus ( valovoima 3,4-5,3 vrt, esim. Canon Ixus 120 / 2,8-5,9. Saako sitten noilla manuaaliasetuksilla kohtuullisia pimeäkuvia ?
NoviisiX kirjoitti:
Olen nyt iltapäivän googlannut 200SX:n arvosteluja, ja puutteena näyttää olevan pimeäkuvaus ( valovoima 3,4-5,3 vrt, esim. Canon Ixus 120 / 2,8-5,9. Saako sitten noilla manuaaliasetuksilla kohtuullisia pimeäkuvia ?
arvoa nostamalla saa, kohinaahan niihin tulee mutta sitä saa aika pitkälle pois kuvankäsittelyohjelmalla.
olen jonkun kerran kokeillut yökuvausta, lähinnä hdr:änä, ja säätämällä saa kohtuullista jälkeä ainakin kotikäyttöön. tosin olen asentanut chdk:n kameraani joten valotusajankin saa huomattavasti pidemmäksi mitä vakio softassa on.
eihän sillä mitään ammattijälkeä saa pimeässä mutta kotitarpeiksi ihan kohtuullista. tuolla ylempänä laitoin rekkaamattomana linkin tuonne mikrobitin sivuille ja siellä on norjanreissu sivulla melkoinen osa kuvista otettu "kesäyön" pimeydessä ja muutenkin sumuisella ilmalla. alkuperäiset kuvat ovat huomattavasti vähemmänkohinaisia kuin nuo nettiin pienennetyt. ja siellä on muutama ihan max zoomilla eli 12x optisella ja hämärässä eikä mielestäni jälki ihan surkeeta ole.
parvekkeelta otin yöllä osan katua ja taivasta ja kyllähän ne tähdet siellä tuikki, tosin ei mitään hääppöstä jälkeä sellasenaan. iso arvo oli 800 ja aukko 5.6.- NoviisiX
harrastelijakirurgi kirjoitti:
arvoa nostamalla saa, kohinaahan niihin tulee mutta sitä saa aika pitkälle pois kuvankäsittelyohjelmalla.
olen jonkun kerran kokeillut yökuvausta, lähinnä hdr:änä, ja säätämällä saa kohtuullista jälkeä ainakin kotikäyttöön. tosin olen asentanut chdk:n kameraani joten valotusajankin saa huomattavasti pidemmäksi mitä vakio softassa on.
eihän sillä mitään ammattijälkeä saa pimeässä mutta kotitarpeiksi ihan kohtuullista. tuolla ylempänä laitoin rekkaamattomana linkin tuonne mikrobitin sivuille ja siellä on norjanreissu sivulla melkoinen osa kuvista otettu "kesäyön" pimeydessä ja muutenkin sumuisella ilmalla. alkuperäiset kuvat ovat huomattavasti vähemmänkohinaisia kuin nuo nettiin pienennetyt. ja siellä on muutama ihan max zoomilla eli 12x optisella ja hämärässä eikä mielestäni jälki ihan surkeeta ole.
parvekkeelta otin yöllä osan katua ja taivasta ja kyllähän ne tähdet siellä tuikki, tosin ei mitään hääppöstä jälkeä sellasenaan. iso arvo oli 800 ja aukko 5.6.Vähän arvelluttaa tuo 38 mm paksuus. Pienemmissä pokkareissa melkein puolet pienempi. Onko helppo kuljettaa taskussa tai vyökotelossa ?
NoviisiX kirjoitti:
Vähän arvelluttaa tuo 38 mm paksuus. Pienemmissä pokkareissa melkein puolet pienempi. Onko helppo kuljettaa taskussa tai vyökotelossa ?
mielummin. onhan se taskuun suht iso.
