Saako klinikkaa arvostella julkisesti palstalla?

Klinikan uhri

Eikö ole niin että jos olen saanut huonoa palvelua jossain paikassa, minulla on täysi oikeus kertoa siitä ja mainita paikan nimi? Klinikalta nimittäin uhkailtiin poliisilla jos "aion tahalleen vahingoittaa heidän mainettaan" kertomalla kokemuksestani palstalla. Kyseessä Helsingin keskustassa sijaisteva vielä nimeltä mainitsematon paikka.

75

3083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna tulla

      ja siihen myös rohkaistaan! Asiattomuuksia ei kannata kirjoittaa turhaan, mutta jos kerrot millaista palvelua sait, varmasti suurin osa kiittää tälläkin palstalla.

      • .....

        Kiitos tiedosta! Ei tuollainen peli vetele!


      • 437

        Hyvä kun kerroit.


      • tuolla
        437 kirjoitti:

        Hyvä kun kerroit.

        botuliiniklinikalla konsultaatiossa. enkä pitänyt paikasta yhtään. heistä huokui hälläväliä asenne ja pitkälle. en jäänyt edes hetkeksikään harkitemaan, vaan etsin toisen paikan.


      • enkä mene toiste
        tuolla kirjoitti:

        botuliiniklinikalla konsultaatiossa. enkä pitänyt paikasta yhtään. heistä huokui hälläväliä asenne ja pitkälle. en jäänyt edes hetkeksikään harkitemaan, vaan etsin toisen paikan.

        Botoxin laittoi henkilö, josta myöhemmin paljastui, ettei hänellä ollut mitään alan koulutusta ja lopputulos ei ollut onnistunut, rahat vain menivät hukkaan.


      • 7-viikkoa
        enkä mene toiste kirjoitti:

        Botoxin laittoi henkilö, josta myöhemmin paljastui, ettei hänellä ollut mitään alan koulutusta ja lopputulos ei ollut onnistunut, rahat vain menivät hukkaan.

        Yritysten nimiä saa kertoa ja niiden toimintaa arvostella, varsinkin jos toiminta on epäilyttävää tai muuten ala-arvoista. Nyt kyseisen klinikan nimi on kai jo pariinkolmeen kertaan poistettu täältä hyvin nopeasti seriffin toimesta. Toivottavasti kaikki ehtivät lukea sen. Laitetaan se eräälle toiselle sivustolle esiin, josta sitä ei niin vaan poistetakaan.
        Pian saamme eräästä sensaatiolehdestä lukea perinpohjaisen jutun ko. klinikan toimintatavoista.
        SIVUSTON SERIFFI SELITTÄKÖÖN MIKSI NIMEÄ EI SAISI TUODA JUURI TÄLLÄ SIVUSTOLLA ESIIN.


      • ap
        7-viikkoa kirjoitti:

        Yritysten nimiä saa kertoa ja niiden toimintaa arvostella, varsinkin jos toiminta on epäilyttävää tai muuten ala-arvoista. Nyt kyseisen klinikan nimi on kai jo pariinkolmeen kertaan poistettu täältä hyvin nopeasti seriffin toimesta. Toivottavasti kaikki ehtivät lukea sen. Laitetaan se eräälle toiselle sivustolle esiin, josta sitä ei niin vaan poistetakaan.
        Pian saamme eräästä sensaatiolehdestä lukea perinpohjaisen jutun ko. klinikan toimintatavoista.
        SIVUSTON SERIFFI SELITTÄKÖÖN MIKSI NIMEÄ EI SAISI TUODA JUURI TÄLLÄ SIVUSTOLLA ESIIN.

        Johan perustuslaki määrää yksilölle sananvapauden, jo on ihme kun viestejä sensuroidaan ihmisten kertoessa omia kokemuksiaan. Mille foorumille keskustelu on siirtynyt?

        Hienoa, kun joku oli löytänyt alkuperäisen jo kertaalleen poistetun kirjoitukseni ja laittanut sen tänne, mutta harmi, että sekin on nyt jo poistettu. Lieneeköhän sinunkin ip-osoitteesi jo poliisin listalla? :-)


      • Nimismies kypäräinen

        Millä tavalla yritystä ja henkilöä on maineen puolesta vahingoitettu. Erityisesti kiinnostaa se että kuinka yritystä voi vahingoittaa. Tässä ketjussa ei näy mitään moitittava ketään kohtaan. Rikosilmoituskin jätetty!!?? Hehhehheh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Toivottavasti paperit tulevat minulle heti maanantaina.


      • se parhaiten nauraa

        Siitä vaan laittamaan lehteen vinkkejä! Esim. kopioimalla koko tämä viestiketju ja mieluimmin niin, että siinä on mukana myös ne poistetut viestit. Eiköhän siinä saada jokunenkin klinikka aisoihin poliisiuhkailuineen.


      • Jolkki balkki

        Täällä toimitaan lakien mukaan eli toisin kuin joissain muissa maissa. Täällä tyhjänuhkailijan uhkailut kimmahtavat heti omaan nilkkaan. Ota opiksesi.


      • Eiku selaamaan
        se parhaiten nauraa kirjoitti:

        Siitä vaan laittamaan lehteen vinkkejä! Esim. kopioimalla koko tämä viestiketju ja mieluimmin niin, että siinä on mukana myös ne poistetut viestit. Eiköhän siinä saada jokunenkin klinikka aisoihin poliisiuhkailuineen.

        Lehti on nyt tilattu!


      • Kauheaa

        En itse menisi kaiken kuulemani jälkeen.


    • järkyttynyt

      Itse sain ala-arvoista kohtelua eräässä keskustan paikassa ja osaamaton/epäpätevä (jopa koulutukseltaan) henkilö aiheutti kasvoilleni huonoa jälkeä. Paikka ei kuitenkaan ollut botuliiniklinikka. Haluaisin varoittaa muita mutta saako siis näin tehdä vai ei?

      • nimistä

        botuliiniklinikkaahan ei enää ole, vaan paikka toimii uudella nimellä...


      • Cindy77

        Tottakai saa. Palstakin kehottaa: "Keskustele plastiikkakirurgiasta. Kerro omista kokemuksistasi."


    • aikoihineletty

      Ei helvetti mitä touhua. Reklamoivasta potilaasta rikosilmoitus. :D

    • justjoo3

      Onhan se vähän niin että jos asiakas on maksanut (ja vaikka ei olisikaan) ja sitten tulos on ihan paska niin silloin kyllä on ihan jokaisella oikeus valittaa ihan julkisesti.

      On todella erikoista touhua jos yrittäjä rupeaa uhkailmeaan asiakkaita rikosilmoituksilla.
      Ja voin vaan kuvitella poliisin reaktiota jos rikosilmoitus oikeasti tehdään tällaisesta...

      • Todellakin

        Näin on, kylläkin jokainen saa avoimesti kertoa kokemuksistaan ja sellaisista mistä asiakas olisi säästynyt jos olisi toimittuu ammattimaisesti!!!
        Vieläkin tapauksessa, missä vääristettiin aineet ja tehtiin täysin toisin miten oli alunperin sovittu!!! Kohdallani talon tk-lääkäri oikein puoskaroi sarjassa... Yritti korjata ja teki vielä pahemmaksi. Mulla on alan ammattilaisten lausunnot, siitä mitä kaikkia tehtiin päin seinää! Eikä edes ollut tähtitiedettä vaativia asioita, eli ihan vaan järjellä kun olet laittanut täyteaineet niin et menee painamaan niin suurella voimalla suoraan poskea niin että aineet leviävät paikkoihin mihin ei saanut mennä!!! ja etkä sormella siirrä aineet silmien alaluomiin (vaikka hänen mielessä olikin niin pieni määrä) ILMAN asiakkaan lupaa!!!!! Vieläkin aineet joita EI suositellaan silmä luomi alueella!!!! Eriksen hänen "ammattitaitoa" täynnä oleva botuliinin laittaminen!!! En todellakaan usko, että olen ollut hänen ensimmäinen uhri...


    • siiidasentmatttteeeer

      Onneksi tiedetään mikä klinikka kyseessä.

    • enkelit

      Varokaa - LaClinigue Diana

    • mopokeulii

      VAROKAA KAIKKIA KLINIKOITA MENKÄÄ TALLINNAAN TAI VENÄJÄLLE OTTAMAAN HOITONNE ON KAIKKEIN TURVALLISINTA.

    • Kloinjj

      Odotan poliisin yhteydenottoa jo yhdeksättä vuotta tämän asian tiimoilta.

      • Aivan

        Muutenkin mitä ne aikoi sanoa tutkinnan pyynnössä... että, ollaan pilattu välinpitämättömyydella ja epärehellisyydella asiakkaamme ulkonäköä ja nyt tämä on järkyttynyt ja on kertonut julkisesti sen kokemuksista. Siis ihan oikeasti!!!

        Kuten sanoin, noita olisi pitänyt laittaa vastuuseen JO VUOSIA sitten!!!


    • Expl

      Jos haluaa, että palvelu paranee, suora arviointi tai reklamaatio paikan päällä on paras. Mutta jos haluaa tuntea koston suloisuutta, eikun nettiin vaan. Sillä saa eniten haittaa.

      • Jokurajanytsentää

        Ajatteletko, ettei kukaan ole ikinä reklamoinut suoraan paikan päällä?
        Olen itse reklamoinut. Mitään vastuuta ei otettu selvästä hoitovirheestä. Onneksi potilasvahinkovakuutus korvasi vaurioita. Tai osan vaurioista.

        Aville kirjoitetussa vastineessa lääkäri oli selittänyt että MINÄ kärsin mielenterveyden ongelmasta.

        Ymmärrän expl kyllä että olet kollegiaalisesti oman ammattikuntasi puolella. Mutta siinä vaiheessa jos joku kolleegasi toimii tällä tavoin ei siinä auta muu kuin asioiden julkiseksi tekeminen. Luuletko että ensi työkseen yhtään kukaan lähtee kirjoittamaan tänne...ei! Kyllä tässä on aina ensin yritetty hoitaa asiat yrityksen kanssa.

        Jos lääkäri ei ota vastuuta omista virheistään ja leimaa reklamoivat asiakkaat mielisairaiksi, ja asiaa ei saisi käsitellä ollenkaan missään...on menty liian pitkälle. Virtahepo olohuoneessa ei häviä jos ei kukaan uskalla puhua.

        Eikö tässä yhtään häiritse se mitä haittaa potilaat ovat saaneet? Lääkärin kokema haitta menee meidän haitan edelle? Mitä etiikkaa sinä oikein noudatat jos haluat tällaisen jatkumista expl?

        Luulisi lääkärin haluavan potilaan parasta. Ei ihme että tämä jatkuu kun lääkärit peittelevät toisetnsa virheitä.


      • hahahahaa

        Olen TÄYSIN kirjoittajan (Jokurajanytsentää) kanssa samaa mieltä!!! Olen itsekin antanut paikan päälle palautteen ja pyytänyt heidän apua. mutta mitä kävi... kiisteltiin ja lopulta syytettiin ja leimattiin asiakasta mt- ongelmaiseksi!!!
        Uskon, että yli 80% vahingoitetuista asiakkaista on antanut paikalle suora palautteen ja melkein kaikkia on samantien paikan toimari "diagnosoinut" jonkinlaisen mt-ongelman!!!
        Eikö tämä kerro jo jotain?!?

        Ei kukaan täällä kosta, vaan kerrotaan miten epärehellisesti ja välinpitämättömästi paikka on vahingoittanut asiakkaitaan!!! Ja, että tämä olisi varoitus uusille asiakkaille ettei heille kävisi samaa!!! Muutenkin, oikeuden hakeminen EI OLE kosto!!! Jos sen verran osaisit erottaa.


    • Esimerkkejä

      Tuo MT- ongelmaiseksi leimaaminen taitaa olla näiden virheiden tekijöiden "ässä hihassa". Ihme, että juuri tietyille kirurgeille kertyy näitä virheitä. Taitaa ongelma useammin olla tekniikassa, ja anatomian tuntemuksessa sekä esteettisessä silmässä siinä määrin, että saada aikaan potilaalle optimaalisinta lopputulosta.

      Miettikää esimerkiksi potilasta, joka tulee vastaanotolle, koska haluaa kasvoistaan vähemmän pyöreät. Potilaalla on myös pieni, joskin lähes näkymätön kaksoisleuka, josta hän haluaa eroon. Kirurgi suosittelee ottamaan poskiin botoxia, jotta saataisiin pyöreys pois.

      Tässä kirurgi ei ole ottanut kuitenkaan huomioon sitä, että purentalihakset, joita hoidolla pienennetään, tukevat poskien ja leuan alueen ihoa. Kun posket ja purentalihas pienenvät botoxin käytön seurauksena, leuan alueen iho valuu kaulan alueelle, luoden kaksoisleuan. Näin alkuperäisestä ongelmasta on saatu tuplasti pahempi.

      Tämä on hyvä esimerkki kirurgista, jolla ei täsmää esteettinen silmä anatomian tuntemuksen kanssa siinä määrin, että hänen tulisi tehdä esteettistä kirurgiaa. Tälläisen kirurgin tulisi pysyä kaukana potilaista, jotka haluavat parantaa ulkonäköään, tai harkita lisäkoulutusta.

      Botoxin vaikutus onneksi hälvenee, mutta mitä jos kyseessä on isompi operaatio? Kirurginkin tulisi osaa sanoa EI oikeissa tilanteissa ja ohjata ammattilaisella, jolla oikeasti on alan tuntemusta.

      Toinen esimerkki, josta täälläkin on kuultu on kirurgi, joka lähtee hoitamaan kasvojen aluetta, joka ei alunperinkään tarvitse parannusta. Silmien alueelle ei tulisi koskaan laittaa täyteainetta, ellei sillä korjata pahaa epämuodostumaa. Siinä vaiheessa, kun joku lähtee vielä omatoimisesti ilman asiakkaan lupaa tekemään tämän kaltaista pistohoita, eikä asiakas ole edes itse edes toivonut parannusta ko. alueelle, niin ovat toimet mielestäni aika kyseenalaisia.

      Viimeistä siinä vaiheessa, kun potilas tulee valittamaan lopputuloksesta, ja siitä kuinka täyteaine on luonut epätoivottua tulosta silmän alueelle, tulisi viimeisen toimenpiteen olla asian "korjaamiseksi" laittaa lisää täyteainetta alueelle.

      • järkyttävää

        Kiitos, että ymmärrät ja tuet!!! <3

        Kun ennen kuviani (ne otettiin tuolloin Siluetissa, eli juuri ennen kun päädyin ihan ensimmäisen kerran tämän naislääkärin käsiin hänen edellisessä työpaikassa) on alan muut ammattilaiset nähneet niin on kommentoidu, että kasvoni EIVÄT tarvinneet alunperinkään mitään botuliini eikä täyteaine hoitoa. Nyt kun jälkeenpäin itsekin katsoin niin minulla oli täyteläiset ja sileä kasvot. On vaan ihmetelty miten kys. naislääkäri näki näiden hoitojen tarvetta ja vieläkin näin lyhyessä ajassa toppaamaan kahdella ylimääräiselle ja vieläkin kaikki eri täyteaineeilla.

        Tottakai "näki" tarveen ja teki kun sillä oli hyvät mahdollisuudet laskuttaa taas yli 1000€ asiakkaalta!!! Hän kohdalleni toimii puhtaasti rahan takia!!! Saa ajatella rahaa, mutta eikö pitäisi kuitenkin asiakkaan ulkonäkö ja terveys mennä sen edelle?!?! Vaikka olisikin kuinka paljon asiakkaista pulaa!!!! Tällaiset toimijat POIS MARKKINOILTA, JOISSA OLLAAN TEKEMISISSÄ IHMISTEN TERVEYDEN JA HYVINVOINNIN KANSSA!!!!


      • eikukaanturhavalittaa

        Jos tämän klinikan naislääkäri olisi toiminut edes vähänkin vastuullisesti ja ammattimaisesti niin minulta olisi säästynyt minun oma kaunis ulkonäköni, terveyteni ja monta muitakin asiaa joita minulla oli ennen kys. paikkaan astumista!!!!! Koko kasvojen tuho alkoi juuri tästä paikasta ja tämän paikan tekemästä hoitovirheistä!!!!! Olen hyvin vihainen ja oikeuteni perässä!!! Viranomaiset ovatkin tällä hetkellä asialla asian kanssa!!!!!


      • mielirauha

        Ja rauhasta puheen olleen... Ehkä tulen saamaan jonkinlaisen mielirauhan kun tekijät joutuvat vastuuseen. Sen eteen teenkin koko ajan töitä!!!


      • Toilailua

        Huh. Olen itse yksi tämän klinikan uhreista.

        Expliä olen arvostanut aiemmin, mutten ole tajunnut, että hän on valmis puolustamaan kollegaa, joka on toiminut lainvastaisesti mm. Turun sairaalassaan (luvaton terveydenhuollon toimiminen). Jos potilaalla ei ole tämän alan lääkäreiden silmissä mitään oikeuksia, on koko ala myrkyttynyt.

        Olen aika järkyttynyt siitä että expl puolustaa tällaista toimintaa.


      • kukahänon
        Toilailua kirjoitti:

        Huh. Olen itse yksi tämän klinikan uhreista.

        Expliä olen arvostanut aiemmin, mutten ole tajunnut, että hän on valmis puolustamaan kollegaa, joka on toiminut lainvastaisesti mm. Turun sairaalassaan (luvaton terveydenhuollon toimiminen). Jos potilaalla ei ole tämän alan lääkäreiden silmissä mitään oikeuksia, on koko ala myrkyttynyt.

        Olen aika järkyttynyt siitä että expl puolustaa tällaista toimintaa.

        Kuka on tämä Expl?


      • YhdistinTiedot

        Eräs tunnettu eläkkeellä oleva plastiikkakirurgi. Tunnetun sairaalan omistajahahmo. Nykyisin poikansa taitaa johtaa sairaalaa.


      • voiapua
        YhdistinTiedot kirjoitti:

        Eräs tunnettu eläkkeellä oleva plastiikkakirurgi. Tunnetun sairaalan omistajahahmo. Nykyisin poikansa taitaa johtaa sairaalaa.

        Apua...
        Luulisi itse plastiikkakirurgina tietävän noiden touhuista paremmin sillä tällä klinikalla on aika huono maine alan toimijoiden keskuudessa. Vieläkin puolustelee noiden touhuja!!!


      • mikäonoikeutta
        eikukaanturhavalittaa kirjoitti:

        Jos tämän klinikan naislääkäri olisi toiminut edes vähänkin vastuullisesti ja ammattimaisesti niin minulta olisi säästynyt minun oma kaunis ulkonäköni, terveyteni ja monta muitakin asiaa joita minulla oli ennen kys. paikkaan astumista!!!!! Koko kasvojen tuho alkoi juuri tästä paikasta ja tämän paikan tekemästä hoitovirheistä!!!!! Olen hyvin vihainen ja oikeuteni perässä!!! Viranomaiset ovatkin tällä hetkellä asialla asian kanssa!!!!!

        Niin no varmasti oikeus "toteutuu", mitä useampi ihminen tietää hoitovirheitä tehneiden nimet. Tällä hetkellä ne leviävät nopeaa vauhtia. Tiedän kuka tuo ko. naislääkäri on ja niin tietää moni muukin. Mielestäni siinä on jo jokseekin rangaistusta, että nimi ja maine on tahraantunut. Sitä ei 1000 eurolla korvata.

        Sanotaanko, että nämäkin ketjut kun saavat jatkuvaa uppausta, niin 20-30 uutta ihmistä päivässä tietää tästä hoitovirheen tehneestä lääkäristä. Mitä enemmän tehdään uusia ketjuja ja uppaillaan sitä enemmän tieto leviää. Onko se oikeutta?


      • mikäonoikeutta

        Niin ja tuosta klinikasta on sen varran ketjuja, keskusteluja ja jopa Iltalehden artikkeleja, että varmasti työntekijöillä on kova paikka. Kehtaavatko edes sanoa missä ovat töissä?


      • toistenonhelpposanoa

        Olisi ollut paljon helpompaa hyväksyä ja päästä yli jos kyse ei olisi ollut kasvot.
        Kasvot on niin henkilökohtainen ja näkyvää.


      • itseaiheuttivat
        mikäonoikeutta kirjoitti:

        Niin ja tuosta klinikasta on sen varran ketjuja, keskusteluja ja jopa Iltalehden artikkeleja, että varmasti työntekijöillä on kova paikka. Kehtaavatko edes sanoa missä ovat töissä?

        Itsehän ne ovat aiheuttaneet tämän huonoa mainetta!!!
        Kenenkään ei ole pakko olla tuolla töissä... turha heittäytyä uhriksi.


      • pohdintaa

        Ihmetyttää enemmän, että riittääkö klinikalla asiakkaita kaiken ryöpytyksen jälkeen? Meinaan kuka uskaltaa mennä? Vai odottaako konkka kulman takana, ennen kuin tutkinta edes päättyy?


      • ööööö
        pohdintaa kirjoitti:

        Ihmetyttää enemmän, että riittääkö klinikalla asiakkaita kaiken ryöpytyksen jälkeen? Meinaan kuka uskaltaa mennä? Vai odottaako konkka kulman takana, ennen kuin tutkinta edes päättyy?

        "kaiken ryöpytyksen jälkeen" ... tarkoitat varmaan SYISTÄ tehdystä Valviran tutkinnan pyynnön edellisten asiakkaiden todistettavissa olevat hoitovirheiden julkisen kertomukset?!?

        Olet varmasti huomannut muidenkin tekstit (jopa vuosien varrelta) miten välinpitämättömästi on vahingoitettu tuolla ihmisiä ja sinua mietityttää, että riittäkö tälle klinikalle enää riittävästi asiakkaita vai?!? Mikä on mielestäsi tärkeä asia?!


    • Näin

      "Niin no varmasti oikeus "toteutuu", mitä useampi ihminen tietää hoitovirheitä tehneiden nimet. Tällä hetkellä ne leviävät nopeaa vauhtia. Tiedän kuka tuo ko. naislääkäri on ja niin tietää moni muukin. Mielestäni siinä on jo jokseekin rangaistusta, että nimi ja maine on tahraantunut. Sitä ei 1000 eurolla korvata.

      Sanotaanko, että nämäkin ketjut kun saavat jatkuvaa uppausta, niin 20-30 uutta ihmistä päivässä tietää tästä hoitovirheen tehneestä lääkäristä. Mitä enemmän tehdään uusia ketjuja ja uppaillaan sitä enemmän tieto leviää. Onko se oikeutta?"

      mikäonoikeutta-kirjoittaja, edelleen ITSE sen aiheutti!!!! Olisi toiminnut asian mukaisesti JA rehellisesti!!!
      Kylläkin kerron kohdalleni sattuneista hoitovirheistä (MONIKOSSA) julkisesti!!!

      Se on ihan järjetöntä tämän näin välinpitämättömästi toiminutta henkilöä lähdetään täysin suojaamaan ettei vaan nimi paljastuisi!!! MIKSI?! Miksi muut, jotka harkitsevat tälle menemistä, eivät saisi tietää tämän työhistoriasta... ai, että oikein taas rauhassa pilataan kasvoja?!
      EN todellakaan usko, että olen hänen ainoa vahingoitettu asiakas näissä!!!
      Hänen ansiosta joudun kärsimään loppu elämäni asti... se symmetrinen ja kaunis ulkonäkö mitä minulla oli EI TULE enää takaisin... ei koskaan!!!! Tästä minulla on huippu plastiikkakirurgin lausunto!!!! Onko nyt mielestäsi se, että jotkut saavat tietää kuka kys. naislääkäri on niin on isompi vaurio kuin se mitä hän ITSE aiheutti minulle!?!??
      Hän oli Iltalehden hampaissa vuosia sitten juuri epärehellisestä itsensä mainostamisesta... Eli selvästi tämä henkilö tykää tehdä asioista joista hänellä ei ole lupaa!!! Minulle hän teki pistoshoitoja TÄYSIN sen mukaan miten itse näki parhaiden ja TÄYSIN ERI mitä oli alunperin sovittu!!! Kuten sanoin... laittoi yli 3 ml 3:lla eri täyteaineella per poski 2:ssa kuukaudessa. HUOM. kasvoihin, johon EI alunperinkään tarvinnut mitään hänen ehdottamia pistoshoitoja!!!! Puhumattakaan käyettyjen aineiden vääristämistä ja täyteaineen levittämistä silmieni alaluomiin... lopulta vielä oikein painamalla niin kovaa poskeani että aineet (joita EI suositellaa silmien luomi alueella) päätyivät silmäni ala luomeen ja sivu poskiin!!!!! Ja vielä hänen "Botox" hoito... sitä "sama Botox" mitä kaikki muutkin klinikat käyttävät.

