Pedofiili-skandaalin alkaessa paljastua otettiin helluntaiherätyksessä käyttöön uusi oppi "Rippisalaisuus".
Aiemmin oppi on ollut vain suuremmilla kirkoilla ja Raamatusta sitä oppia ei löydy.
Rippisalaisuuden käyttöönotto on "täsmä-ase estämään hyväksikäyttöjen paljastuminen.
Tarkoitushakuinenhan se on kun uusi rippisalaisuus helluntaiherätyksessä ei koske muuta kuin lasten hyväksikäyttöä ja syntien tunnustukset ym. ovatkin edelleen julkisempia.
Toimintaohje on kopsattu erilaisista lähteistä ja sitten se samantien kumotaan rippisalaisuudella.
http://www.kotimaanevankeliointi.fi/filebank/777-toimintaohje.pdf
"Sielunhoitajaa ja rukouspalvelijaa sitoo rippisalaisuus, minkä vuoksi on oltava tarkka siitä, ettei puhu lapsen kertomasta asiasta kenellekään muulle."
Rippisalaisuus (Wikipedia)
"Ripissä kuultua asiaa ei saa paljastaa minkään syyn nojalla, olipa tunnustettu rikos miten törkeä hyvänsä. Rippisalaisuutta ei saa paljastaa edes ripittäytyvän suostumuksella."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rippi
Rippisalaisuus: Uusi oppi
52
451
Vastaukset
- leahim(ei kirj.)
Ai ei vai....?
Niin kauan pe.ku kun mie elän,
niin kauan taistelen asiani puolesta!
Ei kukaan enään saa tehdä mitään pahaa pienimmille!
Kerronko miltä se tuntui?
HJalvalle,kamalalle peloittavalle!
Mitäkö pieni tyttö voi tehdä
kun saarnaaja kokeilee pientä pimppaa!
Tältä miusta tuntui!
Hävetkää samaan suuntaan kuuluvat!!!!!!- helluntai-toivo
ei ole mitään häpeämistä.
se että yksi omena on mätä ei tarkoita että kaikki puun omenat ovat mätiä.
jokainen vastaa omista synneistään.
ja kuka rikosoikeudessa tuomitun palkkaa hengellisen työhön on asiasta vastuussa.
ja tosiaan hienoa että esa hyvönen kirjoitti asiasta uudessa RV lehdessä. pitää kaivaa se lehti jostakin. - fakta.
helluntai-toivo kirjoitti:
ei ole mitään häpeämistä.
se että yksi omena on mätä ei tarkoita että kaikki puun omenat ovat mätiä.
jokainen vastaa omista synneistään.
ja kuka rikosoikeudessa tuomitun palkkaa hengellisen työhön on asiasta vastuussa.
ja tosiaan hienoa että esa hyvönen kirjoitti asiasta uudessa RV lehdessä. pitää kaivaa se lehti jostakin.Mätä puu luo mätiä omenoita.
- ´hubmaier
fakta. kirjoitti:
Mätä puu luo mätiä omenoita.
enemmistö suomalaisista jotka ovat saaneet tuomion rikoksistaan oikeudessa kuluvat luterilaiseen kirkkoon. joku professori voisi tutkia vaikka tuomittujen pedofiilien uskontokuntia... väittäisin että eniten kuuluu luterilaiseen kirkkoon.
ja suuren synnin tekivät ne jotka polttivat Hubmaierin roviolla kun hän opetti että valtio ja kirkko pitää olla erillään ja uskovien pitää ottaa kaste uskoontulon jälkeen. tosin ne olivat reformoituja mutta samaa paavilaista valtion kirkkojärjestelmää noudattaa luterilainen kirkko.
valtio ja kirkko pitää olla erillään. - Salassapitosäädös
Rippisalaisuus säädetään laissa. Luterilainen ja ortodoksinen pappi ei saa paljastaa sielunhoidollisissa tilanteissa kuulemiaan asioita. Poikkeuksen tekee ainoastaan rikos nimeltä maanpetos, joka pitää ilmoittaa viranomaisille. Ei mitään muuta saa ilmoittaa. Pappi ei saa todistaa asioissa, joissa on tapahtunut rikos, mutta ei maanpetosta.
Myös vapaakirkollisissa ja helluntailaisten piirissä on papiksi opiskelleita ja vihittyjä työntekijöitä. He eivät saa kertoa rippisalaisuuksia kenellekään. En tiedä sitooko sama vaitiolovelvollisuus esim. helluntailaisia saarnaajia ja seurakunnan johtajia/vanhinpia.
Te sairaanhoidon alalla työskentelevät kehotatte potilaita kertomaan kaiken ja muistutatte, että teillä on salassapitovelvollisuus. Teillä ei ole. Valehtelette potilaallenne. Teidän on ilmoitettava laissa määrätyt asiat edelleen toisille viranomaisille, mutta ette kerro velvollisuudestanne potilaalle. Jos potilastanne uhkaa esim. yli 6 vuoden vankeusrangaistus kumoutuu aina salassapitovelvollisuus. - x-hirvas
Salassapitosäädös kirjoitti:
Rippisalaisuus säädetään laissa. Luterilainen ja ortodoksinen pappi ei saa paljastaa sielunhoidollisissa tilanteissa kuulemiaan asioita. Poikkeuksen tekee ainoastaan rikos nimeltä maanpetos, joka pitää ilmoittaa viranomaisille. Ei mitään muuta saa ilmoittaa. Pappi ei saa todistaa asioissa, joissa on tapahtunut rikos, mutta ei maanpetosta.
Myös vapaakirkollisissa ja helluntailaisten piirissä on papiksi opiskelleita ja vihittyjä työntekijöitä. He eivät saa kertoa rippisalaisuuksia kenellekään. En tiedä sitooko sama vaitiolovelvollisuus esim. helluntailaisia saarnaajia ja seurakunnan johtajia/vanhinpia.
Te sairaanhoidon alalla työskentelevät kehotatte potilaita kertomaan kaiken ja muistutatte, että teillä on salassapitovelvollisuus. Teillä ei ole. Valehtelette potilaallenne. Teidän on ilmoitettava laissa määrätyt asiat edelleen toisille viranomaisille, mutta ette kerro velvollisuudestanne potilaalle. Jos potilastanne uhkaa esim. yli 6 vuoden vankeusrangaistus kumoutuu aina salassapitovelvollisuus.pitää poistaa kokonaan, koska se kai on ainoa laki Suomessa, jonka nojalla voidaan salata rikoksia.
Salassapitosäädös kirjoitti:
Rippisalaisuus säädetään laissa. Luterilainen ja ortodoksinen pappi ei saa paljastaa sielunhoidollisissa tilanteissa kuulemiaan asioita. Poikkeuksen tekee ainoastaan rikos nimeltä maanpetos, joka pitää ilmoittaa viranomaisille. Ei mitään muuta saa ilmoittaa. Pappi ei saa todistaa asioissa, joissa on tapahtunut rikos, mutta ei maanpetosta.
Myös vapaakirkollisissa ja helluntailaisten piirissä on papiksi opiskelleita ja vihittyjä työntekijöitä. He eivät saa kertoa rippisalaisuuksia kenellekään. En tiedä sitooko sama vaitiolovelvollisuus esim. helluntailaisia saarnaajia ja seurakunnan johtajia/vanhinpia.
Te sairaanhoidon alalla työskentelevät kehotatte potilaita kertomaan kaiken ja muistutatte, että teillä on salassapitovelvollisuus. Teillä ei ole. Valehtelette potilaallenne. Teidän on ilmoitettava laissa määrätyt asiat edelleen toisille viranomaisille, mutta ette kerro velvollisuudestanne potilaalle. Jos potilastanne uhkaa esim. yli 6 vuoden vankeusrangaistus kumoutuu aina salassapitovelvollisuus.on määritelty ja koskee luterilaista kirkkoa.
Luterilainen kirkko onkin Suomessa kirkon asioiden osalta eduskunnan yläpuolella oleva lakia säätävä elin.
Nythän ollaan vaatimassa eräiden päättäjien toimesta muutoksia muihin lakeihin jotka olisivat sitten kirkkolain yläpuolella.
Ollaan siis tekemässä Suomeen lakia joka tekisi toisesta Suomen laista laittoman.
------------------------
Kirkkolaki
Suomen evankelis-luterilainen kirkko on julkisoikeudellinen yhteisö, jonka asema on määritelty valtion yleisessä lainsäädännössä. Kirkon järjestysmuodosta ja hallinnosta säädetään kirkkolaissa (1054/1993), jonka eduskunta kirkolliskokouksen esityksestä säätää.
Kirkkolaki julkaistaan säädöskokoelmassa ja lakikirjassa muiden lakien tavoin. Kirkon hallinnosta ja toiminnasta säädetään vielä tarkemmin erillisessä säädöskokoelmassa julkaistavassa kirkkojärjestyksessä.
Eduskunta ei voi säätää uutta kirkkolakia eikä muuttaa voimassa olevaa kirkkolakia ilman kirkolliskokouksen aloitetta. Lakia säädettäessä eduskunta ei voi poiketa kirkolliskokouksen esityksistä. Se voi vain hyväksyä lakiesitykset tai hylätä ne, jolloin vanha kirkkolaki jää muuttamattomana voimaan.
Kaikki kansanedustajat voivat osallistua kirkkolain muutosten käsittelyyn.
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/pohjois-savo/tietoa/oikeustietoa/kirkkolaki.html- Salassapitosäädös
Salassapitosäädös kirjoitti:
Rippisalaisuus säädetään laissa. Luterilainen ja ortodoksinen pappi ei saa paljastaa sielunhoidollisissa tilanteissa kuulemiaan asioita. Poikkeuksen tekee ainoastaan rikos nimeltä maanpetos, joka pitää ilmoittaa viranomaisille. Ei mitään muuta saa ilmoittaa. Pappi ei saa todistaa asioissa, joissa on tapahtunut rikos, mutta ei maanpetosta.
Myös vapaakirkollisissa ja helluntailaisten piirissä on papiksi opiskelleita ja vihittyjä työntekijöitä. He eivät saa kertoa rippisalaisuuksia kenellekään. En tiedä sitooko sama vaitiolovelvollisuus esim. helluntailaisia saarnaajia ja seurakunnan johtajia/vanhinpia.
Te sairaanhoidon alalla työskentelevät kehotatte potilaita kertomaan kaiken ja muistutatte, että teillä on salassapitovelvollisuus. Teillä ei ole. Valehtelette potilaallenne. Teidän on ilmoitettava laissa määrätyt asiat edelleen toisille viranomaisille, mutta ette kerro velvollisuudestanne potilaalle. Jos potilastanne uhkaa esim. yli 6 vuoden vankeusrangaistus kumoutuu aina salassapitovelvollisuus.Ehkä lehahim vastaa siihen, että tiedän kuinka sairaanhoitajat ja lääkärit ovat pettäneet potilaitaan ensin vakuuttaen olevansa salassapitovelvollisia ja sitten paljastaneet potilaansa salaisuudet kolmannelle. Raukkamaista toimintaa, halveksittavaa. Käytetään potilaan hädänalaista tilaa hyväksi valehtelemalla.
- merihukka
Pe.ku kirjoitti:
on määritelty ja koskee luterilaista kirkkoa.
Luterilainen kirkko onkin Suomessa kirkon asioiden osalta eduskunnan yläpuolella oleva lakia säätävä elin.
Nythän ollaan vaatimassa eräiden päättäjien toimesta muutoksia muihin lakeihin jotka olisivat sitten kirkkolain yläpuolella.
Ollaan siis tekemässä Suomeen lakia joka tekisi toisesta Suomen laista laittoman.
------------------------
Kirkkolaki
Suomen evankelis-luterilainen kirkko on julkisoikeudellinen yhteisö, jonka asema on määritelty valtion yleisessä lainsäädännössä. Kirkon järjestysmuodosta ja hallinnosta säädetään kirkkolaissa (1054/1993), jonka eduskunta kirkolliskokouksen esityksestä säätää.
Kirkkolaki julkaistaan säädöskokoelmassa ja lakikirjassa muiden lakien tavoin. Kirkon hallinnosta ja toiminnasta säädetään vielä tarkemmin erillisessä säädöskokoelmassa julkaistavassa kirkkojärjestyksessä.
Eduskunta ei voi säätää uutta kirkkolakia eikä muuttaa voimassa olevaa kirkkolakia ilman kirkolliskokouksen aloitetta. Lakia säädettäessä eduskunta ei voi poiketa kirkolliskokouksen esityksistä. Se voi vain hyväksyä lakiesitykset tai hylätä ne, jolloin vanha kirkkolaki jää muuttamattomana voimaan.
Kaikki kansanedustajat voivat osallistua kirkkolain muutosten käsittelyyn.
