mikä ala tai palvelu

nuori yrittäjä

Ajattelin rytyä Lapualla yrittäjäksi. Mitä ala tai palvelu Lapualta puuttuu ?

Bordellia ei varmaan kannata Lapualle perustaaa, kun alalla on jo paljon "yksitysyrittäjiä".
Autorengasliikettä ja rengasasentamoa olen harkinnut, kun alalla on vuosittain kaksi hyvää sesonkia ja Lapualta puutuu alan kilpailu.
Olisiko mahdollisuus saada työkkäristä starttirahaa yrityksen käynnistämiseksi ? Onko Lapua yritysystävällinen kaupunki ?

20

668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luomu hommaa

sorkkien hoitajaksi, tarkoitan eläinpuolelle, ei rakennekynsipuolelle. lyhennys parempi kuin pidennys.

• paikka yrittää

rengasliikkeitä on kyllä... niin sattuuko olemaan "yksityisyrittäjien" yhteystietoja ?... :)

• kalaoa9a0

joo kuule rupeappa vaikka tollaaseksi roskapussien hakijaksi kotoa esim kerros ja rivitaloista.

esim vanhukset ja monet muut maksaisivat pienehkön summan rahaa jos joku hakis kerran
      päiväs roskat ja lehdet pois maleksimasta !

tuottoisaa bisnestä 1 tunnissa 30 - 50 paikkaa x 3 euroa = 150 e max X 6 tuntia = 900 e / vrk

900 x 26 vrk = 23 400

• entinen yrittäjä

lapualle ainakaan laita yritystä.mieluimmin sinäjoelle tai vaikkapa kauhavalle.lapualaaset nyt halkee kateuresta jos kuuleekin että oot tulossa lapualle.eikä varmasti ole yritys ystävällinen kaupunki sen voin sanoa omasta kokemuksestakin,eihä lapualta muuta puutukaan kun palveluja.koska kaupungin hallituksessa istuu jo ne joilla on jonkinlainen yritys lapualla,joten taatusti saat vastarintaa harkitse tarkaan

• hyvälle

haaraliikkeelle markkinarako löytyy!

• yrittänyttä ei laite
        hyvälle kirjoitti:

haaraliikkeelle markkinarako löytyy!

Löytyykö Lapualta työvoimaa ko. yritykseen vai täytyykö palkata Thaimaasta ja Venäjältä ?

• 50%

omaat tietotaitoa ja kokemusta? Kylmiltään yrittäjäksi ei ryhdytä. Minkäsuuruinen on oma rahallinen pääoma, jonka aijot sijoittaa yritystoimintaasi?
      Jos lähtökohtasi on nyt, että pyörittelet peukaloita aikasi kuluksi ja luulet, että yhteiskunnan tuella alat minkä alan tahansa yrittäjäksi, lähtökohtasi on aivan väärä.

• menestymisen mahdoll

varsinki autoni takarenkaissa. Olen koulutukseltani merkonomi ja muutenkin reipas. Ajattelin palkata "amispoikia" muttereita vääntämään määräaikaiseen kausiluontoiseen rengastyöhön. Itse hoitasin myynnin, markkinoinnin ja olisin työnjohtajana.

Voisin myös otta muuteman "työtätekevän" osakaaksi ja jakaa vastuuta.

• -pientä ruostevaurio
        menestymisen mahdoll kirjoitti:

varsinki autoni takarenkaissa. Olen koulutukseltani merkonomi ja muutenkin reipas. Ajattelin palkata "amispoikia" muttereita vääntämään määräaikaiseen kausiluontoiseen rengastyöhön. Itse hoitasin myynnin, markkinoinnin ja olisin työnjohtajana.

Voisin myös otta muuteman "työtätekevän" osakaaksi ja jakaa vastuuta.

pääoma rahoitus sinulla on? Työtäpelkäämättömänä voisit myös itse aluksi vääntää muttereita ja pestä autoja ensin, jotta saisitte toimitilanne vuokrat ja palkat maksettua. Myyntiin ja markkinointiin tuskin alussa menee kovinkaan paljon aikaa. Hyvä lehtimainonta ja asiakkailta saatu myönteinen julkisuus takaa asiakasvirran, joka alussa ei kovin suuri ole, mutta kasvaa kuin lumipallo, jos asiakkaat ovat tyytyväisiä.
        Toivotan onnea yrityksellesi ja itse haluaisin Lapualle hyvän auton fiksaus- ja pientä maalausta tarjoavan yrityksen.

