karmivaa

mama 32

Mua karmii nykyisen ukkoni suhtautuminen 9v.tyttäreensä. Ollaan tunnettu puolisen vuotta ja itellänikin
on edellisestä liitosta kaks lasta, MUTTA pitääkö omaa tytärtä tuijottaa rakastuneen oloisesti, kutsua
omaksi tähtisilmäksi ja ruusunnupuksi, kehua mullekin kuinka kaunis tytär hänellä on ja muuttaa äänensävy
jotenkin imelän pehmeäksi aina kun puhuu tyttärelleen ? Joo, kuulostan kateeelliselta, mutta en ole
sen tyyppinen ihminen. Joten, onko tuollainen suhtautuminen omaan tyttäreen normaalia vai pervoa ja
missä menee se raja , kommentteja pliis. Kertokaa, mitä tekisitte. Ukko on muuten mukava tyyppi.

8

764

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten tytär

siihen reagoi? Jos - toivottavasti - on viatonta eikä muuta tapahdu, niin jospa se on vain herttaista "lällyttelyä"? Mielen huojennukseksi: Voisitkohan jollain tekosyyllä laitattaa noin ison tytön oveen lukon, jolla hän saa suljettua ovensa yöksi ja muutenkin, kun haluaa olla rauhassa? Onko teillä esim. pienempiä lapsia, jotka juoksevat hänen huoneessaan? Jos rupeatkin oikein kunnolla äidiksi tälle tyttärelle, niin että teille tulee oikein läheiset ja luottamukselliset välit, niin tiedät aina paremmin, missä mennään.

• mene ohi

Eiköhän tuollainen lällättely lopu ihan parissa vuodessa kun tyttö alkaa tulla murrosikään ja kaikenlainen huomio vanhemmilta on epätoivottavaa. Minulla oli molemmat vanhemmat tuollaisia kun olin perheen ainoa tytär ja nuorin kaikista lapsista, mutta se loppui sitten kuin seinään kun suutuin asiasta pahimman teiniangstin aikoihin.

• saosijalkjhsd77

No voi hyvä jumala jos lellittely ja välittäminen on jo pervoa.. Ei hyvänen aika..

• normaali isä

Ei hyvää päivää! "Tuijottaa rakastuneen oloisesti".. Hämmästyttävää katseen tulkintaa! Mitä pahaa siinä on jos isä rakastaa lastaan? Minä ainakin rakastan molempia tyttöjäni ja vielä riittää rakkautta vaimollekin. Ei siinä ole mitään pervoa. Tässä maailmassa on aivan tarpeeksi lapsia joiden vahemmat eivät välitä lapsistaan, mitäpä jos ei tehtäisi pervoja niistä jotka välittää.

Kehotan kävelemään lähimmän peilin välittömään läheisyyteen, ja pohtimaan miksi isän käyttäytyminen tytärtään kohtaan ärsyttää sinua. Uhraa pohdinnalle hetki ja ole sen jälkeen rehellinen itsellesi.

• naiselta

Olen samaa mieltä kuin muut vastaajat tässä ketjussa. Miehen käytös ei tuon lyhyen kuvauksen perusteella kuulosta miltään muulta kuin normaalilta, toivottavalta vanhemman rakkaudelta ja hellyydeltä lastaan kohtaan. Sanot, ettet ole kateellinen, mutta siltä se kovasti kuulostaa. Tietenkin on sinänsä hyvä, että reagoit JOS mies käyttäytyy jotenkin aidosti oudosti ja väärin lasta kohtaan, mutta sinun on myönnettävä, että sinun on vaikea olla objektiivinen koska lienet vahvojen tunteiden vallassa. Sinuna pyytäisin jotain läheistä ystävääsi sanomaan mielipiteensä (hänen pitäisi tietenkin nähdä teidät kaikki yhdessä esim. yhden päivän ajan, jotta hän näkisi millaista käyttäytymisenne on). Tämä voisi antaa perspektiiviä ja rauhoittaa mieltäsi.

• Jäitä hattuun
        naiselta kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin muut vastaajat tässä ketjussa. Miehen käytös ei tuon lyhyen kuvauksen perusteella kuulosta miltään muulta kuin normaalilta, toivottavalta vanhemman rakkaudelta ja hellyydeltä lastaan kohtaan. Sanot, ettet ole kateellinen, mutta siltä se kovasti kuulostaa. Tietenkin on sinänsä hyvä, että reagoit JOS mies käyttäytyy jotenkin aidosti oudosti ja väärin lasta kohtaan, mutta sinun on myönnettävä, että sinun on vaikea olla objektiivinen koska lienet vahvojen tunteiden vallassa. Sinuna pyytäisin jotain läheistä ystävääsi sanomaan mielipiteensä (hänen pitäisi tietenkin nähdä teidät kaikki yhdessä esim. yhden päivän ajan, jotta hän näkisi millaista käyttäytymisenne on). Tämä voisi antaa perspektiiviä ja rauhoittaa mieltäsi.

No ei missään tapauksessa jotain ystävätärtä arvioimaan miehen käytöstä! Siinähän jo lähtötilanne on sellainen että etsitään josko jokin ilme, sana tai kosketus viestisi jostain sopimattomasta. Ja varmasti löytyy kun tolta pohjalta lähdetään kyttäämään. Sitäpaitsi olet jo leimannut miehesi ystävättäresi silmissä. sitten ystävätär kertoo jollekin epäilyistäsi ja näin huhumylly lähtee käyntiin. Pian syytön mies on leimmattu perverssiksi.

• tsetset

Mitä epänormaalia on kutsua lastaan ruusunnupuksi ja omaksi tähtisilmäksi tai katsoa lämmöllä/rakkaudella? Hyvä jos lapselle viestittää, että hän on rakkauden arvoinen ja kaunis. Lapselle kehittyy hyvä itsetunto. Isän mielipiteet ovat tyttärille erityisen tärkeitä.

• Ehkä tää on tätä "ylitietoisuutta" tällaisista asioista, nykyään kun paljon on ollut tapetilla insesti- ja lasten hyväksikäyttö-juttuja. Aletaan nähdä mörköjä joka puolella, ja kytätään korostuneesti kaikkia mahdollisia merkkejä edm. Eihän se valveutuneisuus mikään paha asia sinänsä ole, mutta voi helposti vetää överiksi. Kyllä vanhempien, niin äidin kuin isänkin pitää voida osoittaa rakkauttaan lapsilleen sanoin ja halauksin ilman, että heti perverssiksi leimataan. Itse en lapsuudessani saanut tuon kaltaisia rakkaudenosoituksia vanhemmiltani, mutta kyllä lapsilleni niitä annan. Mikä sen ihanampaa kuin halata omaa lastaan ja kertoa tykkäävänsä, varsinkin kun saa rutistuksen takaisin ja kuulee sanat "mäkin tykkään susta". Sellaisesta, joka tällaisia kiintymyksenosoituksia ei ole saanut tai tottunut antamaan se voi ehkä tuntua oudolta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5218
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      84
      3720
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      48
      3125
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3025
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2996
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2383
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1868
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      145
      1808
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1800
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1741
    Aihe