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/pohjois-savo/tietoa/oikeustietoa/kirkkolaki.html10 § (24.7.1998/563)
Törkeän rikoksen ilmoittamatta jättäminen
Joka tietää j.... raiskauksen, törkeän raiskauksen, törkeän lapsen seksuaalisen hyväksikäytön, murhan, tapon, surman, törkeän pahoinpitelyn...... eikä ajoissa, kun rikos vielä olisi estettävissä, anna siitä tietoa viranomaiselle tai sille, jota vaara uhkaa, on tuomittava, jos rikos tai sen rangaistava yritys tapahtuu, törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. (4.12.2009/990)
Joka saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava rikoksentekijän suojelemisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
...........................
Kopsasin lyhennettynä otteita vallitsevasta rikoslaista. Sen mukaan sielunhoitaja tai pappi tai kuka tahansa, joka tietää esim. seksuaalirikoksen tapahtuneen. on ilmoitettava poliisille.
Mielestän valtion laki on selkeä. Pappi tai joku muu, joka salaa lasten hyväksikäytön, tulee tuomita vankeuteen.
Otteissa ei ainakaan helluntailaisia ole vapautettu salailuun liittyvästä rikoksesta. merihukka kirjoitti:
10 § (24.7.1998/563)
Törkeän rikoksen ilmoittamatta jättäminen
Joka tietää j.... raiskauksen, törkeän raiskauksen, törkeän lapsen seksuaalisen hyväksikäytön, murhan, tapon, surman, törkeän pahoinpitelyn...... eikä ajoissa, kun rikos vielä olisi estettävissä, anna siitä tietoa viranomaiselle tai sille, jota vaara uhkaa, on tuomittava, jos rikos tai sen rangaistava yritys tapahtuu, törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. (4.12.2009/990)
Joka saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava rikoksentekijän suojelemisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
...........................
Kopsasin lyhennettynä otteita vallitsevasta rikoslaista. Sen mukaan sielunhoitaja tai pappi tai kuka tahansa, joka tietää esim. seksuaalirikoksen tapahtuneen. on ilmoitettava poliisille.
Mielestän valtion laki on selkeä. Pappi tai joku muu, joka salaa lasten hyväksikäytön, tulee tuomita vankeuteen.
Otteissa ei ainakaan helluntailaisia ole vapautettu salailuun liittyvästä rikoksesta.on kyllä ristiriitaisia keskenään ja kulloinenkin tuomioistuin päättää sen, minkä pykälien mukaan on toimittu.
Kirkkolakikin on Valtion laki.
http://www.sosiaaliportti.fi/Page/cc2dcbf7-a51a-4d62-bcda-aea7a3bce351.aspx´hubmaier kirjoitti:
enemmistö suomalaisista jotka ovat saaneet tuomion rikoksistaan oikeudessa kuluvat luterilaiseen kirkkoon. joku professori voisi tutkia vaikka tuomittujen pedofiilien uskontokuntia... väittäisin että eniten kuuluu luterilaiseen kirkkoon.
ja suuren synnin tekivät ne jotka polttivat Hubmaierin roviolla kun hän opetti että valtio ja kirkko pitää olla erillään ja uskovien pitää ottaa kaste uskoontulon jälkeen. tosin ne olivat reformoituja mutta samaa paavilaista valtion kirkkojärjestelmää noudattaa luterilainen kirkko.
valtio ja kirkko pitää olla erillään."enemmistö suomalaisista jotka ovat saaneet tuomion rikoksistaan oikeudessa kuluvat luterilaiseen kirkkoon."
Onhan luterilaisia noin sata-kertainen määrä, helluntailaisiin verrattuna.
Loogista ajattelukykyä voisisi käyttää (jos sitä olisi).- iltahetki
Pe.ku kirjoitti:
"enemmistö suomalaisista jotka ovat saaneet tuomion rikoksistaan oikeudessa kuluvat luterilaiseen kirkkoon."
Onhan luterilaisia noin sata-kertainen määrä, helluntailaisiin verrattuna.
Loogista ajattelukykyä voisisi käyttää (jos sitä olisi).Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2008 Suomessa annettiin ennätykselliset yli puoli miljoonaa (>500 000) rangaistusta. Niistä noin puolet oli rangaistusmääräyssakkoja.
Niinpä rangaistusten kokonaismäärä oli n.10% maan väestömäärästä. Rangaistuja ei tietenkään tarvitse olla puolta miljoonaa eri henkilöä, vaan joukossa voi olla samalle henkilölle useampaan kertaan annettuja rangaistuksia.
Tilastot eivät erittele rangaistuja uskonnollisen vakaumuksen tai uskonnollisiin yhdyskuntiin ja vastaaviin kuulumisen mukaan, mutta on hyvin epätodennäköistä, että helluntailaisten määrästä (n.50 000 ) olisi n.5000 henkilöä tullut rangaistuksi rikoksesta tai rikkeestä. Siinä ei ole 'kymmenykset' kohdallaan. Helluntailaiset ovat yleisesti ottaen hyvin lainkuuliaista väkeä; nekin, joilla on aikaisempi rikostausta.
Pidän varmana että suhteellisesti ottaen rangaistuja on valtakirkossa enemmän kuin helluntailaisissa.
Surullista tilastoa joka tapauksessa. iltahetki kirjoitti:
Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2008 Suomessa annettiin ennätykselliset yli puoli miljoonaa (>500 000) rangaistusta. Niistä noin puolet oli rangaistusmääräyssakkoja.
Niinpä rangaistusten kokonaismäärä oli n.10% maan väestömäärästä. Rangaistuja ei tietenkään tarvitse olla puolta miljoonaa eri henkilöä, vaan joukossa voi olla samalle henkilölle useampaan kertaan annettuja rangaistuksia.
Tilastot eivät erittele rangaistuja uskonnollisen vakaumuksen tai uskonnollisiin yhdyskuntiin ja vastaaviin kuulumisen mukaan, mutta on hyvin epätodennäköistä, että helluntailaisten määrästä (n.50 000 ) olisi n.5000 henkilöä tullut rangaistuksi rikoksesta tai rikkeestä. Siinä ei ole 'kymmenykset' kohdallaan. Helluntailaiset ovat yleisesti ottaen hyvin lainkuuliaista väkeä; nekin, joilla on aikaisempi rikostausta.
Pidän varmana että suhteellisesti ottaen rangaistuja on valtakirkossa enemmän kuin helluntailaisissa.
Surullista tilastoa joka tapauksessa."Helluntailaiset ovat yleisesti ottaen hyvin lainkuuliaista väkeä; nekin, joilla on aikaisempi rikostausta. "
Tuo perustuu luuloon eikä tietoon.
Onhan joitain tutkimuksiakin tehty:
Suhteessa yhdysvaltojen väestöön, uskovaisten ihmisten lukumäärä vankilassa on yli 40-kertainen, verrattuna ateistien määrään.
http://www.adherents.com/misc/adh_prison.html
Avioeroista:
The Barna Research Groupin tutkimus (1999) avioeroista USA:ssa selvisi että,uudesti syntyneiden kristittyjen avioeroprosentti on 27 %, vastaavan ollessa tavallisilla kristityillä 24 % ja ateisteilla 21 %
Tutkimustuloksia tuolla:
* Niinkuin varmaan kaikissa kristillisissä yhteisöissä on rippisalaisuus ehdoton ja luottamuksellinen sielunhoito tehtävien hoitajalle, on vakava omatunnon asia, ettei toisen tunnustuksia ja salaisuuksia saa levittää. Raamattu puhuu "Lantaportista", ja sielunhoitaja on tuo "lantaportti", joka ottaa vastaan ihmisten " lantaa", eli rikoksia ja erheitä joita tunnustetaan, niin sitä lantatunkiota ei saa avata enää senjälkeen kun sen portti on suljettu ja asiat anteeksi annettu Jumalan puolelta Jeesuksen veren kautta. On siis rikos sille, joka levittää ja juoruaa tunnustettuja asioita. Tunnustetut synnit on ikuisksi ajoiksi sinetöity unholaan Jeesuksen veressä ja nimessä !
on Nehemian kirjassa kuvattua kaupungin jätehuoltoa.
Silloin ei ollut vielä "vesivessoja".
Raamatussa ei ole mitään kehoitusta rippisalaisuuteen eikä se ole kuulunut helluntailaiseen oppiin ennen tuota pedofilia-tapausten myötä tullutta toimintaohjetta.Pe.ku kirjoitti:
on Nehemian kirjassa kuvattua kaupungin jätehuoltoa.
Silloin ei ollut vielä "vesivessoja".
Raamatussa ei ole mitään kehoitusta rippisalaisuuteen eikä se ole kuulunut helluntailaiseen oppiin ennen tuota pedofilia-tapausten myötä tullutta toimintaohjetta.odottaa, että ymmärtäisit hengellistä Raamattua. Kaikella Vanhantestamentin kirjoituksella on Uudessatestamentissä asia hengellisenä hengelliselle israelille joka on Jumalan seurakunta.
Mohikaani_27 kirjoitti:
odottaa, että ymmärtäisit hengellistä Raamattua. Kaikella Vanhantestamentin kirjoituksella on Uudessatestamentissä asia hengellisenä hengelliselle israelille joka on Jumalan seurakunta.
* Sananlaskut kirjassa sanotaan, ja muuallakin Raamatussa, "Toisen salaisuutta älä ilmaise!" On kuulunut h-seurakunan oppiin Raamatun alkuseurakunnasta asti, jota kaavaa h-serk: myötäilee eniten kuin mikään toinen seurakunta!
* "Tunnustakaa syntinne toinen toisellenne"! Sanoo Paavalikin! Seurakunnan diakonit ovat sielunhoitajia, ja heillä on luonnostaan vaitiolovelvollisuus, he rikkovat Jumalaa vastaan jos läpertelevät toisten tunnustamia syntejä pitkin kylää!Mohikaani_27 kirjoitti:
odottaa, että ymmärtäisit hengellistä Raamattua. Kaikella Vanhantestamentin kirjoituksella on Uudessatestamentissä asia hengellisenä hengelliselle israelille joka on Jumalan seurakunta.
kirjoittamaasi tekstiä.
"* "Tunnustakaa syntinne toinen toisellenne"! Sanoo Paavalikin! Seurakunnan diakonit ovat sielunhoitajia, ja heillä on luonnostaan vaitiolovelvollisuus, he rikkovat Jumalaa vastaan jos läpertelevät toisten tunnustamia syntejä pitkin kylää! "
Siteeraat Paavalia: ""* "Tunnustakaa syntinne toinen toisellenne"!
Tuossahan Paavali tarkoittaa, ettei ole rippisalaisuutta.
Silloin kun tunnustaa toisillensa, niin kyseessä on ns. julkirippi joka on rippisalaisuuden vastakohta.Pe.ku kirjoitti:
kirjoittamaasi tekstiä.
"* "Tunnustakaa syntinne toinen toisellenne"! Sanoo Paavalikin! Seurakunnan diakonit ovat sielunhoitajia, ja heillä on luonnostaan vaitiolovelvollisuus, he rikkovat Jumalaa vastaan jos läpertelevät toisten tunnustamia syntejä pitkin kylää! "
Siteeraat Paavalia: ""* "Tunnustakaa syntinne toinen toisellenne"!
Tuossahan Paavali tarkoittaa, ettei ole rippisalaisuutta.
Silloin kun tunnustaa toisillensa, niin kyseessä on ns. julkirippi joka on rippisalaisuuden vastakohta.tätä, "Toisen salaisuutta älä paljasta." Ja vaikka tunnustamme syntimme toinen toisellemme, on sekin salassa pito valvollisuus, ettei toisen asioita ala juoruilemaan, siinä kuin rippisalaisuuskin, itseasiassa ne on aivan sama sia.
* Ja onhan se diakonikin se "toinen", jolle sielunhoidossa asioitamme kerrotaan, vedät vaan asioita johtopäätöksilläsi mutkille, kun et ymmärrä seurakunta järjestyksestä yhtikäs mitään!Mohikaani_27 kirjoitti:
tätä, "Toisen salaisuutta älä paljasta." Ja vaikka tunnustamme syntimme toinen toisellemme, on sekin salassa pito valvollisuus, ettei toisen asioita ala juoruilemaan, siinä kuin rippisalaisuuskin, itseasiassa ne on aivan sama sia.
* Ja onhan se diakonikin se "toinen", jolle sielunhoidossa asioitamme kerrotaan, vedät vaan asioita johtopäätöksilläsi mutkille, kun et ymmärrä seurakunta järjestyksestä yhtikäs mitään!jakeen ottanut "vanhan lain" ajalta eikä se puolikaskaan ollut sanatarkka.
San. 25:9 Hoida omat riitasi vastapuolesi kanssa, muiden asioita älä mene kertomaan.
Tuo jae koskee muita asioita eikä ripittäytymistä.
Pahat teot pitää Raamatun mukaan paljastaa:
Hes. 23:36 Ja Herra sanoi minulle: "Ihminen, tuomitse Ohola ja Oholiba. Puhu heille, paljasta heidän iljettävät tekonsa.
Raamatussa ei ole rippisalaisuutta eikä sitä ollut helluntailaisten opissakaan ennen pedofilia-tapausten paljastumista.- vielä jaksaa
Pe.ku kirjoitti:
jakeen ottanut "vanhan lain" ajalta eikä se puolikaskaan ollut sanatarkka.
San. 25:9 Hoida omat riitasi vastapuolesi kanssa, muiden asioita älä mene kertomaan.
Tuo jae koskee muita asioita eikä ripittäytymistä.
Pahat teot pitää Raamatun mukaan paljastaa:
Hes. 23:36 Ja Herra sanoi minulle: "Ihminen, tuomitse Ohola ja Oholiba. Puhu heille, paljasta heidän iljettävät tekonsa.
Raamatussa ei ole rippisalaisuutta eikä sitä ollut helluntailaisten opissakaan ennen pedofilia-tapausten paljastumista.vielä vähän lisäää, peku!
- salainen ihailija
vielä jaksaa kirjoitti:
vielä vähän lisäää, peku!
peku on ihana.
Minkähän ikäinen peku on?
Luulin että leahim ja peku seurustelevat mutta nyt näin että leahim on pyytänyt merihukkaa soittamaan itselleen... - jees! juu!
salainen ihailija kirjoitti:
peku on ihana.
Minkähän ikäinen peku on?
Luulin että leahim ja peku seurustelevat mutta nyt näin että leahim on pyytänyt merihukkaa soittamaan itselleen...Siksipä peku nyt ärhentelee. Mutta miksi merihukka vielä ärhentelee? Pitäisikö pekun soittaa hukalle?
- salainen ihailija
jees! juu! kirjoitti:
Siksipä peku nyt ärhentelee. Mutta miksi merihukka vielä ärhentelee? Pitäisikö pekun soittaa hukalle?
Ehkäpä. Pekuhan voisi pyytää Leahimilta Merihukan numeron.. Mutta mitä jos merihukan vaimo sattuukin vastaamaan puhelimeen?
- mitään vaimoa ole
salainen ihailija kirjoitti:
Ehkäpä. Pekuhan voisi pyytää Leahimilta Merihukan numeron.. Mutta mitä jos merihukan vaimo sattuukin vastaamaan puhelimeen?
Eikä Leahim anna Pekulle hukan numeroa.
- -salainen ihailijasi
mitään vaimoa ole kirjoitti:
Eikä Leahim anna Pekulle hukan numeroa.
onkin, ja sitä paitsi jos peku soittaisi ja hukan tyttöystävä vastaisi niin joutuisi kysymään:"Onko Merihukka paikalla?"
Kuka sellaista vakavasti ottaisi..
Merihukka...
- !!!!!!!
Kun vähänkin järkeä pääkopaassaan omaava ihminen lukee tuota toimintaohjelmaa, niin huomaa kyllä, että
rippisalaisuus ei koske rikollisen supojelua, vaan lapsen omaa kertomusta ja hänelle tärkeitä asioita.
Lue "Kuinka toimia?" otsakkeen alta kohta 4, ja koeta ymmärtää lukemasi oikein. - väkisinkastettu!!!
Lue ne ohjeet loppuun asti. Ymmärrän jos olet 15 vuotias etkä jaksa lukea niin pitkiä tekstejä mutta kannattaisi lukea ne toimintaohjeet loppuun asti koska siellä käsketään ottaa yhteys poliisiin tai lastensuojeluviranomaisiin.
on (kuten kirjoitinkin) kopsattuna viranomaisohjeita ym. ja ne kaikki kumotaan rippisalaisuudella.
"Sielunhoitajaa ja rukouspalvelijaa sitoo rippisalaisuus, minkä vuoksi on oltava tarkka siitä, ettei puhu lapsen kertomasta asiasta kenellekään muulle."
Rippisalaisuus (Wikipedia)
"Ripissä kuultua asiaa ei saa paljastaa minkään syyn nojalla, olipa tunnustettu rikos miten törkeä hyvänsä. Rippisalaisuutta ei saa paljastaa edes ripittäytyvän suostumuksella."
Rippisalaisuutta ei ole Raamatussa.
Se on uusi oppi helluntailaisilla ja estää pedofiliatapausten julkituloa.
Koska rippisalaisuus tuli nyt ja vain lasten hyväksikäyttötapauksia koskemaan, niin voi hyvällä syyllä olettaa että tarkoituksella estetään tapausten julkitulo ja hyväksytään pedofilia helluntaiseurakuntien toimintaan tiiviimmin.
Rippisalaisuus kieltää asioiden kertomisen viranomaisille.- vastaan
Pe.ku kirjoitti:
on (kuten kirjoitinkin) kopsattuna viranomaisohjeita ym. ja ne kaikki kumotaan rippisalaisuudella.
"Sielunhoitajaa ja rukouspalvelijaa sitoo rippisalaisuus, minkä vuoksi on oltava tarkka siitä, ettei puhu lapsen kertomasta asiasta kenellekään muulle."
Rippisalaisuus (Wikipedia)
"Ripissä kuultua asiaa ei saa paljastaa minkään syyn nojalla, olipa tunnustettu rikos miten törkeä hyvänsä. Rippisalaisuutta ei saa paljastaa edes ripittäytyvän suostumuksella."
Rippisalaisuutta ei ole Raamatussa.
Se on uusi oppi helluntailaisilla ja estää pedofiliatapausten julkituloa.
Koska rippisalaisuus tuli nyt ja vain lasten hyväksikäyttötapauksia koskemaan, niin voi hyvällä syyllä olettaa että tarkoituksella estetään tapausten julkitulo ja hyväksytään pedofilia helluntaiseurakuntien toimintaan tiiviimmin.
Rippisalaisuus kieltää asioiden kertomisen viranomaisille.Eikä kiellä, se lukee aivan selvästi siinä toiminta ohjeessa. Olisi kannattanut lukea ne ohjeet loppuun saakka.
- x-hirvas
vastaan kirjoitti:
Eikä kiellä, se lukee aivan selvästi siinä toiminta ohjeessa. Olisi kannattanut lukea ne ohjeet loppuun saakka.
Kirkkolaki 5§ Lainaus täältä:
http://www.helsinginhiippakunta.evl.fi/koulutus_ja_toiminta/ordinaatiot/papin_paras_tawara/4_rippisalaisuus_ja_vaitiolovelv/
Rippisalaisuus ja vaitiolovelvollisuus
(KL 5:2, KL 6:12, KL 25:8, Laki viranomaisen toiminnan julkisuudesta 621/1999)
Rippisalaisuudesta säädetään kirkkolain 5 luvun 2 §:ssä:
Yksityisessä ripissä tai muuten sielunhoidossa papille uskottua asiaa ei saa ilmaista, eikä myöskään sitä henkilöä, joka papille on uskoutunut.
Kun pappia kuulustellaan todistajana, hän ei saa ilmaista sitä, mitä yksityisessä ripissä tai sielunhoidossa on hänelle uskottu.
Jos joku yksityisessä ripissä tai sielunhoidossa ilmaisee yleisen lain mukaan ilmiannettavan rikoksen olevan hankkeissa, papin on kehotettava häntä ilmoittamaan asiasta viranomaisille tai sille, jota vaara uhkaa. Jollei hän suostu siihen, papin on kerrottava hyvissä ajoin ja varovasti asiasta viranomaisille, kuitenkin niin, ettei asianomainen suoraan tai välillisesti tule siitä ilmi.
Salassapitovelvollisuus koskee:
•sekä rippiä että sielunhoitoa
•sekä papille uskottua asiaa että hänelle uskoutuneen henkilöllisyyttä.
Pappia sitoo ehdoton rippisalaisuus. Rippisalaisuutta tai sielunhoidossa ilmaistua asiaa ei saa paljastaa, vaikka hänelle uskoutunut henkilö antaisi tähän luvan. Rippisalaisuus on myös murtamaton; edes silloin, kun pappia kuullaan oikeudessa todistajana, hän ei saa ilmaista sitä, kuka hänelle on uskoutunut ja mitä hänelle ripissä tai sielunhoidossa on uskottu. Salassapitorikoksesta voidaan tuomita enintään kahden vuoden vankeuteen.
Rippisalaisuus koskee myös lehtoreita (KL 6:12). Rippisalaisuuden lisäksi diakoniatyön salassapidosta säädetään erikseen kirkkolain 25 luvun 8 §:ssä.
Kirkon hallinnossa tulee sovellettavaksi myös julkisuuslaki. Sen pääperiaatteena on, että viranomaisen toiminta ja asiakirjat ovat julkisia, jollei salassapitoon ole laintasoista säädöstä. Julkisuuslain 24 § sisältää 32-kohtaisen luettelon salassa pidettävistä asioista, joista voidaan mainita esimerkkinä henkilön terveydentilaa koskevat tiedot (25-kohta). Näistä vaitiolovelvollisuus voidaan murtaa lain edellytysten täyttyessä, mikäli tietoja ei ole saatu yksityisessä ripissä tai sielunhoidollisessa keskustelussa.
Lisäksi viranhaltijaa ja työntekijää voi sitoa myös muun erityislainsäädännön salassapito- tai muu vaitiolovelvollisuus. Näitä on esimerkiksi lastensuojelulaki (683/1983), laki holhoustoimesta (442/1999), laki sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista (812/2000) ja henkilötietolaki (523/1999). Aiheesta on julkaistu kirjanen Kirkon työntekijän vaitiolovelvollisuus (Kirkkohallituksen julkaisuja 2002:2).
Repikää sitten tästä miten pitää lain mukaan toimia. - on lukenut
vastaan kirjoitti:
Eikä kiellä, se lukee aivan selvästi siinä toiminta ohjeessa. Olisi kannattanut lukea ne ohjeet loppuun saakka.
mutta samalla systeemillä kuin piru Raamattua eli tietää saavansa mukaan muitakin samanhenkisiä "lukihäiriöisiä", kuten ketjun alkupäästä voi hyvin päätellä.
- asdfdgfdsa
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
1 Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa.
2 Joka vastustaa esivaltaa, nousee siis Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka näin tekevät, saavat rangaistuksensa.
3 Ei sen, joka tekee oikein, tarvitse pelätä viranomaisia, vaan sen, joka tekee väärin. Jos siis tahdot elää pelkäämättä esivaltaa, tee oikein! Silloin saat siltä kiitosta.
4 Se on Jumalan palvelija ja toimii sinun parhaaksesi. Mutta jos teet väärin, pelkää! Esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija ja panee täytäntöön väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen.
5 Siksi on suostuttava esivallan alaisuuteen, ei vain rangaistuksen pelosta vaan myös omantunnon vaatimuksesta.- Sanon suoraan
että heitä se Jumalan Sanan väärennös kauas luotasi ja tottele Jumalan Sanaa. Luota käännökseen UT:n osalta 1933 ja VT:n osalta 1938. Ne ovat alkuteksteillle uskollisia käännöksiä.
Eksytys tulee Jumalan Sanan väärentämisen kautta. Tällä palstalla on monta eksyttäjää. He sanovat tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he kieltävät hänet. "Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen"
Suomessa kuten monissa muissakin maissa tasa-arvo on kaikilla ja se kuuluu perusoikeuksiin.
Kukaan ei ole alamainen toiselle.- asdfdgfdsa
Sanon suoraan kirjoitti:
että heitä se Jumalan Sanan väärennös kauas luotasi ja tottele Jumalan Sanaa. Luota käännökseen UT:n osalta 1933 ja VT:n osalta 1938. Ne ovat alkuteksteillle uskollisia käännöksiä.
Eksytys tulee Jumalan Sanan väärentämisen kautta. Tällä palstalla on monta eksyttäjää. He sanovat tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he kieltävät hänet.Pyhä Henki sanoo, että tämä on oikein käännetty. Ei tule olla kirjauskovainen, vaan luottaa Jumalan Elävään Sanaan.
- minähän se!
Pe.ku kirjoitti:
"Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen"
Suomessa kuten monissa muissakin maissa tasa-arvo on kaikilla ja se kuuluu perusoikeuksiin.
Kukaan ei ole alamainen toiselle.esivalta ei ole "toinen", vaan se on laki & järjestys, jota sinäkin joudut noudattamaan. Kuuluu sitäpaitsi perusoikeuksiin se, että on olemassa laki, joka edessä kaikki ovat tasa-arvoisia.
- *jukka.finland
On totta, että rippisalaisuutta ei saa paljastaan mistään syystä.
Rippisalaisuuden voi kuitenkin paljastaa syntinsä tunnustava ihminen. Minä tein niin enkä kadu sitä, että kerroin suoraan viranomaisille rikokseni. Tuomiolauselmassa todetaan, että tuomiotani lievennettiin tunnustusteni tähden ja kovennettiin rikosteni toistuvuuden ja suunnitelmallisuuden tähden. Tuomiolausekkeen saa Lohjan käräjäoikeudesta. Ehkä myös jo nyt kaikki asiaan liittyvät asiakirjat.
Surullista on (itsesi tähden) että muistutat minua rikoksista, jotka ovat tapahtuneet noin 28 vuotta sitten ja kerrot niistä palstalla. Olen tehnyt parannuksen synneistäni ja niiden ajatteleminenkin saa minut tuntemaan vastenmielisyyttä ja inhoa tekemiäni syntejä kohtaan.
Sinä lienee olet yksi niistä jotka muistuttavat toistuvasti synneistäni. Ne ovat kuitenkin taakseni jättämää elämää. En elä synnissä enkä harjoita menneissä tekemiäni syntejä.
Minulla ei ole ongelmia asiassa. Olen sovittanut syntini enkä enää elä niissä. Sinulla on ongelmia, koska muistutat toistuvasti synneistäni."Surullista on (itsesi tähden) että muistutat minua rikoksista"
Itsehän rikoksillasi olet aina retostellut kuten nytkin ja minä en ole niitä kertonut.
Raamatussa ei ole mitään rippisalaisuutta ja uutta se on helluntailaisten opissakin.
Mainitse Raamatusta kohta, jossa mielestäsi siellä on rippisalaisuus.....et löydä.- a.b.
pyrkiä.
Olet joskus vaan antanut minulle sen numeron jota tarvitaan jos tahtoo paperit Lohjan käräjäoikeudesta, oletko vielä sitä mieltä että voin ne sieltä hakea?
Pyysin sinua oikeuteen avustajaksi, ja kerroit pedofiilisyytteestä. Paikalla ollut kuuli kaiken ja kehoitti tekemään asiasta palstalle jutun, jonka jälkeen ääni kellossa muuttui ja halusit viedä uskottavuuteni haukkumalla mua lähes joka ketjussani mielisairaaksi.
Kerroit myös tehneesi minusta aloituksen AA-palstalle, jota en lukenut mutta jossa omien sanojesi mukaan pyysit asiantuntijoita arvioimaan mielenterveyttäni ja sitä olenko pätevä lasteni huoltajaksi.
Sinä kostit! Olit vihainen kun tein bedofiiliasiastasi julkisen. Myös asianajajaystäväsi ojensivat mua palstalla ja mä olin yksin. Vain Peku puolusti!!
Siitä aikaa n.2v.
Silloin ET katunut. Vetosit Raamattuun! Väitit että syyttäjä ajettiin ulos salista, Olit täysin tunteeton tekojesi suhteen ja uhrisi ovat kuulema kiitelleet sinua siitä "kurinpalautuksesta", jonka siis syyttäjä katsoi pedofiliaksi..
HYVÄ jos kuitenkin on noin kuin kirjoitit, etkä pelaa,
P.S. Sen lapsikiistan voitin 6-0. (se mun oma oikeus.tapaus)
Jos olisin sut avustajaksi ottanut niin ties mikä ois ollut lopputulos,
ps.2. pelottava olet. Toivon todella että tarkoitit mitä kirjoiti... siinä kuulostat selväjärkisemmältä kuin ennen.. - asdfdgfdsa
Kristityn tulee myös kärsiä esivallan rikoksista asettama rangaistus. Muuten ei armoa tipu.
Pyhä Pietarikin kirjoittaa: "Olkaa alamaiset kaikelle inhimilliselle järjestykselle Herran tähden, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin, kuin käskynhaltijoille, jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi" ja "Sillä mikä kiitos se on, jos te pahain tekoinne tähden piestään, ja te kärsitte? "
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Rippisalaisuutta ei yksikään löytänyt Raamatusta eikä kukaan tiennyt tuota oppia olleen helluntailaisilla ennen kuin pedofiliatapaukset alkoivat paljastua.
- ei kannata
uskoutua asioistaan, tämän olemme oppineet.
Lapsen hyväksikäyttäjä on annettava ilmi joko lastensuojeluviranomaisille tai poliisille. Mm. sitä kertasimme tänäkin syksynä, kun me kerhojen ohjaajat tapasimme ennen toiminnan alkamista. Lapsen kuunteleminen ja tarvittava ohjaaminen ammattiauttajalle on myös asia, joka ei kuulu rippisalaisuuden piiriin. ei kannata kirjoitti:
uskoutua asioistaan, tämän olemme oppineet.
Lapsen hyväksikäyttäjä on annettava ilmi joko lastensuojeluviranomaisille tai poliisille. Mm. sitä kertasimme tänäkin syksynä, kun me kerhojen ohjaajat tapasimme ennen toiminnan alkamista. Lapsen kuunteleminen ja tarvittava ohjaaminen ammattiauttajalle on myös asia, joka ei kuulu rippisalaisuuden piiriin."Lapsen hyväksikäyttäjä on annettava ilmi joko lastensuojeluviranomaisille tai poliisille. Mm. sitä kertasimme tänäkin syksynä, kun me kerhojen ohjaajat tapasimme ennen toiminnan alkamista. Lapsen kuunteleminen ja tarvittava ohjaaminen ammattiauttajalle on myös asia, joka ei kuulu rippisalaisuuden piiriin."
Helluntaiherätyksen jakamassa toimintaohjeessa kaikki tuo kuuluu rippisalaisuuden piiriin.
http://www.kotimaanevankeliointi.fi/filebank/777-toimintaohje.pdf- hieman..
Pe.ku kirjoitti:
"Lapsen hyväksikäyttäjä on annettava ilmi joko lastensuojeluviranomaisille tai poliisille. Mm. sitä kertasimme tänäkin syksynä, kun me kerhojen ohjaajat tapasimme ennen toiminnan alkamista. Lapsen kuunteleminen ja tarvittava ohjaaminen ammattiauttajalle on myös asia, joka ei kuulu rippisalaisuuden piiriin."
Helluntaiherätyksen jakamassa toimintaohjeessa kaikki tuo kuuluu rippisalaisuuden piiriin.
http://www.kotimaanevankeliointi.fi/filebank/777-toimintaohje.pdfOn näköjään yksi lause jäänyt keskeneräiseksi, ja muuttanut siten koko asian päinvastaiseksi. Otetaan alusta:
Lapsen kuunteleminen ja asiat, joita hän purkaa sinulle kuuluvat rippisalaisuuden piiriin.
Mutta lapsen uskoutuessa sinulle, hänelle on tehtävä selväksi, että hyväksikäyttäjä annetaan ilmi eli sitä ei voi salata. Se vaatii monta kertaa suuren ja tuskantäytteisen työn, mutta kannattaa tehdä mahdollisimman pian, koska vasta sen jälkeen lapsen auttaminen pääsee terveille urille, ja siinä onnistutaan. Tällä palstalla avautunut henkilö on hyvä esimerkki siitä, mitä kaikkea pitkään jatkunut viha saa aikaan ihmisessä.
Myös ammattiauttajan apu on asia, jonka voi sanoa kuuluvaksi rippisalaisuuden piiriin eli siitäkään Pekun ei pitäisi kuulutella toreilla ja turuilla. Sekin on vuosien urakka, jotta lapsi pääsee eheytymään tapahtuneen aiheuttamista traumoista.
- R.yssä
ns. "uusi oppi" tai "laki" uskoville suinkaan ole, että katumuspenkissä esirukoilijalle esitetty asia olisi vasta nykyisin tullut rippisalaisuudeksi. Asiain salaushan on ollut siitä saakka voimassaoleva, kun helluntailaisuus on aikoinaan perustettu. Ja koska asia kerrotaan kaikessa hiljaisuudessa Isä Jumalalle, niin eipä siihen ole kenelläkään asiaan osattomalla nokan koputtamista.
Ethän sinäkään Pe.ku tykkäisi siitä, jos niitä sinun ryyppäämisiäsi ja huoraamisiasi yms. rötöstelyjäsi reviteltäisiin julkisessa mediassa aivan yleisesti, joista haluat vaieta.Rippisalaisuus on uusi oppi helluntailaisilla ja koskee vain lasten seksuaalista hyväksikäyttöä.
"Ethän sinäkään Pe.ku tykkäisi siitä, jos niitä sinun ryyppäämisiäsi ja huoraamisiasi yms. rötöstelyjäsi reviteltäisiin julkisessa mediassa aivan yleisesti, joista haluat vaieta. "
Poliisi ei ole julkinen media, eikä minulla ole rippisalaisuutta.- hyväksikäyttöä
Pe.ku kirjoitti:
Rippisalaisuus on uusi oppi helluntailaisilla ja koskee vain lasten seksuaalista hyväksikäyttöä.
"Ethän sinäkään Pe.ku tykkäisi siitä, jos niitä sinun ryyppäämisiäsi ja huoraamisiasi yms. rötöstelyjäsi reviteltäisiin julkisessa mediassa aivan yleisesti, joista haluat vaieta. "
Poliisi ei ole julkinen media, eikä minulla ole rippisalaisuutta.paitsi ei hyväksikäyttäjän salaamista. Hänet täytyy ilmiantaa, niin sanoo jo terve järkikin, ja lapsi- ja nuorisotyötä varten tehty ohjeistus.
hyväksikäyttöä kirjoitti:
paitsi ei hyväksikäyttäjän salaamista. Hänet täytyy ilmiantaa, niin sanoo jo terve järkikin, ja lapsi- ja nuorisotyötä varten tehty ohjeistus.
Toimintaohjeessa sanotaan ettei lapsen kertomasta asiasta saa puhua kenellekään.
Ei siis poliisillekaan.- siis asiaan
Pe.ku kirjoitti:
Toimintaohjeessa sanotaan ettei lapsen kertomasta asiasta saa puhua kenellekään.
Ei siis poliisillekaan.paneudutaan ja annetaan ohjeita selvittää hyväksikäyttömahdollisuus poliisin avulla, jos siitä ei tarvitse välittää? Oletkohan nyt ajatellut tämän missiosi loppuun asti?
Toimintaohjeessa sanotaan, että tärkeää on lapsen tai nuoren turvaaminen,
ja että lapselle ei saa luvata, ettei kerro asiasta kenellekään,
ja että hyväksikäytön "löytäjän" on vietävä asia eteenpäin srk lapsityöstä vastaavalle,
ja että tämän tehtävänä on ottaa yhteys lastensuojeluviranomaisiin tai poliisiin,
ja että seurakunnan palveluksessa olevilla on ilmoitusvelvollisuus lastensuojeluasioissa.
Helluntaiherätyksen lapsi- ja nuorityön turvakoulustus on samansisöltöinen, kuin kaikkialla muuallakin,
eikä se siis, toisin kuin peku on asian "ymmärtänyt", ohjeista hyväksikäyttäjien salaamista viimeiseen asti
lapsen parhaasta välittämättä. siis asiaan kirjoitti:
paneudutaan ja annetaan ohjeita selvittää hyväksikäyttömahdollisuus poliisin avulla, jos siitä ei tarvitse välittää? Oletkohan nyt ajatellut tämän missiosi loppuun asti?
Toimintaohjeessa sanotaan, että tärkeää on lapsen tai nuoren turvaaminen,
ja että lapselle ei saa luvata, ettei kerro asiasta kenellekään,
ja että hyväksikäytön "löytäjän" on vietävä asia eteenpäin srk lapsityöstä vastaavalle,
ja että tämän tehtävänä on ottaa yhteys lastensuojeluviranomaisiin tai poliisiin,
ja että seurakunnan palveluksessa olevilla on ilmoitusvelvollisuus lastensuojeluasioissa.
Helluntaiherätyksen lapsi- ja nuorityön turvakoulustus on samansisöltöinen, kuin kaikkialla muuallakin,
eikä se siis, toisin kuin peku on asian "ymmärtänyt", ohjeista hyväksikäyttäjien salaamista viimeiseen asti
lapsen parhaasta välittämättä.kuitenkin kuitenkin kumotaan ilmoittamalla uudesta (luterilaisesta) opista joka on rippisalaisuus.
Rippisalaisuus ajaa siis ohjeiden yli.
"Ripissä kuultua asiaa ei saa paljastaa minkään syyn nojalla, olipa tunnustettu rikos miten törkeä hyvänsä. Rippisalaisuutta ei saa paljastaa edes ripittäytyvän suostumuksella."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rippi- toisinpäin:
Pe.ku kirjoitti:
kuitenkin kuitenkin kumotaan ilmoittamalla uudesta (luterilaisesta) opista joka on rippisalaisuus.
Rippisalaisuus ajaa siis ohjeiden yli.
"Ripissä kuultua asiaa ei saa paljastaa minkään syyn nojalla, olipa tunnustettu rikos miten törkeä hyvänsä. Rippisalaisuutta ei saa paljastaa edes ripittäytyvän suostumuksella."
http://fi.wikipedia.org/wiki/RippiHelluntaiherätys toimii lastensuojelulain 5 luvun mukaan eli on ns. ilmoitusvelvollinen. Kai nyt vihdoin ymmärrät, mitä se merkitsee suhteessa väittämiisi? Rippisalaisuus ei mene yli lain pykälän.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1922010
- 1291104
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33700ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522