• yrittämisetä haaveil
        -pientä ruostevaurio kirjoitti:

pääoma rahoitus sinulla on? Työtäpelkäämättömänä voisit myös itse aluksi vääntää muttereita ja pestä autoja ensin, jotta saisitte toimitilanne vuokrat ja palkat maksettua. Myyntiin ja markkinointiin tuskin alussa menee kovinkaan paljon aikaa. Hyvä lehtimainonta ja asiakkailta saatu myönteinen julkisuus takaa asiakasvirran, joka alussa ei kovin suuri ole, mutta kasvaa kuin lumipallo, jos asiakkaat ovat tyytyväisiä.
        Toivotan onnea yrityksellesi ja itse haluaisin Lapualle hyvän auton fiksaus- ja pientä maalausta tarjoavan yrityksen.

Pitääkö Lapualla alkavan yrittäjä olla jo valmiiksi rikas ? Jos olisin rikas en haaveilisi yrittämisetä ,vaan lämmittäsin luitani etelän auringossa tai kaukoidässä ja jättäisin yrittämisen muille ahneille.

• köyhän haaveet
        yrittämisetä haaveil kirjoitti:

Pitääkö Lapualla alkavan yrittäjä olla jo valmiiksi rikas ? Jos olisin rikas en haaveilisi yrittämisetä ,vaan lämmittäsin luitani etelän auringossa tai kaukoidässä ja jättäisin yrittämisen muille ahneille.

pääomaa tarvitaan, vai luuletko että sossupummi voi saada kaikki tuet yhteiskunnalta ja kun tuet loppuu, loppuu yrittäjyyskin. Useimmiten tarvitaan työkaluja ym. laitteita yritystoimintaan. Luulen ettei pankki lainaa anna, jollei ole omaa rahoitusta jonkin verran tai omaisuutta lainan vakuudeksi.
        Varallisuutta omaava varmaan aloittaa yritystoiminnan ostamalla jo käynnissä olevan yrityksen, jossa on osaava henkilökunta valmiina. Sijoittamisessa on tietenkin oma riskinsä niinkuin kaikessa yritystoiminnassa.

• rruuookaaa

Tuo tänne yks perhe kiinalaisia, tai vietnamilaisia ja pistäkää pystyyn ravintola. 'Lapualla kun ei nyt ole mitään etnistä ravintolaa.

• Menestyy

NAKKIKIOSKIKIN

• B-oikeudet

Lapualla on ollut jo kymmenen vuotta erittäin hyvä turkkilaisen kurdinperheen omistama pitzeria. Kylän parhaat pitzat, kebabit ja hyvä ja ystävällinen asiakaspalvelu. Suosittelen.

• kysyn vaan.
        B-oikeudet kirjoitti:

Lapualla on ollut jo kymmenen vuotta erittäin hyvä turkkilaisen kurdinperheen omistama pitzeria. Kylän parhaat pitzat, kebabit ja hyvä ja ystävällinen asiakaspalvelu. Suosittelen.

etninen ravintola, jos sen omistaa kurdiperhe? Samassa rakennuksessa on toinen pizzeria, kotipizza, joka ei siis ole etninen ravintola, kun omiastaja on vaan suomalaisetninen? Entäs onko pizza etninen ruoka?

• sivistyksen ensi ask
        kysyn vaan. kirjoitti:

etninen ravintola, jos sen omistaa kurdiperhe? Samassa rakennuksessa on toinen pizzeria, kotipizza, joka ei siis ole etninen ravintola, kun omiastaja on vaan suomalaisetninen? Entäs onko pizza etninen ruoka?

Pitxa tulee Italiasta, ja kebab Turkista. Kalakukko Kuopisosta ja lapuanliemi Lapualta.

• mielikuvituksen puut
        kysyn vaan. kirjoitti:

!4-tuhannen asukkaan kaupungissa on kaksi pitzeriaa samassa rakennuksessa. Kilpailevat toisensa kuoliaaksi pitemmän päälle.

• Juntunen Mikko

on loppu.

• rruokaaa

Nyt on kuulemma tulossa Kiinalainen ravintola vanhan SOL:in tiloihin Asemakadulle, voi ilon päivää.

• monikultturismi

Tervetuloa ! Kiinalaiset ovat ahkeria ja kovia yrittämään. Toivottavasti eräällä nimeltä mainitulla lapualaisella eduskuntavaaliehdokaalla ei ole mitään kiinalaisyrittäjien tuloa vastaan ? Ehdokas oli itse aikoinaan ravintola-alan yrittäjänä, mutta huonolla menestyksellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2995
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1570
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1422
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1186
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1148
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      979
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      902
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      783
    Aihe