Jaakobin todiste siitä että ei ole Jumalaa.

Niinistö.

Jaakobin epätovioiset yritykset todistaa jumala olevaksi tekaistulla todisteilla ja todellisuuden vääristämisellä todistaa vaan sen että uskovaisilla ei ole todisteita jumalan olemassaolosta, vaan pelkkä usko.

8

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinistö!

Mistä sinä tiedät, että uskovilla ei ole todisteita Jumalan olemassaolosta? Minulla ainakin on! Jumala asuu sisimmässäni Pyhä Henkensä kautta ja niin myös muiden uskovien, joita on satoja miljoonia tässä maailmassa.

Myös jokaisella ateistilla on sisimmässään tietoisuus Jumalan olemassaolosta, mutta he eivät vain tunnusta sitä, koska eivät halua alistaa itseään Jumalan moraalisääntöjen alle, vaan katsovat oikeudekseen tehdä, mitä itse haluavat.

• Todiste on jotain sellaista, millä on todistusvoimaa.

Henkilön sisäiset tuntemukset, olivatpa ne kuinka voimakkaita tahansa, ovat vain henkilön sisäisiä tuntemuksia.

Joillekkin ne voivat riittää itsensä vakuuttamiseen, mutta todisteita ne eivät ole. Ne ovat vain ihmislajille tyypillisiä psykologisia ilmiöitä.

Joku voi saada niistä merkitystä elämäänsä, mutta joillain ne saavat aikaan sen että henkilö jättää elämänsä elämättä ja keskittyy tuonpuoleisen odottamiseen.

Sisäiset tuntemukset voivat saada häiriintyneen mielen tekemään jopa väkivaltaisia tekoja, mutta silloinkin on kyse ainoastaan henkilön pään sisäisistä asioista (tosin joku pappi, imaami tai saarnamies saattaa olla mukana lisäämässä epäjärjestystä aivosolujen välillä).

• "Mistä sinä tiedät, että uskovilla ei ole todisteita Jumalan olemassaolosta?...

...Myös jokaisella ateistilla on sisimmässään tietoisuus Jumalan olemassaolosta, mutta he eivät vain tunnusta sitä, koska eivät halua alistaa itseään Jumalan moraalisääntöjen alle, vaan katsovat oikeudekseen tehdä, mitä itse haluavat."

Mistä sinä tiedät, mitä ateisteilla on tai ei ole sisimmässään ja miten he siihen suhtautuvat?

By the way - jos uskovilla OIKEASTI olisi todisteita jumalan olemassaolosta, niin he olisivat esittäneet ne jo kauan sitten. Valitettavasti kaikki esitetyt 'todisteet' ovat olleet pelkkää 'fiilistelyä'.

• O'ou
        Phoebus kirjoitti:

Todiste on jotain sellaista, millä on todistusvoimaa.

Henkilön sisäiset tuntemukset, olivatpa ne kuinka voimakkaita tahansa, ovat vain henkilön sisäisiä tuntemuksia.

Joillekkin ne voivat riittää itsensä vakuuttamiseen, mutta todisteita ne eivät ole. Ne ovat vain ihmislajille tyypillisiä psykologisia ilmiöitä.

Joku voi saada niistä merkitystä elämäänsä, mutta joillain ne saavat aikaan sen että henkilö jättää elämänsä elämättä ja keskittyy tuonpuoleisen odottamiseen.

Sisäiset tuntemukset voivat saada häiriintyneen mielen tekemään jopa väkivaltaisia tekoja, mutta silloinkin on kyse ainoastaan henkilön pään sisäisistä asioista (tosin joku pappi, imaami tai saarnamies saattaa olla mukana lisäämässä epäjärjestystä aivosolujen välillä).

Todiste= Minulla on sellainen tunne

Varmuus= Minusta tuntuu

Totuus= Raamattu

• "Myös jokaisella ateistilla on sisimmässään tietoisuus Jumalan olemassaolosta"

Kyllä, tietoisuus siitä, että Jumala ei ole olemassa, joka sitten onkin sinun logiikkasi mukaan todiste siitä, että Jumala ei ole olemassa.

• Hellariboy86

Hiukkasen on totta tuossa vuodatuksessasi, nimittäin: "...koska eivät halua alistaa itseään Jumalan moraalisääntöjen alle, vaan katsovat oikeudekseen tehdä, mitä itse haluavat."

Se on ihan totta. Kristittyjen jumala olisi, jos olisi olemassa, maailmankaikkeuden moraalittomin paskiainen. Olen ylpeä siitä että sellainen jumala ei määräile minua (no jaa, ei mikään/kukaan muukaan jumala). Katson oikeudekseni yrittää olla mahdollisimman hyvä ja oikeudenmukainen. Ei siihen jumalia tarvita vaan tervettä järkeä, empatiaa ja silmiä (sisäisiä ja ulkoisia).

Tiedätkö muuten miksi Jeesus ei ole minussa? Siksi kohta poikaystäväni kohta on (päättelen siitä että sillä on juuri nyt aika levottomat kädet) ja bf:llä on hiukan taipumusta mustasukkaisuuteen.

• Jaakobin poika

Aloittamani hilpeä ketju farmatologin kommentista on poistettu. Kenenköhän tikapuuhermostolle se oli liikaa?

• puusilimä

hihhulit valehtelevat. täytyy vain ihmetellä niiden motiiveja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      60
      4843
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      73
      3957
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      3545
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      118
      3138
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2944
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2618
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2246
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      258
      2218
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      38
      1943
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108