Vietnamilainen nainen

Reno_x7

(huom: postasin saman keskustelun myös monikulttuuriset suhteet- palstalle, jotta saisin vastauksia eri ihmisiltä)

Hei!

Onko teillä kokemusta vietnamilaisen naisen kanssa seurustelusta? Olen 24v mies ja naisystäväni, jonka tapasin täällä Suomessa, on 20v. Olemme olleet yhdessä noin 1v, ja erimielisyydet ja kulttuurilliset erot alkavat ahdistaa suhdettamme.

Suhteen alussa me emme voineet näyttää tunteitamme toisillemme missään julkisessa paikassa, saati edes kertoa muille, että seurustelemme. Toisinsanoen koulussa olimme vain ystäviä, kun taas koulun ulkopuolella - tarkalleen ottaen minun opiskelija-asuntoni huoneessa - olimme rakastavaisia. Naisystäväni kertoi minulle, että vietnamilaiset ovat kovia juoruamaan (koulussamme on monia kymmeniä vietnamilaisia, jotka naisystäväni tuntee), joten suhteemme tulo julki saattaisi välittää hänen vanhemmille viestin meidän yhdessäolosta esim. Facebookin kautta. Tätä naisystäväni ei todellakaan halunnut vielä tapahtuvan. Käytännössä suhteemme pyöri siis 11-neliömetrin huoneeni ympärillä; kaupungilla emme voineet liikkua vapaasti muiden vietnamilaisten pelossa.

Tätä jatkui n. 6kk, kunnes kesäloma alkoi ja naisystäväni palasi takaisin kotimaahansa viettämään loman siellä. Tällä hetkellä minä olen opiskelijavaihdossa Unkarissa ja naisystäväni jatkaa opintojaan Suomessa, joten meillä on meneillään kaukosuhde. Tässä siis pohjaa tilanteellemme.

Eli, mieltäni askarruttavat jatkuvasti seuraavat kulttuurilliset seikat -ja/ eroavaisuudet. Ensinnäkin naisystäväni on neitsyt, kuten myös valtaosa hänen ikäisistään vietnamilaisista. Sekä hänen kulttuurinsa että perheensä painottaa sitä, että seksi kuuluu vain ja ainoastaan avioliittoon. Keskusteltuani asiasta tarkemmin naisystäväni kanssa hän on antanut minun ymmärtää, ettei hän tee kompromisseja, ja että seksi on tarkoitettu vain suvun jatkamiseen. Toisinsanoen hänellä ei ole juurikaan haluja mitä tulee ihmisen seksuaalisiin tarpeisiin.

Toinen asia koskee mahdollista tulevaisuuttamme. Naisystäväni haluaa ehdottomasti naimisiin ja saada lapsia - onhan se jokaisen vietnamilaisen naisen kohtalo/unelma. Hän on ilmaissut sopivan ajankohdan naimisiin menolle olevan 7-8v päästä. Ei tässä mitään, en minäkään halua naimisin liian aikaisten, mutta hänellä on myös velvollisuus huolehtia vanhemmistaan kunhan he ikääntyvät, joten minä joutuisin muuttamaan Vietnamiin naisystäväni kanssa loppuiäkseni. Olen käynyt Vietnamissa useamman kerran ja tunnen siellä paljon ihmisiä, joten en näe sinne muuttoa suinkaan mahdottomana.

Teidän korviinne tämä koko tilanne kuulostaa varmasti hullulta. Elämä suomalaisen tai ylipäätänsä eurooppalaisen naisen kanssa olisi huomattavasti helpompaa, ja ko. ongelmilta vältyttäisiin. Toisaalta, naisystäväni on kaikin puolin kuin unelma: hän on kiltti, kohtelias, romanttinen, huolehtiva, rakastava, moraalinen, äidillinen, älykäs (myös sosiaalisesti), ei lainkaan turhamainen, ei tuomitse ihmisiä ulkonäön perusteella jne. Eli hänessä on paljon piirteitä, joita on erittäin hankala löytää nykypäivän naisista.

Kuitenkin miehenä (tunnustan, neitsyenä miehenä johtuen moraaliopistani) minun on hyvin hankala sulattaa sitä, että vaikka molemmat rakastamme toisiamme syvästi, seksi ei tule kysymykseenkään ennen avioliittoa. En voisi koskaan pettää häntä, eikä hän minua (tosin kulttuurillisista syistä, ei moraalisista), mutta miten ihmeessä pystyn pidättäytymään ja odottamaan nuo 7-8v, jos ylipäätänsä edes menemme naimisiin? Ajatuskin 30v. neitsyenä olemisesta saa minut sitomaan kiven jalkaan ja hyppäämään koskeen. Toisaalta, jos naisystävälläni ei ole sen suurempia seksuaalisia haluja, eikö se tavallaan tarkoita sitä, että meillä tulisi tulevaisuudessa olemaan hankaluuksia joka tapauksessa johtuen erilaisista tarpeistamme? Myönnän, seksi ei ole se tärkein asia elämässä, mutta kyllä se sen verran painava asia on, että valtaosa parisuhteista kaatuu juuri tämän asian takia.

Jos teillä on vastaavia kokemuksia vietnamilaisesta, tai ylipäätään aasialaisesta, naisesta, kertokaa ihmeessä. Asia painaa sen verran, että iso osa arjesta kuluu sen pohdiskeluun.

30

4419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä soopaa....

      Sallikaa nauraa! Suurinosa niistä on prostituoituja, joita suomalaiset ukot tänne raahaavat. Kyllä Aasialainen neitsyt on harvinaisuus ellei ole 10v. tyttö, tosin senkin ikäiset jo varmaan myyvät itseään.

      • Otahan ja lue Alibin numero 4 / 12 sivulta 64. Siinä kerrotaan miten helvetin rahanahneita nämä Aasialaiset ovat. Hurskaita katolilaisia ja uskollisia ystäviä ja kumppaneita maanmiehilleen. Minun rakas vaimoni olisi myynyt vaikka äitinsä mutta kun siitä ei kukaan olisi maksanut mitään niin miehensä hän olisi myynyt vain oman oleskeluluvan turvaamiseksi. Ei nämä viattomat uhrit ja maanmiehet niin puhtoisia ole
        vaan aivan samaa sakkia. Jos niillä on tilaisuus niin aivan samoin ne puukottaa ketä tahansa oman edun nimissä.Nythän tämä kynsityöntekijä on Suomessa ja nauttii Suomen oikeuslaitoksesta ja turvasta. Olisi vaan pysynyt siellä Vietnamissa. En tosin ymmärrä mitä ihmettä Suomen oikeuslaitos näitä hyysää? Kun myyvät ja parittavat omia sukulaisiaankin jopa netissä niin jos se on meidän lakien vastaista niin koneeseen vaan ja takaisin Vietnamiin.Miksi niitä istuttaa täällä meidän vankiloissa kun se on tunnetusti kallista meille Suomalaisille veronmaksajille. Kaikkihan Vietnamista tänne Suomeen tahtoo. Täällä on niin hyvä olla ja kun on Aasialainen niin kyllä soskut ja Monat niitä tukee. Täällä meidän kotimaassa on Suomalaisten velvollisuudet ja Aasialaisten oikeudet. Mm. Vietnamilainen lounasravintola Herttoniemen teollisuusalueella käytti kesällä 2010 palkatonta Aasialaista työvoimaa.
        Ilman mitään kielitaitoa, hygieniapassia, palkkaa yms. Siellä tuli vain ongelmia ja sitten myytin netin välityksellä tyttö Suomalaiseen oleskelulupa-avioon. Kautta aikojen
        on Vietnamilaiset surutta käyttäneet hyväksi toisiaan mutta kun se ei tulisi kuulua meille lainkaan. Jos ylläpitävät omia, alkeellisia viidakkotapojaan Suomessa niin
        palautus viidakkoon lienee paikallaan. Kun niitä hyysätään täällä, on pian koko senaatintori täynnä ruokailijoita ja ennenkuin huomaammekaan, ne on ruokailemassa koko maassamme. Puikoilla riisiä. Ei lienee ihan tarua se että maailman ohuin teos on Vietnamin hurskaat katolilaiset. Apinamaista touhua.


      • j9f0+

        itelläs on soopaa. oot viissii puhkonut sitten kaikki taikut. kyllä siellä on sentään kunnollisia kin naisia jotka ei alaikäsenä oon puhkotuttanu itteensä ulkmaisilla pervoilla.


      • Suurin osa on prostituoituja. Minunkin muija jopa valehteli uskontonsa, syntyperänsä..
        kaiken. Poliisille, maistraattiin, miehelleen... Kun katolilaiseen, eronneeseen yksinhuoltajaäitiin sekaantuvan miehen väitetään tekevän huorin... mikäs se nainen sitten on muu kuin itse huora. Tämä minun tapaus oli Suomessa netissä " serkkujen "
        parittama. Siis jo Vietnamista lähtiessään motivoitunut hankkimaan oleskeluluvan, ei suinkaan Ääoollaan vaan ihan toisella päällään. Ei vain tiennyt, väittämästään, buddhalaisuudestaan paskaakaan. Sutenöörikummitäti oli kutsunut hänet Suomeen.
        Miten se on mahdollista kun buddhalaiset eivät tunne kummivanhempia. Valheet alkoi paljastumaan ja oli peiteltävä niitä uusilla. Aika tunteettomia ovat jopa sukulaisiaan kohtaan nämä Vietnamittaret. Ei muuta kun Vietnamittarille venepakolaisille melat mekkoon ja kanootti kohti Hai Phongia.


      • j9f0+ kirjoitti:

        itelläs on soopaa. oot viissii puhkonut sitten kaikki taikut. kyllä siellä on sentään kunnollisia kin naisia jotka ei alaikäsenä oon puhkotuttanu itteensä ulkmaisilla pervoilla.

        Olen sen verran monta vuotta asunut Thaimaassa että tiedän mistä puhun. Vai luuletko saavasi koskematonta. Ei ne sellaista farangille anna. Ajavat itse ensin ja sitten tyttö tienaamaan. Hyvin sua on huijattu.


      • j9f0+ kirjoitti:

        itelläs on soopaa. oot viissii puhkonut sitten kaikki taikut. kyllä siellä on sentään kunnollisia kin naisia jotka ei alaikäsenä oon puhkotuttanu itteensä ulkmaisilla pervoilla.

        EI OLE.


      • Anonyymi
        phuzai kirjoitti:

        Otahan ja lue Alibin numero 4 / 12 sivulta 64. Siinä kerrotaan miten helvetin rahanahneita nämä Aasialaiset ovat. Hurskaita katolilaisia ja uskollisia ystäviä ja kumppaneita maanmiehilleen. Minun rakas vaimoni olisi myynyt vaikka äitinsä mutta kun siitä ei kukaan olisi maksanut mitään niin miehensä hän olisi myynyt vain oman oleskeluluvan turvaamiseksi. Ei nämä viattomat uhrit ja maanmiehet niin puhtoisia ole
        vaan aivan samaa sakkia. Jos niillä on tilaisuus niin aivan samoin ne puukottaa ketä tahansa oman edun nimissä.Nythän tämä kynsityöntekijä on Suomessa ja nauttii Suomen oikeuslaitoksesta ja turvasta. Olisi vaan pysynyt siellä Vietnamissa. En tosin ymmärrä mitä ihmettä Suomen oikeuslaitos näitä hyysää? Kun myyvät ja parittavat omia sukulaisiaankin jopa netissä niin jos se on meidän lakien vastaista niin koneeseen vaan ja takaisin Vietnamiin.Miksi niitä istuttaa täällä meidän vankiloissa kun se on tunnetusti kallista meille Suomalaisille veronmaksajille. Kaikkihan Vietnamista tänne Suomeen tahtoo. Täällä on niin hyvä olla ja kun on Aasialainen niin kyllä soskut ja Monat niitä tukee. Täällä meidän kotimaassa on Suomalaisten velvollisuudet ja Aasialaisten oikeudet. Mm. Vietnamilainen lounasravintola Herttoniemen teollisuusalueella käytti kesällä 2010 palkatonta Aasialaista työvoimaa.
        Ilman mitään kielitaitoa, hygieniapassia, palkkaa yms. Siellä tuli vain ongelmia ja sitten myytin netin välityksellä tyttö Suomalaiseen oleskelulupa-avioon. Kautta aikojen
        on Vietnamilaiset surutta käyttäneet hyväksi toisiaan mutta kun se ei tulisi kuulua meille lainkaan. Jos ylläpitävät omia, alkeellisia viidakkotapojaan Suomessa niin
        palautus viidakkoon lienee paikallaan. Kun niitä hyysätään täällä, on pian koko senaatintori täynnä ruokailijoita ja ennenkuin huomaammekaan, ne on ruokailemassa koko maassamme. Puikoilla riisiä. Ei lienee ihan tarua se että maailman ohuin teos on Vietnamin hurskaat katolilaiset. Apinamaista touhua.

        Venäläset ja ukranalaiset myös tuollaisia. Sitten naureskelevat, kuinka hyvin suomalaisia saa lypsettyä. Rakkaus loppuu, kun kaikki on viety. Ihan kaikki, eikä mikään riitä.


    • -valkonoita

      Olen nainen, mutta tunnen muutamia aasialaisia naisia ihan tuttava-/työpiirissä. Aika hurjalta kuulostaa tuo, että 7-8 vuotta pitäisi toisen odotella. Yleensä aasialaiset naiset haluavat avioliittoon aikaisemmin, ellei sitten ole ihan täysin länsimaalaistuneesta naisesta kyse ja tältä tilanteesi ei kuulosta... Onko hänellä suunitelmia uran luomisesta jollain vaativalla alalla?
      Voihan se tosiaan olla niinkin, että hän "uhrautuu" perheelleen niin, että tekee rahaa seuraavat 8 vuotta ja luo tarvittavan omaisuuden vanhemmilleen ja sitten vasta haluaa keskittyä oman perheen luomiseen, mutta jos näin on olet aika huonossa asemassa, sillä et ole kovin korkealla hänen arvoasteikollaan vielä pitkään aikaan. Ja sittenkin hän voi matkan varrella löytää "sopivamman" kumppanin huomioiden perheensä toiveita, enemmän kuin omiaan.

    • Voi sua. Vietnamilaiset ovat pääasiassa katolilaisia. Sitä samaa klaania missä papit panee pikkupoikia ja saa ripittäytymällä ja sadalla avemarialla synnit anteeksi. Samaklaani voi, omaa etua tavoitellessaan, jopa valehdella uskontonsa poliisille, maistraatille ja jopa puolisolleen. Avioeroa ei tunneta joten eroon halutessaan aletaan leskeksi. Eronneeseen sekaantunut tekee huorin joten mikähän se eronnut sitten on? H U O R A.
      Katolisen kirkon asenne seksiin on hyvin selkeä. Joudut suoraan Helvettiin, mikäli harrastat suuseksiä, anaaliseksiä, esiaviollista seksiä, seksiä saman sukupuolen kanssa, seksiä jaloilla tai sormilla, seksiä veden alla, seksiä keittössä, seksiä valot päällä tai (pahimpana) seksiä alasti. Kuten edellä on selkeästi sanottu: Jumala ei todellakaan ole tarkoittanut ihmistä harrastamaan seksiä. Kirkon asenteeseen on saattanut arvostelijoiden mukaan vaikuttaa myös se, että kautta historian lähes kaikki paavit ovat olleet impotentteja. Vatikaanin edustajat ovat totta kai kieltäneet moiset väitteet naurettavina, koska heistäkin 60% on erektiohäiriöisiä. Munille ex-puolisoni valehteli uskontonsa ja kun sängyssä käytin sormiani tyydyttääkseni hänet, sain perääni raiskaussyytteen. Rikosilmoituksessa ei puhuttu mistään muusta ns. ulokkeesta mitään. Vain sormesta. Vietnamilainen ei saa ottaa moloa poskeen, ei saa nauttia seksistä. Katolilaisen naisen osa on vain tyydyttää miestään ja olla lapsentekokone. Emakko joka raottaa koipiaan vain velvollisuudestaa. Pysyisit kaukana. Se on vain raha ja oma etu mikä kiinnostaa.

    • dfhsdfgaergergt

      Sun rooli miehenä tuossa suhteessa on vähän hämärän peitossa mulle. Olen kuvitellut että Aasiasta raahataan vaimoja Suomeen olemaan tossun alla mutta että se voikin olla toisinpäin... Ei tuossa ole mitään järkeä, olisi hullua elää nuoruutensa selibaatissa. En ikinä suostuis.

      • Tiedän tuon tapauksen. Kummitäti kutsui siskontyttären tänne Suomeen. Olivat kuulemma Buddhalaisia. Phuzain vaimo ei tiennyt mitään buddhismista. Phuzai taas
        kyllä tuntee sen filosofian aika hyvin. Miten kummitäti voi kutsua buddhalaisen siskon-
        tyttären mihinkään kun buddhalaisuus ei tunne kummivanhempia. Kummius on ihan
        kristillinen käsite. Samoin Phuzain vaimo puhui jumalasta, taivaasta ja jopa sähkö-
        postiosoite on Vietnamista suoraan Suomennettuna " Jumalan Rakastama Tyttö Hai
        Phong 98. " Ei buddhalaiset puhu sellaisia. Samoin ns. kummitädin mies kertoo että
        he ovat kaikki katolilaisia. Jos maistraatti tutkii, väitteensä mukaan, estettömyystodis-
        tusta myöntäessään ko. tiedot viikossa Vietnamista, miten moista uskontofibaa ei ole
        huomattu. Vain siten että maistraattiin annettiin aivan eri ihmisen tiedot väärin passein ja tiedoin. Katolilaiset eivät eroa. Avioeroa ei tunneta. Kuitenkin tekokummi-
        täti itki kesällä 2010 Vietnamissa kuollutta miestään. Täti on ollut Suomessa yli 10v.
        Uskallan väittää että harvan Suomen Vietnamilaisen paperit ovat puhtaat. Monilla
        on mies myös ietnamissa. Alibi kertoo kuinka helppoa on ottaa uusi Suomimies ja
        avioitua Suomessa ns. oleskelulupaliittoon. Lapsi tietenkin on parempi takuu kun
        Saadaan Suomalainen veronmaksaja vastuuseen. Nämä likaiset, aiheettomat
        syytteet eivät minuun tehonneet toivotulla tavalla mutta joku herkempi Suomijuntti
        voi ottaa moiset syytteet vakavasti ja jopa päättää päivänsä Vietnammafian painostaessa isiä vastuuseen. Sofiaserkku on ollut ikänsä Suomessa mutta ei osaa kunnolla Suomea. Vietnamista tuotu aviomies ei ymmärrä edes Vietnamia. Jos virkavalta viimein tajuaa epäselvyydet, hänenkin historia tutkitaan uusiksi ja tarkemmin. Maistraatti ei tietenkään myönnä virheitään. Virkamiejiä kun ovat.
        Niinhän ne on poliisitkin. Valehtelija ja virkamies alkaa samalla kirjaimella. Samoin
        poliisi ja paskanjauhaja.


