Pari kysymystä uskiksille!

Mitä ihmettä!

Okei, tässä tulee liuta "tyhmiä" kysymyksiä, joihin on varmaan vastattu tälläkin palstalla miljoona kertaa. Mutta koska en jaksa/kerkeä etsiä vastauksia vanhoista keskusteluista, toivon että vastaatte.

1. Mitä tapahtui dinosauruksille yms. sukupuuttoon kauan sitten kuolleille lajeille, joita ei mainita Raamatussa? Entäs bakteerit ja virukset? Miksi ebola-virus ja rutto piti pelastaa Nooan Arkkiin, mutta T-Rex sai hukkua? (Tämä kysymys oli siis osoitettu kreationisteille)

2. Jos Vanhan Testamentin aikaan piti olla juutalainen(?) ja Uuden Testamentin aika uskoa Jeesukseen, että pääsee taivaaseen, niin minnes sitten muinaiset kiinalaiset/intialaiset/amerikan alkuasukkaat jotka eivät olleet kuulleetkaan mistään Jumalasta, ovat joutuneet? Tai nykyään amatsonin alkuasukkaat? Loogisesti Helvettiin mutta eihän se ole reilua!

3. Miksi maailmassa on tuhansia eri uskontoja, joissa uskovat saavat samanlaisia "ilmestyksiä" ja kokevat "ihmeitä", jos kerta kristinusko on ainoa oikea? Mikä/kuka niissä muissa uskonnoissa huijaa ihmisiä? Saatana? Jos Saatana, niin miksi rakastava Jumala sallii sen? Vai onko se Jumala itse? "Ähäkutti muslimi/hindu/shintolainen menitpäs lankaan! Ja sit eiku vaan tervemenoa Helvettiin!" = Rakastava ja armollinen Jumala?

4. Jumala ei puutu maailma vääryyksiin ja pahuuteen, koska Hän on antanut ihmisille vapaan tahdon? Ja myös "vapauden", kuolla nälkään, karmeisiin tauteihin (Jotka Hän on itse luonut..?) ja tietenkin "vapauden" olla uskomatta Häneen ja päätyä sitten Helvettiin.. Mitä vapautta tuo oikein on..? "Niin saat kuule tehdä ihan mitä haluat! *KÖH*..mutta jos teet muuten kuin NÄIN niin saat rangaistukseksi ikuisen kärsimyksen. *KÖH*" Siis mitä?! Mitä vapautta tuommonen nyt oikein on? Etenkin ottaen huomioon edellisen kysymyksen.

5. Jos Jumala on itse Rakkaus ja rakastaa kaikkia luomiaan yli kaiken, niin että antoi oman Poikansa meidän kaikkien puolesta (Joka kuitenkin oli myös Jumala itse (Isä Poika Pyhä Henki) ja kuoli oikeastaan nopeasti ja suht tuskattomasti ja pääsi suoraan Taivaaseen, eli oikeastaan Jumala ei uhrannut mitään vai?) niin kuinka Jumala voi tuomita "rakkaitaan" ikuiseen kärsimykseen? Niin eihän se riitä että syntyy köyhäksi Afrikkaan, näkee nälkää koko ikänsä, menettää rakkaansa ja vähäisen omaisuutensa sodassa ja lopulta saa kauhean taudin ja kokee tuskallisen kuoleman. EI RIITÄ! "Koska et uskonut minuun (tai et ehkä koskaan ollut kuullutkaan whatever..) vaan uskoit epäjumaliin (joita sinulla ei ollut kyllä mitään syytä epäillä, koska Minä/Saatana huijasin sinua "puhumalla" sinulle ja "tekemällä ihmeitä". HA!) joten Minä (omaa rakasta lastani rakastava Isäsi.) tuomitsen sinut ikuiseen kadotukseen herrasi Saatanan rinnalle!" Siis mitä ihmettä?!

Tuossa vain muutama kysymys, jotka jaksoin kirjoittaa. Ja vastauksiksi ei mielellään mitään tyyliin "Lue Korinttilaiskirje 123:321 niin Pyhä Henki avaa sen merkityksen sinulle ja tulet Jeesuksen karitsaksi!". Raamatunkohtia saa toki laittaa, mutta saat kyllä itse kertoa miten SINÄ tulkitset sen. Mielestäni muu kuin kirjallinen tulkinta on vain yritys saada kyseinen satukirja sopimaan edes jotenkin nykymaailmaan.
Ja syy miksi kyselen näitä, vaikka selvästi olen uskonnoton, on se, että olen kiinnostunut uskonnoista. En siksi, että haluaisin hylätä järkeni ja ruveta hihhuliksi vaan koska uskonnot ovat valitettavasti vieläkin vaikuttava tekijä yhteiskunnassa ja pärjätäkseen on ymmärrettävä niitä. Tai edes yrittää..

1

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sä saat aiva vapaasti olla justihin niiku mä sanon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1188
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      153
      1152
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1085
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      82
      976
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      46
      889
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      818
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      790
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      775
    9. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      722
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      721
    Aihe