On mielenkiintoista tutkia, mitä kuuluisat Jumalan kieltäjät ja pilkkaajat ym. ovat kokeneet ja sanoneet juuri ennen kuolemaansa. Silloin kun katselee kuolemaa silmästä silmään, putoaa monilta naamio ja he tulevat rehellisiksi.
- Kuuluisa vapaa-ajattelija ja Jumalan pilkkaaja Voltaire (1694-1778) koki kauhean lopun. Hänen hoitajatterensa sanoi: "Vaikka saisin kaikki maailman rahat, en haluaisi enää nähdä uskomattoman kuolemaa!" Kuoleva huusi koko yön anteeksiantamusta.
- David Hume, ateisti huusi: "Olen liekeissä!" Hänen epätoivonsa oli kauheaa katseltavaa.
- Englannin ylähuoneen entinen presidentti Sir Thomas Scott: "Tähän hetkeen asti olen ajatellut, ettei ole olemassa Jumalaa eikä helvettiä. Nyt tiedän ja tunnen, että molemmat ovat, ja minä olen joutunut kadotukseen Kaikkivaltiaan oikeudenmukaisen tuomion mukaan."
- Lenin kuoli henkisessä pimeydessä. Hän pyysi pöydiltä ja tuoleilta syntiensä anteeksiantamusta.
- Venäjän salaisen poliisin päällikkö Jagoda: "Täytyy olla olemassa Jumala. Hän rankaisee minua syntieni tähden."
- Kansainvälisen uskonnonvastaisen liikkeen johtaja Jaroslawski: "Polttakaa kaikki minun kirjani. Katsokaa Pyhää! Hän on jo odottanut minua; Hän on täällä."
- Ranskalainen herttua ja valtiomies Talleyrand: "Minä kärsin kadotettujen tuskia."
- Kaarle lX (Ranska): "Olen kadotettu, voin todeta sen selvästi."
Ateistien todisteet Jumalasta!
35
1016
Vastaukset
- 12874
ne jotka kuolivat ennenkuin Juutalaiset keksivät Jahven?
Turhaan uskovaiset peloittelette kuolemalla,siltä ei valitettavasti välty vaikka uskoisi kaikkiin jumaluuksiin.
Mitä taivaaseen/avaruuteen menemiseen tulee,pääsääntöisesti on pelkästään avaruuslentäjien duunia. - ++++++++++
"Jumalan kieltäjät ja pilkkaajat"
Miksi laitoit tämän propaganda-pätkäs sitten tänne? Ateisti eivät ole jumalan kieltäjiä tai pilkkaajia. Sellaiseen johon ei usko ei voi kieltää tai pilkata. - M@k3
Tälläisissä aloituksissa yhdistyy kaikki mitä kristityissä niin syvästi rakastamme.
Helvetilläpelottelu, heidän Jumalansa 'armollinen ja rakkaudellinen' olemus ja tottakai uskovaisten suruton valehtelu.
Nimittäin tarkempi tutkimus osoitti esim tuon Voltairen kertomuksen ihan täydeksi hihuleiden propagandaksi.- Rompix
Ja Voltaire oli kai deisti.
Rompix kirjoitti:
Ja Voltaire oli kai deisti.
Voltairesta vielä sen verran, että hän pilkkasi kristinuskoa väittämällä, että sadan vuoden kuluttua hänen kuolemastaan Raamattu olisi tuntematon kirja ja hänen omat teoksensa saavuttaisit suurmenestyksen (ainakin jotain siihen tyyliin).
Kun Voltaire kuoli, hänen teoksistaan ei tullut best sellereitä, mutta hänen kotitalostaan tuli Raamattuvarasto, josta toimitettiin Raamattuja ympäri maailmaa.Jaakob kirjoitti:
Voltairesta vielä sen verran, että hän pilkkasi kristinuskoa väittämällä, että sadan vuoden kuluttua hänen kuolemastaan Raamattu olisi tuntematon kirja ja hänen omat teoksensa saavuttaisit suurmenestyksen (ainakin jotain siihen tyyliin).
Kun Voltaire kuoli, hänen teoksistaan ei tullut best sellereitä, mutta hänen kotitalostaan tuli Raamattuvarasto, josta toimitettiin Raamattuja ympäri maailmaa.Vai niin. Ensinnäkään Voltaire ei ollut ateisti ja toisekseen tuo raamattuvarasto taisi olla vähän epätosi juttu, mutta ei sillä niin väliä. Vaikka tämä kyseinen henkilö olisi ollut ateisti ja vaikka olisi kuinka kuolinvuoteellaan ruikuttanut, mitä sitten?
Se, että nimimerkki Jaakob on tästä asiasta vahingoniloinen kertoo hänestä ihan riittävästi.- jee.
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Vai niin. Ensinnäkään Voltaire ei ollut ateisti ja toisekseen tuo raamattuvarasto taisi olla vähän epätosi juttu, mutta ei sillä niin väliä. Vaikka tämä kyseinen henkilö olisi ollut ateisti ja vaikka olisi kuinka kuolinvuoteellaan ruikuttanut, mitä sitten?
Se, että nimimerkki Jaakob on tästä asiasta vahingoniloinen kertoo hänestä ihan riittävästi.Jakob on nasistifasistisadisti!
En mistään löytänyt vahvistuksia väitteillesi, joten voisitko liittää lähteitä aloitukseesi, ettei taas kerran joudu syyttämään uskovaista valehtelusta.
- jep jep
se että sanoo paikkaansa pitämättömän asian ei välttämättä ole merkki valehtelusta... yhtä hyvin se voi olla typeryyttä/idioottimaisuutta...
- Sinulle nimim.+++++
Kirjoitit, etteivät ateistit ole Jumalan kieltäjiä ja pilkkaajia..mutta onhan tämä palsta monien luettavissa ja
jokainen lukutaitoinen on varmasti huomannut sen, niin, ettei tuo aloittajan kirjoitus tyhjästä tule. Sinulle nimim.+++++ kirjoitti:
Kirjoitit, etteivät ateistit ole Jumalan kieltäjiä ja pilkkaajia..mutta onhan tämä palsta monien luettavissa ja
jokainen lukutaitoinen on varmasti huomannut sen, niin, ettei tuo aloittajan kirjoitus tyhjästä tule.Kultapieni. Jos joku ateisti on jumalanpilkkaaja, ei se tee kaikista uskomattomista jumalanpilkaajia.
Sinulle nimim.+++++ kirjoitti:
jokainen lukutaitoinen on varmasti huomannut sen, niin, ettei tuo aloittajan kirjoitus tyhjästä tule.Ateistilta puuttuu usko jumaliin. Jos ei pidä jumalia todellisena miten voi olla "jumalankieltäjä"? Onhan jokainen uskovainenkin samalla logiikalla "jumalankieltäjä", ettehän te usko Zeuksen, Poseidonin tai lentävään spagettihirviön olevan totta, samalla olette jumalanpilkkaajia vitsaillessanne Zeuksesta salamoita heittelemässä.
Jos jostain jumalasta ei ole mitään näyttöä onko sellainen ihminen jolta puuttuu usko tähän kyseiseen jumalaan "jumalankieltäjä"? "Kieltää" ja "uskon puute" ovat kaksi eri asiaa.KeljuKooKojootti kirjoitti:
Ateistilta puuttuu usko jumaliin. Jos ei pidä jumalia todellisena miten voi olla "jumalankieltäjä"? Onhan jokainen uskovainenkin samalla logiikalla "jumalankieltäjä", ettehän te usko Zeuksen, Poseidonin tai lentävään spagettihirviön olevan totta, samalla olette jumalanpilkkaajia vitsaillessanne Zeuksesta salamoita heittelemässä.
Jos jostain jumalasta ei ole mitään näyttöä onko sellainen ihminen jolta puuttuu usko tähän kyseiseen jumalaan "jumalankieltäjä"? "Kieltää" ja "uskon puute" ovat kaksi eri asiaa.KeljuKooKojootti
Ateisti uskoo sisimmässään Jumalaan, mutta kieltää suullaan sen. Hän ei halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa, koska ei halua alistaa itseään Jumalan moraalisääntöjen alle.
Jumalasta on näyttöä ja alustukseni on yksi niistä. Siinä ateistit itse tunnustavat Jumalan ja helvetin olemassaolon.Jaakob kirjoitti:
KeljuKooKojootti
Ateisti uskoo sisimmässään Jumalaan, mutta kieltää suullaan sen. Hän ei halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa, koska ei halua alistaa itseään Jumalan moraalisääntöjen alle.
Jumalasta on näyttöä ja alustukseni on yksi niistä. Siinä ateistit itse tunnustavat Jumalan ja helvetin olemassaolon.Kuinka noin lyhyeen viestiin voi saada mahtumaan noin monta ja noin pahaa virhettä ja väärinymmärrystä?
KeljuKooKojootti kirjoitti:
Ateistilta puuttuu usko jumaliin. Jos ei pidä jumalia todellisena miten voi olla "jumalankieltäjä"? Onhan jokainen uskovainenkin samalla logiikalla "jumalankieltäjä", ettehän te usko Zeuksen, Poseidonin tai lentävään spagettihirviön olevan totta, samalla olette jumalanpilkkaajia vitsaillessanne Zeuksesta salamoita heittelemässä.
Jos jostain jumalasta ei ole mitään näyttöä onko sellainen ihminen jolta puuttuu usko tähän kyseiseen jumalaan "jumalankieltäjä"? "Kieltää" ja "uskon puute" ovat kaksi eri asiaa.KeljuKooKojootti
Vielä täydennykseksi antamaani vastaukseen, ennenkuin alat sanomaan, että vastaukseni on ristiriitainen. Ateisti siis normaalisti kieltää Jumalan olemassaolon, mutta kun hän joutuu katsomaan kuolemaa, niin silloin hänen on pakko tunnustaa Jumalan olemassaolo.- .
Jaakob kirjoitti:
KeljuKooKojootti
Vielä täydennykseksi antamaani vastaukseen, ennenkuin alat sanomaan, että vastaukseni on ristiriitainen. Ateisti siis normaalisti kieltää Jumalan olemassaolon, mutta kun hän joutuu katsomaan kuolemaa, niin silloin hänen on pakko tunnustaa Jumalan olemassaolo.ei voi kieltää.
- asdfghg
KeljuKooKojootti kirjoitti:
Jos jostain jumalasta ei ole mitään näyttöä onko sellainen ihminen jolta puuttuu usko tähän kyseiseen jumalaan "jumalankieltäjä"? "Kieltää" ja "uskon puute" ovat kaksi eri asiaa.Vitsi toi on kyll mahti toi lentävä spagettihirviö, kuka ton keksi ihan loisto tykkään aina kun nään sen täällä palstoilla. Aina tulee hyvälle mielelle kun nään ton spagettihirviön täällä.
Jaakob kirjoitti:
KeljuKooKojootti
Jumalasta on näyttöä ja alustukseni on yksi niistä. Siinä ateistit itse tunnustavat Jumalan ja helvetin olemassaolon.>>Ateisti uskoo sisimmässään Jumalaan, mutta kieltää suullaan sen. Hän ei halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa, koska ei halua alistaa itseään Jumalan moraalisääntöjen alle.
Jumalasta on näyttöä ja alustukseni on yksi niistä. Siinä ateistit itse tunnustavat Jumalan ja helvetin olemassaolon.asdfghg kirjoitti:
Vitsi toi on kyll mahti toi lentävä spagettihirviö, kuka ton keksi ihan loisto tykkään aina kun nään sen täällä palstoilla. Aina tulee hyvälle mielelle kun nään ton spagettihirviön täällä.
Tässä kaikille todiste että suuri Lentävä Spagettihirviö on tosi!!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=vL7FcvEydqgJaakob kirjoitti:
KeljuKooKojootti
Jumalasta on näyttöä ja alustukseni on yksi niistä. Siinä ateistit itse tunnustavat Jumalan ja helvetin olemassaolon."Ateisti uskoo sisimmässään Jumalaan, mutta kieltää suullaan sen."
Minä olen ateisti eikä minulla ole mitään näyttöä jumalien olemassaolosta, minulta puuttuu usko jumaliin. Nykytiedon valossa pidän jumalien olemassaoloa äärimmäisen epätodennäköisenä.
"Jumalasta on näyttöä ja alustukseni on yksi niistä. Siinä ateistit itse tunnustavat Jumalan ja helvetin olemassaolon."
Sinähän voit ne kriittisen tarkastelun kestävät todisteet toimittaa jumalasi olemassaolosta. Jos sen teet tulen onnittelemaan sinua koska olet siinä tapauksessa todennäköisesti tehnyt sen ensimmäisenä maailmassa. Lukuisista pyynnöistä huolimatta et noihin heittoihin ole edes mitään luotettavia lähdeviitteitä toimittanut..
Pidän sinua valehtelijana ja paskan puhujana kaiken esittämäsi perusteella Jaakob/Joosua2/mikäliekolmasnikki.KeljuKooKojootti kirjoitti:
"Ateisti uskoo sisimmässään Jumalaan, mutta kieltää suullaan sen."
Minä olen ateisti eikä minulla ole mitään näyttöä jumalien olemassaolosta, minulta puuttuu usko jumaliin. Nykytiedon valossa pidän jumalien olemassaoloa äärimmäisen epätodennäköisenä.
"Jumalasta on näyttöä ja alustukseni on yksi niistä. Siinä ateistit itse tunnustavat Jumalan ja helvetin olemassaolon."
Sinähän voit ne kriittisen tarkastelun kestävät todisteet toimittaa jumalasi olemassaolosta. Jos sen teet tulen onnittelemaan sinua koska olet siinä tapauksessa todennäköisesti tehnyt sen ensimmäisenä maailmassa. Lukuisista pyynnöistä huolimatta et noihin heittoihin ole edes mitään luotettavia lähdeviitteitä toimittanut..
Pidän sinua valehtelijana ja paskan puhujana kaiken esittämäsi perusteella Jaakob/Joosua2/mikäliekolmasnikki.KeljuKooKojootti
"minulla ei ole mitään näyttöä jumalien olemassaolosta"
Ei tietenkään ole, koska olet kääntänyt selkäsi Jumalalle ja katselet vain itsesepittämiäsi satu- ja mielikuvitusolentoja. Muuta elämänasennettasi kääntymällä 180 astetta ympäri, niin todisteet tulevat silmiesi eteen.- nyt repes
Jaakob kirjoitti:
KeljuKooKojootti
"minulla ei ole mitään näyttöä jumalien olemassaolosta"
Ei tietenkään ole, koska olet kääntänyt selkäsi Jumalalle ja katselet vain itsesepittämiäsi satu- ja mielikuvitusolentoja. Muuta elämänasennettasi kääntymällä 180 astetta ympäri, niin todisteet tulevat silmiesi eteen."katselet vain itsesepittämiäsi satu- ja mielikuvitusolentoja."
Sanoopi Jaakoppi.
Voisitko kertoa lähteesi tai muuten täytyy olettaa, että nuo juttusi ovat pelkkää hihujen propagandaa.
hihuilla ole antaa lähteitä koskaan. Jos Jaakobilla ei ole antaa lähteitä väitteeseen juutalaisten viisaudesta, niin miten hänellä olisi tähänkään lähteitä. Sama juttu nimimerkki Sakarja2:lla. Kuinkahan monta kertaa häneltä kysyttiin hänen tekemässään aloituksessa mistä hän on saanut luvun 98%, eli 2% maailman ihmisistä olisi ateisteja ja 98% uskovaisia.
Eikö uskovilla ole muuta tekemistä kuin mässäillä kuolemalla ja helvetillä? Oikeasti, hankkikaa elämä.
- chris_hitchens
Sillehän tuo vaikuttaa. Vahingonilo tuntuu oevan sellainen kaikenkattava teema. Siellä kun taivaassa a-seksuaalina vedetään mannaa huttuun ja katsellaan kanssaihmisten palamista niin ai että tulee sellainen hyvä ja lämmin phiilis... :|
Kristillinen lähimmäisenrakkaus paljastaa todelliset karvansa tässäkin ketjussa. Lienee sallittua yleistää tuo koskemaan kaikkia uskiksia kun kerran toisinkin päin tuntuu olevan ihan jees.
- 42
Tahtoisin huomauttaa että maailman ensimmäisen (ja samalla viimeisen) oikean kristityn Jeesuksen viimeiset sanat kuuluivat seuraavasti evankeliumeista vanhimman, eli Markuksen tekemien muistiinpanojen mukaan:
"Elohi, Elohi, lema sabaktani?" eli "Jumalani, miksi minut hylkäsit?"
Mitä tämä kertoo meille?
Raamattu ei erehdy.Se kertoo kyseisen hetken vakavuudesta. Isän ja Pojan välinen suhde katkesi hetkesi, Jeesuksen kantaessa kaikki maailman synnit. Jumalan suhtautuminen syntiin on vakava ja merkittävä asia.
- Rami Bar-Amin
juhani1965 kirjoitti:
Se kertoo kyseisen hetken vakavuudesta. Isän ja Pojan välinen suhde katkesi hetkesi, Jeesuksen kantaessa kaikki maailman synnit. Jumalan suhtautuminen syntiin on vakava ja merkittävä asia.
"Se kertoo kyseisen hetken vakavuudesta. Isän ja Pojan välinen suhde katkesi hetkesi, Jeesuksen kantaessa kaikki maailman synnit. Jumalan suhtautuminen syntiin on vakava ja merkittävä asia. "
Jassoo :D Eikö sitä kutsuta skitsofreniaksi, kun ei ole itsensä kanssa samaa mieltä, ja jotain persoonallisuushäiriöistä saattaa kertoa sekin, että ei tiedä mitä toinen minänsä tekee ja ajattelee parhaillaan. Ja toisaalla, kolminaisuuden kolmas pyörä, Pyhä Henki tekikään mitä?
Myös se kummastuttaa, että luotettavat lähteet tietävät kertoa tämän tapahtuman täysin eri tavalla. Luotettavilla lähteillä tarkoitan tietysti Jumalan sanaa. - 42
Rami Bar-Amin kirjoitti:
"Se kertoo kyseisen hetken vakavuudesta. Isän ja Pojan välinen suhde katkesi hetkesi, Jeesuksen kantaessa kaikki maailman synnit. Jumalan suhtautuminen syntiin on vakava ja merkittävä asia. "
Jassoo :D Eikö sitä kutsuta skitsofreniaksi, kun ei ole itsensä kanssa samaa mieltä, ja jotain persoonallisuushäiriöistä saattaa kertoa sekin, että ei tiedä mitä toinen minänsä tekee ja ajattelee parhaillaan. Ja toisaalla, kolminaisuuden kolmas pyörä, Pyhä Henki tekikään mitä?
Myös se kummastuttaa, että luotettavat lähteet tietävät kertoa tämän tapahtuman täysin eri tavalla. Luotettavilla lähteillä tarkoitan tietysti Jumalan sanaa." Eikö sitä kutsuta skitsofreniaksi, kun ei ole itsensä kanssa samaa mieltä, ja jotain persoonallisuushäiriöistä"
Skitsofreniikko voi hyvinkin olla sinut itsensä kanssa, mutta omaa vääristyneen kuvan ympäröivästä maailmasta eikä sen takia kykene toimimaan normaalisti. Heidän mielensä ei ole jakautunut vaan ns. "pirstaloitunut", koska mieltä on vaikea enää hallita.
Arvon Jahvella tuntuu olevan jakautunut persoonallisuushäiriö eli tila jossa mieli on luonut useita persoonia. Tämä on mielen keino tukahduttaa kielteiset tunteet eri muistin osiin joista muodstuu sitten eri persoonia. Mitäköhän traumoja Jumiksella on?
Muuten huomiosi on varsin hyvä
....on korostunut, karmiva kuoleman pelko....siihen koko naurettava uskonto juuri perustuukin.
Minä en kuolemaa pelkää henkilökohtaisesti enkä ole niin sekaisin, että pitäisi raamatun taakse piiloon mennä....- pysytään asiassa
Nyt alkaa jälleen palstalla näkyä myös asiallista tekstiä! Ei niin paljon häiriköintiä!
- pysytään asiassa
Paitsi tämä viestiketju, jonka annoin poistoon
- puusilimä
vittu että olet kyllä aivan TODELLA vajaa..
- pepe57
>>>Ateistien todisteet Jumalasta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 604823
- 683915
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2383482- 1143121
- 482934
- 232608
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192246Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2562162- 381933
- 1081892