Tervehdys kaikille pitkästä aikaan ja ketkä tunnistaa Mettäläisen, niin erikois terveiset heille.
Täällä oli aikoinaan ja saattaa olla vieläkin kivoja keskustelijoita kuten Miisu ja Joensuun likka ym Seppää unohtamatta, sekä Ottokin. En muista kaikkien nimimerkkejä, mutta kivoja keskusteluja käytiin.
Olisi kiva, jos kertoisitte kuulumisianne, eli mitä kuuluu elämäänne , vai pyöriikö hautaustoimistojen tarjoukset enempi mielessä?
Siis millä mielellä eteenpäin näin vanhuuden portilla?
Mitä kuuluu yli 50v tänään?
32
535
Vastaukset
- Anjaniina.
vanhuutta?
Ajelet 120 km hakemaan talouteesi pientä, mutta kiusallisen spesiaalia tavaraa, juuri tietynlaisine liittimineen.
mietit koko matkan, miten asian esität speciaaliliikkeessä.
No viidennellä yrityksellä tavoitat liikkeen joka todellakin myy juuri sitä tarviketta, juuri oikeanlaisena.
Lähdet liikkeestä ulos, enemmän kuin tyytyväisenä ja....havaitset hiukkaa myöhemmin, että jokainen saamarin supermarket myy samaista tuotetta, standardina ja halvemmalla kuin erikoiliike.
Onko tämä jo vanhuuden esiaste?
Hmmmpff...Täytyy myöntää, että näitä esiasteita alkaa ilmenee itse kullakin ja nettikin tuottaa ylimääräistä päänvaivaa, kun tuo koulutuspuoli on jäänyt heikoksi näihin nykyajan vempaimiin , mutta periksi ei anneta ja irvailuista ei välitetä:))
- Anjaniina.
Mettäläinen kirjoitti:
Täytyy myöntää, että näitä esiasteita alkaa ilmenee itse kullakin ja nettikin tuottaa ylimääräistä päänvaivaa, kun tuo koulutuspuoli on jäänyt heikoksi näihin nykyajan vempaimiin , mutta periksi ei anneta ja irvailuista ei välitetä:))
sitä pieni ihminen suu ammollaan ihmettelee mitä kaikkee hauskaa onkaan keksitty.
Mä ostin tänään kolme teknistä laitetta, kaikki sellasia, joita ei vielä ollut 5 vuotta sitten ja nyt ne on tuiki tarpeellisia?
Jos sulla on joku ongelma...ni aikas kun selaat nettiä, huomaat että siihen on jo aikoja sit keksitty joku pieni näppärä vekotin ;))
Paras oli, kun olen hinkunut vuosikausia pientä vesivaraajaa toiseen päähän taloa...että sais joskus kuumaakin vettä siellä.
Ni nyt hoksasin, että sitä varten on pieni vastuksilla varustettu rasia, joka lämmittää veden sitä mukaa kun sitä tarvitaan.Eikä maksa kuin pari hunttia...
Onneksen kerinny ostaan kallista varaajaa... - HTZA
Anjaniina. kirjoitti:
sitä pieni ihminen suu ammollaan ihmettelee mitä kaikkee hauskaa onkaan keksitty.
Mä ostin tänään kolme teknistä laitetta, kaikki sellasia, joita ei vielä ollut 5 vuotta sitten ja nyt ne on tuiki tarpeellisia?
Jos sulla on joku ongelma...ni aikas kun selaat nettiä, huomaat että siihen on jo aikoja sit keksitty joku pieni näppärä vekotin ;))
Paras oli, kun olen hinkunut vuosikausia pientä vesivaraajaa toiseen päähän taloa...että sais joskus kuumaakin vettä siellä.
Ni nyt hoksasin, että sitä varten on pieni vastuksilla varustettu rasia, joka lämmittää veden sitä mukaa kun sitä tarvitaan.Eikä maksa kuin pari hunttia...
Onneksen kerinny ostaan kallista varaajaa...Jos se rasia on pieni, kuten kerroit, on se totinlämmitin, se riittää vain, sanonko minkä, pesuun.
H. - HTZA
alkaa käymään minun Prismassani. siis käyttämässäni Prismassa.
Kainalossa pitäen opastaisin sinua tavaran saloihin.
H. - Anjaniina.
HTZA kirjoitti:
Jos se rasia on pieni, kuten kerroit, on se totinlämmitin, se riittää vain, sanonko minkä, pesuun.
H.sitäkin.
Katselehan tästä, erästä mallia...sivistää sinuakin, tällainen tieto.
http://www.huipputuotteet.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=17&Itemid=41 - Anjaniina.
HTZA kirjoitti:
alkaa käymään minun Prismassani. siis käyttämässäni Prismassa.
Kainalossa pitäen opastaisin sinua tavaran saloihin.
H.kyllä yksi vastaus per henkilö riittää....
Mikähän Prisma se mahtaa olla? - HTZA
Anjaniina. kirjoitti:
sitäkin.
Katselehan tästä, erästä mallia...sivistää sinuakin, tällainen tieto.
http://www.huipputuotteet.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=17&Itemid=41hyvä lirkuttelun alku.
Mutta on hieno laite, 1,4 ltr. ei hirveitä ole, mutta 21 riittää suihkuun ja silloin se, ymmärtääkseni, antaa enemmän ulos.
16 Ah vaatii, vähän kalliimman sulakepohjan.
Ei paha, parilla tonnilla.
H. - HTZA
Anjaniina. kirjoitti:
kyllä yksi vastaus per henkilö riittää....
Mikähän Prisma se mahtaa olla?avoin yksityisille viesteille. Mutta uskon sen kiinnostavan suurempaakin yleisöä joten, Viikissä se on. Tulee reippaasti ajomatkaa mutta nautin siitä että aina on ilmaista parkkitilaa, sisätiloissa, saa ajaa hissilläkin.
Siellä on myös jonkun firman pikkuinen lihapuoti, suloisen pulleita myyjättäriä.
Enimmäkseen lisäaineetonta, jauhotonta ja rasvaista.
Loistava mesta Atkinssin harrastajalle.
:)
H. - Anjaniina.
HTZA kirjoitti:
hyvä lirkuttelun alku.
Mutta on hieno laite, 1,4 ltr. ei hirveitä ole, mutta 21 riittää suihkuun ja silloin se, ymmärtääkseni, antaa enemmän ulos.
16 Ah vaatii, vähän kalliimman sulakepohjan.
Ei paha, parilla tonnilla.
H.jo valmiina, siispä no problem ;))
Nii..ih...sun tarttee opetella uusi tapa lirkutella?
Voi olla ylitsepääsemätön juttu... - Anjaniina.
HTZA kirjoitti:
avoin yksityisille viesteille. Mutta uskon sen kiinnostavan suurempaakin yleisöä joten, Viikissä se on. Tulee reippaasti ajomatkaa mutta nautin siitä että aina on ilmaista parkkitilaa, sisätiloissa, saa ajaa hissilläkin.
Siellä on myös jonkun firman pikkuinen lihapuoti, suloisen pulleita myyjättäriä.
Enimmäkseen lisäaineetonta, jauhotonta ja rasvaista.
Loistava mesta Atkinssin harrastajalle.
:)
H.lupaatko ja takaatko, ettei yksityinen parkkipirkkosi lätkäise...lappua ikkunaan.
Jossa sanotaan, yksinoikeudella?
Kiitos kysymästä, ihan hyvää kuuluu ainakin tänään, loistava ilma, pitkä kävelylenkki
takana ja kahvikuppi edessä.
Ei tässä vielä olla hautaan kaatumassa, eletään ensin elämä pois. Kuoleman portti on aina avoin, sanoo runoilijakin, kyllä sinne ehtii.
Positiivisella mielellä eteenpäin, vaikka välillä ketuttaakin. Sain pari tuntia sitten maata järisyttävän raivarin, mutta nyt taas naurattaa.- ap.
menee, että kaikki ottaa pannuun, eli joko ei jaksa tai ymmärrä kaikkea.
No, oikea asenne sulla, eli positiivisesti, vaikka hammasta purren:))
- Kaupunkilainen
Vanhuuden porteilla kadehditaan kaikkia työtovereita, jotka ovat juuri päässeet tai kohta pääsemässä eläkkeelle. 1947 oli Suomen suurin ikäluokka, ja heitä on tälläkin työpaikalla paljon. Osa on valinnut työuran pidentämisen, mutta valtaosa lähtee heti kun pääsee. Yksi oli eilen viimeistä päivää työssä, kahden lähtölahjakeräykseen osallistuin juuri tänään.
Minulla on edessä vielä muutama vuosi. Onneksi ymmärsin aloittaa eläkesäästämisen muutama vuosi sitten, niin pääsen edes pari vuotta säädettyä aikaisemmin pois. Rangaistuksena siitä eläkkeeni tulee lopun ikääni olemaan 14 % täyttä eläkettä pienempi.- ap.
miettein jää usea eläkkeelle, eli toiset haluaisi olla työelämässä pitempäänkin ja samalla kartuttaa eläkekassaansa ja toiset ei. Tietenkin asioihin vaikuttaa työpaikan ilmapiiri ja vakaus, eli miten firmalla menee. En tiedä miten nykyisin, mutta eläkeputkeen oikein työnnettiin aiemmin firmoista ikääntyvät työntekijät ja ei annettu mahdollisuuksiakaan olla töissä. Itsellä olisi kolme vuotta jäljellä ja täytyy myöntää, että halut olisi jäädä aiemminkin eläkkeelle, mutta ei auta, kuin kestää.
vaikka tuttuja emme olekaan. Olen ollut tällä palstalla vasta vähän vaille vuoden, kun sain edellisestä tarpeekseni. Pyhä Pekka ei näin hyväkuntoisen 50 ikäisen mieleen vielä tule vähään aikaan. No, voihan se noutaja tulla vaikka ensi yönä, mutta mitä väliä sillä on, ei sitä itse ole kuitenkaan enää suremassa.:-)
- ap.
tässä tuttuja olla, mutta hauska tutustua:))
Näinhän se on, ettei kuolemaa vielä ajatella tässä 50v päällä.
Tsoukkina heitin vain hautaustoimistot ja ajattelin, että varmaan vireitä me kaikki ollaan kuitenkin, vaikka puolivuosisataa ollaan koluttukin. ap. kirjoitti:
tässä tuttuja olla, mutta hauska tutustua:))
Näinhän se on, ettei kuolemaa vielä ajatella tässä 50v päällä.
Tsoukkina heitin vain hautaustoimistot ja ajattelin, että varmaan vireitä me kaikki ollaan kuitenkin, vaikka puolivuosisataa ollaan koluttukin.puolikas on vielä jäljellä, jos hyvin käy.:-)
- ap.
Teotwawki kirjoitti:
puolikas on vielä jäljellä, jos hyvin käy.:-)
itse olen päättänyt, jos näin näin käy, niin ajattelin olla vanhainkodin vaikein asiakas;))
Perusteluna pidän sitä, että voin purkaa puolivuosisadan vitutukseni:)) ap. kirjoitti:
itse olen päättänyt, jos näin näin käy, niin ajattelin olla vanhainkodin vaikein asiakas;))
Perusteluna pidän sitä, että voin purkaa puolivuosisadan vitutukseni:))että jos vanhus on kiukkuinen, hänellä on siihen syynsä.:-) Niin varmasti on.
- Meriläinen
Ja höh, minkä vanhuuden :))
Parasta elämänikää elän nyt ja aina vaan paranee.
Jos tässä vaiheessa luovuttaa niin sitten voi uida tonne syvimpään kohtaan meressä ja antaa vaan upota.
Usein mietin että jos viiskymppinen jo antaa periksi ja elää vielä toiset viiskymmentä vuotta niin tosi synkkä on silloin tulevaisuus. - vaimitähäh
kurkii jo nurkan takana. En vain päästä sitä tulemaan esille. Kusella pitää käydä useammin. Jeee!
Joka päivä täysillä. Ihanko itte Mettis on tullu?!?! :) Oli ihan pakko lukea tää sun aloitus,kun näin ihanan tutun nikin.
Henkeä en ole vielä heittämässä..luulen ainakin,mutta kyllä luen kuolinilmotukset tarkkaan. ;)
Elämä sujuu tasaista tahtia.Joka päivä sitä samaa rataan eli aamulla töihin ja sieltä taas kotia.Hyvä vaan,että menee näin.Kyllä niitä pomppuja on matkan varrella ollutkin...:¤
Mitäs sulle ittelles kuuluu? :) Ihan tässä piristyi...- ap.
Kyllä tässä eteenpäin mennään ja eihän sitä terve ole, jos ei jostain kolota aamuisin. Töissä itsekin edelleen, vaikka paras virta ei enää ole päällä.
Mukavaa, kun joitain sentään piristin kirjoituksellani:))
T. Mettis ap. kirjoitti:
Kyllä tässä eteenpäin mennään ja eihän sitä terve ole, jos ei jostain kolota aamuisin. Töissä itsekin edelleen, vaikka paras virta ei enää ole päällä.
Mukavaa, kun joitain sentään piristin kirjoituksellani:))
T. Mettisainaski olevansa hengis,ku johonki paikkaan ottaa..;)
Saa sitä virtaa jo pienentääkkin.Mitä sitä koko elämäänsä täydellä teholla vetää.Jää sit vielä jotain tulevaisuuteenkin.. :)
- Hymy;))
ilmoitukset toki. Pyörii tällähetkellä tuo upea Haltialan metsäpuisto ja ulkoilu-alue. Stadilaiselle kun metsässä on syytä olla nämä ulkoiluvalot ja opasteet. Varmuuden vuoksi. Siellä tällainen upea polku mikä tuli tsekattua. Metsä sillä alueella lähes 100 v. vanhaa ja sitä ei ole sen kummemmin sitten raivattu. Istuttanut tämä Kavaleff aikoinaan. *Terveisiä vaan Teolle))) Upeaa työtä tämä iso-isäsi-isä tai kuka hän nyt sinulle oli? On tehnyt. Tiesitkö muuten Teo että, hän on myös vuorimäntyjä tuonne metsään jos tuonut? Nyt jätetty jälkipolville siis meille kaikille tuo upea puisto tai metsä-alue. Meikäläiselle lisä sivistystä. Erotan nyt vanamon ehkä ja tunnen muunkin linnun kuin lokin ja variksen. *Tuli nähtyä siellä kolme tikkaa...Ehkä seuraavalla kerran tapaan ketun tai jonku...muun metsän eläimen. Tämä alue kun on rauhoitettu. Joten hyvää iltaa vain. On meillä täällä luontoakin vielä jäljellä ja kehä III sisäpuolella jopa;))) Tiedoksi vaan epälijöille.
tsau:Friidu Mikään ei maailmassa ole muuttunut poissaolosi aikana. Essolla juodaan päivisin keskaria ihan entiseen malliin ja katsellaan simpsakoita neitosia. Kalu-Kalle on vaihtanut Valtransa isompaan ja hienompaan, ja Seksi-Sulolla on entiset kujeet. Essolla on siis kaikki ennallaan.
Kiitos hyvää kuuluu. Terveys on parempaan suuntaan koko ajan ja rakkautta ja työtä piisaa...
Muistan Mettäläisen ja kerran käymäämme keskustelua alkoholin veronalennuksen seurauksista :) Kaikkea pientä yksittäistä sitä jääkin mieleen. Se oli niitä aikoja kun alkoholiveroa laskettiin.
Hautaustoimisto ei ole ajatuksissa pyörinyt, elämä näyttäytyy edelleen kohtalaisen valoisana, mitä nyt pientä jomotusta ja kolotusta..ikään kuuluvaa :) Sitä alkaa olla kuin käytetty moottori, kylmänä yskii mutta kunhan lämpenee niin hyvin pelaa. Aamuisin menee enemmän aikaa vireystason nousemiseen kuin nuorempana, mutta kunhan vetristyy niin jaksaa sitä iltaan saakka.- viivatiina
ja hyvää kuuluu vaikken tunnistakkaan vaikka ehkä pitäs ainakin sen ajan perusteella mitä oon palstalla ollu ei oo hautaustoimistojen tarjoukset käyny mielessäkään eikä niitä oo tarvinnu lueskella edes kenenkään läheisenkään takia hyvällä mielellä eteenpäin =))))
- ap.
ja kiitos kaikille huomiosta.
On vähän kiirus nyt.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81258- 891135
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031037Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51913Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62787- 81705
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli170667- 35659
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253656Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42613