opetushallituksen järjestävän seurakuntavaalit kouluissa osana kouluopetusta.
Näin ei suinkaan ole, mutta ei ollut ensimmäinen kerta kun Kössönöm ei ole asioista perillä vaan satuilee ja kiukuttelee täällä mutu-tuntuman mukaan.
Kössönöm väitti virheellisesti
31
455
Vastaukset
- Kössönöm-parka
Mutta Kössönömillä on tylsä elämä
Minä en sanatarkasti muista tai tiedä mitä Kössönöm on asiasta maininnut mutta muistan kyllä että hän on tästä puhunut.
Tutkailin hieman asiaa, ja esimerkiksi sivustolta ensimmainenkerta.fi löytyi tähän liittyen asiaa.
Ainakin näin sanotaan Opetushallituksen pääjohtajan Timo Lankisen allekirjoittamasta kirjeessä:
"Opetushallituksen ja Kirkkohallituksen puolesta tuomme esille, että lukion ja ammatillisen oppilaitoksen yhteyteen on mahdollista järjestää seurakuntavaalien ennakkoäänestyspaikka yhteistyössä paikallisen seurakunnan kanssa."
"Kannustamme lukioita ja ammatillisia oppilaitoksia sekä paikallisia seurakuntia yhteistyöhön ennakkoäänestyspaikkojen järjestämiseksi seurakuntavaaleissa."
http://www.ensimmainenkerta.fi/binary/file/-/id/1/fid/37/
Minusta siis Kössönömin väitteet eivät tuo ole satuilua tai mutu-tuntumaan perustuvaa, vaan ihan asiallisia huomioita jotka perustuvat Timo Lankisen kouluille lähettämään kirjeeseen. Jos sinulla on asiasta parempaa tietoa niin kerro toki.- -Jari
Minä muistan sanatarkasti eli kerrataanpa: Kössönöm väitti virheellisesti opetushallituksen järjestävän seurakuntavaalit kouluissa osana kouluopetusta.
Kuten itse totesit ""Opetushallituksen ja Kirkkohallituksen puolesta tuomme esille, että lukion ja ammatillisen oppilaitoksen yhteyteen on mahdollista järjestää seurakuntavaalien ennakkoäänestyspaikka yhteistyössä paikallisen seurakunnan kanssa."
"Kannustamme lukioita ja ammatillisia oppilaitoksia sekä paikallisia seurakuntia yhteistyöhön ennakkoäänestyspaikkojen järjestämiseksi seurakuntavaaleissa."
Seurakuntavaalien ennakkoäänestyspaikkojen järjestämisellä tai siihen kannustamisella ei ole mitään tekemistä itse koulussa tapahtuvan opetuksen kanssa. Juuri tästähän alunperin oli kysymys. Eikä tämä todella ole ainoa Kössönömin mutu-tieto. -Jari kirjoitti:
Minä muistan sanatarkasti eli kerrataanpa: Kössönöm väitti virheellisesti opetushallituksen järjestävän seurakuntavaalit kouluissa osana kouluopetusta.
Kuten itse totesit ""Opetushallituksen ja Kirkkohallituksen puolesta tuomme esille, että lukion ja ammatillisen oppilaitoksen yhteyteen on mahdollista järjestää seurakuntavaalien ennakkoäänestyspaikka yhteistyössä paikallisen seurakunnan kanssa."
Seurakuntavaalien ennakkoäänestyspaikkojen järjestämisellä tai siihen kannustamisella ei ole mitään tekemistä itse koulussa tapahtuvan opetuksen kanssa. Juuri tästähän alunperin oli kysymys. Eikä tämä todella ole ainoa Kössönömin mutu-tieto."Minä muistan sanatarkasti eli kerrataanpa: Kössönöm väitti virheellisesti opetushallituksen järjestävän seurakuntavaalit kouluissa osana kouluopetusta."