      Kyllä, minulla ON oikeus avautua sattuneista virheista, jotka olisivat TÄYSIN ja HELPOSTI vältettävissä jos tämä tiesi mitä oli tekemässä ja olisi kunnioittanut toiveeni luonnollisesta lopputuloksesta!!!!! Minulta veloitettiin KAHDEN botuliini piikista vaikkakin sovittiin että ei edes yhtä kokonaan käytetään!!!! Hän itse sanoi tiskillä minulta veloitettavan summan!!!! En todellakaan usko vahingossa oli veloitettu... joko hän oikeasti käytti 2 Dysport ruisketta (mitä vähän selittää, että miksi tuli niitä ikäviä sivuvaikutuksia) tai tahalteen laskettiin tupla määränä!!! Ymmärrän jos heillä olisi ollut ruokakaupan kassa missä vahingossa voi painaa x2, mutta ei kyllä heidän kassa järjestelmällä on helposti mahdollista tämä virhe!!!!

      Voit olla varma, näihin palstoihin päättyy ---> 1) Ne, jotka harkitsevat paikalle ekan kerran menemistä ja ovat sen verran fiksuja että tajuavat googleta sen ensin. 2) Vahingoitetut asiakkaat, jotka kertovat julkisesti kokemuksistaan paikasta. 3) Itse klinikan henkilökunta tai heidän tutut, jotka tietävät näistä. 4) Tämän alan muut toimijat (kuten esim. Expl), joita kiinnostaa alan menot.
      .... Eli näihin palstoihin EI kukaan turhaan päädy :)

    • Tjuridos

      Expl voisi mielestäni kommentoida asiaa muutenkin kuin syyllistämällä meitä joiden elämään tämä klinikka on vaikuttanut tosi kielteisesti.

      Olen yksi näistä ihmisistä. Lähes kaksi vuotta elämästäni tuhlaantui tämän yrityksen vuoksi. Totta ihmeeesä yritin ensin selvittää asiaa normaalisti yrittäjän itsensä kanssa. Siitä ei seurannut muuta kuin se että sain mielisairaan leiman moneen asiakirjaan. Plus uhkauksia oikeustoimista. En ole mielisairas enkä myöskään riko lakia, kun kerron kokemastani totuudenmukaisesti tällä palstalla.

      Yllättynyt olen explin näkemyksestä. Saako lääkäri tehdä mitä vaan? Onko yksi ammattiryhmä niin suojattu vielä vuonna 2018?

    • Tjuridos

      Lisään vielä, että on tosi outoa näin kattava lojaalius. Kaikki muut vanhanajan merkkihenkilöt ovat nykyisin normaalin arvostelun piirissä (papit, opettajat, poliitikot). Mutta ilmeisesti lääkäri on edelleen jumalan asemassa.
      Minusta lääkäri on ihan samalla tavalla vastuussa tekosistaan kuin me muutkin. Miksi EI olisi?

      • Todellakin

        Se on järkyttävää, mutta valitettavasti totta että suurin osa lääkäreistä suojelevat/puolustavat niitäkin kollegoitaan joiden tiedetään toimineen väärin!!! Kuten sanoit niin, nyt on 2018 ja jos vieläkin tämä "lääkäri on jumala asemassa" oleva vielä päde niin on aika huolestuttava! Ovathan hekin ihan tavallisia ihmisiä, joita on myös joka junaan!!! On niitä järkeviä, rehellisiä ja moraalisia. Sekä löytyy niitä, joita EI kuuluisi päästä lähellä ketään potilasta!!! Sekin että jos asiat ei menee lääkärin toiveiden mukaan ja siinä vaiheessa kun välinpitämättömyydella hoitovirhettä on saatu aikaan ja potilas haluaa asiasta selvityksen sitten lähdetään tekemään mt-diagnoosit niin onhan tämä ihan älytöntä ja sairasta!!!!! Mielestäni ne joille kuuluisi oikeastikin tehdä näitä mt-diagnooseja OVAT JUURI NE ITSE TEKIJÄT, sillä ei kukaan terve järkinen ihminen tekee mitään tällaista toiselle viattomalle!!!!! Jos et kykene ottamaan vastuutta niin sanot sen suoraan potilaalle, että "tein virheen ja en pysty/osaa/halua korjata jälkeeni..." näin loppu kädessä säästyy vähemmällä vaivalla molemmat osa puolet!!! Ja tottakai siinä vaiheessa korvataan välinpitämättömästi aiheutetut hoitovirheet!!!
        Muuteen oikeus sali on se paikka missä nähdään ja tuolloin vaadittavat korvaukset ovat suurempia henkisen kärsimyksen edestäkin!!!!!
        Itse olen sellainen, että en anna itselleni luvan satuttaa ketään ja jos sitä joku toinen tekee minulle tahallisesti niin että fyysisesti tulen kärsimään loppu elämäni asti niin siinä vaiheessa lähden perään niin kauan kun saan oikeuteni tältä!!!!!! Se on varma asia!!!!!!!!

        Olen myös ihan yllättynyt, että Expl on oikeasti joku plastiikkakirurgi!!! Luulisi juuri hänen pitäisi tietää miten tärkeä ja arka on IHMISEN KASVOT TÄLLE ja että jos sitä välinpitämättömyydella puoskaroidaan niin että pahimmassa tapauksessa asiakas tulee kärsimään loppu elämänsä asti niin onhan se ihan hirveetä ja raskas tälle!!!
        Yritän löytää kuka tämä henkilö on jotta en päätyisi vahingossakaan hänen omistamaan klinikkaan.


    • hyväähoitoa

      Minun mielestä pitäisi julkaista lääkäreiden tällä palstalla, jokainen voi itse harkita meneekö kyseiselle lääkärille?
      Ei ole oikein jos lääkäri tekee toistuvasti hoitovirheitä!

      • eiaamuailmansinua

        Huomenta. Päätit sitten taas aloittaa?


      • hyväähoitoa
        eiaamuailmansinua kirjoitti:

        Huomenta. Päätit sitten taas aloittaa?

        Miten niin taas päätit taas aloittaa, kirjoitan tänne harvoin nämä kirjoitukset ei ole minun kirjoittamia paitsi tämä johon vastasit.


      • Joopäätin

        Näin on!!!
        Se on ihan eri asia jos tekee toimeepideet oikealla tavalla ja siten miten on sovittu etukäteen potilaan kanssa ja jos tuolloin vielä tulee sivuvaikutuksia... siitä ei voi syyttää kerään ja se on vaan huonoa tuuria. Mutta se, että kirjamellisesti valehdellaan/vääristetään aineet ja tehdään täysin itsepäisesti sellaista mitä 1) EI ollut sovittu asiakkaan kanssa ja täysin toisin miten asiakas oli toivonut!!!! 2) Laiminlyödä toimeenpiden sääntöjä!!!!! Ei tämän täyteaineen kuuluisi olla silmien ala luomessa!!!!!


        Tässä kirjoittajalle [eiaamuilmansinua],
        Huomenta, toivottavasti sait nukuttua hyvin! Joo päätin!!!! :)) Sanotaan, että täältä me muut haetaan vertaistukea... mitä SINÄ täällä teet joka päivä ja vieläkin heti tohon aikaa aamulla?!?! Jos häiritsee niin ei tarvitse käydä ja lukea!!! Ellei sattuisit olemaan kys. talon väki.... mikä vähän ehkä selittää miksi olet täällä näin aktiivisesti :))


      • HiukanYmmärtämystä
        eiaamuailmansinua kirjoitti:

        Huomenta. Päätit sitten taas aloittaa?

        Täällä saavat ihmiset avautua vapaasti, jos heidän kasvoilleen on tehty tuhoja. Ymmärrän sen surutyön, mikä on käytävä läpi, jos on _maksanut_ toimenpiteestä ja tuloksena ulkonäkö rumentuu. Ja tämän päälle sitten saa asiatonta kohtelua reklamaatiotilanteessa plus mielisairausdiagnoosit papereihinsa.

        Voi mennä monta vuotta toipuessa. Ehkä tällaiselle perusjuntille (kuten mä) tuollainen ei olisi noin iso juttu, koska olen jo syntyjäni suht ruma. Mutta ihminen, jolle ulkonäkö on tärkee, voi joutua käymään tätä juttua läpi pitkäänkin.

        Empaattinen ihminen osaa kyllä suhtautua asiaan kunnioittavasti. Empatialla olisi tämä kyseinen klinikkakin pärjännyt pitkälle. Vinkki: empatiataitoja voi opetella.


      • samakuinylempi

        Mutta niinhän se on, että meistä kaikki tahtovat kyllä itse tulla kohdelluiksi hyvin, tasa-arvoisesti ja kunnioittavasti. Sen sijaan harvempi meistä on valmis itse ymmärtämään muita tai kohtelemaan kanssakulkijoitaan hyvin ja tasa-arvoisesti.

        Aina on helpompi leimata toiset esimerkiksi mielisairaaksi kuin mennä itseensä. On niin helppo nähdä vikoja, sairauksia ja hulluutta toisissa ihmisissä. Siihen ei tarvita sivistystä eikä koulutusta.

        En tässä edes yritä sanoa, että olisin itse jotenkin kovin empaattinen. Mutta odottaisin kyllä lääkäreiltä ja terveydenhuollon ammattilaisilta jo ammattinsa puolesta jotain hiukan parempaa. Potilaiden raha tuntuu kelpaavan kyllä mainoksista päätellen.

        "Osta osta osta mut häviä sitten kun ollaan saatu sun rahat."


      • kunpaenolisimennytsinne
        HiukanYmmärtämystä kirjoitti:

        Täällä saavat ihmiset avautua vapaasti, jos heidän kasvoilleen on tehty tuhoja. Ymmärrän sen surutyön, mikä on käytävä läpi, jos on _maksanut_ toimenpiteestä ja tuloksena ulkonäkö rumentuu. Ja tämän päälle sitten saa asiatonta kohtelua reklamaatiotilanteessa plus mielisairausdiagnoosit papereihinsa.

        Voi mennä monta vuotta toipuessa. Ehkä tällaiselle perusjuntille (kuten mä) tuollainen ei olisi noin iso juttu, koska olen jo syntyjäni suht ruma. Mutta ihminen, jolle ulkonäkö on tärkee, voi joutua käymään tätä juttua läpi pitkäänkin.

        Empaattinen ihminen osaa kyllä suhtautua asiaan kunnioittavasti. Empatialla olisi tämä kyseinen klinikkakin pärjännyt pitkälle. Vinkki: empatiataitoja voi opetella.

        Kiitos ymmärryksestä!

        En usko, että olet ruma! <3 ... Kukaan ei ole ruma.

        Ei ketään saa tuolla tavalla vahingoittaa, miten tuolla on tehty.
        Se oikeasti muuttaa elämää.
        Itse olisin säästynyt jos olisin tajunut etukäteen googleta paikasta. Olen joutunut kärsimään omasta tyhmyydestänikin.


    • voivoisentään

      Kun hoitovirhe on sattunut ja jos tekee valituksen potilasvakuutusyhtiöön, niin lääkärit suuttuu siitä . Potilasvakuuusyhtiö kysyy asiantuntijalääkäriltä tämä vastaa ei johdu leikkauksesta siis valehtelee. Vaikka on aivan selvä tapaus. Kuinka moni on menettänyt henkensä niitä on paljon, tai sitten joutuu kitumaan loppuikänsä.

    • Valviraaaaaaaaa

      Voi herra jumala mitä touhua. Päädyin lukemaan toisen ketjun kautta tätä...

      eli kun asiakas valittaa niin lääkäri uhkaa vastineeksi poliisilla. Ei tätä uskoisi jollei omin silmin lukisi!

      • VirkaLääkäri

        Vai että viralta.


      • AnteeksiHäiriö

        Eli siis toimitusjohtajana oleva lääkäri laittaa itsensä viralta kun kuulee että on itse antanut reklamaatio tilanteissa mt diagnooseja ja ilmoitellut valituksista poliisille?

        Kuulostaa aika epätodennäköiseltä. Eiköhän kyse ole pienen yrityksen lääkäristä joka ei osaa toimia ammatillisesti silloin kun asiakas valittaa ja hoito on mennyt pieleen...Kun pitäisi antaa rahaa takaisin ja olla pahoillaan aletaan syyllistämään potilasta ja leimata mielisairaaksi. Tältä vähän vaikuttaa..


    • totuuseipalatulessakaan

      Minun mielestä saa jokaisella on oikeus kertoa totuuksia.

    • Totuudentorvii

      Omia kokemuksia saa muelestäni kertoa, mutta mustamaalaaminen ei ole oikein

      • Kiukkuinenexasiakas

        Vastasit minun kommenttiini. En ole tehnyt yhtäkään aloitusta tälle palstalle.

        Yleinen taktiikka on isoissakin piireissä kääntää kritiikki päälaelleen ja syytellä sitä joka uskaltaa nousta väärää toimintaa vastaan. Koulukiusaamista ja psykologista väkivaltaa on se että syyttää kärsivää potilasta.
        Minä otan vastaan mielenterveys neuvoja ammattilaisilta en trolleilta.

        Meitä pettyneitä on monta ja se taitaa olla teille se pahin uhka.


    • Yrittäjyys

      Tästä pitää ottaa opiksi kun minäkin yrittäjä olen.
      Seuraavan kerran kun joku reklamoi esim yritykseni Facessa, ni mä teen vaan rikosilmoituksen. :D

      • hienoyrittäjä

        Toivotaan, ettei pilkka osu omaan nilkkaan.


      • normaaliyrittäjä

        No jaa..en harrasta mitään Sellaista jota pitäisi poliisin ja virkamiesten tutkia. Siinä mielessä olen melko hyvässä asemassa. Ja totta puhuen en aio kyllä myöskään itse tehdä rikosilmoitusta jos ja kun reklamoidaan..totuus se että jokainen yrittäjä tekee virheitä mutta reklamaatio tilanteessa ei ehkä kannata tehdä asiakkaasta rikosilmoitusta.
        Toimin eri alalla toki joten en voi tietää onko tää asiakkaista rikosilmoituksen teko tällä plastiikkakirurgi alalla sit ihan normi homma.


    • turvallinen.kauneus

      Keskustelupalstoilla kuka vain voi puhua mitä vain nimettömänä. Jos oikeasti haluat olla avuksi muille leikkauksia harktseville niin kirjoita asiasta omalla nimelläsi tai tee aiheesta esim. YouTubeen video jossa kerrot asiasta. Silloin kertomuksesi on paljon luotettavampi kuin se että haukut paikan nimettömänä vailla mitään todistusaineistoa. Se että olet ollut kauneusoperaation uhri, ei ole hävettävä asia, vaan häpeämisen aihetta on silloin klinikalla. Sen sijaan on rohkeaa ja arvostettavaa mikäli uskallat tuoda asian julkisuuteen.

      • Luintyperinkommentin

        Tottakai sinun on helppoa tämän huutaa täällä kun ei sinun kasvoja ja/tai terveyttä pilattu!!!! Olen melko varma siinä vaiheessa sinä itse et olisi kehtanut näyttää naamasi jossain YouTubessa!!!!!!
        Ja TOTTAKAI TÄÄLLÄ JOKAINEN VAHINGOITETTU ASIAKAS SUOJAA HENKILÖLLISYYDENSÄ!!!!!
        Itse klinikka osaa arvailla kertomuksien perusteella kuka heidän entinen asiakas on kyseessä!!!!

        Se, että jos jonkun mielestä täällä kerrotut hoitovirheet ovat hatustavedettyjä niin heidän ei yksinkertaisesti tarvitse uskoa!!!!

        Kun itse olen kertonut tuolla sattuneet hoitovirheet ja sitä mihin vieläkin vakavampiin seurauksiin johdatti niin EN KERTONUT SENTAKIA ETTÄ SAISIN KAIKKIEN USKOVAN!!!! Se joka uskoo niin uskoo ja ottaa opikseen, ja joka ei niin ei... itse tiedän kohdalleni sattuneet hoitovirheet ja joista minulla on asiantuntijoiden lausunnot sekä potilasvakuutuksen hyväksymä päätös!!!!!

        On VUOSIA kirjoitettu näillä palstoilla miten välinpitämättömästi on tuolla puoskaroitu ja EN TODELLAKAAN USKO yksikään tekstin olevan perätön ja valheellinen!!!!!!


    • klinikkaaino

      Hahhaa kävin minäkin eräällä kauneus - keskustaklinikalla ja sain täysin ala-arvoista kohtelua. Naamaani läiskittiin puhdistugeeliä, kuorintavoidetta ja päivävoidetta ja oikeen oma tuotesarja tällä klinikalla. Hahahahhaa ja kyllä, kosmetologi väitti kivenkovaa, että naamani punoitus on kupperoosan ansiota (vai mikä se nyt oli) mikä minulla kuulemma on. kyseessä on kuitenkin vanhojen ihmisten tauti noin yleensä ottaen ja minä satun olemaan nuorempi kuitenkin vielä. Hän olisi alkanut hoitamaan minua sillä samalla tuotesarjalla, mikä aiheuttaa mulle punoitusta lähinnä se kuorintavoide, joka teki naamaani pieniä haavoja. sitten hän väitti että mulla on kuiva ja ohut iho johon hän sitten kaatoi vaan lisää kuorintaa (hahahhaha) Minun olisi tämän hirveän konsultaation päätteeksi pitänyt ostaa heiltä 1500 euron vuoden sitoumuksen vaativa hoitopaketti!! Kun nyt sitten kieltäydyin tästä, niin tämä venäläinen muija, joka ei edes esitellyt itseään missään tapauksessa mitenkään mieleenpainuvasti, alkoi olemaan avoimen vihamielinen minua kohtaan ja poistuin klinikalta naama punoittaen haavoja saaneena itkuisena ja mietin, että mikä vitun konsultaatio tämä oli!!!?? He eivät vissii olleet kuulleetkaan Lumene Oy vaikka tuputtivat sitä skandinaavisuutta ja pohjoismaista ihoa!! En saanut edes näytepurkkia mukaan, vaikka lupasivat. Olisin lähettänyt sen Lumenelle tarkempaa tarkastelua varten. olis labran mimmit nauraneet ja kertoneet valmistusmaankin sille tökötille, mikä taatusti ON VENÄJÄ!! Ja vielä väitetään että näitä klinikoita ei saa käräyttää!! KYLLÄ SAA!!

      • Oletoikeassa

        Todellakin SAA JA PITÄÄKIN KÄRÄYTTÄÄ puoskarit!!!! Juuri tällaisissa tapauksissa missä on näytteet siitä miten oli toimittu!!!! Tämä on myös ainoa tapa vähentää näitä puoskari paikkoja ka ehkäistä ettei toisille käy samalla tavalla!!!!

        Toivottavasti ihosi voi nyt hyvin!!!


    • TiukkaSuomalaisnainen

      Oma oikeudenkäyntini tässä ketjun alussa mainittua klinikkaa vastaan alkaa ensi vuoden lopussa. Aion todellakin pitää julkista blogia siitä sirkuksesta ja liittää kaikki asiakirjat (sähköpostit, pikaviestit jne.) blogiini.

      Olen päättänyt, että minun kohdallani tuo temppuilu ja venkulointi loppuu.
      Enkä aio salata mitään sen enempää käräjillä kuin blogissanikaan.

      Tämä on nyt tähän keskusteluun ensimmäinen ja viimeinen kommenttini.

    • teekooon

      minä sitä ihan köyhyyen ja kurjuuteni takia käyn tkoolla ja ehkä onneksi ikääni nähe 1 kerta v.ja asiallista ja hyvää ammattitaitoo kohalleni saanu.hyvää jatkoo kaikille.

    • Ammattivaiamatööri

      Ymmärrän hyvin täällä kasvojaan vaurioittaneita. Olen yksi sellainen.

      Sitä ei ymmärrä, miltä se tuntuu, ennen kuin asian kokee. Se on järkyttävää, koska tulos on lopullinen. Se on verrattavissa sairauteen, jonka kanssa on elettävä loppuelämä ja joka näkyy ulospäin. Kyllä siinä on mielenterveys koetuksella molemmissa tilanteissa. Sairauskin voi olla itse aiheutettua kuten tuollainen pieleen mennyt kasvojen korjauskin.

      Itselläni on palanut 5 000 korjauksiin ja vielä joudun uhraamaan lisää rahaa, että voin huokaista.

      Tosin olen tainnut saada ns, väärää kyytiä toisella klinikalla kuin mitä täällä keskustellaan.

      Kaipa minua sitten turhamaisuudesta rankaistaan. Mutta tietenkin sitä toivoisi, että se ei rankaisisi, joka ongelman aiheutti. Ammattilainenhan myöntää virheensä eikä rankaise sitä, jolle virhe tapahtui. Muilla aloilla tuskin niin kukaan pystyy toimimaan pidemmällä tähtäimellä, koska vahinkoja sattuu aina. Virheprosenttina 5 % on ihan normaalia.

      • Äläsyyllistäitseäsi

        Miksi pitäsi syyllistää itseään toisen mokista?!
        Se, että jos joku tykkää panostaa ulkonäköönsä niin siinä ei ole mitään hävettävä tai rangaistavaa!!!
        Imanko tässä maassa moni hoitovirheet juuri tällä alalla jää käsittelemättä ku puoskari kohteeksi joutuneet rupevat syyttämään itseään!

        Se, että luotit toisen ammattitaitoon ja sanoihin niin ei tee kenellekään oikeutta puoskaroida asiakastaan!!!


    • Huomauttaisinvaan

      Saa arvostella julkisesti.
      Poliisilla uhkaileminen on lapsellista siinä vaiheessa kun on itse poliisitutkinnassa. Koko tämä yritys on rikostutkinnan kohteena.

      • Luvatpois

        Just näin!
        Miksi pitäisi peittää noiden hämärää toimintaa!!!
        Paikka missä on pilattu toisten ihmisten (ja meitä on enemmän kuin voi kuvitella) terveyttä ja ulkonäköä noiden tekijöiden hälläväliä asenteella niin kuuluisi evästää mielestäni noilta luvat pois!!!

        Se on pelkästään rikos vääristää esim. käytettyjen aineiden määrät postilastiedossa sentakia ettei joutuisi vaikeuksiin!!!! Talon naislääkäri, joka puoskaroi kasvojani niin oli laittanut potilaskertomukseen (jota HUOM. sain vasta ihan lopussa kun asiointi päättyi siellä!!!) vähemmän määrää kuin mitä oli todellisuudessa käyttänyt "korjauksessa"... hän käytti sen koko naisen täyteaine pistoksen mutta ilmoitti kuitenkin alle käytettyä määrää!!!!
        Muutenkin eikö potilaskertomuksia kuuluu lääkärin kirjoittavan joka kerta potilaan käynnin jälkeen?!! Miksi tuolla minulle suostuttiin antaamaan vasta ihan lopussa??!!! Siinä oli kys. lääkäri ja talon toimari kunnolla peittäneet sattuneet hoitovirheet!!!!! TÄMÄ ON JO PELKÄSTÄÄN RIKOS!!!!


    Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe