Kaunista oli kaivosmaailmassa valoefektit ja kiertokävelyt missä on ennen vanhaan kaivostyöläiset tehneet duunia..Samalla kuuli paikan historiikkia,)))...Nyt vaan kuumaa kahvia ja Lepoa...
Lauantai -yötä
23
325
Vastaukset
- H / H
oli efektit? Outokummussa, Paraisten kaivoksilla....Niitä kun on monessa paikassa.
- H / H
sammakko17 kirjoitti:
Oli tapahtuma iltasella ja mahtava savukoneella savua ja valot ja tuikkuja paljoon
Ennen siellä ei ollut kuin esittelivät kaivoskuiluja määrätyillä turva-alueilla. Onhan siellä tullut koluttua niin kylää kuin kaivoksiakin.
H / H kirjoitti:
Ennen siellä ei ollut kuin esittelivät kaivoskuiluja määrätyillä turva-alueilla. Onhan siellä tullut koluttua niin kylää kuin kaivoksiakin.
ne turva-alueet mutta pääs kierteleen nyt pikkasen enemmän ja kurkkiin paikkoja kyllä ne on ennen joutuneet tekee raskasta duunia kunnia heille ja oppaana oli entinen työntekijä(
- H / H
sammakko17 kirjoitti:
ne turva-alueet mutta pääs kierteleen nyt pikkasen enemmän ja kurkkiin paikkoja kyllä ne on ennen joutuneet tekee raskasta duunia kunnia heille ja oppaana oli entinen työntekijä(
voin kertoa, että vuonna 60 luvun lopulla minut valittiin sinne kaivosammattikouluun. Mutta en mennyt kun tuli tarjolle lähtö eteläsuomeen puusepän oppiin.
Jos katsotaan Joensuu keskuspaikaksi, niin sukuni juuret 400 vuoden ajalta ovat 10-100 kilometrin säteellä Joensuusta.
Jätin siis "käpykylät" ja läksin maailmalle. Ja olihan siinä kaksi vaihtoehtoa valita, kivikeuhko tai puun pölykeuhko. Valitsin jälkimmäisen. Tosin enpä ole paljon puualoillakaan ollut mutta taidot on tallessa.
Ja kun Outokummussa asui sukua, asunee vieläkin, tuli siellä oltua aika paljonkin. Viimeksi kävin 90- luvulla. H / H kirjoitti:
voin kertoa, että vuonna 60 luvun lopulla minut valittiin sinne kaivosammattikouluun. Mutta en mennyt kun tuli tarjolle lähtö eteläsuomeen puusepän oppiin.
Jos katsotaan Joensuu keskuspaikaksi, niin sukuni juuret 400 vuoden ajalta ovat 10-100 kilometrin säteellä Joensuusta.
Jätin siis "käpykylät" ja läksin maailmalle. Ja olihan siinä kaksi vaihtoehtoa valita, kivikeuhko tai puun pölykeuhko. Valitsin jälkimmäisen. Tosin enpä ole paljon puualoillakaan ollut mutta taidot on tallessa.
Ja kun Outokummussa asui sukua, asunee vieläkin, tuli siellä oltua aika paljonkin. Viimeksi kävin 90- luvulla.Mielenkiintoinen ja kädentaidot yes saa nähdä itse mitä on aikaseksi tehnyt..Mutta tiiät sitten outokummun...
- H / H
sammakko17 kirjoitti:
Mielenkiintoinen ja kädentaidot yes saa nähdä itse mitä on aikaseksi tehnyt..Mutta tiiät sitten outokummun...
koko karjalan. Kyllä taitoja on vielä kotitarpeiksi, tarvittaessa ja kun on rakennusalan ammatteja, niin "täydellinen" mieshän minä. Mutta en ole noista millään alalla enää. Yritellyt kevyempiä. Pian en niitäkään, alkaa nivelet olla finaalissa ja hermot;)))
- jaaa-aaaa
sammakko17 kirjoitti:
Kun sulla oli tuossa kierrossa kunnon opas, siitä plussaa koko paikalle.
Mitäs mietä olet nyt niistä "ilmanottoaukkojen" porareista? Kovia aikansa ammattilaisia? H / H kirjoitti:
koko karjalan. Kyllä taitoja on vielä kotitarpeiksi, tarvittaessa ja kun on rakennusalan ammatteja, niin "täydellinen" mieshän minä. Mutta en ole noista millään alalla enää. Yritellyt kevyempiä. Pian en niitäkään, alkaa nivelet olla finaalissa ja hermot;)))
Kauniin karjalan tääl on perinteitä ja mukavia immeisiä,wai täydellinen olet:D
- H / H
jaaa-aaaa kirjoitti:
Kun sulla oli tuossa kierrossa kunnon opas, siitä plussaa koko paikalle.
Mitäs mietä olet nyt niistä "ilmanottoaukkojen" porareista? Kovia aikansa ammattilaisia?70-luvulle saakka olivat kovan sarjan ammattilaisia kun ottaa huomioon sen ajan koneet ja laitteet. Ei ollut poikasten hommia, vaikka nuorukaisista kasvoikin uusia kaivosmiehiä. Mutta elinikäkään ei ollut pitkäkaarista. Sairaudet, nivelvaivat ja kivikeuhkot aivan yleisiä. Ken sinne meni, sai elämänsä antaa.
- H / H
sammakko17 kirjoitti:
Kauniin karjalan tääl on perinteitä ja mukavia immeisiä,wai täydellinen olet:D
on hyvinkin lainausmerkeissä;)))
H / H kirjoitti:
on hyvinkin lainausmerkeissä;)))
Rupattelutuokiosta nyt pää tyynyyn ja nukkumaan ,kauniita unia ja jutustellaan taas ...
- niiinpä niiiiiiiin
H / H kirjoitti:
70-luvulle saakka olivat kovan sarjan ammattilaisia kun ottaa huomioon sen ajan koneet ja laitteet. Ei ollut poikasten hommia, vaikka nuorukaisista kasvoikin uusia kaivosmiehiä. Mutta elinikäkään ei ollut pitkäkaarista. Sairaudet, nivelvaivat ja kivikeuhkot aivan yleisiä. Ken sinne meni, sai elämänsä antaa.
Aikoinaan saman kierroksen käyneenä ja entisen työntekijän opastuksen kertomukseen nojaten:
Ne em. ilmanottoaukot porattiin alhaalta ylöspäin ja kaikki porausaines tietenkin putosi ja pöllysi hiestä umpimärän porarin päälle. Siitä voi kuvitella työn vaativuutta!!! - on silloin
niiinpä niiiiiiiin kirjoitti:
Aikoinaan saman kierroksen käyneenä ja entisen työntekijän opastuksen kertomukseen nojaten:
Ne em. ilmanottoaukot porattiin alhaalta ylöspäin ja kaikki porausaines tietenkin putosi ja pöllysi hiestä umpimärän porarin päälle. Siitä voi kuvitella työn vaativuutta!!!ollut työsuojelun väki?
Meillä nykyisin toimistotöissä akat valittaa työsuojelupiiriin, kun työpaikalla helteisen kesän johdosta muutamana päivänä lämpötila nousee 27 asteeseen tai hieman yli!
WTF!!!! Mitä porukkaa..... - lupuluuuuuuta
on silloin kirjoitti:
ollut työsuojelun väki?
Meillä nykyisin toimistotöissä akat valittaa työsuojelupiiriin, kun työpaikalla helteisen kesän johdosta muutamana päivänä lämpötila nousee 27 asteeseen tai hieman yli!
WTF!!!! Mitä porukkaa.....pelottaa niin et se ei edes voi osallisuuu enää keskusteluun.
se on nykysin niin kammonen.
Minua kyllä kammottaa tuollaiset paikat niin, etten uskaltaisi edes kiertomatkalle...
- H / H
loppujen lopuksi, kaivoskuilut, kun älysivät hyödyntää matkailulle.
Arvaa jänskättikö? Mä vielä laitoin otsalampun ja pimeessä n.40 henkeä käveltiin niin wauuu kypärät päässä ja vesi tippui kalliolta ja maan alla, Kokemus sinällään...
- H / H
sammakko17 kirjoitti:
Arvaa jänskättikö? Mä vielä laitoin otsalampun ja pimeessä n.40 henkeä käveltiin niin wauuu kypärät päässä ja vesi tippui kalliolta ja maan alla, Kokemus sinällään...
otsalamput. Valokuviakin lie tallessa. No kypäräthän siellä on pakollisia. Ilman niitä et pääse kierrokselle.
H / H kirjoitti:
otsalamput. Valokuviakin lie tallessa. No kypäräthän siellä on pakollisia. Ilman niitä et pääse kierrokselle.
Kypärät ja taas piti valokuvata sitä ympäristöä joten kait laitan jotain profiiliinkin ,hyvä fiilis jäi
H / H kirjoitti:
loppujen lopuksi, kaivoskuilut, kun älysivät hyödyntää matkailulle.
On varmaan.
Mutta mitäs jos joku onkin ihan liika nynny tollaselle reissulle?sammakko17 kirjoitti:
Kyllä mua ainaskin pelottais...
- siperianhysky<
sammakko17 kirjoitti:
Kypärät ja taas piti valokuvata sitä ympäristöä joten kait laitan jotain profiiliinkin ,hyvä fiilis jäi
ON SIT TÄ'Ä OHUT KALLOO TUUT ¨TEATRIAlkle katsoon waspi nii otetaan ilo irrui ja unohetaan menneetteeeeet mä kyllä pystyn mutta pystytkö säääää???
soon pakko en oikeesti annaa noin hyvävnj koulukaverin mennä
jonkun "nettihuoran" piikkiin siis me mennään vai tuunko mä hak,een siis kannan ,,, koita nyt onneas?=????? ei siis olikeesrti pilata tätä mustaSUUKSISSSAAAN,,,,,,, JA EI SE MUN ,,, ISI VELU KANS TYKKÄÄ... no siitöä en ttiä kenesr
t
.... meee vbaikka anuyn edeklkl niin hypin guugunbm mx mn
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt344310Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.492283Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö471405- 851230
Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381178Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.251146Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä501100Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161955Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os175899- 59891