      • Mun rooli miehenä oli suunniteltu siten että esittelen ylpeänä nuorta, kaunista (tosin apina-aivoista) vaimoa ja olen tyytyväinen kun kotonani on ruoka valmiina töistä tultuani. Niin. Vietnamin Virtanen ( Nguyen ) oli piheittensa mukaan ammatiltaan meikkaaja. Niitä taitoja en hänellä todennut olevan. Hän osasi vain siivota ja kokata.
        Viimeiksi kirjoitukseni poistettiin kun mainitsin Herttoniemeläisen lounasravintolan.
        Alibi 4 / 12 kertoo hiukan samanlaisen tarinan. Tapauksessani Vietnamitar oli tarkoitus palkata lounasravintolaan halvaksi työvoimaksi. Vailla kielitaitoa, hygieniapassia, kassankäyttö- ja laskutaitoa hän olisi kelvannut vain keräämään ja pesemään astioita. Minut haettiin netin avulla pelastamaan ja avioitumaan oleskelu-
        lupaliittoon ja kustantamaan tytön elämä Suomessa. Tyttö kuitenkin valehteli ja salasi paljon ja tärkeitä asioita joten soitin valeserkuille ( lounasravintoloitsijalle ) ja pyysin viemään valehtelevan vaimon helvettiin ilman paluulippua. Nyt en enää tiedä muuta kuin sen että valehtelusta viranomaisille sekä keinotteluliitosta seurasi käännytyspäätös ja maahantulokielto. Vietnamilaiset myyvät lapsiaan ja jopa äitinsä päästäkseen päämääräänsä. Rakastettavaa kansaa.


      • isi1
        phuzai kirjoitti:

        Mun rooli miehenä oli suunniteltu siten että esittelen ylpeänä nuorta, kaunista (tosin apina-aivoista) vaimoa ja olen tyytyväinen kun kotonani on ruoka valmiina töistä tultuani. Niin. Vietnamin Virtanen ( Nguyen ) oli piheittensa mukaan ammatiltaan meikkaaja. Niitä taitoja en hänellä todennut olevan. Hän osasi vain siivota ja kokata.
        Viimeiksi kirjoitukseni poistettiin kun mainitsin Herttoniemeläisen lounasravintolan.
        Alibi 4 / 12 kertoo hiukan samanlaisen tarinan. Tapauksessani Vietnamitar oli tarkoitus palkata lounasravintolaan halvaksi työvoimaksi. Vailla kielitaitoa, hygieniapassia, kassankäyttö- ja laskutaitoa hän olisi kelvannut vain keräämään ja pesemään astioita. Minut haettiin netin avulla pelastamaan ja avioitumaan oleskelu-
        lupaliittoon ja kustantamaan tytön elämä Suomessa. Tyttö kuitenkin valehteli ja salasi paljon ja tärkeitä asioita joten soitin valeserkuille ( lounasravintoloitsijalle ) ja pyysin viemään valehtelevan vaimon helvettiin ilman paluulippua. Nyt en enää tiedä muuta kuin sen että valehtelusta viranomaisille sekä keinotteluliitosta seurasi käännytyspäätös ja maahantulokielto. Vietnamilaiset myyvät lapsiaan ja jopa äitinsä päästäkseen päämääräänsä. Rakastettavaa kansaa.

        Kaikesta huolimatta Suomi on hienosti samaistumassa Aasialaiseen kulttuuriin. Filippiiniläinen äiti hiljensi itkevän yksivuotiaan hakkaamalla kengällä. Myönsi tekonsa sosiaaliviranomaisillekkin. Sai soskutätsiltä vakavan suullisen huomautuksen. HUI! Isälle sosku perusteli tuomiota äidin kulttuurierolla. Jos Suomalainen isä olisi syyllistynyt samaan, mikä olisi ollut seuraus? Oikeudenkäynti, törkeä pahoinpitely, korvaukset kivusta ja särystä, lähestymiskielto, oikeudenkäyntikulut, sakko, vankeustuomio. Varsinkin jos isä on vraton. Äiti saa tietenkin soskun kautta huippujuristit vääntämään syytteitä mutta isä vastaa yksin. Kumma kun Filippina Suomalaiselle onaivan omat lait ja tulkinnat rangaistuksissa. Jos Suomalainen äiti / isä tekisi saman Filippiineillä, hänet kaiketi ammuttaisiin. Manilan sosiaalitoimi eiole olemassakaan. Suomessa isä kärsisi kovat rangaistukset ja koko asiaa ei edes tutkittaisi tarkoin. Filippinaäidin sanaan luotetaan. Nykyään k.o. poikalapsi on arvostettu. ahkera ja taitava ammattimies.
        Sosku kääntänee senkin malliäidin ansioksi. Isä kun oli soskutätsien mielestä kelvoton. Lastentarhassa 5 ja 6 vuotiaat poikani kummastuttivat henkilökuntaa osaamalla asettaa atrimet juuri oikein lautaselle ruokailun jälkeen. Ihmeteltiin mistä oppi? Tuskin Filippiiniläiseltääidiltä jonka kotimaassaan syödään sormin.
        Sydämmelliset kiitokset Tikkurilan ja Koivukylän soskutätsille. Hienosti meni silti.


    • Heips. Otahan ja lue Alibin numero 4 / 12 sivulta 64. Siinä kerrotaan miten helvetin rahanahneita nämä Aasialaiset ovat. Hurskaita katolilaisia ja uskollisia ystäviä ja kumppaneita maanmiehilleen. Minun rakas vaimoni olisi myynyt vaikka äitinsä mutta kun siitä ei kukaan olisi maksanut mitään niin miehensä hän olisi myynyt vain oman oleskeluluvan turvaamiseksi. Ei nämä viattomat uhrit ja maanmiehet niin puhtoisia ole
      vaan aivan samaa sakkia. Jos niillä on tilaisuus niin aivan samoin ne puukottaa ketä tahansa oman edun nimissä.Nythän tämä kynsityöntekijä on Suomessa ja nauttii Suomen oikeuslaitoksesta ja turvasta. Olisi vaan pysynyt siellä Vietnamissa. En tosin ymmärrä mitä ihmettä Suomen oikeuslaitos näitä hyysää? Kun myyvät ja parittavat omia sukulaisiaankin jopa netissä niin jos se on meidän lakien vastaista niin koneeseen vaan ja takaisin Vietnamiin.Miksi niitä istuttaa täällä meidän vankiloissa kun se on tunnetusti kallista meille Suomalaisille veronmaksajille. Kaikkihan Vietnamista tänne Suomeen tahtoo. Täällä on niin hyvä olla ja kun on Aasialainen niin kyllä soskut ja Monat niitä tukee. Täällä meidän kotimaassa on Suomalaisten velvollisuudet ja Aasialaisten oikeudet. Mm. Vietnamilainen lounasravintola Herttoniemen teollisuusalueella käytti kesällä 2010 palkatonta Aasialaista työvoimaa.
      Ilman mitään kielitaitoa, hygieniapassia, palkkaa yms. Siellä tuli vain ongelmia ja sitten myytin netin välityksellä tyttö Suomalaiseen oleskelulupa-avioon. Kautta aikojen
      on Vietnamilaiset surutta käyttäneet hyväksi toisiaan mutta kun se ei tulisi kuulua meille lainkaan. Jos ylläpitävät omia, alkeellisia viidakkotapojaan Suomessa niin
      palautus viidakkoon lienee paikallaan. Kun niitä hyysätään täällä, on pian koko senaatintori täynnä ruokailijoita ja ennenkuin huomaammekaan, ne on ruokailemassa koko maassamme. Puikoilla riisiä. Ei lienee ihan tarua se että maailman ohuin teos on Vietnamin hurskaat katolilaiset. Apinamaista touhua.

      • ohhoh

        Oletko mies? Wow, katsopin pikkukuvasta, että olet treenattu nainen! No, komeaksi sinua ei voi sanoa, mutta :D


      • tiktaktiktak

        Olenko löytänyt sinuta monikulttuuristen suhteiden palstan vakio kirjoittelijan suurimmaksi osaksi aikaa reggaamattomana, teksti vaikuttaa tutulta.


    • 354444444444444534

      Juuri aasialaisille ideaali on juuri mennä nopeasti naimisiin, jotta tulevaisuus olisi turvattu.

      Liekö hänellä enemmänkin näitä vaihtoehtoja tällä hetkellä, siksi salailee, etsii miestä jolla parhaimmat tulot?

      Jos hän kokee että seksi on vain suvunjatkamista varten, se tarkoittaa ettei hän ole kiinnostunut siitä vasta sitten kun tehdään lapsia. Eli teillä ei seksihalut ikinä kohtaisi.

    • dfghjkrtyu

      Minun Vietnamilainen ystävä joutui salailemaan suhdettaan suvultaan, koska suku ei hyväksynyt muita kuin vietnamilaisia sulhasehdokkaan.

    • Naisystäväsi todennäköisesti on katolilainen. Ei siinä ole naisella muuta tehtävää kuin tehdä lapsia ja miellyttää miestään. Kuka se sitten lienee mutta et ole lainkaan
      epäonninen jos se et ole sinä. Ongelmia se tosiaan tietää. Olet ikuisesti naimisissa koko suvun kanssa ja aivan kuin buddhalaisillakin, katolilaisten arvoasteikossa apinakin on ennen Eurooppalaista, valkoista miestä Aasialaisen silmissä. Herää jo.
      Jos luit Alibin, 4 / 12 sivu 64, niin ymmärrät millaista touhua Vietnamilaist harrastaa.
      Ihmiskauppa on lailla kielletty mutta Vietnamilaisten myötä on Suomessakin palattu
      jokunen vuosisata taakse päin. Alibin jutusta selviää hyvin kuinka Vietnamilaiset tietää miten Suomalaista viranomaista huijataan surutta. Mm. maistraatista saavat sellaiset paperit kuin tahtovat. Saavat itse päättää millaisen väärennöksen voivat parhaiten hyödyntää. Poliisi ei ole kovin kiinnostunut edes tutkimaan asiaa sillä
      siinä virastossa, kuten maistraatissakin, toimii virkamiehet. Ei ne toisiaan ilmianna.
      Vietnam on todella korruptioitunut maa. Rahalla saa todisteen / passin jonka mukaan k.o. henkilö voi olla vaikka Botzwanan prinssi.

      • isi1

        Vietnam, virkamies, valheet... Kaikki alkaa koolla.
        Poliisi, petos, paskapuhe samoin.


    • kraana hanoin

      Olen harrastanut seksiä muutaman aasialaisen "neitsyen" kanssa. Siis virallisesti emme ole harrastaneet, koska virallisesti emme ole olleet edes kahden, mutta käytännössä asialle kyllä löytyy ratkaisuja kunhan malttaa vähän odottaa ja kertoo rakkaalleen kuinka kärsii siitä odottamisesta ja ...

      Ennen vakavaa suhdetta on todellakin syytä tutustua kumppanin kulttuuriin, esim. siihen, miten monissa aasialaisissa kulttuurissa, kuten Vietnamilaisessa et ole etupäässä yksilö, vaan osa perhettä ja sukua, ja kokonaisuuden etu usein astuu oman edun edelle.

      Mutta sitten vastapainoksi jos kaikki menee hyvin, saat elinikäisen ja lojaalin puolison, naisen, joka ei rupsahda nelikymppisenä vaan säilyy tyttömäisenä sinne mummoikään saakka.

      • Tuomas.

        Hahahaa... "Olen harrastanut seksiä muutaman aasialaisen "neitsyen" kanssa."
        luuletko tosiaan olevasi ensimmäinen...


    • Ulos vaan

      Vietnamilaiset ovat vanhoillisia monen asian suhteen, ja siitä syystä en itse jaksaisi tuolaista kuvailemaasi kuviota ollenkaan. Ja 7-8 vuotta että pääset pahimmassa tapauksessa kerran tai kaksi harrastamaan seksiä ja olet loppuelämäsi puutteessa? Juu ei, sanoisin minä.

    • dorka

      itse vietnamilaisen jo likemmäs 49 vuotiaan kanssa yli vuoden seurustelun jälkeen huomasin hyvin tarkkaan näitä epämukavia piirteitä.tottahan on että 3 lapsen äiti 20 vuoden yhdessä olon jälkeen haluaa tehdä edelleen perheen yhdeksi, mutta asua 2 vuotta erillään miehestään. uskotella suomi mies hyvään uskoon jatkosta.. sitä se on. jos namilla on mies jo ennestään suomen kamaralla niin melkein kannattaa jättää väliin.. suomettariin verrattunahan elämä on hyvää-varsinkin jos on jo opittu se suomi ja puoli sukua on jo täällä.ei tartte aasiksi alkaa =) loistavaa se elämä on oman aikansa. tulee opittua uusia asioita vieraista keittiöistä ja ja kaikkee muutakin mukavaa.kyytiä on hetken aikaa mutta loppu tulee sitten nassulle rytinällä.itse en onneksi menettänyt omaisuutta mutta naisiin en varmaan hetkeen tule luottamaan.varsinkaan vn lähtöisiin.

    • ........

      ..............

    • esiaviollinensuhde

      Olen 21v suomalainenn nainen ja seurustelen nepalilaisen miehen kanssa. Tulin tänne, koska ajattelin aloittaa vähän samanaiheisen keskustelun kulttuurista.

      Poikaystäväni on 23v nepalilainen ja asuu täällä korkeakoulututkinnon takia. Hänen pitäisi olla neitsyt, mutta hänellä oli tyttöystävä jo Nepalissa. Miehelle se ei ole niin tarkkaa, kun sen voi valehdellakin... Hänen avioliittonsa järkestetään, jos/kun hän muuttaa takaisin Nepaliin. En usko, että hän jää tänne muuten kuin vielä n. 3 vuodeksi opintojen takia. Hän on kyllä sanonut, että haluaisi jäädä Suomeen, mutta se on aina kuulostanut ns. mahdolliselta vaihtoehdolta.

      Vanhempien kunnioittaminen hänelle on kaikki kaikessa. Kieltäytyminen järjestetystä avioliitosta olisi kai suuri loukkaus hänen äitiään kohtaan. Ja koko perhettä kohtaan.

      Mietin itsekin, että miksen jo jätä koko miestä. Hän on kanssa luonteeltaan ja käytökseltään sellainen mies jonka kanssa haluaisin olla. Kulttuurierot ovat kuitenkin liian iso pala. Hän elää Suomessa kuten kuka tahansa suomalainen.

      En ole rakastunut. Ainakaan vielä. Joten ehkä jätän hänet ennen suurempia pettymyksiä.

      Viimevuonna tähän aikaan itkin exän perään ja viime keväänä olimme taas vähän aikaa yhdessä ennen lopullista eroa. Siinä vaiheessa ei ollut enää mitään halua olla yhdessä. Seurustelin vuoden tai puolitoista vuotta (miten sen ottaa) yhden pojan kanssa. Olin rakastunut tai se oli ehkä tunnevamma, koska en ollut onnellinen.

      Ehkä sen takia minulla ei ole tunteita tätä nepalilaista kohtaan. Olemme olleet pian puoli vuotta yhdessä.

      Taidan aloittaa uuden keskustelun ihan vain kysyäkseni, mitä mieltä ihmiset ovat siitä, että seurustelee sellaisen ihmisen kanssa, jonka avioliitto tulee olemaan järjestetty. :/

      Minusta tuntuu lähinnä pahalta se, että teen väärin hänen tulevaa vaimoaan kohtaan. Poikaystäväni on hänelle todennäköisesti se ensimmäinen mies. Ehkä hän on vähän nuorempi.. Jos poikaystäväni muuttaa takaisin esim. 26v ja meneee naimisiin 27v ... ehkä hänen vaimonsa on 23v? 20v? ....

      Voisin heittää tietysti pussin päähän ja olla kokonaan ajattelemattakin. Monwt varmasti ajattelee, että olen ihan vajakki. Varsinkin muukalaisvihan takia. Meillä on kuitenkin mukavaa yhdessä ja jos kaikki kulttuurirajoitteet pyyhittäisiin pois, ongelmia ei olisi. Hän ei ole millään tavalla innostunut järjestetystä avioliitosta vaan kertoo kokevansa sen velvollisuutena. Tosiasiassa mikään ei estä häntä pettämästä äitiään/perhettään.

      Niin... ja hän kertoi äidilleen jopa seurustelevansa kanssani vaikka seurustelua ei katsota hyvällä.. Hänen äitinsä kuulemma sanoi että se on ok .... (mutta ei muuta kohtaloa ns) Minulla on hyvä syy uskoa että hän on kertonut (minä en ole kertonut vanhemmilleni mutta muutamalle kaverille olen)... En ajattele siitä oikeastaan yhtään mitään, että hän kertoi äidilleen, vaikka se hänelle oli iso juttu. Hän tuntuu kuitenkin ajattelevan, että se on tärkeämpää, mitä äiti haluaa hänen tulevaisuudeltaan kuin mitä hän itse haluaa.

      Liikumme ihan julkisesti yhdessä.. se ei ollut missään vaiheessa minulle ongelma. En pystyisi olemaan ihmisen kanssa, joka ei julkisesti "kehtaisi" näyttäytyä seurassani.

      Otan osaa, jos teillä on noin tiukkaa. Luulisi että tyttöystäväsi ja hänen kaverinsa pystyisivät jo vähän vapautumaan täällä Suomessa. :/

      Ajattelen, etten voi tavallaan vaatia poikaystävääni eroamaan kulttuuritaustastaan, varsinkaan näin pian. Se on ihan omissa käsissäni, mitä hyväksyn... en voi ottaa tätä vakavasti niin edes kauan kuin hän puhuu ko velvollisuuksista.

      Olemme ns. esiaviollisessa suhteessa. Vihaan tuota sanaa.

      • Vastasin avaukseesi arvellen, että taustalla voisi olla joku oma kokemus, mutta olisi ollut hyvä jos tämä tekstisi olisi ollut kysymyksen taustalla. Et rakasta mutta seurustelet hänen kanssaan - kuitenkin elättelet toiveita yhteisestä tulevaisuudesta. Minusta tuo kuulostaa kummalliselta yhtälöltä ja pelkään, että jossain kohtaa joudut pahasti pettymään.


    • Vietnamilainennainen

      Hei, olen 40 vuotias nainen joka on syntynyt Vietnamissa. Sen verran tiedän että suurin osaa vietnamilaisista naisista pitää seksiä välttämättömänä pahana joka kuuluu parisuhteeseen. Jos aiot mennä naimisiin tyttöystäväsi kanssa niin seksielämäsi tulee olemaan tosi kuiva lasten hankkimisen jälkeen, koska heidän mielestä ei ole tarvetta harrasta seksiä enää.
      Yleisesti länsimaissa pidetään seksiä tärkeänä osaa parisuhdetta. Aasiassa ei ole sitä "kulttuuria". Tuon takia siellä miehet pitävät toista "vaimoa", Suomessa nimellä "salarakas".
      Se mitä kirjoitit tyttöystäväsi seksin suhtautumisessa niin se ei tule muuttumaan, lasten hankinnan jälkeen.

    • Asiaa001

      Olen naimisissa Vietnamilaisen kanssa ja harastamme melkein joka päivä syntiä.:) Oli alkuun hankaluuksia kun kulttuurierot on aikamoiset. Vaimo on työhullu ja hyvä tekeen ruokaa. Huomioi miestä ja ei nalkuta mistään. Riippuu varmasti ihmisestä tietysti, mutta itse olen löytänyt kultakimpaleen, josta pidän kiinni varmasti loppuelämäni. Me ei lähetellä rahaa ulkomaille, kun ei oo mistä laittaa. Jos joku sukulainen emännän puolesta Suomeen tulee, nii ei kyllä rahallisesti haluta, eikä voida auttaa. Voin allekirjoittaa että osaavat kusettaa sukulaisten kesken rahoja, vaikka kuinka katollisia ovat. Minun emäntä ei jaksa enää kirkkoon vääntäytyä, vaan jää sunnuntai aamuna mieluummin viereen nukkumaan.

      • Anonyymi

        miksi suomalaisen miehen trvitsee ottaa asialainen nainen kyllä suomesta nainen löytyy kun vaan viitsii etsiä ei näitämaasian akkoja tarvita meidän suoomalaisille miehille jos suomalainen mies on ok hetihän suomi mies joka ei ole normaali katselee aasian naisia


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1676
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1315
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1176
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1173
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1065
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1051
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      977
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      962
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      854
    Aihe