Terve!
Minulla on turvonnut imusolmuke kaulalla ja nivusissa tuntuu myös, kun painelee. Nyt myös niskaan on tullut 'palleroita', jotka ei kuitenkaan mulju vaan ovat kovia ja 'kiinni lihassa' (ja eivät ole näin ollen samanlaisia kuin kaulalla). Olen käynyt lääkärissä, mutta lääkäri on sanonut että niskassa olleet patit ovat rasvapatteja. Jotenkin tuntuu että ne ei ole, koska niitä tulee lisää, ne ovat kipeitä ja olen nuori ihminen. Käsittääkseni rasvapatit tulee vanhemmille ihmisille. Olen myös aika hoikka ihminen, ja lääkäri on sanonutkin että niskaan pitäisi saada lihasta.. Minulla on useasti myös niskat jumissa. Onko kellään kokemuksia rasvapateista ja imusolmukkeista? Milloin pitäisi huolestua jos imusolmuke ei laske? Minulla ollut jo puoli vuotta.
Imusolmukkeet
49
144705
Vastaukset
- spookie
Niska ei kyllä käsittääkseni ole mikään otollinen paikka imusolmukkeille. Eli ovat rasvapatteja. Usko lääkäriä, he tietävät yleensä jo ensisilmäyksellä mikä on homman nimi.
Itsekin tutkitutin kainaloon nousseen patin, joka osoittautui hikirauhasen tulehdukseksi.
Imusolmukkeet voivat olla turvonneet flunssan tms yhteydessä. Kannattaa kuitekin näyttää lääkärille, jos vaiva jatkuu pidempään.- nyt huolissani
Huolestuin jo kuukausi sitten hiusteni runsasta
harventumista,nivusten alapuolella olevasta ,leikatusta uudelleen kasvaneesta paiseestapaisesta patista. Eilen hiuksia kammatessa tajusin isohkon patin niskassa. laihtumista ollut myös puolen vuoden ajan,aika reppaasti. Vasen rinta kuin röpelöinen sisältä siis täysin erilainen kuin toinen.
Pientä lämpöilyä jo pitkään,mammografiaan pääsen kiirellisesti,koska noin 60% äidin puolelta syöpään menehtyneitä,siskolla viime syksynä leikattu rintasyöpä.On ollut keuhkosyöpää,paksunsuolen-kohtusyöpää,leukemiaa.
Auttakaa joku epätietoisuuteen,vaikka en aiemmin välittänytkään mistään äitini kuollessa 3v.
Kieltäydyin mahdollisesta syövän hoidosta kirjallisesta.Nyt mieliala toinen. Olen nähnyt liian monta kivuliasta em. kuolemia. - nyt huolissani
nyt huolissani kirjoitti:
Huolestuin jo kuukausi sitten hiusteni runsasta
harventumista,nivusten alapuolella olevasta ,leikatusta uudelleen kasvaneesta paiseestapaisesta patista. Eilen hiuksia kammatessa tajusin isohkon patin niskassa. laihtumista ollut myös puolen vuoden ajan,aika reppaasti. Vasen rinta kuin röpelöinen sisältä siis täysin erilainen kuin toinen.
Pientä lämpöilyä jo pitkään,mammografiaan pääsen kiirellisesti,koska noin 60% äidin puolelta syöpään menehtyneitä,siskolla viime syksynä leikattu rintasyöpä.On ollut keuhkosyöpää,paksunsuolen-kohtusyöpää,leukemiaa.
Auttakaa joku epätietoisuuteen,vaikka en aiemmin välittänytkään mistään äitini kuollessa 3v.
Kieltäydyin mahdollisesta syövän hoidosta kirjallisesta.Nyt mieliala toinen. Olen nähnyt liian monta kivuliasta em. kuolemia.pikku virheen korjaus, siis äitini kuoli 3vuotta sitten.
- omaava
Moikka,ja tiedoksi vain sinulle,että kyllä voivat olla imusolmukkeita sinulla niskassa.Niitä on kaikkialla kehossa.Itselläni on niskassa,hiusrajassa,kovahko imusolmuke,joka kohosi joskus nuorena(nyt yli 30) vihurirokon yhteydessä.Oli niitä muutama muukin,mutta muut laskivat.Tämä jäi,ja on hiusrajassa.Myös kaksi muuta jäi,mutta ovat tosin kaulalla.
Käy silti lääkärillä,jos olet kovasti huolestunut.Kyllä siellä osaaviakin joukossa on.=) - sama juttu
moi
minulla on jokin ihme patti kainalossa.. se on ollut ainankin kolme kuukautta.. se on varmasti tulehtunut imusolmuke.. ei se ole oikeestaan kipeä.. illalla kun käyn nukkumaan, niin sitä vähän tuikkii.. en ole käynyt näyttämässä lääkärissä sitä.. aijemmin minulla on ollut vyöruusu ja silloin molempiin kainaloihin tuli pallot.. sen jälkeen monta kuukautta minulla oli kova flunssa ja se varmasti laukaisi tulehduksen.. uskoisin ainankin niin..- karfagen
Hei!
Minulla ollut jo reilu 7 kk kipeä pahkura kainalossa. Kivun tunne vaihtelee. Kosketuksen jälkeen varsinkin arka.
Lekurilla käynyt viisi kertaa; olen aika stressaaja :) Tänään käväisin akupunktiossa vaivan vuoksi.
Diagnoosia talirauhasen tulehduksesta imusolmukkeen tulehdukseen. Antibiootit syöty, mutta eivät tehonneet. Pelkään, että on kasvain... Ovat kyllä vakuuttaneet, ettei ole.
Ketä uskoa? ÄITI! - minä
karfagen kirjoitti:
Hei!
Minulla ollut jo reilu 7 kk kipeä pahkura kainalossa. Kivun tunne vaihtelee. Kosketuksen jälkeen varsinkin arka.
Lekurilla käynyt viisi kertaa; olen aika stressaaja :) Tänään käväisin akupunktiossa vaivan vuoksi.
Diagnoosia talirauhasen tulehduksesta imusolmukkeen tulehdukseen. Antibiootit syöty, mutta eivät tehonneet. Pelkään, että on kasvain... Ovat kyllä vakuuttaneet, ettei ole.
Ketä uskoa? ÄITI!kasvain ja syöpä ei oo kipee ennenku loppuvaiheessa
- pattiniska
minä kirjoitti:
kasvain ja syöpä ei oo kipee ennenku loppuvaiheessa
Itsellänikin on tällä hetkellä n. hiukan alle pikkurillinpään kokoinen "pallo" niskassa siinä jtn 1,5 cm luurajasta alaspäin vaikuttaa ihan olvan kiinni, Luulisin olevan imusolmeke kun painoin sitä kunnolla, kalan imusolmukkeesssa tuntui jännältä.
käyn tässä viikon sisällä lekurilla
p.s Syöpä ja kasvain eivät oo sama asia, kasvaimesta saattaa kehittyä syöpä.
- Viivi
Hei!
Huomasin noin 2 vikkoa sitten pienen kovan patin kainalossa. Siihen ei koska eikä se edes arista. Aikaismminkin minulla on ollut patteja kainalossa, mutta ne ovat olleet kipeitä ja aristavia eli todennäköisesti tulehtuneita imusolmukkeita.
Kävin näyttämässä lääkärille ja hän määräsi verikokeisiin. Lääkäri sanoi, että patit voivat johtua esim. hikoilusta tai muusta luonnollisesta syystä. Silti mua pelottaa...
Onko muilla ollut samanlaisia kovia pikku patteja kainaloissa? T:Viivi- Anna
Tämä on vanha mutta nostampa ylös kun oma kysymys koskee samaa aihetta.
Eli mulla on kainaloita aristanut nyt muutaman päivän. Enemmän oikeanpuoleista. Kaulan imusolmukkeet ei ole kipeät. Selkeitä patteja ei kainaloissa tunnu, mutta aristaa kummasti.
Mitä tuo vois olla?
Mistä pitää huolestua niin paljon, että kannattaa käydä lääkärissä? Syön terveellisesti, mistä mahdollinen tulehdus johtuu? - Kipeä kainalo
Anna kirjoitti:
Eli mulla on kainaloita aristanut nyt muutaman päivän. Enemmän oikeanpuoleista. Kaulan imusolmukkeet ei ole kipeät. Selkeitä patteja ei kainaloissa tunnu, mutta aristaa kummasti.
Mitä tuo vois olla?
Mistä pitää huolestua niin paljon, että kannattaa käydä lääkärissä? Syön terveellisesti, mistä mahdollinen tulehdus johtuu?Kun heräsin tänä aamuna, vasemman puolen kainaloon koski ja koskee edelleen. En tunnustelemalla löytänyt mitään poikkeavaa, pahkuroita, nestekertymiä tms. mutta tunnusteltaessa kainalo on yhdestä kohtaa todella arka. Mistähän voisi johtua?
- Jonte88
Kipeä kainalo kirjoitti:
Kun heräsin tänä aamuna, vasemman puolen kainaloon koski ja koskee edelleen. En tunnustelemalla löytänyt mitään poikkeavaa, pahkuroita, nestekertymiä tms. mutta tunnusteltaessa kainalo on yhdestä kohtaa todella arka. Mistähän voisi johtua?
Mulla aivan sama juttu tänä aamuna. Mulla kainaloon sattuu etenkin kun nostan kättä ylös tai sivulle ja on myös tosi kosketus arka, ennen mullakaan ei ole ollut kipuja kainalossa, että olis hyvä tietää kanssa missä vaiheessa kannottaisi mennä lääkäriin. Olen 17v poika ja syön todella terveellisesti ja olen urheilullinen ja muutenkin ihan normaali kunnossa. Mistä voisi olla kyse? Hikirauhanen? Voiko se olla kipeä? Imusolmuke? Voiko taas se olla kipeä? Joku muu? Tulehdus? ÖÖÖ?
Niin ja unohdin sanoa että vasen kainalo on kyseessä, oikeassa ei ole mitään tuntemuksia. - Anna E
Anna kirjoitti:
Mitä tuo vois olla?
Mistä pitää huolestua niin paljon, että kannattaa käydä lääkärissä? Syön terveellisesti, mistä mahdollinen tulehdus johtuu?Liitynpä minäkin kainalokipuisten kerhoon. On ollu muutaman päivän kosketusarka vasen kainalo, tullut vähitellen kipeämmäksi. Deodorantin laittaminen sattuu. Mitään patteja ei kainalosta löydy. Itse asiassa kipu lähti vasemmasta rinnasta, nyt rinta ei juurikaan enää ole kipeä mutta kainalo sensijaan on. Soitin Helsingin kaupungin terveysneuvontaan (p. 10023), sanottiin että toi voi olla joku tulehdus, ja jos kipu kestää pitempään (kuinkahan kauan?) niin sitten lääkäriin.
- hetahei
Anna E kirjoitti:
Liitynpä minäkin kainalokipuisten kerhoon. On ollu muutaman päivän kosketusarka vasen kainalo, tullut vähitellen kipeämmäksi. Deodorantin laittaminen sattuu. Mitään patteja ei kainalosta löydy. Itse asiassa kipu lähti vasemmasta rinnasta, nyt rinta ei juurikaan enää ole kipeä mutta kainalo sensijaan on. Soitin Helsingin kaupungin terveysneuvontaan (p. 10023), sanottiin että toi voi olla joku tulehdus, ja jos kipu kestää pitempään (kuinkahan kauan?) niin sitten lääkäriin.
Äsken kun heräsin, tunsin kipua kainalossa kun lasken käteni alas. Tunnustelemalla sieltä löytyi erittäin arka patti, luulosairaus iski heti. Pitäisiköhän minun soittaa gynekologilleni että eihän se nyt mikään kasvain/syöpä ole? Olen pelännyt rintasyöpää aina, mutta tuskin se nyt sekään on kun vasta 18-vuotias olen. Ehkä odotan pari päivää jos se kipu hellittäisi?
- din3
hetahei kirjoitti:
Äsken kun heräsin, tunsin kipua kainalossa kun lasken käteni alas. Tunnustelemalla sieltä löytyi erittäin arka patti, luulosairaus iski heti. Pitäisiköhän minun soittaa gynekologilleni että eihän se nyt mikään kasvain/syöpä ole? Olen pelännyt rintasyöpää aina, mutta tuskin se nyt sekään on kun vasta 18-vuotias olen. Ehkä odotan pari päivää jos se kipu hellittäisi?
Minä myös sain kokea samaa. Aamulla kun pesaisin kainaloitani huomasin molempien kainaloitteni aristavan, toivottavasti joku keksisi tälle vaivalle syyn.
- resad
din3 kirjoitti:
Minä myös sain kokea samaa. Aamulla kun pesaisin kainaloitani huomasin molempien kainaloitteni aristavan, toivottavasti joku keksisi tälle vaivalle syyn.
jep...samaa ongelmaa mulla myös ja juuri tuo vasen kainalo.mikä ihme voisi olla?kainalossa ei tunnu eikä näy mitään poikkeavaa..tuntuu vaan..näyttää silti siltä että en ole ainoa ongelmasta kärsivä..mukava olisi silti tietää mistä moinen johtuu?
- Mitähän lie.
resad kirjoitti:
jep...samaa ongelmaa mulla myös ja juuri tuo vasen kainalo.mikä ihme voisi olla?kainalossa ei tunnu eikä näy mitään poikkeavaa..tuntuu vaan..näyttää silti siltä että en ole ainoa ongelmasta kärsivä..mukava olisi silti tietää mistä moinen johtuu?
Olipa yllätys, että löytyi muitakin "kainalovaivaisia". Toisaalta myös helpotti. Ehkäpä se ei sitten ole mitään tavatonta...(?) Itselläni vaiva alkoi jo useita kuukausia sitten. Huomasin, että flunssan tai menkkojen aikaan patti ilmestyi, oikean puoleiseen kainaloon. Vasemmassa oli vähän aikaa pieni patti, mutta se hävisi. Antibiootti ei ainakaan minua ole auttanut, koska syön jo toista kuuria, flunssan takia kylläkin.
Itse vaivan takia en ole käynyt lekurilla. Olen miettinyt, että pitäisikö.. Mutta kun muillakin on samoja vaivoja, niin taidan jättää väliin.
Pikaisia pattiparanemisia kaikille ! - miä vaan
Mitähän lie. kirjoitti:
Olipa yllätys, että löytyi muitakin "kainalovaivaisia". Toisaalta myös helpotti. Ehkäpä se ei sitten ole mitään tavatonta...(?) Itselläni vaiva alkoi jo useita kuukausia sitten. Huomasin, että flunssan tai menkkojen aikaan patti ilmestyi, oikean puoleiseen kainaloon. Vasemmassa oli vähän aikaa pieni patti, mutta se hävisi. Antibiootti ei ainakaan minua ole auttanut, koska syön jo toista kuuria, flunssan takia kylläkin.
Itse vaivan takia en ole käynyt lekurilla. Olen miettinyt, että pitäisikö.. Mutta kun muillakin on samoja vaivoja, niin taidan jättää väliin.
Pikaisia pattiparanemisia kaikille !mullakin on vasemmassa kainalossa patti.. :(
ei ole kipeä eikä arista. en ole käynyt tarkastuttamassa sitä, mutta minua silti pelottaa että se on vaarallinen.. ;( mutta onneksi täällä näyttää olevan saman laisia ongelmia! helpotti toossi paljon :) - patti_myös
miä vaan kirjoitti:
mullakin on vasemmassa kainalossa patti.. :(
ei ole kipeä eikä arista. en ole käynyt tarkastuttamassa sitä, mutta minua silti pelottaa että se on vaarallinen.. ;( mutta onneksi täällä näyttää olevan saman laisia ongelmia! helpotti toossi paljon :)Minulla on myös patti vasemmassa kainalossa ja pelkäsin että on jotain vakavaa mutta nämä viestit helpottivat ja luultavasti 'patti' pn vain turvonnus imusolmuke.