- abcdefhgj
Noissa esimerkkikuvissa Pyynikintornilta kuvat näyttävät erinomaisilta. Eipä pokkarilta voi parempaa vaatia. En tiedä mihin asioihin nuo valokuva hifistelijät mahtavat kiinnittää huomiota mutta minusta nuo kuvat ovat niin hyviä kuin 200 hintaiselta kameralta voi odottaa. Järkkäreillä saa hieman parempia kuvia jos osaa kuvata mutta hintakin on jo 10 kertainen.
- iskäx
itellä on vuoden ollut Canon IXUS 100IS ja kaikin puolin olen tyytyväinen, aivan hyvä aloituskamera.
saa hyvää videokuvaakin, jalustalla erinomaisen hyvää, 30 min kerrallaan, tai pieni taskujalustakin auttaa,
kamera on niin pieni että vain siitä kiinni pitäminen vaikeaa elokuvia tehdessä.
Saa halpoja akkuja 10 € kai kaksi kotiin kirjeessä ja akut kestävä päivän kuvaukset,
ja muisti 8 gt muistia alta 20 e kotiin, osta 4 nopeutta.
ei voi zoomata kuvatessa, mutta voihan mennä kotikuvissa lähemmäksi ja kauemmaksi, helppoa.
kun laittaa pidemmän nauhan voi pitää kaulassa ei kolhi, ja kamera paidantaskuun muovipussiin ettei tomuunnu.
nyt kuvailet tärkeitä videoita, siten pikkuhiljaa opit niitä käsittelemään,
kamerassakin voi ottaa pois alusta ja lopusta, mutta tarkoitin pidemmälle oppimista.
Yli vuosi on ja todella paljon kuvailtu,
samantyyppisen uuden ostan ja varmasti samanmerkkisen,
mutta kunhan niitä tulee, joissa on 1920x1080 videokuvaa 30 min ja paljon valovoimaa,
4x zoomi riittää kun en ota kirkontorneja tai salakuvia.- NoviisiX
Onko tuohon SX200:een saatavissa muuta kantolaukkua kuin vyökotelo ? Linkki ?
- kirra
NoviisiX kirjoitti:
Onko tuohon SX200:een saatavissa muuta kantolaukkua kuin vyökotelo ? Linkki ?
tuossa yksi:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=38339 - ex-asiakas
kirra kirjoitti:
tuossa yksi:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=38339Unohda tuo, jos takuuongelmia tulee, olet kusessa.
perustelut ->
http://verkkokuopasta.blogspot.com ex-asiakas kirjoitti:
Unohda tuo, jos takuuongelmia tulee, olet kusessa.
perustelut ->
http://verkkokuopasta.blogspot.comTakuuongelma laukun kanssa?
Minulla on Verkkokauppa.com:sta ollut vain positiivisia kokemuksia vikatapauksissa.- quotek
okaro kirjoitti:
Takuuongelma laukun kanssa?
Minulla on Verkkokauppa.com:sta ollut vain positiivisia kokemuksia vikatapauksissa.Meinaatko ettei laukussa voi olla valmistusvirhettä? Ettei laukusta voi sauma ratketa väärän ompeleen vuoksi?
- hhgklglk
Onko sulla taskussa painorajoitus?
- Avaa joskus ovi
Siina on kylla kanssa yks saatanan pelle. Jos kyseessa on vaikka 3kk reissu reppu selassa, niin sita akkia huomaa etta 100g siella ja taalla tekee reissusta akkia vittumaista. Tottakai lomakuvienkin toivoo olevan hyvia, mutta jos lopulta joutuu jattamaan kameran pois kokonaan, niin kiitti kuvista. Itella on kylla jarkkari matkassa, mutta ei se koko ajan kulje kadessa. Tarvitsen kannykkakameraa paremman kameran jonka kuvista saa selvaa ja muistot pysyy, mutta joka kulkee mukana AINA. Oli paalla sitten takki ja housut tai pelkat shortsit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1252651
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau562117Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.241701- 1291518
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641288- 681283
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?711200- 891055
- 90979
- 127920