No jos minä sanoin että minä en muista tai tiedä tarkkaan niin miten se liittyy siihen että minä en osaa lukea? Laita linkki Kösssönömin alkuperäiseen viestiin niin minäpä luen siitä sitten mitä hän sanoi. Minä kun en nyt ihan jokaista palstalle kirjoitettua viestiä opettele muistamaan ulkoa.- -Jari
Whitewash kirjoitti:
"Minä muistan sanatarkasti eli kerrataanpa: Kössönöm väitti virheellisesti opetushallituksen järjestävän seurakuntavaalit kouluissa osana kouluopetusta."
No jos minä sanoin että minä en muista tai tiedä tarkkaan niin miten se liittyy siihen että minä en osaa lukea? Laita linkki Kösssönömin alkuperäiseen viestiin niin minäpä luen siitä sitten mitä hän sanoi. Minä kun en nyt ihan jokaista palstalle kirjoitettua viestiä opettele muistamaan ulkoa.Ja minä sanoin että minä muistan ja tiedän joten ei siihen linkkejä tarvita.
Meneppä poju koulunpenkille oppimaan luetunymmärtämistä. -Jari kirjoitti:
Ja minä sanoin että minä muistan ja tiedän joten ei siihen linkkejä tarvita.
Meneppä poju koulunpenkille oppimaan luetunymmärtämistä.>> Ja minä sanoin että minä muistan ja tiedän joten ei siihen linkkejä tarvita.
Meneppä poju koulunpenkille oppimaan luetunymmärtämistä.
Eikö yksi avaus aiheesta riitä? Oletko Idiootti? Miksi? Ketä kiinnostaa?
- -Jari
kiinnosti. Sinun järkesi tuskin muutenkaan riittää asian ymmärtämiseen ;)
- -Jari
-Jari kirjoitti:
kiinnosti. Sinun järkesi tuskin muutenkaan riittää asian ymmärtämiseen ;)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8807896
Kössönöm toteaa muun paskanjauhannan ohella muun muassa:
"Jos siitä äänestyksestä tehdään oikein Tapahtuma, niin jääpä siitä sitten pois.
Ja tuo touhu ei ilmeisesti olekaan pelkkä äänestystapahtuma kesken koulupäivän, vaan siitä käydään kertomassa kouluissa etukäteen ja kirkkoa ollaan tunkemassa jo monen aineen yhteyteen. Kuvaamataito, äidinkieli, yhteiskuntaoppi, historia ovat aineita, joihin uskonnon lisäksi tätä suunnitellaan ympättävän.
Ihmettelen suuresti miten tämä voi olla mahdollista."
-Ei äänestystä olla "tunkemassa" mihinkään oppiaineisiin tai opetussuunnitelmaan. -Jari kirjoitti:
"Jos siitä äänestyksestä tehdään oikein Tapahtuma, niin jääpä siitä sitten pois.
Ja tuo touhu ei ilmeisesti olekaan pelkkä äänestystapahtuma kesken koulupäivän, vaan siitä käydään kertomassa kouluissa etukäteen ja kirkkoa ollaan tunkemassa jo monen aineen yhteyteen. Kuvaamataito, äidinkieli, yhteiskuntaoppi, historia ovat aineita, joihin uskonnon lisäksi tätä suunnitellaan ympättävän.
-Ei äänestystä olla "tunkemassa" mihinkään oppiaineisiin tai opetussuunnitelmaan.Minun järkeni riittää ymmärtämään sen, että avauksesi ei ole tarkoitustaan liittyä asiaan vaan henkilöön... Ja sen että tätä samaa paskaa olet lässyttänyt täällä ennenkin varmaankin kymmeniä kertoja. Eikö ole muuta tekemistä kuin papukaijana kaakattaa täällä?
PS. Paskanaamaisen spammitrollin muuten tuskin kannattaa puhua kenellekään järjen riittävyydestä.-Jari kirjoitti:
-Ei äänestystä olla "tunkemassa" mihinkään oppiaineisiin tai opetussuunnitelmaan.Lukematta linkkiäsi (koska sillä ei ole paskankaan väliä) kysyn, hiertääkö asia sinua vielä kovinkin kauan? Koita nyt -Jari hyvä päästä asiasta viimein yli. Tuo on jo aika huolestuttavaa.
-Jari kirjoitti:
-Ei äänestystä olla "tunkemassa" mihinkään oppiaineisiin tai opetussuunnitelmaan.Tuon alkuperäisen viestiketjun.
Missä kohtaa sanatarkasti väitettiin "opetushallituksen järjestävän seurakuntavaalit kouluissa osana kouluopetusta." ?
Eiköhän -jari itse nyt syyllisty mutuilemaan..- -Jari
weccu kirjoitti:
Tuon alkuperäisen viestiketjun.
Missä kohtaa sanatarkasti väitettiin "opetushallituksen järjestävän seurakuntavaalit kouluissa osana kouluopetusta." ?
Eiköhän -jari itse nyt syyllisty mutuilemaan..opettele syventävää lukemista jos et muuten opi
-Jari kirjoitti:
-Ei äänestystä olla "tunkemassa" mihinkään oppiaineisiin tai opetussuunnitelmaan.Kaivoit sitten kuitenkin sen vanhan ketjun esille. Nyt herää kysymys että miksi sinä nostat esille vanhoja asioita? Eikö asiaa ole mielestäsi käyty läpi riittävästi tuossa alkuperäisessä keskustelussa johon on tullut yli sata vastausta, vaan nyt vielä yli puolen vuoden päästä piti asia nostaa esille? Miksi se on nyt ajankohtaista? Voisinhan minäkin kaivella vanhoja viestejä tuolta jostain ja sanoa että tuossa se sanoi väärin ihan selvästi, mutta miksi minä tekisin niin? Nostatko asian esille taas jossain vaiheessa tämän jälkeen? Vaikka puolen vuoden päästä uudestaan? Milloin sinä pääset tämän asian ylitse?
- Pekka J
-Jari kirjoitti:
opettele syventävää lukemista jos et muuten opi
"- Kun koulu on ennakkoäänestyspaikka 16 vuotta täyttäneille kirkkoon kuuluville koululaisille, niin tietysti se muuttaa koulunkäyntiä. Ensinnäkin tämä systeemi menee niin, että kouluissa kiertää kirkon edustajia puhumassa vaaleista, koululaiset osallistuvat oppituntien aikana vaalien järjestelyihin ja myös sitten äänestävät kouluaikana."
Kössönömillä ei ole näköjään hajuakaan siitä miten "systeemi" menee.. - -Jari
Whitewash kirjoitti:
Kaivoit sitten kuitenkin sen vanhan ketjun esille. Nyt herää kysymys että miksi sinä nostat esille vanhoja asioita? Eikö asiaa ole mielestäsi käyty läpi riittävästi tuossa alkuperäisessä keskustelussa johon on tullut yli sata vastausta, vaan nyt vielä yli puolen vuoden päästä piti asia nostaa esille? Miksi se on nyt ajankohtaista? Voisinhan minäkin kaivella vanhoja viestejä tuolta jostain ja sanoa että tuossa se sanoi väärin ihan selvästi, mutta miksi minä tekisin niin? Nostatko asian esille taas jossain vaiheessa tämän jälkeen? Vaikka puolen vuoden päästä uudestaan? Milloin sinä pääset tämän asian ylitse?
koska aivonystyräsi ymmärtävät vain mustaa valkoisella.
Kysymys on ajankohtainen edelleen, koska Kössönöm ei ole myöntänyt olleensa väärässä. Kyseisen aiheen lisäksi Kössönöm jauhaa paljon muutakin skeidaa mutu-tuntumalla: tämä on hyvä saattaa palstan lukijoiden tietoon. -Jari kirjoitti:
Kysymys on ajankohtainen edelleen, koska Kössönöm ei ole myöntänyt olleensa väärässä. Kyseisen aiheen lisäksi Kössönöm jauhaa paljon muutakin skeidaa mutu-tuntumalla: tämä on hyvä saattaa palstan lukijoiden tietoon.>> koska aivonystyräsi ymmärtävät vain mustaa valkoisella. > Kysymys on ajankohtainen edelleen, koska Kössönöm ei ole myöntänyt olleensa väärässä.
- -Jari
-Jari kirjoitti:
Kysymys on ajankohtainen edelleen, koska Kössönöm ei ole myöntänyt olleensa väärässä. Kyseisen aiheen lisäksi Kössönöm jauhaa paljon muutakin skeidaa mutu-tuntumalla: tämä on hyvä saattaa palstan lukijoiden tietoon.http://keskustelu.suomi24.fi/node/8835212
Kössönöm ei vain osaa myöntää olleensa väärässä ja tämän lisäksi vielä poistelee viestejään´joissa huomannut puhuvansa puppua- - A the ist
-Jari kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8835212
Kössönöm ei vain osaa myöntää olleensa väärässä ja tämän lisäksi vielä poistelee viestejään´joissa huomannut puhuvansa puppua-tuo ihan suloista sinällään olla noin ihastunut palstalla vaikuttavaan nimimerkkiin. Mutta ei sitä kannattaisi päästää tuollaiseksi pilkunnussintafiksaatioksi kuitenkaan. Rauhoitu jo. Pidä tuo pullasta rusinat-idiotismi raamatunlukuharrastuksessasi, kuten tähänkin saakka, äläkä levitä sitä sinne, minne se ei kuulu.
- goddeloos
-Jari kirjoitti:
Kysymys on ajankohtainen edelleen, koska Kössönöm ei ole myöntänyt olleensa väärässä. Kyseisen aiheen lisäksi Kössönöm jauhaa paljon muutakin skeidaa mutu-tuntumalla: tämä on hyvä saattaa palstan lukijoiden tietoon.Luin koko ketjun, ei siinä puhuta osana kouluopetusta vaan kouluopetuksen ohessa...
"Kyseisen aiheen lisäksi Kössönöm jauhaa paljon muutakin skeidaa mutu-tuntumalla"
- Mielipide ei tarkoita ollaanko sillä oikeassa tai väärässä.esim jos mielipiteeni on sinusta että olet aika taulapää, idioottien kuningas ja saat olla vapaasti eri mieltä, se on sinun oikeutesi.
Toisekseen, kaivappa yksi esimerkki missä Kössö on puhunut skeidaa.
Muista ottaa iltalääkkeesi
- M@k3
Oliko kyse tästä?
http://www.kunnat.net/k_perussivu.asp?path=1;29;66354;66362;156434
Eli mikä on ongelma?- -Jari
Juuri tuosta.
Tuo on Nuorten Keskuksen tekstiä, ei opetushallituksen. Kössönöm väitti tuon sanoman tulleen opetushallitukselta eikä koskaan myöntänyt virhettään. Tässä on kyse kahdesta asiasta:
a) Opetushallitus kehottaa ammattikouluja ja lukioita yhteistyöhön seurakuntien kanssa seurakuntavaalien ennakkoäänestyksen järjestämiseksi.
b) Nuorten Keskus ry kehottaa enismmainenkerta.fi-sivulla järjestämään oppitunteja joiden teemana on seurakuntavaalit:
http://www.ensimmainenkerta.fi/fi/materiaalit/opettajalle/oppiaineideoita/
Nyt jos ymmärsin oikein niin Kössönöm - ei suoraan, mutta epäsuorasti - antoi ymmärtää että opetushallitus kehottaisi käyttämään oppitunteja seurakuntavaalien yhteydessä, vaikka itseasiassa se kehottaa vain "yhteistyöhön" joka voidaan tulkita miten vain, ja nuo varsinaiset oppitunti-ideat ovat Nuorten Keskus ry:n antamia. Tämä on nyt sitten Jarin mielestä niin katastrofaalisen järkyttävä emämunaus että siitä pitää säännöllisin väliajoin palstalla keskustella koska Kössönöm ei hänen mielestään ole tätä skandaalimaista emämunausta korjannut.- goddeloos
Whitewash kirjoitti:
Tässä on kyse kahdesta asiasta:
a) Opetushallitus kehottaa ammattikouluja ja lukioita yhteistyöhön seurakuntien kanssa seurakuntavaalien ennakkoäänestyksen järjestämiseksi.
b) Nuorten Keskus ry kehottaa enismmainenkerta.fi-sivulla järjestämään oppitunteja joiden teemana on seurakuntavaalit:
http://www.ensimmainenkerta.fi/fi/materiaalit/opettajalle/oppiaineideoita/
Nyt jos ymmärsin oikein niin Kössönöm - ei suoraan, mutta epäsuorasti - antoi ymmärtää että opetushallitus kehottaisi käyttämään oppitunteja seurakuntavaalien yhteydessä, vaikka itseasiassa se kehottaa vain "yhteistyöhön" joka voidaan tulkita miten vain, ja nuo varsinaiset oppitunti-ideat ovat Nuorten Keskus ry:n antamia. Tämä on nyt sitten Jarin mielestä niin katastrofaalisen järkyttävä emämunaus että siitä pitää säännöllisin väliajoin palstalla keskustella koska Kössönöm ei hänen mielestään ole tätä skandaalimaista emämunausta korjannut.Whitewash, tämän siitä saa kun laitoshoidosta siirretään avohoitoon. Lisäksi -Jarilla vissiin iltalääkkeet ottamatta :)
Osta elämä.
- Hyvä miss x!
Whitewashin olisi aika tehdä jotain järkevämpää kuin viettää elämänsä netissä ateismi-palstalla.
- -Jari
Hyvä miss x! kirjoitti:
Whitewashin olisi aika tehdä jotain järkevämpää kuin viettää elämänsä netissä ateismi-palstalla.
"Nyt jos ymmärsin oikein niin Kössönöm - ei suoraan, mutta epäsuorasti - antoi ymmärtää että opetushallitus kehottaisi käyttämään oppitunteja seurakuntavaalien yhteydessä, vaikka itseasiassa se kehottaa vain "yhteistyöhön" joka voidaan tulkita miten vain, ja nuo varsinaiset oppitunti-ideat ovat Nuorten Keskus ry:n antamia."
Opetushallitus ei kehota edes yhteistyöhön oppituntien käyttämiseen seurakuntavaalien yhteydessä, vaan se kannustaa lukioita ja ammatillisia oppilaitoksia sekä paikallisia seurakuntia yhteistyöhön ennakkoäänestyspaikkojen järjestämiseksi seurakuntavaaleissa.
Minä ainakin ymmärrän tuon täysin eikä siinä ole mitään tulkinnanvaraa kuten Whitewashilla näyttää olevan. Hyvä miss x! kirjoitti:
MInä en WW:n tekemisistä tiedä. Kommenttini koski nimimerkkiä "-Jari". Minusta on säälittävää vinetä jostain puoli vuotta sitten käydystä keskustelusta, minusta se jos jokin osoittaa että elämässä ei juuri muut asiat paljoa paina jos jotain vanhaa keskustelua pitää noin tärkeänä. Minä en puoli vuotta sitten käytyjä keskusteluja edes muista ellei niistä muistuteta, jos silloinkaan.
En ollenkaan ymmärrä -Jarin pointtia. Taitaa vain trollailla, tai on muuten vaan outo, tai molempia.
Kössönömiltä aiheeseen, ja tuli faktaa..
Luovuta jo -jari..- zdfhzjz
srk-vaaliteema on tarkoitus tunkea kaikkien mahdollisten aineiden tunneille. Kuvis tunneilla suunnitellaan vaalimainoksia jne. Onko se Opetushallituksen toive vai seurakuntien en tiedä.
- puusilimä
kovaa vauhtia olevan tulossa palstan kovin häirikkö hihhuli. siis mitä vittua sä oikein kiukuttelet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561198
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1531158Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601085Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo82986Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu47907Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55828Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54800Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54775- 32722
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71721