- vastaa
patti_myös kirjoitti:
Minulla on myös patti vasemmassa kainalossa ja pelkäsin että on jotain vakavaa mutta nämä viestit helpottivat ja luultavasti 'patti' pn vain turvonnus imusolmuke.
Mulla on ollut vasemmassa jalassa imusolmuke turvonnut kaksi vikkoa kävin viikko sitten näytän terkarilla ja se tutki eli ei ollut syöpä ja se puhksesi kolmen flunssan takia ja patit on vähän laskeutunut mitä tehdä?
patit pelottavat.
''Niitä ei säre jos koskee ja ne pyörii''hoito vinkkii=?'' - sanna-
vastaa kirjoitti:
Mulla on ollut vasemmassa jalassa imusolmuke turvonnut kaksi vikkoa kävin viikko sitten näytän terkarilla ja se tutki eli ei ollut syöpä ja se puhksesi kolmen flunssan takia ja patit on vähän laskeutunut mitä tehdä?
patit pelottavat.
''Niitä ei säre jos koskee ja ne pyörii''hoito vinkkii=?''Löysin tämän viestiketjun etsiessäni tietoa tuosta mystisestä kainalokivusta. Minulla alkoi (myös) 2 päivää sitten vasemmassa kainalossa kipu, ei tunnustelemalla löydy minkäänlaisia patteja tms. Koskettaessa arka ja ikäänkuin "kihelmöi" Tällähetkellä ei ole niin kosketusarka. Aamulla herätessä oikeanpuoleinenkin kainalo oli vähän kosketusarka. Mitähän tämä on? En mahda uskoa syöpään, olen vasta 15-vuotias tyttö. Tarkkailen nyt tilannetta, jos ei kohta mene ohi niin pakko kai käydä terveydenhoitajalla että saan mielenrauhan. :) Ja onkos kukaan teistä käynyt lääkärissä tms. kyseisen vaivan takia? Mitä sanoivat?
- flunssastako
sanna- kirjoitti:
Löysin tämän viestiketjun etsiessäni tietoa tuosta mystisestä kainalokivusta. Minulla alkoi (myös) 2 päivää sitten vasemmassa kainalossa kipu, ei tunnustelemalla löydy minkäänlaisia patteja tms. Koskettaessa arka ja ikäänkuin "kihelmöi" Tällähetkellä ei ole niin kosketusarka. Aamulla herätessä oikeanpuoleinenkin kainalo oli vähän kosketusarka. Mitähän tämä on? En mahda uskoa syöpään, olen vasta 15-vuotias tyttö. Tarkkailen nyt tilannetta, jos ei kohta mene ohi niin pakko kai käydä terveydenhoitajalla että saan mielenrauhan. :) Ja onkos kukaan teistä käynyt lääkärissä tms. kyseisen vaivan takia? Mitä sanoivat?
Noita patteja on ollut vuosien varrella milloin vasemmassa milloin oikeassa kainalossa. Häviävät pois aikaa myötä.
Mutta noin pariviikkoa sitten tuli oikeaan kainaloon ilkeä sellainen. Nyt tulehdus on levinnyt laajemmalle. Kysyin syytä moiseen käydessäni lääkärissä -muista syitä kumminkin. Hän vastasi, ettei ole vaarallista. Hikirauhanen on 'vain' tulehtunut. Toivotaan niin. Toisaalta olen ollut pitkään flunssassa. Eikö imusolmukkeet reagoi silloin. Ja kun tuota ikää alkaa karttua -oliskohan vastustuskyky heikompi. - Dödöt syyniin
flunssastako kirjoitti:
Noita patteja on ollut vuosien varrella milloin vasemmassa milloin oikeassa kainalossa. Häviävät pois aikaa myötä.
Mutta noin pariviikkoa sitten tuli oikeaan kainaloon ilkeä sellainen. Nyt tulehdus on levinnyt laajemmalle. Kysyin syytä moiseen käydessäni lääkärissä -muista syitä kumminkin. Hän vastasi, ettei ole vaarallista. Hikirauhanen on 'vain' tulehtunut. Toivotaan niin. Toisaalta olen ollut pitkään flunssassa. Eikö imusolmukkeet reagoi silloin. Ja kun tuota ikää alkaa karttua -oliskohan vastustuskyky heikompi.Mulla on vuosien kokemus sellaisista kainalopateista, jotka ovat kipeitä ja joissa ihon pintaan tulee ajan myötä ikäänkuin finni. Mulla ne liittyvät yksiin ja samoihin dödöihin, joten aletaanko keräämään adresseja tiettyjen dödöjen asettamiseksi pannaan!?
