Kestoaika?

alex-kasi

Näin että Anttikin alkaa pikku hiljaa muovata käsityksiään toiseksi tässä ikuisen piinan asiassa - ainakin hieman..NYT Antti sanoo, että se ikuisen piinan "kestoaika" onkin eri juttu ja tarvitsee oman ketjun.

Tässä Antin ehdottama aloitus:

Mistä siis on kysymys?
Kysymys on että loiko kaikkivaltias ja kaikkiviisas Luoja elämää ikuisesti kidutettavaksi (tai kärsimään, tai piinattavaksi --- mitä sanaa nyt kukin haluaa käyttää) - tai eikö Jumala tehnyt niin. Jos Jumala jonkun mielestä teki niin - eikö hänen kannata miettiä asiaa tarkemmin ja kysyä itseltään että MIKSI Jumala tekisi jotain sellaista.

Minulle on selvää että sellainen ajatuskin on mahdoton sillä koko ajatus sotii kaikkea sitä vastaan mitä Jumala On, esimerkiksi oikeudenmukainen, rakkaudellinen ja armollinen..

Miksi tulinen järvi?
Koska Raamattu kertoo että pahuus poistetaan - se on päätarkoitus, pahuus poistetaan täysin ja ne jotka riippuvat siinä kiinni tuhoutuvat, heistä ei jää juurta eukä oksaa.
Mutta ei ole niin että Jumala >nauttisi< saadessaan kostaa ja tuhota, mielummin Jumala haluaisi jokaisen kääntyvän pois pahuudesta. Jumala itse tekee lopun pahuudesta, ei kukaan toinen, koska siihen tarvitaan vanhurskautta. Ei toisella syntisellä ole edes oikeutta tuomita toista syntistä tuhoon.

Ihmiset jotka uskottelevat itselleen ja muille olevansa > ikuisuusolentoja < synneistään huolimatta joutuvat elämässään siihen vaikeaan tilanteeseen että heidän on uskottava tuhoutumisen "kestoajan" olevan ikuista ... ??

Siksi he uskovat että on olemassa ikuinen piina.

Tuhoutuminen ei ole mikään "palkinto", niinkuin Antti aina välillä selittää, vaan se on kärsivän syntisen elämän loppu. Sillä kuinka me asiaa katsommekin niin synnissä ei ole kuin kärsimystä, ei raha, valta yli toisten tai mikään muukaan anna elämälle onnea kun se eletään valheessa ja on erotettuna Jumalasta.

Jumala poistaa sen kärsimyksen omalla kummalla teollaan, kun hän poistaa kaiken puhuuden.

Siis ei Antin peräänkuuluttama "kestoaika" ole tärkeä tässä, vaan sen totuuden ymmärtäminen, että Jumala ei koskaan ole luvannut antaa iankaikkista elämää muualla kuin Hänen yhteydessään eläville.

Jos Antti ymmärrät sen, niin silloin alkaa asiat muutenkin loksahdella kohdalleen..ehkä ymmärrät että Jeesus todella kuoli - siis lakkasi elämästä - ja että Jumala todella HERÄTTI hänet kuolleista. Ja jos ymmärrät sen silloin ymmärrät ehkä että se on se täysi maksu syntisten synneistä - sillä Jeesus kuoli heidän edestään - heidän kuolemansa - heidän otti päälleen heidän syntiensä seurauksen.

Siis kun ihminen ymmärtää että hän ei ole >ikuisuusolento< ilman Jumalaa, ilman sitä vanhurskautta joka on Jumalan, vasta sen jälkeen hän voi ymmärtää Raamattua paremmin.. Raamattu opettaa : oikeudenmukaisuus ilman rakkautta ei ole oikeaa vanhurskautta - yhtä vähän kuin rakkaus ilman oikeudenmukaisuutta on sitä..

Vanhurskaus on Jumalan ominaisuus - Iankaikkista elämää ei ole kuin Jumalan yhteydessä koska elämä täytyy säilyäkseen elää siinä vanhurskaudesssa.

Siksi Jumala ihmistä armahtaa, koska Jumala On se mikä Hän On.

Ei kukaan voi antaa kenellekään sitä mitä hänellä itsellään ei ole, Raamattu sanoo että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus - siksi ainoastaan Jumala voi antaa ihmiselle iankaikkisen elämän.

Kuinka pitkä Antin kuuluttama "kestoaika" on .. ei muuta sitä toiseksi.
Totuus on todellisuutta, valhe ei ole, valhe on keksitty kuvaus joka vääntää todellisuuden toiseksi.

alex

13

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Filadelfi

      sillä kaikki liha on katoava. Kuolemassa on ulottuvuus, Jeesuksen kuolemassa, hän kävi paratiisissa ja Pietarin mukaan hän myös saarnasi vankeudessa oleville hengille.

      • järjetön oppi.

        ei kuollut ristillä oli paratiisissa ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, niin silloin ei ole meilläkään mitään pelastusta, sillä ilman Jeesuksen kuolemaa ja hänen yösnousemustaan ei ole pelastusta.

        Ja tuntuu ihan järjettömältä, että mitä Jeesus olis hengille enää saarnannut jos eivät ole ottaneet pelastusta vastaan eläessään.


      • Filadelfi
        järjetön oppi. kirjoitti:

        ei kuollut ristillä oli paratiisissa ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, niin silloin ei ole meilläkään mitään pelastusta, sillä ilman Jeesuksen kuolemaa ja hänen yösnousemustaan ei ole pelastusta.

        Ja tuntuu ihan järjettömältä, että mitä Jeesus olis hengille enää saarnannut jos eivät ole ottaneet pelastusta vastaan eläessään.

        Kirjoitusten mukaan: maallinen liha maatuu maaksi, mutta henki/sielu jatkaa olemistaan sen todistaa Jeesuksen sana rikkaan miehen ja Lasaruksen kuolemassa.
        Ja ylösnousemuksessa Paavali kirjoittaa 1Tess.3:13 että Herramme Jeesus tulee kaikkien pyhiensä kanssa. Nämä pyhät ovat Kristuksessa kuolleiden henget/sielut.
        1Kor.15:40. Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita, mutta toisenlaista on taivaallisten kirkkaus, toisenlaista taas maallisten.
        53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutua katoamattomuuteen ja tämän kuolevaisen pukeutua kuolemattomuuteen.
        54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: ”Kuolema on nielty ja voitto saatu.

        Paavali kirjoittaa tässä ruumiin ylösnousemusta, joka on sellainen kuin Jeesuksella oli ylösnousemuksen jälkeen, se on katoamaton ja se koskee nyös jumalattomien ylösnousemusruumiita.
        Ajattelet liikaa näkyväistä lihaa joka on katoavaista.
        Mitenkä käsität Danielin 3 luvussa kolmen kaverin olemisen tulisessa pätsissä, olivatko he siinä "ylösnousemusruumiissa"?


      • eremith32
        Filadelfi kirjoitti:

        Kirjoitusten mukaan: maallinen liha maatuu maaksi, mutta henki/sielu jatkaa olemistaan sen todistaa Jeesuksen sana rikkaan miehen ja Lasaruksen kuolemassa.
        Ja ylösnousemuksessa Paavali kirjoittaa 1Tess.3:13 että Herramme Jeesus tulee kaikkien pyhiensä kanssa. Nämä pyhät ovat Kristuksessa kuolleiden henget/sielut.
        1Kor.15:40. Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita, mutta toisenlaista on taivaallisten kirkkaus, toisenlaista taas maallisten.
        53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutua katoamattomuuteen ja tämän kuolevaisen pukeutua kuolemattomuuteen.
        54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: ”Kuolema on nielty ja voitto saatu.

        Paavali kirjoittaa tässä ruumiin ylösnousemusta, joka on sellainen kuin Jeesuksella oli ylösnousemuksen jälkeen, se on katoamaton ja se koskee nyös jumalattomien ylösnousemusruumiita.
        Ajattelet liikaa näkyväistä lihaa joka on katoavaista.
        Mitenkä käsität Danielin 3 luvussa kolmen kaverin olemisen tulisessa pätsissä, olivatko he siinä "ylösnousemusruumiissa"?

        Hienoa "Filadelfi"! Toit hyvän kohdan Paavalin kirjeestä esiin, joten ehkäpä tämä kohta Paavalinkirjeestä juuri nimenomaisena muitutuksena saisi nämä vänkääjät edes miettimään todellisuudessa sitä pelastus traamaa jonka Jeesus kävi läpi Golgatan Ristinkuolemalla. Onhan Paavali valoittanut aivan selvästi muissakin kirjeissään, juuri mainitsemaasi pelastus kysymystä, mutta nämä mainitsemasi Paavalin-kirjeen kohdat ovat selvääkin selvemmät kuvaukset, siitä mitä osaa se iankaikkinen pelastus meissä koskee, ja aivan jokaista.

        Kaikki Jeesuksen Kristuksen evankeliumit aivan kirkkaan päivänvalon tavoin, ilmaisevat saman pelastus-kysymyksen, mutta jotenkin toisella tavalla. Paavalille selvisi tuo asia vasta Damaskon tien kokemuksen kautta.


      • Heränneet --

        oli hänet herättänyt kuolleista.


      • alex-kasi
        Filadelfi kirjoitti:

        Kirjoitusten mukaan: maallinen liha maatuu maaksi, mutta henki/sielu jatkaa olemistaan sen todistaa Jeesuksen sana rikkaan miehen ja Lasaruksen kuolemassa.
        Ja ylösnousemuksessa Paavali kirjoittaa 1Tess.3:13 että Herramme Jeesus tulee kaikkien pyhiensä kanssa. Nämä pyhät ovat Kristuksessa kuolleiden henget/sielut.
        1Kor.15:40. Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita, mutta toisenlaista on taivaallisten kirkkaus, toisenlaista taas maallisten.
        53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutua katoamattomuuteen ja tämän kuolevaisen pukeutua kuolemattomuuteen.
        54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: ”Kuolema on nielty ja voitto saatu.

