Suomalainen ja maahanmuuttaja samalla viivalla?!

..............

Samalla kun ulkomaalaisia kotoutetaan, koitetaan Suomalaisia ulkoistaa.. Tällainen käsitys on tullut sosiaalitoimiston toiminnasta ulkomaalaisten kohtelun eroavaisuudesta Suomalaiseen.

Itse lähdin opiskelemaan omasta tahdostani, tuilla joita saan, en millään elä, maksa vuokraa ja koulua. Kysyin sosiaalitoimistolta avustusta koulumaksuun, joka on kuitenkin minulle paljon. Vastaukseksi sain että "muuta pienempään asuntoon kun niitä siellä kerran on". Minulla on nyt neliöiltään sossun mittoihin liian suuri asunto, mutta asumiskustannukset ovat silti vain hyvin vähän suuremmat kuin maksimi sossuavustus neliömäärässä. Koulutus on alle vuoden kestoinen ja tämän takia minun siis pitäisi muuttaa samalla kun maahanmuuttajat saavat jopa jo omakotitaloja tästä lähistöltä. Ja mitä kaikkiea muuta heille asumiseen kustannettiinkaan.

Aiemmin koitin hakea iltapainotteiseen koulutukseen avustusta ja minulle sanottiin etteivät he kustanna HARRASTUKSIA. Kuitenkin "kotoutuakseen" ulkomaalaiset saavat myöskin harrastusvälineet ja heille nähtävästi varattu kokonaisia uimahallivuoroja? Suomalaisen "kevyempi" koulutusmuoto, joka mahdollistaa samanaikaisen työssäkäynnin jos vain paikan sattuu löytämään, lasketaan harrastukseksi.

Perheelliselle tuttavalleni koitti aika jolloin he joutuivat hakemaan sosiaalitoimistosta avustusta, heillä on kaupungin vuokra asunto joka ei mitoiltaan ylitä sossun maksimi pinta-alaa. Perheen isä oli maksanut käytössään olevasta laina autosta (sukulaiselta) jonkin maksun tililtään, sossu huomasi tämän ja pyysi selvitykset onko heillä omistuksessaan tämä peräti parin tonnin arvoinen auto, jos olisi, pitäisi se myydä. Kun taas ulkomaalaisperhe saa huikeat avustukset auton ostoon jos heillä on lapsi. Reiluako?!

6

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyysärit

      ihmettelevät, mistä johtuu asenteiden koveneminen?

      • En ihmettele asenteiden koventumista - ainoastaan niiden osoitetta.


    • - mutta muistathan sen, että pakolaiset, jotka tänne tulevat eivät omista tullessaan mitään. Sen vuoksi toki avustus on toista luokkaa kun monella kantiksella.

      Myös heidän perheensä ovat isompia, joten myönnetyt asumiskohteet noudattavat samaa.

      En tunne yksityiskohtia asiasta - mutta olisi hyvä saada tietoon erilaisia päätöksiä - vaikkakin sitten nimettöminä - jotta asioita olisi mahdollista mielekkäästi vertailla.

      Kirjoituksesi ei kuitenkaan kuulu rasismipalstalle, joten se on nyt siirretty.

      • oikeutettua,

        että maahanmuuttajia tuki jatkuu vuosikausia maahantulon jälkeen runsaampana, kuin kantaväestön?

        Tämäntyyppinen epäarvoisuus viranomaisten edessä on omiaan lisäämään rasismia.


      • psssssss
        oikeutettua, kirjoitti:

        että maahanmuuttajia tuki jatkuu vuosikausia maahantulon jälkeen runsaampana, kuin kantaväestön?

        Tämäntyyppinen epäarvoisuus viranomaisten edessä on omiaan lisäämään rasismia.

        Sehän on pakolaisten asioita hoitava lakimies,joka mamusta tipahtaa useampi tonni tilille.


    • paskapoppoota

      Kumma kun vieläkin puhutaan maahanmuutosta väärillä termeillä. TYÖperäinen on aivan eri asia kuin ikuisesti työttömät maahantmuuttajat.He ovat sossun tätien lempikarjaa.

      Maahanmuuttajat ovat sitä eliittiluokkaa jotka saavat kunnon kohtelun ja kaikkien erilaisten mamu-tukien päälle vielä harkinnanvaraiset tuet.Heidän avukseen on rientänyt kaikenlaiset konsultit ja kouluttajat (saavat palkan veroista) neuvoineen.
      Suomi on perikadossa näiden maahantulijoiden ansiosta. Heille kuluu veroeuroja vuosittain yli 1000 miljoonaa. Se on paljon se! Kaikki se on pois muualta!

      Karvat nousevat pystyyn ja hampaat paljastuvat suomalaisilla...ja vielä ihmetellään, miksi työttömiä maahanmuuttajien muuttoa tänne vastustetaan. yksi syy siihen tulikin jo mainittua.
      Suomalaista saa sossussa pompottaa mielinmäärin ja pannaan lapsiperhe jopa karenssiinkin, jotta elämisestä tulisi mahd.hankalaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe