toivoin raskautta,mutta lopetettuani ehkäisyn 2 kk.päätin aloittaa sen uudelleen koska tulin katuma päälle,ja se olikin jo liian myöhäistä.
puolisoni halusi lasta vain koska minä halusin(luuli haluavani,mutta eihän kukaan halua lasta yksin) sitä,joten hänelle asia oli ihan sama,miten vaan.
ensin alkuun innostuin,mutta nyt rv9 2,olen vakaasti sitä mieltä että en tätä halua.
nyt en tiedä miten etenisin,onko pokkaa mennä neuvolaan,jossa hehkutin että toivottu on,kun kaksi viikkoa sitten halusin ja nyt en haluakaan.
mies ei selvästi halua,muutenkin olemme avieron partaalla,ja tämä yritys taisi olla jotain suhteen korjailua.
vaikeaa elämä joskus,pitää vai ei?
toivottu raskaus kaduttaa
72
8496
Vastaukset
- 1977*
...varmasti on kaikilla lapsen saaneilla.
Sinun pitääkin miettiä erittäin tarkkaan asiaa: jos sinua on nyt maks. kaksi viikkoa (vai kuinka kauan?) kaduttanut raskaaksi tuleminen, onko se miten voimakas tunne ja miten verrattavissa siihen miten pitkään ja kuinka hartaasti toivoit tulevasi raskaaksi. Suhteuta noita tunteita punnitsemalla järjellä. Muista ottaa huomioon myös, että raskaus jo fysiologisesti vaikuttaa mielialoihisi. Eli mikä tästä nykyisestä tunteesta voi olla vain raskauden aiheuttamaa tunteiden yli-voimistumista ja mikä osa siitä voisi olla ihan järjellä perusteltua. Raskaana ollessa ei mielestäni kenekään pidä luottaa tunteisiinsa, vaan käyttää sitä järkeä kaikessa päätöksen teossa, ihan kaikissa asioissa siitä lähtien mitä pistät suuhusi (vaikka tunteena tekisi mieli vaikka mitä, joutuu aina järjellä miettimään kannattaako syödä salmiakkia pusseittain).- henkilö X
Raskausaikana tunteet heittelevät kyllä välistä sellaista häränpyllyä, että ei itsekään perässä pysy. Järkeä suosittelen minäkin käyttämään, sillä tunnetasolla homma voi olla melkoista vuoristorataa. Itse olen kolme lasta synnyttänyt, ja jos olisin aborttiin juossut heti kun siltä tuntui, että enpä haluakaan lasta nyt, niin yksikään heistä ei olisi koskaan syntynytkään. Jopa kuopukseni kohdalla, jota oikein yritettiin ja toivottiin etukäteen, oli alkuraskaudesta minun tunne-elämäni suunnilleen kuin päivänkakkarasta terälehtien nyppimistä: haluan lapsen, en halua, haluan, en halua, haluan jne...
Ja siltä varalta, että joku abortin vastustaja takertuu termiin kuopus, tarkennan että tarkoitan siis nuorinta, sitä viimeiseksi syntynyttä lastani. Siitä en tiedä miten monta hedelmöittynyttä munasolua on sittemmin kuukautisveren mukana viemäriin valunut. Useammatkin normaalia runsaammat kuukautiset on kyllä ollut sen jälkeen... - 1977*
henkilö X kirjoitti:
Raskausaikana tunteet heittelevät kyllä välistä sellaista häränpyllyä, että ei itsekään perässä pysy. Järkeä suosittelen minäkin käyttämään, sillä tunnetasolla homma voi olla melkoista vuoristorataa. Itse olen kolme lasta synnyttänyt, ja jos olisin aborttiin juossut heti kun siltä tuntui, että enpä haluakaan lasta nyt, niin yksikään heistä ei olisi koskaan syntynytkään. Jopa kuopukseni kohdalla, jota oikein yritettiin ja toivottiin etukäteen, oli alkuraskaudesta minun tunne-elämäni suunnilleen kuin päivänkakkarasta terälehtien nyppimistä: haluan lapsen, en halua, haluan, en halua, haluan jne...
Ja siltä varalta, että joku abortin vastustaja takertuu termiin kuopus, tarkennan että tarkoitan siis nuorinta, sitä viimeiseksi syntynyttä lastani. Siitä en tiedä miten monta hedelmöittynyttä munasolua on sittemmin kuukautisveren mukana viemäriin valunut. Useammatkin normaalia runsaammat kuukautiset on kyllä ollut sen jälkeen...Tällä kohdalla oli aiemmin lapseni kirjoittama vastaus.
Se on tulkittu epäasialliseksi. Kenenpä äidin rinta ei ryhdistyisi oikein rottingille, kun jo puolivuotiaana oma lapsi osaa solvata abortinvastustajaa, jopa niin rankasti, että sen ei anneta olla esillä?
Abortinvastustaja siis ymmärtää vauvoja ja näin varmaan myös alkioita ja sikiöitäkin paremmin, kun osaisi tulkita lapseni kirjoituksen solvaukseksi. Minä tulkitsin kirjoitus prosessia vain, että lapsi nautti erityisesti tiettyjen näppäinten pitämästä äänestä, minä en ymmärtänyt kirjoituksen sanomaa, ennenkuin nyt alan oivaltaa mitä se saattoikaan olla.
Ai niin, anteeksi, että puhun lapsestani, vaikken häntä vieläkään ole tappanut.... (Elimistössäni olleet hedelmöityneet munasolut eivät ole olleet lapsiani, siis kun olen käyttänyt ehkäisyä joka myös estää hedelmöityneen solun kiinnittymisen, vaan lapsiani kuulema on olleet vain ne jotka olen aktiivisella toiminnallani tappanut. Johon tietenkin olen ihmetellyt, että olenhan minä omalla aktiivisella toiminnallani myös ehkäisyä käyttänyt, tarkoituksena lopettaa mahdolliset alkavat raskaudet...) - henkilö X
1977* kirjoitti:
Tällä kohdalla oli aiemmin lapseni kirjoittama vastaus.
Se on tulkittu epäasialliseksi. Kenenpä äidin rinta ei ryhdistyisi oikein rottingille, kun jo puolivuotiaana oma lapsi osaa solvata abortinvastustajaa, jopa niin rankasti, että sen ei anneta olla esillä?
Abortinvastustaja siis ymmärtää vauvoja ja näin varmaan myös alkioita ja sikiöitäkin paremmin, kun osaisi tulkita lapseni kirjoituksen solvaukseksi. Minä tulkitsin kirjoitus prosessia vain, että lapsi nautti erityisesti tiettyjen näppäinten pitämästä äänestä, minä en ymmärtänyt kirjoituksen sanomaa, ennenkuin nyt alan oivaltaa mitä se saattoikaan olla.
Ai niin, anteeksi, että puhun lapsestani, vaikken häntä vieläkään ole tappanut.... (Elimistössäni olleet hedelmöityneet munasolut eivät ole olleet lapsiani, siis kun olen käyttänyt ehkäisyä joka myös estää hedelmöityneen solun kiinnittymisen, vaan lapsiani kuulema on olleet vain ne jotka olen aktiivisella toiminnallani tappanut. Johon tietenkin olen ihmetellyt, että olenhan minä omalla aktiivisella toiminnallani myös ehkäisyä käyttänyt, tarkoituksena lopettaa mahdolliset alkavat raskaudet...)onneksi vastauksesi ja vastasinkin sinulle pyytämällä sinua kutittamaan ainoaa esikoistasi nenänpäästä puolestani :)
Tätä ketjua kun tutkii, voidaan panna merkille sekin seikka, että nykyisin on siis asiatonta jopa pyytää abortin vastustajaa osoittamaan esittämänsä väitteen todeksi. Huomaamme että abortin vastustajalla on ilman muuta oikeus väittää tällaista: "Pikkuiseen koskee hänhän tuntee kivun hirvittävän kivun, kun pieni revitään irti napanuora irtoaa." jopa kahdessakin viestissä. Sen sijaan tietenkin on täydellisen asiatonta ja ilmeisen solvaavaa yksinkertaisesti pyytää perusteita kyseiselle väitteelle.
Mutta tätähän tää on. Tuossa toisessakin ketjussa abortin vastustajalla on toki täydet oikeudet nälviä, ivata ja pilkata aborttioikeuden kannattajia mm. epätieteellisiksi uskiksiksi, yli-ihmisoppiin uskovaisiksi, abortti-uskovaisiksi ja monin eri tavoin ivata (muka) tieteellisen tiedon puutetta. Tällä samalla jengillä on myöskin täysi oikeus väittää, että syntymä ja hedelmöitys ovat samoja asioita ja että alkio tuntee hirvittävää kipua jne. Luonnollisestikaan heidän ei itsensä tarvitse tällaisia väitteitä mitenkään tieteellisesti päteviksi kyetä osoittamaan, ja kuten nyt huomasimme, sellaisen pyytäminenkin on ollut asiatonta.
No, ehkä meidän täytyisi vain luottaa Pyhän Abortinvastustajan sanan kuin Jumalan sanaan. Miksi heidän täytyisikään pystyä omia väitteitään perustelemaan? Onhan ilmeisesti liian rankka sietää edes sellaisten pyytäminenkin... ;D
Toivotan kaikkea hyvää sinun ja perheesi syksyyn. - henkilö X
Minä siis otin kantaa näihin muutaman viestin poistamiseen. En ole puhunut mitään joistain muista poistetuista viesteistä, joiden olemassaolosta en ole ollut edes tietoinen. Osaatko sinä siis vastata siihen, että miksi on asiatonta pyytää abortin vastustajaa osoittamaan väitteensä oikeaksi, vaiko et?
"Ja olihan se näköjään yhtä asiatonta pyytää todistamaan että kipua ei ole :D"
Juu, kyllä minä sitäkin ihmettelen miksi se poistettiin. Ei se minusta asiaton pyyntö ollut, vaikkakin typerä argumentaatiovirhe olikin. Ja siihenhän myös vastattiin, että todistustaakan kääntäminen ei onnistu ja todistustaakka on tosiaan edelleenkin väitteen esittäjällä itsellään. Nekin toteamukset olivat näemmä jollekin liikaa. - 1977*
henkilö X kirjoitti:
onneksi vastauksesi ja vastasinkin sinulle pyytämällä sinua kutittamaan ainoaa esikoistasi nenänpäästä puolestani :)
Tätä ketjua kun tutkii, voidaan panna merkille sekin seikka, että nykyisin on siis asiatonta jopa pyytää abortin vastustajaa osoittamaan esittämänsä väitteen todeksi. Huomaamme että abortin vastustajalla on ilman muuta oikeus väittää tällaista: "Pikkuiseen koskee hänhän tuntee kivun hirvittävän kivun, kun pieni revitään irti napanuora irtoaa." jopa kahdessakin viestissä. Sen sijaan tietenkin on täydellisen asiatonta ja ilmeisen solvaavaa yksinkertaisesti pyytää perusteita kyseiselle väitteelle.
Mutta tätähän tää on. Tuossa toisessakin ketjussa abortin vastustajalla on toki täydet oikeudet nälviä, ivata ja pilkata aborttioikeuden kannattajia mm. epätieteellisiksi uskiksiksi, yli-ihmisoppiin uskovaisiksi, abortti-uskovaisiksi ja monin eri tavoin ivata (muka) tieteellisen tiedon puutetta. Tällä samalla jengillä on myöskin täysi oikeus väittää, että syntymä ja hedelmöitys ovat samoja asioita ja että alkio tuntee hirvittävää kipua jne. Luonnollisestikaan heidän ei itsensä tarvitse tällaisia väitteitä mitenkään tieteellisesti päteviksi kyetä osoittamaan, ja kuten nyt huomasimme, sellaisen pyytäminenkin on ollut asiatonta.
No, ehkä meidän täytyisi vain luottaa Pyhän Abortinvastustajan sanan kuin Jumalan sanaan. Miksi heidän täytyisikään pystyä omia väitteitään perustelemaan? Onhan ilmeisesti liian rankka sietää edes sellaisten pyytäminenkin... ;D
Toivotan kaikkea hyvää sinun ja perheesi syksyyn.Minäkin sorruin eilen tuona siattoman viestin ilmoitus osion käyttöön, mutta jälleen voin persutella miksi.
Olen vastannut minulle esitettyyn kysymykseen. Sen perään on tullut paljon vastauksia, kahden dialogi tai yhden k´monologi, noin seitsemän viestin ketjuna jossa vastaustani nälvitään. Vastasin teitenkin jo ensimmäiseen vastuksen, joak veikin pohjan koko ketjulta. Vastaukseni on kuitenkin ilmoitettu asiattomaksi ja se on positettu. Tästä syystä, eli että kanssani halutaan keskustella, muttei vastauksieni sallita näkyvän, mielestäni siis koko kesksutelu on asiaton ja varmasti nyt jo poistunut...
Eli kyllä jo sen verran itsekritiikkiä pitäisi aborttioikeuden puolustajien vastustajilla olla, että ymmärtävät milloin kesksustelu menee asiattomaksi ja mitään "ilmoita asiattomasta viestistä" painiketta ei edes tarvita, vaan sen oman kriittisyyden pitäisi estää moisen paskan ilmaantuminenkin. Jos moista paskaa kuitenkin syytää, niin tottakai silloin myös kestää vastikkeet niihin.
"No, ehkä meidän täytyisi vain luottaa Pyhän Abortinvastustajan sanan kuin Jumalan sanaan"
Aivan. Ne on uskovaiset erikseen, jotka eivät kaipaa tieteellistä pohjaa maailmankatsomukselleen. Itselläni ainakin olisi erittäin irrallinen olo tässä realimaailmassa, jos en ymmärtäisi tätä elämää, vaan vain luottaisin siihen mitä joku pinnallisesti on sanonut... Kovin sitä leijuisi ilmassa uskomus(taika)matollaan, joka voitaisiin hetkellä millä hyvänsä vetäistä pois jalkojen alta... Tietenkin jos tarpeeksi uskoo, niin ei kai mikään mattoa alta vie... Mistä vain moisen uskon saisi?
- kantapään kautta
Jos avioliitto on jo karilla, ei siihen mikään uuden lapsenteko auta. Se ei korjaa suhdetta, päinvastoin kun hommaa on taas paljon ja edellisetkin asiat painavat.
- 1977*
...ei siinä paljoa enää moiset viisastelut auta.
Viisastelu ei korjaa tilannetta, vaan päinvastoin se tekee aloittajan olon kurjemmaksi. - LUOJAN LAHJA
Ei lapsia tehdä tekemällä, lapsi on lahja. Toiset haluis lapsen muttei saa. Miksi haluaisit nyt tehdä abortin, kun ensin halusitte lapsen. Ei tälläisilla asiolla saa leikkiä. Raskaus saataa askarruttaa, nyt mieltäsi, mutta se menee ohi kun maha kasvaa ja pikkuinen alkaa liikkua. Saat tuntea liikkeet, kun pikkuinen siellä kääntyilee ja potkii. Pienenellä on jo sydän joka sykkii ja ihmisen muodot, älä tee aborttia. Pikkuiseen koskee hänhän tuntee kivun hirvittävän kivun, kun pieni revitään irti napanuora irtoaa. Sulle jää vain tyhjä tila, kun ei ole enää kohdussa pikkuista. Joudut itsekin kärsimään et voi unohtaa sitä koskaan kadut sitä jossain vaiheessa. Anna lapsellesi elämä, jos et halua vauvaa pitää anna adoptoitavaksi, on paljon sellaisia pareja jotka eivät saa lapsia. Lapsesi sais hyvän elämän. Älä todella tee anna pikkuselle elämä. Ja varmaan haluat itse pitää pienen rakkaan kunhan on syntynyt ja näet miten kaunis ja avuton pikkuinen rakas on, pieni avuton lahja ja niin arvokas suloinen pieni.
- henkilö X
LUOJAN LAHJA kirjoitti:
Ei lapsia tehdä tekemällä, lapsi on lahja. Toiset haluis lapsen muttei saa. Miksi haluaisit nyt tehdä abortin, kun ensin halusitte lapsen. Ei tälläisilla asiolla saa leikkiä. Raskaus saataa askarruttaa, nyt mieltäsi, mutta se menee ohi kun maha kasvaa ja pikkuinen alkaa liikkua. Saat tuntea liikkeet, kun pikkuinen siellä kääntyilee ja potkii. Pienenellä on jo sydän joka sykkii ja ihmisen muodot, älä tee aborttia. Pikkuiseen koskee hänhän tuntee kivun hirvittävän kivun, kun pieni revitään irti napanuora irtoaa. Sulle jää vain tyhjä tila, kun ei ole enää kohdussa pikkuista. Joudut itsekin kärsimään et voi unohtaa sitä koskaan kadut sitä jossain vaiheessa. Anna lapsellesi elämä, jos et halua vauvaa pitää anna adoptoitavaksi, on paljon sellaisia pareja jotka eivät saa lapsia. Lapsesi sais hyvän elämän. Älä todella tee anna pikkuselle elämä. Ja varmaan haluat itse pitää pienen rakkaan kunhan on syntynyt ja näet miten kaunis ja avuton pikkuinen rakas on, pieni avuton lahja ja niin arvokas suloinen pieni.
Miksi on asiatonta ja palstan sääntöjen vastaista pyytää asiallisesti abortin vastustajaa osoittamaan väitteensä todeksi? Miksi oli asiatonta myöskin todeta se seikka, että todistustaakka on väitteen esittäjällä?
- 1324
LUOJAN LAHJA kirjoitti:
"Pikkuiseen koskee hänhän tuntee kivun hirvittävän kivun, kun pieni revitään irti napanuora irtoaa."
Voitko todistaa väitteesi kiitos. :) - osoittaa...
1324 kirjoitti:
"Pikkuiseen koskee hänhän tuntee kivun hirvittävän kivun, kun pieni revitään irti napanuora irtoaa."
Voitko todistaa väitteesi kiitos. :)ettei 100% varmuudella tunne mitään? Millä viikoilla lapsi aiotaan repiä/tukehduttaa?
http://www.tiede.fi/artikkeli/643/ihminen_on_taituri_jo_syntyessaan
>Ensimmäisenä pääsee töihin tunto. Jo kahdeksannella viikolla tuntosolut toimivat sikiön suun ympärillä niin, että sikiö reagoisi jopa hiuksen kosketukseen poskellaan.>
>Ensimmäinen merkki sähköisestä toiminnasta aivorungon yläpuolella näkyy jo 13. viikolla, ja saattaa olla, että ennen aivokuorta kehittyvät alemmat rakenteet osaavat yksinkin prosessoida kipua. Tähän suuntaan viittaa se, että jotkut aivohalvauspotilaat tuntevat kipua, vaikka heidän aivokuorensa ei toimi kunnolla.>
Tieto (ja tuska) lisääntyy koko ajan... - refleksistä
osoittaa... kirjoitti:
ettei 100% varmuudella tunne mitään? Millä viikoilla lapsi aiotaan repiä/tukehduttaa?
>Ensimmäisenä pääsee töihin tunto. Jo kahdeksannella viikolla tuntosolut toimivat sikiön suun ympärillä niin, että sikiö reagoisi jopa hiuksen kosketukseen poskellaan.>
>Ensimmäinen merkki sähköisestä toiminnasta aivorungon yläpuolella näkyy jo 13. viikolla, ja saattaa olla, että ennen aivokuorta kehittyvät alemmat rakenteet osaavat yksinkin prosessoida kipua. Tähän suuntaan viittaa se, että jotkut aivohalvauspotilaat tuntevat kipua, vaikka heidän aivokuorensa ei toimi kunnolla.>
Tieto (ja tuska) lisääntyy koko ajan...kun sikiö reagoisi hiuksen kosketukseen poskellaan.
Aivotoiminta on niin kehittymätön, ettäkö se voisi tuntea tietoisesti kipua.
Odotellaan. - peliin...
osoittaa... kirjoitti:
ettei 100% varmuudella tunne mitään? Millä viikoilla lapsi aiotaan repiä/tukehduttaa?
Tieto (ja tuska) lisääntyy koko ajan..."voitko sinä
osoittaa... 9.10.2010 23:08
ettei 100% varmuudella tunne mitään?"
Tuollaista tarvitsee osoittaa vain niiden, jotka ovat tuollaisen väitteen esittäneet. En löytänyt tästä ketjusta yhtään sellaista.
"Millä viikoilla lapsi aiotaan repiä/tukehduttaa?"
Väitteen esittäjä on puhunut itse kaavinnasta. Suomessa niitä ei tehdä rv 12 jälkeen. Joten tieteelliset todisteet sille, että alle 12 rv kaavinnoissa sikiö tuntee hirvittävää kipua tulee nyt osoittaa.
">Ensimmäinen merkki sähköisestä toiminnasta aivorungon yläpuolella näkyy jo 13. viikolla, ja saattaa olla, että ennen aivokuorta kehittyvät alemmat rakenteet osaavat yksinkin prosessoida kipua. Tähän suuntaan viittaa se, että jotkut aivohalvauspotilaat tuntevat kipua, vaikka heidän aivokuorensa ei toimi kunnolla.>"
Miksi et maininnut, että tuolla viikolla ei vielä kukaan asiantuntija olettanut sikiön tuntevan kipua? Miksi et kertonut, että Vivette Glover epäilee tuon tuloksen johdosta, että että noin 16-17 viikon iässä, sikiö alkaa tuntea myös kipua? Miksi jätit kertomatta senkin, että tulos ei kuitenkaan ole vakuuttanut tutkijoiden valtaosaa. Useimmat sikiönkehityksen asiantuntijat ovat sitä mieltä, ettei 16-viikkoisen sikiön keskushermosto ole riittävän kehittynyt kokeakseen kipua. Miksi jätit sujuvasti kaikki nämä linkissäsi ilmenevät seikat lainaamatta?
Odottelemme siis edelleen sitä, että abortin vastustaja osoittaa väitteensä tieteellisin linkein tosiksi. - uudelleen.
refleksistä kirjoitti:
kun sikiö reagoisi hiuksen kosketukseen poskellaan.
Aivotoiminta on niin kehittymätön, ettäkö se voisi tuntea tietoisesti kipua.
Odotellaan.Kysehän oli TUNNOSTA!
Osoita että sinun tulkintasi pelkistä reflekseistä oli se oikea eikä lapsi TUNTISI hiusta poskellaan. - se joutua
peliin... kirjoitti:
"voitko sinä
osoittaa... 9.10.2010 23:08
ettei 100% varmuudella tunne mitään?"
Tuollaista tarvitsee osoittaa vain niiden, jotka ovat tuollaisen väitteen esittäneet. En löytänyt tästä ketjusta yhtään sellaista.
"Millä viikoilla lapsi aiotaan repiä/tukehduttaa?"
Väitteen esittäjä on puhunut itse kaavinnasta. Suomessa niitä ei tehdä rv 12 jälkeen. Joten tieteelliset todisteet sille, että alle 12 rv kaavinnoissa sikiö tuntee hirvittävää kipua tulee nyt osoittaa.
">Ensimmäinen merkki sähköisestä toiminnasta aivorungon yläpuolella näkyy jo 13. viikolla, ja saattaa olla, että ennen aivokuorta kehittyvät alemmat rakenteet osaavat yksinkin prosessoida kipua. Tähän suuntaan viittaa se, että jotkut aivohalvauspotilaat tuntevat kipua, vaikka heidän aivokuorensa ei toimi kunnolla.>"
Miksi et maininnut, että tuolla viikolla ei vielä kukaan asiantuntija olettanut sikiön tuntevan kipua? Miksi et kertonut, että Vivette Glover epäilee tuon tuloksen johdosta, että että noin 16-17 viikon iässä, sikiö alkaa tuntea myös kipua? Miksi jätit kertomatta senkin, että tulos ei kuitenkaan ole vakuuttanut tutkijoiden valtaosaa. Useimmat sikiönkehityksen asiantuntijat ovat sitä mieltä, ettei 16-viikkoisen sikiön keskushermosto ole riittävän kehittynyt kokeakseen kipua. Miksi jätit sujuvasti kaikki nämä linkissäsi ilmenevät seikat lainaamatta?
Odottelemme siis edelleen sitä, että abortin vastustaja osoittaa väitteensä tieteellisin linkein tosiksi.pilkkomaan senkin jälkeen jollei muutenkaan tule ulos! Vai mitä luulisit, naisen kohtuako siinä aletaan repiä??
"Miksi et maininnut, että tuolla viikolla ei vielä kukaan asiantuntija olettanut sikiön tuntevan kipua?"
Eikö? Valtaosa ei taida olla kaikki eli loput 'ei kukaan'. Ja mitä nämä sitten on >Tai sitten ei, sanovat ne, jotka aavistelevat, että Glover on oikeilla jäljillä. > ?
Miksi siitä sitten kirjotetaan ja kerrotaan että se voi olla mahdollista?? Tutkijoiden näkemykset vaihtelee, ja nyt oli kyse siitä milloin on tällä tietämää mahdollista tuntea kipua. - oli nyt
se joutua kirjoitti:
pilkkomaan senkin jälkeen jollei muutenkaan tule ulos! Vai mitä luulisit, naisen kohtuako siinä aletaan repiä??
"Miksi et maininnut, että tuolla viikolla ei vielä kukaan asiantuntija olettanut sikiön tuntevan kipua?"
Eikö? Valtaosa ei taida olla kaikki eli loput 'ei kukaan'. Ja mitä nämä sitten on >Tai sitten ei, sanovat ne, jotka aavistelevat, että Glover on oikeilla jäljillä. > ?
Miksi siitä sitten kirjotetaan ja kerrotaan että se voi olla mahdollista?? Tutkijoiden näkemykset vaihtelee, ja nyt oli kyse siitä milloin on tällä tietämää mahdollista tuntea kipua.siis kaavinta-aborteista, joita tehdään Suomessa ennen 12 rv. Toki myöhemminkin lääkkeellisen keskeytyksen epäonnistuttua, ts. jos kohtuun jää vielä raskausmateriaalia, suoritetaan kaavinta. Tuolloin kyllä käsittääkseni lähes aina sikiö on jo menehtynyt sen lääkkeellisen yhteydessä, ja kuolleet kai harvemmin tuntevat minkäänlaisia tuskia. Lisäksi väitteen esittäjähän mitä ilmeisemmin tarkoitti viestinsä aloittajalle, joka on siis 9 2 viikoilla. Väitteen esittäjän tulee osoittaa tieteellisin linkein, että noilla viikoilla sikiö tuntee hirvittävää kipua.