        Paavali kirjoittaa tässä ruumiin ylösnousemusta, joka on sellainen kuin Jeesuksella oli ylösnousemuksen jälkeen, se on katoamaton ja se koskee nyös jumalattomien ylösnousemusruumiita.
        Ajattelet liikaa näkyväistä lihaa joka on katoavaista.
        Mitenkä käsität Danielin 3 luvussa kolmen kaverin olemisen tulisessa pätsissä, olivatko he siinä "ylösnousemusruumiissa"?

        lukee että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista kolmantena päivänä. Tarkemmin sanottuna "kuolon unesta".
        Kuten olen niin monesti kirjoittanut.

        Mutta usko sinä tavallasi niin minä uskon tavallani.


    • Mistäpäin Sanaa tuo "kestoaika" löytyy?
      Kun laki on ikuinen, niin eiköhän rangaistusta valvota,
      ei Herran, mutta LAIN toimesta. Älä huoli alex, kyllä se
      tulee olemaan aivan riittävä.

      Ei synnistä mitään palkkiota saa, vaikka asia onkin suomennettu
      hyvää tarkoittavalla sanalla. Minä mieluummin kuolen itselleni
      tässä elämässä, kuin että joutuisin paholaisen raadeltavaksi kerran.

      • ihmettelen vaan

        halunnut tätä alotusta "kestoajasta"? Ja nyt sitten kyselet.


    • " Tässä Antin ehdottama aloitus: ... "

      Tekstissäsi lukee noin ja sitten perässä monta lukukappaletta.
      Yksikään lause ei kuitenkaan ole minun aloituksistani tai minun
      viesteistäni!
      Näin olet todistanut, että todellakin uskot että Jumala lopussa
      tuomitsee vain muodollisesti - ei niin että tuntuu.
      Siksi uskallat ihan mitä vain. No, aika näyttää, onko synnin palkka
      hyvä vai paha, Minä uskon että niin paha etten sitä kestäisi.
      Siksi valitsin uskon ja vilpittömyyden tien, kun Herra sitä minulle
      tarjosi aikoinaan.

      • alex-kasi

        etkö sinä muka kirjoittanut aikaisemmin että helvetin kestoajasta pitäisi oikeastaan tehdä oma aloitus.

        Etkö muista mitä kirjoittelet?


    • Jos jumalattomuuden kestokuluttaja tapaa määränsä kestoaikaisessa
      rangaistuksessa, niin ei se mielestäni mahdoton ajatus ole.
      Jumalaton ikäänkuin paahtaa kestopäällysteistä tietä pitkin
      määränpäähänsä, jossa piki ja rikinkatku odottelee.
      Jo matkalla pitäisi varoituskellojen soida, kun oikein helteellä
      pien katku tulee sieraimiin.

      Sinne käryävän pien sekaan hän kaasuttelee, ellei tämän elämän
      aikana käänny. Armo on vakaa ja luja, mutta vain täällä ajassa se
      voidaan vastaanottaa, sillä niin on säädetty.
      Kyllä on omaa syytä ja typeryyttä, jos ei lahja kelpaa.
      Ei silloin voi kohtaloaan valittaa vaikka mitä olisi vastassa.
      Kauhuleffasta voikin tulla täyttä totta.
      Mutta Kristuksessa olevien ei ole tarvis pelätä mitään sellaista.

      Dan. 12:2
      Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

      Matt. 10:28
      Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

      Sinä rakas lukija, joka et vielä tunne olevasi Kristuksessa,
      astupa sisälle adventistien tai johonkin muuhun hengelliseen
      tilaisuuteen ja koeta kuulla kuulemasi pelastuksen sanoma ihan
      sydämeesi asti!

      • alex-kasi

        tajuta asiaa... välillä..

        Ei synnissä ole iankaikkista elämää, joten kyllä pahat kuolisivat omien tekojensakin myötä , mutta nyt onkin siten että Jumala on luvannut poistaa pahuuden ja silloin ne jotka tieten tahtoen riippuvat siinä kiinni tuhoutuvat, ne jotka tieten tahtoen pitävät kiinni valheesta mielummin kuin etrsivät totuutta.

        Kyllä Raamattu puhuu tulisesta järvestä - sen nyt voi jokainen lukea - mutta Raamattu ei puhu ikuisesta piinasta vaan elämän pituisesta piinasta..

        Kuinka Jumala tekee - on yksinomaa Hänen päätöksensä, mutta mitään ikuista piinaa ei Raamatussa ole. Koko oppi on pakanuudesta katolisuuteen tullutta pakana uskoa.

        Raamattu ei kuitenkaan sano että ihminen on kuolematon ikuisuusolento vaan päin vastoin kuoleva syntinen.

        alex


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3447
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2096
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      223
      1490
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1241
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1211
    6. 37
      1121
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1063
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1031
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      994
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      39
      974
    Aihe