- Vaivoja on
flunssastako kirjoitti:
Mutta noin pariviikkoa sitten tuli oikeaan kainaloon ilkeä sellainen. Nyt tulehdus on levinnyt laajemmalle. Kysyin syytä moiseen käydessäni lääkärissä -muista syitä kumminkin. Hän vastasi, ettei ole vaarallista. Hikirauhanen on 'vain' tulehtunut. Toivotaan niin. Toisaalta olen ollut pitkään flunssassa. Eikö imusolmukkeet reagoi silloin. Ja kun tuota ikää alkaa karttua -oliskohan vastustuskyky heikompi.Itsellä on ollut jo kaksi kertaa kainalot kipeinä. Ensinmäisellä kerralla meni ohi antibioteilla mutta nyt toisella ei ole menny kahdellakaan kuurilla, joten lääkäri määräsi ultraääni tutkimukseen ja ihan hyvä, jotta saa sitten nähdä onko esim. syöpää vai ei. Itse suosittelen menemään lääkäriin uudestaan, jos ei mene ohi. Se on pieni hinta siitä, ennen kuin on liian myöhäistä.
- Nainen vm. -74
Anna E kirjoitti:
Liitynpä minäkin kainalokipuisten kerhoon. On ollu muutaman päivän kosketusarka vasen kainalo, tullut vähitellen kipeämmäksi. Deodorantin laittaminen sattuu. Mitään patteja ei kainalosta löydy. Itse asiassa kipu lähti vasemmasta rinnasta, nyt rinta ei juurikaan enää ole kipeä mutta kainalo sensijaan on. Soitin Helsingin kaupungin terveysneuvontaan (p. 10023), sanottiin että toi voi olla joku tulehdus, ja jos kipu kestää pitempään (kuinkahan kauan?) niin sitten lääkäriin.
Minulla oli muutaman viikon välein tuntemuksia vasemmassa kainalossa, ja parin kuukauden oireilun jälkeen menin lääkäriin. Työterveyslääkäri antoi heti lähetteen ultraan, jossa todettiin ainoastaan suurentunut imusolmuke, ei mitään pahanlaatuista kainaloissa eikä rinnoissa.
Lääkärini sanoi, että imusolmuke painuu itsestään eikä sille tarvitse tehdä mitään. Käski tosin palaamaan takaisin, jos kipu ei hellitä. Olen tässä nyt seuraillut reilun kuukauden tilannetta, ja kipu on enää satunnaista.
Tämä viestiketju on saanut alkunsa jo vuosia sitten. Olisi kiva kuulla aikaisemmin kirjoittaneilta, miten heidän kainalokipunsa aikanaan kehittyi; menikö se itsestään ohi vai vaatiko järeämpiä toimenpiteitä? - Mies -89
Nainen vm. -74 kirjoitti:
Minulla oli muutaman viikon välein tuntemuksia vasemmassa kainalossa, ja parin kuukauden oireilun jälkeen menin lääkäriin. Työterveyslääkäri antoi heti lähetteen ultraan, jossa todettiin ainoastaan suurentunut imusolmuke, ei mitään pahanlaatuista kainaloissa eikä rinnoissa.
Lääkärini sanoi, että imusolmuke painuu itsestään eikä sille tarvitse tehdä mitään. Käski tosin palaamaan takaisin, jos kipu ei hellitä. Olen tässä nyt seuraillut reilun kuukauden tilannetta, ja kipu on enää satunnaista.
Tämä viestiketju on saanut alkunsa jo vuosia sitten. Olisi kiva kuulla aikaisemmin kirjoittaneilta, miten heidän kainalokipunsa aikanaan kehittyi; menikö se itsestään ohi vai vaatiko järeämpiä toimenpiteitä?Veikkaan että näillä jotka ovat postanneet tähän viestiketjuun, ovat saaneet ongelman hoidettua, koska ei ole kuulunut mitään. :)
Itselle tuli finnintyylinen arka patti vasempaan kainaloon tänään(kö?) ja voin sanoa että säikähdin ihan helvetisti.
Vastaan tänne jos saan hoidettua / mikä vaivasi. - flunssainen
Mies -89 kirjoitti:
Veikkaan että näillä jotka ovat postanneet tähän viestiketjuun, ovat saaneet ongelman hoidettua, koska ei ole kuulunut mitään. :)
Itselle tuli finnintyylinen arka patti vasempaan kainaloon tänään(kö?) ja voin sanoa että säikähdin ihan helvetisti.
Vastaan tänne jos saan hoidettua / mikä vaivasi.Minullakin kihelmöi oikeaa kainaloa, mutta olen ollut pari viikkoa sitten kunnon nuhassa ja nyt reilun viikon kunnon yskässä ja kurkkukivussa, joten uskoisin sen johtuvan siitä. Kainalossa tuntuu muhkuraa. Minulle on myös joskus tullut ikäänkuin finni kainaloon ja se on myös tosi kipeä, mutta erilailla ja patti on pienempi, kuin herne ihon alla.
- patti
Nainen vm. -74 kirjoitti:
Tämä viestiketju on saanut alkunsa jo vuosia sitten. Olisi kiva kuulla aikaisemmin kirjoittaneilta, miten heidän kainalokipunsa aikanaan kehittyi; menikö se itsestään ohi vai vaatiko järeämpiä toimenpiteitä?minulle ilmestyi n 3 kuukautta sitten kipeä muljahteleva patti vasempaan kainaloon,kipu säteili vasempaan rintaan,vihloi ja vaivasi..nyt aika tulossa ultraan kun vaiva ei ole mennyt ohi vaikka pari antibioottikuuriakin syönyt(sairastin niihin aikoihin kovan yskän myös kun vaiva alkoi)tällä hetkellä molemmat rinnat arat ja turvonneet,vaikka menkoista vasta viikko,ylensä aristelevat vain hetken menkkojen alkua.enää ei kipu kuitenkaan säteile rintaan ja on muutenkin "parempi"..saapi nähä mitä ultra näyttää.
- ja jatkuvaa
patti kirjoitti:
minulle ilmestyi n 3 kuukautta sitten kipeä muljahteleva patti vasempaan kainaloon,kipu säteili vasempaan rintaan,vihloi ja vaivasi..nyt aika tulossa ultraan kun vaiva ei ole mennyt ohi vaikka pari antibioottikuuriakin syönyt(sairastin niihin aikoihin kovan yskän myös kun vaiva alkoi)tällä hetkellä molemmat rinnat arat ja turvonneet,vaikka menkoista vasta viikko,ylensä aristelevat vain hetken menkkojen alkua.enää ei kipu kuitenkaan säteile rintaan ja on muutenkin "parempi"..saapi nähä mitä ultra näyttää.
Mulla tutkittiin jo noin 3v sitten eka kerran ultralla kun vas. kainaloon tuli kipeä patti joka tuntui herneen kokoiselta mutta vihloi ja jienkin tuntui esim lenkillä. No uä:ssä todettiin suurentunut imusolmuke mut mitään pahan merkkejä siinä ei näkynyt. No siitä vuosi eteenpäin alkoi rinnoista tulee maitoa vaikka ei raskaana enkä ikinä ole ollutkaan. No taas mammografiaan ja uä tutkimukseen, ei todettu muuta kuin rintarauhaskudosta on rinnat täynnä ja kainalot ja siksi oikkuilevat rinnat, eli mastopaattiset rinnat kai ne oikealta nimitykseltään on. Ajoittain sittemmin välillä joku pati ilmestyy ja juilii ja jomottaa, tuikkii rintaan, rinta tuntuu siltä kuin olisi sisältä kuumaa laavaa mutta menneet ohi. Nyt taas noin kk ajan kovempaa tuntua, säteilee käsivarteen ja kainalon seutu arka, patteja on mutta niin on oikeassakin kainalossa siinä eivät vain kipeäitä, eli kai nämä kainalooireet yleisiä ja koska siskolla ihan sama juttu niin kait sitä on vain tutkittava rinnat ja kainalot säännölllisesti et tietää minkälaiset ne on ja jos jotain radikaalia muutosta tulee niin sit taas mammografiaan.
- ja rinta kipu
ja jatkuvaa kirjoitti:
Mulla tutkittiin jo noin 3v sitten eka kerran ultralla kun vas. kainaloon tuli kipeä patti joka tuntui herneen kokoiselta mutta vihloi ja jienkin tuntui esim lenkillä. No uä:ssä todettiin suurentunut imusolmuke mut mitään pahan merkkejä siinä ei näkynyt. No siitä vuosi eteenpäin alkoi rinnoista tulee maitoa vaikka ei raskaana enkä ikinä ole ollutkaan. No taas mammografiaan ja uä tutkimukseen, ei todettu muuta kuin rintarauhaskudosta on rinnat täynnä ja kainalot ja siksi oikkuilevat rinnat, eli mastopaattiset rinnat kai ne oikealta nimitykseltään on. Ajoittain sittemmin välillä joku pati ilmestyy ja juilii ja jomottaa, tuikkii rintaan, rinta tuntuu siltä kuin olisi sisältä kuumaa laavaa mutta menneet ohi. Nyt taas noin kk ajan kovempaa tuntua, säteilee käsivarteen ja kainalon seutu arka, patteja on mutta niin on oikeassakin kainalossa siinä eivät vain kipeäitä, eli kai nämä kainalooireet yleisiä ja koska siskolla ihan sama juttu niin kait sitä on vain tutkittava rinnat ja kainalot säännölllisesti et tietää minkälaiset ne on ja jos jotain radikaalia muutosta tulee niin sit taas mammografiaan.
Mulla on ihan samat oireet kun sullakin on ollut.Vasen kainalo kipeä ja kosketusarka.Vasempaan rintaan vihloo ja nipistelee.Koko vasen käsi särkee ajoittain.patteja en erityisesti tunne kun kummaskin tuntuu kaikenlaisia patteja.Kävin lääkärissä sain ajan ultraääneen.Jännittää tosi paljon mitä sieltä löytyy.Kipua kestänyt jo tosi kauan.Välillä se on ollut poissa ja taas tullut.Muutama vuosi jo sitten oli näitä oireita että vihlo ja nipisteli rintaa. Jos jollain viel samanlaista ollut niin mistä johtu?
- tuloksia
ja rinta kipu kirjoitti:
Mulla on ihan samat oireet kun sullakin on ollut.Vasen kainalo kipeä ja kosketusarka.Vasempaan rintaan vihloo ja nipistelee.Koko vasen käsi särkee ajoittain.patteja en erityisesti tunne kun kummaskin tuntuu kaikenlaisia patteja.Kävin lääkärissä sain ajan ultraääneen.Jännittää tosi paljon mitä sieltä löytyy.Kipua kestänyt jo tosi kauan.Välillä se on ollut poissa ja taas tullut.Muutama vuosi jo sitten oli näitä oireita että vihlo ja nipisteli rintaa. Jos jollain viel samanlaista ollut niin mistä johtu?
tullut kellekään tänne kirjoittaneille? olis mukava tietää, kun itsellä samoja vaivoja ja hoitojonossa
ollaan - g1
Anna kirjoitti:
Mitä tuo vois olla?
Mistä pitää huolestua niin paljon, että kannattaa käydä lääkärissä? Syön terveellisesti, mistä mahdollinen tulehdus johtuu?Mun kaikki kainalosäryt johtu jännitysniskasta, se kun vetää koko yläkropan jumiin!!Koittakaa ihan kunnon ylävartalon hierontaa, täällä attoi!
- asdas
g1 kirjoitti:
Mun kaikki kainalosäryt johtu jännitysniskasta, se kun vetää koko yläkropan jumiin!!Koittakaa ihan kunnon ylävartalon hierontaa, täällä attoi!
Ilmestynyt tonne oikeaan kainaloon arka patti. Se on ihon alla ja kun sitä tunnustelee se ikään kuin kihelmöi.. Kainalo ei ole muuten pahemmin arka. Mikä kyseessä?
- surullinen tyttö
Mitähän lie. kirjoitti:
Pikaisia pattiparanemisia kaikille !Olen 17 vuotias ´tyttö , ylä rinnassani sekä kainalon välissä aristaa ja tuntuu pieneltä oudolta , pehmeältä, patilta .. pelottaa käydä lääkärissä .. mitä luuölette onko kyse valavemmasta
- jijkij
noo joo toi alkaa mene jo yli et puol vuotta mulla oli imusolmukeen tulehdus ja kurkus imusolmukkeet laskeutu 2päiväs
- wedefsesfse
Minullaki vasemmassa kainalossa joskus herättyäni koskee.. Sielä tuntuu myös sellainen muljuava patti mutta onneks tääl on muitaki :)
- minlk
wedefsesfse kirjoitti:
Minullaki vasemmassa kainalossa joskus herättyäni koskee.. Sielä tuntuu myös sellainen muljuava patti mutta onneks tääl on muitaki :)
Minullakin ilmestyi tänä kesänä patti oikeaan kainaloon ei ollut kipeä yhtään joten en mennyt lääkäriin, sitten ilmestyi samanlainen patti vasempaan kainaloon aluksi ei ollut kipeä mutta muuttui kipeäksi. Kainalossa oleva patti säteilee kipua käsivarteen jos liikuttaa kättä ylös tai sivulle ylös, sen takia menin lääkäriin antoi antibiootti kuurin ja epeili olevan hikirauhasen tulehdus. Lääkäri paineli "näppyä" ja tuntui ku taju ois lähteny eli siis kova kipu. Nyt antibiootti kuurin jälkeen kipu ei ole loppunut, eikä patti pienentyny, joten ajattelin mennä uudelleen lääkäriin. Nyt kainolosta on alkanut tulla jotain epämääräistä nestettä ?1? kellään samanlaista oireita ? tietoa sairaudesta? Oikeassa kainolossa ei enää pattia mutta siinä on semmoinen arven näköinen jutska?
- 19v pojankloppi - kainalokas
minlk kirjoitti:
Minullakin ilmestyi tänä kesänä patti oikeaan kainaloon ei ollut kipeä yhtään joten en mennyt lääkäriin, sitten ilmestyi samanlainen patti vasempaan kainaloon aluksi ei ollut kipeä mutta muuttui kipeäksi. Kainalossa oleva patti säteilee kipua käsivarteen jos liikuttaa kättä ylös tai sivulle ylös, sen takia menin lääkäriin antoi antibiootti kuurin ja epeili olevan hikirauhasen tulehdus. Lääkäri paineli "näppyä" ja tuntui ku taju ois lähteny eli siis kova kipu. Nyt antibiootti kuurin jälkeen kipu ei ole loppunut, eikä patti pienentyny, joten ajattelin mennä uudelleen lääkäriin. Nyt kainolosta on alkanut tulla jotain epämääräistä nestettä ?1? kellään samanlaista oireita ? tietoa sairaudesta? Oikeassa kainolossa ei enää pattia mutta siinä on semmoinen arven näköinen jutska?
- 19v pojankloppiKun mullakin vasemmassa kainalossa ollu jo viikon kipiä pieni patti...
Samanlailla, kuin varmasti monella muulla, tuli luulotauti, mutta onneksi täältä löyty muitakin kainalosta aristavia.
Epäilin että voisko joku tulehus olla... tai jottain. Nyt on oikeassakin kainalossa vähän kipua. Mitenkään pipinä en oo muuten. Huolestuttaa vain. Että kehtaako sitä mennä soitteleen lääkärille vai pitäskö karsiä vaan? - kainalokas
kainalokas kirjoitti:
Kun mullakin vasemmassa kainalossa ollu jo viikon kipiä pieni patti...
Samanlailla, kuin varmasti monella muulla, tuli luulotauti, mutta onneksi täältä löyty muitakin kainalosta aristavia.
Epäilin että voisko joku tulehus olla... tai jottain. Nyt on oikeassakin kainalossa vähän kipua. Mitenkään pipinä en oo muuten. Huolestuttaa vain. Että kehtaako sitä mennä soitteleen lääkärille vai pitäskö karsiä vaan?Ajattelin että tämä kainalo homma saattas johtua tödöstä.
No eilen sitten kun suihkusta tulin niin en käyttänyt tötöö niin tänä aamuna tajusin että kainaloihin ei satu yhtään, enkä kyllä tunne niitä pattejakaan enään kummemmin. Kiva nyt sitten haista.
Onko deodorantille mitään "vaihtoehtoa" ? - kainalokalle
kainalokas kirjoitti:
Ajattelin että tämä kainalo homma saattas johtua tödöstä.
No eilen sitten kun suihkusta tulin niin en käyttänyt tötöö niin tänä aamuna tajusin että kainaloihin ei satu yhtään, enkä kyllä tunne niitä pattejakaan enään kummemmin. Kiva nyt sitten haista.
Onko deodorantille mitään "vaihtoehtoa" ?meeppä apteekista ostamaan, mä kävin sieltä ostamassa ja patit lähti lomalle :) ei nuo markettikamat ole mitään!
- aukkuuu
mullakin on ihan turvonneet imusolmukkeet kurkussa vaikkei ole flunssaa se on tietääkseni normaalia mutta ei yleistä. Mutta jos ne on kipeet ja muljuu pitkään niin vissiin kannattais käydä lääkärille näyttää. Mä itse olen myös hyvin hoikka ja mulla oli olkapäässä muutama pieni patti, mulla ne oli siinä melkeen vuoden kunnes katos. Mun isällä oli kylläkin aika kipeitä rasvapatteja niskassa jotka piti leikata mutta aika suuria ei mitään vakavia
- näin on
Hirudoid salvaa lähtee patiti ja kohjut
- Dore
Mulla on myös vasen "kainalo kipeä". Vähän kainalon alapuolelta kylläkin. Tuntuu välillä, että rintaliivit painaa, mutta kumma juttu, kun oikealla puolella ei mitään. Pitäisikö mennä lääkäriin? Joskus aiemmin ollut myös kipeänä samainen kohta, mutta tänään ollut taas tosi kosketusarka. Patteja en löydä. Olen 18-vuotias ja laittaa vähän ihmetyttämään, voiko tälläinen olla merkki jostain vakavammasta...
- äl
Huomasin, kun näitä luin, että monella vasen kainalo on kipeä. Etin justiinsa tietoa, et miksiköhän munkin vasempaa kainaloa on alkanut sattumaan, ja ihmetyksekseni huomasin, että vasen puoli on sattunut muillakin. Ihan kuin joku painaisi oikein kovaa peukalon kanssa, ja sitten semmosta pientä pistelyä on tuntunut muutaman päivän aikana... Oon koittanut tunnustella, että olisko mitään patteja, mutta ei tunnu mitään. Ihan aluksi särki hieman oikea puoli, mutta vasempaan sattuu välillä niin paljon, että tekisi mieli vain kaatua polvilleen lattialle ja huutaa... Oon 15vuotta, ja vähän pelottaa nytten, jos jotain vakavampaa on.. Lääkärissä ajattelin käydä tutkituttamassa, jos kauemmin jatkuu kyseinen kipu.
- tietämätön922
Mulla alko pari päivää sitten ihan yhtä-äkkiä kipu oikeassa kainalossa. Ei patteja eikä näy mitään jälkiä, mutta silti nipistelee. Jos oikeasta kohdasta painaa, tunne on kuin nuppineulalla painaisi ihoa, muuten ei juuri tunnu, paitsi välillä pistelee jos on kosketellut kyseistä kohtaa. Kipua voi myös kuvailla, kuin olisi tikku kainalossa. Luin netistä että tulehtunut hikirauhanen vastaisi aika paljon oireita. Kannattaisiko mennä suoraan lääkäriin? 18v poika.
- kaikkea se teettää
Sikapiikki on näköjään taas tehnyt tehtävänsä. Ikävä juttu, ettei noistakaan oireista etukäteen kerrottu. Imusolmukesyövän esiasteista usein on kysymys, kun rauhaset rupeavat turpoamaan.
- mitäteen??
Mulla on oikeassa kainalossa kipeä kohta ja leuan alla tuntuu sellanen patti mut ei oo kipeä, lisäks sormi on tulehtunu ja turvonnu ja kädes menee sellanen kipee "viiva" mut en tiiä liittyykö se noihin muihin mitenkää. Mitäköhän tää mahtaa olla?
- rauhassavaan
Itselläni oli aikanaan oikeassa kainalossa monta kuukautta turvonnut imusolmuke, joka tuli pahan flunssan yhteydessä. Sen jälkeen se turpoili pidempään lievemmin aina, kun kurkku meinasi tulla kipeäksi. Lähti omia aikojaan.
Nyt on vasen kainalo kipeä, tuli flunssan aikoihin ja kestänyt jo kaksi kuukautta. Jos ei kesällä mene ohi niin menen lääkäriin, mutta ei näiden kanssa kannata painkoida.- Srkau
Heij. Mullakin on ollut oikeassa kainalossa herneenkokoinen patti. Ei ole kipeä. Sitä pystyy n.s liikuttamaan. On ollut ny joku 6kuukautta.. Käynyt olen terveyden hoitajalla ja sanoi ettei mitää vakavaa turvonnu imusolmuke korkeintaan. Tiedäppä tuota sitten :/.. Tuntuu että tämä patti olisi suurentunut..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887