"Valtaosa ei taida olla kaikki eli loput 'ei kukaan'. Ja mitä nämä sitten on >Tai sitten ei, sanovat ne, jotka aavistelevat, että Glover on oikeilla jäljillä. > ?"
Luitko edes ko. linkin ajatuksella kokonaan? Siinä kerrotaan suoraan, että Vivien Glover nimenomaan uskoo, että n. 16 rv sikiö voisi tuntea kipua. Tätä perustellaan juuri sillä, että jo 13 rv. näkyy ensimmäisiä merkkejä sähköisestä toiminnasta aivorungon yläpuolella. Siltikään Gloverkaan ei usko, että kivun tuntemiseen valmius olisi jo silloin!
Laitan tähän nyt pääpiirteittäin asian, kehotan että sinä luet sen uudestaan ajatuksen kanssa ja palataan sitten asiaan:
>Professori Vivette Glover Lontoon Imperial Collegesta uskoo, että suurin piirtein samoihin aikoihin, noin _16-17 viikon iässä, sikiö alkaa tuntea myös kipua_.>
>Tulos ei kuitenkaan ole vakuuttanut tutkijoiden valtaosaa. _Useimmat sikiönkehityksen asiantuntijat ovat sitä mieltä, ettei 16-viikkoisen sikiön keskushermosto ole riittävän kehittynyt kokeakseen kipua_. Kipu sellaisena kuin me sen yleensä käsitämme on enemmän kuin pelkkää tuntoa. Siinä on ripaus tietoisuutta, ja näin ollen se vaatii kokemuksia.>
>Tai sitten ei, sanovat ne, jotka aavistelevat, että _Glover on oikeilla jäljillä_. Ensimmäinen merkki sähköisestä toiminnasta aivorungon yläpuolella näkyy jo 13. viikolla, ja saattaa olla, että ennen aivokuorta kehittyvät alemmat rakenteet osaavat yksinkin prosessoida kipua.>
Pääasia on nyt se, että keskustelussa on esitetty selvä väite, että kaavinta-abortissa sikiö tuntee hirvittävää kipua. Löytyykö sinulta nyt oikeasti jotain linkkiä, jolla tämä todistetaan todeksi, vai haluatko vain halkoa hiuksia? - sinun linkkejäsi
uudelleen. kirjoitti:
Kysehän oli TUNNOSTA!
Osoita että sinun tulkintasi pelkistä reflekseistä oli se oikea eikä lapsi TUNTISI hiusta poskellaan.väittämään "Pikkuiseen koskee hänhän tuntee kivun hirvittävän kivun, kun pieni revitään irti napanuora irtoaa."
Mutta kaikkihan me tiedämme ettet tätä pysty todistamaan. :) - siis varmuus
oli nyt kirjoitti:
siis kaavinta-aborteista, joita tehdään Suomessa ennen 12 rv. Toki myöhemminkin lääkkeellisen keskeytyksen epäonnistuttua, ts. jos kohtuun jää vielä raskausmateriaalia, suoritetaan kaavinta. Tuolloin kyllä käsittääkseni lähes aina sikiö on jo menehtynyt sen lääkkeellisen yhteydessä, ja kuolleet kai harvemmin tuntevat minkäänlaisia tuskia. Lisäksi väitteen esittäjähän mitä ilmeisemmin tarkoitti viestinsä aloittajalle, joka on siis 9 2 viikoilla. Väitteen esittäjän tulee osoittaa tieteellisin linkein, että noilla viikoilla sikiö tuntee hirvittävää kipua.
"Valtaosa ei taida olla kaikki eli loput 'ei kukaan'. Ja mitä nämä sitten on >Tai sitten ei, sanovat ne, jotka aavistelevat, että Glover on oikeilla jäljillä. > ?"
Luitko edes ko. linkin ajatuksella kokonaan? Siinä kerrotaan suoraan, että Vivien Glover nimenomaan uskoo, että n. 16 rv sikiö voisi tuntea kipua. Tätä perustellaan juuri sillä, että jo 13 rv. näkyy ensimmäisiä merkkejä sähköisestä toiminnasta aivorungon yläpuolella. Siltikään Gloverkaan ei usko, että kivun tuntemiseen valmius olisi jo silloin!
Laitan tähän nyt pääpiirteittäin asian, kehotan että sinä luet sen uudestaan ajatuksen kanssa ja palataan sitten asiaan:
>Professori Vivette Glover Lontoon Imperial Collegesta uskoo, että suurin piirtein samoihin aikoihin, noin _16-17 viikon iässä, sikiö alkaa tuntea myös kipua_.>
>Tulos ei kuitenkaan ole vakuuttanut tutkijoiden valtaosaa. _Useimmat sikiönkehityksen asiantuntijat ovat sitä mieltä, ettei 16-viikkoisen sikiön keskushermosto ole riittävän kehittynyt kokeakseen kipua_. Kipu sellaisena kuin me sen yleensä käsitämme on enemmän kuin pelkkää tuntoa. Siinä on ripaus tietoisuutta, ja näin ollen se vaatii kokemuksia.>
>Tai sitten ei, sanovat ne, jotka aavistelevat, että _Glover on oikeilla jäljillä_. Ensimmäinen merkki sähköisestä toiminnasta aivorungon yläpuolella näkyy jo 13. viikolla, ja saattaa olla, että ennen aivokuorta kehittyvät alemmat rakenteet osaavat yksinkin prosessoida kipua.>
Pääasia on nyt se, että keskustelussa on esitetty selvä väite, että kaavinta-abortissa sikiö tuntee hirvittävää kipua. Löytyykö sinulta nyt oikeasti jotain linkkiä, jolla tämä todistetaan todeksi, vai haluatko vain halkoa hiuksia?siitä että ap:lle aiottaisiin tehdä abortti ennen kipurajan ylittymistä? Entä miten pääasia nyt muuttui kun on tosiaan _mahdollista_ että kipua tunnetaan jo 13. viikolla?
- henkilö X
Sen verran, että esitettyä väitettä tukemaan ei olla tässä keskustelussa annettu vielä yhtään ainutta tieteellistä linkkiä Sinun antamastasi linkistä ei käy ilmi, että kaavintaviikoilla lapsi tuntiisi hirvittäviä tuskia kuten on väitetty.
Tämän tosiaankin voi jokainen nähdä. - henkilö X
siis varmuus kirjoitti:
siitä että ap:lle aiottaisiin tehdä abortti ennen kipurajan ylittymistä? Entä miten pääasia nyt muuttui kun on tosiaan _mahdollista_ että kipua tunnetaan jo 13. viikolla?
"kun on tosiaan _mahdollista_ että kipua tunnetaan jo 13. viikolla?"
Annetussa linkissä puhuttiin tosin 16-17 viikosta... Ei pahalla, mutta ei se teksti nyt noin vaikeatajuinen luulisi olevan. - ihmettä
siis varmuus kirjoitti:
siitä että ap:lle aiottaisiin tehdä abortti ennen kipurajan ylittymistä? Entä miten pääasia nyt muuttui kun on tosiaan _mahdollista_ että kipua tunnetaan jo 13. viikolla?
tarkoitat tällä viestilläsi?? Ei kai sekään nyt vielä ole varmistunut että aikooko se ap edes tehdä aborttia. Miten se nyt tähän liittyy?? Kykenetkö sinä tieteellisin linkein että kaavinta-abortissa, joita siis ei 12 rv jälkeen tehdä, sikiö tuntee hirvittävää kipua?? Jos kykenet, niin annat ne linkit, jollet kykene, niin mitä sinä oikein vielä jankutat?
"Entä miten pääasia nyt muuttui kun on tosiaan _mahdollista_ että kipua tunnetaan jo 13. viikolla?"
Siis se pääasia on edelleenkin tämä väite:
>>Pikkuiseen koskee hänhän tuntee kivun hirvittävän kivun, kun pieni revitään irti napanuora irtoaa.>>
Joko tulee niitä tieteellisiä todisteita että sikiö todellakin varmasti tuntee hirvittävää kipua, kuten esitetty väite sanoo??
Ja linkissä sanottiin siis näin:
Kuten jokainen älyltään edes keskitasoa huomaa, niin puhutaan 16 viikosta ei 13 viikosta, jolloin uskotaan kivun tuntemisen olevan mahdollista. Ja keskitasoa tyhmemmillekin on selvää, että kyse ei ole varmuudesta tässäkään.
Esitetty väite esitti varmana tietona asian, ja se tulee tieteellisesti varmaksi siis todistaa. Kykenetkö sinä siihen vaiko et? - vaan...
henkilö X kirjoitti:
"kun on tosiaan _mahdollista_ että kipua tunnetaan jo 13. viikolla?"
Annetussa linkissä puhuttiin tosin 16-17 viikosta... Ei pahalla, mutta ei se teksti nyt noin vaikeatajuinen luulisi olevan.kivuntunteminen on _mahdollista_ jo 13. viikolla!!
16-17 viikolla oli Gloverin arviota.
>Ensimmäinen merkki sähköisestä toiminnasta aivorungon yläpuolella näkyy jo 13. viikolla, ja saattaa olla, että ennen aivokuorta kehittyvät alemmat rakenteet osaavat yksinkin prosessoida kipua.> - puhunut
ihmettä kirjoitti:
tarkoitat tällä viestilläsi?? Ei kai sekään nyt vielä ole varmistunut että aikooko se ap edes tehdä aborttia. Miten se nyt tähän liittyy?? Kykenetkö sinä tieteellisin linkein että kaavinta-abortissa, joita siis ei 12 rv jälkeen tehdä, sikiö tuntee hirvittävää kipua?? Jos kykenet, niin annat ne linkit, jollet kykene, niin mitä sinä oikein vielä jankutat?
"Entä miten pääasia nyt muuttui kun on tosiaan _mahdollista_ että kipua tunnetaan jo 13. viikolla?"
Siis se pääasia on edelleenkin tämä väite:
>>Pikkuiseen koskee hänhän tuntee kivun hirvittävän kivun, kun pieni revitään irti napanuora irtoaa.>>
Joko tulee niitä tieteellisiä todisteita että sikiö todellakin varmasti tuntee hirvittävää kipua, kuten esitetty väite sanoo??
Ja linkissä sanottiin siis näin:
Kuten jokainen älyltään edes keskitasoa huomaa, niin puhutaan 16 viikosta ei 13 viikosta, jolloin uskotaan kivun tuntemisen olevan mahdollista. Ja keskitasoa tyhmemmillekin on selvää, että kyse ei ole varmuudesta tässäkään.
Esitetty väite esitti varmana tietona asian, ja se tulee tieteellisesti varmaksi siis todistaa. Kykenetkö sinä siihen vaiko et?jostain varmuudesta mitään?? Osoitin sen mistä lähtien on mahdollista että lapsi tuntee kipua! Sinä et ole kyennyt kumoamaan tätä väittäessäsi ettei lapsi tunne varmastikaan kipua abortissa!
"Kykenetkö sinä tieteellisin linkein että kaavinta-abortissa, joita siis ei 12 rv jälkeen tehdä, sikiö tuntee hirvittävää kipua??"
Mistä kristallipallosta näet koska ap:lle se mahdollisesti tehtäisiin (toivottavasti EI!)? Ja jos tehdään myöhemmin, ei jouduta missään tapauksessa kaavintaan?
"Kuten jokainen älyltään edes keskitasoa huomaa, niin puhutaan 16 viikosta ei 13 viikosta, jolloin uskotaan kivun tuntemisen olevan mahdollista. Ja keskitasoa tyhmemmillekin on selvää, että kyse ei ole varmuudesta tässäkään. "
Mutta voi voi kun kyse ei ollut nyt vain Gloverin arviosta vaan siitä mitä sanottiinkaan siellä alempana! :)
>Ensimmäinen merkki sähköisestä toiminnasta aivorungon yläpuolella näkyy jo 13. viikolla, ja saattaa olla, että ennen aivokuorta kehittyvät alemmat rakenteet osaavat yksinkin prosessoida kipua.>
Ei voi olla noin vaikeeta :D - ota kantaa
puhunut kirjoitti:
jostain varmuudesta mitään?? Osoitin sen mistä lähtien on mahdollista että lapsi tuntee kipua! Sinä et ole kyennyt kumoamaan tätä väittäessäsi ettei lapsi tunne varmastikaan kipua abortissa!
"Kykenetkö sinä tieteellisin linkein että kaavinta-abortissa, joita siis ei 12 rv jälkeen tehdä, sikiö tuntee hirvittävää kipua??"
Mistä kristallipallosta näet koska ap:lle se mahdollisesti tehtäisiin (toivottavasti EI!)? Ja jos tehdään myöhemmin, ei jouduta missään tapauksessa kaavintaan?
"Kuten jokainen älyltään edes keskitasoa huomaa, niin puhutaan 16 viikosta ei 13 viikosta, jolloin uskotaan kivun tuntemisen olevan mahdollista. Ja keskitasoa tyhmemmillekin on selvää, että kyse ei ole varmuudesta tässäkään. "
Mutta voi voi kun kyse ei ollut nyt vain Gloverin arviosta vaan siitä mitä sanottiinkaan siellä alempana! :)
>Ensimmäinen merkki sähköisestä toiminnasta aivorungon yläpuolella näkyy jo 13. viikolla, ja saattaa olla, että ennen aivokuorta kehittyvät alemmat rakenteet osaavat yksinkin prosessoida kipua.>
Ei voi olla noin vaikeeta :Dsinun puhumisiisi. Kuten ole4n toistanut jo moneen kertaan, tämä väite edelleen odottaa perusteluita:
Eli tuleekohan niitä vai ei? Missä viipyy tieteellinen osoitus siitä, että sikiöön todellakin koskee ja että se todellakin tuntee hirvittävää kipua, kuten on väitetty?
Oletko sinä kykenevä osoittamaan tämän väitteen sikiön kivun tuntemisesta oikeaksi vaiko et? Antamastasi linkistä ei käy ilmi että sikiötä todella koskisi kaavinta-abortissa ja että se todellakin tuntisi hirvittävää kipua. Siinä spekuloidaan vain sillä, milloin olisi ehkä mahdollista sikiön tuntea kipua.
"Mistä kristallipallosta näet koska ap:lle se mahdollisesti tehtäisiin (toivottavasti EI!)?"
Ei minulla mitään kristallipalloa ole, mutta koska laki jo edellyttää että abortti tehdään mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, en pidä todennäköisenä että sitä voitaisiin viivyttää 12 rv yli jos sitä on anottu ennen sitä. lakihan edellyttää myös että tuollaisessa tapauksessa sitä pitäisi hakea uudestaan valviralta saakka. Valviran ohjeistuksissa myös puhutaan viivytysten välttämisestä.
"Ja jos tehdään myöhemmin, ei jouduta missään tapauksessa kaavintaan?"
En ole väittänyt ettei missään tapauksessa voitaisi joutua myöhemmin kaavintaan. Olen vain todennut, että tuollaisessa tilanteessa kyse on epäonnistuneesta keskeytyksestä ja että tuolloin lähes aina sikiö on jo menehtynyt sen aiemman keskeytyksen yhteydessä. Tämä on faktaa. Asiaa käsittelin jo tässä viestissä
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9380863/46224799
"Mutta voi voi kun kyse ei ollut nyt vain Gloverin arviosta vaan siitä mitä sanottiinkaan siellä alempana! :)
Ei voi olla noin vaikeeta :D"
Kuten aiemmin jo asian käsittelin, niin tuo on se peruste, josta syystä Gloverin teoriaa jotkut pitävät oikeana. Se käy siitä kohdasta kyllä ilmi, sinä vain jätit sen kohdan lainauksestasi nyt pois. Se että aivorungon alemmat rakenteet ehkä voivat yksin prosessoida kipua, ei edes Gloverin mielestä vielä merkitse sikiön kykyä tuntea sitä. Linkissäsi aikaisen mahdollinen hetki, jolloin uskottiin _sikiön kykenevän tuntemaan kipua_ oli se Gloverin 16-17 viikkoa.
Mutta siis näitä on turha jankuttaa, sillä ne on jo käsitelty. Pääasia on vain ja ainoastaan saada ne tieteelliset osoitukset tälle väitteelle:
Minä en ota kantaa enää muuhun hiusten halkomiseen, odotan vain tieteellistä osoitusta siitä, että sikiö tuntee hirvittävää kipua. - nähdä...
henkilö X kirjoitti:
Sen verran, että esitettyä väitettä tukemaan ei olla tässä keskustelussa annettu vielä yhtään ainutta tieteellistä linkkiä Sinun antamastasi linkistä ei käy ilmi, että kaavintaviikoilla lapsi tuntiisi hirvittäviä tuskia kuten on väitetty.
Tämän tosiaankin voi jokainen nähdä.ettei sitten kelvannu tähän annettu vastaus kun jouduttu hyssytteleen poistoon :D no sehän kertookin kaiken, meinaan siitä mitä jo ON annettu :)
Osoitahan sinä nyt ettei myöhemmillä viikoilla (yli rv12) voi joutua kaavintaan! - voi sille
ota kantaa kirjoitti:
sinun puhumisiisi. Kuten ole4n toistanut jo moneen kertaan, tämä väite edelleen odottaa perusteluita:
Eli tuleekohan niitä vai ei? Missä viipyy tieteellinen osoitus siitä, että sikiöön todellakin koskee ja että se todellakin tuntee hirvittävää kipua, kuten on väitetty?
Oletko sinä kykenevä osoittamaan tämän väitteen sikiön kivun tuntemisesta oikeaksi vaiko et? Antamastasi linkistä ei käy ilmi että sikiötä todella koskisi kaavinta-abortissa ja että se todellakin tuntisi hirvittävää kipua. Siinä spekuloidaan vain sillä, milloin olisi ehkä mahdollista sikiön tuntea kipua.
"Mistä kristallipallosta näet koska ap:lle se mahdollisesti tehtäisiin (toivottavasti EI!)?"
Ei minulla mitään kristallipalloa ole, mutta koska laki jo edellyttää että abortti tehdään mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, en pidä todennäköisenä että sitä voitaisiin viivyttää 12 rv yli jos sitä on anottu ennen sitä. lakihan edellyttää myös että tuollaisessa tapauksessa sitä pitäisi hakea uudestaan valviralta saakka. Valviran ohjeistuksissa myös puhutaan viivytysten välttämisestä.
"Ja jos tehdään myöhemmin, ei jouduta missään tapauksessa kaavintaan?"
En ole väittänyt ettei missään tapauksessa voitaisi joutua myöhemmin kaavintaan. Olen vain todennut, että tuollaisessa tilanteessa kyse on epäonnistuneesta keskeytyksestä ja että tuolloin lähes aina sikiö on jo menehtynyt sen aiemman keskeytyksen yhteydessä. Tämä on faktaa. Asiaa käsittelin jo tässä viestissä
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9380863/46224799
"Mutta voi voi kun kyse ei ollut nyt vain Gloverin arviosta vaan siitä mitä sanottiinkaan siellä alempana! :)
Ei voi olla noin vaikeeta :D"
Kuten aiemmin jo asian käsittelin, niin tuo on se peruste, josta syystä Gloverin teoriaa jotkut pitävät oikeana. Se käy siitä kohdasta kyllä ilmi, sinä vain jätit sen kohdan lainauksestasi nyt pois. Se että aivorungon alemmat rakenteet ehkä voivat yksin prosessoida kipua, ei edes Gloverin mielestä vielä merkitse sikiön kykyä tuntea sitä. Linkissäsi aikaisen mahdollinen hetki, jolloin uskottiin _sikiön kykenevän tuntemaan kipua_ oli se Gloverin 16-17 viikkoa.
Mutta siis näitä on turha jankuttaa, sillä ne on jo käsitelty. Pääasia on vain ja ainoastaan saada ne tieteelliset osoitukset tälle väitteelle:
Minä en ota kantaa enää muuhun hiusten halkomiseen, odotan vain tieteellistä osoitusta siitä, että sikiö tuntee hirvittävää kipua.mitään ettei sulle ne tieteelliset artikkelit kelpaa ja ne kertoo vastoin mutujasi :D tätä on tosiaankin turha jankuttaa enää enempää.
On osoitettu että lapsi VOI tuntea kipua, ja tässäkin tapauksessa abortti saatetaan tehdä myöhemminkin, kun kipu jo on mahdollista!
Minä en ole edelleenkään se joka on väittänyt jotain hirvittävistä kivuista ;)
"Se että aivorungon alemmat rakenteet ehkä voivat yksin prosessoida kipua, ei edes Gloverin mielestä vielä merkitse sikiön kykyä tuntea sitä. Linkissäsi aikaisen mahdollinen hetki, jolloin uskottiin _sikiön kykenevän tuntemaan kipua_ oli se Gloverin 16-17 viikkoa."
Se 16-17 viikkoa oli siis Gloverin mielipide. Ja myöhemmin kerrottiin (peruste) miksi se on mahdollista vielä aikaisemminkin. Sinun pitäisi nyt osoittaa ettei lapsi varmuudella tunne noilta viikoilta lähtien kipua ja ettei se kipu ole hänestä ainakaan hirvittävää! - henkilö X
nähdä... kirjoitti:
ettei sitten kelvannu tähän annettu vastaus kun jouduttu hyssytteleen poistoon :D no sehän kertookin kaiken, meinaan siitä mitä jo ON annettu :)
Osoitahan sinä nyt ettei myöhemmillä viikoilla (yli rv12) voi joutua kaavintaan!"ettei sitten kelvannu tähän annettu vastaus kun jouduttu hyssytteleen poistoon :D no sehän kertookin kaiken, meinaan siitä mitä jo ON annettu :)"
No minä en ole mitään sinun vastaustasi nähnytkään, ja edelleen olen sitä mieltä, että esitettyä väitettä ei olla tieteellisesti oikeaksi osoitettu. Joten teoriasi poiston syystä meni ainakin siltä osin hiukka pieleen.
"Osoitahan sinä nyt ettei myöhemmillä viikoilla (yli rv12) voi joutua kaavintaan!"
Öööö??? Miksi? Olenko väittänyt ettei voisi? Miten tämä liittyy siihen, että on väitetty sikiön tuntevan hirvittävää kipua? Onko nyt jossain siis muka osoitettu, että sikiö todella tuntee hirvittävää kipua kaavinnassa? - sekoilet?
voi sille kirjoitti:
mitään ettei sulle ne tieteelliset artikkelit kelpaa ja ne kertoo vastoin mutujasi :D tätä on tosiaankin turha jankuttaa enää enempää.
On osoitettu että lapsi VOI tuntea kipua, ja tässäkin tapauksessa abortti saatetaan tehdä myöhemminkin, kun kipu jo on mahdollista!
Minä en ole edelleenkään se joka on väittänyt jotain hirvittävistä kivuista ;)
"Se että aivorungon alemmat rakenteet ehkä voivat yksin prosessoida kipua, ei edes Gloverin mielestä vielä merkitse sikiön kykyä tuntea sitä. Linkissäsi aikaisen mahdollinen hetki, jolloin uskottiin _sikiön kykenevän tuntemaan kipua_ oli se Gloverin 16-17 viikkoa."
Se 16-17 viikkoa oli siis Gloverin mielipide. Ja myöhemmin kerrottiin (peruste) miksi se on mahdollista vielä aikaisemminkin. Sinun pitäisi nyt osoittaa ettei lapsi varmuudella tunne noilta viikoilta lähtien kipua ja ettei se kipu ole hänestä ainakaan hirvittävää!"ettei sulle ne tieteelliset artikkelit kelpaa ja ne kertoo vastoin mutujasi :D"
Artikkeli kelpasi hyvin ja se oli oikein hyvä. Se nyt vaan ei todistanut esitettyä väitettä oikeaksi.
"On osoitettu että lapsi VOI tuntea kipua, ja tässäkin tapauksessa abortti saatetaan tehdä myöhemminkin, kun kipu jo on mahdollista!"
Tottakai voi! Tosin se väitehän ei käsitellyt sitä, että VOIKO lapsi tuntea kipua ja että onko se MAHDOLLISTA. Kukaan eri kiellä etteikö se olisi mahdollista. Väitteessä kuitenkin kerrottiin, että lapsi tuntee hirvittää kipua, ja se että se siis todellakin sitä tuntee, on vielä osoittamatta.
"Minä en ole edelleenkään se joka on väittänyt jotain hirvittävistä kivuista ;)"
Et niin. Minähän olen sinulle jo moneen kertaan sanonut, että kyse on vain ja ainoastaan tästä väitteestä:
Minua ei sinun kanssasi jankuttaminen kiinnosta pätkääkään, haluan vain tieteelliset todisteet siitä, että lapsi todella tuntee hirvittävää kipua, kuten on väitetty. Vielä kerran, jollet sinä sitä kykene osoittamaan, niin sinulla ei ole mitään syytä osallistua keskusteluunkaan.
"Sinun pitäisi nyt osoittaa ettei lapsi varmuudella tunne noilta viikoilta lähtien kipua ja ettei se kipu ole hänestä ainakaan hirvittävää!"
Jaahas, ja miksiköhän ihmeessä pitäisi?? En ole väittänyt noin.
Todistustaakka on väitteen esittäjällä, vaikka sinä et sitä kykenekään ymmärtämään. Tiedät mitä väitettä keskustelu koskee, ja sen väitteen esittäjän velvollisuus on se todistaa oikeaksi. Sinäkin tietysti saat sen tehdä jos pystyt, mutta jollet pysty, niin jauhamisesi on täydellisen yhdentekevää jankuttamista, joka ei minua kiinnosta. Tämän olet tiennyt alusta saakka ja silti vaan jankutat. Ei voi kuin ihmetellä miksi viitsit edes puuttua keskusteluun, jollei aikomuksesikaan ole antaa niitä vastauksia, mitä tässä on kaivattu.
Minä odotan nyt vain tieteellisiä linkkejä, muu jankutus on silkkaa ajanhukkaa. - väitettäni
sekoilet? kirjoitti:
"ettei sulle ne tieteelliset artikkelit kelpaa ja ne kertoo vastoin mutujasi :D"
Artikkeli kelpasi hyvin ja se oli oikein hyvä. Se nyt vaan ei todistanut esitettyä väitettä oikeaksi.
"On osoitettu että lapsi VOI tuntea kipua, ja tässäkin tapauksessa abortti saatetaan tehdä myöhemminkin, kun kipu jo on mahdollista!"
Tottakai voi! Tosin se väitehän ei käsitellyt sitä, että VOIKO lapsi tuntea kipua ja että onko se MAHDOLLISTA. Kukaan eri kiellä etteikö se olisi mahdollista. Väitteessä kuitenkin kerrottiin, että lapsi tuntee hirvittää kipua, ja se että se siis todellakin sitä tuntee, on vielä osoittamatta.
"Minä en ole edelleenkään se joka on väittänyt jotain hirvittävistä kivuista ;)"
Et niin. Minähän olen sinulle jo moneen kertaan sanonut, että kyse on vain ja ainoastaan tästä väitteestä:
Minua ei sinun kanssasi jankuttaminen kiinnosta pätkääkään, haluan vain tieteelliset todisteet siitä, että lapsi todella tuntee hirvittävää kipua, kuten on väitetty. Vielä kerran, jollet sinä sitä kykene osoittamaan, niin sinulla ei ole mitään syytä osallistua keskusteluunkaan.
"Sinun pitäisi nyt osoittaa ettei lapsi varmuudella tunne noilta viikoilta lähtien kipua ja ettei se kipu ole hänestä ainakaan hirvittävää!"
Todistustaakka on väitteen esittäjällä, vaikka sinä et sitä kykenekään ymmärtämään. Tiedät mitä väitettä keskustelu koskee, ja sen väitteen esittäjän velvollisuus on se todistaa oikeaksi. Sinäkin tietysti saat sen tehdä jos pystyt, mutta jollet pysty, niin jauhamisesi on täydellisen yhdentekevää jankuttamista, joka ei minua kiinnosta. Tämän olet tiennyt alusta saakka ja silti vaan jankutat. Ei voi kuin ihmetellä miksi viitsit edes puuttua keskusteluun, jollei aikomuksesikaan ole antaa niitä vastauksia, mitä tässä on kaivattu.
Minä odotan nyt vain tieteellisiä linkkejä, muu jankutus on silkkaa ajanhukkaa.se ei osoittanut? Mikä olisi pitänyt osoittaa ja väitinkö että osoittaa sen?
Jos sinua ei kiinnosta mikään muu kuin takertua siihen yhteen ja samaan lauseeseen, miksi aloit tivata mitään minulta ja jankuttaa osoitettua mahdollisuutta vastaan?
""Sinun pitäisi nyt osoittaa ettei lapsi varmuudella tunne noilta viikoilta lähtien kipua ja ettei se kipu ole hänestä ainakaan hirvittävää!"
Jaahas, ja miksiköhän ihmeessä pitäisi?? En ole väittänyt noin. "
Eli sinäkään et kykene osoittamaan väitettä ehdottoman vääräksi. Niinpä niin.
"Vielä kerran, jollet sinä sitä kykene osoittamaan, niin sinulla ei ole mitään syytä osallistua keskusteluunkaan. "
Kuule kyllä täällä saa ihan kuka tahansa osallistua mihin vaan keskusteluun ja antaa niitä väitetteeseen liittyviä ja siihen suuntaan osoittavia tieteellisiä linkkejä! :D
On tosiaan turhaa jankuttaa jostain hirvittävän kivun osoittamisesta. Sitä tuskin kukaan muu kuin uhri itse voi arvioidakaan oliko kipu hirvittävää vai ei. Tiedät itsekin että tälläisellä lillukanvarrella heiluttelu on täysin tyhjänpäiväistä. Voimme vain kuvitella miltä itsestä tuntuisi vastaava kuolema.. useimmista varmaan hirvittävältä. - ei ole totta
väitettäni kirjoitti:
se ei osoittanut? Mikä olisi pitänyt osoittaa ja väitinkö että osoittaa sen?
Jos sinua ei kiinnosta mikään muu kuin takertua siihen yhteen ja samaan lauseeseen, miksi aloit tivata mitään minulta ja jankuttaa osoitettua mahdollisuutta vastaan?
""Sinun pitäisi nyt osoittaa ettei lapsi varmuudella tunne noilta viikoilta lähtien kipua ja ettei se kipu ole hänestä ainakaan hirvittävää!"
Jaahas, ja miksiköhän ihmeessä pitäisi?? En ole väittänyt noin. "
Eli sinäkään et kykene osoittamaan väitettä ehdottoman vääräksi. Niinpä niin.
"Vielä kerran, jollet sinä sitä kykene osoittamaan, niin sinulla ei ole mitään syytä osallistua keskusteluunkaan. "
Kuule kyllä täällä saa ihan kuka tahansa osallistua mihin vaan keskusteluun ja antaa niitä väitetteeseen liittyviä ja siihen suuntaan osoittavia tieteellisiä linkkejä! :D
On tosiaan turhaa jankuttaa jostain hirvittävän kivun osoittamisesta. Sitä tuskin kukaan muu kuin uhri itse voi arvioidakaan oliko kipu hirvittävää vai ei. Tiedät itsekin että tälläisellä lillukanvarrella heiluttelu on täysin tyhjänpäiväistä. Voimme vain kuvitella miltä itsestä tuntuisi vastaava kuolema.. useimmista varmaan hirvittävältä.oletko nyt tosissasi näiden kysymystesi kanssa? Et kai sinä oikeasti ole noin typerä??
"mitä väitettäni se ei osoittanut? Mikä olisi pitänyt osoittaa"
En ole puhunut sinun väitteestäsi, ja sen väitteen mistä olen puhunut, olen kertonut jokaikisessa kirjoittamassani viestissä. Eli yhteensä neljä kertaa. Minun lisäkseni sen saman väitteen on sinulle toistanut keskustelussa useampi muukin henkilö, laskin juuri että sinulle se sama väite on tähän mennessä keskustelussa kerrottu kaikenkaikkiaan 9 kertaa. Kerrohan että montako kertaa sama asia vielä pitäisi sinulle kertoa, että kykenisit edes tajuamaan, mistä on kyse ja mitä väitettä on tarkoitettu?? Mitä ilmeisemmin 9 kertaa saman toisto ei vielä riitä sinulle, niin laitetaanpas tähän kymmenes kerta:
Jokohan nyt vihdoin viimein käsittäisit, mille väitteelle tässä on osoituksia pyydetty?
"väitinkö että osoittaa sen?"
No mitä hemmettiä sinä sitten muille nälvit täällä tällaisia:
>>kaikkihan me
näemme 10.10.2010 18:37
ettei sinulla ole mitään mutujasi kummempaa tieteellisten faktojen kumoamiseen :)>>
>>odotellaan
edelleen.. 11.10.2010 11:00
että sinä kykenet näkemään ne mutusokkolapuiltasi.>>
>>sinä et
voi muuta 11.10.2010 14:01
kuin tavailla yhä uudelleen todisteita joita et näemmä kykene tajuamaan vieläkään ;)>>
>>eivät
puutu. 11.10.2010 15:35
Tieteellisesti todetut seikat ja mahdollisuudet jo melko varhaisillakin viikoilla puhuvat sinun mutujasi vastaan. Voi voi :) koita nyt niellä vaan se karvas tappiosi.>>
Noissahan sinä oikein nälvit toiselle kuinka olet muka jotain osoittanut! Mikä tarkoitus noilla ivailuillasi oikein on jollet kerran nyt väitäkään kyenneesi osoittamaan esitettyä väitettä todeksi??
"Jos sinua ei kiinnosta mikään muu kuin takertua siihen yhteen ja samaan lauseeseen, miksi aloit tivata mitään minulta ja jankuttaa osoitettua mahdollisuutta vastaan?"
En ole jankuttanut mitään osoitettuja mahdollisuuksia vastaan ja ensimmäisestä kirjoittamastani viestistä tähän viimeiseen saakka, olen suoraan kertonut sinulle, mitä sinulta kaipaan:
Ensimmäisessä kirjoittamassani viestissä 10.10.2010 14:05 sanoin näin:
>>Pääasia on nyt se, että keskustelussa on esitetty selvä väite, että kaavinta-abortissa sikiö tuntee hirvittävää kipua. Löytyykö sinulta nyt oikeasti jotain linkkiä, jolla tämä todistetaan todeksi, vai haluatko vain halkoa hiuksia?>>
Toisessa kirjoittamassani viestissä 10.10.2010 21:16 sanoin näin:
>>Kykenetkö sinä tieteellisin linkein että kaavinta-abortissa, joita siis ei 12 rv jälkeen tehdä, sikiö tuntee hirvittävää kipua?? Jos kykenet, niin annat ne linkit, jollet kykene, niin mitä sinä oikein vielä jankutat?>>
Kolmannessa kirjoittamassani viestissä 11.10.2010 15:59 sanoin näin:
>>Pääasia on vain ja ainoastaan saada ne tieteelliset osoitukset tälle väitteelle:
Minä en ota kantaa enää muuhun hiusten halkomiseen, odotan vain tieteellistä osoitusta siitä, että sikiö tuntee hirvittävää kipua.>>
Neljännessä kirjoittamassani viestissä 12.10.2010 21:31 sanoin näin:
>>Minua ei sinun kanssasi jankuttaminen kiinnosta pätkääkään, haluan vain tieteelliset todisteet siitä, että lapsi todella tuntee hirvittävää kipua, kuten on väitetty. Vielä kerran, jollet sinä sitä kykene osoittamaan, niin sinulla ei ole mitään syytä osallistua keskusteluunkaan.>>
Todistetusti sinulle on siis neljä kerta kerrottu, mitä sinulta haen. Sinäkö siis et vielä neljänkään saman asian toistamisen jälkeen kyennyt käsittämään, että haluan vain ja ainoastaan ne todisteet väitteelle, en mitään muuta jaagaamista??? Jo ensimmäisessä viestissäni kysyin täysin selvästi, että löytyykö sinulta kaipaamiani todisteita vai ei, ja sinä silti itse jatkat jankuttamista??? Miksi?? Miksi itse jatkat, vaikka et kykene osoittamaan sitä ainoaa asiaa, mitä sinulta on pyydetty???
"Eli sinäkään et kykene osoittamaan väitettä ehdottoman vääräksi. Niinpä niin."
Mitä sitten? Todistaako se sitten muka väitteen oikeaksi? Vai miksi sinä haluat käännellä todistustaakkaa??
"On tosiaan turhaa jankuttaa jostain hirvittävän kivun osoittamisesta. Sitä tuskin kukaan muu kuin uhri itse voi arvioidakaan oliko kipu hirvittävää vai ei. Tiedät itsekin että tälläisellä lillukanvarrella heiluttelu on täysin tyhjänpäiväistä."
No miksiköhän sinä sitten itse olet väenvängällä halunnut jatkaa sitä viestistä toiseen? Mikset sanonut tuota heti aluksi, kun osoituksia pyysin? Silloin olisit säästynyt tältäkin tyhjänpäiväiseltä jankkaukselta.
Mutta nyt siis myönsit vihdoin, että esitettyä väitettä ei ole oikeaksi osoitetu ja että sinä et usko että sitä pystytään osoittamaankaan. Kiitos. Kun tämä asian nyt vihdoin viimein monen päivän jakkamisen ja usean suoran pyytämisen jälkeen vihdoin viimein vaivauduit myöntämään, voimme lopettaa keskustelun hyvillä mielin. - monesti..
ei ole totta kirjoitti:
oletko nyt tosissasi näiden kysymystesi kanssa? Et kai sinä oikeasti ole noin typerä??
"mitä väitettäni se ei osoittanut? Mikä olisi pitänyt osoittaa"
En ole puhunut sinun väitteestäsi, ja sen väitteen mistä olen puhunut, olen kertonut jokaikisessa kirjoittamassani viestissä. Eli yhteensä neljä kertaa. Minun lisäkseni sen saman väitteen on sinulle toistanut keskustelussa useampi muukin henkilö, laskin juuri että sinulle se sama väite on tähän mennessä keskustelussa kerrottu kaikenkaikkiaan 9 kertaa. Kerrohan että montako kertaa sama asia vielä pitäisi sinulle kertoa, että kykenisit edes tajuamaan, mistä on kyse ja mitä väitettä on tarkoitettu?? Mitä ilmeisemmin 9 kertaa saman toisto ei vielä riitä sinulle, niin laitetaanpas tähän kymmenes kerta:
Jokohan nyt vihdoin viimein käsittäisit, mille väitteelle tässä on osoituksia pyydetty?
"väitinkö että osoittaa sen?"
No mitä hemmettiä sinä sitten muille nälvit täällä tällaisia:
>>kaikkihan me
näemme 10.10.2010 18:37
ettei sinulla ole mitään mutujasi kummempaa tieteellisten faktojen kumoamiseen :)>>
>>odotellaan
edelleen.. 11.10.2010 11:00
että sinä kykenet näkemään ne mutusokkolapuiltasi.>>
>>sinä et
voi muuta 11.10.2010 14:01
kuin tavailla yhä uudelleen todisteita joita et näemmä kykene tajuamaan vieläkään ;)>>
>>eivät
puutu. 11.10.2010 15:35
Tieteellisesti todetut seikat ja mahdollisuudet jo melko varhaisillakin viikoilla puhuvat sinun mutujasi vastaan. Voi voi :) koita nyt niellä vaan se karvas tappiosi.>>
Noissahan sinä oikein nälvit toiselle kuinka olet muka jotain osoittanut! Mikä tarkoitus noilla ivailuillasi oikein on jollet kerran nyt väitäkään kyenneesi osoittamaan esitettyä väitettä todeksi??
"Jos sinua ei kiinnosta mikään muu kuin takertua siihen yhteen ja samaan lauseeseen, miksi aloit tivata mitään minulta ja jankuttaa osoitettua mahdollisuutta vastaan?"
En ole jankuttanut mitään osoitettuja mahdollisuuksia vastaan ja ensimmäisestä kirjoittamastani viestistä tähän viimeiseen saakka, olen suoraan kertonut sinulle, mitä sinulta kaipaan:
Ensimmäisessä kirjoittamassani viestissä 10.10.2010 14:05 sanoin näin:
>>Pääasia on nyt se, että keskustelussa on esitetty selvä väite, että kaavinta-abortissa sikiö tuntee hirvittävää kipua. Löytyykö sinulta nyt oikeasti jotain linkkiä, jolla tämä todistetaan todeksi, vai haluatko vain halkoa hiuksia?>>
Toisessa kirjoittamassani viestissä 10.10.2010 21:16 sanoin näin:
>>Kykenetkö sinä tieteellisin linkein että kaavinta-abortissa, joita siis ei 12 rv jälkeen tehdä, sikiö tuntee hirvittävää kipua?? Jos kykenet, niin annat ne linkit, jollet kykene, niin mitä sinä oikein vielä jankutat?>>
Kolmannessa kirjoittamassani viestissä 11.10.2010 15:59 sanoin näin:
>>Pääasia on vain ja ainoastaan saada ne tieteelliset osoitukset tälle väitteelle:
Minä en ota kantaa enää muuhun hiusten halkomiseen, odotan vain tieteellistä osoitusta siitä, että sikiö tuntee hirvittävää kipua.>>
Neljännessä kirjoittamassani viestissä 12.10.2010 21:31 sanoin näin:
>>Minua ei sinun kanssasi jankuttaminen kiinnosta pätkääkään, haluan vain tieteelliset todisteet siitä, että lapsi todella tuntee hirvittävää kipua, kuten on väitetty. Vielä kerran, jollet sinä sitä kykene osoittamaan, niin sinulla ei ole mitään syytä osallistua keskusteluunkaan.>>
Todistetusti sinulle on siis neljä kerta kerrottu, mitä sinulta haen. Sinäkö siis et vielä neljänkään saman asian toistamisen jälkeen kyennyt käsittämään, että haluan vain ja ainoastaan ne todisteet väitteelle, en mitään muuta jaagaamista??? Jo ensimmäisessä viestissäni kysyin täysin selvästi, että löytyykö sinulta kaipaamiani todisteita vai ei, ja sinä silti itse jatkat jankuttamista??? Miksi?? Miksi itse jatkat, vaikka et kykene osoittamaan sitä ainoaa asiaa, mitä sinulta on pyydetty???
"Eli sinäkään et kykene osoittamaan väitettä ehdottoman vääräksi. Niinpä niin."
Mitä sitten? Todistaako se sitten muka väitteen oikeaksi? Vai miksi sinä haluat käännellä todistustaakkaa??
"On tosiaan turhaa jankuttaa jostain hirvittävän kivun osoittamisesta. Sitä tuskin kukaan muu kuin uhri itse voi arvioidakaan oliko kipu hirvittävää vai ei. Tiedät itsekin että tälläisellä lillukanvarrella heiluttelu on täysin tyhjänpäiväistä."
No miksiköhän sinä sitten itse olet väenvängällä halunnut jatkaa sitä viestistä toiseen? Mikset sanonut tuota heti aluksi, kun osoituksia pyysin? Silloin olisit säästynyt tältäkin tyhjänpäiväiseltä jankkaukselta.
Mutta nyt siis myönsit vihdoin, että esitettyä väitettä ei ole oikeaksi osoitetu ja että sinä et usko että sitä pystytään osoittamaankaan. Kiitos. Kun tämä asian nyt vihdoin viimein monen päivän jakkamisen ja usean suoran pyytämisen jälkeen vihdoin viimein vaivauduit myöntämään, voimme lopettaa keskustelun hyvillä mielin.on sinullekin kerrottu etten ole ollut osoittamassakaan juuri siitä väitteestä ja hirvittävästä kivusta mitään enkä ole niin väittänyt että osoittaa, vaan ainoastaan sen ettei se ole mikään mahdottomuus!! Monestikko tämä pitää saivartelevalle turhanjankkaajalle vielä todeta??
"Mitä sitten? Todistaako se sitten muka väitteen oikeaksi? Vai miksi sinä haluat käännellä todistustaakkaa?? "
Miksi sinä jatkat sen yhden lauseen pakonomaista tivaamista, ilman minkäänlaisia vastatodisteita päinvastaiseen suuntaan??
"No miksiköhän sinä sitten itse olet väenvängällä halunnut jatkaa sitä viestistä toiseen? Mikset sanonut tuota heti aluksi, kun osoituksia pyysin?"
Miksi sinä aloitit sen ja olet jatkanut sitä?? Miksi edes vastasit mitään siihen, mihin vastaukseen et ollut tyytyväinen??
Hyvä jos vihdoin tajuat lopettaa ja myöntää tieteellisesti osoitetut mahdollisuudet. - Mikoni
sekoilet? kirjoitti:
"ettei sulle ne tieteelliset artikkelit kelpaa ja ne kertoo vastoin mutujasi :D"
Minä odotan nyt vain tieteellisiä linkkejä, muu jankutus on silkkaa ajanhukkaa.Kertoi kerran, ettei ne sikiöt aina ole menehtyneet abortista, vaan muovipussista kuuluu joskus rapinaa... mistäköhän johtuu, olisko kipua.
- tietää...
Mikoni kirjoitti:
Kertoi kerran, ettei ne sikiöt aina ole menehtyneet abortista, vaan muovipussista kuuluu joskus rapinaa... mistäköhän johtuu, olisko kipua.
kovin paljoa suomen raskaudenkeskeytyksistä? Rapina taitaa kuulua tuttavasi päästä.
- ei aborttia
LUOJAN LAHJA kirjoitti:
SINULLE sievästä kirjoituksesta. Ei lapsenteko ole eipäs juupas asia,
siinä on todella suurista asioista kysymys !!!! - se kun
tietää... kirjoitti:
kovin paljoa suomen raskaudenkeskeytyksistä? Rapina taitaa kuulua tuttavasi päästä.
on tämän ylistämänne lain rajoissa erittäin mahdollista!!
- 15lol654
suoraan sanottuna vi***** tollanen haluan en haluakkaan pikkulapsi pelleily näin ison asian ollessa kyseessä. Kyllä se on mietittävä haluaako ennekuin jättää ne pillerit pois ei vasta sen jälkeen.
- LUOJAN LAHJA
Olen kuullu sanottavan ettei se satu pieneen sehän on vasta alkio tai sikiö. Väärin se on jo pieni ihmistaimi joka tuntee kivun lämmön hyvän olon kohdussa. Tuntee olevansa turvassa kunnes kaavitaan se on vain olevinaan parempi sana käyttää, mutta pikkuinen suoraan sanottuna revitään irti napanuora on tiukasti kiinni koska sen pitäis kestää synnytykseen asti jolloin se katkaistaan. Kun pieni rakas revitään irti ja heitetään suoraansanottuna roskiin pikkuinen sydän sykkii. Pieni on verinen koska on kaavttu rikki. Sielläkö pienen paikka on joka on saanu olla turvassa lämpimässä kohdussa. Ajatelkaa mitä teette annatteko pikkusen viattoman kärsiä hirveän kärsimyksen. Jos ei halua todella lasta on parempi jättää leikit siihen. Ennenkuin on todella valmis ottamaan lahjan vastaan. Tämä on totta en keksi tiedän todella. Miettikää mitä teette. Nuoret ja lapset lopettakaa tälläinen leikki. Tämä on vääryys pikkuista lahjaa kohtaan.
- VTM -äiti
Kyllä sitä äitinä kaduttaa lasten saaminen muutenkin välillä, ei se rajoitu pelkästään raskausaikaan. Äidiksi tulo on iso prosessi, eikä siihen liity pelkästään lapsen syntymä, vaan oma kasvu vanhemmuuteen ja uuden roolin omaksuminen. Jos otat haasteen vastaan, niin se on kuin hyppäisi ilman laskuvarjoa - pitää vaan luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Epävarmuus tulevaisuudesta varmaan sinua arveluttaa?
Monet tunteet vellovat eikä elämä ole mikään asia, jonka voi suunnitella tarkasti etukäteen, vaan se on dynaamista muuttuvaa aaltoliikettä. Se vaan täytyy hyväksyä ja mennä tilanteen mukaan. Teini-ikäisten äitinä se raskaus varsinkin kaduttaa ehkä kaikkein eniten :D Viidentoista vuoden jälkeenkin. :))) Mutta se on semmoista vaihtelevaa, eikä rakkaus lapsiin siitä katoa, vaikka negatiivisia tunteita olisikin, ne ovat väliaikaisia. Ne pitää sallia itselleenkin, eihän elämä ole pelkästään päivänpaistetta, vaan murheita ja vaikeuksia tulee vääjäämättä. Niiltä ei voi suojautua lapsetonkaan. Täytyy vain kehitellä ongemanratkaisutaitojaan elämän melskeissä.
Minulle kätilö (vaikka olikin lestadiolainen fundamentalisti, niin arvostan häntä) sanoi että pienet lapset, pienet murheet - suuret lapset, suuret murheet. On pitänyt paikkansa. Jonkinlaisen korvauksen noiden teinien pelleilystä ja räyhäämisestä (mikä kuuluu asiaan) sai, kun tytär julkisesti ilmoitti, että "minulla on maailman paras äiti". Siinä kompensoituu kaikki vuosien varrella koetut kärsimykset ja vaikeudet.
Toivotan sinulle parasta mahdollista tässä elämässä!- dbgkdfjglkdfjgklj
Nyt 10 0 täynnä ja tiistaina kaavintaan. Pahalta tuntuu ja aluksi minunkin piti pitää. Ongelmaksi muodostui lapsen isän poistuminen elämästäni ja lapsen alun elämästä. Ja perheen tuen puutos. Siksi siis päädyin ratkaisuun. Vaikeeta se on. Nothing else I can do.
On niin vihainen, surullinen ja pettynyt kaikkeen et itsellä on aika turta olo. - haqhjfnn
Tuossa ohjeessa lukee näin: Tuhoa elämäsi, kunhan lisää tulee lapsia (todennäköisesti onnettomia).
Minäkun aijon hommata lapsilleni ympäristön missä pysiikkiset tarpeet ovat huolehdittu myös. ELÄMÄÄN TARVITAAN MUUTAKIN KUIN RUOKAA JA KATTOPÄÄN PÄÄLLE!. Ja kuka takaa että muut hoitasivat lasta sen paremmin.. Tilanteet muuttuu.. Minun lapsillani tulee myös olemaan biologiset vanhemmat ja koska nyt ei ole mahdollista, ei näin käy. Lapsi siis abortoidaan. Tosi on että en aijo pilata loppu elämääni ja siinä samassa myös lapseni että kävi vahinko. Tossa teijän teilaamisessa ei myöskään ole mitään järkeä. Tämä on abortti palsta, jossa monesti ihmiset varmaan haluavat keskustella nimettömästi kokemastaan, eikä kuunnella tuollaisia haukkuja. Olen varma että noita haukkumisia ja arvosteluja kuulee muutenkin. Ihan niinkuin hirmu monia YH-äitejäkin arvostellaan joka pirkuleen asiasta. Joudun siis arvostelun kohteeksi pitäisin tai en. Ja nyt mietin että tämä arvostelu on keposempaa, koska siitä ei tarvitse välittää.. Teidän mielestä hepposet perusteet ovat kokonaisuutta katsoen äärimmäisen painavia. Mielestäni huono tulevaisuus kuuluu painaviin perusteisiin niinkuin terveydelliset- ja raiskausperusteetkin.
Hyvä on. Minä hyväksyn abortin koska se on vasta alku. Ei sellainen mikä selviää kohdun ulkopuolella pitkään aikaan.
Sellaisten abortin vastustajien kanssa on ihan kiva jutella kun ne saa minut ymmärtämään miten oikeassa itse tunnen olevani. Ne saa minut niin varmaksi mielipiteestäni.. Ainakin silloin kun he yrittävät perustella väitteitään.. KIITOS SIITÄ! - lakia...
"Joten mitäs syitä jäikään lapsen elävältä repimiseen??"
Raskauden keskeytyksellehän jäi edelleen ne ihan lainmukaiset syyt. Sinun mielipiteesi ovat yhdentekeviä niin kauan kun ei ole kyse sinun raskaudestasi. - pelkkiä..
lakia... kirjoitti:
"Joten mitäs syitä jäikään lapsen elävältä repimiseen??"
Raskauden keskeytyksellehän jäi edelleen ne ihan lainmukaiset syyt. Sinun mielipiteesi ovat yhdentekeviä niin kauan kun ei ole kyse sinun raskaudestasi.muka-syitä ja valheellisia verukkeita kuten niin monilla muillakin.
- sanoinkin,
pelkkiä.. kirjoitti:
muka-syitä ja valheellisia verukkeita kuten niin monilla muillakin.
lainmukaiset perusteet raskauden keskeyttämiselle ovat olemassa tilanteessa, jossa naisen parisuhde on kariutunut ja hänellä ei ole muitakaan tukiverkkoja. Tämä ei ole mikään valheellinen veruke, vaan erinäisistä lähteistä todettavissa oleva fakta.
Sinä saat tietysti olla mitä mieltä haluat, mutta kuten todettu, sinun mielipiteesi ovat yhdentekeviä ellei kyse ole sinun raskaudestasi. Maamme laki kyselee näkemyksiä raskaana olevalta naiselta itseltään ja tämän lääkäriltä, ei sinulta. - kuggjgjg
sanoinkin, kirjoitti:
lainmukaiset perusteet raskauden keskeyttämiselle ovat olemassa tilanteessa, jossa naisen parisuhde on kariutunut ja hänellä ei ole muitakaan tukiverkkoja. Tämä ei ole mikään valheellinen veruke, vaan erinäisistä lähteistä todettavissa oleva fakta.
Sinä saat tietysti olla mitä mieltä haluat, mutta kuten todettu, sinun mielipiteesi ovat yhdentekeviä ellei kyse ole sinun raskaudestasi. Maamme laki kyselee näkemyksiä raskaana olevalta naiselta itseltään ja tämän lääkäriltä, ei sinulta.Kyllä. Lisään että omia mielipiteitäni olen kirjoittanut. Ja lailliset perusteet minulla on aborttiin.
- siinä taas...
haqhjfnn kirjoitti:
Tuossa ohjeessa lukee näin: Tuhoa elämäsi, kunhan lisää tulee lapsia (todennäköisesti onnettomia).
Minäkun aijon hommata lapsilleni ympäristön missä pysiikkiset tarpeet ovat huolehdittu myös. ELÄMÄÄN TARVITAAN MUUTAKIN KUIN RUOKAA JA KATTOPÄÄN PÄÄLLE!. Ja kuka takaa että muut hoitasivat lasta sen paremmin.. Tilanteet muuttuu.. Minun lapsillani tulee myös olemaan biologiset vanhemmat ja koska nyt ei ole mahdollista, ei näin käy. Lapsi siis abortoidaan. Tosi on että en aijo pilata loppu elämääni ja siinä samassa myös lapseni että kävi vahinko. Tossa teijän teilaamisessa ei myöskään ole mitään järkeä. Tämä on abortti palsta, jossa monesti ihmiset varmaan haluavat keskustella nimettömästi kokemastaan, eikä kuunnella tuollaisia haukkuja. Olen varma että noita haukkumisia ja arvosteluja kuulee muutenkin. Ihan niinkuin hirmu monia YH-äitejäkin arvostellaan joka pirkuleen asiasta. Joudun siis arvostelun kohteeksi pitäisin tai en. Ja nyt mietin että tämä arvostelu on keposempaa, koska siitä ei tarvitse välittää.. Teidän mielestä hepposet perusteet ovat kokonaisuutta katsoen äärimmäisen painavia. Mielestäni huono tulevaisuus kuuluu painaviin perusteisiin niinkuin terveydelliset- ja raiskausperusteetkin.
Hyvä on. Minä hyväksyn abortin koska se on vasta alku. Ei sellainen mikä selviää kohdun ulkopuolella pitkään aikaan.
Sellaisten abortin vastustajien kanssa on ihan kiva jutella kun ne saa minut ymmärtämään miten oikeassa itse tunnen olevani. Ne saa minut niin varmaksi mielipiteestäni.. Ainakin silloin kun he yrittävät perustella väitteitään.. KIITOS SIITÄ!poistoon nyyhkäistyjä, täysin asiallisia -mutta voi hirveää, aborttia vastustavia- vastauksia!! Siitä vain perustelemaan miksi sääntöjä on rikottu (turhilla vinkunoilla) :D
"onnistuukin varmaan...
myöhemmin niissä aborttitraumoissa... on siinä 'psyykkisesti tarpeista
huolehtivaa' ympäristöö kerrakseen, nytkin jo sekopäisyys on vallalla!!
:DDD Abortoijien vanhemmuus on pelkkä surullinen vitsi! Lapsenko elämä
muka olisi pilalla jossain muualla kun sun luona?? :D Sinähän olet se
joka sen aikoo nyt pilata, totaalisesti!!!
Se 'alku' on kuitenkin viaton lapsesi elämänsä alkutaipaleella. Hänet
aiot nyt teilata ja riistää kaiken niillä 'huonon elämän' ja
itsekkyytesi mukavuusverukkeilla."
"hohhoijjaa näitä verukkeita..
Kukaan ei kuole tässä yltäkylläisyyden maassa köyhyyteen ja eroja voi
tulla lapsen synnytyäkin. Aina niitä uusia miehiäkin tulee jollei just
sillon oo. Joten mitäs syitä jäikään lapsen elävältä repimiseen?? Anna
lapsesi ELÄÄ!! Sen hän on ansainnut."
"niinpä...näköjään
ollu joillekin taas liian rankaa senkin toteeminen.. toivottavasti koko
juupas-eipäs-pelleily alotus on pelkkää provoa! Muussa tapauksessa on
toivottavaa että elämä näitä hemmoteltuja oikukkaita pikkup...ksiä vielä
opettaa ettei kaikki oo aina omissa käsissä."
"päivän provoa pukkaa..
ei kai kukaan pelleilis lapsensa elämällä noin törkeesti... eihän?? Ehkä
sinuakin vielä elämä opettaa ettei kaikki ole aina omissa käsissä ja
joudut seuraavan kerran yrittämään useamman vuoden ja joudut olemaan
varma haluamisistas... et voi päättää lastesi elämistä, että tän haluan,
eiku empäs haluukaan, tai siis haluan.. eiku menköön viemäriin... ja
taas uutta pullaa uuniin jne!!! HÄPEÄ!!!!"
Odotellaan jälleen.....
- täti
Esitän kysymyksen tähän 'sattuuko sikiöitä' -keskusteluun. Kuinka moni teistä OIKEASTI muistaa, millaista kohdussa oli, mitä ajattelitte siellä ja mitä teitte?
On normaalia, että muistaa yksittäisiä hetkiä ollessaan 3-5-vuotias.- vauva-ajoistakaan
mitään, mutta kyllä minua käytöksestä päätellen melkoisella varmuudella sattui silloinkin, esim. rokottaessa..
- 1977*
...olen kipuherkkä. Näin oletin siis myös lapsenikin olevan ja tämän takia pyysin synnyttäessäni kätilöitä antamaan syntyvälle lapsellekin jonkin puudutuksen kohdusta ulos puristautumisen ajaksi. Minuun koski ihan kovasti, mutta ajattelin, että se ei ole mitään siihen verrattuna miltä vauvasta täytyy tuntua.
Kätilö vastasi minulle, että syntyvien kipua on tutkittu, eli kun ihminen kokee kipua, hänen elimistössään on tiettyjä hormoneja ja syntyvän lapsen hormonitaso ei ole korkea. Lisäksi asiaan liittyy tietenkin, että kipu on kokemus ja kokemuksista pitää olla kokemuksia, että se syntyy. Eli kun ihmisellä ei ole kokemusta kivusta, sitä kyseistä hormonia ei vain ole vielä olemassa ja sen tuotanto kasvaa sitä mukaa, kun ihminen kokee niitä kivuliaita asioita ja aivojen kipukeskuskaan ei ota vastaan niitä kipuhormoneja muuta kuin harjoittelemalla.
- Mieti
Nomaalia tuo kaduttaminen.. Mietin pitkällä raskauttakin, että oliko viisas päätös tehdä lapsi.. Meillä ei parisuhde ollu raskausaikana kovin hyvä aina.. Se oli aika kausiluonteista.. Mutta nyt en vaihtaisi ihanaa poikaamme mihinkään, hän on tärkeintä maailmassa minulle! Joten älä tee hätäisiä päätöksiä :)
- Mies itsekin
Mieli voi heitellä miehelläkin laidasta laitaan, mutta eiköhän hänkin suhtaudu asiaan myötämielisemmin kun kehitystä tapahtuu. Anna lapsellenne *elämä*
- jjooops
Naurattaa kun suurin osa näistä viesteistä/vastauksista ei varmaan helpota tai auta kovin paljoa ketjun aloittajan tilannetta. No mutta ehkä kannattaa mennä asiantuntevan ihmisen puheille vaan rohkeesti... Täältä ei ilmeisesti saa kauheesti asiallisia näkökulmia perusteluineen ku ihme tappeluks menny koko keskustelu. Voimia ja tsemppiä päätkösen kanssa, oli se sitten abortti tai ei. :)
- juuri tätä
Olen itse vapaaehtoisesti lapseton, tai me olemme. Olen edelleen sitä mieltä että kaikille ihmisille ei lapsen teko kuulu. Tai ainakin jos sitä harkitsee täytyy punnita halunsa hyvin tarkkaan. Kyseessä on oma kroppasi ja nimenomaan sinun vastuusi lapsesta. Älä edes kuvittele että voit tukeutua vain mieheen tai kenekään muuhun näin tärkeässä asiassa. Vastuu valinnasta on ensisijaisesti nyt sinun. Halusi tehdä lapsi ei voi perustua pelkkään suhteeseen, koska silloin et ole edes valmis täyteen vahemmuuteen.
Kertomuksesi todisti taas kerran sitä samaa, että lapsen teko pitäisi olla luvallista ja luvan saanti tulisi edellyttää laajat psyykkiset ja fysiologiset testit. Eihän autoakaan päästetä ajamaan ilman korttia.
Mieti nyt oikeasti mitä haluat, etkä sitä kenen kanssa haluat. Oletko valmis ottamaan lapsen vastaan ja onko muu perhe tukenasi tässä (pyydä kirjallisena). Oletko mielestäsi kypsä vanhemmuuteen? - joskus luovuttanut
lapsen. Älä luovuta. Jotenkin uskon ja kannattaa myös valaa uskoa itseensä ja siihen, että se lapsen haluaminen tulee kasvamaan vatsasi myötä. Ainoastaan, jos olet ihminen, joka ei pidä lainkaan lapsista tai lapset eivät koskaan ole sinussa herättäneet ihastuneita ja lämpimiä tunteita, kannattaa harkita aborttia. Jos sinulla on talous turvattu edes minimissään, älä luovuta. Keskustele ystäviesi, kaikkien läheistesi kanssa asiasta. Käy keskustelmeassa vaikka ensikodissa nuorten äitien auttajien kanssa.
Muutoin luulen, että sinun ei kannata suhdettasi poikaystävääsi jatkaa oli lapsi tulossa tai ei. Älä luule, ettei yksinhuoltaja äiti voisi löytää onnea elämäänsä. Monet miehet pitävät lapsista tosi paljon ja rakastavat myös lasta, joka ei ole biologisesti oma, jos rakastavat lapsen äitiä. Lisäksi kyllä löytää myös yh-miehiä ja silloin on ihanaa, jos olet ihminen, joka osaa myös rakastaa toisenkin lasta. ÄLÄ LUOVUTA! Siitä voi tulla elinikäinen tarauma tai sitten asia pulpahtaa pintaan vaikka vasta viisikymppisenä, kuten täällä. - kouluun..
Mitä jos vaikka ensimmäiseksi opettelisit kirjoittamaan ja käyttämään lauseen alussa isoja kirjaimia. Tiedoksi sinulle. Uusi rivi ei korvaa isoa kirjainta. Kirjoitustasi on vaikea lukea, joten kysynkin että kenelle kirjoittelet jos tarkoituksesi ei ole kirjoittaa ymmärrettäväksi, vai onko niin että haluat tulla väärin ymmärretyksi. Sitä en ainakaan usko. Opettele siis käyttämään isoa kirjainta lauseen alussa joka helottaa lukemista ja kirjoituksesi sisällön ymmärtämistä ja sehän on varmasti tarkoituksesi. Kouluu takaisin mars mars opettelemaan kirjoitusta.
- Järki päähän
Kuinka vanha olet? En voi olla ihmettelemättä, kuinka heppoisin mielin päätetään ryhtyä lapsentekoon, jos jo parin kuukauden kuluttua kaduttaa! Väitätkö, että suhteesi sitten oli ok 2 kk sitten, jos se kerran nyt vetelee viimeisiään?
Surettaa ne lukuisat lapsettomat parit, jotka toivovat lasta enemmän kuin mitään muuta. Ja sitten täällä kirjoittelee kaikenmaailman soutajat ja huopaajat, jotka eivät tajua arvostaa edes raskauttaan. - angelrocker
Mä voisin adoptoida lapsesi! :)
- Katuja
Jotenkin abortti tuntuu pahalta ratkaisulta. Suurin osa naisista haluaa lapsen jossain elämän vaiheessa. Eikö sinun kohdallasi tuo aika voisi olla nyt? Liikaa nyt tunteilematta voi kuvitella, kuinka pieni ihminen siellä jo kasvaa kohti täydellisyyttä. Vaikka eroattekin, lapsi ei ole katastrofi, vaan luultavasti suuri ilon aihe.
Minulla ei ole yhtään lasta ja kaduttaa aika tavalla, etten ryhtynyt sinkkuäidiksi, kun se vielä oli mahdollista. Miehiä löytää aina, mutta lapsia vain jonkin aikaa.- sinulla tähän
väittämääsi todisteita:
"Suurin osa naisista haluaa lapsen jossain elämän vaiheessa."
- 2 lapsen äiti
Mieti tarkkaan keskeytätkö!!
Minä mietin asiaa silloin 16- vuotiaana alotettuani opisekun 200 km päässä kotikonnuiltani. Elämä edessä ja kaikki portit avoinna ja raskaus ei ollut toivottu ja todellakin vahinko. Mietin, mietin ja mietin... mutta kuitenkin päätin lapsen pitää, vaikka olin nuori, koulu jäi kesken, muutin takaisin äidin luo ja kaiken päälle sanoin sille miehelle, ettet ole minun elämäni mies... Olin siis juuri kerennyt täyttää 17- vuotta ( olen syksyllä syntynyt )
Olin siis 17- vuotias, odotin lasta, eikä minulla ollut miestä, joka kantaisi oman vastuunsa lapsesta.... eikä muuten ole kantanut vieläkään, vaikka lapsi on jo teini- iässä... Päivääkään en ole katunut sitä, että lapsen tähän maailmaan tein yksin, helppoa se ei ollut ja rahat olivat tiukilla, mutta selvittiin, eikä olla nähty nälkää. Olin 17- vuotias YH- äiti... 3- vuotta elin lapsen kanssa kaksin, kun oman asunnon sain 18- vuotiaana, sitten löysin elämäni miehen ja aloin odottaa hänelle lasta reilun puolen vuoden päästä tapaamisestamme, kannoin lasta 9- kk, synnytys käynistyi ja kuvittelin saavani rakastamani miehen kanssa yhteisen lapsen, lapsi kuitenkin kuoli synnytyksessä ja tulikin hautajaiset, eikä ristijäisiä... siitä menikin melkein 2 vuotta ennen kuin aloin odottamaan toista, raskaus ei ollut helppo, koska pelkäsin koko ajan, että lapsi kuolee, mutta kuitenkin kaikki meni hyvin ja nyt on kaikki ihan hyvin...
Sinä olet todennäköisesti vanhempi, elämää enemmän nähnyt kuin minä tuolloin... Mieti oikeasti tarkkaan, lapsi on lahja, se antaa iloa monta sataa kiloa... Jokainen kuitenkin päättää itse, enkä todellakaan tuomitse, jos päädytkin aborttiin...
Ei kukaan saisi tuomita, ihan siitä syystä, ettei me tunneta todella ihmistä, joka tästä asiasta on halunnut kertoa ja saada itselleen ehkä ajateltavaa asian eri kannoilta. - kokem on
Tuskin tääkltä kannattaa neuvoja hakea mutta tuskin lapsi liittoa pelastaa. Itselläni kokemusta.
- LAPSELLE ELÄMÄ
Miksi et anna pikkuisen syntyä, kun kerran olet raskaana. Toiset ei saa lapsia vaikka haluisivat ja toiset antavat tehdä abortin. Pikkuinen on lahja vahinkoja ei ole raskaudessa se on kenenkään turha väittää. Jos on valmis leikkimään leikkejä ja seurauksena on raskaus. Pitäs olla vastuuta myös ottaa vasttuu kantaakseen. Ei pienestä ole mitään haittaa vaan päinvastoin. Miten paljon pikkuinen rakas viaton tuo iloa elämään. Miltä itsestäs voi tuntua jälkeenpäin, kun olet antanut tehdä abortin. Miten voit mielestäsi noin vain pienen viattoman unohtaa jolla ois ollu oikeus elämään. Ota järki käteen ja anna pikkuiselle elämä pieni on viaton. Sun kohdussa pienellä on hyvä olla kunnes syntyy. Miltä luulet pienestä tuntuvan, kun elämä katkaistaan lämmin suojattu tila jossa sais olla syntymään asti katoaa. Ja pieni lahja joutuu kärsimään kivun. Jota ei ole tarkoitettu yhdellekään viattomalle rakkaalle lahjalle. Lapsi on lahja ei lasta tehdä tekemällä. JOKAISELLA ON OIKEUS ELÄMÄÄN. MEILLÄ EI OLE OIKEUTTA KATKAISTA ELÄMÄÄ. VIATTOMIEN SYNTYMÄTTÖMIEN LASTEN PUOLESTA. KUKA PIENIÄ PUOLUSTAA EI KUKAAN. Jokainen on kerran vastuussa teoistaan niistä ei pääse mitenkään yli. LOPETTAKAA JO VIATTOMIEN LASTEN SURMAAMINEN.
- on niin paljon
LAPSELLE ELÄMÄ kirjoitti:
Miksi et anna pikkuisen syntyä, kun kerran olet raskaana. Toiset ei saa lapsia vaikka haluisivat ja toiset antavat tehdä abortin. Pikkuinen on lahja vahinkoja ei ole raskaudessa se on kenenkään turha väittää. Jos on valmis leikkimään leikkejä ja seurauksena on raskaus. Pitäs olla vastuuta myös ottaa vasttuu kantaakseen. Ei pienestä ole mitään haittaa vaan päinvastoin. Miten paljon pikkuinen rakas viaton tuo iloa elämään. Miltä itsestäs voi tuntua jälkeenpäin, kun olet antanut tehdä abortin. Miten voit mielestäsi noin vain pienen viattoman unohtaa jolla ois ollu oikeus elämään. Ota järki käteen ja anna pikkuiselle elämä pieni on viaton. Sun kohdussa pienellä on hyvä olla kunnes syntyy. Miltä luulet pienestä tuntuvan, kun elämä katkaistaan lämmin suojattu tila jossa sais olla syntymään asti katoaa. Ja pieni lahja joutuu kärsimään kivun. Jota ei ole tarkoitettu yhdellekään viattomalle rakkaalle lahjalle. Lapsi on lahja ei lasta tehdä tekemällä. JOKAISELLA ON OIKEUS ELÄMÄÄN. MEILLÄ EI OLE OIKEUTTA KATKAISTA ELÄMÄÄ. VIATTOMIEN SYNTYMÄTTÖMIEN LASTEN PUOLESTA. KUKA PIENIÄ PUOLUSTAA EI KUKAAN. Jokainen on kerran vastuussa teoistaan niistä ei pääse mitenkään yli. LOPETTAKAA JO VIATTOMIEN LASTEN SURMAAMINEN.
virheitä etten jaksa edes alkaa korjaamaan... Hienoa sinänsä, että sinä tunnet noin lapsia kohtaan, olet todella lapsirakas. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki ajattelisivat samalla tavalla lapsista kuin sinä...
- 2 kk vauvan äiti
mutta kannattaa vähän kypsyä ennen kuin alkaa leikkimään näin isoilla asioilla. Jos on varma, että haluaa lapsen, niin pitäisi olla varma pidempäänkin kuin pari viikkoa tai pari päivää. Jos on noin "juupas-eipäs" -mielellä, pitäisi odottaa ainakin pari vuotta, ennen kuin jättää ehkäisyn pois! Abortti tuossa vaiheessa ei ole iso toimenpide eikä vielä ole olemassa mitään lasta eikä edes sikiötä vaan alkio. Mutta keskeytys ei ole mikään ehkäisykeino!
- LAPSELLE ELÄMÄ
Vaikka ois kuinka paljon kirjoituksessa virheitä se on pikku juttu kai virheet näin itekin(anteeksi en halua loukata sua) en aina viitsi korjata jos ei ole sellainen joka sotkee sanoman. Kunhan sanoma tulee luettavaki ymmärrettyä. Mun sanomani on VIATTOMIEN LASTEN PUOLUSTAMINEN JÄRJETTÖMÄLTÄ ELÄMÄN KANSSA LEIKKIMISELLÄ JOIDEN UHRINA ON RAKKAAT PIENET VIATTOMAT SYNTYMÄTTÖMÄT LAPSET. JOIDEN ELÄMÄ KATKAISTAAN ENNEN KUIN ON KERINNY SYNTYÄKKÄÄN. Jokainen on varmaan nähny pienen viattoman lapsen viattomat silmät, luottavaiset iloa täynnä ja hymyilevän pienen suun. Jonain päivänä pikkuinen on joutunut kokemaan jotain järkyttävää, silmissä on tuska ja suru, pieni suu ei enää hymyile. Rakas pikkuinen viaton joutuu liian aikaisin kokemaan sellaista mitä ei ole tarkoitettu pienenelle. ANTAKAA PIKKUISELLE ELÄMISEN ARVOINEN ELÄMÄ. ÄLKÄÄ TUHOTKO PIKKUSEN ELÄMÄÄ. ANTAKAA LAPSEN SYNTYÄ, JA RAKASTAKAA PIENTÄ LAHJAA. ÄLKÄÄKÄ TUHOTKO. KÄSITTÄKÄÄ JO VIIMEIN LAPSI ON LAHJA. ARVOKAS, AINUTLAATUINEN.
- väärään
LAPSELLE ELÄMÄ kirjoitti:
Vaikka ois kuinka paljon kirjoituksessa virheitä se on pikku juttu kai virheet näin itekin(anteeksi en halua loukata sua) en aina viitsi korjata jos ei ole sellainen joka sotkee sanoman. Kunhan sanoma tulee luettavaki ymmärrettyä. Mun sanomani on VIATTOMIEN LASTEN PUOLUSTAMINEN JÄRJETTÖMÄLTÄ ELÄMÄN KANSSA LEIKKIMISELLÄ JOIDEN UHRINA ON RAKKAAT PIENET VIATTOMAT SYNTYMÄTTÖMÄT LAPSET. JOIDEN ELÄMÄ KATKAISTAAN ENNEN KUIN ON KERINNY SYNTYÄKKÄÄN. Jokainen on varmaan nähny pienen viattoman lapsen viattomat silmät, luottavaiset iloa täynnä ja hymyilevän pienen suun. Jonain päivänä pikkuinen on joutunut kokemaan jotain järkyttävää, silmissä on tuska ja suru, pieni suu ei enää hymyile. Rakas pikkuinen viaton joutuu liian aikaisin kokemaan sellaista mitä ei ole tarkoitettu pienenelle. ANTAKAA PIKKUISELLE ELÄMISEN ARVOINEN ELÄMÄ. ÄLKÄÄ TUHOTKO PIKKUSEN ELÄMÄÄ. ANTAKAA LAPSEN SYNTYÄ, JA RAKASTAKAA PIENTÄ LAHJAA. ÄLKÄÄKÄ TUHOTKO. KÄSITTÄKÄÄ JO VIIMEIN LAPSI ON LAHJA. ARVOKAS, AINUTLAATUINEN.
viestiin.
2. En tarkoittanut KIRJOITUSvirheitä vaan tälläisia virheitä -> "pieni suu ei enää hymyile" ...se pieni suu ei ole kyllä ikinä hymyillytkään.
Voisitko muuten jo viimeinkin perustella aikaisemmin esittämän väitteesi? Väitehän kuului näin: "Pikkuiseen koskee hänhän tuntee kivun hirvittävän kivun, kun pieni revitään irti napanuora irtoaa."
Kiitos. :)
- glaxo medical
Vain toivottu raiskaus vaikuttaa.
- Missä vastuusi?
Ketjun aloittaja taitaa olla melkoinen tuuliviiri: tänään sitä, huomenna tota. Huhhuh. Vakavilla asioilla ei pitäisi leikkiä. Se on vastuutonta.
- Vaihtis
Miten sinun tilanteessa olisi mahdollista antaa lapsellesi elämä?
Sinun ajatukset vaihtelee, mutta ainoa pysyvä totuus on että sisälläsi kasvaa elämä, vauvan elämä.
Auttaisiko sinua ajatus adoptiosta?
Ehkä lapsen synnyttyä haluattekin olla lapsen vanhemmat.
Ja jos ette halua, niin voisiko lapsen antaa adoptioon? Vaihtoehtoja on olemassa...
Jokaisella alkaneella raskaudella on jokin tarkoitus.
Ketjusta on poistettu 57 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782