hygienisti

Hintatietoa

Hygienisti putsasi hampaistani plakin. 22 hammasta, joista kolme impanttia, joihin ei luonnollisestikaan tarvitse kajota. Maksoi 77 euroa. Onko kohtuullinen?

8

519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

Juuri maksoin laajasta hammaskiven poistosta ja pastapuhdistuksesta ja fluorauksesta 100 e (kelat saa myöhemmin takasin). Edellisestä poistosta oli 15 vuotta. Ei ne hinnat hampaiden lukumäärän mukaan mene, vaan lähinnä käytetyn ajan ja hammaskiven määrän mukaan. Jos käy kerran vuodessa, eikä plakkia juuri kerry, selviää yleensä suppealla puhdistuksella.

Mulla puuttuvia hampaita kolme, johon ei siis myöskään tarvinut kajota, mutta hyvin se tunti silti hurahti.

• Kivihammas

Kaupungin terkkarin hammashoitolassa kävin syyskuussa 45 min. hygienisti poisti hammaskiven ja välit sekä kiillotti hampaat. Makso 34,90, anoi vielä tukun hammasväliharjoja testattavaksi.
        Hyvä ja halpa hoito mielestäni.

• laskutuksesta
        Kivihammas kirjoitti:

Kaupungin terkkarin hammashoitolassa kävin syyskuussa 45 min. hygienisti poisti hammaskiven ja välit sekä kiillotti hampaat. Makso 34,90, anoi vielä tukun hammasväliharjoja testattavaksi.
        Hyvä ja halpa hoito mielestäni.

Miksi arvelet ettei luuhun istutettuihin keinojuuriin eli implantteihin tarvitse kohdistaa puhdistavia hoitotoimenpiteitä? Ien keinojuuren ympärillä on erityisen tulehdusaltis ja hyvä hygienia on erityisen tärkeää, jottei tulehdus etene leukaluussa implantin ympärillä. Tällöinhän Implantin ympäriltä katoaisi leukaluuta ja implantti irtoaisi. Tämä lienee kerrottu sinulle.

Suuhygienistit ovat saaneet erityiskoulutuksensa mm. suun hygienian ylläpitoon, ja toivottavasti sinuakin on nyt informoitu etenkin implanttihampaiden puhdistukseen.

Muistithan kiittää hyvästä ja perusteellisesta työstä. Laskutus menee todellakin ajan eli hoidon perusteellisuuden mukaan.

• the_road

" kolme impanttia, joihin ei luonnollisestikaan tarvitse kajota. "

Miten niin ei tarvitse implantteihin kajota?? Kyllä niihinkin hammaskiveä kertyy. Niitä varten on olemassa ihan omat hammaskiven poisto työvälineetkin.

• Hintatietoa

En ymmärrä itse hampaista paljoakaan, kun luotan ammatti-ihmisten sanomisiin. Hammaslääkäri on sanonut, ettei plakkia kerry implantteihin.

Plakin poisto siis kesti puoli tuntia, maksoi 103 euroa, josta KELA-korvauksen jälkeen minun lompakostani meni 77 euroa.

Kahvipöydässä ei ollut yhtään, joka olisi maksanut saman, siitä johtui kysymykseni.

• Hintatietoa
        Hintatietoa kirjoitti:

En ymmärrä itse hampaista paljoakaan, kun luotan ammatti-ihmisten sanomisiin. Hammaslääkäri on sanonut, ettei plakkia kerry implantteihin.

Plakin poisto siis kesti puoli tuntia, maksoi 103 euroa, josta KELA-korvauksen jälkeen minun lompakostani meni 77 euroa.

Kahvipöydässä ei ollut yhtään, joka olisi maksanut saman, siitä johtui kysymykseni.

Ja vielä lisään että hammasplakki oli sitä ennen poistettu hammaslääkärin voimin puoli vuotta sitten. Hän teki sen hammashoitajan/hygienistin jälkeen, joka sen oli tehnyt n. 2 viikkoa aikaisemmin, niin että työtä ei luulisi olleen tällä kerralla kovin paljon.

Kun nyt kysyin hyvienistiltä, onko siellä hammaskiveä, niin hän sanoi että ei ole kun plakkia. En hallitse näitä käsitteitä.
        On nyt vaan tullut mieleen, että onkohan kusetettu.

• the_road
        Hintatietoa kirjoitti:

Ja vielä lisään että hammasplakki oli sitä ennen poistettu hammaslääkärin voimin puoli vuotta sitten. Hän teki sen hammashoitajan/hygienistin jälkeen, joka sen oli tehnyt n. 2 viikkoa aikaisemmin, niin että työtä ei luulisi olleen tällä kerralla kovin paljon.

Kun nyt kysyin hyvienistiltä, onko siellä hammaskiveä, niin hän sanoi että ei ole kun plakkia. En hallitse näitä käsitteitä.
        On nyt vaan tullut mieleen, että onkohan kusetettu.

Kyllä plakki ja sitä myöten hammaskivi kertyy ihan yhtälailla implantteihin. Itsekin kyllä olen kerran kuullut tuon virheellisen väitteen yhden hammaslääkärin taholta.

Vaikuttaa rahastukselta tuo plakin poisto.

• varmasti
        the_road kirjoitti:

Kyllä plakki ja sitä myöten hammaskivi kertyy ihan yhtälailla implantteihin. Itsekin kyllä olen kerran kuullut tuon virheellisen väitteen yhden hammaslääkärin taholta.

Vaikuttaa rahastukselta tuo plakin poisto.

tuo hinta on paljon, jos hygienisti vain teki pastalla ( kuin hammastahnaa) ja pehmeällä kumikupilla puhdistuksen. Jos hän poisti hammaskiveä käsi-instrumenteillä rapsuttaen ja antoi kotihoito-ohjeita, hinta ei ole niin paha, jos kävit yksityisellä. Hammaslääkärin väite siitä, ettei keinojuuren pintaan voisi kiinnittyä bakteeripeitettä eli plakkia, on todella virheellinen.

Jos käyt hampaiden puhdistuksessa kerran tai pari vuodessa voisit tietysti verrata, paljonko käytät rahaa esim. kampaajalle samassa ajassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1769
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1628
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1373
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      928
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      918
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      914
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      872
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe