Ikääntymisen prosessi

Olen aina sanonut, että silloin kun joku on neljäkymmentävuotias, niin hän on neljäkymmentävuotias.
(eli oikeastaan aika vanha kun tarkemmin ajattelee)

Tällä tarkoitan sitä, että tuohon ikään mennessä ihminen on jo kaiken kokenut ja nähnyt, joten se mitä sen jälkeen tapahtuu on vanhan toistoa ja itse en kyllä millään haluaisi tehdä sitä mitä olen jo aiemmin tehnyt.

Siis ainakaan samalla tavalla...


http://www.youtube.com/watch?v=9_jpWumPnxc


"Onneksi itselläni on vielä tuohon kohtalokkaaseen hetkeen aikaa, mutta joskus sekin kriisi on kohdattava"


MarttyyriMallari-TTt

34

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirpela

      vielä "hetki" aikaa hankkia kokemuksia :D

      • voi olla, että olen jo kaiken nähnyt ja kokenut.

        "Että älä vaan sano nyt mitään kaksimielistä"

        MarttyyriMallari-TTt


      • ;-)
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        voi olla, että olen jo kaiken nähnyt ja kokenut.

        "Että älä vaan sano nyt mitään kaksimielistä"

        MarttyyriMallari-TTt

        itseäsi puolta nuorempaa naista?
        *sexuaalisesti*


      • kirpela
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        voi olla, että olen jo kaiken nähnyt ja kokenut.

        "Että älä vaan sano nyt mitään kaksimielistä"

        MarttyyriMallari-TTt

        Puhusin kaksmielisiä? Pois se minusta :)

        Mut et voida tietää, mitä korkeempi voima on meille suunnitellut.


      • ;-) kirjoitti:

        itseäsi puolta nuorempaa naista?
        *sexuaalisesti*

        viitsi kommentoida tuollaisia kysymyksiä"

        "Sanoihan etten halua kuulla kaksimielisiä juttuja"

        MarttyyriMallari-TTt


      • ;-)
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        viitsi kommentoida tuollaisia kysymyksiä"

        "Sanoihan etten halua kuulla kaksimielisiä juttuja"

        MarttyyriMallari-TTt

        siveydensipulia?


    • krystle.a

      Ni en nyt ihan tuota allekirjoita että kun on neljäkymmentä olisi kaiken nähnyt, kohta mä olen ja jatkuvasti tulee uusia juttuja, ja en tiedä miten niihin suhtautua.
      Sanoisin että minulle tulee uusi aikakausi kohta ( ensikuussa olen 39 )

      • no sitten oletkin harvinaisen kokematon nelikymppinen, jos löydät vielä jotain uutta.

        Tuossa iässähän on yleensä kaikki on jo tehty ja nähty moneen otteeseen.

        "Mutta sehän on tietysti ihan hyvä juttu"

        MarttyyriMallari-TTt


      • krystle.a
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        no sitten oletkin harvinaisen kokematon nelikymppinen, jos löydät vielä jotain uutta.

        Tuossa iässähän on yleensä kaikki on jo tehty ja nähty moneen otteeseen.

        "Mutta sehän on tietysti ihan hyvä juttu"

        MarttyyriMallari-TTt

        Joo, mä aloitin nyt uuden ammatinkin ja tunnen itseni aivan nuoreksi, minua opastaa tällä hetkellä työssäni parikymppinen nainen, eikä tunnu yhtään pahalta. Hän on nuoro ja sillä alalla ollut ja minä vanha ja kokematon.


      • krystle.a
        krystle.a kirjoitti:

        Joo, mä aloitin nyt uuden ammatinkin ja tunnen itseni aivan nuoreksi, minua opastaa tällä hetkellä työssäni parikymppinen nainen, eikä tunnu yhtään pahalta. Hän on nuoro ja sillä alalla ollut ja minä vanha ja kokematon.

        Järkyttävä virhe nuoro= siis nuori.


    • haahaa...

      ihka aitoa keski-iänkriisiä pukkaa sulle...

      • voit olla oikeassakin...

        "Valitettavasti"

        MarttyyriMallari-TTt


    • BlueNightSatin

      löytää, kun on utelias eikä kyynisty ;)

      • niin siis mitä uutta ja miksi?

        "Vaikuttaa siltä, että olet itsekin miettinyt näitä asioita :)"

        MarttyyriMallari-TTt


      • *spot*
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        niin siis mitä uutta ja miksi?

        "Vaikuttaa siltä, että olet itsekin miettinyt näitä asioita :)"

        MarttyyriMallari-TTt

        ussein syntyjä syviä =o)


    • Mulla kävi niin jo kolmekymppisenä. Kaikki oli jo niin nähtyä. Mut on tullut nähtyä paljon kivaakin. Miksei sitten joskus voisi palata siihen kivaan toistamaan itseään...?

      http://www.youtube.com/watch?v=UIuOWv-mLP4

    • ex-monte

      45-vuotias nuori.

      Arghhhhhhhhhhhhhhht!

    • NSU Prince

      Keho alkaa rapistua ja pää. Nivelet jäykistyvät, Lapset liukuvat maailmalle ja elämä rypistää naamaasi. Vuosi vuodelta eteenpäin näet lisää kaikkea, haluat tai et. Jonakin päivänä unohdat rolaattorisi pankin eteen ja eksyt matkalla kotiin. Joku on laittanut sinulle lapun taskuun. Siinä lukee: mieti! Mitä miettisit?

      Sitä odotellessa....

    • naunou

      Musta kaikenlaisten prosessien seuraaminen on jännittävää, joskus opettavaakin.

    • Minä olen taatusti nähnyt ja kokenut vähintäänkin sen verran kuin keskiverto nelikymppinen ja silti minulla on vielä paljon nähtävää ja koettavaa elämässäni. Monenmoista harrastusta haluan vielä kokeilla, kerätä elämyksiä, nähdä uusia paikkoja jne. Onneksi tässä on vielä todennäköisesti toiset 40 vuotta aikaa.

    • modeIIi

      nelikymppiset näyttävät nuorilta, mutta viiskybäset ovat jo arkkukamaa.

      Olen itse viisissäkymmenissä, joten tiedän mistä puhun :D

    • kun ihminen on tavallaan kaarensa lakipisteessä ja tosiaan jo tehnyt, nähnyt ja kuullut kaikenmoista, sillä on semmonen etsikkoaika, että löytääkö se uutta vai eikö löydä.

      Ne jotka löytävät, voivat aloittaa symbolisesti ikään kuin uuden kierroksen, tuoreella katsannolla. Usein iloiten siitä, kuinka ne vanhat asiat ovatkin niin tuoreita ja ihmeellisiä. Joistakin asioista myös nauttii enemmän kuin ekalla kierroksella, ihan vain siksi että tietää jo miten ei ainakaan pidä toimia :-)

      Ne jotka jäävät kaikenkokeneisuutensa vangeiksi ikävystyvät omaan elämäänsä ja itseensä ja viettävät ikävän keski-iän ja vanhuuden.

      • BlueNightSatin

        noin ajattelen tosta itsekkin :)


    • anzzy§§

      ja tiedän, että kokemuksia riittää hautaan saakka....
      Tavis tylsistyy arkiseksi nyhveröksi jo kolkymppisenä

    • ...

      kertoo olevansa jo kaiken nähnyt, kokenut ja saavuttanut voi ampua itsensä (lainaus opperalaulaja Karita Mattilan suusta). Tällä logiikalla ihmisten pitäisi olla PALJON nykyistä viisaampia :).

    • Siis tämä:

      "Olen aina sanonut, että silloin kun joku on neljäkymmentävuotias, niin hän on neljäkymmentävuotias.
      (eli oikeastaan aika vanha kun tarkemmin ajattelee)"

      Ikäkriisiä pukkaa? Mullakin pukkasi noin vuosi sitten:) Nyt ajattelen näin: jos olen tähän mennessä elämää (ehkä puolessa välissä, jopa alle puolen välin?) kokenut ja tehnyt näin paljon hienoja asioita, niin jännityksellä odotan mitä loppuelämässä ehtiikään vielä tapahtua. Mulle muutto on nyt lähiaikoina tarkoittanut yhden uuden elämäni alkamista taas. Tuntuu, että ihan uusi jakso on alkamassa, vaikka paikka ,mihin muutin onkin tuttu.

      Olen esim. miettinyt tässä lähipäivinä ryhtyäkkö oikein kunnolla maalaiseksi ja pitäiskö hommata ensi kesäksi kanoja ja lampaita :) Niiden hoito ei vierasta tosin olekaan, joten ihan uuteen en olisi hyppäämässä. Lisäksi työkuvioissa on kaikenlaista haavetta ja unelmaa. En ollenkaan koe että olisin "kaiken kokenut", ainakaan tähän ikääni mennessä :) Katotaan sitten eläkepäivinä, vaikka tuntuu, että silloinhan ihmiset vasta kiireisiä ovatkin..

      • mittee?

        Ootko sinä joku vanaha mummo?



      • monteeeeee

      • monteeeeee kirjoitti:

        .

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Akka_ja_kissa

        Minulla on kyllä nätimmät kädet ja jalat, blondimpi tukka ja enkä oo edes raskaana :o

        Mut nyt tää akka taitaa hiippailla saunaan.. :D Naapurin kissa ei sinne pääsee, vaikka joskus yrittääkin tunkea mukaan..


    • salapoliiti.

      minä ajattelen tätä asiaa niin, että ihminen on sen ikäinen kuin hän tuntee olevansa.

      Ei siihen numeraaliseen puoleen ei tarvitse kiinnittää niin paljon huomiota.

      *selittelee* :o

    • puoli vuotta sitten 40 ja olen nähnyt ja kokenut sen jälkeen monia uusia asioita. Itsestähän se on kiinni :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3672
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1338
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe