##: Jaaha?
alex-kasi 1.10.2010 14:01
Ja nyt on sitten tilitetty pois kaikki vanha ja uutta on tullut tilalle
... ja kuolematon sielu tekee tuloaan adventismiin? _##
( http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9358681/46097436 )
Ainakin senverran olen tuntematonta alexia tullut tuntemaan, että
ymmärrän tuon hassun vihjailun jollakin tavalla minuunkin liittyvän.
En vain tiedä millä lailla.
Käsittääkseni sekä minä että adventismi että alex uskovat
jumalattoman kuolevan ja sitten vielä tuomion jälkeen toinen
kuolema on jumalattoman lopp tulijärvessä. Joten mistä kiikastaa?
" kuolematon sielu tekee tuloaan adventismiin? "
Kyllä adventismissa on aina uskottu, että uskova adventisti ei kuole,
vaikka Maan päältä poistuukin. Kaikki usko on ylösnousemususkoa.
Ap. t. 24:15
ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
Kolmattatoista opinkohtaa on mahdotonta alexinkaan saada pois
adventtiopista, sillä se sisältää lähetyskäskyn, vaikka siinä
jumalattoman kohtaloa, toista kuolemaa, tulijärveäkin sivutaan.
Luetaanpa tämä vielä kerran, jotta se täysin selviäisi edes meille
muille ja toivottavasti alexillekin.
Ken tahtoo yksityiskohtaisemmin selkoa saada, lukekoon koko linkin.
##: Kolmannen enkelin sanoma
"Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa - ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen" (Ilm. -14:-9 - 12).
Ensimmäisen enkelin sanoma julistaa ikuista evankeliumia ja kutsuu ihmisiä palvomaan oikein Jumalaa Luojana, koska tuomion aika on tullut. Toinen enkeli varoittaa kaikista sellaisista jumalanpalvelusmuodoista, jotka ovat vain ihmisten keksintöä. Lopuksi kolmas enkeli julistaa Jumalan mitä vakavimman varoituksen pedon ja sen kuvan kumartamista vastaan; siihen syyllistyvät lopulta kaikki ne, jotka torjuvat uskonvanhurskauden evankeliumin. _##
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahetys.htm
Minusta tuntuu että alex ei voi hyväksyä tuota oppia ja siksi hän,
kun ei uskalla adventtijohtajia moittia, koettaa jotenkin minua
syyttelemällä tuota kohtaa vastaan taistella. Muulla tavalla en voi
käsittää alexin räyhäämistä.
Seurakunnassa on alistuttava seurakuntakuriin, muutoin ei tule
mistään mitään. Omat käsitykset, jos hieman opista poikkeavat,
on laitettava taka-alalle. Pastorit jos ketkä sen tietävät, ettei
siitä mitään tule, jos täytyy jokaiselle erikseen oppi sorvata.
Ei ole synti jättää ikiomat erityiskäsitykset sivummalle.
antti
Selvinneekö alexille koskaan?
2
126
Vastaukset
Hes. 23:38
Eikä siinä kaikki: sinä samana päivänä he saastuttivat minun pyhäkköni! He pitivät minun sapattiani pilkkanaan.
Mutta tuo koskee vain Israelia, saattaa joku sanoa. On kuitenkin niin,
että Aadamista asti Jumalan neuvot kuuluvat niin Israelille kuin
kaikille muillekin. Kun Jumala syyttää Israelia Aadamin uskottomuudesta, emme voi sanoa, että me emme ole syyllisiä, vaan ainoastaan Israel on perisynnin orja.
Hoosea 4:7 Te rikoitte liiton Adamissa, olitte siellä minulle uskottomia.
Kun Jumala puhuu Israelille, hän puhuu Israelin kautta kaikille.
"Kaksi todistajaa"-kirja on tärkeä muistutus siitä että sekä Israel,
että kristillinen seurakunta ovat todistus Jumalalta.
Sapatti ja pyhäkkö kuuluvat yhteen. Kun Jumala muistuttaa
rikkomuksista, usein sapatti mainitaan ihan erikseen. Ja onhan se
Aadamista asti ollut säädös, vaikka se jäi noudattamatta silloin.
Hes. 23:38
Eikä siinä kaikki: sinä samana päivänä he saastuttivat minun pyhäkköni! He pitivät minun sapattiani pilkkanaan.
Mark.11:16 eikä antanut kenenkään kulkea tavaraa kantaen temppelialueen kautta.
17 Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."
Jer.7:11 Rosvojen luolanako te pidätte tätä temppeliä, joka on minulle omistettu? Siltä se minustakin näyttää, sanoo Herra.
Pyhäkkö ja sapatti kuuluvat kaikille kansoille.
Jes.56:7
he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.
Siunattua sapatinpäivää kaikille!Kolmenlaista Ananasta ...
TEKOPYHÄ ELI FARISEALAINEN ANANIAS
Ap. t. 5:3
Silloin Pietari sanoi: "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan? Miksi yritit pettää Pyhää Henkeä ja jättää maatilan hinnasta osan itsellesi?
4
Tilahan oli sinun, kun et vielä ollut myynyt sitä, ja sinun olivat myös rahat, kun sen myit. Kuinka saatoit ryhtyä tällaiseen tekoon? Et sinä ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle."
Ap. t. 5:5
Nämä sanat kuullessaan Ananias lyyhistyi kuolleena maahan, ja kaikki, jotka olivat tätä kuulemassa, joutuivat kauhun valtaan.
Matt. 12:32
Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.
Tekopyhyys on kauhistus Herran silmissä. Kun teeskentelee
antavansa kaikkensa ja onkin vain puolinainen, käy huonosti.
Pietari todisti Ananiaalle, ettei tämän olisi tarvinnut antaa mitään.
TOISENLAINEN ANANIAS - OIKEAMIELINEN JA PELOTON
Ap. t. 9:13
Ananias vastasi: "Herra, minä olen monilta kuullut, kuinka paljon pahaa se mies on Jerusalemissa tehnyt sinun pyhillesi
Ap. t. 9:17
Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani kätensä Saulin päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra on lähettänyt minut -- Jeesus, joka ilmestyi sinulle, kun olit matkalla tänne. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä."
Apt.22:12
"Siellä oli Ananias, hurskas ja lakia noudattava mies, jota kaikki kaupungin juutalaiset pitivät arvossa.
13 Hän tuli luokseni ja sanoi: 'Saul, veljeni, palautukoon näkösi!' Samassa näköni palasi ja näin hänet.
14 Hän sanoi: 'Isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan tahtonsa, näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen oman äänensä.
15 Sinusta tulee hänen todistajansa, sinä kerrot kaikille ihmisille, mitä olet nähnyt ja kuullut.
16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
KOLMANNENLAINEN ANANIAS - LAKI ILMAN ARMOA
Ap. t. 23:2
Silloin ylipappi Ananias käski Paavalin vieressä seisovia miehiä iskemään häntä suulle.
Ap. t. 24:1
Viiden päivän kuluttua Kesareaan saapui ylipappi Ananias, muutamia kansan vanhimpia sekä asianajaja Tertullus, ja maaherran edessä he esittivät syytteen Paavalia vastaan.
5
Me olemme havainneet, että tämä mies on tuhoisa kuin rutto. Hän on nasaretilaisten lahkon johtaja, ja kaikkialla, joka puolella maailmaa hän on lietsomassa levottomuutta juutalaisten keskuudessa.
6
Hän yritti saastuttaa temppelinkin, mutta siitä teosta me otimme hänet kiinni.
Paavali tunnustaa, mutta ei sellaista, mitä lakimiehet toivoivat ...
14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
15 ja yhtä lailla kuin nämä tässä minä toivon ja odotan, että Jumala herättää kuolleista niin hurskaat kuin jumalattomat.
Eräässä toisessa kiperässä tilanteessa Paavali saa lakimiehet
riitelemään keskenään, kun puhuu kuolleiden
ylösnousemisesta - jumalattomat näet pelkäävät ylösnousemista.
Apt.23:6
Osa neuvostosta oli saddukeuksia, osa fariseuksia, ja tämän tietäen Paavali sanoi kuuluvalla äänellä: "Veljet! Minä olen fariseus, ja fariseuksia ovat isänikin olleet. Nyt olen täällä tuomittavana siksi, että panen toivoni kuolleiden ylösnousemukseen."
7 Tuskin hän oli tämän sanonut, kun fariseusten ja saddukeusten kesken puhkesi ankara kiista ja koko joukko jakautui kahtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611149- 42881
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että322644- 51641
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän114614- 51608
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38595- 93590
- 75556
- 56554